Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 yağ yakma sorunu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

crackher

You are not allowed to view links. Register or Login
1.6 ların standart yagı 10-40 ama şöyle bir durum var yagcılar 4 litre koyuyorlar. buna çok defa şahit oldum ve çok yağcıyı uyardığımı biliyorum. Bizim araçların litresi 4.4 litre hatta 100 gr fazladan zarar gelmez 4.5 litre :)

Şuana kadar her alfama tam sentetik yag kullandım, ve 2.0 olanlara 10-60    1.6 olanlara 10-40 tam sentetik.
Şuan aracımda özel bir sekman var ortalama 2 senedir hiçbir eksilme yaşamadan kullanıyorum ama aracım 2.0 Selespeed olduğu için 10-60 motul tam sentetik yağ kullanıyorum.
ama 4lt konulduğu zaman Full gösteriyor yyağ cubugunda. bende aynıdurumu ssöylemiştim ustaya

ASKHEM

Merhaba, buna çözüm bulabilen var mı? Motul 10w40 ile 300 km'de 300 gr eksiltiyor benim 156 2.0 300 binde aracım. Rektefiye yaptırmak istemiyorum çünkü kullanılan malzemelerin kaliteli olmadığını 1 sene içinde tekrar segman piston istediğini çoğu kez duydum. Ne yapmak lazım 10w60 onarım yağıdır segman aralarını genişletir gibi bi söylem duydum. Çok fazla kaput açar oldum, çok sıkıldım hatta geçen yağ kapağını hafif tatlı sert sıktım daha sonra açması kolay olsun diye yolda giderken açılmış 2 lt yakın yağ fışkırmış farketmesem motoru kucaklayacaktım. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

Testarossa

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba, buna çözüm bulabilen var mı? Motul 10w40 ile 300 km'de 300 gr eksiltiyor benim 156 2.0 300 binde aracım. Rektefiye yaptırmak istemiyorum çünkü kullanılan malzemelerin kaliteli olmadığını 1 sene içinde tekrar segman piston istediğini çoğu kez duydum. Ne yapmak lazım 10w60 onarım yağıdır segman aralarını genişletir gibi bi söylem duydum. Çok fazla kaput açar oldum, çok sıkıldım hatta geçen yağ kapağını hafif tatlı sert sıktım daha sonra açması kolay olsun diye yolda giderken açılmış 2 lt yakın yağ fışkırmış farketmesem motoru kucaklayacaktım. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
Şunu deneyebilirsiniz,
LM Engine flush ile yağı boşaltıp ,LM 10W60  +LM MoS2 yağ katkısı koyabilirsiniz.
Bu şekilde tüketim azalabilir, azalan gördüm.
this is all about passion

radar54

Selam You are not allowed to view links. Register or Login  Canı'ın önerisine katılıyorum. 1-2 bakım da 10/60 kullanın etkisini göreceksiniz.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

halil

MOBİL 1 extended life 10w60 yağ da kullanabilirsiniz.

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ASKHEM

10W60 yazın tamam ama kışın problem olur mu acaba. Önceki araçlarımda 10w60 kullanmıştım kışın zorlanıyor hissi veriyordu. Kalın yağ olduğu için varyatöre geç ulaşır. Varyatörü'de bozar mı acaba ?
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

radar54

10/40 ve 10/60 ın soğuk hava performansı aynıdır.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

ASKHEM

O zaman 10w60 dan devam edeyim. Ya LM yada Mobil1 kullanıcı yorumlarına göz atayım. Teşekkürler hepinize.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

berkealkan

 
You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba, buna çözüm bulabilen var mı? Motul 10w40 ile 300 km'de 300 gr eksiltiyor benim 156 2.0 300 binde aracım. Rektefiye yaptırmak istemiyorum çünkü kullanılan malzemelerin kaliteli olmadığını 1 sene içinde tekrar segman piston istediğini çoğu kez duydum. Ne yapmak lazım 10w60 onarım yağıdır segman aralarını genişletir gibi bi söylem duydum. Çok fazla kaput açar oldum, çok sıkıldım hatta geçen yağ kapağını hafif tatlı sert sıktım daha sonra açması kolay olsun diye yolda giderken açılmış 2 lt yakın yağ fışkırmış farketmesem motoru kucaklayacaktım. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.


1.000 km'de 1lt yağ çok ciddi bir rakam. 10W60'ın da, herhangi bir katkının da fayda edeceğini zannetmiyorum. Üstelik kilometreden ötürü akla ilk gelen segmanlar olmasına rağmen üst kapak da elden geçirilmeyi bekliyor olabilir.

Bu arada 2.0 Twin Sparklar için zaten doğru yağ 10W60, özellikle yaz aylarında.

Ben iyi bir ustada sorununuza kesin bir teşhis koydurmanızdan ve muhtemelen motor yaptırmanızdan yanayım. 1 senede tekrar segman piston gerekmesi durumunu da çok anlayamadım, bunu söyleyenler o bahsettikleri yıl içerisinde kaç kilometre yol yapmışlar da öyle olmuş :)

Kısaca, aracınızın 98-99 model olduğunu tahmin ediyorum; 300 bin içerisinde de motor hiç açılmamışsa, e artık vakti gelmiş geçiyor :)

Keyifli ve güvenli sürüşler dilerim  :clover:

Not: Yağda da bugüne kadar Motul'den şaşmadım. Tavsiye ederim  :alfisti:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

ASKHEM

Yanıtınız için teşekkür ederim. Bende motul 10w40 kullanıyorum şuan. Çok sessiz sorunsuz çalışıyor ama yağ yakması beni deli ediyor. Motor yaptırmak ciddi masraf ve kullanılan malzemenin şuan üzerinde olandan çok daha kötü olacağı kanaatindeyim. Bakalım 10w60 deneyeyim biraz azaltsa yeter bana, şuan su gibi içiyor.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

berkealkan

#35
You are not allowed to view links. Register or Login
Yanıtınız için teşekkür ederim. Bende motul 10w40 kullanıyorum şuan. Çok sessiz sorunsuz çalışıyor ama yağ yakması beni deli ediyor. Motor yaptırmak ciddi masraf ve kullanılan malzemenin şuan üzerinde olandan çok daha kötü olacağı kanaatindeyim. Bakalım 10w60 deneyeyim biraz azaltsa yeter bana, şuan su gibi içiyor.


Motor yaptırmaktan kastım önce teşhis edilmesi, sonra gereğinin yapılması. Kalan kısmı izin verir ölçüdeyse belki yalnızca segman atılacak araca; bilemeyiz. Bir de sıfır ve kaliteli malzemenin 300bin kilometre yapmış 24-25 yaşındaki malzemeden daha kötü olacağı fikri nereden geliyor hiç anlamadım. İyi usta + iyi malzeme = iyi iş.

10W60 kullanmanızın en ufak fayda sağlamayacağına çok eminim.

Üstelik kabaca bir hesap yapacak olursak;

Bakım için koyacağınız ve eksildikçe tamamlayacağınız 10W60 yağın size 10bin kilometre sonundaki maliyeti 7 bin lira civarında olacak. Yağ katkılarına hiç girmiyorum bile.

Yine de deneyecek olursanız mutlaka yazın buraya  :alfisti:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
Yanıtınız için teşekkür ederim. Bende motul 10w40 kullanıyorum şuan. Çok sessiz sorunsuz çalışıyor ama yağ yakması beni deli ediyor. Motor yaptırmak ciddi masraf ve kullanılan malzemenin şuan üzerinde olandan çok daha kötü olacağı kanaatindeyim. Bakalım 10w60 deneyeyim biraz azaltsa yeter bana, şuan su gibi içiyor.

Yağ yakma durumu için su gibi içiyor demişsiniz. Bu durumda olan bir motorun Berke'nin dediği gibi daha kalın yağ yada çeşitli yağ katkıları ile yağ tüketimini azaltamassınız. Size yakın olan büyükşehirlerdeki alfa romeo ustalarına gidip önce bir baktırırsanız iyi olur. Belki tam motor yaptırmadan alttan yada üstten bir müdahale ile çözüme ulaşabilir siniz.
Ayrıca motor yaptırmak ve komple araba boyatmak ülkemizde kötü niyetli kimseler yüzünden insanı olumsuz düşüncelere sevk ediyor. Şahsen 20 ve üzeri yaşlardaki araçlarda komple boya ve düzgün parça ile yapılan motor stock halde ki durumundan çok daha iyi olacaktır.
1 hayal
5 duyu
6.his

ASKHEM

You are not allowed to view links. Register or Login
Yağ yakma durumu için su gibi içiyor demişsiniz. Bu durumda olan bir motorun Berke'nin dediği gibi daha kalın yağ yada çeşitli yağ katkıları ile yağ tüketimini azaltamassınız. Size yakın olan büyükşehirlerdeki alfa romeo ustalarına gidip önce bir baktırırsanız iyi olur. Belki tam motor yaptırmadan alttan yada üstten bir müdahale ile çözüme ulaşabilir siniz.
Ayrıca motor yaptırmak ve komple araba boyatmak ülkemizde kötü niyetli kimseler yüzünden insanı olumsuz düşüncelere sevk ediyor. Şahsen 20 ve üzeri yaşlardaki araçlarda komple boya ve düzgün parça ile yapılan motor stock halde ki durumundan çok daha iyi olacaktır.
Öyle bir ustaya henüz denk gelmedim. Hani derler ya silecek değiştirmeye gittim motor indirdiler diye o hesap. Tamirhane'ye gittiğiniz anda artık olay sizin istek var arzularınızdan çıkıyor aynı berbere gidip traş olmak gibi, Siz ne derseniz deyin alaburus olacak o saç..
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

ASKHEM

You are not allowed to view links. Register or Login

Motor yaptırmaktan kastım önce teşhis edilmesi, sonra gereğinin yapılması. Kalan kısmı izin verir ölçüdeyse belki yalnızca segman atılacak araca; bilemeyiz. Bir de sıfır ve kaliteli malzemenin 300bin kilometre yapmış 24-25 yaşındaki malzemeden daha kötü olacağı fikri nereden geliyor hiç anlamadım. İyi usta + iyi malzeme = iyi iş.

10W60 kullanmanızın en ufak fayda sağlamayacağına çok eminim.

Üstelik kabaca bir hesap yapacak olursak;

Bakım için koyacağınız ve eksildikçe tamamlayacağınız 10W60 yağın size 10bin kilometre sonundaki maliyeti 7 bin lira civarında olacak. Yağ katkılarına hiç girmiyorum bile.

Yine de deneyecek olursanız mutlaka yazın buraya  :alfisti:

Hesabı görünce hak verdim izmir'de bi sevdiğim ata usta var onada geçen gün gittim randevusuz neden geldin diye fırçaladı gönderdi. Derdim parada değil, paramla rezil olmak istemiyorum.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Hesabı görünce hak verdim izmir'de bi sevdiğim ata usta var onada geçen gün gittim randevusuz neden geldin diye fırçaladı gönderdi. Derdim parada değil, paramla rezil olmak istemiyorum.

Neden geldin diyen ustaları çok fazla duyar olduk bu aralar. Her halde doyuma ulaşmanın sonucu bu sanırım. 8-9 yıldır aynı ustaya giderim ki Alfa ustası değildir bir kere bile neden geldin dediğini duymadım. Randevuluda gitmem çocukların canı oralet çekmiş der giderim. Elinde başka iş olsa bile 1-2 saat bizim işimizi görür. Esnaflık zor zanaat
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Hesabı görünce hak verdim izmir'de bi sevdiğim ata usta var onada geçen gün gittim randevusuz neden geldin diye fırçaladı gönderdi. Derdim parada değil, paramla rezil olmak istemiyorum.


Ata'yı (Rosso) şahsen tanımam ancak instagram üzerinden muhabbetimiz oldu, oldukça saygılı ve kibar bir arkadaşımız; iki tarafı da dinlemeden yorum yapmam doğru olmaz. Ancak insanlık hali, devreler uyuşmaz. Başka iyi servisler de var bildiğim kadarıyla İzmir'de.

Bu arada niyetim ukalalık yapmak değil ancak gerçekten, 1 litre yağ tüketimi işin son noktası. Belki segman belki üst kapak belki ikisi beraber motorun bir elden geçmesi kilometre ve yaş itibari ile çoğu derdinize derman olacaktır. Büyük ihtimalle aracınız olması gerekenden fazla da yakıyordur. Gün sonunda daha az yağ, daha az yakıt tüketimi ve erken müdahale ile olası bir çok problemin önüne geçerek kârlı çıkacağınıza eminim.


You are not allowed to view links. Register or Login
...berbere gidip traş olmak gibi, Siz ne derseniz deyin alaburus olacak o saç..

Tam da bu yüzden, berberim de ustam da uzun yıllardır aynı ve hiç değişmiyor. İstanbul'da olsanız Muttalip'i kesinlikle önerirdim.


2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

melih123

Ben izmir'de olduğum halde Muttalip usta'nın üzerine usta tanımam.6-7 ay izmir sanayisinde yatıp çözülemeyen sorunu 2 günde çözmüştür kendisi.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

kejman290

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba, buna çözüm bulabilen var mı? Motul 10w40 ile 300 km'de 300 gr eksiltiyor benim 156 2.0 300 binde aracım. Rektefiye yaptırmak istemiyorum çünkü kullanılan malzemelerin kaliteli olmadığını 1 sene içinde tekrar segman piston istediğini çoğu kez duydum. Ne yapmak lazım 10w60 onarım yağıdır segman aralarını genişletir gibi bi söylem duydum. Çok fazla kaput açar oldum, çok sıkıldım hatta geçen yağ kapağını hafif tatlı sert sıktım daha sonra açması kolay olsun diye yolda giderken açılmış 2 lt yakın yağ fışkırmış farketmesem motoru kucaklayacaktım. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
Hocam öncelikle merhabalar. 156 1.6TS 2004 Model aracımı 2024/Şubat ayında aldım. Üstünde 10w40 Castrol vardı ben Motul 10w40 la değiştirdim. 8 Bin Km'de 4 Litrelik Motul bidonunu bitirdim ekleme yaparak. Egzozdan hava soğukken dumanı var sadece mavi duman ya da üflemesi yok. Performans konusunda da gayet iyi gidiyor. İzmir Aydın otobanında sürekli sıkıştırarak kullanıyorum +200'lü hızlara çıkıyorum ve araç LPG'li. 10w60'a geçmeyi düşünmüyorum sebebi aracımla işe 5 gün gidiyorum ve iş yerim evime çok yakın denecek bir mesafede. 10w60 yağın aracımın motorunu yoracağını daha az yağlama yapacağını düşünüyorum. Uzun yola çıkmadan kontrol edip yağı ekleyip devam ediyorum şuanlık. Benim araç aşağı yukarı 2bin km'de 1 litre yağ eksiltiyor. Bunu da sıkıştırınca yapıyor. Lpg'li kullanım da olunca bu eksiltmeye normal gözüyle bakıyorum ben. Aracımın 2.yağ bakımını 9.000'kmde yaparım yaparken de Luqui Moly'nin Flush Engine (Motor iç Yıkama Katkısı)'nı kullanacağım. Yağ yakmasını biraz daha azaltırsa forumda yazarım tekrardan.

ASKHEM

You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam öncelikle merhabalar. 156 1.6TS 2004 Model aracımı 2024/Şubat ayında aldım. Üstünde 10w40 Castrol vardı ben Motul 10w40 la değiştirdim. 8 Bin Km'de 4 Litrelik Motul bidonunu bitirdim ekleme yaparak. Egzozdan hava soğukken dumanı var sadece mavi duman ya da üflemesi yok. Performans konusunda da gayet iyi gidiyor. İzmir Aydın otobanında sürekli sıkıştırarak kullanıyorum +200'lü hızlara çıkıyorum ve araç LPG'li. 10w60'a geçmeyi düşünmüyorum sebebi aracımla işe 5 gün gidiyorum ve iş yerim evime çok yakın denecek bir mesafede. 10w60 yağın aracımın motorunu yoracağını daha az yağlama yapacağını düşünüyorum. Uzun yola çıkmadan kontrol edip yağı ekleyip devam ediyorum şuanlık. Benim araç aşağı yukarı 2bin km'de 1 litre yağ eksiltiyor. Bunu da sıkıştırınca yapıyor. Lpg'li kullanım da olunca bu eksiltmeye normal gözüyle bakıyorum ben. Aracımın 2.yağ bakımını 9.000'kmde yaparım yaparken de Luqui Moly'nin Flush Engine (Motor iç Yıkama Katkısı)'nı kullanacağım. Yağ yakmasını biraz daha azaltırsa forumda yazarım tekrardan.
Cevabın için teşekkürler. Bi formül bulursak haberleşelim. Yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla fabrika bir miktar yağ yakması için özellikle segmanı bu şekilde tasarlamış, güç almak için. Dediğiniz gibi yüksek süratte gidersem araç daha fazla yakıyor ama normalde de yakıyor malesef. +200'e hiç çıkamadım 190'da kaldı hep. Buradaki arkadaşlar baskı balatadandır dedi ama kaçırma olmadığı için balatada değiştirmekte istemedim.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
...Aracımın 2.yağ bakımını 9.000'kmde yaparım yaparken de Luqui Moly'nin Flush Engine (Motor iç Yıkama Katkısı)'nı kullanacağım. Yağ yakmasını biraz daha azaltırsa forumda yazarım tekrardan.

Engine Flush ile ilgili çok fazla fikir var, onlara girmeyeceğim ancak; aracınızın yağ yakıyor olmasına nasıl çare olmasını umuyorsunuz onu pek anlayamadım?
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

kejman290

You are not allowed to view links. Register or Login
Engine Flush ile ilgili çok fazla fikir var, onlara girmeyeceğim ancak; aracınızın yağ yakıyor olmasına nasıl çare olmasını umuyorsunuz onu pek anlayamadım?

Hocam farklı motor yağları birbirine karışınca ister istemez motor daha fazla yağ yakıyor. Eski yağ kalıntıları motorun içinde kalıyor. Flush Engine ile motor içinde kalan o eski yağ kalıntılarını temizleyip yeni yağı koyduktan sonra tortusuz ve temiz yağ kalacak aracın motorunda. Yeni koyulan yağ eski yağla tepkimeye girmeyecek saf şekilde kalacak. Yağlama artacak.

Kaan

You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam farklı motor yağları birbirine karışınca ister istemez motor daha fazla yağ yakıyor. Eski yağ kalıntıları motorun içinde kalıyor. Flush Engine ile motor içinde kalan o eski yağ kalıntılarını temizleyip yeni yağı koyduktan sonra tortusuz ve temiz yağ kalacak aracın motorunda. Yeni koyulan yağ eski yağla tepkimeye girmeyecek saf şekilde kalacak. Yağlama artacak.

Hocam Berke'nin öğrenmek istediği bahsettiğiniz yağ yada katkısı nasıl yağ eksiltmeyi önleyecek yada azaltacak ! Siz yağlama ile ilgili bir durumdan bahsetmişsiniz. Segmanlar arasındaki milimetrik boşluk değişikliği yağ eksiltmeyi artıracaktır. Yani iyi yağlama yapıyor olması yağ eksiltmeyecek demek değil ki. Berke'nin bahsettiği de bu yağ neden eksiliyor bir teşhis edilmesi ve buna göre de bir reçete uygulanması.
1 hayal
5 duyu
6.his

melih123

You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam farklı motor yağları birbirine karışınca ister istemez motor daha fazla yağ yakıyor. Eski yağ kalıntıları motorun içinde kalıyor. Flush Engine ile motor içinde kalan o eski yağ kalıntılarını temizleyip yeni yağı koyduktan sonra tortusuz ve temiz yağ kalacak aracın motorunda. Yeni koyulan yağ eski yağla tepkimeye girmeyecek saf şekilde kalacak. Yağlama artacak.

6-7 sene önce bende aynı aşamaları yaşadım. Ama hiçbiri fayda etmedi, sonra mecburen komple rektefiye yapılmıştı. O gün bugündür gram yağ eksiltmiyor.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

berkealkan

You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam farklı motor yağları birbirine karışınca ister istemez motor daha fazla yağ yakıyor. Eski yağ kalıntıları motorun içinde kalıyor. Flush Engine ile motor içinde kalan o eski yağ kalıntılarını temizleyip yeni yağı koyduktan sonra tortusuz ve temiz yağ kalacak aracın motorunda. Yeni koyulan yağ eski yağla tepkimeye girmeyecek saf şekilde kalacak. Yağlama artacak.

Engine Flush, çok uzun süre yatmış ya da yağı değiştirilmemiş araçlarda balçıklaşan yağın tamamen çözülmesi için kullanılan ağır deterjanlara verilen genel bir isim; bu durumda da doğru kullanım;

- motor sıcakken konması
-15dk yükte 15dk rölantide çalıştırılması
- eski yağın boşaltılması
- yağ filtresi değişimi
- yeni yağ konması
- motor tekrar ısıtılıp o yağın da boşaltılması
- yağ filtresi değişimi
- istenilen yağın konulması

şeklinde. Bunu neden anlattım? Engine Flush'dan sonra direkt kullanmak istediğiniz yağı koymanız yarardan çok zarar getirecektir çünkü mutlaka bir yerlerde o çözücüler kalacak.

Sizin balçıklaşma gibi bir probleminiz olduğunu sanmıyorum. Alfa Romeo ile alakalı bir konu da değil bu, benzer yaş ve kilometrelerdeki bir çok içten yanmalı motor gibi yaş ve kilometreden ötürü aşınmış parçaları olan, yenilenmesi gereken bir motorunuz var.

Ayrıca iyi yağlamanın bir çok farklı ayağı var. Yağ pompanız sağlıklı mı? Orijinal yağ filtresi kullanıyor musunuz?

Buyrun kendiniz deneyin ancak lütfen başka insanları yanıltmayın, forumda bilgi kirliliğine yol açmayın. Çünkü 10W60'ın yağlamanızı azaltacağını, engine flush'ın da yağlamanızı artıracağına inanıyorsunuz.

Güvenli ve keyifli sürüşler dilerim  :clover:
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

ASKHEM

You are not allowed to view links. Register or Login

Adamlar yağ yakma konusunda çözümü bulmuş sanırım. 6000 km'de 0,5 lt yağ yakmış bu işlemden sonra. İlgilenenler için linki bırakıyorum.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.