Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Box mı Remap mi?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaslar benim aracima Ram's ta yazilim yapilmis.Arac dyno da 208 hp You are not allowed to view links. Register or Login bu beni acikcasi biraz korkutuyor.Hic basmayan biri olmama ragmen basim agrir mi bu konuda ? daha soft biseye cevirsem cebimden yine para cikicak.Aracim 159 1.9 jtd manuel.52 bin kmde.Sizce bu sekilde devam etmeli miyim ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Öncelikle aracınız hayırlı olsun.  :nazar:
52k km motor parçaları henüz alışmamış bile.  ;)

Sizin aracınıza yazılım yapan firmayı tanımam etmem.
Ancak standart parçalarla 1.9 jtd den 208 hp güç almak için bir çok veriyi açmak değil bozmak gerekir diye düşünüyorum.
Bu şekilde kullanmanız standart basınç değerlerinden yüksek değerlerde kullanmanız anlamına geliyor.
Tabi ki bir yerlerde yıpranmalar hızlanacaktır.
Her ne kadar sakin kullanıyorum da deseniz sağ ayağınızın rahat duracağını sanmıyorum.   :)

Dyno ların çarpan katsayıları isteğe bağlı ayarlanabiliyor.
Sizin aracın dyno sheet lerinde standart hali 155 hp çıkmıştı.
Fabrika verisinden daha iyi bir sonuç. Dolayısıyla aracınızın yazılım sonrası motor verisi büyük ihtimalle 208 hp değildir.
(Bu sadece benim kanaatim. Yanlış anlamayın. Amacım sonuçlara göre işlemi yapan firmayı kötülemek, yalanlamak değildir.)
Bence en iyi sonuç gerçekte, yanınızda giden biriyle hızlanma, son hız, vs. deneyerek.
Yani teker asvalta basarak ölçülür.  ;) ("Bu denemeler trafiğe kapalı alanlarda yapılmıştır" ibaresini unutmayalım :D )
Bir de standart araçtan 200hp ve üzeri istiyorsanız bu durum turbo, akslar, hortum gibi parçaların normalden daha kısa zamanla yenilenmesi olarak size dönüş yapacaktır.

Malzeme kalitesi olarak bakarsak, çoğu aracın fabrikasyon verisi max. gücün 3/4 performansına göre ayarlanır.
Yani 150 hp lik bir aracın aşınabilecek yapıdaki bir çok parçası max 200 hp ye kadar dayanabilir.
Yalnız bu dayanır demek değildir.
Hızlanma olayının bir başka boyutu da aracınızın piston, gömlek, kol, manifold, kapak, turbo, hortumlar, intercooler ... (saymakla bitmeyecek) standart parçalarını değiştirerek orjinal motor bloğundan yaklaşık 400 hp lere kadar da güç alabilirsiniz.

Bu arada bende tahminime göre motor gücü 200 hp civarı bir 1.9 jtd kullanmaktayım. +Dpf iptal+eksoz sistemi = Sıfır duman.  :D
Yazılım yaptırdığım esnada cahillikten hapse atılacak durumdaydım.  :)

Keyifli sürüşler.


ES53

Bilgiler icin cok tesekkur ediyorum arkadaslar.Cicek gibi arac, ama tek kafami karistiran bu.Acikcasi ben bu yazilima cok guvenmiyorum.Arac ilk aldigim gunler gazlayinca beyaz duman atiyordu,siyah hic atmadi.Simdi cok nadir 1 kere denk geldim attigina.Motoru durdurup tekrar calistirinca duzeliyor.Normal midir bu durum ?

Yani su yazilim isi genc olmama ragmen yapacagim en son is.Ama iste tekrar para verip soft biseye cevirmekte zorlicak beni.Bu sekilde de kafam rahat binemiyorum.İlk aracim degil sonucta, ama yukarda ornek vermissiniz hiz olarak asfaltta deneyin diye.Siz 320 d lerle kafa kafaya yazmissiniz ama ben 320 d leri yanimda bile goremiyorum :) Bariz ciddi bir guc var aracta.1 2 de gazlayinca tutamiyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk

ismet

Yazılanlardan anladığım kadarıyla box'ın remap'e göre en önemli avantajı beğenmediğin zaman çıkarıp satabiliyor (veya takaslayabiliyor) olman. Yazılım yaptırdın, beğenmediğin bir sonuç olursa para çöp. Mesela hard yazılımı soft'a çevirmek için ya da güçsüz (softun softu :p) kaldığını düşündüğün yazılımı hard yapmak için ikinci kez para vermek lazım gibi görünüyor...

Bu yazılım veya box işini atmosferiklere uygulayabiliyor muyuz ya da verim alabiliyor muyuz? Sanki ya turbolu ya da dizellere uygun gibi bir hava sezinledim :)
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler icin cok tesekkur ediyorum arkadaslar.Cicek gibi arac, ama tek kafami karistiran bu.Acikcasi ben bu yazilima cok guvenmiyorum.Arac ilk aldigim gunler gazlayinca beyaz duman atiyordu,siyah hic atmadi.Simdi cok nadir 1 kere denk geldim attigina.Motoru durdurup tekrar calistirinca duzeliyor.Normal midir bu durum ?

Yani su yazilim isi genc olmama ragmen yapacagim en son is.Ama iste tekrar para verip soft biseye cevirmekte zorlicak beni.Bu sekilde de kafam rahat binemiyorum.İlk aracim degil sonucta, ama yukarda ornek vermissiniz hiz olarak asfaltta deneyin diye.Siz 320 d lerle kafa kafaya yazmissiniz ama ben 320 d leri yanimda bile goremiyorum :) Bariz ciddi bir guc var aracta.1 2 de gazlayinca tutamiyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bariz güç varsa güle güle kullanın.  :yukari-ok:

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
Yazılanlardan anladığım kadarıyla box'ın remap'e göre en önemli avantajı beğenmediğin zaman çıkarıp satabiliyor (veya takaslayabiliyor) olman. Yazılım yaptırdın, beğenmediğin bir sonuç olursa para çöp. Mesela hard yazılımı soft'a çevirmek için ya da güçsüz (softun softu :p) kaldığını düşündüğün yazılımı hard yapmak için ikinci kez para vermek lazım gibi görünüyor...

Bu yazılım veya box işini atmosferiklere uygulayabiliyor muyuz ya da verim alabiliyor muyuz? Sanki ya turbolu ya da dizellere uygun gibi bir hava sezinledim :)

Atmosferik araclarda verdiginiz paraya degicek bi guc alamiyorsunuz.Hemen hemen farkedecek bir guc alamiyorsunuz zaten.Eski aracimdan biliyorum


Sent from my iPhone using Tapatalk

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler icin cok tesekkur ediyorum arkadaslar.Cicek gibi arac, ama tek kafami karistiran bu.Acikcasi ben bu yazilima cok guvenmiyorum.Arac ilk aldigim gunler gazlayinca beyaz duman atiyordu,siyah hic atmadi.Simdi cok nadir 1 kere denk geldim attigina.Motoru durdurup tekrar calistirinca duzeliyor.Normal midir bu durum ?

Yani su yazilim isi genc olmama ragmen yapacagim en son is.Ama iste tekrar para verip soft biseye cevirmekte zorlicak beni.Bu sekilde de kafam rahat binemiyorum.İlk aracim degil sonucta, ama yukarda ornek vermissiniz hiz olarak asfaltta deneyin diye.Siz 320 d lerle kafa kafaya yazmissiniz ama ben 320 d leri yanimda bile goremiyorum :) Bariz ciddi bir guc var aracta.1 2 de gazlayinca tutamiyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bariz güç varsa güle güle kullanın.  :yukari-ok:

Gule gule kullanamicam bu sekilde :) Para bayilip bi sekilde halletmem lazim su isi


Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler icin cok tesekkur ediyorum arkadaslar.Cicek gibi arac, ama tek kafami karistiran bu.Acikcasi ben bu yazilima cok guvenmiyorum.Arac ilk aldigim gunler gazlayinca beyaz duman atiyordu,siyah hic atmadi.Simdi cok nadir 1 kere denk geldim attigina.Motoru durdurup tekrar calistirinca duzeliyor.Normal midir bu durum ?

Yani su yazilim isi genc olmama ragmen yapacagim en son is.Ama iste tekrar para verip soft biseye cevirmekte zorlicak beni.Bu sekilde de kafam rahat binemiyorum.İlk aracim degil sonucta, ama yukarda ornek vermissiniz hiz olarak asfaltta deneyin diye.Siz 320 d lerle kafa kafaya yazmissiniz ama ben 320 d leri yanimda bile goremiyorum :) Bariz ciddi bir guc var aracta.1 2 de gazlayinca tutamiyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bariz güç varsa güle güle kullanın.  :yukari-ok:

Gule gule kullanamicam bu sekilde :) Para bayilip bi sekilde halletmem lazim su isi


Sent from my iPhone using Tapatalk
rams yazilim yapiyor mu? Bilmiyordum. Ben kupon arac alim satimi yapiyorlar diye biliyordum.  Problem etnenize gerek yok bence. Stock 155 hp ciktiysa zaten dyno fazla gösteriyordur. Haliyle 208 hp de dogru değildir. Ben yazilimi 80 bin km'de yaptirdim, tam hard diyemeyiz ama hard'a yakin custom bir ayar. Su an nerdeyse 150 bin km'deyim ve 159'um otomatik. Dpf iptali ve egzoz da var. 70 bin km'dir tek problem turbo hortumunun çatlamasi oldu. Onu da silikonla degistirdim, problen kalmadi. Sadece gaza ilk oturduğum an biraz siyah duman atiyor sonra kesiliyor. Zaten yazilimli 159'lar çoğu 190-205 hp bandındalar. Haliyle telas yapmanizs gerek yok.  Bence keyfini çıkarın :)
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler icin cok tesekkur ediyorum arkadaslar.Cicek gibi arac, ama tek kafami karistiran bu.Acikcasi ben bu yazilima cok guvenmiyorum.Arac ilk aldigim gunler gazlayinca beyaz duman atiyordu,siyah hic atmadi.Simdi cok nadir 1 kere denk geldim attigina.Motoru durdurup tekrar calistirinca duzeliyor.Normal midir bu durum ?

Yani su yazilim isi genc olmama ragmen yapacagim en son is.Ama iste tekrar para verip soft biseye cevirmekte zorlicak beni.Bu sekilde de kafam rahat binemiyorum.İlk aracim degil sonucta, ama yukarda ornek vermissiniz hiz olarak asfaltta deneyin diye.Siz 320 d lerle kafa kafaya yazmissiniz ama ben 320 d leri yanimda bile goremiyorum :) Bariz ciddi bir guc var aracta.1 2 de gazlayinca tutamiyorum

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bariz güç varsa güle güle kullanın.  :yukari-ok:

Gule gule kullanamicam bu sekilde :) Para bayilip bi sekilde halletmem lazim su isi


Sent from my iPhone using Tapatalk
rams yazilim yapiyor mu? Bilmiyordum. Ben kupon arac alim satimi yapiyorlar diye biliyordum.  Problem etnenize gerek yok bence. Stock 155 hp ciktiysa zaten dyno fazla gösteriyordur. Haliyle 208 hp de dogru değildir. Ben yazilimi 80 bin km'de yaptirdim, tam hard diyemeyiz ama hard'a yakin custom bir ayar. Su an nerdeyse 150 bin km'deyim ve 159'um otomatik. Dpf iptali ve egzoz da var. 70 bin km'dir tek problem turbo hortumunun çatlamasi oldu. Onu da silikonla degistirdim, problen kalmadi. Sadece gaza ilk oturduğum an biraz siyah duman atiyor sonra kesiliyor. Zaten yazilimli 159'lar çoğu 190-205 hp bandındalar. Haliyle telas yapmanizs gerek yok.  Bence keyfini çıkarın :)

Evet dostum Kartal sanayi de actilar.yazdiklarin biraz da olsa rahatlatti beni :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

ozoozo

Rams galeriden ziyade ecu işine de döndü Doğa. RAMS ECU diye geçiyor hem remap yapıyorlar hemde hazır atıyorlar. İşlerinde kötü sayılmazlar.

Bence yeni yazılım yaptırmaktansa İstanbuldasınız , gidin aracı Dr.Ecu da mustang dyno ya sokun şuan için en güvenilir mustang dyno zaten 208 hpden düşük çıkacağının garantisini veririm :)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

master

Remap denilen iş o kadar kolay bir şey değil.

Güç almaktan kolay bir şey yok. Arttır turbo basıncını al gücü. Bu örneği hep veririm. Wimmer-RST zamanında GTV'ye 250hp güç vaadediyordu. Wimmer da bilindik firma bu arada. Nasıl veriyormuş? Turbo basıncını 1.5 bar'a çıkararak. GTV V6 TB'de 1.5cont basınç motor kırar tez vakte.

Squadra daha az güç vaadediyor. 1.1cont 1.3peak basınçla. Sağlıklı limit o çünkü. Ama ömürlük iş yapıyor adam. Sadece turbo basıncından da almıyor gücü, bir sürü veriyle oynuyor.

Bu yüzden remap yapan yerin arabayı tanımasından yanayım her zaman. Scirocco'lardan mantıksız güçler alıp duruyor millet. 2 ay sonra da şanzıman dişlileri elde sanayiye gidiyorlar. Neden? O şanzımanın dayandığı max torkun üzerinde chipliyorlar arabayı.

Yurdum insanı da "çok kral güç aldım" diye gaza geliyor. Keşke o kadar basit olsa. Profesyonel modlanan Impreza'lar Evo'lar o kadar dayanıklı altyapıya sahip olmasına rağmen neden sadece güç alıp bırakmıyorlar işi? Adamlar frenlerden debriyaja soğutmadan yakıta kadar her şeye el atıyorlar.

El atılmayan sadece güç alınan Impreza var bir tane İzmir'de, 400 küsür HP. Kendisinden en son haber aldığımda o kadar bıkmışlardı ki Fiesta ile kafa kafaya takas ettiler.

Bu yüzden her zaman derim ki amaç sağlıklı remap ise aracı gerçekten tanıyan, limitleri nedir bilen bir firmanın yazılımını kullanmak lazım. Yoksa box alıp geçmek çok daha mantıklı. Novitec Powerrail varken :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ozoozo

Önder abi , aslında remape sadece basınç açmak vs diye bakmamak gerek. Sözüm sen yazdın diye değil de uzun zamandır aklımda yazamıyorum.

Basınç açmak,fazla yakıt yollamak bunlar boxların işi. Remap diyince bildiğimiz arabanın her yeriyle oynamak demek. Remapte adamlar öyle bir ayar yapıyor ki oha diyorsun :) 4000 devire kadar supercharger aktif , 4000 den sonra turbo+supercharger aktif oluyor , mesela adam 5500 devirde ayağını gazdan çektiğinde missfire yapmak istiyor , 5500 de araç ateş atıyor , yada 6000 devirde otomatik olarak nos devreye giriyor veya 5500 devirde 30 shot nos 7000 devirde 30 shot nos aktif oluyor.

Böyle böyle bildiğimiz adamlar harita yazıyor yada ne bileyim bizzat tanık olduğum cruise controlü açtığınızda araba race moda geçiyor 550 hp güç üretiyor , cruise control kapalıyken street moda aktif oluyor 350 hp de yürüyor araç. Bana göre remap in tam tanımı bu ve bunlar gibi örneklerdir.

Fakat gelelim 1.6 dizel giulietta ya adam yazılım yaptırmak istiyor e bu adam ne güç alır ki zaten diyor sıradan dizel bir araba haliyle ufak tefek oynamalar yapıyor basit bir remap ile işi bitiyor. Veya bunun gibi bir çok örnek adamın amaç belli 3-5 gazlim bitsin. Ama siz gerçekten bir proje olarak gittiğinizde o zaman marifet,tunerlık işin içine giriyor haliyle ustalık konuşması gerekiyor. Hani piyasadaki bir çok custom remapler zaten adamların eli alışmış çat çat 3-5 parametre değişiyor hoop oldu bitti sorunsuz kullanıyorsun bunun adı remap diye geçse de aslında tam tanımıyla remap olmuyor. Falan filan :D


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

916GTV


hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Önder abi , aslında remape sadece basınç açmak vs diye bakmamak gerek. Sözüm sen yazdın diye değil de uzun zamandır aklımda yazamıyorum.

Basınç açmak,fazla yakıt yollamak bunlar boxların işi. Remap diyince bildiğimiz arabanın her yeriyle oynamak demek. Remapte adamlar öyle bir ayar yapıyor ki oha diyorsun :) 4000 devire kadar supercharger aktif , 4000 den sonra turbo+supercharger aktif oluyor , mesela adam 5500 devirde ayağını gazdan çektiğinde missfire yapmak istiyor , 5500 de araç ateş atıyor , yada 6000 devirde otomatik olarak nos devreye giriyor veya 5500 devirde 30 shot nos 7000 devirde 30 shot nos aktif oluyor.

