Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 Süspansiyon Sertliği

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

demonics156

Arkadaşlar 2006 model 156 aracımında standart süspansiyonların takılı olduğunu biliyorum, jant olarak standart 16" jantlar var. Bartın'da yaşıyorum, yollar oldukça kötü burada, kilitli parke taş veya bozuk asfalt. Yolda bulunan tüm bozukluklarını kabinde hissediyorum, darbe emişi oldukça kötü. 2002 model ford focus aynı yollarda daha iyi ve stabil yol alıyor. Alfaların daha iyi yol tutuş için sert süspansyon sistemi olduğunu biliyorum ama bu kadarı normalmi kestiremiyorum. Konforu arttırmak için yumuşak süspansiyon taktırmak ne kadar işe yarar ve süspansiyon öneriniz varsa söylerseniz sevinirim.

iskoc

bence amörtisörlerden önce lastikleriniz ne durumda.hamuru sertleşmiş lastik bütün çukurları hissettirir.
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

tunerviper

Lastiklerinizin üretim tarihi nedir. Lastikler genelde 2 yıl sonra sertleşmeye başlar ve büyük konfor kaybı hissedersiniz. Bence öncelikle lastiklerinizi kontrol edin. İkinci olarak süspansiyon yumuşatma diye bir işlem yapılması kesinlikle sakıncalı bir durum. Böyle bir şeyi öneren olursa yanından koşarak uzaklaşın  :)
Turbo Twin Spark

demonics156

Lastikler çok kaliteli sayılmaz, petlas 205/55 r16 yazlık lastik, yaklaşık olarak 14000 km yol yaptım. 156 kaliteli asfalt otomobili :)

dnr1

Arkadaşlar yazmış,lastik diye..şöyle anlatayım madem..lastiklerin havasını 30 psi yap bide öyle dene...focus janti 15" sendekiler 16".. ;)
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

agucba

156, eski Alfa'lara göre nispeten yumuşaktır. Kıymetini bilin.  :)

///////////////

ATA

Alt takiminda etkisi olabilir, özelliklede alt salincaklar bozuksa konfor belirgin bozuluyor. Tüm yolu kabinde hissedersiniz.

Sonrasinda amortisörleri kontrol etmek lazim. Özelliklerini yitirdilerse gelen darbeleri ememez.

Bu parçalar sağlikli çalişiyor ise lastik ömrü ve basinçlarini kontol edin derim.




Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ATA


You are not allowed to view links. Register or Login
156, eski Alfa'lara göre nispeten yumuşaktır. Kıymetini bilin.  :)

Hakkaten öyleymiş ya, kullanma klavuzuna görr ön 39 arka 36 hava basinca yoldaki çakiltaşini böbreklerde hissediyorunuz :)


Tapatalk
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

demonics156

Bilstein marka süspansiyon kullanıldığında konfor anlamında artış olur mu acaba

agucba

Ne tür amortisör kullandığınıza bağlı.

Sizin sorunuzu bir örnek ile açıklamak gerekirse;

"Hangi Alfa Romeo'yu almalıyım?" diye sorarsanız, size verilecek olan cevap; "Beklentiniz nedir?" olacaktır.

Alfa Mito, iki kapılı ve küçük sınıf bir otomobil, Alfa Giulietta ise kompakt sınıfa mensup dört kapılı bir örnek. Ben gencim, bana iki kapı yeter, bagajım küçük olsa da olur derseniz, size Mito öneririz. Yok, daha fazla yere ihtiyacım var, artı arkaya da rahat oturmalıyım derseniz, o zaman Giulietta öneririz.

Bilstein ile ilgili sonuza gelince. Bilstein'in farklı farklı modelleri var. Kimisi standart ayarlara yakın iken, kimisi sportif beklentilere göre tasarlanmıştır. Bu sebeple Bilstein'in kast ettiğiniz belli bir modeli varsa, size ona göre daha sağlıklı cevap verebiliriz.

///////////////

demonics156


tunerviper

Konfor için en uygunu b4 olanı. Standart amortisöre en yakın olandır. B4 + oem yay ile sorunsuz kullanabilirsiniz.
Turbo Twin Spark