Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hangi Marka Lastik, Hangi Ebat?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#125
Evet adrenalin hakkındaki görüşlerim şekilleniyor..

Bugün Sercan'la benim amortisörleri ayarladık, daha önce lastik havaları 34ken arabada cd bile dinlenmiyordu, teybin anti-shock'u bile kesmiyodu yani öyle bir sertti..

Lastik havalarını 30'a indirdiğimde nispeten bir yumuşama olmuştu..

Bugün Lastik havalarını tekrar 33e çıkardık ve denemeye çıktık, bir de baktık bi benim amortisör ayarları kurcalanmış en serte getirilmiş!?! P Zero Nero'da fazla hissettirmiyodu ama Adrenalinde inanılmaz bi sertlik vardı..

Amortisörleri tekrar ayarlayınca o abartı sertlikten eser kalmadı, şu an konfor yerine geldi ancak hala p zero nero kadar başarılı değil konforda.. Yine de aradaki fark en fazla %20dir..

Ancak P Zero Nero'dan iyi tutuyor ve kesinlikle daha stabil benim izlenimlerime göre..

n/a

#126
Erhan 1 de soğuk 32'yi denesene. Daha da esnek olacak manevralarda ve biraz daha konforlu...

MVUGJ

#127
Geçen gün Almanya'daki bi arkadaşım ile konuştum. Kendisi orda bu işin okulunu okuyo. Standart bir Alfa 147 için eğer benzinden tasarruf etmek istiyorsam 36 , yol tutuşumu iyileştirmek istiyorsam 32 yapmam gerektiğini söyledi.

ersinguller

#128
Hmm.. okulunu okuyorsa diyecek bişey yok tabi, saygımız sonsuz ama ben biraz fazla zıplar diye düşünüyorum 147'ye 36 hava basılırsa.

n/a

#129
2006 yılında Pirelli WRC lastikleriyle ilgili 1 eğitim aldık. Orada bize çok enteresan birşey anlattılar: "Yol tutuşa yönelik ayarlar, aşağıdan yukarı yapılır" demişlerdi. Bunun anlamı, önce süspansiyondan değil, önce zeminden başlamak gerektiği ayarlara. "Zeminden nasıl başlayacağız?" diye sorduk haklı olarak, zemini değiştirmek elde olan birşey değil sonuçta. Burada kast edilen, zemine göre 1 lastik deseni, ve hava basıncı seçilmesi, ondan sonra amortisör ayarı ve yay seçimi yapılması idi.  Örnek olarak 1 Pirelli P Zero toprak ralli lastiğinin standart basıncı 1.9 bardır. Bu basınç hava ve zeminin tutunma duruma göre 1.8 veya 2 bar olabiliyor. Takımlar testlerinde önce lastik desen ve basıncını seçiyor, ondan sonra o seçimlere göre süspansiyon ayarlarını geliştiriyor. Çünkü istediğiniz kadar süspansiyon ayarı deneyin, lastiklerin desen ve basıncı zemine uygun değilse, yanlış ayarlarda dolaşıyorsunuz demektir.

Buna göre düşünürsek, Türkiye asfaltının durumu ortada. Brisa'nın Ar-Ge kadrosundan tanıdığım 3 mühendis arkadaş, lastiğin havasının, tabanın bombe yapmayacak limite kadar indirilmesi taraftarı olduklarını söylediler. Böylece zeminden kaynaklanan tutunma kaybının, düşük havanın sağladığı elastikiyet ile giderildiğini savunuyorlar ki, yarışlarda da, yağmur yağdığında, lastik havaları 0.1 bar düşürülüyor. Bu doğrultuda, 215 45 17 ebatlı Bridgestone Potenza serisi ve Lassa Impetus serisi için önerdikleri hava soğuk 32. Bana da az gelmişti ama 33 ve 34ü deneyince, 32nin hem daha keskin, hem de daha sakin tepki verdiğini gördüm. Özellikle yazın, soğuk 32 çok daha güvenli olacaktır, hele ki P Zero gibi yumuşak ve çok ısınan lastiklerde.

Türkiye'de satılan sadece Alfa Romeo değil, birçok markanın verdiği lastik hava basınçları, AB yol standartlarına göre belirtiliyor. Bizim yollarımızda o basınçlarla hem rahatsız olursunuz hem de verim alamazsınız lastikten.

Sercan, Erhan, kullandığınız süspansiyonlarda kaç ayar alternatifi var hiç bilmiyorum. Ama imkanınız varsa, lastik havanızı süspansiyonunuza değil, süspansiyonun ayarınızı lastik havanıza uydurun derim. 32 ve 33 ile değişik ayarlarınızı deneyin, belki farklı ve daha iyi 1 set up yakalarsınız. 34 ve sonrası biraz fazla olarak ön görülüyor 215 45 17 için...


Edited by - Futuro Della Alfa on 20/04/2008  17:10:03

MVUGJ

#130
quote:

Hmm.. okulunu okuyorsa diyecek bişey yok tabi, saygımız sonsuz ama ben biraz fazla zıplar diye düşünüyorum 147'ye 36 hava basılırsa.



Bence de doğru düşünüyosun, zaten 36nın özelliği sadece yakıt tasarruymuş ama nekadarlık bir tasarruf sözkonusu onu bilemiyorum.

agucba

#131
Peki o zaman bir soru. Hüseyin Abi'nin eklediği You are not allowed to view links. Register or Login lastik basınç tablosu doğru mu?
Benim arabaya göre yazan basınç değerleri 33/30 ve ben hep buna göre ayarlatıyorum. Hiç başka bir basınç denemedim. Bu basınca göre de ön lastiklerin sanki havası azmş gibi duruyor. Bu konuda bilgisi olan var mı?

///////////////

n/a

#132
Bu tabloda 215 45 17 göremiyorum ama 166 için 225 45 17'ye 33 vermişler ki, makul 1 basınç. Yanlız Spider/GTV için verilen 39-36 basınçlar bana çok fazla geldi.

Sercan Keklik

#133
quote:

2006 yılında Pirelli WRC lastikleriyle ilgili 1 eğitim aldık. Orada bize çok enteresan birşey anlattılar: "Yol tutuşa yönelik ayarlar, aşağıdan yukarı yapılır" demişlerdi. Bunun anlamı, önce süspansiyondan değil, önce zeminden başlamak gerektiği ayarlara. "Zeminden nasıl başlayacağız?" diye sorduk haklı olarak, zemini değiştirmek elde olan birşey değil sonuçta. Burada kast edilen, zemine göre 1 lastik deseni, ve hava basıncı seçilmesi, ondan sonra amortisör ayarı ve yay seçimi yapılması idi.  Örnek olarak 1 Pirelli P Zero toprak ralli lastiğinin standart basıncı 1.9 bardır. Bu basınç hava ve zeminin tutunma duruma göre 1.8 veya 2 bar olabiliyor. Takımlar testlerinde önce lastik desen ve basıncını seçiyor, ondan sonra o seçimlere göre süspansiyon ayarlarını geliştiriyor. Çünkü istediğiniz kadar süspansiyon ayarı deneyin, lastiklerin desen ve basıncı zemine uygun değilse, yanlış ayarlarda dolaşıyorsunuz demektir.

Buna göre düşünürsek, Türkiye asfaltının durumu ortada. Brisa'nın Ar-Ge kadrosundan tanıdığım 3 mühendis arkadaş, lastiğin havasının, tabanın bombe yapmayacak limite kadar indirilmesi taraftarı olduklarını söylediler. Böylece zeminden kaynaklanan tutunma kaybının, düşük havanın sağladığı elastikiyet ile giderildiğini savunuyorlar ki, yarışlarda da, yağmur yağdığında, lastik havaları 0.1 bar düşürülüyor. Bu doğrultuda, 215 45 17 ebatlı Bridgestone Potenza serisi ve Lassa Impetus serisi için önerdikleri hava soğuk 32. Bana da az gelmişti ama 33 ve 34ü deneyince, 32nin hem daha keskin, hem de daha sakin tepki verdiğini gördüm. Özellikle yazın, soğuk 32 çok daha güvenli olacaktır, hele ki P Zero gibi yumuşak ve çok ısınan lastiklerde.

Türkiye'de satılan sadece Alfa Romeo değil, birçok markanın verdiği lastik hava basınçları, AB yol standartlarına göre belirtiliyor. Bizim yollarımızda o basınçlarla hem rahatsız olursunuz hem de verim alamazsınız lastikten.

Sercan, Erhan, kullandığınız süspansiyonlarda kaç ayar alternatifi var hiç bilmiyorum. Ama imkanınız varsa, lastik havanızı süspansiyonunuza değil, süspansiyonun ayarınızı lastik havanıza uydurun derim. 32 ve 33 ile değişik ayarlarınızı deneyin, belki farklı ve daha iyi 1 set up yakalarsınız. 34 ve sonrası biraz fazla olarak ön görülüyor 215 45 17 için...


Edited by - Futuro Della Alfa on 20/04/2008  17:10:03



;) aras bu şekilde yapıyoruz zaten.
lastik en önemli kriterdir fren mesafesini kısaltan uzatan, sektiren zıplatan rahatsız eden vs.. bi ton şey sayılabilir eger mutabık bi basıncı bulup kullanmassan ıstedıgın kadar amortisörden ayarla bi işe yaramaz..

malesef bizim araçlar için üretilen yay seçenegi fazla olmadıgı ıcı o konuyu konuşmuyorum bile... Diger markalarda Yaylarda 18kg -22 kg gibi seçenekler oldugundan bu konuda cok daha ıyı sonuçlar alınıyor. Erhanın arabasında ufak çaplı bı ayar yaptık ayar yaparken hatta erhan bu kadar zorlamadıgını belirtti. Erhanın arabasındaki en büyük dez avantaj, arkada bagajın full dolu olması. Arka taraf ön tarafa göre çok daha alçak ne kadar ayar yapılırsa yapılsın o araç tam anlamıyla stabil bir şekilde viraja giremez.

Ayarladıgımız ayar çok daha detaylı olarak yapılırdı ama dedigim gibi hem trafik müsait degildi hemde bagajdaki kullanılmayacak herşeyin bi yok olması gerekiyordu :) Dahada önemlisi amortisörü takan servis amortisör başlarına sanırım gress yagı sürmüş veya erhanın ayarları bozuldugunda ayarlar en sona alınıp (ön-arka) Amortisörün mili kitlenmiş.. Belki amortisörden yayılan bir yag bilmiyorum baktırıcak kendısı ama amortisörlerde bu tür bir arıza olsa belli ederdi..

lastik için ise cok fazla bişey diyemiyecegim kullandıgım km belli tam anlamıyla ısıtıp boş yol bulamadım ama pzero nero ya göre cok sertler. SERT!!!! Yanal hareketlerde P-zero Nero dan daha iyiler.. Fren mesafesini denemek isterdim fakat yol inanın cok kalabalıktı..
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

kaptan_swng61

#134
Konu anlaşıldı,,,,,,,,,,,Ya Potenza yeni adıyla adrenalin ya Pirelli p-zero-nero.İzmirden aşağı adrenalin yukarı Pirelli gibi  zannedersem,

agucba

#135
Bu lastikler hakkında bilgisi olan var mı?

Register or Login" border=0>Register or Login" border=0>Register or Login" border=0>
Dunlop Direzza Sport z1    -    Dunlop Direzza DZ101    -    Dunlop FM901

Edited by - agucba on 04/05/2008  20:47:42

///////////////

kaptan_swng61

#136
FM 901 haricinde diğer ikisi w serisi ..Ama şu modelini kullananlar baya bir memnun.95-Y.
Sport maxx iyi bir lastik.
Register or Login" border=0>

kaptan_swng61

#137
Bu arada bende şu adrenalinin fiyatınısoracaktım ,uygunmudur.225-40-18:250 ytl
You are not allowed to view links. Register or Login

Sercan Keklik

#138
serkan bahsettıgın serıler türkiyeye gelmiyor ;)

Recep abi
KDV dahil fiyatı:303,26 YTL
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

AlfistiKerem

#139
Bu Bridgestone Adrenalin modellerinde 15' jant için olanı var mı,üretiyorlar mı?

n/a

#140
acilen lastiklerimi değiştirmem gerekiyor, çünkü bir balonum daha oldu :)

karar verebilmek için başlığı baştan sona okudum ancak iyice dağıldım :) 15 jant kullanıyor olmam sebebiyle mevcut ebatlarla devam edeceğim, yani 205 60 15. Üzerinde çok durulan adrenalin ve ZeroNero'nun 15'likleri malesef yok.

