Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



2003 147 2.0 T.Spark - 34 JAS 10

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login Çok teşekkür ederim hocam asıl düşündüğüm konu oksijen sensörleriydi ancak yukarıda belirttiğiniz gibi katlardan önce zaten onlarda hatalı karışım okuyacağı bir durum yok, Y pipe el yapımı da yaptırabilirim ancak iyi durumda cf2 manifoldu bulursam birebir uyumlu olabilir gibi düşünüyorum, hem elimde katlar üzerinde olacak şekilde kendi manifoldumu tutmuşda olurum. Bir araştırayım bakalım, 3.kat içinde sizinle aynı uygulama en mantıklısı, daha seyrek hücreli bir kat iş görecektir. Oda üniversal şekilde bulunabiliyor zaten. Tekrardan sağolun fikir için.

M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben Y Pipe'ı olduğu şekliyle sevdiğim bir arkadaşımdan almıştım, çok iyi denk geldi yani. Benim de ön katlar spiral ve boş orta kat olduğu gibi duruyor, ne olur ne olmaz :)

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Herkese tekrar selam, geçenlerde taktığım Ram Air Intake'i nasıl ballandıra ballandıra anlattığımın çok farkındayım ancak sanırım yaşlanıyorum; geçen sürede kafam kaldırmadı  :lol:

Ben her ne kadar sakin kullanmaya çalışsam da fark ettiğim şu oldu; İstanbul trafiğinde, akan trafiğe karışmak yer yer gaza yüklenmeyi gerektiriyor ve her seferinde de insanın modu çıkacak sese müsait olmuyor. Montajı oldukça kolaydı, belki ara ara yine sök tak yaparım ama uzun vadede devam edeceğim kesinlikle orjinalini olacak.



You are not allowed to view links. Register or Login


Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

JAS10, 14 Ağustos Pazar günü Otomobil Kütüphanesi Instagram hesabının davetiyle bir organizasyona davetliydi. Sayfanını sahibi Oğuz'un davet ettiği diğer şahane araçlarla birlikte bir 4-5 saat geçirdik. Umarım başka güzel fotoğraflar da gelir, buradan ve 34JAS10 instagram sayfasından sizlerle paylaşırım.

You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login


Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

kuti147

Sen daha bi günlük kullanıyorsun 147 yi. Ben anca haftasonu veya keyfi kullandığım için filtre sesi arabaya binmeme sebep oluyor :) ama dediğin gibi montajı kolay, keyfine göre takıp tadını çıkarırsın 👍

Oğuz'un bi önceki buluşmasına A4 ile gitmiştim, belki bir sonrakine 147 ile gelirim :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Sen daha bi günlük kullanıyorsun 147 yi. Ben anca haftasonu veya keyfi kullandığım için filtre sesi arabaya binmeme sebep oluyor :) ama dediğin gibi montajı kolay, keyfine göre takıp tadını çıkarırsın 👍

Oğuz'un bi önceki buluşmasına A4 ile gitmiştim, belki bir sonrakine 147 ile gelirim :)


Tabii, keyfi sürüşler için oldukça hoş bir sesi var doğru diyorsun. Hatta haftasonu kadar özelse, egzoz da zevke göre hoş olabilir.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

satoya

156 ım 16" teledial ben de arıyorum   :'(
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

berkealkan

Kısa bir aradan sonra herkese tekrar selam,

Simota ram air kiti bildiğiniz üzere sökmüştüm, yerine de bir şey koyacağım yoktu ama işte..

Söktüğümün ertesi günü kendimi Birlas'da buldum, kutu içi K&N filtre aldım.


You are not allowed to view links. Register or Login

Kutu içi K&N filtre taktığım 4. aracım bu, twin spark özelinde yakıt tüketimine potansiyel etkisini henüz yalnızca şehiriçi kullanma fırsatım olduğu için bilemiyorum. Performansa bir etkisi var mı 4. seferde de emin değilim ama kutudan çıkan stickerlar oldukça hoş  :lol:

Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Herkese tekrar selam,

JAS 10'u takip edenlerin hatırlayacağı üzere Şubat ayında, orjinali 37/35 olan 5. vites dişlisini 43/33 oranlı dişli takımı ile değiştirmiştim. Oran başlarda beni çok mutlu etse de son zamanlarda "fazla mı uzun oldu" diye düşündürmeye başlamıştı. 37/35'e oranla 43/33 ile 5. vitesteki devrimizi 700 devir düşürmüştük ve 120km/h sabit hızda bu da bize 2.900d/d vermişti, 120km ve sonrasında aracın yürümesinde bir sıkıntı yoktu ancak yasal hız sınırı her yerde 120km/h veya üzeri değil malum. 3-4 kişi ve full bagajlı halde 90km/h hızda bir kaç uzun rampaya denk gelince bir dakika dedim, 37/31 sanki daha iyi bir seçim olacaktı.

Uzun lafın kısası 37/31 bir takım 5. vites dişli seti temin ettim ve bugün montajı yapıldı. Şuan 120km/h sabit hızda araç 3.200d/d veriyor olacak (henüz deneme imkanım olmadı, montajı yapan servis eve çok yakın).

Bu oranla da yine orijinal set olan 37/35'e oranla 400d/d uzatmış, 43/33'e oranla ise 300d/d kısaltmış olacağız JAS 10'un son vites devrini. İkisinin ortasını bulmak sanırım daha mutlu edecek. Yakıt tüketimi, uzun yol deneyimi ve diğer tüm tecrübelerimi merak edenler için buradan aktarıyor olacağım.

Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:



You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

satoya

Kolay gelsin Berke can..

İşler yoğun yanına gelemiyorum. gönüller bir. maşallahın var.
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Kolay gelsin Berke can..

İşler yoğun yanına gelemiyorum. gönüller bir. maşallahın var.

Abi selamlar, sevgiler. Gelebildiğin her vakitte beklerim, yeri biliyorsun. JAS 10 ile de alakalı da elimden geleni, gönlümden geçeni imkanlar el verdiğince yapmaya çalışıyorum.  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

  Herkese selam,

  Geçtiğimiz günlerde bahsettiğim 37/31 oranlı 5. vites dişli setinin testini İstanbul - Tekirdağ arasında yapma imkanı buldum. 43/33'e oranla evet, 4'den 5'e geçerken 5'e değil de 6. vitese geçiyor hissi tamamen gitti. Artık tam bir 5 ileri şanzıman hissi var, keşke 6 ileri olsaydı da hiç bunlarla uğraşmak zorunda kalmasaydım da demiyor değilim.

  Hesaplamada öngördüğüm 120km/h hızda 3200d/d tam olarak karşılığını buldu. Günün sonunda sürekli 3. Çevreyolu'nda gitmediğimi, 5. vitese 120km/h'nin altında da ihtiyacım olduğunu düşünürsek evet 37/31, orijinal orana göre 2.0 T.S. 147 için doğru tercih gibi hissettiriyor. Yine de acaba 38/31 nasıldır diye düşünmeden edemiyorum.. Kim bilir, belki önümüzdeki zaman içerisinde onu da dener tecrübelerimi burada sizlerle paylaşırım.

Yakıt tüketimine gelince, JAS10 ile İstanbul - Antalya arası git gelde 43/33 oranla gördüğüm 6.3'ü bir daha görebileceğimi sanmıyorum. Orandan bağımsız o yolculukta amaç da "ne kadar az yakabiliyoruz görelim"di. Ben, ben olarak kullandığımda ise -ki bunu herhalde en iyi You are not allowed to view links. Register or Login bilir diye düşünüyorum; tüketimde ortalama yarım litrenin altında bir fark ya var ya da yok.

Sonuç olarak 37/31'in 5. vites, 43/33'ün ise 6. vites olduğu bir şanzıman şahane olurdu. Tekrar görüşmek üzere.

Herkese güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

satoya

Uzun yolda kamyon sollamaları ve arkamızdan ayarsız hızlarda gelenler nedeni ile şerit değiştirememe gibi durumlar türkiye de çok yaşanıyor maalesef. 120ile giderken birden kendini 80de buluveriyorsun, çok iyi anlıyorum.
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
  Ben, ben olarak kullandığımda ise -ki bunu herhalde en iyi You are not allowed to view links. Register or Login bilir diye düşünüyorum; tüketimde ortalama yarım litrenin altında bir fark ya var ya da yok.
Berke'nin You are not allowed to view links. Register or Login gibi kullandığındaki yakıt tüketimini iyi bilirim.  :) GT varken full depo ile 250 km yapmalar ve 13-14 arası ortalamalar havada uçardı  :rock: Ama JAS10 galiba uslandırdı biraz  :alkis: :clover:
1 hayal
5 duyu
6.his

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Uzun yolda kamyon sollamaları ve arkamızdan ayarsız hızlarda gelenler nedeni ile şerit değiştirememe gibi durumlar türkiye de çok yaşanıyor maalesef. 120ile giderken birden kendini 80de buluveriyorsun, çok iyi anlıyorum.

Abi çok haklısın. Her ülkenin kendince hız limitleri, trafiği, yol ve iklim şartları başka. Ben, forumda her ne kadar ilgi görmüyor olsa da denediğim oranlarla ve başka konularla alakalı tecrübelerimi Türkçe kaynak da bulunabilmesi için yazmaya devam edeceğim.


You are not allowed to view links. Register or Login
Berke'nin You are not allowed to view links. Register or Login gibi kullandığındaki yakıt tüketimini iyi bilirim.  :) GT varken full depo ile 250 km yapmalar ve 13-14 arası ortalamalar havada uçardı  :rock: Ama JAS10 galiba uslandırdı biraz  :alkis: :clover:

JAS10 mu yoksa yaş mı bilemiyorum ama evet brocum, bir sakinlik var  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Herkese tekrar selam,

Uzun süredir JAS10 ile alakalı bir şey yazmamışım, özleyen olmuştur belki diye geri geldim.

Geçen zamanda neler yapıldı? "20bin daha gider" olan triger kayışı ve saz arkadaşları değişti. Balans seti, devirdim, V kayışı vs. Bir kaç da bilya değişti sanırım o kısmı kaçırdım. Orijinal yağ filtresi ve Motul 10W60 ile de yağ bakımı yapıldı.

Varyatörü aktive eden aktüatör çok ufak da olsa yağ kaçırıyordu, mk1 156 aktüatörü kullanalım dedi Muttalip; o zaman kaçırmaz. O da çıkma bulundu takıldı, şuan terleme yok gerçekten.

Aralık 2022'de de aslında Şubat 2023'de olması gereken muayene yapıldı, aşağıda paylaşacağım o sancılı bekleyiş anımdan kalan hatıra fotoğrafını. Egzoz ile alakalı sorular vardı, muayeneden geçecek mi diye? Geçti.

Egzoz muayenesini tabii dışarıda yaptırdım. Tek katalizöre rağmen çok da itip kakmadan ama gaza bas bırakları yaparak testi geçtik. Testi yapan arkadaş "abi sen bi egzozcuya uğra sonraki muayeneye yakın, katlar herhalde miadını dolduruyor" dedi. Diyemedim ki kardeş ön 2 iptal, ortada spor kat var. Ancak sonuç olarak, gayet yasal sınırlar içindeyiz.

Şimdilik bizden bu kadar,

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:


You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

moza80

ilgi ile takip ediyoruz jas10 daki işlerinizi.paylaşmaya devam edin burası çok aktif platform değil bu tür başlıklar hem bilgilendiriyor hem de sürükleyici roman gibi keyif veriyor okuyuculara

berkealkan

Teşekkürler, elimden geldiğince her gelişmeyi yazmaya çalışıyorum.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

Neler oldu neler..

Geçtiğimiz sene zor farkedilir ancak benim canımı sıkan bir ses yüzünden krank, ana yatak ve kol yataklar değişmişti. Sanırım buraya yazmadım ancak yakın çevremin bildiği bir hadise. Bu sene de nasip motora üstten girmekmiş  :)

Ufak bir Çanakkale seyahati esnasında motorun titreşimli çalışmaya başladığını farkettim, yakıt tüketimi arttı ve çekiş düştü. Zaten uzun zamandır da ufak ufak artagelen bir hadiseydi bu. Yakıttır, havadır falan gözlemliyordum. Hatta gidiş yolunda enjektör temizleyici katmıştım yakıta. Döndüğümde Muttalip'e gittim hemen; sağına girdi solundan çıktı yok. Bobinler? Hayır. Bujiler? Hayır. Oksijen sensörleri? Hayır. Hava akış metre? Hayır. Derken kompresyonlara bakalım dedik .. Piston 2 ve 3 oldukça zayıf.

Kapakta çürümeler başlamış, tamamı ile elden geçirildi ve rektefiyesi yapıldı. Sübaplar ve saz arkadaşları sıfırlandı. Piston segman set olarak Götzhe marka sıfırlandı. Bobin - pipo set olarak Bosch marka, kablolar Ngk olarak sıfırlandı. Ön 2 oksijen sensörü yine Bosch olarak sıfırlandı. Aklıma gelmeyen de daha bir ton ihtiyaç giderildi, yağ bakımı yapıldı ve rodaja girdik. Kollar harici parça parça motor yaptık diyebilirim. Bakalım, Allah utandırmasın   :clover:

Bir başka gelişme ise; geçen sene JAS10 komple boyanırken farları da sıfırlamıştım ya sevgili Alfistiturkey ailesi.. Ben farları yine sıfırladım  :haydi:

Farları Bi-Xenon mercek kullanarak yeniledim. Montajını sevgili You are not allowed to view links. Register or Login ile birlikte yaptık. İçine 55W xenon taktım ve bi-xenon mercekler uzun için çalışırken malum fardaki uzunlar da çalışıyordu, onu da İlker abi sağ olsun bir röle yardımı ile kısalar açıkken uzunları yalnızca bi-xenon mercekler çalışacak şekilde ve kapalıyken de fardaki halojen uzunlar çalışacak şekilde düzenledi. Bu röle bağlantısını da ben muayenede sorun olursa diye soketli yaptım. Yani röleyi soket vasıtası ile iptal edince kısalar açıkken uzun ihtiyacında halojen uzunlar çalışıyor.

Şimdilik benden ve JAS10'dan bu kadar,


Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:






You are not allowed to view links. Register or Login



You are not allowed to view links. Register or Login
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

kuti147

Süreci yakınen bilen biri olarak "artık bitsin de keyifle bin" diyorum.  :arkadasim:
2.0 manuel 147 nin kalan son kalesi neyse ki senin gibi emin ellerde  :yukari-ok: :nazar:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Süreci yakınen bilen biri olarak "artık bitsin de keyifle bin" diyorum.  :arkadasim:
2.0 manuel 147 nin kalan son kalesi neyse ki senin gibi emin ellerde  :yukari-ok: :nazar:


Eyvallah Kutay, malum rodaj.. Şuan 1.2 Micra gibi kullanıyorum, rodaj sonu yağ değişiminden sonra umarım eski günlerimize dönmüş olacağız JAS10 ile.  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
Süreci yakınen bilen biri olarak "artık bitsin de keyifle bin" diyorum.  :arkadasim:
2.0 manuel 147 nin kalan son kalesi neyse ki senin gibi emin ellerde  :yukari-ok: :nazar:

Kardeşim birkez daha güle güle kullan. Bu arada Berke'nin eski ama yepisyeni farlarını da ben alıp babamın 147 sin de kullandım.  :alkis:
Rodaj bitip yağ değişince test için orda olucam  :haydi:
1 hayal
5 duyu
6.his

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
Kardeşim birkez daha güle güle kullan. Bu arada Berke'nin eski ama yepisyeni farlarını da ben alıp babamın 147 sin de kullandım.  :alkis:
Rodaj bitip yağ değişince test için orda olucam  :haydi:

Berke yerine sana cevap vermişim ama anladınız siz :)
1 hayal
5 duyu
6.his

murat_016


berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Kardeşim birkez daha güle güle kullan. Bu arada Berke'nin eski ama yepisyeni farlarını da ben alıp babamın 147 sin de kullandım.  :alkis:
Rodaj bitip yağ değişince test için orda olucam  :haydi:


Beklerim brocum, konum sabit  :clover:


You are not allowed to view links. Register or Login
hayırlı olsun :alfisti:


Teşekkürler  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

berkealkan

JAS10 ile tam güzel günler göreceğiz güneşli günler derken ufak bir şey geldi başıma, anlatayım belki gün gelir faydalanan olur;

Hani birinci vitesten ikiye atacakken debriyaja basarsınız ama bir engel belirir atamazsınız ya, devir de o sırada 2.000-2.500 gib bir yerdedir. İşte orada, ortada bir sebep yokken takılı kalmaya başladı önceki günlerde; başta çok önemsemedim daha doğrusu anlık bir şeydir dedim ama öyle olmadı. Yine başladım araştırmaya, ne olabilir?

Vakum kaçağı? Yağ buhar hortumu? Boğaz kelebeği?

Önce en masrafsız olan ile yani boğaz kelebeğini temizlemek ile başladım. Sökmesi de, temizlemesi de, geri takması da oldukça kolay ve bir kir aktı.. İnanamadım, dedim ah yavrum bu kadar kir bende de olsa ben de düzgün çalışamazdım. Meğer ondan değilmiş  :lol:

Yağ buhar hortumu önerisi geldi, boğaza giden kısmı tıka - hortum ucunu da basıncı atabileceği şekilde yalıt. Denedim, o da değil.

Hava akış metre geldi aklıma, aslında Muttalip ile değerlerini bilgisayardan okumuş ve değiştirmeye gerek görmemiştik. Bu sebepten de onu hep sağlam saydım aklımda en başından beri. Zaten problem de bambaşka çıkınca o gün için, malum..

Motor çalışmaz haldeyken debimetrenin fişini çektim, çalıştırdım ve motor arıza ışığı yandı tabii ama aaa o da ne? Sorun kalktı ortadan. Fakat o durumda da dendi ki "e herhalde düzelir, bütün hava yakıt karışımını bozuyorsun". Yani ondan da olmayabilir. Bana kumar oynamak kaldı, sorun bundan değilse debimetre yenilenmiş olacak - ondan ise sorun çözülmüş olacak.

Yenisini aldım ve düzeldi :)

Bilgi paylaştıkça çoğalır ümidiyle başıma gelen ya da orjinalini dışına çıkarak denediğim (5.vites dişlisi gibi) her şeyi burada anlatmaya çalışıyorum.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:



2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)