Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Chip Tuning Neler Kazandırıyor?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Yine HP ler havada uçuşuyo :) Dyno Çıktıları ile ne kadar hp aldığınızı paylaşırsanız sevinirim.

Aksi halde bende 1000 HP aldım diye esip uçucam. Dyno verisi yoksa 5 hp aldım 10 hp aldım gibi yanlış bilgiler lütfen paylaşmayın. Beygirin tahmini olmaz, Veli Efendi değil burası.
abi ben yakın zamanda dyno'ya çıkıcam uzun zamandır aklımda. Ama zaten x beygir oldum demedim :)

yok zaten senin için yazmadım doğa, facebookta, forumda alfacılara sor hepsi 200 HP 159 lara biniyor, sahibindene gir hepsi 210 HP, nası alıyolar bi görelim koysunlar bi dyno yu. Ben Ultimate bir yazılım ile 159 da Mustang Dyno üzerinde 192 nin üstünü göremedim. Buda arkadan attıgı duman ı falan konuşmak bile istemiyorum.

Bakıyorum sağa sola herkes 20 HP almış, 50 almış almışta almış. Nerde kağıdı? Nerde Dyno su? Buluşmaya gidiyosun Adam diyoki 3.2 ye gerek yok benim arabam yazılımla 220 HP

Veli Efendi Hipodromunu geçti alfalar, Net bilgi yok çünkü yazılımcı Cahili diyo ki sizin arabaya 35 HP koyucam, 50 Hp koyucam son kullanıcıda bı bınıyo oo uçuyor araba..

Uçuyo güzel kardeşim uçuyo da hayatında binmediği 220 HP arabayı 170 HP 159 uyla kıyaslıyor :)

Atla deve değil Profosyonel Dyno merkezleri hemen hemen büyük şehirlerin hepsinde var. Ölçtürsünler Üzülücekler.

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

dyno mustang midir bilmem,ilk sahibi yaptirmis ben iptal ettirdim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Yine HP ler havada uçuşuyo :) Dyno Çıktıları ile ne kadar hp aldığınızı paylaşırsanız sevinirim.

Aksi halde bende 1000 HP aldım diye esip uçucam. Dyno verisi yoksa 5 hp aldım 10 hp aldım gibi yanlış bilgiler lütfen paylaşmayın. Beygirin tahmini olmaz, Veli Efendi değil burası.
abi ben yakın zamanda dyno'ya çıkıcam uzun zamandır aklımda. Ama zaten x beygir oldum demedim :)

yok zaten senin için yazmadım doğa, facebookta, forumda alfacılara sor hepsi 200 HP 159 lara biniyor, sahibindene gir hepsi 210 HP, nası alıyolar bi görelim koysunlar bi dyno yu. Ben Ultimate bir yazılım ile 159 da Mustang Dyno üzerinde 192 nin üstünü göremedim. Buda arkadan attıgı duman ı falan konuşmak bile istemiyorum.

Bakıyorum sağa sola herkes 20 HP almış, 50 almış almışta almış. Nerde kağıdı? Nerde Dyno su? Buluşmaya gidiyosun Adam diyoki 3.2 ye gerek yok benim arabam yazılımla 220 HP

Veli Efendi Hipodromunu geçti alfalar, Net bilgi yok çünkü yazılımcı Cahili diyo ki sizin arabaya 35 HP koyucam, 50 Hp koyucam son kullanıcıda bı bınıyo oo uçuyor araba..

Uçuyo güzel kardeşim uçuyo da hayatında binmediği 220 HP arabayı 170 HP 159 uyla kıyaslıyor :)

Atla deve değil Profosyonel Dyno merkezleri hemen hemen büyük şehirlerin hepsinde var. Ölçtürsünler Üzülücekler.

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

dyno mustang midir bilmem,ilk sahibi yaptirmis ben iptal ettirdim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dyno egrisi yok, resim koyulmuş. Neden? Madem bu HP versin egrisini görelim, vermezler neden? Niye yok? sorsan sen anlamazsın derler :)

kullanıcıyı dürtme şekilleri bu. Malesef sıkıntı burda, kullanıcıya atıyo üflüyo bu beygir diye :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

tunerviper

Zamanında 1.6 mpi tipoyu 180 hp çıkartmıştık dyno da :)
Turbo Twin Spark

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Yine HP ler havada uçuşuyo :) Dyno Çıktıları ile ne kadar hp aldığınızı paylaşırsanız sevinirim.

