Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Motor Çok Geç Isınıyor, Bazen Hiç Isınmıyor, Çalışan Motor Soğuyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sberkcan

  Merhaba. 156'mı 2 haftadır kullanıyorum. 4 disk/balata değişimi, varyatör tamiri, triger kayışı değişimi, iç konsol lambaları değişiminden başka bir sıkıntı çıkmamıştı. Fakat özellikle son günlerde havaların soğuması ile baş gösteren bir sorunum var.

Aracın motoru çok geç ısınıyor. 2.5-5 derece havada araç ile 20 km yol yapıyorum, motor suyu sıcaklığı 90'ı çoğu zaman bulmuyor. Bazen sıcaklık ibresi 1 milim bile oynamadan 10-20 km yol yapıyorum. Motoru stop edip çalıştırınca sıcaklık artmaya başlıyor. Bugün ilk defa olan olayda aracı kullanıp sıcaklık 70 derecede durdum. 3 dakikalık işimi halledip geldim. Çalıştırdığımda sıcaklık 70 derecede devam ediyordu. 2 km sonra sıcaklık kademe kademe düştü ve 50 dereceye indi. Çalışan motor soğudu kısacası :)

  Sorun sıkıntı nerededir ? Termostat arızası benim ilk aklıma gelen. Triger ve disk fiyatından sonra Alfa'nın parçası pahalı gibi geldi bana. Bu iş başımıza çok masraf açar mı ?

Gouki

Merhabalar, muhtemelen termostatınızda problem var. Büyük bir masraf açmayacaktır. Kış dönemine de girdiğimiz için en kısa zamanda değiştirmenizi tavsiye ederim.

ku2

Termostat bence de.
Pahalı bir parça değil..Değiştirin bence. Araç soğuk çalışmasın.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

KAKIRMAN

Termostada baktırınız. Ve yazdığınız gözlemlediğiniz bulgulardan yola çıkarak tahminim termostatın bozuk olması yönünde... Buradaki  fikrier her ne kadar tavsiye niteliğinde olsa da en doğrusu servise göstermenizde yarar var.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

ku2

Tavsiye değil oğlum..
Termostat kesinlikle..!!!

Şaka şaka..
Siz gene de servise bir danışın..

ama bence termostat :)
Başıma gelmişti :)
156'mda :)

--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

abdoganay


termostat :yukari-ok:

triger değişiminde devridaim su pompası da değişmeliydi sanki  :'(

ArtemiS

Termostat hocam, birebir aynı problemi 156 ım varken çok sık yaşıyordum, aynen dediğiniz gibi motorun sıcaklığı genelde 90'ı geçmiyor, çoğu zaman 50-70 derece arasında geziniyordu.

Kaan

Herkesin bahsettiği gibi sorun termostatta :D ucuz sayılabilecek bir parça. değiştirip antifiriz koyup 30-45 dakikalık bir iş. basit bir işlem olmasına rağmen alfadan anlamayan birine yaptırmayın. ayrıca en önemlisi benzin - lpg fark etmez. araç ısınmadığı için daha fazla yakarsınız.
1 hayal
5 duyu
6.his

tolga_ozhan

Sadece mesaj atan arkadaşımız için değil tüm üyelerimiz için yazmış olayım.
Eğer bu durumdaki termostat değişmiyorsa, termostata vereceğiniz parayı kış bitmeden yakıta fazlasıyla vermiş olursunuz.

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login

termostat :yukari-ok:

triger değişiminde devridaim su pompası da değişmeliydi sanki  :'(

Söylediğiniz doğru, fakat devirdaim ile termostat bağımsız parçalar. Ne görevleri, nede bulundukları yer aynı.

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Sadece mesaj atan arkadaşımız için değil tüm üyelerimiz için yazmış olayım.
Eğer bu durumdaki termostat değişmiyorsa, termostata vereceğiniz parayı kış bitmeden yakıta fazlasıyla vermiş olursunuz.

Kesinlikle doğru. Teknik olarak önemli olması yanısıra ekonomik bir yönü de var.

tughan

Termostat kesinlikle diye ben de ekleyebilirim. Termostat öncesi ve sonrası yakıt farkını şöyle anlatayım, 100 liralık benzinle yalnızca 3-3.5 gün gidebilirken, termostat değişiminden sonra yaklaşık 1 hafta boyunca aynı miktar benzinle aynı yolu yapıyorum :)
Tuğhan.
156 Selespeed

mbudak

Hararet müşürü de unutulmamalı bence

TURKCELL T60 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ALKIM

bu vesile ile bende birşey sormak istiyorum.
159 um sabah çalıştıktan yaklaşık 7 km sonra sıcaklık 90 oluyor.yolum ağırlıklı bol ışıklı ve yavaş akan bir yol. yakıtta 10 lt civarında gösteriyor. bu durum arabanın normali mi, yoksa bende de termostat sıkıntısı olabilir mi sizce?

mahoretti

90 derece NORMAL... bunun altında seyrediyorsanız termostatınız AÇIK kalmış (bozulmuş) demektir. Yakıt sarfiyatı 90 da iken en kararlı noktadadır. Dur kalk yaptığınızdan dolayı yüksek yakıt sarfiyatı olmaktadır. :alfisti:

06BA7907

You are not allowed to view links. Register or Login
90 derece NORMAL... bunun altında seyrediyorsanız termostatınız AÇIK kalmış (bozulmuş) demektir. Yakıt sarfiyatı 90 da iken en kararlı noktadadır. Dur kalk yaptığınızdan dolayı yüksek yakıt sarfiyatı olmaktadır. :alfisti:

ben de bu durumu merak ediyordum. soğuk havalarda motor sıcaklığıonın 90 dereceyi bulması 20-30 dk yı buluyor. evden işyerine geliyorum 8-9 km. işyerine varmaya yakın ancak o sıcaklığa ulaşıyor. bir sıkıntı var mı yoksa normal mi bilemedim :)
yaşamak direnmektir.

ALKIM

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
90 derece NORMAL... bunun altında seyrediyorsanız termostatınız AÇIK kalmış (bozulmuş) demektir. Yakıt sarfiyatı 90 da iken en kararlı noktadadır. Dur kalk yaptığınızdan dolayı yüksek yakıt sarfiyatı olmaktadır. :alfisti:

ben de bu durumu merak ediyordum. soğuk havalarda motor sıcaklığıonın 90 dereceyi bulması 20-30 dk yı buluyor. evden işyerine geliyorum 8-9 km. işyerine varmaya yakın ancak o sıcaklığa ulaşıyor. bir sıkıntı var mı yoksa normal mi bilemedim :)

bire bir aynı durumdayım :)

Kaan

kış aylarında soğuk havalarda hararetin 90 dereceye gelmesinin 15-20 dakikayı bulması normal. çünkü araç kendisini zor ısıtıyor. bunun normal kaloriferi açarak da (çift taraflı klima ile değil :) ) teyidini yapabilirsiniz. kaloriferde ısıyı geç verecektir.
ayrıca bilgi olarak kalsın; eğer termostatınız bozuk ise trafikte hararet biraz yükselir ancak araba biraz gitmeye başlayıp rüzgarı alınca hararet yine 0 dereceye kadar düşecektir.
bu şekilde de bozulduğunu anlayabilirsiniz.
1 hayal
5 duyu
6.his

francobaresi

Benim de son bir kac gundur gozlemledigim bir 90 a ulasmakta gecikme durumu var 159da. 8 km kadar trafiksiz yolda 90 a yaklasiyor sonra tam 90 olacakken 80 e azaliyor 80 de sabit kaliyor. Bi sure daha 90 a yaklasiyor, kirmizida durunca yavas yavas 80-75 araligina dusuyor . 25 km civari surdum 90na ancak sabitledi. Bi sure once 90 a hemen sabitliyordu, hava sogumasi bu kadar etkili olmaz heralde. Termostat disinda baska sorun ne olabilr? Termostati hemen degistiririm ama baska ne gibi bilesenlerde gozden gecmeli ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

tolga_ozhan

Bu 159'da ki sorunda termostat. Hava soğuması da bu kadar etkili olabilir.

francobaresi


You are not allowed to view links. Register or Login
Bu 159'da ki sorunda termostat. Hava soğuması da bu kadar etkili olabilir.
Tesekkurler tolga bey. Aklimda kalcagina degistireyim, musurun degismeside gerekir mi? Youtubeda bi video gordum benzer durum var bende de. Yalniz videodaki ilk yorumda gosterge dogru bilgi vermiyo filan demisler.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo

tolga_ozhan

Müşir dediğiniz parçada bir problem yoksa değiştirmeye de gerek yok. Dizel 159 zaten geç ısınan bir araba. Fakat 25 km yine de çok uzun bir mesafe 90 dereceye gelmesi için. 
Isınmaya yaklaşırken durur hale gelince tekrar sıcaklık düşüşü başka 159'larda da denk geldiğim bir durum. Video'daki arabanın nasıl bir hız ile seyrettiğini göremediğim için o düşüş anında durur hale geldiğini düşünüyorum.

francobaresi

You are not allowed to view links. Register or Login
Müşir dediğiniz parçada bir problem yoksa değiştirmeye de gerek yok. Dizel 159 zaten geç ısınan bir araba. Fakat 25 km yine de çok uzun bir mesafe 90 dereceye gelmesi için. 
Isınmaya yaklaşırken durur hale gelince tekrar sıcaklık düşüşü başka 159'larda da denk geldiğim bir durum. Video'daki arabanın nasıl bir hız ile seyrettiğini göremediğim için o düşüş anında durur hale geldiğini düşünüyorum.
Ben 90 km hiza cruise bagladim, sicaklik 90dan 80 civarina azaldi. Daha onceden olmuyodu bu, nasil durduk yere bozuldu anlamadim ama bi degisterelim bakalim deneyelim sansimizi:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo


francobaresi


You are not allowed to view links. Register or Login
Termostat zaten durduk yere bozulur :)
en kisa zamanda degiseyim


Sent from my iPhone using Tapatalk
Cuore sportivo