Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



20 YF 147 bir 147'nin öyküsü

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

murat_016

Arkadaşlar merhaba;

uzun zaman sonra araca yaptıklarımı paylaşmak istedim,macera tam anlamıyla 1 sene önce e46 coupemde oluşan otomatik şanzıman arızasından sonra başladı,(gerçi şanzıman yapıldı yine sorunlar devam edince ustanın arkadaşı aracı liftte satın aldı) ufakta eve vermem gereken acil miktardaki meblağı vardı verip elimdekiyle 156-147 bakmaya niyetlendim,ki nitekim 156 bulup anlaştık ancak istanbulda sağolsun mütaalip ustayla beraber kontrollerde,aracın sahibi ile aracın bize gösterdikleri bir olmayınca elim boş bursa'ya dönerken bu 147'yi gördüm,birazcık araştırdıktan sonra içime sindi ve satın aldım.

ilk alırken ki zamanlarını paylaşalım,
You are not allowed to view links. Register or Login

noterden aldıktan sonra denizli çıkışı shell belkide en güzel günümdü hayatımın :)
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Biraz araçtanda söz etmek isterim disincitive üzerine sunroof alınmış,fazla el değişmemiş 3.sahibinden bi otomobil,ilk sahibi bayan tarafından uzun süreler kullanılmış belirli bir km'ye kadar servise girmiş çıkmış sonrasında ecevit usta,carium zeki usta bakımları üstlenmiş 90.000 kmde iken güzel bir kapsamlı bakımdan geçmiş,sonrasında benim aldığım arkadaşta bakmaya çalışmış şuan 160.000 km dolaylarında.

Tabii eksikleri vardı elimden geldiğince toplamaya başladık öncesi iç döşemeleri klasik 147 sarkıktı onlarla başladık,
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

sonrası;
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
bir takımda paspas aldık,
You are not allowed to view links. Register or Login

tavan döşememizde yapıldı
You are not allowed to view links. Register or Login
olmazsa olmaz direksiyonumuzda kırmızı dikişlerle kaplattık

You are not allowed to view links. Register or Login

ve sonrasında mekaniğe giriştik,

ön takım komple,ön disk,ön balata ve su kaçaklarımız vardı hepsini hallettik,

yağ soğutucunun su hortumu malesef üretimi yok ve bulunmuyor sıfırdan boru yaptırdık bunun için,
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Genleşme kabımız,radyatör alt üst hortumlar,termostatın üzerinde ufak bir boru ve kalorifer borularında gördüğüm sıkıntıdan ötürü hepsi tek kalemde değişti,

sonra yoncalarımız geldi,
You are not allowed to view links. Register or Login

ön arka logolar soluktu onlarada el attık,
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

dışardan bi resim ekleyelim;
You are not allowed to view links. Register or Login



murat_016

#1
bir süre böyle kullandıktan sonra,

mekaniğe girme vakti bir kez daha geldi varyatör sesim mevcuttu alırken seti toplayalım dedik,

triger set,
varyatör,
debriyaj baskı,
şanzıman yağ terletmesi,
egzoz ve emme manifold contaları,
arka krank keçemiz,
16 adet subab iticisi,
10w60 motor yağımız ve orjinal filtremiz,
vites çanağı tamir kiti,
tüm sıvılar,
viraj demir lastiklerimiz
en önemlisi son çift çıkış susturucudan tek orjinal egzoza dönmemiz,

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

bu şekilde ustama teslim ettim,yaptığımız kontrollerde çok ince bir yağ basıncının düşük olduğunu gördüm işi riske almamak için sıfır yağ pompasıda aldım onunda orjinal alfa kutulu idi oda,resimlerini eklerim yakında,
normal şartlar altında 90.000 kmde segmanlar kol yataklarımız zeki ustada değişmiş ama işi riski atamazdım tekrar kontrol edelim dedim,
yine gelişmeler olursa burdan eklerim
herkese keyifli yorumlar

not:twinspark yağ basıncı yağ 80 derece rolantide 1-1.5 bar vermesi gerekiyormuş elearn'den gördüm,bizimki rolantide 1.0 1.3 arasında oynuyordu buda ufak bir bilgi olsun

kuti147

Sonunda gördük rossoyu :) güzel başlamış güzel devam ediyor.  Elinde çok çok daha güzel noktaya gelecek bu araç eminim.  :yukari-ok: Kapı içleri falan çok güzel olmuş bu arada.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016

çok teşekkür ederim yorum için kutaycım,
kazasız belasız mekaniği bitirdikten sonra maddiyatı toplamak adına bekleyip boyasında pürüzleri var birazcık (tavanda güneş yanığı,kaputun sağ tarafında ince bir göçük,ön tamponu boyatmam gerekiyor)

ha bu arada 2.0 ekzantiriklere belki geçme ihtimalim olabilir yine haber veririm takip ediyosun ekzantirik olayını sanırım haber veririm tekrardan :)

kuti147

2.0 egzantrik değil direk 2.0 a geçme planim var Yasinin 156 gibi. Tabi bakalım planlar o yönde. Umarım gerçekleştirebilirim. Motordan sonraki plan komple boya. Tabi bu planlar 2 yıla yayılır gözüküyor
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016

katılıyorum,belirli periyotlara bazı şeyleri yaymak daha iyi bende öyleyim.mekanik işlemleri biter bitmez boya işine girmek istiyorum ama malesef :) galiba boya konusu bendede uzun vade olacak gibi duruyor

berkealkan

Şahane bir Alfa Romeo daha geliyor, eminim aklındakiler tamamlandığında kusursuz bir 147 olacak. Saten krom ayna kapakları da çok yakışır rosso'ya  :clover:

Hep diyorum, böyle "kurtarılan" Alfa Romeo'lar gördükçe kendim yapmış ve hatta kendim sahip olmuş kadar seviniyorum. Eline emeğine sağlık, kesene bereket  :nazar:

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim Murat, nice güzel anılarınız olsun  :nazar:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

Testarossa

Maşallah, döşemeleri beğendim.
Saten aynalar elzem kırmızı 147 için .LM yağ doğru tercih, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
this is all about passion

murat_016

You are not allowed to view links. Register or Login
Şahane bir Alfa Romeo daha geliyor, eminim aklındakiler tamamlandığında kusursuz bir 147 olacak. Saten krom ayna kapakları da çok yakışır rosso'ya  :clover:

Hep diyorum, böyle "kurtarılan" Alfa Romeo'lar gördükçe kendim yapmış ve hatta kendim sahip olmuş kadar seviniyorum. Eline emeğine sağlık, kesene bereket  :nazar:

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim Murat, nice güzel anılarınız olsun  :nazar:


Teşekkür ederim abi elimden geldiği kadar :) sağlık sorunum olmasa daha da ileri gidecekti ama bakalım :)

You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallah, döşemeleri beğendim.
Saten aynalar elzem kırmızı 147 için .LM yağ doğru tercih, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

yorum için teşekkür ederim motul kullanmıyorum genelde LM'nin distiribitöründen direk alabiliyorum buda orjinal olmasında bi etken zira motulun bayağı çakması mevcut

ayna kapağı konusunda ortak cevap vermek istedim çok aradım aramaya devam ediyorum ama şuana kadar elim boş döndüm :)

murat_016

#9
Bir takım güncellemelerle devam edelim resimleri eklememişim,

genleşme kabını orjinal almıştım malum 20v ve twinspark motorlarda o kap genelde çatlıyor orjinalinde böyle bir sorun olmuyor neyse kargo geldi kapak çatlak uğraşmadım eskisini taktım ama kafamdaydı bayağıdır tek kapağı aldım sonradan,fren hidroliği kapağıda su koymaya başlamıştı  :D

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

sonrasında benzin pompasının basıncını ölçmüştüm,basıncı tutamama sorunu vardı onun resimlerini çekmeyi unutmuşum bu sırada oda değişti,

ve asolist yağ pompamız :D
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

bu arada fiatın 5 silindir 20v makineleri ile birbirine benzer karakterde twinspark makineler hele hele ilk nesil 156daki t.s makine 5 silindirin adeta 4 silindir kardeşi :)
yıllar öncesinde 2 tane marea hlx eskitmiştim onunda vermiş olduğu tecrübe ile yağ pompasınada ince bir güçlendirme yapıp yerine montajlayacağız

malum pierburg heryerde var ama geçen yıl özel bmw servisinde çalışırken ara sıra sorun çıkabiliyordu pierburg pompalarda,orjinali olsun istedim eski tofaş bayi çalışanı olduğum için zor bela çıkardım tofaştan  :clover:

murat_016

Genelde hep böyle oluyor  son üç sahibi olduğum arabalarım  lifte iken satılıyor,
herşey düzgün giderken kıramayıp çok yakın arkadaşıma vermek durumunda kaldım
konu kapanabilir :)

Recoxice57

Sorması ayıp kaça gitti hocam :)

kuti147

Haydaaa. Ne diyelim hayırlısı olsun :) daha da güzelleşmiş hallerini bekliyorduk biz aslında
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Testarossa

Bir heyecanla konuya girmiştim  :asagi-ok: umarım yine bir alfa gelir  :yukari-ok: :yukari-ok: hayırlı olsun.
this is all about passion

murat_016

Benim içinde acele bi karar oldu normalde düşünmüyordum böyle bir şey ama uzun vade 147 ile geçirmek üzere yapmıştım planları, yıllardır peşinde koşup elim boş dönüp bir makine vardı 5 silindir kısmet ise o gelecek başıma iş gelmezse onlada noktalarım bu işi  :)

Herkese iyi dilekleri için teşekkür ederim 147de yabancıda değil zaten çok çok yakınımda yine elim üzerinde

kuti147

34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016


kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
Aynen doğru hgt abi
Aradığım gibi bir 147 yi aylarca bulamayınca istanbulda ki sarı bir hgt ye yükselmiştim 1.5 yıl önce. Büyük ihtimal sen biliyorsundur aracı. YouTube da videosu vardı. Koni amortisörlü, kn intake kit vs.. ama sonra "benim hayalim 147" diyip 147 aramaya devam etmiştim.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

murat_016

You are not allowed to view links. Register or Login
Aradığım gibi bir 147 yi aylarca bulamayınca istanbulda ki sarı bir hgt ye yükselmiştim 1.5 yıl önce. Büyük ihtimal sen biliyorsundur aracı. YouTube da videosu vardı. Koni amortisörlü, kn intake kit vs.. ama sonra "benim hayalim 147" diyip 147 aramaya devam etmiştim.

Ankara'da şuan:) bendede tam tersi oldu bu olayın aslında hayırlısı bakalım  :)

murat_016

hgt 147 değişimini yaptık,iki tarafada hayırlısı olsun yönetimden ricam konunun kilitlenmesi  :alfisti: