Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Nero 159 ile Yeniden

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
159 1.9 u merak ediyorum gerçekten, 2.0 156 ile arasında ne kadar fark var.
Eski arabanızda lpg var mıydı? Yoksa yakıt olarak çok iyi gelmiştir. Benzinli 156 mantık işi değil :D

Evet günümüz şartlarında 2.0 benzinli 156 mantık işi değildi, tamamen duygusal bir tercihti benim için. 159 duygu ile mantığın biraz daha orta noktada buluştuğu bir araç.

Aynı rota değil ama 8-8.5 civarı bir ortalama ile 2500 kmlik bir uzun yol yapmıştım 156'ım ile LPG yoktu, 2.0 SS. Kullanım tarzım aynıydı denebilir, ara ara tempolu kullanımla birlikte genelde sakin. Günümüz pompa fiyatlarıyla 400 lira civarında bir fark oluyor 2500 km için. Gaza dokunmadan tamamen sakin kullanımda 6lt/100km görebiliyordum 156'da da. Ama yazılımsız 159'un aynı verileri yakalayıp yakalayamayacağını bilmiyorum, 3 kişi ve dolu bagajla daha çok zorlanıp paylaştığımdan daha fazla yakması muhtemel.

radar54

#26
Ah o Signore'un egzoz sesi 1300 km boyunca kulaklarımda. Ama eşim bir daha ki uzun yolda bu egzozu istemiyorum diyip duruyor.

Dizel elbette günümüz şartlarında tasarruflu benzine göre lpg olmasa yola çıkılacak gibi değil maalesef.

Dönüş yolunda yarım depo benzini 330 km de yedi bitirdi bizim ki o yüzden lpg şart

SM-G531F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
Ah o Signore'un egzoz sesi 1300 km boyunca kulaklarımda. Ama eşim bir daha ki uzun yolda bu egzozu istemiyorum diyip duruyor.

Dizel elbette günümüz şartlarında tasarruflu benzine göre lpg olmasa yola çıkılacak gibi değil maalesef.

Dönüş yolunda yarım depo benzini 330 km de yedi bitirdi bizim ki o yüzden lpg şart

SM-G531F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Biz sürüşte yalıtım, konfor vs. çok bakmıyoruz zevk daha ön planda ama araçtaki diğer kişiler için yalıtım ve konfor özellikle uzun yolda elzem oluyor. Yenge de istediği araç olarak 159'u tarif ediyor gibi abi ama sen bilirsin. :)

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Biz sürüşte yalıtım, konfor vs. çok bakmıyoruz zevk daha ön planda ama araçtaki diğer kişiler için yalıtım ve konfor özellikle uzun yolda elzem oluyor. Yenge de istediği araç olarak 159'u tarif ediyor gibi abi ama sen bilirsin. :)

Orası öyle zaten satarsan ve Alfa alacaksan 159 al başka Alfa istemiyorum demişliği var  :p Özellikle SW ama sedana da ben ikna ederim onu  :haydi:  :lol:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

kuti147

Sagolsun Emirhan abim koymuştu zamanında You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login , You are not allowed to view links. Register or Login

Alın size downshift

34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Testarossa

#30
Twinsparkın zırıltılı sesi herşeyi unutturuyor ama ben bile antremandan sonra araba kullanınca o yorgunlukla konfor arıyorum.Tbi düşüncem var fakat önce 15 janta geçip 185 taban lastikle 156 yı denemek istiyorum.
this is all about passion

murat

Epey zaman geçti ama 156 SSSW'nin motor sesi hala kulaklarımdadır  :p 159 bildiğin traktör sesi idi :duvar: Ayrıca 156'nın sürüşü çok daha keyifli, direksiyon tepkileri vs. Ama 159 da tanktı, o da ayrı. 2 sinin de gönlümde yeri ayrı oldu  8) Hele 159 SW den inip sıfır Giu'ya bindiğim gün çok ciddi pişmanlık yaşamadım değil  :serefe: Şu 166 ile telafi ediyorum kayıp yılları  :haydi:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
Epey zaman geçti ama 156 SSSW'nin motor sesi hala kulaklarımdadır  :p 159 bildiğin traktör sesi idi :duvar: Ayrıca 156'nın sürüşü çok daha keyifli, direksiyon tepkileri vs. Ama 159 da tanktı, o da ayrı. 2 sinin de gönlümde yeri ayrı oldu  8) Hele 159 SW den inip sıfır Giu'ya bindiğim gün çok ciddi pişmanlık yaşamadım değil  :serefe: Şu 166 ile telafi ediyorum kayıp yılları  :haydi:

Ben önce Giu'yu test edip sonra 159'a bindiğimde 159 almaya karar vermiştim. :) Tank olduğunu hala direksiyonda hissettiren bir Alfa olması 159 açısından güzel olsa da 156'nın daha keyifli bir sürüşü olduğuna ve net bir direksiyonu olduğuna kesinlikle katılıyorum ve çok arıyorum. 156 sürerken, 159 park ettiğimde izlerken daha keyif veriyor. :)

radar54

Bi ara 159un o tank hissini bende yaşamak istiyorum. Oğlanın kreşinin karşısında var ve her sabah gözüm takılıyor.  :D Signore dan sonraki Alfa 159 olacak o kesin ama dizel sesini bende sevemiyorum  :duvar:

Olursa You are not allowed to view links. Register or Login SWsi gibi olsun istiyorum  :p Bakalım tek atımlık kurşunum kaldı zira Eşim başka bir Alfa istemiyor  ya 159 ya da sıradan bir otomobil  :(
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

umitkilic

You are not allowed to view links. Register or Login
Bi ara 159un o tank hissini bende yaşamak istiyorum. Oğlanın kreşinin karşısında var ve her sabah gözüm takılıyor.  :D Signore dan sonraki Alfa 159 olacak o kesin ama dizel sesini bende sevemiyorum  :duvar:

Olursa You are not allowed to view links. Register or Login SWsi gibi olsun istiyorum  Bakalım tek atımlık kurşunum kaldı zira Eşim başka bir Alfa istemiyor  ya 159 ya da sıradan bir otomobil  :(
@uniquel in 159 u gerçek alfistiye göre değil bence.Alfisti arabasına birşeyler yapabilmeli.Para,zaman ve emek harcayabilmeli.O araba maalesef öyle değil :)

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login in 159 u gerçek alfistiye göre değil bence.Alfisti arabasına birşeyler yapabilmeli.Para,zaman ve emek harcayabilmeli.O araba maalesef öyle değil :)

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Katılmıyorum..
Gercek Alfisti her zaman "yapacak" bir masraf bulur 😬
Gercek Alfa da her zaman "çıkaracak" bir masraf bulur 😒

Bende hep oyle oldu 😂
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
Katılmıyorum..
Gercek Alfisti her zaman "yapacak" bir masraf bulur 😬
Gercek Alfa da her zaman "çıkaracak" bir masraf bulur 😒

Bende hep oyle oldu 😂

Gerçek Alfa ile Maslak Sanayiden güncel fotoğraf o zaman. :)


coyote

You are not allowed to view links. Register or Login

Gercek Alfa her zaman "çıkaracak" bir masraf bulur

Gülümsetti. :yukari-ok:

uniquel

Umit abi tesekkür ederim :)
Şimdi 15 yaşında bi arabayı düşünürsek şuan kusursuz seviyeye geldi diyebilirim. Ama tabiki titizlik boyutunuza göre illaki yapılacak işler vardır. Gerci bu durum 15 yaşındaki her araç icin gecerli galiba.

EmKa

Herkese merhabalar tekrar, keyfi bir güncelleme postu değil maalesef. Aracı aldığımdan beri çözemediğim bir problem için bilgi sahibi olanların yardımına ihtiyacım var.

Aracı aldığımda You are not allowed to view links. Register or Login turbonun ara sıra kesiklik yaptığını ve kapandığını, aracı stop edip 15-20 dk bekleyip çalıştırınca düzelip yola devam ettiğini söylemişti. En son mekanik olarak bu konuyu halletmek için turboya giriştik ama hiçbir hamleden sonuç alamıyoruz. Temelde problem şu, araç hareket halinde iken turbo basıncı sıfıra iniyor ve çalışmıyor, yavaşlamazsam aynı hızda devam ediyor egzoz sesi değişimi hariç turbonun çalışmadığı fark edilmiyor ama gaza basınca tepki yok, durunca da kalıyor ve 2000 devri geçemiyor. Bu spor kullanım, sakin kullanım veya gece gündüz olarak spesifik bi şartta olmuyor tamamen rastgele. Bazen mazot için durup tekrar çalıştırdığımda turbo çalışmıyor oluyor, bazen hareket halinde kapanıyor. Stop edip çalıştırınca bazen beş on dakikalığına bazen birkaç saatliğine tekrar bir sorun olmuyor.

İlk revizyon ve map sensörü değişimi sonrası birkaç hafta bu sorun tekrarlamadı, sonrasında tekrar hava boşaltırken gelen ıslık sesi ve yeniden bir anda kapanan turbo ile yeniden turbo ayarı yapılması gerektiği söylendi ve tekrar ayar yapıldı, bu esnada wastegate değişimi de yapıldı. Yine sonuç vermeyip birkaç gün sonra tekrarlayınca yazılımdan olabilir diyerek yazılımı güncelledik. Önceki yazılımda araçtan çok fazla basınç istendiğini fark ettik, bu güncellendi ve başka firmanın stage 1 yazılımı yüklendi.

Birkaç keyifli gün sonunda yine aynı problemle baş başayız. Tüm hortumlar vs kontrol edildi kaçak yırtık yok, başına gelmiş olan veya fikri olanların, neden olabilir veya nasıl çözülür, gerçekten yardımına ihtiyacım var.

umitkilic

You are not allowed to view links. Register or Login
Herkese merhabalar tekrar, keyfi bir güncelleme postu değil maalesef. Aracı aldığımdan beri çözemediğim bir problem için bilgi sahibi olanların yardımına ihtiyacım var.

Aracı aldığımda You are not allowed to view links. Register or Login turbonun ara sıra kesiklik yaptığını ve kapandığını, aracı stop edip 15-20 dk bekleyip çalıştırınca düzelip yola devam ettiğini söylemişti. En son mekanik olarak bu konuyu halletmek için turboya giriştik ama hiçbir hamleden sonuç alamıyoruz. Temelde problem şu, araç hareket halinde iken turbo basıncı sıfıra iniyor ve çalışmıyor, yavaşlamazsam aynı hızda devam ediyor egzoz sesi değişimi hariç turbonun çalışmadığı fark edilmiyor ama gaza basınca tepki yok, durunca da kalıyor ve 2000 devri geçemiyor. Bu spor kullanım, sakin kullanım veya gece gündüz olarak spesifik bi şartta olmuyor tamamen rastgele. Bazen mazot için durup tekrar çalıştırdığımda turbo çalışmıyor oluyor, bazen hareket halinde kapanıyor. Stop edip çalıştırınca bazen beş on dakikalığına bazen birkaç saatliğine tekrar bir sorun olmuyor.

İlk revizyon ve map sensörü değişimi sonrası birkaç hafta bu sorun tekrarlamadı, sonrasında tekrar hava boşaltırken gelen ıslık sesi ve yeniden bir anda kapanan turbo ile yeniden turbo ayarı yapılması gerektiği söylendi ve tekrar ayar yapıldı, bu esnada wastegate değişimi de yapıldı. Yine sonuç vermeyip birkaç gün sonra tekrarlayınca yazılımdan olabilir diyerek yazılımı güncelledik. Önceki yazılımda araçtan çok fazla basınç istendiğini fark ettik, bu güncellendi ve başka firmanın stage 1 yazılımı yüklendi.

Birkaç keyifli gün sonunda yine aynı problemle baş başayız. Tüm hortumlar vs kontrol edildi kaçak yırtık yok, başına gelmiş olan veya fikri olanların, neden olabilir veya nasıl çözülür, gerçekten yardımına ihtiyacım var.
Emme manifoldundaki flapları da kontrol ettiniz mi?

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
Emme manifoldundaki flapları da kontrol ettiniz mi?

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben özellikle bakılsın demedim ama baktıklarını sanmıyorum, emme manifoldundaki bir mekanik hata turboyu nasıl devre dışı bırakır ve stop sonrası hemen eski haline dönebilir ki?

devirsever

159 daki turboda GT Q2deki gibi VNT li degilmi? Onun tahrik mekanizmasina bakildimi? Yada VNT kanatlarina.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6

EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
159 daki turboda GT Q2deki gibi VNT li degilmi? Onun tahrik mekanizmasina bakildimi? Yada VNT kanatlarina.

159 Turbosu da VNT'li mi bilmiyorum ama tüm bu süreçte özellikle şikayetimle doğrudan bağlantısı olabilecek bir parçayı atlamamış olmalarını ummaktan başka bir şey gelmiyor şu an için elimden çünkü turbo revizyonu yapıldı, wastegate 3 kere söküldü... İlkinde değiştirildi, yeni takılanda ani gaza oturmada turbo basıncında anlık düşmeler oluyor diye tekrar söküldü ayar yapılmaya çalışıldı düzelmedi. Üçüncü kez söküldü kaçırdığına kanaat getirilip üçüncü bir wastegate getirildi ve takıldı.

İşin kötüsü, ilk gittiğim şikayetim devam ederken şu an çalıştığı zamanlarda da dalgalı bir turbo basıncım var. İstanbul'da turbo tamiri konusunda önerisi olanların önerisine de ayrıca açığım.

umitkilic

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben özellikle bakılsın demedim ama baktıklarını sanmıyorum, emme manifoldundaki bir mekanik hata turboyu nasıl devre dışı bırakır ve stop sonrası hemen eski haline dönebilir ki?
Flaplar bir pozisyonda sıkışıp kalabilir.Olması gerekenden daha az veya daha fazla geçiş olur da sensör ECU ye bildirir,o da koruma amaçlı turboyu sınırlandırabilir...mi acaba diye düşündüm.2000 devirle sınırlandırma olunca aklıma direkt ECU müdahalesi geliyor.

