Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Hangi Motor Yağı?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
Aman, 4.9 değil, 4.25 olması gerek. Kintrol eder misin bir? Üst sinira ulasmasini ben de anlamlandiramadim ama. :s
Çok onemi yok ama 0.25 litrenin. Haftalik kontrolu aksatma, limitin altina düşmesin yeter.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk


[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

satoya147

arkadaşlar bu alfalar yağı nereden eksiltiyor?  184bin de bir alfa aldım, araç isviçre de kullanılmış. motor sesi perfomansı oldukça iyi alırken hem sıcak hem ılık motorda gaz verdirdim. hiç duman atma hatta benzin kokusu bile gelmiyor maşallah. yalnız şöyle birşey dikkatimi çekti. yağ çubuğunu çektiğimde seviye normal yağ çok eski ve kararmıştı. motor aşırı sıcak olmamasına rağmen çubuk borusundan duman gelmekteydi az miktarda. ( stop halde)

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
arkadaşlar bu alfalar yağı nereden eksiltiyor?  184bin de bir alfa aldım, araç isviçre de kullanılmış. motor sesi perfomansı oldukça iyi alırken hem sıcak hem ılık motorda gaz verdirdim. hiç duman atma hatta benzin kokusu bile gelmiyor maşallah. yalnız şöyle birşey dikkatimi çekti. yağ çubuğunu çektiğimde seviye normal yağ çok eski ve kararmıştı. motor aşırı sıcak olmamasına rağmen çubuk borusundan duman gelmekteydi az miktarda. ( stop halde)

yağ benzin ile beraber yanıyor.yanan yağ miktarı az olduğu için egsozdan mavi duman atma gibi bir durum da olmuyor.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

fluhayat

You are not allowed to view links. Register or Login
arkadaşlar bu alfalar yağı nereden eksiltiyor?  184bin de bir alfa aldım, araç isviçre de kullanılmış. motor sesi perfomansı oldukça iyi alırken hem sıcak hem ılık motorda gaz verdirdim. hiç duman atma hatta benzin kokusu bile gelmiyor maşallah. yalnız şöyle birşey dikkatimi çekti. yağ çubuğunu çektiğimde seviye normal yağ çok eski ve kararmıştı. motor aşırı sıcak olmamasına rağmen çubuk borusundan duman gelmekteydi az miktarda. ( stop halde)
motor yine de sıcaktır o esnada. içerisi nekadar soğumuş olsa da soğukla karşılaştığında buhar gözle görülebilecek hale gelebilir. geçen gün kurumun arabasının yağını kontrol ettiğimizde de aynı şeyi görmüştük. kitapçığında 1000 km de 400gibi bir değer yazıyor.  bu değer normal karşılanıyor. varyatörden dolayı da ekstra bir buharlaşmanın olduğu söyleniyor. hatta motorun performans kaybını önlemek için böyle bir tasarım yapıldığı söyleniyor. bu işi tam olarak açıklayan kimseye rastlamadım henüz. fikir çok ama kesinlik yok :)
alfa romeo 2004 156 distinctive

admin

Formula 1'de motorun performansını yükseltmek için yakıta bir miktar yağ karıştırmaktalar.  ;)

Gerçi bu uygulama kurallara aykırı ve artık daha sıkı takip ediliyor ama neticede böyle bir uygulama söz konusu.  :)
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

Fiat SpA tarafından Alfa Romeo 156 2.0 T. Spark ve 3.2 V6'da kullanılması önerilen yağa ait bir bilgilendirme. Gerçi bu bilgilendirme 2004 yılına ait, modeller de zaten eski.


///////////////

satoya147

alfa bol yağı seviyor maşallah. benim 3.0 v6 toyota camry 4.75lt alıyordu. (motul 5w-40) ama allah var 200bin üstü araç 10bin km de 1 gram eksiltmez yağın rengi de sapsarı gelirdi çubuğa.

admin

You are not allowed to view links. Register or Login
alfa bol yağı seviyor maşallah. benim 3.0 v6 toyota camry 4.75lt alıyordu. (motul 5w-40) ama allah var 200bin üstü araç 10bin km de 1 gram eksiltmez yağın rengi de sapsarı gelirdi çubuğa.

Ama sonuçta o sadece bir Toyota idi, istediği kadar sorunsuz olsun, yağ eksiltmiyor olsun.  ;)
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

alperuzi

V6 Camry diyor yahu, neresi sıradan? :D Amerikada olsak belki de...

admin

You are not allowed to view links. Register or Login
V6 Camry diyor yahu, neresi sıradan? :D Amerikada olsak belki de...

Admin sıradan demedi, "o sadece bir Toyota idi" dedi. Supra olsa, ilk kasa MR2, Celica GT olsa tamam.

Neyse, konuyu bölmeye gerek yok.

Camry yağ eksiltmiyor, Alfa Romeo TS 16V'ler yağı seviyor.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
alfa bol yağı seviyor maşallah. benim 3.0 v6 toyota camry 4.75lt alıyordu. (motul 5w-40) ama allah var 200bin üstü araç 10bin km de 1 gram eksiltmez yağın rengi de sapsarı gelirdi çubuğa.

yağın renginin sapsarı olması çok iyi bir şey değil.yağ motorda görevini yaptıkça siyaha döner.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

satoya147

kimi 5bin de karartır kimi 15bin de. yağ eksilten veya yağ eksiltme mantığı ile çalışan araçlar yağı çabuk karartmakta. kişisel tecrübem. yanma odasına yağ giriyorsa yağ çabuk kararıyor veya külbütöre egzost dumanı karışıyorsa.

misket

156 mk1 için 10-40

mobil s2000 ya da elf sporti almayı düşünüyorum ne dersiniz?
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

satoya147

You are not allowed to view links. Register or Login
156 mk1 için 10-40

mobil s2000 ya da elf sporti almayı düşünüyorum ne dersiniz?

malum kış aylarındayız 5w-40 tam sentetik bi yağ daha iyi olacaktır. shell veya mobil

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
malum kış aylarındayız 5w-40 tam sentetik bi yağ daha iyi olacaktır. shell veya mobil

5w40 yağ bizim araçlara ince olur.yağ tüketimi artar.10w40 yağ ile devam edin. mümkünse aynı marka ve model.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

fatihmehmet

10-40'ta tam sentetik yok diye biliyorum. Ben de 5-40 kullanıyorum. Fazla devir çevirmem. Memnunum. Varyatör için de iyi olacağını düşünüyorum. @octinum sayesinde :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
10-40'ta tam sentetik yok diye biliyorum. Ben de 5-40 kullanıyorum. Fazla devir çevirmem. Memnunum. Varyatör için de iyi olacağını düşünüyorum. You are not allowed to view links. Register or Login sayesinde :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

selenia gold 10w40 var sentetik olarak. yüksek devirli kullanıyorsanız ince yağ sağlıklı olmaz.varyatörün arıza yapmasının nedeni de motorda konumlandığı yerdir.10w40 yerine 5w40 yağ kullanmanın varyatöre çok bir faydası(çok soğuk iklime sahip bölgelerde yaşamıyorsanız) olmaz.

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Theillest

5 40 baya kullandım bende motul mobil ve selenia 2.0 ts aracımda varyotor için ince oldugundan yağlamaya faydası olabilir çok soğukda da iyidir ama devir çevirdikçe eksiltti 5 40 bende. Motul de de 10 40 var tam sentetik olması lazım  yanılmıyorsam şuan onu kullanıyorum yağ eksilmedi bakalım 10 bin sonra ne kadar eksilcek.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
selenia gold 10w40 var sentetik olarak. yüksek devirli kullanıyorsanız ince yağ sağlıklı olmaz.varyatörün arıza yapmasının nedeni de motorda konumlandığı yerdir.10w40 yerine 5w40 yağ kullanmanın varyatöre çok bir faydası(çok soğuk iklime sahip bölgelerde yaşamıyorsanız) olmaz.

You are not allowed to view links. Register or Login
Hmm 10W-40'ları ben de genelde yarı sentetik bilirdim. Selenia varmış demek.

Varyatörün sorunu konumlandığı yer doğru. 5W-40'ın soğuk viskozitesi 10W-xx'lerden düşük olduğu için soğuk çalışmada her türlü sıcaklıkta 10W'ye göre daha hızlı yağlama sağlıyor.

Sürekli kısa mesafelerde, motorun ısınmasına fırsat bulamadan kullanılan yerlerde bir ihtimal yağ tüketimini artırabilir. Ancak motorun çalışma sıcaklığına ulaştığı ve oralarda seyrettiği kullanımda 10W-40 ile normal koşullarda farkı olmaz. Farkın çıkmasının sebebi 10W-40 yarı sentetiğin tam sentetiğe göre akışkanlığını daha kolay kaybetmesi muhtemelen. Benim araba 10W-50, 10W-40, 5W-40 yağlarda çok benzer yağ eksiltmesi yaptı. Yalnız 10W-40 olanda 10 bin km bakımına yaklaşırken ufaktan artan viskozite gözlemlemiştim. Bu şekilde viskozitesi artıp yağ "kalınlaşıyor"sa yağ eksilme azalabilir çünkü o yağ kullanıldıkça 40'tan çıkıyor.

fluhayat

You are not allowed to view links. Register or Login
5 40 baya kullandım bende motul mobil ve selenia 2.0 ts aracımda varyotor için ince oldugundan yağlamaya faydası olabilir çok soğukda da iyidir ama devir çevirdikçe eksiltti 5 40 bende. Motul de de 10 40 var tam sentetik olması lazım  yanılmıyorsam şuan onu kullanıyorum yağ eksilmedi bakalım 10 bin sonra ne kadar eksilcek.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
5 rakami soğukkenki akışkanlığı temsil ediyor 40 ise sıcak akışkanlığı.ilk rakamın küçük ikinci rakamın büyük olması varyatorlu araçlarımızda daha iyi sonuç vermez mi? En büyük aşınma motorun soğuk olduğu zamanlar olmaz mı? Hatam varsa duzeltilsin.
alfa romeo 2004 156 distinctive

Theillest

You are not allowed to view links. Register or Login
5 rakami soğukkenki akışkanlığı temsil ediyor 40 ise sıcak akışkanlığı.ilk rakamın küçük ikinci rakamın büyük olması varyatorlu araçlarımızda daha iyi sonuç vermez mi? En büyük aşınma motorun soğuk olduğu zamanlar olmaz mı? Hatam varsa duzeltilsin.
Evet aynı şeyleri bende mesajımda yazdım zaten hocam, ben 5 40 kullandım varyotor ses yapmayacak bozulmuycak diye bir şey yok yanlız parçanın konumundan dolayı bir ömrü var yani benimki de ses yapmaya başladı 5 40 kullansamda.Ts için 5 40 ince gelebilir kitapçıkda olsun önerilerde 5 40 önerilmez ya 10 40 ya da 10 60 önerilir.Sürekli soğuk olan ne bilim ortalama -30 -10 larda fln olsa hava 5 40 iyi olabilir. Kışın  araba ilk çalışmada 90 a gelene kadar fazla yakıcaktır normal sıcaklığa gelince yağlamayı yapacaktır zaten. Ts de lpg de varsa biraz da devirli kullanırsanız yağ yakıcaktır onun için ts ler için uygun değerleri karşılayan kalın yağ eskitlmeyi azaltabilir,  kitapçıkda bile yağ yakabilir eksilttikce tamamlayın kontrol edin der :) Tabiki 5 40 10 40  veya 10 60 kullanmak en son sizin kararınız benim kullandığım dönemlerden size tavsiyelerimdir.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


fluhayat

telefondan girdiğim için benden önce yazdığın şeyi görmemiş ya da pek dikkat etmemişim :) kitapçıktaki 1000kmye 400 oranını görünce noluyoruz demiştim zaten :)
benim araba da eksiltiyor ancak yağ çubuğunda kararma olsun, üfleme olsun, mavi egsoz dumanı olsun bunları görmedim. ha birkeresinde sonuna kadar yüklenmiştik gaza, 7k küsür devre geldiğinde varla yok arası bir duman görünmüştü. bu da sanırım normal bir durum. diğer marka araçlarda denediğimizde onlarda da aynı durumu gördük.bu konuda içim rahat. biraz yağ kaçakları var. bunu da 10k bakımında keçeleri vs değiştirip kaçak problemini halletmeye çalışacam. keçeler sıkıntılıymış zaten bizim araçların.
ben 10 60 ile devam etmeyi düşünüyorum. tabi ustamla konuşup mutabık kalmamız lazım. biraz despottur alfalar konusunda. en son bmw 320d vardı altında satmış 159 un tadını alamadım demişti :) . her neyse bir de şöyle bir durum var: arabayı ilk aldığım zamanki bakımında castrol koymuştuk sonraki bakımda ise ufak bir karışıklık nedeniyle selenia koyduk. selenia biraz daha fazla eksiltiyor gibi geldi bana. castrol magnatec bu konuda biraz daha iyi gibi. 10 60 a fazladan para vermeyin deniliyor ama sonrasında eklenen yağ zaten maddi olarak kafa kafaya getiriyor durumu.
alfa romeo 2004 156 distinctive

admin

Agucba yukarıda paylaşmış. 2004 senesinde 2.0 T. Spark 16V motorları için 10W-60 konulması önerilmiş fabrika tarafından.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

halil

yağ değişiminde önemli bir nokta da ,mümkün olduğu sürece aynı marka ve vizkozite de yağ ile değişim yapmak.farklı yağ ile değişim yaptığınız da ,yeni yağ eski yağın oluşturduğu faydalı kurumları temizleyecek ve yağ tüketimi artacaktır.bu durum ancak  2-3 yağ değişiminde stabil hale gelecektir.
ayrıca yağ seçimi yaparken dikkat edilecek bir nokta da ,kullandığımız araçların 20 yıl önceki teknoloji ile üretildiğini unutmamak.5w30-5w40 ,0w30 ,tam sentetik yağlar elbette iyidir,teknolojiktir. ancak bizim motorlara uyumsuz ise bunların bize hiç faydasının olmaz.o nedenle kullanım kitapçığın da belirtilidiği üzere,normal kullanımlarda 10w40 ,devirli kullanımlarda 10w60, kaliteli ,bilindik  bir marka yağ kullanmak gerekir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

fluhayat

You are not allowed to view links. Register or Login
yağ değişiminde önemli bir nokta da ,mümkün olduğu sürece aynı marka ve vizkozite de yağ ile değişim yapmak.farklı yağ ile değişim yaptığınız da ,yeni yağ eski yağın oluşturduğu faydalı kurumları temizleyecek ve yağ tüketimi artacaktır.bu durum ancak  2-3 yağ değişiminde stabil hale gelecektir.
ayrıca yağ seçimi yaparken dikkat edilecek bir nokta da ,kullandığımız araçların 20 yıl önceki teknoloji ile üretildiğini unutmamak.5w30-5w40 ,0w30 ,tam sentetik yağlar elbette iyidir,teknolojiktir. ancak bizim motorlara uyumsuz ise bunların bize hiç faydasının olmaz.o nedenle kullanım kitapçığın da belirtilidiği üzere,normal kullanımlarda 10w40 ,devirli kullanımlarda 10w60, kaliteli ,bilindik  bir marka yağ kullanmak gerekir.

shell hx7 gas ve castrol magnatec arasındaki fark konusunda bilgin var mı abi? gas da temizlik özelliği olduğunu okumuştum. bu bizim eski araçlar için dezavantaj olmaz mı? ozaman kurum bağlatmayacaktır bu durumda tüketim artacaktır??
alfa romeo 2004 156 distinctive