Bu durumda V kodlu olmak şartıyla; otomobili hemen hemen her türlü hava ve yol şartında genellikle sakin kullanan biri olarak ne seçmeliyim, seçeneklerim şunlarmış gibi görünüyor;

- Nokian NRVi
- Lassa Impetus 2
- Bridgestone Turanza ER30
- Dunlop SP Sport 300
- Pirelli P 7
- Pirelli P 6000 (mevcut lastiğim)
- Michelin Primacy HP

ya da 16 inch jant bulup, farklı bir yol mu izlesem, ama çubuk jantlardan uygun fiyata bulmak biraz zor olabilir.. :(

A.S.GÜMÜŞ

#141
Mehmet bey bende de P6000 var kaç km dir kullanıyorsunuz ve balon yaptı ? Benimkiler takılalı 9-10.000 km oldu aldığımda lastikçi 32 hava bas demişti ama ben 31 hava basıyorum ısınınca psi yükseldiği için. Konfor açısından memnunum ancak frenlemede biraz problem yapıyor gibi geliyor ama işin profesyoneli olmadığımdan çok iyi anlamıyorum, forumu takip ederek öğrenmeye çalışıyorum gidip sanayide araştıracak vaktim de pek yok. Sorduğum gibi siz kaç km dir kullanıyorsunuz ?


07 DH 800

Sercan Keklik

#142
Pilot primacy..
pirimacy hp degil :)

pirellileri geçin çok sertler..

lassalar işe yaramaz..
pilot primacy ölçünüze göre ideal ;)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#143
P6000'leri yaklaşık 25000km'dir kullanıyorum, benden önceki sahibi de 13000km kadar kullanmış, arabam 99 model ve orjinal lastikleri, yaş haddinden emekli olma zamanları çoktan geçti.. balonun sebebi ise sert girilen bir çukur, ekstrem bir durum yani..

aslında ben nokian'ı merak ediyorum, pek kullanan görmedim çevremde ama olumlu şeyler okuyorum, test sonuçları ise ortalarda..

AlfistiKerem

#144
Ben Nokian NRVİ kullanıyorum.Müthiş bir lastik.Hem ıslakta hem kuru zeminde...Ayrıca sessizliği de insanı mest ediyor.Kullanın farkını görürsünüz.

n/a

#145
Bursa'da nokian bulamadım, haftasonu kuşadası'nda olacağım, izmir'de bulabileceğim bir yer bilen var mı?

Google'dan aşağıdaki firmayı buldum, tanıyan
bilen var mıdır? Bir de Yenişehir neresidir ki?

Nokian Lastikleri Satış ve Pazarlama
1202 /2 Sokak Beşikçioğlu İş Merkezi A Blok Bo:99/E-F Yenişehir / İZMİR
Telefon : 0232 449 44 81
Faks : 0232 449 45 01

Sportivo

#146
Arkadaşlar 205/55/R16 170YTL 'ye(kdv dahil) Pirelli PZero Nero veriyorlar.  Fiyat nasıl , bence bu lastik bu fiyata süper, her an lastikleri değiştirebilirim.
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

babi

#147
Çok çok ıyı bir fiyat bence kaçırma .
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 [url="//sw.ss"]SW.SS[/url]
156 1.6 TS

master

#148
Ben tanesi 190 YTL'ye 205/60/R15 Michelin Energy aldim. Yani demem o ki fiyat acayip iyi, ustune zipla bence :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

AlfistiKerem

#149
quote:

Bursa'da nokian bulamadım, haftasonu kuşadası'nda olacağım, izmir'de bulabileceğim bir yer bilen var mı?

Google'dan aşağıdaki firmayı buldum, tanıyan
bilen var mıdır? Bir de Yenişehir neresidir ki?

Nokian Lastikleri Satış ve Pazarlama
1202 /2 Sokak Beşikçioğlu İş Merkezi A Blok Bo:99/E-F Yenişehir / İZMİR
Telefon : 0232 449 44 81
Faks : 0232 449 45 01




İzmirde Güven Lastik var.Nokian Bayisi.Oraya bakabilirsiniz.Alsancakta.
www.guvenlastik.com


Edited by - agucba on 17/05/2008  00:11:46