Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Subapların değişimi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Josephh

Merhabalar


Subapların erimesi sonucu hangi problemler araçta bariz kendini belli eder ve değişim maliyeti parçalarla birlikte ortalama ne tutar yardımlarınız için şimdiden teşekkürler iyi forumlar

halil

soğuk motorda zor çalışma olur.
Rölantide titreme ve sarsıntılar oluşur.
Performans kaybı ve çekiş düşüklüğü görülür.

subap erimesinin başlıca nedeni lpg'dir.yalnız bu belirtiler,aracınızda lpg kullanıyorsanız ,ateşleme bobininin ve buji kablolarının arızası sonucunda da ortaya çıkabilir.öncelikle ateşleme sistemini kontrol ettirin.sistem sağlamsa silindirlere basınç testi yaptırarak ,subapları kontrol ettirin.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Josephh

Hocam yokuşta araç cok zorluyo titriyo stop edicekmiş gibi oluyo sonra topluyo baskı balata yeni aklıma subaplar geldi ateşlemeyi hiç düşünmemiştim

halil

Öncelikle aracı benzine al dene.söylediğin arızalar ortaya çıkmıyor ya da daha az hissedilir şekilde ortaya çıkıyor ise atesleme sistemine baktır.

HTC mobil

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Josephh

Benzindede aynı hocam bu subap değişimi maliyetli bir iş mi acaba ekstra parca cıkarmı subap takımından baska

Sercan Keklik

bu bahsettıgınız sorunların sebebı subap erımesı kım dedı?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Josephh

Valla sercan abi benim tahminim bu. Hava sistemini yeniledim buji buji kablolarını yeniledim bobinleri kontrol ettim baskı balata yeniledim egzoz sistemini yeniledim yinede motor cok sesli çalışıyo ve hafif bile olsa yokuşta motor yığılıyo cok zor kalkıyo gazı cok verıyorum kalkmak için çekiş aşırı düşük yakıt da fazla bulundugum yerdede servisi ustası yok

octinum

Kompresyon testi yaptırmadan biraz afaki kalır. Bir de araç LPG'li ise supaplar değil supap *yuvalarının* olma ihtimali daha fazla. O tam nasıl değişiyor onu bilmiyorum.


Josephh

Evet hocam sabah ugradım o testi yaptı 9-10 bar arası cıkıyomus subapların değimesi lazım dedi normalde olması gereken değerler ne peki maliyetde 1-1.5 arası bi fiyat cıkardı kaba taslak

halil

kompresyon testi ile subab kaçak testini karıştırmayın.sizin yaptırdığınzı kompresyon testi.eğer ki segmanlarınız da aşınma var ise ölçülen basınç miktarı da düşük çıkar.sizi yanıltmasın..subabların testinde ise bujiler sökülüp,her bir silindir üst ölü noktaya getirilir ve her bir  buji yuvasından ayrı ayrı  hava basıncı uygulanır.eğer ki içeri basılan hava kaçmıyorsa subablarınız sağlamdır.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Sercan Keklik

You are not allowed to view links. Register or Login
Valla sercan abi benim tahminim bu. Hava sistemini yeniledim buji buji kablolarını yeniledim bobinleri kontrol ettim baskı balata yeniledim egzoz sistemini yeniledim yinede motor cok sesli çalışıyo ve hafif bile olsa yokuşta motor yığılıyo cok zor kalkıyo gazı cok verıyorum kalkmak için çekiş aşırı düşük yakıt da fazla bulundugum yerdede servisi ustası yok

bi yanlışlık var ama hayırlısı :)
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Josephh

hocam  o zaman bu usta deneme yanılma muhabbeti yapıcak ben bi kaç ustaya daha varayım tez zamanda

senin yorumun ne sercan abi

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Evet hocam sabah ugradım o testi yaptı 9-10 bar arası cıkıyomus subapların değimesi lazım dedi normalde olması gereken değerler ne peki maliyetde 1-1.5 arası bi fiyat cıkardı kaba taslak

9-10 bar öyle çekmemesine sebep olacak bir değer değil ki? :) 9-10 bar dediğiniz 130-145psi arası yapar. Benimki de o aralıkta zaten ve geçen haftalarda başlayan ateşleme sorununa kadar da öyle yokuşta çekmeme sorunum filan yoktu. Hatta ateşleme sorunu başladığında 2000 devir civarını geçince birden düzeliyordu, rampa yukarı çıksın diye gaza fazla basmışsam 2-3 viteslerde birden patinaja kalıyordu.

O testin şöyle yapılması gerek:

1. Kompresyon testi yapılacak. Yapılmış.
2. Her silindire, bir kaşık kadar motor yağı eklenip tekrar test yapılacak.

Eğer 2. kompresyon testinde çıkan sonuç değişmiyor veya fazla fark yaratmıyorsa segmanlarda sorun yoktur, supaplardan kuşkulanılır. Eğer sonuç çok değişiyorsa segman olma ihtimali daha fazladır. Bir de silindirler arası en fazla %10, mümkünse %2-3 kadar fark olmalı. Yani biri 150psi öbürü 110psi ise evet bir sorun olabilir mesela.

Ayrıca dediğim gibi o değerler öyle yokuş çıkartmayacak değerler değil. Bir de sadece supap değişimine, orijinal supap kullanılmadığı sürece, o fiyat biraz fazla gibi geldi bana.

Josephh

You are not allowed to view links. Register or Login
9-10 bar öyle çekmemesine sebep olacak bir değer değil ki? :) 9-10 bar dediğiniz 130-145psi arası yapar. Benimki de o aralıkta zaten ve geçen haftalarda başlayan ateşleme sorununa kadar da öyle yokuşta çekmeme sorunum filan yoktu. Hatta ateşleme sorunu başladığında 2000 devir civarını geçince birden düzeliyordu, rampa yukarı çıksın diye gaza fazla basmışsam 2-3 viteslerde birden patinaja kalıyordu.

O testin şöyle yapılması gerek:

1. Kompresyon testi yapılacak. Yapılmış.
2. Her silindire, bir kaşık kadar motor yağı eklenip tekrar test yapılacak.

Eğer 2. kompresyon testinde çıkan sonuç değişmiyor veya fazla fark yaratmıyorsa segmanlarda sorun yoktur, supaplardan kuşkulanılır. Eğer sonuç çok değişiyorsa segman olma ihtimali daha fazladır. Bir de silindirler arası en fazla %10, mümkünse %2-3 kadar fark olmalı. Yani biri 150psi öbürü 110psi ise evet bir sorun olabilir mesela.

Ayrıca dediğim gibi o değerler öyle yokuş çıkartmayacak değerler değil. Bir de sadece supap değişimine, orijinal supap kullanılmadığı sürece, o fiyat biraz fazla gibi geldi bana.

Hocam sizdeki sorunlar kısmi olarak bendede var. 2000 devirden sonra araç şaha kalkıyo fakat benım aklımı bulandıran yokuşta kalkıstan sonra cekmeme gibi bi problem yok  kalkışta motorun yığılması stop edicekmiş gibi olması ve biraz rampaysa kalkışın cok zor olması.Bunun ateşleme sistemiyle bi ilgisi varmı acaba

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam sizdeki sorunlar kısmi olarak bendede var. 2000 devirden sonra araç şaha kalkıyo fakat benım aklımı bulandıran yokuşta kalkıstan sonra cekmeme gibi bi problem yok  kalkışta motorun yığılması stop edicekmiş gibi olması ve biraz rampaysa kalkışın cok zor olması.Bunun ateşleme sistemiyle bi ilgisi varmı acaba
İki gün bekleyiniz. :)

Çok deneyimim yok o konuda ama sanki supaptan olsa normal gidişte de sıkıntı yaşatmalıydı. Cumartesi günü arkadaşın bobinleri alıp deneyeceğim. Sorunum çözülürse bobin değişim denemesi tavsiye edeceğim açıkçası.

Josephh

You are not allowed to view links. Register or Login
İki gün bekleyiniz. :)

Çok deneyimim yok o konuda ama sanki supaptan olsa normal gidişte de sıkıntı yaşatmalıydı. Cumartesi günü arkadaşın bobinleri alıp deneyeceğim. Sorunum çözülürse bobin değişim denemesi tavsiye edeceğim açıkçası.

Tamamdır hocam teşekkür ederim haber bekliyorum :)