Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sercan Keklik

Bir Çok Kullanıcı Aracını Gerek görsel gerek ise yol tutuşunu iyileştirmek adına, Amortisör Kitleri, Daha Kısa ve Sert Helezonlar ve Sert Amortisörler, Kule Gergisi ve Viraj Denge Çubuğu ile aracın yol tutuşunu iyileştirirler.

Helezon:
Helezonlar Yol tutuşu iyileştirmek açısından işe başlanacak ilk kısımdır. Aracın Orijinal Helezonlarını kesmek yerine, kaliteli bir markanın araç için özel üretilen helezonların seçilmesi önerilir. Helezon Alırken Belirli Kıstaslar vardır. İlk olarak aracın ne kadar alçaltılacağına karar verilmelidir. Aracın Stock amortisörleri ile en fazla -35mm kısa yaylar önerilir. Belirtilen ölçüden daha kısa yaylar amortisörlerin ömründe büyük bir rol oynayacağı gibi virajlarda da orijinal amortisörlerin de yetersiz kalacağı bir gerçektir. Daha alçak yayları araçlarımıza monte ettirmek için öncelikle daha sert amortisörler almamız gerekmektedir. Helezon seçiminde ikinci Kıstas ise alınacak olan yayın Sertlik derecesidir. Sert bir helezon sizi daha çok zıplatırken orta kararda bir sert helezon sizin konforunuzu hemen hemen pek rahatsız etmeyecektir. Bazı kişiler sert yay tercih edip yol tutuşlarının daha iyi olduklarını idda etseler de aracın esnemesi daha fazla olduğu için yol tutuşlarında ciddi bir dengesizlik oluşur.

Register or Login " border=0>

Alfa Romeo Markasına Yay Üretimi Yapan Türkiyede Bulunan Bazı Firmalar;
Eibach You are not allowed to view links. Register or Login
H&R You are not allowed to view links. Register or Login
Koni You are not allowed to view links. Register or Login
Novitec You are not allowed to view links. Register or Login
Bilstein You are not allowed to view links. Register or Login
K&W You are not allowed to view links. Register or Login
Vogtland You are not allowed to view links. Register or Login
Maxtrac You are not allowed to view links. Register or Login
OMP You are not allowed to view links. Register or Login
AP You are not allowed to view links. Register or Login

Amortisörler:
Aracın Yol tutuşunu iyileştirmek için ikinci işlem ise amortisör değişimidir. Amortisör aracın salınımını kontrol altına alan hidrolik ve pnömatik sistemlerden oluşan parçadır. Amortisör Konfor ve güvenlik unsurlarını standart yol şartlarında karşılıyor olması gerekir. Amortisörün Bozuk Olması hayati önem taşır.Sürücünün Hız ve kullanım tarzı amortisörde büyük rol oynar. Stock amortisörler ile sertlik ayarlı amortisörler veya sert amortisörler arasında yol tutuş olarak ciddi farklar oluşmaktadır. Sertlik ayarlı amortisörlerde kullanım tarzınıza göre ayar yapabilirken belirli sertlikteki amortisörlerde sertlik hep aynıdır. Sert amortisörler yol tutuş açısından büyük rol oynarlar. Araçlara göre üretilen Amortisör kitleri x marka amortisör ile x marka yay seçiminden çok daha başarılıdır. Bu tür kitler genelde istenilen alçaklık daha fazla veya az olması  sebebi ile pek tercih edilmezler.

Register or Login " border=0>

Alfa Romeo Markasına Amortisör Üretimi Yapan Türkiyede Bulunan Bazı Firmalar;
Eibach You are not allowed to view links. Register or Login
H&R You are not allowed to view links. Register or Login
Koni You are not allowed to view links. Register or Login
Novitec You are not allowed to view links. Register or Login
Bilstein You are not allowed to view links. Register or Login
K&W You are not allowed to view links. Register or Login
Vogtland You are not allowed to view links. Register or Login
AP You are not allowed to view links. Register or Login

Coilover:
Yükseklik ayarı yapılabilen amortisör ve yay beraberinde olan sistemdir. Bazı coiloverlarda Sertlik ayarı mevcut değildir. Kit halinde satılır.Yayın iç kısmında dişliler alt kısmında ise büyük bir somun bulunur. Bu somunu kitin içinden çıkan anahtarı ile sıktıkça yay sıkışarak araba alçalır. Türkiye?de el yapımı coilover kitlerde vardır. Kesinlikle Tavsiye etmiyorum mutlaka AR-GE si olan bir markanın Coilover kiti tercih edilmenizi öneririm.

Register or Login" border=0>

Alfa Romeo Markasına Coilover Üretimi Yapan Türkiyede Bulunan Bazı Firmalar;
Eibach You are not allowed to view links. Register or Login
Koni You are not allowed to view links. Register or Login
DS2 You are not allowed to view links. Register or Login
Novitec You are not allowed to view links. Register or Login
K&W You are not allowed to view links. Register or Login
Vogtland You are not allowed to view links. Register or Login
AP You are not allowed to view links. Register or Login

Kule Gergisi:
Aracın Yol tutuşunu iyileştirmek için üçüncü işlem ise Kule Gergilerinin Montajıdır. Kule Gergisi aracın hassas bölgelerinden biri olan amortisör kulelerinin esnemesini engelleyecek şekilde sabitlemeye çalışır. Özellikle Hızlı ve Uzun virajlarda aracı yola paralel bir vaziyette tutmayı amaçlayan bir malzemedir. Sert Amortisörlü araçlarda Kule gergisi uygulaması Stock bir araca göre daha etkilidir. Ayarlı ve ayarsız 2 modeli vardır. Bazı araçlar için Ön ve Arka kule gergileri bulunmaktadır.

Register or Login" border=0>

Alfa Romeo Markasına Kule Gergisi Üretimi Yapan Türkiyede Bulunan Bazı Firmalar;
Eibach You are not allowed to view links. Register or Login
Novitec You are not allowed to view links. Register or Login
Momo You are not allowed to view links. Register or Login
Wiechers You are not allowed to view links. Register or Login

Viraj Denge Çubukları:
Aracın Yol tutuşunu iyileştirmek adına yapılan son işlem ise Viraj Denge Çubuklarının Değimidir. Yol tutuşu artırmak amacı ile araçların süspansiyonlarına monte edilen U şeklinde bir çubuktur. Demirin Çubukları aracın amortisörlerine sabitlenirken Orta kısımı ise aracın gövdesine sabitlenir. Bu sayede virajlarda aracın dışta kalan kısmındaki sıkışma içte kalan kısımdaki genişleme ile dengelenir.

Register or Login" border=0>

Alfa Romeo Markasına Amortisör Üretimi Yapan Türkiyede Bulunan Bazı Firmalar;
Eibach You are not allowed to view links. Register or Login
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Alfadanadam

#1
Çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş, teşekürler Sercan.

Alfa 156

#2
Vallahi Sercan ellerine sağlık.Çok iyi bilgiler

agucba

#3
Evet, çok güzel bir yazı olmuş.

///////////////

borriscc

#4
bilgiler için teşekkürler fakat coilover ile amortisör beraber kullanılabiliyormu yoksa birinden vaz geçmek zorunda mıyız?

n/a

#5
coilover amortisör ve helezonun birleşik olduğu bir sistemdir.coilover taktırırken aracınızdaki helezonu ve amortisörleri söktürüyosunuz.

Sercan Keklik

#6
Halil Bey açıklama yapmış ama detaylı olarak şöyle anlatıyım;

Coilover: Amortisör ve yayın birleşiminden oluşan üründür. Coilover aldıgınızda Extra olarak ne bir amortisör nede yay alıyorsunuz.

Sert Amortisör aldıgınızda ise aracı alçaltmak istiyorsanız birde yay almanız gerekiyor.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

n/a

#7
Ellerine Sağlık sercan..
Aslında benim arabayı şöyle 2-3cm alçaltsam fena olmaz ama şeytana da uymamak lazım mübarek ramazan ayında

alfa146

#8
güzel bilgiler. paylaşım için teşekkür

Alfadanadam

#9
quote:

Ellerine Sağlık sercan..
Aslında benim arabayı şöyle 2-3cm alçaltsam fena olmaz ama şeytana da uymamak lazım mübarek ramazan ayında



Erhan, ben geç bile kaldın diyorum ama sen bilirsin tabi :)

n/a

#10
yaylarımı aldım.ap marka.bugün fırsat olursa taktıracağım.fotoları koyarım.

