Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



PERFORMANS SORUNU

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

serkanersoy

Merhaba arkadaşlar araba geçen ay motordan çıktı 6000 lira masraf yaptım ne var ne yok değişti yenilendi (debimetre ve lambda sensörü hariç) fakat arabada çekiş düşüklüğü mevcut.usta lambda sensörü hatası veriyor dedi ve debimetre değişmesi gerekiyor demişti onları değiştirmedim 1500 km sonra tekrar bakımı var (şuan 800 kmde) yag ve filtre değişecek o zaman tekrar bakarız dedi bunlara.düşük devirlerde çekiş düşük fakat 2500 devirden sonra allah ne verdiyse gidiyo debimetre ve lambda sensörü arızalarından mı kaynaklıdır?bunları değiştirince düzelirmi ki? tecrübe edinen arkadaşlar yorumlarıyla bizleri bilgilendirirse sevinirim...

Alper

Debi de lambda da araç için cok önemli Sensörler dir.
Bence ölçüm değerlerinde sorun varsa değiştirin.
Yakitiniz da düşecektir emin olun.

dnr1

Lambda+debimetre guc demektir..ikisinide degistir..300 tl tutar ikisi..ben her sene degistiriyorum...
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

vlkylmz

You are not allowed to view links. Register or Login
Lambda+debimetre guc demektir..ikisinide degistir..300 tl tutar ikisi..ben her sene degistiriyorum...

bizim araçlarda 3 tane lambda sensoru var(mk2 156)Bu sensorların parça numaralarını biliyormusunuz.
kalite asla tesadüf değildir

tunerviper

Hangi lambdanın arıza verdiği hatada yazar. Ona göre işlem yapılması gerekir. Tam gazda beyin lambda üzerinden okuma yapmaz. Belirli bir devir ve gaz oranına kadar lamda dan correction yaparak yakıt gönderir. Eğer sorun üst devirlerde de devam ediyor ise debimetre olma ihtimali daha yüksek.
Turbo Twin Spark

vlkylmz

You are not allowed to view links. Register or Login

benim 156'da rolantide çalışırken böyle bir değer almıştım.Lambda sinyali 2' voltaj vermiyor...
kalite asla tesadüf değildir

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

benim 156'da rolantide çalışırken böyle bir değer almıştım.Lambda sinyali 2' voltaj vermiyor...

Normal o 4. lambda bağlantısı. 3 tanesi yukarıdakiler. 2 pre cat ve 1 after cat.
Turbo Twin Spark

vlkylmz

teşekkürler,son zamanlarda P0141,P1173,P1176 ve P0136 nolu arıza kodlarını alıyorum.Bujilerim orjinal ile yaklaşık 10 bin km önce değişti.Buji kablolarımın hepsi bosh marka ve hepsinin dirençleri normal.Geçenlerde biri arızalı çıktı ve değiştirdim.
kalite asla tesadüf değildir

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
teşekkürler,son zamanlarda P0141,P1173,P1176 ve P0136 nolu arıza kodlarını alıyorum.Bujilerim orjinal ile yaklaşık 10 bin km önce değişti.Buji kablolarımın hepsi bosh marka ve hepsinin dirençleri normal.Geçenlerde biri arızalı çıktı ve değiştirdim.

Hata ekrarının fotosu var ise daha sağlıklı olur.
Turbo Twin Spark

vlkylmz

You are not allowed to view links. Register or Login

bu ekrandan bahsediyorsunuz sanırım...
kalite asla tesadüf değildir

tunerviper

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

bu ekrandan bahsediyorsunuz sanırım...

Sizin 3. lambda yani katalitik ten sonraki egzoz bosrusu üzerindeki tamamen bozulmuş gözüküyor. Isıtıcı devrede çalışmıyor sinyal de alınamıyor. Fakat bu 3. lambda karışımı etkileyen bir görevi yok. Katalitikten sonraki değerlere bakar.

Bence debimetre (maf) değiştirip deneyin. Eğer karışım hataları devam eder ise ateşleme,enjektör kontrolleride yapılmalı.
Turbo Twin Spark

vlkylmz

Çok teiekkürler değerli bilgi ve tavsiyeler için.Enjektorler için carbonclean yaptırmak faydalı olurmu acaba.
kalite asla tesadüf değildir

tunerviper

Bence benzinli araçta gerek yok. Debimetre ve lambda sorunu çözüldükten sonra ecu restlemeyi unutmayın.
Turbo Twin Spark

vlkylmz

tamam çok teşekkür ederim...
kalite asla tesadüf değildir

serter

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba arkadaşlar araba geçen ay motordan çıktı 6000 lira masraf yaptım ne var ne yok değişti yenilendi (debimetre ve lambda sensörü hariç) fakat arabada çekiş düşüklüğü mevcut.usta lambda sensörü hatası veriyor dedi ve debimetre değişmesi gerekiyor demişti onları değiştirmedim 1500 km sonra tekrar bakımı var (şuan 800 kmde) yag ve filtre değişecek o zaman tekrar bakarız dedi bunlara.düşük devirlerde çekiş düşük fakat 2500 devirden sonra allah ne verdiyse gidiyo debimetre ve lambda sensörü arızalarından mı kaynaklıdır?bunları değiştirince düzelirmi ki? tecrübe edinen arkadaşlar yorumlarıyla bizleri bilgilendirirse sevinirim...
Selam ,
Önce rodaj için gerekli km'yi doldurmanız gerekiyor ( 1500 km )
Rodaj süresi boyunca aracı ne ezik nede sıkıştırırcasına kullanmamaya özen gösterin
Maksimum 3.5 rpm e ulaşmadan vites yükseltin( rodaj süresince )
İlk yağ değişiminde  ecu yu sıfırlattırın arızaları sildirip sonrasında hata verirse ciddiye alın
Güle güle kullanmak dileğiyle
Motor hakkında hertürlü soru sorabilirsiniz , vereceğiniz detay doğrultusunda net yanıtlar alabilirsiniz