Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hangi Marka Lastik, Hangi Ebat?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#100
quote:

Son olarak 1 lastiğe daha dikkat çekmek istiyorum: Lassa İmpetus 2 ve İmpetus Sport. Fiyatına göre özellikleri gayet iyi, test imkanı bulursanız denemenizi tavsiye ederim.



Aracımda var impetus, oldukça sert düşülen çukurlara rağmen balon yapmadı, ıslağı kurusu beni tatmin ediyor , birtek sorunu var desenden kaynaklandığını düşündüğüm gürültüsü.. Özellikle stabilize asfalta girerseniz gürültüden başınız şişiyor..Yine de fiyat performans oranı yüksek..

kaptan_swng61

#101
Hehalde Adrenalin hakkında iyi bir fikir verebilir.
You are not allowed to view links. Register or Login

MVUGJ

#102
quote:

Affınıza sıgınarak tekrarlıyorum.. Tükürük bir yag veya benzerı kayıcı bır madde degildir. Memnunsanız ne güzel, inşallah ileride bir gün başınıza talihsiz bi olay gelmez. Limitlerde kullanım diye bi tabir vardır o zaman anlarsınız Toyo, Marshall ve benzerı lastıklerın ne anlama geldigini.



Keşke yurdum yolları da İtalya - Almanya otobanı gibi olsa da limitlere çıkabilsek ama burda limiti sadece pistlerde denemenizi tavsiye ediyorum.

n/a

#103
Adrenalinle bugün bir rumeli feneri yaptım..
Tabi LAstiğin kendine gelmesi daha en az 500km ama ilk izlenimlerim şöyle..

-P Zero Nero'ya oranla ciddi şekilde konforsuz (orçunun 17" 'te kullandığı p zero nerolarını baz alıyorum) Bu sertlik koni amortisörlerimin 16" 'e göre ayarlanmış olmasından da kaynaklanabilir gerçi tam olarak emin olamıyorum..

-Yol tutuşu gayet başarılı, güven veren bir lastik..

Kullandıkça görüşlerimizi yazarım..

Edited by - shame on 16/04/2008  23:26:38

n/a

#104
Bridgestone Adrenalin'lerin Havasını 34'ten 30'a indirdim.. Var olan konforsuzluk en azından %30 kadar azaldı.. Ancak Hala Pirelli P Zero Nero'ya oranla ciddi şekilde konforsuz ve bozuk yollarda sert yapısını belli ediyor..

Yalnız yol tutuşta ve stabilitede P Zero Nero'dan daha başarılı bir izlenim bıraktı bende şu ana kadar.. Daha rijit bi lastik bu.. :)



Edited by - shame on 17/04/2008  16:03:28

n/a

#105
34mü, naptın sen yahu, lastikler soğukken yazın 30 kışın 31 olmalı. Daha fazla indirme Erhan.

Stabilite ve yol tutuş olaraksa, zaten söylemiştim, piyasadaki en agresif, en güvenilir lastiklerden biri.

Dentist

#106
Ön-arka hepsini mi 30 yaptın ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Dentist

#107
147 nin kitapçığında 215/45/R17 için ön35,arka:33 yazıyor.
Ben de önce böyle yaptım,fakat araba sanki buzda geziyor gibi olunca,hepsini 33 yaptım,epeydir böyle kullanıyorum,böyle daha iyi.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Sercan Keklik

#108
30-31????

215-45-17 ye???
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#109
quote:

30-31????

215-45-17 ye???



Evet, ısınınca en az 2şer PSI yükseliyor çünkü

Sercan Keklik

#110
genede düşük degilmi aras? ben 36 PSI kullanıyorum 225-40-18lerde.

215-45-17dede 33-34 arası
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

ersinguller

#111
lastikçiden geliyorum,

yavaştan araştırmalara başladım hangi lastik diye :)

ilk sorduğum şey, adrenalin oldu..
hiç duymamış, ilk defa ben sormuşum.. neyse dedim sonra pirelli p zero nero'yu sordum. aldığım cevap, asla michelin ile yarışamaz oldu :)...

hmm dedikten sonra başka bişey sormaya gerek kalmadan uzaklaştım oradan..

güzel bir lastikçi biliyor musunuz anadolu yakasında?

n/a

#112
Ersin Bey lastikçilere aldanmayın, neyin kar payı daha yüksekse, hangisi ellerinde mevcutsa onu överler, onu satarlar..
Lastikçiler satarlar, bizler kullanırız..

Eski ER'de 15"lerde Michelin Energy kullandım, AD'nin 16" lerde şu an michelin pilot sport mevcut..