Aksi halde bende 1000 HP aldım diye esip uçucam. Dyno verisi yoksa 5 hp aldım 10 hp aldım gibi yanlış bilgiler lütfen paylaşmayın. Beygirin tahmini olmaz, Veli Efendi değil burası.
abi ben yakın zamanda dyno'ya çıkıcam uzun zamandır aklımda. Ama zaten x beygir oldum demedim :)

yok zaten senin için yazmadım doğa, facebookta, forumda alfacılara sor hepsi 200 HP 159 lara biniyor, sahibindene gir hepsi 210 HP, nası alıyolar bi görelim koysunlar bi dyno yu. Ben Ultimate bir yazılım ile 159 da Mustang Dyno üzerinde 192 nin üstünü göremedim. Buda arkadan attıgı duman ı falan konuşmak bile istemiyorum.

Bakıyorum sağa sola herkes 20 HP almış, 50 almış almışta almış. Nerde kağıdı? Nerde Dyno su? Buluşmaya gidiyosun Adam diyoki 3.2 ye gerek yok benim arabam yazılımla 220 HP

Veli Efendi Hipodromunu geçti alfalar, Net bilgi yok çünkü yazılımcı Cahili diyo ki sizin arabaya 35 HP koyucam, 50 Hp koyucam son kullanıcıda bı bınıyo oo uçuyor araba..

Uçuyo güzel kardeşim uçuyo da hayatında binmediği 220 HP arabayı 170 HP 159 uyla kıyaslıyor :)

Atla deve değil Profosyonel Dyno merkezleri hemen hemen büyük şehirlerin hepsinde var. Ölçtürsünler Üzülücekler.

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

dyno mustang midir bilmem,ilk sahibi yaptirmis ben iptal ettirdim.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dyno egrisi yok, resim koyulmuş. Neden? Madem bu HP versin egrisini görelim, vermezler neden? Niye yok? sorsan sen anlamazsın derler :)

kullanıcıyı dürtme şekilleri bu. Malesef sıkıntı burda, kullanıcıya atıyo üflüyo bu beygir diye :)

Bende inanmadigim ve saglikli bulmadigim icin aldigim gibi iptal ettirdim.Cunku aracin orjinal halini 155 hp olcmus.arabanin fabrika cikisi 150 degil mi :) ordan killandim zaten.Ama diger yazilimli 159 lardan cok cok daha iyi gidiyordu.Kac beygirdir bilemem onemi de yok cok dumanliydi saglikli olmadigini dusunerek iptal ettirdim


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sercan Keklik

Bu arada ekrem şunuda söyliyim hiç bi araç, 150 HP ise 150 HP asla çıkmaz.

Motor Gücüdür bu çünkü Aktarımda kayıplar olur %10 gibi bi kayıp öngörülür.

İşin bi ton fırıldakları var. Ne yazıkki bu yazılım işleri yapan herkeste tam fırıldak :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

OğuzCanAlantor

Normal expertiz dynolarına çıkmayın , çıkıcaksanız önce ve sonra çekilde çıkın sadece aradaki aldığınız güç belli olur aracınızın gücü net ortaya çıkmaz.

Büyük şehirlerde bulunan mustang dyno gibi dynolara çıkabilirsiniz.

O aracın 155 çıkması imkansız :)

Çoğu insanları böyle kandırıyorlar , Dyno kalibresi ile oynanabilir . Bunlara inanmayınız.

ES53


You are not allowed to view links. Register or Login
Normal expertiz dynolarına çıkmayın , çıkıcaksanız önce ve sonra çekilde çıkın sadece aradaki aldığınız güç belli olur aracınızın gücü net ortaya çıkmaz.

Büyük şehirlerde bulunan mustang dyno gibi dynolara çıkabilirsiniz.

O aracın 155 çıkması imkansız :)

Çoğu insanları böyle kandırıyorlar , Dyno kalibresi ile oynanabilir . Bunlara inanmayınız.

Dpf i sokturup,yazilimsal olarak iptal etmeyen yazilimcidan ne bekleyebiliriz ki.arac gercekten cok seri olsa da zararli olcagini dusunerek iptal ettirdim.sonrasinda ecufast te yaptirdim dyno filan ihtiyaci duymadim cunku yaptirma amacim yakita yonelikti.tabi ki orjinal halinden bariz daha iyi gidiyor.yakittan da memnunum sahsen yazilimsiz 159 bana gore cok yakiyor.suan guncel fiyatlarla surekli olcum yapiyorum.40 liralik mazotla 175 km yol yapmisim


Sent from my iPhone using Tapatalk

alfaadana

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada ekrem şunuda söyliyim hiç bi araç, 150 HP ise 150 HP asla çıkmaz.

Motor Gücüdür bu çünkü Aktarımda kayıplar olur %10 gibi bi kayıp öngörülür.

İşin bi ton fırıldakları var. Ne yazıkki bu yazılım işleri yapan herkeste tam fırıldak :)
Sercan Bey bu kayıp mesela baskı balata bitme noktasında veya bujiler ateşleme sisteminde sorun varsada aynı değermi çıkar misal öncesinde ölçüldü sonrasında yazılım sonrasında baskı balata yenilendi sonrasında yapılan ölçüm doğru sonuç verirmi?
2011 Giulietta 1.4 170 Hp.

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada ekrem şunuda söyliyim hiç bi araç, 150 HP ise 150 HP asla çıkmaz.

Motor Gücüdür bu çünkü Aktarımda kayıplar olur %10 gibi bi kayıp öngörülür.

İşin bi ton fırıldakları var. Ne yazıkki bu yazılım işleri yapan herkeste tam fırıldak :)
Sercan Bey bu kayıp mesela baskı balata bitme noktasında veya bujiler ateşleme sisteminde sorun varsada aynı değermi çıkar misal öncesinde ölçüldü sonrasında yazılım sonrasında baskı balata yenilendi sonrasında yapılan ölçüm doğru sonuç verirmi?

aynı deger cıkmaz eger araçta bı olumsuzluk var ıse daha düşük cıkar
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Doğa Tosun

150 kranktaki güç. Tekerleklere verdiği ortalama %10-15'lik kayıpla birlikte tekerlekte yani gerçek gücü stock dizel 159'un yaklaşık 130 beygir
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

halil

BHP olarak kısaltılan Brake Horse Power ise güç tekerleklerden ya da kardan milinden değil krank milinden ölçülür, bu ölçümde motora bağlı olan alternatör, diferansiyel, vites kutusu gibi parçalar göz ardı edilir. 1 BHP, 1,013 HP'ye denk gelir.

Öte yandan beygir gücünün ölçüm kriterleri de SAE, DIN, JIS ve ECE normları gibi normlara ayrılmıştır. Özellikle Amerika'da otomobilleri daha güçlü kılan SAE (Society of Automotive Engineers) normu, uzun bir süre boyunca bir standarda bağlı değildi ve motorun kuru şekilde (su, yağ, yakıt pompası ve alternatör gibi parçalar olmadığında) ürettiği gücü esas alıyordu. SAE J1349 normuyla net güç ortaya çıkarılmışsa da ancak 2004 yılında SAE normu bir standarda varabildi. Avrupa'da geçerli olan DIN (Deutsche Industrie Norm) normuysa motorun tüm yardımcı parçalarıyla birlikte ürettiği gücü esas alıyor. Özetle SAE normuyla açıklanan motor gücü eskiden DIN normuna göre daha fazlayken bugün, örneğin 100 HP (SAE) güç üreten motor, yaklaşık 102 HP (DIN) güç üretiyor. ECE normları, DIN ile benzerlik gösterse de motor fanı da güç üretilirken devreye sokuluyor

daha ayrıntılı bilgi için

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

06BA7907

arkadaşlar forumda kimlerin ne tür bilgileri hangi kaynaklara dayandırıp dayandırmadığını ya da hiçbir dayanağı olmadan ortaya koyup koymadığını bilmiyorum.... benim aracımın dpf si %70 dolu. ve tabi bu yakıtı ve performansı etkliyor... e baktım forumda genel kanı 159 lardaki bu sorunun dpf iptali ve iptale ilişkin yazılımın uygulanması şeklinde çözülmesiinnin en doğru yöntem olduğuydu. akabinde chip tunning ile güç artışının da yapılması da öneriliyordu. ben de aradım bir kaç yeri sordum. telde böyle bilgiler verdiler. yani 190 olmasın 180 beygir olsun elde edilen güç. mesela sadece o değil, hem bu uygulamam fiyatı hem egzos dumanı hem de bu uygulamanın uzun vadede araca başka sorunlar getirip getirmeyeceği. ve tabi uygulama için yer tavsiyesi de önemli.
yaşamak direnmektir.

06BA7907

yani amaç aracım daha hızlı olsun değil. dpf tıkanıklığı sorununun ortadan kaldırılması temel amaç
yaşamak direnmektir.

ali kaynak

#363


Arkadasimin 159 çikardigi novitek marka power box şuan bende, benim arac  200k m de . dpf iptali yapilmis cihazi takmayi duşunuyorum internette arastirdim novitek z100 p5 2078 hakkinda detayli bilgi bulamadim takıp kullanan yada sorun yasayan varmidir 
Lancia delta III

ertena

You are not allowed to view links. Register or Login
arkadaşlar forumda kimlerin ne tür bilgileri hangi kaynaklara dayandırıp dayandırmadığını ya da hiçbir dayanağı olmadan ortaya koyup koymadığını bilmiyorum.... benim aracımın dpf si %70 dolu. ve tabi bu yakıtı ve performansı etkliyor... e baktım forumda genel kanı 159 lardaki bu sorunun dpf iptali ve iptale ilişkin yazılımın uygulanması şeklinde çözülmesiinnin en doğru yöntem olduğuydu. akabinde chip tunning ile güç artışının da yapılması da öneriliyordu. ben de aradım bir kaç yeri sordum. telde böyle bilgiler verdiler. yani 190 olmasın 180 beygir olsun elde edilen güç. mesela sadece o değil, hem bu uygulamam fiyatı hem egzos dumanı hem de bu uygulamanın uzun vadede araca başka sorunlar getirip getirmeyeceği. ve tabi uygulama için yer tavsiyesi de önemli.

DPF iptalinden sonra: EGT (egzos gazı sıcaklığı) düşer, motora giden geri basınç ciddi şekilde düşer, yağ sıcaklığı düşer. Stok yazılımla bile kullansanız, aracınız motor yükü 60-70% den büyük olduğu senaryolarda duman atar. Alt devirde geri basınç eksikliğinden bir miktar tork kaybı olur ancak bunun tersi olarak orta-üst (3000 dev/dk sonrası) aracınız daha rahat devirlenir. Egzos muayenesinden geçmeniz ise istisnalar hariç mümkün değildir. DPF ile birlikte EGR (Exhaust Gas Recirculation) valfi de statik olarak bırakılır (yani devre dışı bırakılır) ise aracınız gerçek anlamda silindir hacmi oranında yanma yapmaya başlayacak, yanma odasına giren havanın volümetrik verimi artacaktır. EGR iptali bildiğim kadarıyla 159'larda hem yazılımsal hem de mekanik olarak yapılmalıdır.

Genel itibariyle DPF maliyetli bir parça olduğundan benzer durumdaki hemen herkes iptalden yana oluyor ancak şahsi görüşüm bu parçanın var olmasının da bir sebebi olduğudur. Bu sebep tamamen çevreseldir. Ayrıca aracın stok yazılımındaki bütün map'ler bu parça düşünülerek optimize edilmiştir. İptalinden sonra bu optimizasyonu size verebilecek çok iyi bir yazılım yapılması gerekmektedir.

Gandawn

Evet arkadaşlar giulietta 1.4 tb 120 hp lik 2011 model aracıma performans turbosu yaptırıp üzerine chip tuning yazılım yaptırmak istiyorum bu işlemler İstanbul da olucak yorumlarınızı bekliyorum

engin uzun

You are not allowed to view links. Register or Login
Evet arkadaşlar giulietta 1.4 tb 120 hp lik 2011 model aracıma performans turbosu yaptırıp üzerine chip tuning yazılım yaptırmak istiyorum bu işlemler İstanbul da olucak yorumlarınızı bekliyorum
Bende 2011 model 1.4 tb ye yazılım yaptırmıştım. Herhangi bir sorunla vs karşılaşmadim. Tüketim az miktarda düştü,  performans bariz attı. Yaklaşık 150 ps olmuştu. Sadece bakımları daha bir özenli yapın derim o kadar. Turboya da fazla haşin davranmayın :)

E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bir zamanlar Giulietta 1,4 TB idi....

Gandawn

Eyvallah hocam tecrübelerini paylaştığın için teşekkür ederim  :alfisti: >:D