0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Volkan abi güzel bilgilendirme, Eski tip GT lerdeki JTS lerdeki varyatörler bozuluyor fakat çok sık şekilde degil ve TS lerde ki kadar bir ses yapmıyor. Hafif bir ses ile genelde çekiş sıkıntısı, gaz yememe gibi tepkilerle kendini gösteriyor.Gelelim Yeni nesil JTS lerde ise bahsetiğin gibi 2 adet varyatör var fakat bozulanı hiç görmedim. elbet bozuluyordur Yeni Nesil JTS lerin her zaman söylerim en büyük sıkıntısı Benzin, kötü benzin aldınız mı direk bitene kadar ne gazlamalı nede devirli kullanmalı. Benzin basıncı 50 barı geçmemesine ragmen, enjektörler ve Enjektör pompaları çok hassas.Bir Enjektörün fiyatı yanlış hatırlamıysam 280 TL civarı yeni nesilde. Fakat bu enjektörlerin de Orjinal olmasına ragmen o-ringleri çok sıkıntılı.. Takarken çok rahatlıkla bozulan kötü bir o ring kullanılmış.Kurum baglama ve Enjektör sıkıntıları genelde araç uzun süre kullanılmaz ise çok rastlanan bir konu.. Alfa Owners ı falanda takıp edenler varsa dikkatlerini çekmiştir. JTS motorların bir çogu benzinden ötürü hep sıkıntı yaşamıştır. Hatta geçen sahibinden.com üzerinde bir brera vardı, hatırlarsanız hep Maslak OPET ten alınmıştır benzinleri yazıyordu ilanda, arkadaşlar hep orayamı gittin be adam tarzında konuşmaları hatırlarlar JTS inize bir yeri sevdirdiyseniz ugraşmaktan sa 10-20 km fazla yol gidip benzin almanızı öneririm. Çünkü her depo da aldıgınız yerler farklı ise gaz tepkimesinin farkını silkelemeyi vs.. anlarsınız. buna ragmen 97 oktan alsanız da pek bişey fark etmiyor.. Adam gibi 95 koyun yola devam edin derim..
Volkan, Sercan güzel bilgiler vermişsiniz, teşekkürler.Uzun zamandır aklımda JTS'ler ile ilgili bir başlık açmak vardı, benden erken davrandınız.
Alıntı yapılan: Sercan Keklik - 05 Ağustos 2013, 14:01:54Volkan abi güzel bilgilendirme, Eski tip GT lerdeki JTS lerdeki varyatörler bozuluyor fakat çok sık şekilde degil ve TS lerde ki kadar bir ses yapmıyor. Hafif bir ses ile genelde çekiş sıkıntısı, gaz yememe gibi tepkilerle kendini gösteriyor.Gelelim Yeni nesil JTS lerde ise bahsetiğin gibi 2 adet varyatör var fakat bozulanı hiç görmedim. elbet bozuluyordur Yeni Nesil JTS lerin her zaman söylerim en büyük sıkıntısı Benzin, kötü benzin aldınız mı direk bitene kadar ne gazlamalı nede devirli kullanmalı. Benzin basıncı 50 barı geçmemesine ragmen, enjektörler ve Enjektör pompaları çok hassas.Bir Enjektörün fiyatı yanlış hatırlamıysam 280 TL civarı yeni nesilde. Fakat bu enjektörlerin de Orjinal olmasına ragmen o-ringleri çok sıkıntılı.. Takarken çok rahatlıkla bozulan kötü bir o ring kullanılmış.Kurum baglama ve Enjektör sıkıntıları genelde araç uzun süre kullanılmaz ise çok rastlanan bir konu.. Alfa Owners ı falanda takıp edenler varsa dikkatlerini çekmiştir. JTS motorların bir çogu benzinden ötürü hep sıkıntı yaşamıştır. Hatta geçen sahibinden.com üzerinde bir brera vardı, hatırlarsanız hep Maslak OPET ten alınmıştır benzinleri yazıyordu ilanda, arkadaşlar hep orayamı gittin be adam tarzında konuşmaları hatırlarlar JTS inize bir yeri sevdirdiyseniz ugraşmaktan sa 10-20 km fazla yol gidip benzin almanızı öneririm. Çünkü her depo da aldıgınız yerler farklı ise gaz tepkimesinin farkını silkelemeyi vs.. anlarsınız. buna ragmen 97 oktan alsanız da pek bişey fark etmiyor.. Adam gibi 95 koyun yola devam edin derim..Söylediklerine katılıyorum. Biliyorsun ben 2.2 JTS'yi uzun süre kullanamadım fakat duyduğum ve gözlemlediğim, okuduğum yerlerde karşıma zamanında çıkan şeyler hep senin söylediklerin gibi oldu. Aynı tarz problemler, hatta zaman zaman ne olduğunu bulmanın bile bir ton eziyet olduğu problemler yine aynı jenerasyon olan 1.9 JTS motorlarda da ortaya çıkmakta.Benzin seçtiği ve aynen dediğin gibi benzin akışı olan ve bu akışı sağlayan parçalarda çıkan problemlerin yoğunluğunu engellemenin en iyi yolu, kaliteli olduğuna emin olunan bir noktadan yakıt almak. 97 oktan konusu ise kompresyon oranı yüksek olan motorlarda, tercih edilmesi olmazsa olmaz. Bunu da göz ardı etmeyelim. 10 ve üzeri oranlamalarda 97 oktan şarttır.Bilinenin daha doğrusu genelde bilinenin aksine, 97 oktan benzin 95 oktandan daha zor ve uzun süre yanar. 95 oktanın patlaması daha kısa ve çabuktur. Daha seridir. Kompresyon oranı arttığında ise belirli bir noktadan sonra istenen benzinin daha uzun sürede yanmasıdır. Daha çabuk yanan benzin ve ile daha uzun sürede yanan benzini düşündüğümüzde, bunun aracın anlık ihtiyacını karşılamaya çalışan organların çalışmalarına nasıl etki edeceğini ve aradaki farklılıkları da düşünmeliyiz... Örneğin; benzin pompası daha çabuk ve geç yanan yakıtı pompalarken ne kadar efor sarfeder, buna bağlı aracın o anki ihtiyacını karşılamaya yarayan diğer tüm enstrümanların çalışmaları nasıl etkilenebilir vs.
Hatırlıyorum da; JTS'ler ilk geldiğinde, özellikle GT'lerdeki sorunlar ayyuka çıktığında ve dahi birçok servis bu olayı çözememişken Carium Onur bunu çözmüş, bir çok GT'yi düzeltip sahiplerini bilgilendirdiği halde gene bir çok servis Onura tabiri caizse poposuyla gülmüş olmaz öyle şey diyerek aynı kafayla devam etmişlerdi. Ve hatta bir kısım GT kullanıcılarıda bunun çözümü yok diyerek elden çıkartmıştı.Şimdi bakıyorumda adamın haklılığı artık ortaya çıkmış durumda...
Yukarıda anlattığın kurum olayı sebebiyle ortaya çıkanlar...
Bu kurum problemi sadece JTS'lerde değil tüm direk enjeksiyonlu benzinli araçlarda karşılaşılan bir durum.Ford BMW VW hatta ilk GDI motoru piyasaya süren Mitsubishi'de benzeri sıkıntılar olmuştu.Bu motorların en büyük düşmanı kalitesiz yakıt ve sürekli kısa mesafeli şehir içi kullanımı. Yani JTS kullanıyorsan arada gazlayacan arkadaş:)Bir de 2004'den sonra üretilen JTS' lerde ECU ve eksantrik revizyonları yapıldı diye okumuştum.
bir arkadaş bu kurumu atabilmek için bir süre yüksek devirde uzun yolda yüksek km yaparak kullanman lazım demişti. yukardaki yazıyı okuyunca aklıma geldi. aslı astarı var mı bilmem
Ata m bu kotu yakit diyip ts lerde burun kivirdigimiz yakit jts yi ele alis yakiti bole bi hassasiyet yok