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
Flaplar bir pozisyonda sıkışıp kalabilir.Olması gerekenden daha az veya daha fazla geçiş olur da sensör ECU ye bildirir,o da koruma amaçlı turboyu sınırlandırabilir...mi acaba diye düşündüm.2000 devirle sınırlandırma olunca aklıma direkt ECU müdahalesi geliyor.

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Anladım, hiçbir arıza ışığı yok ama tüm bunlar olurken, tahmin ediyorum sensör bazlı bir devre dışı kalma olsa en azından hata kodu olarak bilgisayarda verir ama hiçbir kod veya arıza lambası yok.

EmKa

Bu gece aynı sorunun tekrar nüksetmesi ile videoya aldım ve ustamın söylediği parçayı özellikle kontrol ettim, sanıyorum ve umuyorum komple turbo isteyecek korkuma gelmeden sorunu saptamış olduk. Wastegate'in açık kalıp tüm gazı direk egzozdan veriyor oluşu aracın sesini değiştiriyor ki böyle fark ettim zaten, bu yüzden ben wastegate'in yine problemli olduğunu ve kaçırdığını vs. düşünmüştüm ama ustam mekanik bir arızanın stop edip çalıştırmayla hemen düzelmeyeceğini söyleyerek, turbo bir daha kapandığında stop etmeden pierburgu kontrol etmemi istemişti.

Bu gece eve dönüş yolunda 2 kez oldu, ilkinde ilk videoda görüleceği gibi araç kendini korumaya almış gibi 2000 devir ile sınırlandırıyor ama herhangi bir arıza ışığı uyarı vs. yok, turbo basıncı da hiç yükselmiyor.



İkinci seferinde, ilkinden 10-15 dk sonra, yokuş aşağı giderken turbo kapandı ve durur pozisyonda devirlenebiliyor araç, ama turbo basınç göstergesinde ve zaten turboda hiçbir hareket yok.



Bu haldeyken turbo pierburg parçasının hava aldığı hortumu kontrol ettiğimde, parça biraz daha düşük güçte çalışıyor gibi ve şöyle bir ses çıkartıyor hava aldığı yeri kapatınca,



Stop edip tekrar çalıştırmada araç normal haline dönüyor, normal durumdayken pierburg parçasının çalışma titreşimi biraz daha fazla ve hava aldıgı yeri kapatınca ses yapmıyor ve daha kuvvetli bir çekme gücü var.



Araç uzun süre böyle kullanıldığı için hala direkt bu parçayı değiştirip dertlerimin biteceğini pek sanmıyorum bağlantılı olduğu mekanizmalarda da deformeye sebep olmuş olabilir diye ama benzer problemler yaşayanlar için fikir vermesi açısından videolar kalsın, ustalar direkt turbo revizyon lazımdan kapıyı açmadan önce hem maddi hem manevi insanı çok zorlayacak birkaç adımdan kurtulmalarına yardımcı olur belki.

umitkilic

Bu hortumu da kontrol ettiniz mi?Benimkinde bu hortum çatlamış ve hava kaçırıyordu.Belirttiğiniz durumlara benzer şeyler yaşamıştım ama arıza lambası da yanmıştı.ihtimalleri elemek adına bir kontrol edin derim[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu hortumu da kontrol ettiniz mi?Benimkinde bu hortum çatlamış ve hava kaçırıyordu.Belirttiğiniz durumlara benzer şeyler yaşamıştım ama arıza lambası da yanmıştı.ihtimalleri elemek adına bir kontrol edin derim[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

meizu note8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sorun anında değil ama kontrol edildi. Sanayiye gitmeden tekrarlarsa ona da bakacağım tekrardan, teşekkür ederim.

EmKa

You are not allowed to view links. Register or Login




Artık delirmek üzereyim. Turbo pierburg parçası değiştirildikten sonraki 3-4 gün hiç sıkıntı çıkmadı. 1-2 gün yattıktan sonra bugün tekrar kullandığımda değiştirdiğim parçadan da aynı ses gelir şekilde sorun tekrar yaşandı. Böyle 2-3 günde bir stop edip tekrar çalıştırarak kullanmak içime sinmiyor, komple turbo değiştirecek de bütçem yok maalesef. Sorun güncel şekilde, usta veya fikir tavsiyesi bekliyorum.