Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yetkili Servis beğeni ve eleştirilerimiz...

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Başlık delinin biri kuyuya taş atmış şeklinde hızla ilerliyor.  :)
Tam bende bunu yazacaktım Erdem. Bence bu kadar cevap vermeye gerek yok. Muhatap almamak gerek bu tarz insanları.
zaten servisler işlerini 4*4 lük yapsaydı,tek dertleri müşteriyi yolmak olmasaydı forum bu kadar aktif olmazdı.

master

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada yanlış anlaşılma olmasın. Ben kendim makine mühendisiyim, onu bunu bilirim diye yazmak istemezdim hiç bir zaman. Bu tip şeylerde böbürlenmek gereksiz ve faydasız olduğu için tarzım da değildir. Bu iki oluyor. Daha önce de karşısındakinin kim olduğunu bilmeyerek aşağılamaya çalışan birisine yazmak zorunda kalmıştım.

Arkadaş emmeye gelecekmiş gibi "diplomanı görelim" dedi. Tabii ki boş atayım belki dolu gelir dedi. Olmadığını görünce nerden sardıracağını da bilemedi :)

Tolga lafımın sana olmadığını biliyorsun, oradan pay çıkarıp açıklama yaptıysan vallahi kalbim kırılır :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

tolga_ozhan


You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada yanlış anlaşılma olmasın. Ben kendim makine mühendisiyim, onu bunu bilirim diye yazmak istemezdim hiç bir zaman. Bu tip şeylerde böbürlenmek gereksiz ve faydasız olduğu için tarzım da değildir. Bu iki oluyor. Daha önce de karşısındakinin kim olduğunu bilmeyerek aşağılamaya çalışan birisine yazmak zorunda kalmıştım.

Arkadaş emmeye gelecekmiş gibi "diplomanı görelim" dedi. Tabii ki boş atayım belki dolu gelir dedi. Olmadığını görünce nerden sardıracağını da bilemedi :)

Tolga lafımın sana olmadığını biliyorsun, oradan pay çıkarıp açıklama yaptıysan vallahi kalbim kırılır :)

Yok Önder sana istinaden yazmadım.
Genel olarak söyledim. Kendim bile rahatsız oldum yazmak zorunda kaldığım için :)

erk1n

You are not allowed to view links. Register or Login
:) arkadaşlar Ziraat Mühendisi olmam münasebetiyle bundan sonra QV logoyu yoncayı, neden 3 değilde 4 yaprak oluşunu bana sorun..ziraat mühendisiyim ya,yonva mera ve yem bitkisi olduğu için,çayır mera ve yem bitkilerinden anlarım.

Hahaha iyimiş, daha fazla bilgi bekliyoruz bu konuda.  :D

Bu arada bence sert eleştiriler ve karşıt görüşler bu gibi forum ortamlarında iyidir. Haraket getirir. Bakın bu konu 1 günde ne kadar post aldı; ne kadar yaratıcı espriler, capsler paylaşıldı.

Zaten forumun amacı tartışmaktır. Farklı görüşler fikirler zenginlik yaratır.

Ama eleştiriler şahıslara değil onların düşüncelerine ve yaptıklarına yönelik olmalıdır. Burada arkadaşın yaptığı yanlış budur.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

muratso

evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)

ozoozo

You are not allowed to view links. Register or Login
evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)

Fuat Avni gibi adamsın ellaam  :'( insignia club a üye olduğunda nickini  P@r@LeLci_/\/\uRaT yap şheqil durur qnq. Gouki yi düşür , yönetimi ele geçir. takipteyiz reyiz.

ufuksrl

You are not allowed to view links. Register or Login
evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)

ok kib by muratcım. :-*

tunerviper

Turbo Twin Spark

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)
topu topu 9 iletiniz var,ilk iletiniz ile paldır küldür tekme tokat yumruk giriş yaptınız,maalesef geriye kalan 8 i ise forumu ve üyelerini küçük düşürmeye hor görmeye yönelik..keşke bilgi ve birikimini doğru yönde kullanmayı becerebilseydiniz,bizlerde engin bilgilerinizden faydalanmış olurduk..sizinkisi bilgiden ziyade, ukalalık olmuş..

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)

Birmot'taki işinden bilmediğim bir sebeple ayrılmış birisin. Yaklaşık 70 mliyonluk ülkede 1 yani. Bu egoyla 70 milyona bedelsin ayrı...

Murad

You are not allowed to view links. Register or Login
evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)

Yolun açık olsun... Gittiğin köylere bizden selam ilet.

Bandırmalı

You are not allowed to view links. Register or Login
evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)

Arkadaşı uzaklaştırdınız.
Biz alışmaya başlamıştık. İnsignia club nasıl alışacak, of off.
06 EF 773 2006 159
ALFA AŞKI CEHENNEM BUZ TUTANA KADAR..


[url="https://www.alfistiturkey.net/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/06-ef-773-artik-istanbul'da/msg442414/#msg442414"]https://www.alfistiturkey.net/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/06-ef-773-artik-istanbul'da/msg442414/#msg442414[/url]

Erkay KAHYA

You are not allowed to view links. Register or Login
evet arkadaşlar hepinize her şey için çok teşekkür ediyorum, nasıl egolarınız yerindeymiş değil mi? benim buradaki görevim tamamlandı, arkamda derin belirsizlikler bırakarak alfistiturkey'den uzaklaşıyorum, ama asla kim olduğumu, nasıl bir bilgi birikimi ile yorumlar yazdığımı, sizin hakkınızda aslında neler neler bildiğimi tahmin bile edemeyeceksiniz,

buradan çıkıp insignia cluba üye olacağım. ordaki arkadaşlarla biraz işim var.
kendinize iyi bakın  ;)

Ehil kişi aramızdan ayrıldığına göre egolarımızla başbaşa kaldık.  :D Şimdi Opel'ciler düşünsün.
Gerçek adınız ne ise keşke bize bahşetseydiniz. Merakta kaldık şimdi.  :duvar:
You are not allowed to view links. Register or Login sen misin? Bak doğruyu söyle.  :haydi:

Kusura bakmayın ama yazıp gitmeleriniz karşısında kendi adıma sessiz kalmaya dayanamadım.
(Ben temel kullanıcı düzeyinde bilgiye sahip birisiyim. Siz dışarıdan bir göz olarak belki farkına varamamış olabilirsiniz. Bizim forumda birisi bir problemle karşılaştığında elimden geldiğince yardım ederim. Benim gibi bir çok arkadaşımda aynı davranışları sergiler. Her yapılanı afişe etmek gerekmez. )

Madem bu kadar bilgiye sahipsiniz neden bizleri de birazcık ışıtmayı seçmiyorsunuz?
Herkesin bildiği gibi bilgi paylaştıkça değer kazanır.
Alfistiturkey buluşmalarından birine katılın oturalım sohbet edelim. Fikir alış verişinde bulunalım.

agucba

Murat Soydan;

Daha önce Zincirlikuyu Birmot (Otokoç Otomotiv)'te çalışmış ve daha sonra oradan ayrılmış. Şu anda MAS-DAF Makine Sanayi A.Ş.'de çalışmakta. Otokoç öncesinde Tur Assist, Otto Zenith, ATM Opel'de çalışmış. Görevleri de genelde hasar uzmanlığı imiş. Genelde de çalıştığı yerlerde kısa süreli kalmış veya kalabilmiş.
Fırat Üniversitesi mezunu ve 7 (yazı ile yedi) senede bitirmiş, üstün bir vatandaşımız.

Kısa süreli bir araştırma ile bunları bulabiliyoruz.

Kısa süreli giriş yaprak, nerede ise on senedir burada bilgilerini paylaşan, şu aramızda olan veya olmayan kişilerin maddi veya manevi paylaşımlarını hiçe sayan, cımbızla bazı cümle ve talepleri seçerek daha sonra bunu tüm foruma mal eden ve buradakileri aşağılayan bir zihniyetin değil burada, dünyada yeri olmadığını düşünüyorum.
Allaha olan inancımdan dolayı bu şahıs hakkındaki fikirlerimi burada paylaşmayacağım. Ancak bu tip kişilerin aklı başında kimseleri sınamak için gönderildiğini düşünüyorum!

Mühendis olunmuş ama "adam" olunamamış demek, sanırım uygun bir ifade olur.

Aslında yazılacak çok şey var. Hatta daha önceden de bir çok kez yazı yazdım , ama sonra zaten buradaki üyelerimizin gerekli cevapları verdiğini düşündüğümden her seferinde vazgeçtim.

O arkadaşın hasta olduğunu düşünüyorum. Umarım sonu intihar ile bitmez.

///////////////

ozoozo


Ormanci

#265
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Hep yazıyorum, yine yazacağım.
Garanti bitene kadar... Sonrasında "yetkili" denen beceriksiz, bilgisiz, üzerine üstlük ahlaksız, yüzsüz servislere gitmek enayilikten başka bişey değil.

Hiç yazmamıştım, yine görürsem yine yazarım;
Biz 159'u sıfır km'den beri yetkili servise götürüyoruz.
Umarım birgün Giu'nuzun yanına bir de 159 alırsınız, Ve bizim neredeyse 160 bin km'dir yetkili dışında ellenmemiş 159'umuzla karşılaştırırız.

Kimin enayi olduğunu, kimin ucuz etin "yahnisti"si, kimin "alfistisi" olduğunu anlarız. Her özel servis nasıl bir değilse, her yetkili servis de bir değil. Burası da fikir beyan edip antisine sallama yeri değil. Ben gitmiyorum dersin, doğru bulmuyorum dersin, o zaman tartışırız senin fikrini benim fikrimi.

Ben de cevabı yeni gördüm. Şu güzel tartışmanın yönünü değiştireyim o zaman :)

Evet yanlış ifade etmişim, "enayilik" terimi, bir üzerine alınma durumu ortaya çıkardı tabi. Haklısınız. Özür dileyerek düzeltiyorum.

Ancak nasıl ki her servis veya özel servis bir değil derken, bana da "ucuz etin yahnisti" yakıştırmasını yapmanızı ve aşağıdaki açıklamalarına rağmen böyle cımbızlamış olmanızı doğru bulmadım.

Zaten yetkili-özel servis ipleri burada kopuyor.

Yetkili serviste yapılan bakımlarda güya şu avantajınız var, değişen parça belli, faturası var, garantisi var, falan filan. Ama uygulamada bunlar olmuyor pek genelde. Yarın öbür gün bir sorun çıktığında, illa mahkemelik olacaksınız da, bu belgeleri ortaya koyacaksınız da, falan filan.

Önceki mesajıma baktım, orada da uzun uzun yazmışım, eklemelerle yine yazayım;

Evet, Giulietta'mı yetkili servise götürdüm, arabanın olmayan, istenen standarda uymayan yağı koydular. VW servisleri yıllarca TSI motorlara yanlış yağ koydu. Tanıdığımın "bakın mahkemelik olur, haksız çıkarsınız" şeklindeki uyarısı ve yazılı tasdikli ihtarı ile değiştirdiler. Merser, RX8'lere yanlış yağ koydu, sandık motor getirip takmak zorunda kaldılar, hala mahkemelik olan 1-2 araç var bir de sanıyorum.

Başka bir servis, hatalı debriyajı-baskıyı değiştirmemek için elinden geleni yaptı, eski aracımda Peugeot servisi bunu yaptı, şimdi Birmot yaptı.

Yetkili servis, arabaya taktığım kutu içi filtreyi "iç edip", yerine 5TL'lik filtreyi taktı.

Yetkili servis, Peugeot aracımda bozulan aks kafası için, komple aksı değiştireceğiz dedi, zamanının parasıyla 700TL istedi.

Yetkili servis, forumdakilerden birinin Giulietta'sında gıcırdayan koltuğun parçasını onarmak veya değiştirmek yerine, fotoğraflarla belgeli şekilde, Alfa anahtarlığı sıkıştırarak çözüm buldu.

Yetkili servis, arkadaşımın BMW X3'ünün yağını, 3-5 filtresini, balatalarını değiştirip (balatalar gereksiz değişiyor bu arada), 3.000 TL fatura çıkarır.

Yetkili servis, Vectra'nın debriyajını dışarıda değiştirdiğimiz, ancak debriyaj merkezini değiştirmediğimiz için titreme yapan balata için, "hmmm markası neydi, Sachs mı, hmmm evet zaten Valeo, Sachs, Luk vs. gibi yan sanayi (bu terimi çin malı gibi söylemiştir, halbuki yan sanayi taklit dandik mal demek değildir) ürünler böyle oluyor, orijinal parça kullanmanız daha iyi olur" tarzı dangalakça bi laf eder (kendisini servis müdürü sanan salak). Ben de kendisine önce anahtarı, sonra arabanın farlarını, sağı solunda yer alan biiiiiir sürü Valeo yazısını gösterip "bu mudur yan sanayi ürünler dediğiniz, adamlar arabanın %90'ını yapıyor, iyi bakın isterseniz" dediğimde dumur olmuştur.

Bu olayı babam da bizzat yanımda yaşamış ve kendisi de "yetkili" servisçi iken bir anda dönmüştür :)

Ucuz etin yahnisi ile ilgisi yok, ne yapacağını bilip bilmemek ile ilgisi var. Ya da ne yapılıp yapılmayacağını bilmekle.


Haa, şunu derseniz ortak noktada buluşuruz, adam gidiyor dandik tamirhanenin birine, arkadaşımın rahmetli babası Subaru Forester S'i Bodrum'da aptalın birine emanet etmiş, adam yürüyen aksamın bilmemnesini, telleri kıvırıp kıvırıp tutturmuş, başka birşeyi süper dandik bi şekilde tamir yoluna gitmiş, falan filan...

Bazı parçalar tamir kabul etmez, değişmesi gerekir. Ama bazıları kabul eder, tamir edebilirsiniz.


Ya da yetkili serviste de bu tip *******likleri, gereksiz değişimleri, bazı ürünlerdeki gereksiz fahiş fiyatları bilmemneleri kontrol edebilip engel olabiliyorsanız, evet savunalım.

Bu adamların her markada olayı aynı. Ben %99 şekilde hepsini aynı kefeye bu yüzden çok rahat koyuyorum. Ve bu anlamda "ucuz etin yahnistileri"nin gittiği ustalardan, tamirhanelerden, özel servislerden daha da beter işler yaptıklarını görüyorum, duyuyorum.


Tüm bunlardan sonra, içiniz rahatsa, dediğim gibi bu tip hıyarlıkları kontrol altında tutabiliyorsanız, zaten size daha birşey diyemem. Fikrinize saygı duymak düşer.

Kendi adıma bunun büyük bir enayilik olduğunu düşündüm (tamamen kendimden bahsediyorum :)) ve güvendiğim, ne yaptığını bildiğim gerçek bir "usta"ya arabayı emanet ettiğim sürece, mecburiyetler haricinde bir daha "Yetkili" denen servislere uğramama kararı aldım.

Ekleme: Son olarak, evet, yan yana getirelim, aracıma ne yapılıp yapılmadığını biliyorum, görüyorum. Adam gibi yaptırıyorum bakımlarını bilmemnesini. Değişmesi gereken şeyi değiştiriyorum. Servis, yaptığımızı, değiştirdiğimizi, altın kaplama olanla yapmıyor ;) Sadece onu hatırlatayım, belirteyim...

milano 75

delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

master

Okuyalım, öğrenelim:

You are not allowed to view links. Register or Login

Evet yapılacak çok bir şey yok. Murat Bey uygun görürse terapi seanslarımıza başlayabiliriz, halka hizmet etmiş olurum en azından.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Ormanci

Murat Bey rüzgar gibi geçmiş yaw kaçırmışım :D

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
Murat Soydan;

Daha önce Zincirlikuyu Birmot (Otokoç Otomotiv)'te çalışmış ve daha sonra oradan ayrılmış. Şu anda MAS-DAF Makine Sanayi A.Ş.'de çalışmakta. Otokoç öncesinde Tur Assist, Otto Zenith, ATM Opel'de çalışmış. Görevleri de genelde hasar uzmanlığı imiş. Genelde de çalıştığı yerlerde kısa süreli kalmış veya kalabilmiş.
Fırat Üniversitesi mezunu ve 7 (yazı ile yedi) senede bitirmiş, üstün bir vatandaşımız.

Kısa süreli bir araştırma ile bunları bulabiliyoruz.

Kısa süreli giriş yaprak, nerede ise on senedir burada bilgilerini paylaşan, şu aramızda olan veya olmayan kişilerin maddi veya manevi paylaşımlarını hiçe sayan, cımbızla bazı cümle ve talepleri seçerek daha sonra bunu tüm foruma mal eden ve buradakileri aşağılayan bir zihniyetin değil burada, dünyada yeri olmadığını düşünüyorum.
Allaha olan inancımdan dolayı bu şahıs hakkındaki fikirlerimi burada paylaşmayacağım. Ancak bu tip kişilerin aklı başında kimseleri sınamak için gönderildiğini düşünüyorum!

Mühendis olunmuş ama "adam" olunamamış demek, sanırım uygun bir ifade olur.

Aslında yazılacak çok şey var. Hatta daha önceden de bir çok kez yazı yazdım , ama sonra zaten buradaki üyelerimizin gerekli cevapları verdiğini düşündüğümden her seferinde vazgeçtim.

O arkadaşın hasta olduğunu düşünüyorum. Umarım sonu intihar ile bitmez.
vay be bizim piyasaya düşmüş.engin tecrübe ve bilgi birikiminden pompa sektörüde faydalansın azıcık :D :D :D
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Hep yazıyorum, yine yazacağım.
Garanti bitene kadar... Sonrasında "yetkili" denen beceriksiz, bilgisiz, üzerine üstlük ahlaksız, yüzsüz servislere gitmek enayilikten başka bişey değil.

Hiç yazmamıştım, yine görürsem yine yazarım;
Biz 159'u sıfır km'den beri yetkili servise götürüyoruz.
Umarım birgün Giu'nuzun yanına bir de 159 alırsınız, Ve bizim neredeyse 160 bin km'dir yetkili dışında ellenmemiş 159'umuzla karşılaştırırız.

Kimin enayi olduğunu, kimin ucuz etin "yahnisti"si, kimin "alfistisi" olduğunu anlarız. Her özel servis nasıl bir değilse, her yetkili servis de bir değil. Burası da fikir beyan edip antisine sallama yeri değil. Ben gitmiyorum dersin, doğru bulmuyorum dersin, o zaman tartışırız senin fikrini benim fikrimi.

Ben de cevabı yeni gördüm. Şu güzel tartışmanın yönünü değiştireyim o zaman :)

Evet yanlış ifade etmişim, "enayilik" terimi, bir üzerine alınma durumu ortaya çıkardı tabi. Haklısınız. Özür dileyerek düzeltiyorum.

Ancak nasıl ki her servis veya özel servis bir değil derken, bana da "ucuz etin yahnisti" yakıştırmasını yapmanızı ve aşağıdaki açıklamalarına rağmen böyle cımbızlamış olmanızı doğru bulmadım.

Zaten yetkili-özel servis ipleri burada kopuyor.

Yetkili serviste yapılan bakımlarda güya şu avantajınız var, değişen parça belli, faturası var, garantisi var, falan filan. Ama uygulamada bunlar olmuyor pek genelde. Yarın öbür gün bir sorun çıktığında, illa mahkemelik olacaksınız da, bu belgeleri ortaya koyacaksınız da, falan filan.

Önceki mesajıma baktım, orada da uzun uzun yazmışım, eklemelerle yine yazayım;

Evet, Giulietta'mı yetkili servise götürdüm, arabanın olmayan, istenen standarda uymayan yağı koydular. VW servisleri yıllarca TSI motorlara yanlış yağ koydu. Tanıdığımın "bakın mahkemelik olur, haksız çıkarsınız" şeklindeki uyarısı ve yazılı tasdikli ihtarı ile değiştirdiler. Merser, RX8'lere yanlış yağ koydu, sandık motor getirip takmak zorunda kaldılar, hala mahkemelik olan 1-2 araç var bir de sanıyorum.

Başka bir servis, hatalı debriyajı-baskıyı değiştirmemek için elinden geleni yaptı, eski aracımda Peugeot servisi bunu yaptı, şimdi Birmot yaptı.

Yetkili servis, arabaya taktığım kutu içi filtreyi "iç edip", yerine 5TL'lik filtreyi taktı.

Yetkili servis, Peugeot aracımda bozulan aks kafası için, komple aksı değiştireceğiz dedi, zamanının parasıyla 700TL istedi.

Yetkili servis, forumdakilerden birinin Giulietta'sında gıcırdayan koltuğun parçasını onarmak veya değiştirmek yerine, fotoğraflarla belgeli şekilde, Alfa anahtarlığı sıkıştırarak çözüm buldu.

Yetkili servis, arkadaşımın BMW X3'ünün yağını, 3-5 filtresini, balatalarını değiştirip (balatalar gereksiz değişiyor bu arada), 3.000 TL fatura çıkarır.

Yetkili servis, Vectra'nın debriyajını dışarıda değiştirdiğimiz, ancak debriyaj merkezini değiştirmediğimiz için titreme yapan balata için, "hmmm markası neydi, Sachs mı, hmmm evet zaten Valeo, Sachs, Luk vs. gibi yan sanayi (bu terimi çin malı gibi söylemiştir, halbuki yan sanayi taklit dandik mal demek değildir) ürünler böyle oluyor, orijinal parça kullanmanız daha iyi olur" tarzı dangalakça bi laf eder (kendisini servis müdürü sanan salak). Ben de kendisine önce anahtarı, sonra arabanın farlarını, sağı solunda yer alan biiiiiir sürü Valeo yazısını gösterip "bu mudur yan sanayi ürünler dediğiniz, adamlar arabanın %90'ını yapıyor, iyi bakın isterseniz" dediğimde dumur olmuştur.

Bu olayı babam da bizzat yanımda yaşamış ve kendisi de "yetkili" servisçi iken bir anda dönmüştür :)

Ucuz etin yahnisi ile ilgisi yok, ne yapacağını bilip bilmemek ile ilgisi var. Ya da ne yapılıp yapılmayacağını bilmekle.


Haa, şunu derseniz ortak noktada buluşuruz, adam gidiyor dandik tamirhanenin birine, arkadaşımın rahmetli babası Subaru Forester S'i Bodrum'da aptalın birine emanet etmiş, adam yürüyen aksamın bilmemnesini, telleri kıvırıp kıvırıp tutturmuş, başka birşeyi süper dandik bi şekilde tamir yoluna gitmiş, falan filan...

Bazı parçalar tamir kabul etmez, değişmesi gerekir. Ama bazıları kabul eder, tamir edebilirsiniz.


Ya da yetkili serviste de bu tip *******likleri, gereksiz değişimleri, bazı ürünlerdeki gereksiz fahiş fiyatları bilmemneleri kontrol edebilip engel olabiliyorsanız, evet savunalım.

Bu adamların her markada olayı aynı. Ben %99 şekilde hepsini aynı kefeye bu yüzden çok rahat koyuyorum. Ve bu anlamda "ucuz etin yahnistileri"nin gittiği ustalardan, tamirhanelerden, özel servislerden daha da beter işler yaptıklarını görüyorum, duyuyorum.


Tüm bunlardan sonra, içiniz rahatsa, dediğim gibi bu tip hıyarlıkları kontrol altında tutabiliyorsanız, zaten size daha birşey diyemem. Fikrinize saygı duymak düşer.

Kendi adıma bunun büyük bir enayilik olduğunu düşündüm (tamamen kendimden bahsediyorum :)) ve güvendiğim, ne yaptığını bildiğim gerçek bir "usta"ya arabayı emanet ettiğim sürece, mecburiyetler haricinde bir daha "Yetkili" denen servislere uğramama kararı aldım.

Ekleme: Son olarak, evet, yan yana getirelim, aracıma ne yapılıp yapılmadığını biliyorum, görüyorum. Adam gibi yaptırıyorum bakımlarını bilmemnesini. Değişmesi gereken şeyi değiştiriyorum. Servis, yaptığımızı, değiştirdiğimizi, altın kaplama olanla yapmıyor ;) Sadece onu hatırlatayım, belirteyim...

Özrünüz için öncelikle teşekkür ederim. Kendinizi yorup yetkili servisler ile ilgili yaşadıklarınızı anlatmışsınız ancak emin olun hiç gerek yoktu. Dikkat ettiyseniz her özel servis bir olmadığı gibi her yetkili servis de bir değil yazmıştım. Nasıl ki siz bu tarz şeyleri defalarca yetkili servislerde yaşadıysanız, benim de özel servislerde yaşadığım, veya yaşandığını bildiğim çok sayıda problem var. Ki bunlardan bazıları sadece akü değiştirmeye ve kaplandıktan sonra arkaya "159" ve "jtdm" yazılarını yapıştırmaya gittiğim bir özel serviste "akü değişimi" kadar basit bir işlemin yanlış yapılmasından ötürü 159'un blue&me, mediaplayer beyinlerinin yanmasını, yeni jantlarımın üzerine tinerli bez konması yüzünden boyalarının atması ve 4 jantın da harita gibi olması (ki bakın bu cahillik, kazıkçılık falan değil, özensizlik ve rahatlık) vs vs. forumda da birçok kişi biliyor bu durumu. Dediğiniz gibi, örnekleri çoğaltabiliriz ve yetkili serviste başıma şu geldi, özel serviste şunu bunu yaptılar-ın sonu gelmez

benim yetkili servis diye bahsettiğim yer Akota. Akota deyince özellikle Ankara'dan birçok kişi fahiş parça fiyatlarından vs bir ton şeyden yakınacaktır. Parça ve işçilik fiyatlarında fark elbette var. 2008'den beri de tek sıkıntı yaşamadık. Bunda servis yetkilisi Semih Bey'in payı çok büyük. Kendisinin alfa bilgisi eminim ülkede kafaya oynar. Reklam gibi algılanmasın, ne akrabamdır ne başka birşey. Sadece Akota'ya gidip ilgilenen başka bir yetkili ile ilgili problem yaşayan varsa diye söyledim. Topicin beğeni kısmıyla ilgili falan şimdiye kadar hiç yazmadım, yazmazdım da. Sadece size açıklamak için yazıyorum ve bunları yazmaktan emin olun hoşnut değilim. Kime ne için ne fiyat verdiği de benim için zerre önemli değil. Alfa'yı kendisine ne zaman teslim edersem edeyim, içim rahat. Takılan parçaların garantili, orjinal ve sıfır olması, şimdiye kadar yapılan bir işle ilgili en küçük memnuniyetsizliğimizin anında giderilmesi, sabit, tutarlı fiyatlar falan diye uzar gider. Şimdiye kadar diyerek belirttiğim zaman aralığı 2 bakım, 3 onarım değil. 2008'den beri "herşey". Tutarlı fiyattan kastım da, ustadan ustaya, saatten saate, iş yoğunluğuna göre fiyat değiştiren özel servis ustaları. Her özel serviste yok, ama çoğunda var emin olun.

3-4 ay kadar önce, GT ss'in baskı balatası ve volanı değişecekti. Aracı teslim ettim. Almaya gittiğimde yanında bir GT daha vardı. Biraz bakındım, 17" jantları ve genel olarak duruşu hiç fena değildi. Sahibinin benim Alfaları emanet ettiğim servis yetkilisiyle sohbet ettiğini gördüm. Tanıştık, Ankara'daki özel servislerden birine gidiyormuş. Yağ uyarısı alınca yağı değiştirmeye gelmiş, hediyeli bakım kampanyasını görünce bakım yaptırmak istemiş. Aracı 4 senedir bahsettiği özel servise götürdüğünü söyleyen bu vatandaş, aracının çok bakımlı olduğundan, çok isteyen olduğundan, özel servis sahibinin aracını çok övdüğünden, emsalsiz bakımlı iltifatlarından bahsetti. Biraz da bahsettiği özel servis sahibiyle aralarındaki ahbaplıktan söz ettikten sonra arabası bilgisaya baglandı ve akabinde lifte çıktı. Selespeedde ciddi hatalar, patlamış keçeler, enjektörlerin kendinden geçmiş sesine özel serviste "bu motor böyle çalışır" deyip geçmiş, sigorta hataları vesaire sorun teşkil eden bir sürü nane çıktı. Akota'nın aracı adam etmek adına çıkardığı fatura 13-14 bin lira idi. Fiyat kısmı iyi bir özel serviste illaki değişecektir. Araç sahibi sadece 10-12 dakika önce gayet keyifli biçimde yetkili servisin gereksizliğinden, eski alfası ile yetkilide yaşadığı sorundan, uzun süredir gelmediğinden, özel servisten ne kadar memnun olduğundan bahsediyordu. Şimdi gözlerinde sadece öfke vardı. Önce biraz Akota'ya salladı siz ne anlarsınız falan hesabı. :) Sonra gözlerinde bir an önce bahsekonu özel servise hatta sahibinin karşısına geçip hesap sorduracak öfke. Enjektör olayından sonra kendisi de o sesin normal olduğundan falan bahsetti gerçi,  hatta benden bizim GT'nin kaputunu açmamı ve çalıştırmamı, JTS motorların böyle çalıştığını Semih Bey'e kanıtlayacağını söyledi. Açtık, dinledik. Sadece ses değil, emin olun ikisi de GT değil; bambaşka arabalardı. Hıyar yetkili servis işte, sanane adamın "emsalsiz özel servis arabası"ndan.. Koy yağını geç. Sonra ertesi gün problem çıkardığında ve araba yürüyemez hale geldiğinde, "alfa şöyle dandik alfa böyle dandik" diye dolansın dursun..

Ha, ben özel servise gitme fikrine karşı mıyım? Asla. Ankara'da memnun olduğum bir özel servisim var. 147'yi de oraya götürüyorum hep. Çünkü gittiğim servisin 1.6 Twinspark ve 147 yürüyeni konusunda iyi olduğunu biliyorum. Alfa ustaları ve özel servisleri için klasik bile kalmaya başladı bu kombinasyon, haliyle risk benim gözümde çok az. Ama 159 ve GT Semih Bey ve birkaç tanıdığım eski Alfa Ustası (devşirme Nissan'cılar değil) orada oldukça yetkiliye gitmeye devam edecekler.

Altın kaplama ürünler için değil ama, bu iphone'u genpa çıkışlı almak gibi birşey. Sizin ve benim gittiğim özel servis ve yetkili servis aynı olsa, çok daha yararlı bir tartışma yaşarız. Fakat size ilk postumda anlatmak istediğim, sadece yazınıza alındığım ve hoşuma gitmediği değil, özel servisler ve yetkili servisler arasında farklar olduğu. Siz yetkili deyince Birmot diyorsunuz, ben Akota diyorum. Aynı şekilde özel servislerimiz de farklı. Bu yüzden yazdıklarımız tamamen "ben şunu gördüm bunu yaşadım" dan öteye gitmeyecek.

Bu arada, ben de az çok nerede ne yapılacağını -sizin kadar olmasa da- bilirim. Geçtiğimiz yıl E36 maceramda da özel servisler ve sanayi konusunda da bayağı tecrübe kazandım. Zaten 1 maksimum 2 ayda bir GT ve 159'u arka arkaya kontrole gönderir babam. Bu da şimdilik neyin ne olduğunu görmem için gayet yeterli oluyor benim için.

" Ya da yetkili serviste de bu tip *******likleri, gereksiz değişimleri, bazı ürünlerdeki gereksiz fahiş fiyatları bilmemneleri kontrol edebilip engel olabiliyorsanız, evet savunalım.

Bu adamların her markada olayı aynı. Ben %99 şekilde hepsini aynı kefeye bu yüzden çok rahat koyuyorum. Ve bu anlamda "ucuz etin yahnistileri"nin gittiği ustalardan, tamirhanelerden, özel servislerden daha da beter işler yaptıklarını görüyorum, duyuyorum.


Tüm bunlardan sonra, içiniz rahatsa, dediğim gibi bu tip hıyarlıkları kontrol altında tutabiliyorsanız, zaten size daha birşey diyemem. Fikrinize saygı duymak düşer.
"

İçim "yetkili serviste arabaya dinamit koyup 250 parçaya ayırdılar" da deseniz gayet rahat olacaktı :)
Kendiniz de %99 şekilde yazmışsınız fakat benim %1 lik kısımda olabileceğimi düşünmeden fikrime saygı duymuşsunuz, ne diyeyim.. Söylemek istediğim, yani vermek istediğim mesaj "özele değil yetkiliye gidin ben gidiyorum çok memnunum" değil, yetkili servislerde yaşadıklarınızın özel servislerde de yaşanabildiği, işini düzgün yapan yetkili servis personellerinin de olduğuydu. Yani genellemelere, hakarete varan rahatlıklara "bu kadar umursamaz yorum yapmadan önce bir dur" idi.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

Ormanci

Tamamdır hocam mesajı aldım, ifademi bu yönde değiştiriyorum :)

Elbette ki, birçok noktada katılıyorum aslında, özellerde de böyle saçmalıklar oluyor tabi. İşin o kısmını tamamen reddetmiyorum zaten. Dediğim gibi siz memnun olduğunuz yetkiliye götürün, ben memnun olduğum özele götüreyim, ikisi de düzgün olduktan sonra aynı kapıya zaten çıkarız :)

Bugüne kadarki saçma sapan örnekleri gördüğüm için böyle kesin konuşuyorum tabi ama kesinlikle ve kesinlikle de iş bilmez, sallama iş yapan özel servisler de var elbet.

Sonuç olarak, mesela bahsettiğiniz yetkili servis, değindiğim konularda iyiyse, zaten birşey söyleme hakkım yok. %1'lik kısımdadır diyebilirim o zaman :) Ne mutlu ki böyle bi "yetkili" servis yakalamışsınız. Bugüne kadar sahip olduğumuz araçların hiçbirinde bu şansı yakalayamadık, her seferinde klasik, bilindik senaryolar, şurada anlatılanlar veya daha beterleri. Sizin buradaki en büyük şansınız, bence işin başında bilgili bir ismin olmasıdır herhalde. Bundan kaynaklı, olumlu yönde bi zihniyet farklılığı olduğu kesin. Diğer çoğu markada "deneyimli" diye ağzı laf yapan, müşteriyi kafalayan, kandıran ama bilgisiz adamları koyuyorlar. Zaten zihniyetlerin aynı olması, tüketicilerin, müşterilerin farklı markalarda aynı tip olaylarla karşılaşılması hep bu yüzden.

Benzer şekilde burada forumdaki arkadaşların gittiği özel servisler de bu aptal piyasanın %1'lik iyi kısmı belki de... Özellerin geri kalanını da %99 diye aynı şekilde genellerim, hiç problem değil :) %1'lik kısımda olabileceğinizi düşünmez miyim, o ihtimali düşündüğüm için %99 dedim :) Bugün ülkedeki markaların hepsini toplayalım, hepsinin yetkili servislerini alalım, bakalım ne yalanlar, ne yanlışlar, ne saçmalıkları "aynı davranış biçimleri, aynı cevaplar" ile göreceğiz :) %1'i sizinki gibi "iyi" çıkar işte :) Çünkü söylediğiniz kalitedeki adamlar çok çok az maalesef. Ben de bir tanesini Ford'da tanıyordum. Ford almış olsam Türkiye toprakları üzerinde başka yetkili servise gitmezdim herhalde.

Yine uzattım, sonuç olarak karşılıklı güven duyduğumuz ve işlerini iyi yaptıklarına inandıklarımıza gidiyoruz, sorun yok :) Ha verdiğiniz örnekteki gibi "neaa yetkili mi hahahaaa" derken, gidip daha beter kazıklanmamak, daha beter işlem yaptırmamak da lazım. Eh, madem yetkili servisten vazgeçiyor, onu da kişi biraz kendi bilecek, araştıracak, ne kadar iyi ne kadar kötü, kim neyi iyi biliyor, iyi yapıyor, veya yapamıyor vs...

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login
Tamamdır hocam mesajı aldım, ifademi bu yönde değiştiriyorum :)

Elbette ki, birçok noktada katılıyorum aslında, özellerde de böyle saçmalıklar oluyor tabi. İşin o kısmını tamamen reddetmiyorum zaten. Dediğim gibi siz memnun olduğunuz yetkiliye götürün, ben memnun olduğum özele götüreyim, ikisi de düzgün olduktan sonra aynı kapıya zaten çıkarız :)

Bugüne kadarki saçma sapan örnekleri gördüğüm için böyle kesin konuşuyorum tabi ama kesinlikle ve kesinlikle de iş bilmez, sallama iş yapan özel servisler de var elbet.

Sonuç olarak, mesela bahsettiğiniz yetkili servis, değindiğim konularda iyiyse, zaten birşey söyleme hakkım yok. %1'lik kısımdadır diyebilirim o zaman :) Ne mutlu ki böyle bi "yetkili" servis yakalamışsınız. Bugüne kadar sahip olduğumuz araçların hiçbirinde bu şansı yakalayamadık, her seferinde klasik, bilindik senaryolar, şurada anlatılanlar veya daha beterleri. Sizin buradaki en büyük şansınız, bence işin başında bilgili bir ismin olmasıdır herhalde. Bundan kaynaklı, olumlu yönde bi zihniyet farklılığı olduğu kesin. Diğer çoğu markada "deneyimli" diye ağzı laf yapan, müşteriyi kafalayan, kandıran ama bilgisiz adamları koyuyorlar. Zaten zihniyetlerin aynı olması, tüketicilerin, müşterilerin farklı markalarda aynı tip olaylarla karşılaşılması hep bu yüzden.

Benzer şekilde burada forumdaki arkadaşların gittiği özel servisler de bu aptal piyasanın %1'lik iyi kısmı belki de... Özellerin geri kalanını da %99 diye aynı şekilde genellerim, hiç problem değil :) %1'lik kısımda olabileceğinizi düşünmez miyim, o ihtimali düşündüğüm için %99 dedim :) Bugün ülkedeki markaların hepsini toplayalım, hepsinin yetkili servislerini alalım, bakalım ne yalanlar, ne yanlışlar, ne saçmalıkları "aynı davranış biçimleri, aynı cevaplar" ile göreceğiz :) %1'i sizinki gibi "iyi" çıkar işte :) Çünkü söylediğiniz kalitedeki adamlar çok çok az maalesef. Ben de bir tanesini Ford'da tanıyordum. Ford almış olsam Türkiye toprakları üzerinde başka yetkili servise gitmezdim herhalde.

Yine uzattım, sonuç olarak karşılıklı güven duyduğumuz ve işlerini iyi yaptıklarına inandıklarımıza gidiyoruz, sorun yok :) Ha verdiğiniz örnekteki gibi "neaa yetkili mi hahahaaa" derken, gidip daha beter kazıklanmamak, daha beter işlem yaptırmamak da lazım. Eh, madem yetkili servisten vazgeçiyor, onu da kişi biraz kendi bilecek, araştıracak, ne kadar iyi ne kadar kötü, kim neyi iyi biliyor, iyi yapıyor, veya yapamıyor vs...

Yapıcı ve sonuca bağlayan yorumunuz için teşekkür ederim  :serefe: Söylediklerinize de aynen katılıyorum.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)


agucba

Fikir ayrılıklarını bu şekilde medeni olarak ifade etmek, sonuca tartışmaya (tartışma ile kast ettiğim kavga) varmadan ulaşıldığını görmek ne güzel.  :arkadasim:
Aslında normali ve olması gereken bu iken, bunu az yaşadığımız için yadırganıyor.  :)
Thank you guys.  :yukari-ok:

///////////////