Sercan Keklik

#11
halil abi biraz zıplayacaksın :(
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

omeroguz

#12
quote:

yaylarımı aldım.ap marka.bugün fırsat olursa taktıracağım.fotoları koyarım.



Hayırlı olsun kazasız kullanman dileğiyle.

Alfadanadam

#13
quote:

yaylarımı aldım.ap marka.bugün fırsat olursa taktıracağım.fotoları koyarım.



15" jantlarla yay koysan ne olur..aah ah gitti 17" jantlar Halil :)

n/a

#14
quote:

halil abi biraz zıplayacaksın :(


sercan adı üzerinde yay.tabiki biraz zıplatacak

niye zıplatsın.gayet iyi bi yaymış.ayrıca fiyatıda uygundu.bugün taktıtamadım.servise ücretsiz check up için gitmiştim.öğleden sonra.yetişmez dediler.bayram sonrası taktıracağım.birde servislerde değişim üzreti ne alıyorlar.bilgisi olan varmı.?bülent 17" hiç düşünmedim.yayları takalım o zaman bir gör.

Onur

#15
güle güle kullan abi, ap biraz sert diye biliyorum o yüzden zıplatabilir :) ama viraj falan hissettirmiyormuş

n/a

#16
biraz zıplatırsa sorun yokda çok zıplatırsa yandık.kurbağaya döneriz

Onur

#17
valla zıplatmadan kastımda biraz o zaten :) ama takmadan birşey demek yanlış olur ama sen nasıl olsa taktıktan sonra ucucak köprü birleşme yerleri bulursun orda test edersin:)

Alfadanadam

#18
Yay düz zeminde, yol ister virajlı ister düz olsun çok stabil bir gidiş vaadediyor. Görüntü olarak ta arabaya birçok şeyden fazlasını veriyor. Ama gerisi komple dezavantaj be :)

n/a

#19
bülent gerisi ne.zıplatmaktan başka ne dezavantajı var.

Sercan Keklik

#20
quote:

quote:

halil abi biraz zıplayacaksın :(


sercan adı üzerinde yay.tabiki biraz zıplatacak

niye zıplatsın.gayet iyi bi yaymış.ayrıca fiyatıda uygundu.bugün taktıtamadım.servise ücretsiz check up için gitmiştim.öğleden sonra.yetişmez dediler.bayram sonrası taktıracağım.birde servislerde değişim üzreti ne alıyorlar.bilgisi olan varmı.?bülent 17" hiç düşünmedim.yayları takalım o zaman bir gör.



şöyle anlatıyım abi eibacha göre fazlasıyla zıplatıyor. :(
Özel servisler 7o-1oo YTL + rot  ayarı ücreti alıyorlar. Yetkililer Hakkında bilgim yok.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Onur

#21
quote:

bülent gerisi ne.zıplatmaktan başka ne dezavantajı var.



zıplatmaktan başka benim eski arabamda bazen gereksiz tıkırtı geliyor (ama bu sanırım beceriksiz ustalardan dolayı) vede heryere altını vuruyordum :)

Alfadanadam

#22
zemin dümdüz olmadıkça zıp zıp zıplayacaksın...yine zemin düz değilse viaj içince zıplayacağın için arabanın stabilitesi bozulacak..araba alçalacağı için altını sık sık vuracaksın ya da bir kasis-çukur gördüğün zaman ani fren yapacaksın..eskiden hızlı gittiğin yerlerde artık hızlı gidemeyeceksin..
Araba eskisi kadar esneyemeyeceği için tıkırtı ihtimalin artacak, standart yayların bazı darbeleri abzorbe ettiği için bu sert yaylar aradaki farkı kompanze edemeyecek. Daha ne olsun :)

n/a

#23
ooo bülent hiç taktırmayalım o zaman be.

bugra

#24
tum konforsuzluklara ragmen,yayın birim zamanda kısalabimesi icin harcanacak güç miktarı artması ile frenleme ve virajlarda ağırlık transferinin azalmasıyla yol tutuşu ciddi anlamda iyileştirmesi spor helezonu mantıklı hale getiriyor bence..