Böyle böyle bildiğimiz adamlar harita yazıyor yada ne bileyim bizzat tanık olduğum cruise controlü açtığınızda araba race moda geçiyor 550 hp güç üretiyor , cruise control kapalıyken street moda aktif oluyor 350 hp de yürüyor araç. Bana göre remap in tam tanımı bu ve bunlar gibi örneklerdir.

Fakat gelelim 1.6 dizel giulietta ya adam yazılım yaptırmak istiyor e bu adam ne güç alır ki zaten diyor sıradan dizel bir araba haliyle ufak tefek oynamalar yapıyor basit bir remap ile işi bitiyor. Veya bunun gibi bir çok örnek adamın amaç belli 3-5 gazlim bitsin. Ama siz gerçekten bir proje olarak gittiğinizde o zaman marifet,tunerlık işin içine giriyor haliyle ustalık konuşması gerekiyor. Hani piyasadaki bir çok custom remapler zaten adamların eli alışmış çat çat 3-5 parametre değişiyor hoop oldu bitti sorunsuz kullanıyorsun bunun adı remap diye geçse de aslında tam tanımıyla remap olmuyor. Falan filan :D


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Gardaş benim 4lüleri Yakınca bi-turbo oliyy. Öyle şeyettirdim.


Sent from my iPhone using Tapatalk


ozoozo


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Önder abi , aslında remape sadece basınç açmak vs diye bakmamak gerek. Sözüm sen yazdın diye değil de uzun zamandır aklımda yazamıyorum.

Basınç açmak,fazla yakıt yollamak bunlar boxların işi. Remap diyince bildiğimiz arabanın her yeriyle oynamak demek. Remapte adamlar öyle bir ayar yapıyor ki oha diyorsun :) 4000 devire kadar supercharger aktif , 4000 den sonra turbo+supercharger aktif oluyor , mesela adam 5500 devirde ayağını gazdan çektiğinde missfire yapmak istiyor , 5500 de araç ateş atıyor , yada 6000 devirde otomatik olarak nos devreye giriyor veya 5500 devirde 30 shot nos 7000 devirde 30 shot nos aktif oluyor.

Böyle böyle bildiğimiz adamlar harita yazıyor yada ne bileyim bizzat tanık olduğum cruise controlü açtığınızda araba race moda geçiyor 550 hp güç üretiyor , cruise control kapalıyken street moda aktif oluyor 350 hp de yürüyor araç. Bana göre remap in tam tanımı bu ve bunlar gibi örneklerdir.

Fakat gelelim 1.6 dizel giulietta ya adam yazılım yaptırmak istiyor e bu adam ne güç alır ki zaten diyor sıradan dizel bir araba haliyle ufak tefek oynamalar yapıyor basit bir remap ile işi bitiyor. Veya bunun gibi bir çok örnek adamın amaç belli 3-5 gazlim bitsin. Ama siz gerçekten bir proje olarak gittiğinizde o zaman marifet,tunerlık işin içine giriyor haliyle ustalık konuşması gerekiyor. Hani piyasadaki bir çok custom remapler zaten adamların eli alışmış çat çat 3-5 parametre değişiyor hoop oldu bitti sorunsuz kullanıyorsun bunun adı remap diye geçse de aslında tam tanımıyla remap olmuyor. Falan filan :D


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Gardaş benim 4lüleri Yakınca bi-turbo oliyy. Öyle şeyettirdim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elimde tam sana göre nos kiti var abi, benim giu ya koydum subaru sti ı geçiyor :( ama sti basmadı diyolla ahahah

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

gelişi 1000$ sen yabancı değil 1100$ e bırakırım.....


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

hi_cazz


You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Önder abi , aslında remape sadece basınç açmak vs diye bakmamak gerek. Sözüm sen yazdın diye değil de uzun zamandır aklımda yazamıyorum.

Basınç açmak,fazla yakıt yollamak bunlar boxların işi. Remap diyince bildiğimiz arabanın her yeriyle oynamak demek. Remapte adamlar öyle bir ayar yapıyor ki oha diyorsun :) 4000 devire kadar supercharger aktif , 4000 den sonra turbo+supercharger aktif oluyor , mesela adam 5500 devirde ayağını gazdan çektiğinde missfire yapmak istiyor , 5500 de araç ateş atıyor , yada 6000 devirde otomatik olarak nos devreye giriyor veya 5500 devirde 30 shot nos 7000 devirde 30 shot nos aktif oluyor.

Böyle böyle bildiğimiz adamlar harita yazıyor yada ne bileyim bizzat tanık olduğum cruise controlü açtığınızda araba race moda geçiyor 550 hp güç üretiyor , cruise control kapalıyken street moda aktif oluyor 350 hp de yürüyor araç. Bana göre remap in tam tanımı bu ve bunlar gibi örneklerdir.

Fakat gelelim 1.6 dizel giulietta ya adam yazılım yaptırmak istiyor e bu adam ne güç alır ki zaten diyor sıradan dizel bir araba haliyle ufak tefek oynamalar yapıyor basit bir remap ile işi bitiyor. Veya bunun gibi bir çok örnek adamın amaç belli 3-5 gazlim bitsin. Ama siz gerçekten bir proje olarak gittiğinizde o zaman marifet,tunerlık işin içine giriyor haliyle ustalık konuşması gerekiyor. Hani piyasadaki bir çok custom remapler zaten adamların eli alışmış çat çat 3-5 parametre değişiyor hoop oldu bitti sorunsuz kullanıyorsun bunun adı remap diye geçse de aslında tam tanımıyla remap olmuyor. Falan filan :D


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Gardaş benim 4lüleri Yakınca bi-turbo oliyy. Öyle şeyettirdim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elimde tam sana göre nos kiti var abi, benim giu ya koydum subaru sti ı geçiyor :( ama sti basmadı diyolla ahahah

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

gelişi 1000$ sen yabancı değil 1100$ e bırakırım.....


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Bunu takınca saabı geçcem mi onu söyle sen. Geçemezsem 2200$ a geri veririm


Sent from my iPhone using Tapatalk


ozoozo

@hi_cazz içinden geçer döner bir daha geçersin abi


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

hi_cazz


You are not allowed to view links. Register or Login
@hi_cazz içinden geçer döner bir daha geçersin abi


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Hahahhaaaaa.  Gerçi benim arkada Şundan var ama



Sent from my iPhone using Tapatalk


master

You are not allowed to view links. Register or Login
Önder abi , aslında remape sadece basınç açmak vs diye bakmamak gerek. Sözüm sen yazdın diye değil de uzun zamandır aklımda yazamıyorum.

Basınç açmak,fazla yakıt yollamak bunlar boxların işi. Remap diyince bildiğimiz arabanın her yeriyle oynamak demek. Remapte adamlar öyle bir ayar yapıyor ki oha diyorsun :) 4000 devire kadar supercharger aktif , 4000 den sonra turbo+supercharger aktif oluyor , mesela adam 5500 devirde ayağını gazdan çektiğinde missfire yapmak istiyor , 5500 de araç ateş atıyor , yada 6000 devirde otomatik olarak nos devreye giriyor veya 5500 devirde 30 shot nos 7000 devirde 30 shot nos aktif oluyor.

Böyle böyle bildiğimiz adamlar harita yazıyor yada ne bileyim bizzat tanık olduğum cruise controlü açtığınızda araba race moda geçiyor 550 hp güç üretiyor , cruise control kapalıyken street moda aktif oluyor 350 hp de yürüyor araç. Bana göre remap in tam tanımı bu ve bunlar gibi örneklerdir.

Fakat gelelim 1.6 dizel giulietta ya adam yazılım yaptırmak istiyor e bu adam ne güç alır ki zaten diyor sıradan dizel bir araba haliyle ufak tefek oynamalar yapıyor basit bir remap ile işi bitiyor. Veya bunun gibi bir çok örnek adamın amaç belli 3-5 gazlim bitsin. Ama siz gerçekten bir proje olarak gittiğinizde o zaman marifet,tunerlık işin içine giriyor haliyle ustalık konuşması gerekiyor. Hani piyasadaki bir çok custom remapler zaten adamların eli alışmış çat çat 3-5 parametre değişiyor hoop oldu bitti sorunsuz kullanıyorsun bunun adı remap diye geçse de aslında tam tanımıyla remap olmuyor. Falan filan :D


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Hah Özdemir'cim ne güzel demişsin işte. Senin söylediğini hakkıyla yapabilen insan da kaç tane var memlekette öyle bir durum var.

Senin bahsettiğin proje araçları bir yana, stock araçlarda yapılacak harita değişiminde bile motor kırdırmayı başaran bu kadar insan varken o yüzden diyorum bilinen firmaya gidin diye. En azından adamlar dynoya çıkarıyorlar, yaptıkları mapleri test ediyorlar da son tüketiciye sunuyorlar. "Custom" her zaman avantajı değil o yüzden bence. Eğer adamın akademik eğitimi varsa, mekanikten de anlıyorsa, arabanın da limitini biliyorsa (şanzımanımın limiti 380nm ise 420nm tork verecek ayar yapmayacaksa) o zaman custom yapsın eyvallah, ama Türkiye sınırları dahilinde Alfa Romeo'ları bu kadar tanıyan adam olduğunu sanmıyorum ben.

O yüzden yurtdışından hazır yazılım alınır, çiçek gibi halledilir iş :) Ki iyi firmalar bahsettiğin kadar detaylı değişimler yapmasa da turbo basıncını açmaktan da fazlasını yapıyorlar.

Bahsettiğim Squadra'da mesela hangi modeldeydi hatırlamıyorum 1. ve 2. viteste devir kesiciyi farklı devirde sokup torku da düşük tutarken 3. vitesten itibaren ayarları tam açan bir yazılımı var. Yazılımda yaptıklarını da detaylıca yazıyor genelde. Yok egzantrik ayarıyla şöyle oynadım, turboyu böyle yaptım, verileri şöyle değiştirdim diye. Çift motorlu Spider yapmış ve onu yürütebilmiş bir adamdan bahsediyoruz neticede, bu adama gözün kapalı güvenirsin misal :)

Söylediklerine de tamamen katılıyorum.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Erenbal

peki Ankara'da dizel giu yazılımını kime yaptırmalıyız ? İstanbulda yazılan çizilen birçok isim var, ancak ankara'da gözümüz kapalı üst limitleri zorlamayacak bir şekilde yaptırılacak yazılım için kime gitmeliyiz ?

sbk0655

Ozdemir Ankara da yaptirdi , kendisi ile gorusun bilgi verecektir.

ozoozo

Bu iş bana göre yerinde yaptırılmalı , benim muhabbetim farklı olduğundan Ankara da yaptırdım tanıdık,başka muhabbetler vs diye. Ama keşke İstanbula gidipte dyno üzerinde yaptırsaydım diyorum imkan varsa İstanbul yoksa mecbur bulunduğunuz yer :) ben Dr.Ecu ankara bayisinde yaptırdım , sorunsuzluk anlamında bir sıkıntım yok çok şükür bir problemle karşılaşmadım aracım 10 bin civarındaydı yazılım yaptırdım şuan 31 bin küsürlerde.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

erk1n

Alıntı Yap
Bunu takınca saabı geçcem mi onu söyle sen. Geçemezsem 2200$ a geri veririm

Kimde Saab var? Bende de Saab vardı eskiden. Otomobil aleminde bir Alfa birde Saab seviyorum =)
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

hi_cazz


You are not allowed to view links. Register or Login
Alıntı Yap
Bunu takınca saabı geçcem mi onu söyle sen. Geçemezsem 2200$ a geri veririm

Kimde Saab var? Bende de Saab vardı eskiden. Otomobil aleminde bir Alfa birde Saab seviyorum =)

Uğur'da(Maxime) var Saab. 9.3


Sent from my iPhone using Tapatalk


max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Alıntı Yap
Bunu takınca saabı geçcem mi onu söyle sen. Geçemezsem 2200$ a geri veririm

Kimde Saab var? Bende de Saab vardı eskiden. Otomobil aleminde bir Alfa birde Saab seviyorum =)

Uğur'da(Maxime) var Saab. 9.3


Sent from my iPhone using Tapatalk

Halit 159 ile zor yaa 9-3 geçmek :)

You are not allowed to view links. Register or Login 

Buralarda Saab seven bulmak güzel :) Ben de Alfa, sonrasındas Saab seviyorum :)

iskoc

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
Alıntı Yap
Bunu takınca saabı geçcem mi onu söyle sen. Geçemezsem 2200$ a geri veririm

Kimde Saab var? Bende de Saab vardı eskiden. Otomobil aleminde bir Alfa birde Saab seviyorum =)

Uğur'da(Maxime) var Saab. 9.3


Sent from my iPhone using Tapatalk

Halit 159 ile zor yaa 9-3 geçmek :)

You are not allowed to view links. Register or Login 

Buralarda Saab seven bulmak güzel :) Ben de Alfa, sonrasındas Saab seviyorum :)

ben de geldim  :)
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019