Bu iki lastik de performans açısından ne P Zero Nero ne de Adrenalin'in yanına yaklaşabilirler.. Konfor açısından bu iki lastikten daha iyi olduklarını söyleyebilirim.. Ama konforunun aksine gürültüsü yüksek lastikler.. Maalesef Michelin rekabetin gerisinde kalmaya başladı..

Şu sıralar Normal kullanıcılar için Bridgestone Turanza ER300'ü bayağı övüyorlar.. Arkadaşımın Grande Punto'sunda kullandım sonuç gayet tatminkardı.. Kendisi de çok memnun..

Adrenalin vs. P Zero Nero'ya ise ikisini de kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim.. Eğer tercihiniz saf performanstan yana ise Adrenalin güzel bir tercih.. Ama performansın yanında konfor da arıyorsanız Pirelli P Zero Nero sizin lastiğiniz..



ersinguller

#113
Evet, bende onu düşünüyorum Erhan Bey ; zira araca bir tek ben biniyor olsam, kuşkusuz adrenaline kullanırım.

Ancak İzmire sık sık gidip geliyorum ve yolda genelde yanımda birileri de oluyor, o bakımdan konfora da önem vermek durumundayım..

Şu an ki R050'lerimden memnunum, ama tabii zamanın gerisinde kalmamak gerek. Yenilikleri sık sık takip etmek gerek.

Sanırım lastik konusunda dediğiniz gibi lastikçiye kanmayıp test etmiş insanların yorumlarını almak daha önemli.

Teşekkürler yorumlarınız için :)

n/a

#114
quote:

genede düşük degilmi aras? ben 36 PSI kullanıyorum 225-40-18lerde.

215-45-17dede 33-34 arası



Sercan, sıcak 1 gün o şekilde kullan otomobili. Sonra lastikleri soğut, soğukken 32 yap (225-40-18 için soğuk 32 iyidir), tekrar ısıtıp 1 de öyle kullan bakalım, yaz fikirlerini...  

147TI

#115
215 45 17 de önler 34psi arkalar 33psi olmalı kendi kitabında yazanlar...

eğer lastik sıcaksa 4 psi civarında fazla basılması gerekiyor.

Kış kar lastiklerinede normalden 3 psi fazla hava basılması öneriliyor.

(bunlar araç yüksüzken tavsiye edilen değerlerdir)

Sercan Keklik

#116
quote:

quote:

genede düşük degilmi aras? ben 36 PSI kullanıyorum 225-40-18lerde.

215-45-17dede 33-34 arası



Sercan, sıcak 1 gün o şekilde kullan otomobili. Sonra lastikleri soğut, soğukken 32 yap (225-40-18 için soğuk 32 iyidir), tekrar ısıtıp 1 de öyle kullan bakalım, yaz fikirlerini...  



aras yaklaşık 1 yıldır bu şekilde kullanıyorum yani 36 psi le daha düşük oldugunda amortisörler o basınca göre ayarlı oldugu için araç kayıyor..

Oktaykanlarlada bu konuda cok görüştük, gerekse sanayıdekı bır cok rot balanscı (dandik dunduk yerler degil) 36 havanın ıyı bır hava oldugunu söylediler.. Bende böyle düşünüyorum yurt dısında bu ebatları kullananlar ise 34-37 arasında degerlerde kullanıyorlar bunun hava ve yollar cok alakası var tabı ülkemıze göre baz almamak lazım. Şu an amortisör ayarlarım bozuldu mesela 32 ye çekmiştim 3-4 gün önce ayarları sonra o şekilde yaptım ayarı bariz bi şekilde kafadan kayma vardı engellıyemedım, daha sonra nezih abiyle cıktık yola gene kayma vardı.. Lastik basıncını eskı halıne getırdıkten sonra ayar yaptık şimdi ise mükemmel..

Bu arada bende lastik ısındıgında 4 psi yükselir diye biliyorum. P-Zero nerolar 10 dk gibi bi sürede ılık denılıcek kıvama gelıyorlar (tabi tın tın gıderek degıl :)) Buda 1.6 arabada cok iyi bi deger bence.

Ersin bey eger memnunsanız devam edın derım.. Size tavsiyem Continental denilen beladan uzak durun.. P-Zero Nero lar bence şu an için Türkiye Asfaltına en uygun lastik, daha iyi lastikler evet var ama Türkiyede iyi asfaltlı bi yol malesef yok.. Size yinede tavsiyem memnun oldugunuza devam etmenızdır.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

babi

#117
Ersin bey burdaki arkadaşların tavsiyesi ile 6 aydır p zero nero kullanıyorum ve çok memnunum hem performans ,hem konfor dört dörtlük tavsiye ederim.
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 [url="//sw.ss"]SW.SS[/url]
156 1.6 TS

n/a

#118
quote:

quote:

quote:

genede düşük degilmi aras? ben 36 PSI kullanıyorum 225-40-18lerde.

215-45-17dede 33-34 arası



Sercan, sıcak 1 gün o şekilde kullan otomobili. Sonra lastikleri soğut, soğukken 32 yap (225-40-18 için soğuk 32 iyidir), tekrar ısıtıp 1 de öyle kullan bakalım, yaz fikirlerini...  



aras yaklaşık 1 yıldır bu şekilde kullanıyorum yani 36 psi le daha düşük oldugunda amortisörler o basınca göre ayarlı oldugu için araç kayıyor..

Oktaykanlarlada bu konuda cok görüştük, gerekse sanayıdekı bır cok rot balanscı (dandik dunduk yerler degil) 36 havanın ıyı bır hava oldugunu söylediler.. Bende böyle düşünüyorum yurt dısında bu ebatları kullananlar ise 34-37 arasında degerlerde kullanıyorlar bunun hava ve yollar cok alakası var tabı ülkemıze göre baz almamak lazım. Şu an amortisör ayarlarım bozuldu mesela 32 ye çekmiştim 3-4 gün önce ayarları sonra o şekilde yaptım ayarı bariz bi şekilde kafadan kayma vardı engellıyemedım, daha sonra nezih abiyle cıktık yola gene kayma vardı.. Lastik basıncını eskı halıne getırdıkten sonra ayar yaptık şimdi ise mükemmel..

Bu arada bende lastik ısındıgında 4 psi yükselir diye biliyorum. P-Zero nerolar 10 dk gibi bi sürede ılık denılıcek kıvama gelıyorlar (tabi tın tın gıderek degıl :)) Buda 1.6 arabada cok iyi bi deger bence.




Tabii senin süspansiyonlar ve 225lik P Zero ile biraz daha fazla basıncı kaldırır 159... Bana soğuk 32'yi Brisa mühendisleri söylemişti lansmanda. bizim yollarda bu lastik, daha fazla basınçla rahatsız eder demişlerdi. Bu şekilde yol tutuştan 1 miktar feragat ediyosun ama zaten bizim asfaltta hiçbir lastik tam performans vermiyor. Pistte bile 34 soğukla kullandılar, 215 45 17leri, özellikle dikkat ettim. Ve bu haliyle bile gayet kararlı 1 lastik bence, ama hiçbir zaman konforlu değil diğerleri kadar, o 1 gerçek.

Genleşmeye gelince, 32 hava ile en az 2 PSI yükselir demiştim, ama 4 PSI genleşme olmuyo Adrenalin'de, ölçümler yapılmıştı pistte. Soğuk basınç arttıkça, genleşme artarak yükseliyor. 34 hava ile 4-5 PSIa kadar çıkar ki, 40a yaklaşır, o da biraz fazla, özellikle yazın. Yaz ve kış basınçları arasında soğukken 1-2 PSI fark olmalı. Bunun örneği, yarışlarda mesela, önceden etaplardaki yol sıcaklığı ölçülüp, ona göre basınç veriliyor lastiklere...

P Zero çabuk ve çok ısınıyo, yaz günlerinde fazla şişmiyomu lastiklerin?

Sercan Keklik

#119
quote:

quote:

quote:

quote:

genede düşük degilmi aras? ben 36 PSI kullanıyorum 225-40-18lerde.

215-45-17dede 33-34 arası



Sercan, sıcak 1 gün o şekilde kullan otomobili. Sonra lastikleri soğut, soğukken 32 yap (225-40-18 için soğuk 32 iyidir), tekrar ısıtıp 1 de öyle kullan bakalım, yaz fikirlerini...  



aras yaklaşık 1 yıldır bu şekilde kullanıyorum yani 36 psi le daha düşük oldugunda amortisörler o basınca göre ayarlı oldugu için araç kayıyor..

Oktaykanlarlada bu konuda cok görüştük, gerekse sanayıdekı bır cok rot balanscı (dandik dunduk yerler degil) 36 havanın ıyı bır hava oldugunu söylediler.. Bende böyle düşünüyorum yurt dısında bu ebatları kullananlar ise 34-37 arasında degerlerde kullanıyorlar bunun hava ve yollar cok alakası var tabı ülkemıze göre baz almamak lazım. Şu an amortisör ayarlarım bozuldu mesela 32 ye çekmiştim 3-4 gün önce ayarları sonra o şekilde yaptım ayarı bariz bi şekilde kafadan kayma vardı engellıyemedım, daha sonra nezih abiyle cıktık yola gene kayma vardı.. Lastik basıncını eskı halıne getırdıkten sonra ayar yaptık şimdi ise mükemmel..

Bu arada bende lastik ısındıgında 4 psi yükselir diye biliyorum. P-Zero nerolar 10 dk gibi bi sürede ılık denılıcek kıvama gelıyorlar (tabi tın tın gıderek degıl :)) Buda 1.6 arabada cok iyi bi deger bence.




Tabii senin süspansiyonlar ve 225lik P Zero ile biraz daha fazla basıncı kaldırır 159... Bana soğuk 32'yi Brisa mühendisleri söylemişti lansmanda. bizim yollarda bu lastik, daha fazla basınçla rahatsız eder demişlerdi. Bu şekilde yol tutuştan 1 miktar feragat ediyosun ama zaten bizim asfaltta hiçbir lastik tam performans vermiyor. Pistte bile 34 soğukla kullandılar, 215 45 17leri, özellikle dikkat ettim. Ve bu haliyle bile gayet kararlı 1 lastik bence, ama hiçbir zaman konforlu değil diğerleri kadar, o 1 gerçek.

Genleşmeye gelince, 32 hava ile en az 2 PSI yükselir demiştim, ama 4 PSI genleşme olmuyo Adrenalin'de, ölçümler yapılmıştı pistte. Soğuk basınç arttıkça, genleşme artarak yükseliyor. 34 hava ile 4-5 PSIa kadar çıkar ki, 40a yaklaşır, o da biraz fazla, özellikle yazın. Yaz ve kış basınçları arasında soğukken 1-2 PSI fark olmalı. Bunun örneği, yarışlarda mesela, önceden etaplardaki yol sıcaklığı ölçülüp, ona göre basınç veriliyor lastiklere...

P Zero çabuk ve çok ısınıyo, yaz günlerinde fazla şişmiyomu lastiklerin?



hımmm ben sertlıkten acıkcası pek şikayetcı degılım işte volkanın arabasına bınıyordum standart leon ındırın benı dıyodum volkanda aynı şekilde sercanın arabası daha rahat dıyordu.. :)

Çabuk ısınıyor fakat şişmeden kastını tam anlıyamadım ama 92 Y indexli bi lastik 1.6 arabada pek zor şişer :S
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#120
Ben de değilim, ama 166'yı bile dövüyo Adrenalin...

Şişmeden kastım aşırı basınç evet.

Sercan Keklik

#121
hım yok aras o konuda şöyle söyliyim.. Yazları özellikle silivri yolu gecelerı sıklıkla gıttıgım bı yoldur.. 92 km 140 km nın aşşasına ınmeden gıttıgım zaman şişme hemen hemen 1.5 PSi kadar oluyor..

Bostancı Totalden lastiklerimi 36 ya ayarlıyorum sogukken eve gıttıgımde ölçtügünde 37, 37.5 civarı rakamlar cıkıyor.

225-35-18 kullandıgımda daha cok şişme vardı, 3-4 psi onlarda 35 psi kullanıyodum.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#122
yanlız otoban kullanımında soğur lastikler süratten. Ve ani viraj dönülmediği için fazla ısınmaz, hele gece, daha da az ısınır ve az genleşir hava. Yazın gündüzleri zaten asfalt aşırı sıcak oluyor. Hızlanma ve fren daha fazla oluyor şehir içinde, o da ısı yaratır. P Zero zaten çabuk ve kolay ısınıyor, eh, 1 de senin kullanımın sert...

Soba gibi olur lastikler. Dıştan dokununca anlamazsın ama içindeki hava çok daha sıcak ve genleşmiş oluyor. 1 de öyle ölçmek lazım...

Dediğim gibi, yaz ve kış basınçları fark gösterir, Lastik mühendisleri söylüyor bunu zaten...

Bakmayın kitaplarda tek 1 basınç verildiğinde, herkes biz değil, normal insanlar da kullanıyor bu otomobilleri ve havayı umursamıyorlar bile.

AlfistiKerem

#123
Ben genellikle 32 yapıyorum lastik havalarımı.Sizce normal değil mi?Sercan 36-37 lerden bahsedince.

Sercan Keklik

#124
kerem sızın ebatlarınız ufak o açıdan bakma
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti