Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hangi Motor Yağı?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ArinFırat

4 yıl 10-40 kullandım son 1 yıldır önce 5-40 şimdide 10-60 kullanıyorum..kafam allak bullak oldu,eksiltmeye çözüm ararken süpaplarımız şakırdamasın bari..10-60 a devammı yoksa spec.karşıladığını taahhüt eden 0-40 a mı? Yoksa el classico 10-40 a dönüş mü?

milano 75

sonuç basit,motor üretildiğinde hangi yağ tavsiye edildiyse sübap aralıkları falan o yağa göre dizayn edilmiş,yada o yağla en düzgün verim alınmıştır testlerde falan. haa o zaman 0-40 yokdu şimdi var ama sizin aracınız 10-40 yemeye alışmış.eksiltme rahatsız ediyosa kalınlaştırın ama bu saattten sonra inceltmek yapılacak en mantıksız şey.5-50 deneyin bi,castrol veya mobilde var o yağ.tam verim almak için en az 2 -3 değişim yapmanız lazım.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

5-40 la 10-40 arasındaki durum neydi ,neden vazgeçtiniz
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

ArinFırat

@milano75 : Castrol akıllı molekül,duvarlardaki aşınmaları doldurur,pürüzsüz yataklar blabla vs ve kutu üzerindeki dokunun farkı görün hologramı gibi görseller ve ustanın dolduruşuna gelerek daha önce dediğim gibi tamamen macera arayışından dolayı tatile çıkacağım gün castrol 5-40 seçtim,seçmez olaydım.1 haftada 4500 km uzun yol boyunca 3 lt yağ tamamladım.kkendimce düz mantık yaptım 5-40 ile 1500 km de 1 lt eksiltti,10-40 ile 1500 km 0.5 eksiltiyorsa demekki 10-60 ta eksilme minimuma iner  diyerekten kendimi bilim adamı sandım :)

erk1n

Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo
LPG'li aracımda Mobil 1 10w60 kullanıyorum. 2001 model ve 177 000km'de Alfam.

Yaklaşık 5000km oldu yağ değişimi yapılalı. 1,5 litre yağ eksiltti. Bunun haricinde soğuklarda biraz geç ısındındığını, 10w40 olsa daha çabuk ısınabileceğini düşündüm. Bu düşüncem ne kadar doğrudur bilemiyorum . Onun dışında yağdan çok memnunum. Hem uzun performanslı otoban sürüşleri hem de yoğun trafikte sorun çıkartmadı bana. Ama pahalı bir yağ kendisi.

6.1 litre yağ alıyor 2.0 V6'ım. Bu da iki tane 4 litrelik kutu (8 litre) almak demek. 130x2= 260TL.   6.1 litreyi doldurduğumuzda geriye kaldı 1,9 litre ki o kadarda 6000km 'de eksiltme yapacak. Diğer 4000'de de 1 litre eksiltse 45TL'lik bir kutu daha almak lazım. 10 000km 'de 300TL yalnızca yağ masrafı.

Hem fiyatından dolayı hemde katolagda yazan standart yağ olduğundan 10w40'a geçiyorum. Mobil Super 2000 10w40 'ı deneyeceğim. 8 litresini 80TL'ye aldım. Bakalım bundan ne kadar eksiltme olacak? Bundan olacak eksiltme bana koymaz çünkü yağın fiyatı uygun, sürekli kontrol eder tamamlarım.

Sonuçları sizinle paylaşırım.

Eğer memnun kalmazsam ve yağ tüketimi katlanılamaz kadar çok aşırı olursa;

Bundan sonra merak ettiğim ve denemek istediği 2 yağ var. 5w50 ve 0w40. 5w50'nin her ordan hem burdan tüm ihtiyaçları karşılayan bir yağ olabileceğini düşünüyorum ama onunda fiyatı 10w60 ile aynı. 0w40 ise ısrarla mobil tarafından tavsiye edilen, en üstün yağları olduğu iddia edilen bir yağ. Fiyat olarakta 10w60 ve 5w50'ye göre %30 daha uygun. Daha önce Saab 9-3TiD 'imde, Alfa 159 JTDM'mde ve  Mini Cooper S'im de kullanıp aşırı derecede memnun kalmıştım.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

universeee

You are not allowed to view links. Register or Login
Alfa Romeo 166 2.0TB V6 Turbo
LPG'li aracımda Mobil 1 10w60 kullanıyorum. 2001 model ve 177 000km'de Alfam.

Yaklaşık 5000km oldu yağ değişimi yapılalı. 1,5 litre yağ eksiltti. Bunun haricinde soğuklarda biraz geç ısındındığını, 10w40 olsa daha çabuk ısınabileceğini düşündüm. Bu düşüncem ne kadar doğrudur bilemiyorum . Onun dışında yağdan çok memnunum. Hem uzun performanslı otoban sürüşleri hem de yoğun trafikte sorun çıkartmadı bana. Ama pahalı bir yağ kendisi.

6.1 litre yağ alıyor 2.0 V6'ım. Bu da iki tane 4 litrelik kutu (8 litre) almak demek. 130x2= 260TL.   6.1 litreyi doldurduğumuzda geriye kaldı 1,9 litre ki o kadarda 6000km 'de eksiltme yapacak. Diğer 4000'de de 1 litre eksiltse 45TL'lik bir kutu daha almak lazım. 10 000km 'de 300TL yalnızca yağ masrafı.

Hem fiyatından dolayı hemde katolagda yazan standart yağ olduğundan 10w40'a geçiyorum. Mobil Super 2000 10w40 'ı deneyeceğim. 8 litresini 80TL'ye aldım. Bakalım bundan ne kadar eksiltme olacak? Bundan olacak eksiltme bana koymaz çünkü yağın fiyatı uygun, sürekli kontrol eder tamamlarım.

Sonuçları sizinle paylaşırım.

Eğer memnun kalmazsam ve yağ tüketimi katlanılamaz kadar çok aşırı olursa;

Bundan sonra merak ettiğim ve denemek istediği 2 yağ var. 5w50 ve 0w40. 5w50'nin her ordan hem burdan tüm ihtiyaçları karşılayan bir yağ olabileceğini düşünüyorum ama onunda fiyatı 10w60 ile aynı. 0w40 ise ısrarla mobil tarafından tavsiye edilen, en üstün yağları olduğu iddia edilen bir yağ. Fiyat olarakta 10w60 ve 5w50'ye göre %30 daha uygun. Daha önce Saab 9-3TiD 'imde, Alfa 159 JTDM'mde ve  Mini Cooper S'im de kullanıp aşırı derecede memnun kalmıştım.
Yukarılarda çok konuştuk büyük ihtimalle görmüşsünüzdür ama madem bir değişiklik yapacaksınız son atış olarak valvoline bir deneyin derim. Evet bu alacağınız kadar uygun fiyatlı değil (4 lt'si 65 TL) ama belki bundan sonra yağ ekleme sorununu ortadan kaldırır yada çok daha az seviyelere çekebilir. Benim aracım 1000km'de kesinlikle yağ eksiltirdi önceden kullandığım yağlarda ama bu sefer 1200km sonrasında yaptığım kontrolde hiç eksiltmediğini gördüm.

Karar sizin tabi ama bence bir şansınızı deneyin derim.
2005 Alfa Romeo 147 1.6TS Distinctive 2013-2016
2013 Nissan Qashqai 1.5 dci Tekna 2016 - ...

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
bu yağ konusu kadar çözülmemiş bi konu daha yoktur otomobil forumlarında sanırım.hiçbir zaman tam emin olunamayan bi mevzu.bu durumda en makulu emsalleri takip etmek.aynı mobil düne kadar 10-40 öneriyordu.araç sıfırdan itibaren 0-40 tam sentetik yağ kullanmış olsa belkide bu yağ bütün ihtiyaçları karşılardı ama 100000 km 10-40 yarı sentetik yağ kullanmış bi motora tutupda şu an 0-40 koyarsak yağ eksiltme bence en basit sıkıntınız olur.büyük ihtimalle sübaplarınız şakırdamaya başlar,bugüne kadar 10-40 yağa alışmış sübap lastiklerinde, contalarda ve keçelerde bozulma ve sızdırma başlar,yağ basıncınız daha düşük olur.macera aramaya gerek yok bence.lpg li bi alfada ,opelde falan 1500 km de yarım litre eksiltme biraz fazla olsada,sürüş taarzına falan bağlı olarakda kontrol edildiği müddetçe hoş görülebilir.
Sonuç ? :))


sonuç yukarıda da söylenmiş.araç kataloğunda ne öneriliyorsa onu kullanacaksınız.10w40 yada sportif kullanım için10w60.
tabi sizin en başta yağ tüketiminin nedenini öğrenmeniz gerekir.bunun için öncelikle benim tavsiyem motora kompresyon testi yaptırmanız.motorunuzda aşınma,eskime var ise kompresyon düşük çıkacaktır.böyle bir durumda ya motor yaptıracaksınız yada 10w60 motor yağı kullanmaya devam edeceksiniz.değerler normal ise 10w40 kullanablirsiniz
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

milano 75

5-40 ile fazla eksiltmeden şikayetçiyken 0-40 a geçince bunun azalcağını mı düşünüyosunuz,bariz artacak,daha ince bi yağ.10-40 lar arasında alternatif arayın bence yada 10-60 a devam.yerinizde olsam maxlife denerdim onca yağı denemişken  ;)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

ArinFırat

#483
You are not allowed to view links. Register or Login
5-40 ile fazla eksiltmeden şikayetçiyken 0-40 a geçince bunun azalcağını mı düşünüyosunuz,bariz artacak,daha ince bi yağ.10-40 lar arasında alternatif arayın bence yada 10-60 a devam.yerinizde olsam maxlife denerdim onca yağı denemişken  ;)
Teknik destekten gelen son mesaj :

Fırat Bey,

Aracınızın el kitabındaki motor yağ spesifikasyonları günümüzün yağ teknolojisinin çok gerisinde kalmış. ACEA A3 (1996) kalite sınıflaması yerine artık günümüzde  A3/B3 ve A3/B4 ( C3 ve C4) gibi spesifikasyonlar geçerli. CCMC G5 kalite sınıflaması ise tarih oldu. 10W-40 viskozite standardı artık Tofaş Şahin'lerde ve Renault Toros'larda geçerli. Bu nedenle kitapçığınızı bir tarafa bırakın. Otomotiv tekniğinde "motor bu yağa alışmış" diye bir şey yok, şehir efsanesi. Benim tavsiyelerime uyun.
Daha önce yazdığım gibi, Aracınızda normal kullanmanız gereken yağ olan Mobil 1 0W-40 ın yağ kaybı 1000 km de yarım litreyi geçiyorsa Mobil 1 10W-60 a geçmek iyidir demiştim.  Ama madem 10W-60 a zaten geçmişsiniz , devam edebilirsiniz.

ArinFırat

5-40 ı sadece uzun yolda kullandım,full otoban ve duble yol toplam 4500 km. hızım sürekli 100-120 km/h arası klima 7/24 açık,araç lpgli ve 3 yetişkin insan..10-60 a devam edecem..havalar ısındıkça faydası daha belirgin bir biçimde ortaya çıkacaktır.

erk1n

Mobil1 0w40 eski araçlarda kullanılmaz diye bir şey yok. Tam tersine yağın ismi New Life. Eski motorlara yeni yaşam verdiğini, yeni motormuş gibi çalıştırdığını iddia ediyor.

Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

ArinFırat

You are not allowed to view links. Register or Login
Mobil1 0w40 eski araçlarda kullanılmaz diye bir şey yok. Tam tersine yağın ismi New Life. Eski motorlara yeni yaşam verdiğini, yeni motormuş gibi çalıştırdığını iddia ediyor.
yani 10-40 ın görevini geliştirerek 0-40 a devretmişler..Sabri' ye orta yapma özelliği ekleyip tekrar ilk 11 e aldılar,aynı mantık.

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
5-40 ile fazla eksiltmeden şikayetçiyken 0-40 a geçince bunun azalcağını mı düşünüyosunuz,bariz artacak,daha ince bi yağ.10-40 lar arasında alternatif arayın bence yada 10-60 a devam.yerinizde olsam maxlife denerdim onca yağı denemişken  ;)
Teknik destekten gelen son mesaj :

Fırat Bey,

Aracınızın el kitabındaki motor yağ spesifikasyonları günümüzün yağ teknolojisinin çok gerisinde kalmış. ACEA A3 (1996) kalite sınıflaması yerine artık günümüzde  A3/B3 ve A3/B4 ( C3 ve C4) gibi spesifikasyonlar geçerli. CCMC G5 kalite sınıflaması ise tarih oldu. 10W-40 viskozite standardı artık Tofaş Şahin'lerde ve Renault Toros'larda geçerli. Bu nedenle kitapçığınızı bir tarafa bırakın. Otomotiv tekniğinde "motor bu yağa alışmış" diye bir şey yok, şehir efsanesi. Benim tavsiyelerime uyun.
Daha önce yazdığım gibi, Aracınızda normal kullanmanız gereken yağ olan Mobil 1 0W-40 ın yağ kaybı 1000 km de yarım litreyi geçiyorsa Mobil 1 10W-60 a geçmek iyidir demiştim.  Ama madem 10W-60 a zaten geçmişsiniz , devam edebilirsiniz.

böyle saçma bir cevap yazan mobil'de görevli teknik birimi?merak ettim.10w40 şahinlerde toroslarda geçerli demek zır cahillikten öte birşey değildir.yağ,standart,spesifikasyon  eski olabilir.unutulmamalıdır ki bizim motorlar da eski.kökü 90 lara dayanıyor.yani 20-25 yıllık motorlar.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ArinFırat

koca exxonmobil de makine yüksek mühendisi..boru değil,,bizim gibi fikir alışverişi ile tartışarak doğru ürün bulmuyorlar,test merkezleri ve yüzlerce binlerce denemelerden sonra bilimsel araştırmalar sonucu ürünü sunuyorlar

erk1n

Mühendis arkadaş 10w40 artık eski bir yağ 0w40 onun yaptığını ve fazlasını yapıyor demek istemiş bence.

Tofaş Reno derken bunu söylemek istemiş.
Alfa Romeo 159 (2008) >
Alfa Romeo 166 (2001) >
Alfa Romeo GTV (1999) >
Alfa Romeo 156 (2006) ...

halil

10w40 yağ eski de bizim motorlar çok mu yeni.
tavsiye ettikleri 0w40 yağ ince olduğundan soğuk havalarda, özellikle ilk çalıştırma da sorun çıkarmaz ama yazın sıcak havalarda eksiltme çok daha fazla olur.eski 147 me 10w40 yerine castrol edge 5w40 koyduğumda bile(edge yağlar da castrol'ün yeni teknolojik yağları)yağ eklemekten bıkmıştım.tekrar 10w40 a dönmüştüm.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ozoozo

10-60 anormal değil mi bizim veya sizlerin arabaları için ? benim arkadaş v8 m3 e koyuyor 10-60 ı :) fazla kalın gibi.

10-60 daha çok yüksek performanslı veya modifiye edilmiş ve motor limitlerinin zorlandığı araçlar için daha üstün dayanıklılığa sahip diye biliyorum.

milano 75

vallahi tercih sizin,o zaman pc başında size cevap veren mühendisin dediğini yapıp  0-40 koyacaksınız.üstte yazmıştım aslında sizin alfanız 0 km olsa adam haklı olabilir.neticede daha yeni daha güncel bi yağ ama ince detayı atlamış mühendis beyimiz,araçlarınız yıllardır 10-40 la kullanılıyor,sübap aralıkları,conta alışmaları,sübap lastiklerinin toleransları nolacak,bu yağ onada ayar çekicekmiymiş.yurtdışında biraz daha güçlü motorlara bırakın 10-60 ı 20-50  20-60 racing yağ koyuyor millet ve o arabaların adları porsche,maserati  falan
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

iskoc

V6 turbo motor ve 0w40 sonucunu merak etmiyor değilim  :)
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
10-60 anormal değil mi bizim veya sizlerin arabaları için ? benim arkadaş v8 m3 e koyuyor 10-60 ı :) fazla kalın gibi.

10-60 daha çok yüksek performanslı veya modifiye edilmiş ve motor limitlerinin zorlandığı araçlar için daha üstün dayanıklılığa sahip diye biliyorum.
10-60 mobilk normalde 10-40 kullanan ama işte yağ eksilten araçlar için,katkılı yağ,sözkonusu performansdı devir çevirmeydi olursa mobil 10-60 eksiye geçer,kasar motoru.devir çeviren modlu arabların 10-60 ı shell,castrol,valvoline deki racing yağ,eksiltme için değil  performanslı kullanım için.bildiğin racing motosiklet yağı
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

You are not allowed to view links. Register or Login
V6 turbo motor ve 0w40 sonucunu merak etmiyor değilim  :)
ben etmiyorum kutay  ;) sonuç belli
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

murat_016

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
10-60 anormal değil mi bizim veya sizlerin arabaları için ? benim arkadaş v8 m3 e koyuyor 10-60 ı :) fazla kalın gibi.

10-60 daha çok yüksek performanslı veya modifiye edilmiş ve motor limitlerinin zorlandığı araçlar için daha üstün dayanıklılığa sahip diye biliyorum.
10-60 mobilk normalde 10-40 kullanan ama işte yağ eksilten araçlar için,katkılı yağ,sözkonusu performansdı devir çevirmeydi olursa mobil 10-60 eksiye geçer,kasar motoru.devir çeviren modlu arabların 10-60 ı shell,castrol,valvoline deki racing yağ,eksiltme için değil  performanslı kullanım için.bildiğin racing motosiklet yağı

abi yağ konusunu hakikatten bilmem ben ki bilmediğimden şöyle bi soru yöneltsem sana ara ara gazlayan ama eksiltmeyi durduran bi şey yokmu mobil 10w60ta devir çevirmede eksiye düşer demişsin ne yapılması lazım bu durumda peki

milano 75

eksiye düşer derken kastım,castrol e falan göre eksiye düşer.ara ara gazlarım ,yağımda eksilmesin dersen makul ama rolle çıkarım,full sıkıştırırım dersen kesinlikle değil.zaten o tip kullanıcıların çoğu 1-2 gazlamada yağ değiştirirler işi riske almamak için.normal kullanıcı için devir çevirmek bu kategoriye You are not allowed to view links. Register or Login önce merak edip castrol un yağ tavsiyesine bakyım 156 için,onlarda edge 10-60 öneriyor hatta benim 75 e önerileri yok,tarattırıyorum özel yağ diye bi seçenek çıkıyor.mobilinki tamamen pazarlama stratejisi bence başka bi halt değil.castrol  166 tb içinde 10-40 magnatec b4 öneriyor.sıradan 10-60 işaretleyip geçmemişler  ;)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

milano 75

birde niye ısrarla mobil.biçoğumuz benzinde gazda shell tercih ediyoruz,yağı niye tercih edilmez.gerçekten merakımdan soruyorum,deneyen memnun kalmayan varmı aramızda.valvoline de diğer hiç bi markada olmıyan katalog vizikozite değerlerine sahip ama km yapmış amakinalara özel katkılı yağ varken,mobil 10-60 dan ucuzken denemek lazım bence.nedirki 10.000 sonra boşaltıyosunuz zaten.ben şundan eminim valv. max life 10-40 mobil 10-60 dan daha  fazla eksiltme yapmaz.neticede mantık aynı,katkı.valvolin di texon du bunlarda dünya devi yağda,merdiven altı değil
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

ugur_1903e

Daha bugün 10w60 mobil ile yağ değişimi yaptım. Konu 1 günde baya yol almış bugün yazılanları okusaydım 10 60 kulanmazdım diye düşünüyorum :(
Bu 10 60 ile 3. değişim, bugüne kadar bir sıkıntı yaratmadı inş. bundan sonrada olmaz.
1060 satın almış olmasaydım valvoline denemek istiyordum ama nasip değilmiş. Bir sonraki değişime kadar kullananlar ayrıntılı yorumlarını paylaşmış olurlar böylelikle kafamızdaki soru işaretlerini gideririz.