Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yay, Amortisör, Coilover, Kule Gergisi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ku2

- Yay kestirmeyin..Sakın..!! Aracın tüm dinamik dengesini bozuyorsun.
- Araca uygun yay alınır takılır. 30 mm yay ideal..ya da 40 mm
- 30luk Eibach var, HR var. 40 istersen Vogtland var.. Bunlar iyi markalar..
- 50 mm yay diyorsan eğer kesinlikle amortisörünü de değiştirmen gerek.
- 30 veya 40mm yay ile standart amortisörün iş görür.. Ancak bu amortisörleri de sakın elletme..Yok sertleştirelim..Yok ayarlayalım falan..yaptırma..!!

- Herşeyi kafaya göre yapıp, ondan sonra konu açıp arkaya 2-3 kişi binince değiyor, sürtüyor dersiniz sonra..!!!
- Acaba neden değiyor.!!! :) Dimi ..? Bunu sormak lazım.

Ayrıca..bu işin öyle orta yolu falan yok.
standart amortisör ile 30 veya 40lık yay iş görür. Amortisörlerin sağlamsa, 400-500 TLye yay alıp takılır.
Amortisörler sıkıntılıysa..ilk önce onlara bakmak lazım.!!
Ben kendi aracımda 4 amortisörü değiştirmiştim..800 TL
1 takım da yay almıştım. 400 TL

Coilover'da ayrı bir seçenek. Ayar yapma imkanın var.
Ayarlı amortisörde alınabilir..Koni mesela. Zamanına fiyatı 1250 TL idi..
Ama ayarı lifte kaldırıp yapıyorsun..Öyle coilover gibi kolay değil.

İşin özü şu arkadaşım..
Cebinde para varsa yap modifikasyon.
Yoksa...öyle orta yolu bulayım, kestireyim, kulaktan dolma laflar, vs..işe yaramaz.


--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

tayfun

Haklısın abi. Kafamı karıştıran  amirtisore  yapılan bu sertlik ve mil kesme İşi hernekadar  sahinci İşi gibi olsada  50/60 bin tl lik arabalara yapıyorlar. Ve 4 amortisör revizyonu 500 tl.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Alper

Tayfuncum ben 156 da eibach 5 cm yay ve orjinal amortisör ile 5 kişi gezebiliyordum.
Hatta selim abi önde Tuğrul abi, Cemal abi ve Hakan abi arkada olarak benim araçla rahat rahat yol aldık.
Benim araç o zaman 172 bin km civarında idi ve amortisörler değişmemiş orjinaldi.
Ama hiçbir zaman surtme yapmadı.
Bence 5 cm eibach yay tak ondan sonra amortisorlerin saglamsa kurtarır ama eğer amortisörler kurtarmaz ise ya bilstein B6 - B8 kullanmak en güzeli buda maliyetli dersen namistain de amortisörler sökülüp içi yenilenip sertleştirilmiş ve aracı tutması sağlanarak güzel birsey ayarlanabilir.
Ama kesik yay veya ısıtılmış ve o şekilde yayın boyunu kisaltmislarsa o iş olmaz.

Samsung NOTE 3  cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi.


tayfun

Yok abi:)
Ne yay kesmesi felan şimdilik araştırma içerisindeyim. İse koyuldugumda sizin bilgilerinizden bol bol faydalanacam artik.
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


AŞKINRANCE

Merhabalar
Tayfun Buna benzer sorunlar bendede var. 2.0  156 da  5 cm spor yay var siyah renk markasını bilmiyorum. ilk fırsatta bakıcam. 
standart amortisör var. Aracı aldığımda    215 40 17 lastik vardı. 5. kişi binildiğinde sürtme anlamında  hiçbir sorun yoktu.  hFakat 40 17 lerle araç o kadar serttiki  anlatamam Özelikle arka kısım.. ( 156 mı ilk aldığımda bu kadar sert değildi son bir yıl içinde özelikle 2-3 aydır dahada sertleşti) Lastiktenmi vs derken. İki hafta önce lastikleri 215 45 17  yaptım  ve aynı akşam 5 kişi bindik. Sonuç 300 metre sonra bir kişiyi  indirdim.  :(    minibüsle devam etti.. 225 45 17  bakıyodum  verilmiş sadakam varmış dedim kendi kendime o an :(
45 17 leri  takınca  biraz esnedi sanki araç , ama biraz hızlı geçtiğim mazgal vs gibi yerlerde hızlı derken 70-80 gibi  yine o malum çat  sesi  beni deli ediyor.
Bende kartal sanayideki  işinin ehli.   Amörtisörcüye gittim, sökün bakın dedim. Elle bastırarak yapılan kontrolde patlak değil anlamında bi yorum yaptı . Ben sökelim bakalım  veya sertleştirmek gerekiyorsa  biraz sertleştirelim dedim.   ama  eğer patlaksa Tamir takımı vs olmadığı için sökmek istemediler . Eski   reno grubu aracımda  daha önce amörtisör tamir ettirmiştim.Gayet memnun kalmıştım. 
Tecrübelerini paylaşan arkadaşların anlattıklarına göre bize  yeni amörtisör +  You are not allowed to view links. Register or Login yay  yolu gözüküyor. :S
1990- Murat124   1974
1998- Şahin 1994
1999- FordEscort1.8 clx 1995
2001- Megane 1.6 1999
2002- FıatUno 1.1 1995
2003- Murat 124 1971
2004- RenoFaırway1.6  1994
2005- Hyundai Accent Coupe 1.6   2001
2005 -reno clıo1 1.4  1997
2006- Suzuki G.Vitara 2.0 jlx   2005
2008- Range Rover4.6 HSE   1999
2009- DaıhatsuFeroza 1.6  1994
2010- suzukiMaruti 800 2000
2011- DacıaLogan1.5 2007
2012- Clıo1 1.4 1996

tayfun

ben amortisörlere baktırdım. çok şükür patlak deyil.sağlam. bende 215/45/17 kullanıyorum. sürtme pek olmuyor ama işte dediğn gibi o vuruntu adamı deli ediyor.genelde tek kullanıyorum arabamı pek nadır arka koltuk kullanılıyor ama yinede bi çözüm bulmak lazım.ya iyi paralar verip bişeyler yaptıracaz yada  deneme yanılma yöntemi ile doğruyu bulacaz.  araştırmaya devam.

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
ben amortisörlere baktırdım. çok şükür patlak deyil.sağlam. bende 215/45/17 kullanıyorum. sürtme pek olmuyor ama işte dediğn gibi o vuruntu adamı deli ediyor.genelde tek kullanıyorum arabamı pek nadır arka koltuk kullanılıyor ama yinede bi çözüm bulmak lazım.ya iyi paralar verip bişeyler yaptıracaz yada  deneme yanılma yöntemi ile doğruyu bulacaz.  araştırmaya devam.

Tayfun..amortisörlerin sağlam diyorsun.
iyi para vereceğin bir durum yok..!
400-500 TL verip yay alacaksın.
Bitti.

Daha hala deneme yanılma vs..diyorsun :)
Esas deneme yanılmada daha çok para harcarsın.

Zaman ayırıp yazıyoruz. Bir bildiğimiz var dimi..
Geçtik o yollardan.
Amortisörlerini kurcalama..!
Alacaksan yenisini al.

Zaten kurcalamışsın yaylarını..!! Önler pres 3.5, arka 5 cm diyorsun..!!!
Böyle saçma işmi olur..! Yaptırmayın şu pres, kesme işlemlerini..!!
Sonra konu açıyorsunuz..arkalar değiyor..Değer tabii :))
Ne bekliyordun...?
Aracın marka modeline göre yay değişiyor..!!
Ben 156'nın yayı diye Eibach taktım benim eski araca..Araç yere yapıştı..!! Noluyor dedim..!
Benimki 2.5 v6 idi..Motor ağır tabii. Önler farklı olması gerekiyor..!!
2.0 ve 2.5'un arka yayları aynı..
Önler farklı.

Alper yazmış 5 cm yay ile std amortisör kullandığını..
Normalde tavsiye edilen 5 cm yay ile spor amortisör kullanımı.
Ya Koni olur, ya Bilstein B6 veya B8

Ben Bilstein B4 almıştım.. Orjinal amortisörlerden bir tık daha iyiydi.. Öyle diyim. Spor/konfor oranı gayet başarılıydı.
Üzerine 4 cm Vogtland yay aldım, taktırdım.
Sonuç gayet başarılı oldu.

Benim eski 156 2.5 v6'nın resimleri..Tayfun.










Bu basıklık yeterli bence. Daha fazlası için spor amortisör lazım..
Ama tabii o zaman da konfora elveda dersin. Şu halde bile konfor limitteydi..!!

Hem konfor olsun hem spor olsun..olmuyor.
Hem çok gitsin..hem az yaksın olmuyor.
Bazı şeylerden ödün vermek gerekiyor maalesef.



--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

tayfun

Selim abi deneme yanılma derken!!!  dediğin  gibi önce bi spor yay. Olmazsa spor amortisör. Ama düzgün bir yay yeter diye dusunuyorum. Bide abi piyasada çok nadir orj eibach  yay var. Orj diye çin malini takarsak yine sıkıntı.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


tayfun

Birde coni+spor yaymi kullanılıyor yoksa sadece coni'mi takılıyor?
Coiloliver komple sistemmidir?


GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Fatihob

Coilover; yay ve  amortisör birlikte gelir yani tam takımdır. Koni sadece amortisördür, yay alman lazım ;)

Edit: Koni alırsan kendi yaylarınıda kullanabilirsin illa yeni almak zorunda değilsin tabi :)
..

tayfun

You are not allowed to view links. Register or Login
Tayfuncum ben 156 da eibach 5 cm yay ve orjinal amortisör ile 5 kişi gezebiliyordum.
Hatta selim abi önde Tuğrul abi, Cemal abi ve Hakan abi arkada olarak benim araçla rahat rahat yol aldık.
Benim araç o zaman 172 bin km civarında idi ve amortisörler değişmemiş orjinaldi.
Ama hiçbir zaman surtme yapmadı.
Bence 5 cm eibach yay tak ondan sonra amortisorlerin saglamsa kurtarır ama eğer amortisörler kurtarmaz ise ya bilstein B6 - B8 kullanmak en güzeli buda maliyetli dersen namistain de amortisörler sökülüp içi yenilenip sertleştirilmiş ve aracı tutması sağlanarak güzel birsey ayarlanabilir.
Ama kesik yay veya ısıtılmış ve o şekilde yayın boyunu kisaltmislarsa o iş olmaz.

Samsung NOTE 3  cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi.
Ünlü lafa düşünürü alper;D  sizler alfalariniza okadar emek veriyorsunuzki bizede iyi bi yol gösterici oluyorsunuz.
Alpercigim  yanlış bilmiyorsam    bildiğim kadarıyla sen namistayn'da amortisorlerine işlem yaptirdin.
bu netür bi islemdi ? Tecrubelerini paylasirsan sevinirim.
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Sercan Keklik

Bu arada sakın..

Namistein de sertleştirilmiş mantıga gitmeyin en son hareket olsun. Eskiden Amortisörün yag Tıpalarına çivi çakıyordu al sana %25 diyodu. 2 tanesine çakarsa %50 falan böyle TÜRK zekasına hayran kalmıstım.. 2. ise söküp yapsada AR-GE si olmayan bir adamın her türlü amortisörü EŞİT miktarda sertleştirdigini anlaması İMKANSIZ. He yoksa arabaya uygun mal yaptırcam illa olucak benim diyosanız eywallah ama hiç bi zaman güvenmeyin. Bol bol spin atarsınız.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
Selim abi deneme yanılma derken!!!  dediğin  gibi önce bi spor yay. Olmazsa spor amortisör. Ama düzgün bir yay yeter diye dusunuyorum. Bide abi piyasada çok nadir orj eibach  yay var. Orj diye çin malini takarsak yine sıkıntı.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Amortisörlerin sağlamsa..Tak bunları..
You are not allowed to view links. Register or Login

ya da bunu

You are not allowed to view links. Register or Login

10 numara..!!

Madem Eibach'ın taklidi var..!!


Ya da sök hepsini..
Tak bunları..!

You are not allowed to view links. Register or Login


Zamanında alışveriş yaptım bu siteden..
Arayıp bulamadığım 2.5 v6 yayını burada bulmuştum..!!


--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

tayfun

Çok teşekkür ederim selim abicim.
Baya bi aydunlattinuz beni.
Spor yay alarak sorunu halledicem  inşallah.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Tayfuncum ben 156 da eibach 5 cm yay ve orjinal amortisör ile 5 kişi gezebiliyordum.
Hatta selim abi önde Tuğrul abi, Cemal abi ve Hakan abi arkada olarak benim araçla rahat rahat yol aldık.
Benim araç o zaman 172 bin km civarında idi ve amortisörler değişmemiş orjinaldi.
Ama hiçbir zaman surtme yapmadı.
Bence 5 cm eibach yay tak ondan sonra amortisorlerin saglamsa kurtarır ama eğer amortisörler kurtarmaz ise ya bilstein B6 - B8 kullanmak en güzeli buda maliyetli dersen namistain de amortisörler sökülüp içi yenilenip sertleştirilmiş ve aracı tutması sağlanarak güzel birsey ayarlanabilir.
Ama kesik yay veya ısıtılmış ve o şekilde yayın boyunu kisaltmislarsa o iş olmaz.

Samsung NOTE 3  cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi.
Ünlü lafa düşünürü alper;D  sizler alfalariniza okadar emek veriyorsunuzki bizede iyi bi yol gösterici oluyorsunuz.
Alpercigim  yanlış bilmiyorsam    bildiğim kadarıyla sen namistayn'da amortisorlerine işlem yaptirdin.
bu netür bi islemdi ? Tecrubelerini paylasirsan sevinirim.
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Tayfun benim araca sıfır amortisörler takıldı on arka ben orjinalleri aldım.
Takılan yaylardan sıfır amortisörler de.
Ilk başta takılan amortisör yumuşak kaldı sertlestirelim falan dediler ama ben degistirttim.
Yani İslemsiz amortisör ve yay takılı benim araçta. 
Sadece bu işlemde coil oldu.
Zaten coil dediğimiz sadece yüksekliği ayarlamaya yarıyor.
Sertlik ayarlı amortisör kullanirsan zaten süper olur.

Samsung NOTE 3  cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi.


tolga_ozhan

Hem sertlik ayarlı ve yükseklik ayarlı coilover'lar var.

Fatihob

..

tayfun

Teşekkür ederim. Bu bilgiler iyi oldu.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok teşekkür ederim selim abicim.
Baya bi aydunlattinuz beni.
Spor yay alarak sorunu halledicem  inşallah.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Rica ederim.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

tayfun

Arkadaşlar 156'sında 215/45/17 lastik ile 3.5 cm eibach prokit yay kullananlariniz varsa yandan çekilmiş gorsellerinizi paylasirsaniz memnun olurum. 3.5 ile 5 cm arasında gidip geliyorumda. Fikir edinmis olum.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar 156'sında 215/45/17 lastik ile 3.5 cm eibach prokit yay kullananlariniz varsa yandan çekilmiş gorsellerinizi paylasirsaniz memnun olurum. 3.5 ile 5 cm arasında gidip geliyorumda. Fikir edinmis olum.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

tayfun arabayı presli yayla dipte kullanmış birisi olarak 3,5 seni tatmin etmeyecek emin ol.
ben leonda koni + -5cm yay kullanmıştım, ucuz coilover buldum diye aldım..ön taraf çok basık oldu iyi güzel ama arka taraf koni+ -5'lik yaydan yarım cm yukarda kaldı diye söktüm 16 saat sonra, ve geri gönderdim.
diyeceğim o ki, bir kere güzel halini görürsen ,yükseklik ve çamurluk açıklığı moralini bozar.

159 bana çok yüksek ve çamurlukları boş geliyor. ama kime sorsam tadında diyor. niye? çünkü ben daha önce tamamen kapalı çamurluk arası olan araç kullandım, bu yetmiyor.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

tayfun

Çok haklısın. Şu anki halini biliyorsun.gözüme buhalde bile yüksek geliyor.
Presli yayı hangi marka araçta kullandin ?

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok haklısın. Şu anki halini biliyorsun.gözüme buhalde bile yüksek geliyor.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

3,5 alıp boşuna 4 kere sök tak parası verme ,nasıl olsa 5'lik isteyeceksin.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

tayfun

Çok haklısın volkan. Acaba diyorum 5cm eibach da suanki presli yay gibi çok sert olmasın.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


wolkanku

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok haklısın volkan. Acaba diyorum 5cm eibach da suanki presli yay gibi çok sert olmasın.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

tayfun presli yayla sen şu an sıfır konfordasın. tamamen mukavvemetiyle oynanmış bir metal yığını üzerinde ,eşit olmayan sekmelerle ilerliyorsun.
-5'lik yay en azından düzenli sekmelerle , şu ankinden daha iyi olacaktır.
tabi ki amortisörlerin çukurları içeriye yansıtması çok değişmeyecektir.

reçeten aslında çok çok basit.
-5'lik yay alıyorsun..
standart amortisöre takıyorsun..amortisörler bitene kadar o şekilde kullanıyorsun,bittiğinde de koni ile yeniliyorsun..hatta bulabilirsen koni'nin SRT diye turuncu bir versiyonu var, hem ekonomik hem de spor amortisör.

( leonda 1 sene -3'lük, ardından 2 sene -5'lik son 2 sene de -5+sarı koni ile kullandım.
-3'lük ile araç baya yumuşamıştı ilk haline göre, ardından -5'liğe geçince ilk başta farkettirmedi ama sonrasında biraz sertleşti,koni sarı alıp önleri en yumuşağa arkaları da bir tur serte aldım..tam istediğim konfor olmuştu...bu arada bu en yumuşağa alma olayı doğru değil yanlış bir uygulama ama ben performans değil konfor istediğim için bu şekilde kullandım...eğer sen limitlerde,tehlikeli kullanıyorsan son cümleyi tamamen unut..)
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+