Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Maximum Kalkış Performansı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

halil

alalade benzetmesi pek olmamış. 120 hp,dohc,twinspark,subab zamanlama sistemine bir motor.1,6 lt ler arasında bir benzeri de yok bu özellikleri ile.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Doğa Tosun

Efendiler, yorumları dünki çocuğa cevap verir gibi yazmayın isterseniz ?

Önce oraya 0-100 sürelerini neden koyduğumu bir düşünün. 2,0 gt'nin 1,6'yı geçtiğini tahmin etmek için fazla zeki olmaya gerek yok. 2 buçuk yıldır Gt ss sahibiyim. bahsi geçen gt ss'in de yürüme konusunda hiçbir sıkıntısı olmadığını da bilecek bilgiye sahibim.

Kendi gt ss'imiz ile bahsi geçen 147 garajımda aylarca yanyana durmaktaydılar. Dönem dönem değil, birinden inip diğerine biniyordum. Hangisinin nerde daha hızlı olduğunu emin olun iyi bilirim. Her mecrada da, arkadaş sohbetlerinde de GT'nin yürümediğini söyler, 147'den konu açılırsa yürüyo yorumunu yaparım. Gt kesinlikle gücüne göre yürümeyen bir araba. (2,0 jts)
147 ise gücüne hacmine ve rakiplerine göre yürüyen bi araba. (1,6 ts) Zamanında 147'nin turbolu 1.4 tsı 122 dsg'lere de yetisemeyeceginden emindi birçok kişi. Fakat 3.viteste nasıl yanından geçip gittiğini bazı spec data sitelerinden 0-160, 80-160 gibi verilere bakarak anlayabilirsiniz. Dikkat çekmek istediğim başka bir nokta da; ben şu an övdüğüm 147'ye sahip değilim. Ama bu konuda eleştirdiğim Gt ss garajımda evladiyelik durmakta.  Umarım ne demek istediğim anlaşılmıştır.

Maksadım launch'un, bilhassa iyi yapılmış launch'un önemini dile getirmek.

Gt ss kullanan arkadaşlar launch yapabiliyorsa(!) 147'ye daha erken yetişip geçeceklerdir. Fakat biz asla selespeedi N'de doldurup 1'e çekelim, yada 1'de gaz ve frene oturup bi anda frenden çekip kaldıralım vb. HAYVANLIKLAR yapmadık. 147'yi asr'yi kapatıp devrinde kaldırıp doğru zamanda 2'ye çektiğinizde yerinden sadece gazı dipleyip kalkan GT'den daha iyi kalktığınızı görürsünüz. İsteyen, imkanı olan denesin. GT asr ile boğuşurken 147 çoktan bir üst vitesin ortasında oluyor. GT'yi de asr'siz kaldırın derseniz, daha çok vakit kaybettiğini görürsünüz.(bizim o gün ki denediğimiz asfaltı ve GT'nin 3 bin kilometre yapmış yeni lastikleriyle) Bu durum lastik ve asfalt değişikliğinden etkilenebilir elbette. Ama bizim denediğimiz yerde sonuç buydu. O gün GT'yi 8,7 saniyede 100'e çıkaramadık, yada 147'nin 10,6 süresi launchsuz yapılmış bir süre. Bunu gerçekten bilmiyorum. Asfalt beyaz, eğim yok neredeyse.

Keşke bahsi geçen GT'yi Sefa satmamış olsaydı, ben de 147'mi satmamış olsaydım da bir buluşma bahanesi yaratarak pilot pilot deneterek 100'den önce 147'ye yetişmeye çalışmanızı seyredebilseydim. Tabi o gün bizim denediğimiz yerde.

1,6 ts'i hafife almayın. En çok ben taş atarım bahsi açıldı mı hep "tivinzıparkkk" vb. Şeyler yazarım, 146 nm'lik torkundan bahsederim falan. Ama hakkını da veririm. 1,6 TS iyi yürütüldüğünde öyle "alelade" 1,6 gibi gitmez. (En azından benim 160 bin kilometrede sattığım bana göre ve servisime göre kondisyonlu 1,6 öyleydi. Herkesin tivinsıparkı kendine göre yürür elbette, daha iyi yada daha kötü)

Bu arada Kutaycım, dg ile kuy'u kaldırırsak ciddi bi süre önde gideceğinden emin ol. Fakat sonunda GT yola oturup kalkış dezavantajında kaybettiğini topladığı an 147'yi nasıl tokat atar gibi geçiyorsa, 159'da öyle geçecektir biryerden sonra.

Yani özetle mevzu "1,6 147 manuel, GT ss'i geçer/geçti/geçiyor" DEĞİL. Eşşek değilse bi zahmet geçer bi şekilde zaten, ama bu emin olun kalkışta değil. Elbette roll denense GT rahat, hatta yüksek hızlarda tamamen rahat olacaktır.

;)

"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

burak_unsal

Şahsen ben adminimizin "alelade" kelimesi ile "üzerinde herhangi bir oynama yapılmamış" motoru kasttettiğini düşünüyorum..

Yoksa bi' 147 1.6 TS manuel sahibi olarak en az ben de en sizin kadar alınırdım sanırım. Bütün şartları sağlıyorum şu an  :D :D :D
Alfa Romeo 147 / 1.6 TS Blackline..

KUY65

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada Kutaycım, dg ile kuy'u kaldırırsak ciddi bi süre önde gideceğinden emin ol. Fakat sonunda GT yola oturup kalkış dezavantajında kaybettiğini topladığı an 147'yi nasıl tokat atar gibi geçiyorsa, 159'da öyle geçecektir biryerden sonra.
Ben 159 un stoplarını da görmeye razıyım biliyosun :D Launch ın farkettirdiğini biliyorum, bu kadar farkediceğini tahmin etmemiştim  :D
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

rain man

Pilotaj çok farklı mesele gerçekten. O konuda ne derseniz inanırım. 1.6 ts ile hiç araç karşılaştırmadım bilmiyorum fakat Doğa'nın söylediklerini yanlış anlayacak birşey yok. Aslında farkında olmadan herkes aynı şeyi söylüyor :)

Hangisi önce kalkar hangisi sonra açar bilmiyorum ama keşke hepsini aynı zamanda kullanma imkanım olsa da karşılaştırmaktan ziyade o heyecanı tatsam ben de.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

master

Doğa'nın söyledikleri doğru, yani GT SS, 147 1.6'yı kalkışta geçememiş olabilir. Ama anlatmak istediğini anlatamadığını düşünüyorum.

Yıllar önce 156 SS sahibi, siteye üye olmayan bir arkadaşım da Hyundai Accent'in kalkışta kendisini geçtiğini söylemişti.

Çünkü GT SS'in fabrika verisi yanlış. Manueli 8.7 saniyede kalkan aracın SS'i aynı süreyi nasıl yapsın? Ha yapar, ama doğanın dediği gibi gazı doldurup 1'e atarsın, aynı manuel gibi kalkarsın. O zaman da 147 zaten yetişemez.

SS ile mecburen sıfırdan kalkıyorsunuz, yani paşa paşa. E bu koşullarda da GT SS'in 0-100 hızlanmasının 10 saniye civarında olması normaldir.

Bu yüzden de hep söylüyorum, söylemeye devam edeceğim, 0-100 referans değildir, o günler çok eskidendi.

Zaten Doğa da farkında, 147 1.6 ile GT SS'te 100-200 denerseniz misal, 147 1.6 200'e geldiğinde GT SS ufukta kaybolmuş olacaktır.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

blackgear

Ne demek istediğini anlamadım You are not allowed to view links. Register or Login politikacılar gibi konuşmuşsun :))

Gt ss 8,7 147 1.6 10,6 demişsin.

Ama 120 ye kadar GT yetişemiyor demişsin.

Zamanlara bakılacak olursa, söylediğin hadise ancak 3 saniye zamanavansı ile gerçekleşir gibi gözüküyor.

