Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
şuan alfamda (mk2 156) 17 jant ve 225.45 lastik var..spor yay olmamasına rağmen arkaya 2 kişi bindiği zaman lastik ile çamurluk arası kapanıyor,, hele 3.kişi bindiği zaman lastik 1 cm içeri giriyor..virajlarda ve tatlı esnemelerde gacurt gucurt ses yapıyor..neden olabilir? benden önceki sahibi yay takmış olmasın :-))

Yay takmış değilde sakın kestirmiş yada presletmiş olmasın.
Şakaya gelmez bir konu. Kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. 2 kişi binince lastik çamurluk farkının sıfıra inmesi normal değil.
bencede normal değil o yüzden danışmak istedim.haklısınız,haftasonu göstereyim,sonucu burdan yazarım..

berkaykcr

Giulietta için kule gergisi kullanan varmı acaba ?
Smoke Giulietta

ArinFırat

156 için kule gergisi arıyorum..ilan sitelerinde de bulamadım.

Increase

Herkese merhaba;

bilstein amörtsisörler hakkında;

156 1.6 mk2 için  bilstein b4 yerine acaba b6 alsam sportif açıdan yani yol tutuş farkedermi acaba ?

Tesekkurler.

Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Alfadanadam

B4 mevcut standart amortisörlerinizin karşılığı zaten. B6 daha sportif bir amortisördür.

Increase

You are not allowed to view links. Register or Login
B4 mevcut standart amortisörlerinizin karşılığı zaten. B6 daha sportif bir amortisördür.

ok teşekkürler
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

tolga_ozhan

Bütçe uygunsa, bir kere değiştirmek için para da verecekseniz ve yol tutuşu hesaba katan biriyseniz kesinlikle ve kesinlikle coilover tavsiye ederim.

Increase

You are not allowed to view links. Register or Login
Bütçe uygunsa, bir kere değiştirmek için para da verecekseniz ve yol tutuşu hesaba katan biriyseniz kesinlikle ve kesinlikle coilover tavsiye ederim.

benim için önemli olan kesinlikle yol tutuş fakat coilover biraz pahalı kalır sanırım. b4 yerine 2 set b6 farkı yaklaşık 160 euro civari farkediyor ve tabi yaylari değiştirmeyi düşünmüyorum. o yüzden coilover pahalı gelir kanaatindeyim, yinede teşekkürler.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Increase

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bütçe uygunsa, bir kere değiştirmek için para da verecekseniz ve yol tutuşu hesaba katan biriyseniz kesinlikle ve kesinlikle coilover tavsiye ederim.

benim için önemli olan kesinlikle yol tutuş fakat coilover biraz pahalı kalır sanırım. b4 yerine 2 set b6 farkı yaklaşık 160 euro civari farkediyor ve tabi yaylari değiştirmeyi düşünmüyorum. o yüzden coilover pahalı gelir kanaatindeyim, yinede teşekkürler.
-sanırım şu an üzerindeki orjinal yaylar ile b6'lar uyumlu olur ?
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

tolga_ozhan

Coilover için yayları değiştirmenize gerek yok.
Eski amortisör ve yayları çıkartıp sadece coilover'ın kendisini takıyorsunuz.
Belki biliyorsunuzdur ama ben yinede söyleyeyim dedim.


Coilover'lı bir araç kullanana kadar bende gereksiz pahalı buluyordum ancak şimdi fikirlerim tamamen değişti. Sanırım maddi imkanlar elvediği sürece her aracıma ilk yapmak isteyeceğim modifikasyon olacak.

tolga_ozhan

B6 ile orjinal yayları teoride kullanabilseniz bile spor yaylar olmadan tam olarak hakkını vermeyecektir.

Increase

tolga bey coilover için yaylari değiştirmeye gerek yok demişsiniz, valla üstad anlamadığım şimdi zaten coilover yay ve amörtisör olarak komple set olarak gelmiyormu ? orjinal yayi çıkarmadıktan sonra nasıl kullanacağız anlayamadım ? beni düzeltirseniz sevinirim.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Increase

ok tolga bey anladım sizi :) kısaca orjinal yaylar ile b6 lar, coilover kadar sportif olmayacaktır. doğru haklısınız dediğiniz gibi ben coiloverlar içinde bir araştırma yapayım. Öncesinde sizin tavsiye edebileceğiniz yükseklik ayarlı ve bizim mk2 156 lar için en iyi performansı verecek bir marka tavsiyeniz olurmu ? teşekkürler.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

tolga_ozhan

Zaten yukarıda yazmışım ya :)

Coil için yay ve amortisörleri çıkartıp takmalısınız.
Yayları değiştirmenize gerek yok dereken, coil dışında ayrıca yay için para vermenize gerek yok demek istedim. Dediğiniz gibi coilover komple set.

B6 alıyorsanız, ayrıca birde yay almak istersiniz diye düşünmüştüm bunu yazarken.

tayfun

bi konuda beni aydınlatırsanız sevinirim. spor yaylarlada arkaya iki üç kişi bindigi zaman vuruntu yapıyor. ve normal kullanımdada çok sert süspansyon. bu amortisörlere sertlik verme olayı var. açıp revizyondan geçiriuorlar. belirli bir yüzde ile sertleştiriyorlar. uygulamayı yaptıran bazı arkadaşlar memnunlar. ve bende araçlarını kullandıgımda gayet konforlu. tecrubesi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. şimdiden teşekkkürler.

tolga_ozhan

Amortisörü sertleştirmekten bahsediyorsan evet vurmayı yok edebilir ama konforu nasıl arttıracak ki sert amortisör.

tayfun

yani bi çelişki var. sert olan süspansyon dahada sertleştirerek nasıl konforlu olur? ustanın cev abı; amortisör yağıyla oynanarak hatta kimilerinde içindeki mil i kısaltarak,yayın esneme alanını genişletiyorlar ve daha fazla sıkıştırılmış yag ile dengeliyorlar. öyle oluncada yay vuruntu yapmıyormuş. orj yay ile spor yay arasında boy farkı oldugu için amortisörü sıkıştırıyor ve vuruntu yapıyor. anlamadım birtürlü

tolga_ozhan

Vallahi pek bir fikrim yok. Epey karmaşık duruyor dayandığı mantık.
Benim tek sorgulayacağım, acaba ne kadar sağlıklı olur.

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
bi konuda beni aydınlatırsanız sevinirim. spor yaylarlada arkaya iki üç kişi bindigi zaman vuruntu yapıyor. ve normal kullanımdada çok sert süspansyon. bu amortisörlere sertlik verme olayı var. açıp revizyondan geçiriuorlar. belirli bir yüzde ile sertleştiriyorlar. uygulamayı yaptıran bazı arkadaşlar memnunlar. ve bende araçlarını kullandıgımda gayet konforlu. tecrubesi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. şimdiden teşekkkürler.

- Arkaya 2 kişi bindirin..3 değil. 3 kişide sıkıntı olur.
- Yaylarınız nedir..? Hangi marka aldınız..? Sıfır mı aldınız 2. el mi?
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

tayfun

Abi yaylar pres arka 3.5  on 5 cm. Fakat bu maliyetten kaçmak için değil,5 cm eibach yay kullanan arkadaşların önerisi ile yapıldı. Spor amortisör olmadan 5 cm yaydan taksam  daha kötü olacağını ısrarla söylediler. Bende acaba diyorum önce bu amortisör işlemini deneyip olmazsa  spor yaymi takayim bilemedim.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


ATA

Pres !! Yapmayin bunu yapmayin. Eibach kullanan tavsiye etti diye yapilacak bir iş değil. Yayin boyunu kisaltmak külliyen zarar.


You are not allowed to view links. Register or Login
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

tayfun

Olması gereken spor amortisör+spor yay.
Yada coil. Fakat bunlarda iyi paralar. Şimdi mümkün olduğunca maliyeti çok yukseltmeden orta yolu bulmak lazım. Stock amortisör ile eibach 5cm yaylı 156 denedim inanın benim yaylarii  presli 156imdan  beterdi.
forumda bir arkadaşımız,gtv sine coil+amorrisore %25 sertlik verdirmis.milde bir miktar kesilmis.
Başka bir arkadasta spider ından 4cm voglant yaylar söküyor,stock amortisor alıyor sertlik ve mil kesimi uygulanıyor+orj aylarını presliyorlar.  onlardan duyumum. Sadece spor yayla kıyasla,amortisör revizyonu+orj yay presi ile daha konforlu ve.güvenli oldugu. Fakat bunda arge yok proje yok. Nekadar sağlıklı olur bilmiyorum. Deneme yanılma yöntemi ilede tutturana kadar bi coil  parasını abuk subuk şeylere vermeyelim:)

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


tayfun

Yay boyuna dokunmadim  sadece pres.
3.5 prokit  ile 5cm sporkit  yay arasindda ciddi fark var. 5 çok sert,3.5 ise nazaran daha konforlu. Ama 3.5 da yeteri kadar yere basmıyor.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Fatihob

Yay pres, kesme veya amortisöre yapılan şertleştirme, mil kısaltma işlemleri benim için sorun değil eğer kullanıcı sadece aracını alçaltmak için yaptıysa. Yani viraja hızlı girmez, düzlüklerde bile hızlanmazsa isterse yay takmasın, amortisörü yarıdan kessin iyice yere bassın arabasını. Ama amaç yol tutuşu arttırmaksa bu işlemlerin hepsi yanlış. En basiti spor yay alınır, eğer biraz daha bütçe varsa amortisör takviyesi gelir, bütçe dahada artarsa coilover alınır takılır ;)

..

tayfun

Araç suan yeteri kadar basık. Amortisorlerede dokunmadim
Çok aşırı sıkıntı yok ama ışte yay taktiktan sonra yine içim rahat etmezse halde bidaha parcalan .

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi