Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



147 Yakıt Problemi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Afisti35

Selamlar saygıdeğer alfistler, aranıza katılmaktan dolayı mutluluk duydum fakat aracımla ilgili problemlerim var ve sizlerden bilgi paylaşımlarınızı bekliyorum. Aracımı alalı yaklaşık olarak 1 hafta oldu. Aracım 147 1.6 TSpark 129k kmde. Araç rölantide çalışırken 100de 12 ortalama ise 100de 15litre yakıt tüketiyordu. Ben lamda sondadan şüphelendim ve ertesi gün alfa-fiat servisinde soluğu aldım. Aracımı bilgisayara bağladılar ve oksijen sensörünün iyi olduğunu hava akış metrenin temizlenmesi gerektiği söylendi, bende temizletip normal bakım yaptırdım(yağ ve filtreler). Araç bana kalırsa hala fazla yakıyor 100de 12-13 litre arası şehir içi. Başka nelere baktırmam gerekir ? Sorun neden kaynaklanıyor olabilir? Yakıtı düşürmek için başka neler yapılabilir?

Alper

Şimdi nerede oturuyorsunuz ilk olarak ve kullanım mesafeniz nedir?
Sıkışık trafikte dur kalk şeklinde ve de çok kısa mesafe 4-5 km gidiyorsanız bu değer normal.
Ama kısa değil de uzun mesade 15 - 20 km gidiyorsanız ve fazla ışıklara , dur kalka girmiyorsanız sorun var demektir otomobilinizde.
Bujileri bir kontrol ettirin derim ilk olarak , lambda bazen hata vermese de arızalı olabiliyor.
Bunu da aracı çalıştırdığınızda ki koku motor ısındıktan sonra da varsa Lambda sensöründe arıza var denilebilir.
Katalizörünüz ne alem de oda önemli tabii eğer işlevini yerine getiremiyorsa ondan da kaynaklı olabilir , iyice dolmuş olabilir içi ve ömrü bitmişte olabilir.
Belki de eski sahibi içini boşalttırdı buda araca performans katar ama yakıtı da 1-1,5 litre arttırır.

Afisti35

You are not allowed to view links. Register or Login
Şimdi nerede oturuyorsunuz ilk olarak ve kullanım mesafeniz nedir?
Sıkışık trafikte dur kalk şeklinde ve de çok kısa mesafe 4-5 km gidiyorsanız bu değer normal.
Ama kısa değil de uzun mesade 15 - 20 km gidiyorsanız ve fazla ışıklara , dur kalka girmiyorsanız sorun var demektir otomobilinizde.
Bujileri bir kontrol ettirin derim ilk olarak , lambda bazen hata vermese de arızalı olabiliyor.
Bunu da aracı çalıştırdığınızda ki koku motor ısındıktan sonra da varsa Lambda sensöründe arıza var denilebilir.
Katalizörünüz ne alem de oda önemli tabii eğer işlevini yerine getiremiyorsa ondan da kaynaklı olabilir , iyice dolmuş olabilir içi ve ömrü bitmişte olabilir.
Belki de eski sahibi içini boşalttırdı buda araca performans katar ama yakıtı da 1-1,5 litre arttırır.

Hocam ilginiz için teşekkür ederim, bugün tekrar gideceğim servise ve dediklerinizi kontrol ettireceğim. ama bana normal gelmeyen durduğu yerde (rölantide) 8litre göstermesi araç bilgisayarının.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Şimdi nerede oturuyorsunuz ilk olarak ve kullanım mesafeniz nedir?
Sıkışık trafikte dur kalk şeklinde ve de çok kısa mesafe 4-5 km gidiyorsanız bu değer normal.
Ama kısa değil de uzun mesade 15 - 20 km gidiyorsanız ve fazla ışıklara , dur kalka girmiyorsanız sorun var demektir otomobilinizde.
Bujileri bir kontrol ettirin derim ilk olarak , lambda bazen hata vermese de arızalı olabiliyor.
Bunu da aracı çalıştırdığınızda ki koku motor ısındıktan sonra da varsa Lambda sensöründe arıza var denilebilir.
Katalizörünüz ne alem de oda önemli tabii eğer işlevini yerine getiremiyorsa ondan da kaynaklı olabilir , iyice dolmuş olabilir içi ve ömrü bitmişte olabilir.
Belki de eski sahibi içini boşalttırdı buda araca performans katar ama yakıtı da 1-1,5 litre arttırır.

Hocam ilginiz için teşekkür ederim, bugün tekrar gideceğim servise ve dediklerinizi kontrol ettireceğim. ama bana normal gelmeyen durduğu yerde (rölantide) 8litre göstermesi araç bilgisayarının.
Rolantide 2 lt falan göstermesi gerek diye biliyorum ben ısındıktan sonra.

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Şimdi nerede oturuyorsunuz ilk olarak ve kullanım mesafeniz nedir?
Sıkışık trafikte dur kalk şeklinde ve de çok kısa mesafe 4-5 km gidiyorsanız bu değer normal.
Ama kısa değil de uzun mesade 15 - 20 km gidiyorsanız ve fazla ışıklara , dur kalka girmiyorsanız sorun var demektir otomobilinizde.
Bujileri bir kontrol ettirin derim ilk olarak , lambda bazen hata vermese de arızalı olabiliyor.
Bunu da aracı çalıştırdığınızda ki koku motor ısındıktan sonra da varsa Lambda sensöründe arıza var denilebilir.
Katalizörünüz ne alem de oda önemli tabii eğer işlevini yerine getiremiyorsa ondan da kaynaklı olabilir , iyice dolmuş olabilir içi ve ömrü bitmişte olabilir.
Belki de eski sahibi içini boşalttırdı buda araca performans katar ama yakıtı da 1-1,5 litre arttırır.

Hocam ilginiz için teşekkür ederim, bugün tekrar gideceğim servise ve dediklerinizi kontrol ettireceğim. ama bana normal gelmeyen durduğu yerde (rölantide) 8litre göstermesi araç bilgisayarının.

rolantide değer göstermemesi gerekir. Yol bilgisayarında iki türlü gösterge vardır. Bir tanesi L/100 km. Yani Aynı tempoda 100 kilometre giderseniz bu kadar litre yakar demektir. Diğeri ise km/L. O da 1 bu tempoda giderseniz 1 litre benzin ile bu kadar gidebilirsiniz demektir. Araç rolantide ve duruyorsa bu değerleri göstermemesi gerekir. Ama siz aracı boşa alıp aracı tahminen yokuş aşağı saldığınızda bu değeri görüyorsanız hiç dikkate almayın, anlamsız bir değerdir o. NEticede değerin birimi L/100 olduğu için siz araç boşta ne kadar hızlı giderseniz o kadar düşük gösterir.

Ortalama yakıt tüketiminde ne yazıyor, bence gerçeğe daha yakın değer veren yer orasıdır, anlık yakıt göstergesinde 25 litre bile görebilirsiniz, bunun da bir anlamı yok genel hesaplama yaparken.

Afisti35

@Alfadanadam

Hocam teşekkür ettim, şimdi katalizatör doluysa onu attırıp yerine boru çektireyim mi? yoksa temizleteyim mi?

Alfadanadam

Hocam ben katalizörün dolduğunu falan düşünmüyorum. Öyle kolay kolay dolan birşey değil. Öyle bile olsa katalizörsüz kullanımda hem daha çok yakarsınız hem de alt devirlerde güç düşüklüğü olur.
Öncelikle bence yakıt tüketiminizi depoyu tam doldurarak klasik yöntemle test edin. Depoyu ağzına kadar doldurun, yaklaşık 100 kilometre kadar kullandıktan sonra gene aüzına kadar doldurun bakalım ne kadar benzin alacak. Bu şekilde doğru tüketim ortaya çıkar. Ancak bu deneme sonrasında çıkan sonuçlara göre değerlendirelim çok mu yazkıyor normal mi yakıyor. Yol bilgisayarı verilerine göre hareket etmeyelim derim.

Gouki

Aramıza hoşgeldiniz. Muhtemelen dikkatinizi çekmiştir ancak termostatınızda bir problem yok değil mi ? Yani motor sıcaklığı 90 dereceye ulaşıyor ?

147 1.6'ya ait sağlıklı bir debimetrenin devirlere göre yük altında olmadan okuduğu değerleri aşağıda veriyorum. Siz de obd ile bağlanıp kendi değerlerinize bakarak maf'ınızın sağlığını kontrol edebilirsiniz.

850rpm   - 13kg/h - 3.6 g/s
2000rpm - 24kg/h - 6.6 g/s
3000rpm - 36kg/h - 10 g/s
4000rpm - 50kg/h - 13.9 g/s

sp4rc0

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Şimdi nerede oturuyorsunuz ilk olarak ve kullanım mesafeniz nedir?
Sıkışık trafikte dur kalk şeklinde ve de çok kısa mesafe 4-5 km gidiyorsanız bu değer normal.
Ama kısa değil de uzun mesade 15 - 20 km gidiyorsanız ve fazla ışıklara , dur kalka girmiyorsanız sorun var demektir otomobilinizde.
Bujileri bir kontrol ettirin derim ilk olarak , lambda bazen hata vermese de arızalı olabiliyor.
Bunu da aracı çalıştırdığınızda ki koku motor ısındıktan sonra da varsa Lambda sensöründe arıza var denilebilir.
Katalizörünüz ne alem de oda önemli tabii eğer işlevini yerine getiremiyorsa ondan da kaynaklı olabilir , iyice dolmuş olabilir içi ve ömrü bitmişte olabilir.
Belki de eski sahibi içini boşalttırdı buda araca performans katar ama yakıtı da 1-1,5 litre arttırır.

Hocam ilginiz için teşekkür ederim, bugün tekrar gideceğim servise ve dediklerinizi kontrol ettireceğim. ama bana normal gelmeyen durduğu yerde (rölantide) 8litre göstermesi araç bilgisayarının.

rolantide değer göstermemesi gerekir. Yol bilgisayarında iki türlü gösterge vardır. Bir tanesi L/100 km. Yani Aynı tempoda 100 kilometre giderseniz bu kadar litre yakar demektir. Diğeri ise km/L. O da 1 bu tempoda giderseniz 1 litre benzin ile bu kadar gidebilirsiniz demektir. Araç rolantide ve duruyorsa bu değerleri göstermemesi gerekir. Ama siz aracı boşa alıp aracı tahminen yokuş aşağı saldığınızda bu değeri görüyorsanız hiç dikkate almayın, anlamsız bir değerdir o. NEticede değerin birimi L/100 olduğu için siz araç boşta ne kadar hızlı giderseniz o kadar düşük gösterir.

Ortalama yakıt tüketiminde ne yazıyor, bence gerçeğe daha yakın değer veren yer orasıdır, anlık yakıt göstergesinde 25 litre bile görebilirsiniz, bunun da bir anlamı yok genel hesaplama yaparken.

Aynen rolantide araç dururken değer göstermemesi gerekiyor. Yani "-- lt/100km" olarak görünmesi gerekiyor. Ama rolantiden kastınız yokuş aşağı giderken boşta ise bunun 2,0 lt/100km olarak görünmesi gerekiyor.

Avatarınızdaki araca göre sanırım lastikleriniz 205/xx/16" veya 215 tabanlı. Eğer lastiklerinizin taban genişliği 205 veya 215mm ise şehir içi 12-13 litre gayet normal değerler, hatta az bile yakıyor bence.

o gördüğünüz değer bence km/lt değeri. rolantide 8km/lt değeri 12,5 lt/100km değeri ile eşdeğer.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

Alfadanadam

araç boştayken 2.0 göstermez. O an için hangi hızdaysanız ona göre bir L/100km değeri gösterir. Eğer çok hızlıysanız "0" göstermediği için 2.0 gösteriyor olabilir, ama hızınız düşükse mutlaka 2.0'dan fazla gösterir. Çünkü L/100 hızın bir bileşkesidir.

Afisti35

Bilgiler için teşekkürler arakadaşlar, serviste 30dklık bi kontrol ettirdim aracımı bilgisayara bağladılar arıza ışığıyla, airbag ışıklarını sildiler sanırsam. Araç lastiğim 205/55/R16  yokuş aşağı boşa aldım 2/100km yazdı aracımda sorun yok sanırsam biraz ben evhamlıyım. LPG düşünüyorum aslında ama alfanın ruhuna ters gelir, fakat bu şekildede benim cebime ters geliyor :)

Lastik boyunu düşürsen ne kadar değişiklik olur ?

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler için teşekkürler arakadaşlar, serviste 30dklık bi kontrol ettirdim aracımı bilgisayara bağladılar arıza ışığıyla, airbag ışıklarını sildiler sanırsam. Araç lastiğim 205/55/R16  yokuş aşağı boşa aldım 2/100km yazdı aracımda sorun yok sanırsam biraz ben evhamlıyım LPG düşünüyorum aslında ama alfanın ruhuna ters gelir fakat bu şekildede benim cebime ters geliyor :)

LPG montajı yaptırabilirsiniz.
Hiç de ters değil siz bana bakmayın benzinde kullandığıma.
LPG tam uyumludur bizim TS motorlarıyla.
Güzel montaj ile her markayı sorunsuz kullanabilirsiniz.
Prins ve BRC yi ben tavsiye ederim ama kalite ve sorunsuzluk için.
Diğer kitlerde uyumlu ama.

Gouki

You are not allowed to view links. Register or Login
Lastik boyunu düşürsen ne kadar değişiklik olur ?

Ben tabanı 215'ten 205'e düşürünce yarım litre azalmıştı.

Alfadanadam

Orjinal ebat 205-55-16'dır zaten, orjinal ebatlardan şaşmayın. LPG tamamen sizin kişisel ekonomik durumunuzla ilgili bir hadise, bu saatten sonra kimse kimseye niye lpg taktırdın demez zaten. Benzin fiyatları 1-2 sene önce dalgasını geçtiğimiz rakamlara dayandı, artık kelimeler yetmiyor :)

Alper

156 ve 147 icin sirasiyla motor secenegiyle birlikte bu sekilde diye biliyorum ben.
15 inc de 195 65 15 1.6
16 inc de 205 55 16 2.0
17 inc de 215 45 17 2.5
Tabii donanim vs. Ile degisebiliyorda bu.

Alfadanadam

Lastik ölçüleri motor versiyonundan bağımsız. 147-156 tüm versiyonların toplam lastik çapı aynıdır. O sebeple motor hacmi ne olursa olsun toplam lastik çapı değişmeyecek şekilde uygun lastik takılabilir.

Eski 1.6'larda 185-55-15 ve 195-60-15 kullanıldı.
Eski 2.0'lar 205-60-15'tir.
Yeni kasa distinctive'lerin tümü standart 16" ile gelir ve tüm motor versiyonlarında 205-55-16'dır.
17" orjinal lastik ebatı ise 215-45-17'dir.

sp4rc0

You are not allowed to view links. Register or Login
Bilgiler için teşekkürler arakadaşlar, serviste 30dklık bi kontrol ettirdim aracımı bilgisayara bağladılar arıza ışığıyla, airbag ışıklarını sildiler sanırsam. Araç lastiğim 205/55/R16  yokuş aşağı boşa aldım 2/100km yazdı aracımda sorun yok sanırsam biraz ben evhamlıyım. LPG düşünüyorum aslında ama alfanın ruhuna ters gelir, fakat bu şekildede benim cebime ters geliyor :)

Lastik boyunu düşürsen ne kadar değişiklik olur ?

en mantıklısı lastik ebadını hiç değiştirmeden LPG taktırın %40-45 tasarruf edin :)
şu anda 12,5lt.den hesaplarsak şehir içi You are not allowed to view links. Register or Login yaklaşık 57 kuruş yakıyorsunuz. lpg taktırırsanız masrafınız tahminen şehir içinde You are not allowed to view links. Register or Login 39 kuruşa düşecek..

Lpg ile ilgili, forumda birçok faydalı konu var. Şöyle bir göz gezdirmenizi tavsiye ederim.
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

Alper

Ya arkadaşlar ben istanbul içinde şuan 45 kuruş maksimum 50 kuruş yakıyorum oda çok dur kalka girersem.
Girmezsem 35 kuruşa kadar düşüyor şehir içinde.
Şehir dışı da 90-100 sabit gidersem ki yaylardan sonra E5 kullanımlarında 80 i geçmiyorum diyebilirim :) 30-32 kuruş gibi değerler yakıyorum o zamanda.
Otobana girersem de 38 kuruş falan yakıyorum.
LPG ile de bu kadar yakılacaksa yazık günah.
Benim araçta mı sorun var diyeceğim ama 17 inç jantlarla ve 5 cm yaylarla bu kadar az nasıl yakıyor benim araç.
Basmadığım zamanları söylüyorum bastığımda 1 lira da yakıyor orasını karıştırmayın :D
Birde benim otomobilim bugün 169 bine girmek üzere.
Km olarak da düşük değil.
Araç 2.0 Selespeed ve 156 yani 147 den daha ağır ve yapılı bir araç.
Bence araçta bir sorun var gibi.
Bu yay olayı yaradı bana :) ekonomimi canlandırdı heryerde hızlı gidemiyorum aman bir şey olur altı sürter vs. diye 2-3 kat daha dikkatli gidiyorum.

satox

Ben günde toplam 7-8 km civarı yol yapıyorum evden işe, işten eve. Benzinde ortalama 60 kr civarı bir yakıt tüketimim oluyor. Bu normalmidir arkadaşlar? 1,6 120bg.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Ben günde toplam 7-8 km civarı yol yapıyorum evden işe, işten eve. Benzinde ortalama 60 kr civarı bir yakıt tüketimim oluyor. Bu normalmidir arkadaşlar? 1,6 120bg.
Kısa bir mesafe olduğu için biraz fazla yakması normal zaten motor soğukken fazla yakar ısınınca kendine gelir.
E birde dur kalka girerseniz normal sayılır.
Ama ısındıktan sonra böyle yakıyorsa ciddi bir sorun var demektir.

Afisti35

arkadaşlar araç yine arıza lambası yaktı ve şöyle bir yazı çıkardı

motor system failure ve ilk ateşlediğimde garip bir koku geliyor araçtan

Alfadanadam

Artık bir bilene gösterme zamanı gelmiş bence. Güzelce bilgisayara bağlanıp hataların incelenmesi gerekiyor. Ayrıca ustalar da bir tecrübe sürüşüne çıkarsa iyi olur.

Gouki

Motor system failure lambasının nedeni bir çok şey olabilir. Eğer koku varsa silindirlerin birisinde ateşleme problemi olabilir. Motor soğutma sıvısının seviyesi ne durumda ?

mahoretti

son durum ne oldu ? İzmir de nerdesin ? Uygun mesafede bir ustaya (ALFA) acilen bi baktırsan...

hiktor

You are not allowed to view links. Register or Login
Ya arkadaşlar ben istanbul içinde şuan 45 kuruş maksimum 50 kuruş yakıyorum oda çok dur kalka girersem.
Girmezsem 35 kuruşa kadar düşüyor şehir içinde.
Şehir dışı da 90-100 sabit gidersem ki yaylardan sonra E5 kullanımlarında 80 i geçmiyorum diyebilirim :) 30-32 kuruş gibi değerler yakıyorum o zamanda.
Otobana girersem de 38 kuruş falan yakıyorum.
LPG ile de bu kadar yakılacaksa yazık günah.
Benim araçta mı sorun var diyeceğim ama 17 inç jantlarla ve 5 cm yaylarla bu kadar az nasıl yakıyor benim araç.
Basmadığım zamanları söylüyorum bastığımda 1 lira da yakıyor orasını karıştırmayın :D
Birde benim otomobilim bugün 169 bine girmek üzere.
Km olarak da düşük değil.
Araç 2.0 Selespeed ve 156 yani 147 den daha ağır ve yapılı bir araç.
Bence araçta bir sorun var gibi.
Bu yay olayı yaradı bana :) ekonomimi canlandırdı heryerde hızlı gidemiyorum aman bir şey olur altı sürter vs. diye 2-3 kat daha dikkatli gidiyorum.

Dostum şunun sırrını bana da söylesene. Ben her depoda istatistik tutuyorum fakat LPG ile 30- 35 kuruşların altına düşmüyorum. Eşim kullanınca 27 Kuruşları görüyorum o kadar. Sen bu kullanımda LPG ile 205 kuruşların alında bile düşebilirsin şehiriçinde. Bu arada nasıl buluyorsun selespeed'i. Bir de kullananın ağzından fikir alayım....
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)