Haa bu arada 147 yi sen, GT yi Sefa kullanıyorsa birşey diyemem. Zira gokarttada onu deneyimledik.

DarknessHero

Sanırım yanlış anlaşılan şey ilk postla da alakalı olarak konu sahibi arkadaşın arabasında sıkıntı olmadığı gibi benim arabamda da sıkıntı yoktu. 50 beygir bir araba kullanmadığımız için 3-4bin kmdeki Michelin Pilot Sport 3 lastiklerimle dip gaz kalkışta çok uzun süre patinaja düşerek ekonomik bir kalkış hızında ilerleyebiliyordum. Konu sahibi arkadaş nasıl kendisinden 50bg daha az güçte bir araca belli bir hıza kadar geçiliyorsa Doğa'nın da beni geçmesi çok normal. O kalkışı yaptığımızda kendisinde de yeni olmasa da vakumlu lastikler vardı. Doğa da zaten demiyor ki 1.6 147 2.0 SS GT'den daha iyi kalkıyor 100 e daha çabuk ulaşıyor. Konuyu açan arkadaş da benim ve kendisinin yaşadığı fazla gücü doğru yere aktarma sorunu hakkında bilgi almak istemiş. Ben doğru aktarmayı bilmediğim için bilgi veremiyorum arkadaşa o yüzden yazmamıştım. Araç sorgulamaları konusu ile karıştı sanırım bu konu.

alisto

Konu amacından sapmış sanki biraz..

Sevgili konu sahibi kardeşim, lastiklerinin bitik olmadığını varsayıyorum; fabrika verilerine göre zaten senin geride kalman çok zor, muhtemelen çok yükleniyorsun ve boşa sarıyor lastiklerin. herkes bahsetmiş bundan. Birkaç deneme ile doğru set-up'u bulursun zaten. Ne kadar yapma desek de yapacaksın biliyorum  ;) en azından insan olmayan yerde yap.

Bu arada iyice kafayı kalkış performansına taktyısan, semi-slick lastiklere de göz atmanı öneririm.

Ayrıca stock 170'lik tct ile 160'lık dsg scirocco denemiştik, giu bir boy kadar önde gidiyor.. ki launch'da kaldırmamıştım o zaman..

Yani rakip arıyorsan 122'lik değil 160'lıklarla denemelisin sevgili kardeşim,  bırak o dizel jettalarla oynasın ;)

oguzhanyildiz

You are not allowed to view links. Register or Login
Konu amacından sapmış sanki biraz..

Sevgili konu sahibi kardeşim, lastiklerinin bitik olmadığını varsayıyorum; fabrika verilerine göre zaten senin geride kalman çok zor, muhtemelen çok yükleniyorsun ve boşa sarıyor lastiklerin. herkes bahsetmiş bundan. Birkaç deneme ile doğru set-up'u bulursun zaten. Ne kadar yapma desek de yapacaksın biliyorum  ;) en azından insan olmayan yerde yap.

Bu arada iyice kafayı kalkış performansına taktyısan, semi-slick lastiklere de göz atmanı öneririm.

Ayrıca stock 170'lik tct ile 160'lık dsg scirocco denemiştik, giu bir boy kadar önde gidiyor.. ki launch'da kaldırmamıştım o zaman..

Yani rakip arıyorsan 122'lik değil 160'lıklarla denemelisin sevgili kardeşim,  bırak o dizel jettalarla oynasın ;)

Verdiğin bilgiler gerçekten doğru zaten ben hatamı biliyorum aracıma çok yüklenip lastikleri sardırıyorum. Sadece giuliettaya alışamadım maximum kalkış için debriyaj gaz oranını yada giuya özel kaldırış yöntemleri varsa bunları öğrenmek için bu konuyu açtım.Sanırım dediğiniz gibi zamanla alışıcam :)

Herkese düşünceleri ve yanıtları için teşekkür ederim  :D
01BOY53 170 hp