Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Dünyasına Giriş 156 MK2 2006

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kuti147

1.6 şanzımanı 2.0 a tam kısa oranlı şanzıman oluyor. Daha güzel uzuyor :) lakin son hız düşüyor. 5 ilerinin kovanına 6. Dişli sığmaz kanımca.
Turbo işini ben hiç istemedim. Zaten derdim atmosferik güç ile kullanmak. 2.0 a güç arttırımı için neler yapılabilir bir ara ona da bakıcam. 155 HP 170 olsa yeter. Birazda hafifletsem. 1200 kg 170 HP bir 147 baya keyifli olur kanımca :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016

2.0a dönme konusu mk2 156 yada 147de nazlı,çünki mk2 twinspark makinesi bloktan kısa yada hiç uğraşılmadan mk2 2.0 makinesi swaplanır geçilir,ben olsam şöyle neşelendirilirim mk1 156nın headersi yine 2.0 ekzantiriklerle bayağı neşeli You are not allowed to view links. Register or Login bu son dediğim olayı yakın zamanda kendi 147'me yapmayı planlıyorum wideband ve ekzantirik harici topladım zaten çoğu ıvır zıvırı :)

YasinC

Yaparsam direk 2.0 motor ile değişim olur Yok onun krankı, bunun biyel kolu vs ile uğratırıcı ve aklımda şüpheli olur. Beyin bulmak ile uğraşmak yerine yazılım yaptırmak daha kolay ve iyi sonuç verir diye düşünüyorum

kuti147

Forumda yiğit 2.0 egzantriği,ve üst kapağı takıp yazılım yapmıştı sanırım 147 sine.
Baya performans aldığını söylüyordu. Ama hacim başka birşey sonuçta.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016

You are not allowed to view links. Register or Login
Forumda yiğit 2.0 egzantriği,ve üst kapağı takıp yazılım yapmıştı sanırım 147 sine.
Baya performans aldığını söylüyordu. Ama hacim başka birşey sonuçta.

Şartlarım gereği e46 330ci'den 147ye geçmek zorunda kaldım,ki vakti zamanında fransız hothatch'ler 5 silindir fiatlar,bir kaç varyasyon 156'larımda olmuştu.Ama ilk 1.6 twinspark tecrübem,standart fca'nın 1.4 t-jet 120 hp ayarında performansı gibime geliyor bana.Alırken performans beklentimde yoktu ama yüzümü güldürüyor :) fenada değil.aslında yürümek isteniyorsa 2.0 ekzantirik reçetesi gayet makul,hafif 15-16''oz tarzı hafif jantlarla fena olmaz gibime geliyor.Komple motorların zaten maliyetleri yüksektir muhtemelen malum koşullarda,fazla üzülmeden (maliyet olarak ) dediğimiz reçete eğlenceli olur

YasinC

Farlar da yola çıktı. Diğer islemler de başladı.


kuti147

Hadi bakalım hayırlı olsun.
Motor için plan nedir şu an. Komple 2.0 swap mı, yoksa 1.6 üzerine "2.0 ımsı" iyileştirmeler mi 😬
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

YasinC


kuti147

Aman amannnn... süreci dikkatli izleyecem. Sorularımda olabilir 😬 sıkıntısız sorunsuz biter inşallah
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

YasinC

Araç carsamba hazır olur dendi. Ancak farsızlıktan bekleyeceğim gibi. Farlar en erken perşembe kargoya veririm diyorlar. Oda cuma bende olur. Far yüzünden beklemek can sıkıcı olacak.

Yapılan işlemler de şöyle bir detay verebilirim. Yağ pompası konusunda risk almamak için 1.6'nın yağ pompası kullanılacak

YasinC

Bugün İlker Kemal Bey den farlar geldiği gibi aracın yanına ışınlandım. İşçilik kalitesi, tamir yapılan noktalar vs çok iyi. Bu kadar nam salması normal  :)

Gelelim asıl meseleye, araç şuan 14km de rodaj sürecinde dahi baya belirgin performans farkı var. Şerif usta ile test sürüşüne çıktığımız da 5k rpm e kadar çıktık. Alt devirler üst devirler çok daha dolu. Çok rahat yürüyor. Araç beyini değişmedi üstelik. Rodaj süreci tamamlandıktan sonra zaten performans daha da belirginleşecektir.  Duruma göre yazılımsal müdahaleye bakılır






kuti147

Hem farlar hem hacim hayırlı olsun :) sağlıklı bir rodajdan sonra keyifle kullanırsınız inşallah  :yukari-ok:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Pervasiz_7

Hayırlı olsun inşallah sıkıntısız binersiniz  :nazar:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

YasinC

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.  :clover:

Bugün 300km kadar yol yaptım. 1.6ts 156'ya olmamıs diyebilirim. Tabi memnun olan vardır. Ancak araç şuan çok daha rahat gidiyor. Daha sessiz, rampalar daki yorucu durum artık yok. Klima açınca bayılma yok. Çok daha seri ve eğlenceli bir araç oldu ki daha 4 bin devri bile görmedim.

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.  :clover:

Bugün 300km kadar yol yaptım. 1.6ts 156'ya olmamıs diyebilirim. Tabi memnun olan vardır. Ancak araç şuan çok daha rahat gidiyor. Daha sessiz, rampalar daki yorucu durum artık yok. Klima açınca bayılma yok. Çok daha seri ve eğlenceli bir araç oldu ki daha 4 bin devri bile görmedim.

Bu sakat zamanda kredi çektireceksiniz bana :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

YasinC

Enflasyonist ortam da borç sürekli küçülür  :D

Bugün orijinal teybin cd okuma da kıllık çıkarması üzerine teyp aldım. Ancak zerre memnun kalmadım. Teyp donup kitleniyor. Baglanti da da br sorun vsr sanirim. Farları yakınca komple işe yaramaz hale geliyor. Başımıza bela aldık sanırım

murat_016

hayırlı olsun aşağı yukarı maliyet ne çıktı acaba  :)

YasinC

Maliyetler esnek diyebilirim. Sıfır blok yok dolayısı ile 2. El blok sıfırlanmasi gerekiyor. Sıfır varsa da ben bulamadım.
Yan sanayi parçalar vs kullanılırsa fiyat düşüyor.
35000-50000tl arası maliyet var. Ben her şeyi orijinal istedim.

Misal siz bulduğunuz bloktaki kolların temiz olduğunu düşünürseniz değiştirmezsiniz oda maliyeti azaltır. Gibi gibi :)



Şimdi kafamdaki soru şu, önceden selenia 10w40 kullanıyordum. 10w60'a geçmem önerildi. Motul var benim aklımda ancak liqui moly de önerildi.

Arada %25-30 civarı fiyat farkı var. Liqui daha uygun ancak aradaki farkın çok olması da korkutmadı değil. Önceden motosiklet kullandığım dönemlerden motul'un castrol e karşı vs kalite farkını net biliyorum. Ama bu sefer aklım bulandı.

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
Maliyetler esnek diyebilirim. Sıfır blok yok dolayısı ile 2. El blok sıfırlanmasi gerekiyor. Sıfır varsa da ben bulamadım.
Yan sanayi parçalar vs kullanılırsa fiyat düşüyor.
35000-50000tl arası maliyet var. Ben her şeyi orijinal istedim.

Misal siz bulduğunuz bloktaki kolların temiz olduğunu düşünürseniz değiştirmezsiniz oda maliyeti azaltır. Gibi gibi :)



Şimdi kafamdaki soru şu, önceden selenia 10w40 kullanıyordum. 10w60'a geçmem önerildi. Motul var benim aklımda ancak liqui moly de önerildi.

Arada %25-30 civarı fiyat farkı var. Liqui daha uygun ancak aradaki farkın çok olması da korkutmadı değil. Önceden motosiklet kullandığım dönemlerden motul'un castrol e karşı vs kalite farkını net biliyorum. Ama bu sefer aklım bulandı.

Ben 2.0 ss imde 10-40 Motul kullanıyordum. Çok basan devirli kullanan biri olmadığım için. Ki sizin motorunuz şuan sıfır, yani yağ yakma olacağını pek sanmıyorum. Ben 10-40 ile başlardım. Aracı izler, ihtiyaç oluşursa 10-60 a geçerdim.

Alfaların arasında ayrı tat bırakan Audi de lique Molly kullanmıştım. Ondan da memnun kaldım. Fiyat olarak çok fark var Motul ile arasında. O farka değer mi o sizin maddi durumunuz ile ilgili ;) ben motulden devam ediyorum Alfa da. He ileride pist kasar vs zorlarsam molly ye göz kırpabilirim. Ama şuan Motul ile aramız iyi 👍
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

YasinC

Aldıgımdan beri alt muhafaza eksikti. Plastik olanlar eriyor dedikleri için uzak durdum. Bu hafta Prasco marka gördüm. Plastik olması endişelendirdi ancak italya menşei olunca denemeye karar verdim.

Yağı da Motul 8100x 10w60 aldım. Bu hafta sonu rodaj sonu bakımı var.  :alkis:


YasinC


YasinC

Evet bugün yağ değişimi yapıldı. Radyatör Behr marka ile değiştirildi. Bugün biraz sıkıştırdım. Yüksek devirdeki performans dan pek memnun değilim. Yazılım kısmına bakacağım. 180 i görmek dahi efor gerektiriyor. Ancak 160, 170'lere rahat tırmanıyor. Var bi gariplik.

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Evet bugün yağ değişimi yapıldı. Radyatör Behr marka ile değiştirildi. Bugün biraz sıkıştırdım. Yüksek devirdeki performans dan pek memnun değilim. Yazılım kısmına bakacağım. 180 i görmek dahi efor gerektiriyor. Ancak 160, 170'lere rahat tırmanıyor. Var bi gariplik.


Beyin değişmedi demişsiniz, yalızımdan ziyade 2.0 tesisat mı istiyor acaba araba?

Bu arada çok cesur bir proje, eminim bir çok 1.6 sahibi (en başta You are not allowed to view links. Register or Login olabilir  :D) merakla bekliyordur uzun dönem kullanım tecrübenizi.

Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

YasinC

#73
Şuan için içim buruk diyebilirim  :)

1.6 ile 2.0 aynı diyorlar beyin ve elektronik konusunda ancak belli ki bazı değerler farklı. Misal benzin pompası gibi  :)

160km/s den sonra araç gitmek istemiyor resmen. Yani 1.6 hali ile suan ki haline toz yuttururum yüksek hızlarda. Ancak 5. Viteste 80-180 arası hızlanalım dersek 1.6 kendine gelene kadar yolu bitiririm. Çok rahat ilerliyor. Ama bir yerde bir şey varmış gibi takılıyor.
Yine de Alfatech Şerif usta 5-6 bin km sonra asıl motorun açılacağı konusunda ısrarcı.

2.0 beyin ile uğraşmak yerine yazılımsal ilerlemek daha kolay geliyor şuan.

Pisman değilim 220 bin km yol yapmış yorgun motoru eninde sonunda rektefiye yaptıracaktım. Performans konusunda biraz sabredeceğim bakalım :)

YasinC

Bugün deneme amaçlı, brc servisine gittim. Durumu anlattım, yeniden ayar yaptılar.

Oda ne, araç lpg de benzinden daha iyi gidiyor  :)

Yazılım işine bu haftasonu bakacağım.