Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: JTS motorlar hakkında bir takım bilgiler ve dikkat edilmesi gerekenler.  (Okunma sayısı 5138 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Veloce

  • Ziyaretçi
2.0 JTS hakkında biraz bilgi vermeye çalışarak bununla birlikte varyatör hakkında düzeltme yapayım arkadaşlar...

Alfa GT'de bulunan JTS motor, eski jenerasyonlarda bulunan TS motorların altyapısı üzerine oluşturulmuş direkt enjeksiyonlu motordur. Temel olarak TS motoru baz almıştır. Asıl geliştirmeler ise direkt enjeksiyon aracılığı ile yakıt tüketimini azaltıp, aynı zamanda beygir gücü ve tork artışını yakalayarak elde edilmiştir.

2.0 JTS motordan farklı olarak Alfa Romeo'nun diğer iki, 1.9 JTS ve 2.2 JTS motoruna gelirsek, bu iki motor diğerinden ayrı olarak tamamen farklı birer yeni motor, kısaca, eski TS motor altyapısı üzerine kurulmamış tamamen yeni jenerasyon motorlardır.

Bu motorlarda Twip Phaser diye bahsedilen hepimizin anlamış olduğu üzere, farklı markalarda vvt-i, vtech, vanos vs. diye tabir edilen değişken zamanlı sübap ayarlayıcısıdır. 2.0 JTS motorlarda bir adet zamanlayıcı varyatör bulunmakta olup, yeni tip olan 1.9 JTS ve 2.2 JTS motorlarda emme ve egzozda olmak üzere 2'şer adet varyatör bulunmaktadır.

Not: JTS motorda varyatör sesi hiç duymadım, duyanı da duymadım, değiştirildiğini de duymadım. 3 adet GT 2.0 ve 1 adet Brera 2.2'ye sahip olmuş biri olarak ya ben şanslıydım, ya da yenileri TS motorlardaki varyatörlerden çok daha kaliteli parçalar...

Atmosferik motorların, özelliklede daha yüksek performans alınabilen JTS tipi atmosferik motorların yüksek sıkıştırma (10 ve üzeri diyebiliriz) oranlarını göz önüne alırsak, mutlaka ve mutlaka 97 oktan, hatta bulunan yerlerde 98 oktan benzin kullanmalıyız. Diğer tip motorlardakinin aksine manifoldun içinden değil, direkt olarak yanma odasının içinde yer alıp burada benzin püskürten enjektörlerimizi korumak için ve ömürlerini uzatmak için zaman zaman güvenilir markaların enjektör temizleyicilerini kullanmalıyız. JTS motorun ömrünü uzatmak ve sağlıklı çalışmasını sağlamak için en temel olarak bu kurallara uymamız gereklidir...

Ekte daha önceden yollamış olduğum bir kaç JTS motor iç görüntüsünü tekrar paylaşayım... Uzun vadede JTS'nin dezavantajlarını ve neden enjektör arızaları ile karşılaşılabildiğini en iyi bu şekilde anlatabilirim...






İlk iki resimde görülen kurum zaman içerisinde tüm JTS motorların başına gelecek olan kirlenmeyi göstermekte. Üçüncü resimde ise yine aynı problem oluşmuş fakat burada contadan da aşırı bir kaçırma var... Bizi ilgilendiren tüm resimlerde görülen kurum yoğunluğu. Aslında göz korkutan görüntüler bunlar ama iyi bir usta bunları bir kaç gün içerisinde ilk günkü haline dönüştürebilir, korkacak birşey yok. Önemli olan ateşleme sistemine zarar gelmesini önleyebilmek...

Son resimde ise, düzgün yakıt kullanılmaz ve zaman zaman kaliteli ve güvenilir bir enjektör temizleyici kullanılmaz ise zaman içinde değişmesi gerekecek olan, diğer resimlerde görülen kurumların oluştuğu ortamın içinde her türlü yanma vs. olaylara maruz kalan enjektörü görüyoruz (Enjektörün uc tarafındaki beyaz şeritin altında kalan kısım yanma odasının içinde kalan kısmıdır). 3 yıl önce serviste 300 TL idi, artı işçilik vs. vs... Bu en temel kurallara uyarak JTS motorlu aracımıza daha uzun bir süre keyfimiz kaçmadan binebiliriz ;)

Not: Diğer bir konudaki karmaşıklık üzerine yazdığım bu bilgiler vesilesi ile konuyu açmış bulunuyorum. Hepimizin daha çok bilgilenebilmemiz adına, tüm JTS motorlu Alfa kullanıcısı arkadaşlarımız da kendi bilgi ve tecrübelerini buradan paylaşabilirler. Yanlışım varsa düzeltebilirler. Saygılar...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emin

  • Membro
  • İleti: 2.998
    • Çevrimdışı
Cok yararli bir paylasin olmus Volkan Abi. Eline saglik.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Teşekkürler bilgilendirme için.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

FB10ur

  • Membro
  • İleti: 1.923
    • Çevrimdışı
Güzel bilgilendirme ellerine sağlık teşekkürler.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tolga033

  • Membro
  • İleti: 6.063
    • Çevrimdışı
Çok güzel bilgiler bunlar ,teşekkür ederiz.. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Volkan abi güzel bilgilendirme, Eski tip GT lerdeki JTS lerdeki varyatörler bozuluyor fakat çok sık şekilde degil ve TS lerde ki kadar bir ses yapmıyor. Hafif bir ses ile genelde çekiş sıkıntısı, gaz yememe gibi tepkilerle kendini gösteriyor.

Gelelim Yeni nesil JTS lerde ise bahsetiğin gibi 2 adet varyatör var fakat bozulanı hiç görmedim. elbet bozuluyordur :))

Yeni Nesil JTS lerin her zaman söylerim en büyük sıkıntısı Benzin, kötü benzin aldınız mı direk bitene kadar ne gazlamalı nede devirli kullanmalı. Benzin basıncı 50 barı geçmemesine ragmen, enjektörler ve Enjektör pompaları çok hassas.

Bir Enjektörün fiyatı yanlış hatırlamıysam 280 TL civarı yeni nesilde. Fakat bu enjektörlerin de Orjinal olmasına ragmen o-ringleri çok sıkıntılı.. Takarken çok rahatlıkla bozulan kötü bir o ring kullanılmış.

Kurum baglama ve Enjektör sıkıntıları genelde araç uzun süre kullanılmaz ise çok rastlanan bir konu.. Alfa Owners ı falanda takıp edenler varsa dikkatlerini çekmiştir. JTS motorların bir çogu benzinden ötürü hep sıkıntı yaşamıştır. Hatta geçen sahibinden.com üzerinde bir brera vardı, hatırlarsanız hep Maslak OPET ten alınmıştır benzinleri yazıyordu ilanda, arkadaşlar hep orayamı gittin be adam tarzında konuşmaları hatırlarlar :) JTS inize bir yeri sevdirdiyseniz ugraşmaktan sa 10-20 km fazla yol gidip benzin almanızı öneririm. Çünkü her depo da aldıgınız yerler farklı ise gaz tepkimesinin farkını silkelemeyi vs.. anlarsınız.

buna ragmen 97 oktan alsanız da pek bişey fark etmiyor.. Adam gibi 95 koyun yola devam edin derim..
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.960
    • Çevrimdışı
Volkan, Sercan güzel bilgiler vermişsiniz, teşekkürler.
Uzun zamandır aklımda JTS'ler ile ilgili bir başlık açmak vardı, benden erken davrandınız.  :)

///////////////

Veloce

  • Ziyaretçi
Volkan abi güzel bilgilendirme, Eski tip GT lerdeki JTS lerdeki varyatörler bozuluyor fakat çok sık şekilde degil ve TS lerde ki kadar bir ses yapmıyor. Hafif bir ses ile genelde çekiş sıkıntısı, gaz yememe gibi tepkilerle kendini gösteriyor.

Gelelim Yeni nesil JTS lerde ise bahsetiğin gibi 2 adet varyatör var fakat bozulanı hiç görmedim. elbet bozuluyordur :))

Yeni Nesil JTS lerin her zaman söylerim en büyük sıkıntısı Benzin, kötü benzin aldınız mı direk bitene kadar ne gazlamalı nede devirli kullanmalı. Benzin basıncı 50 barı geçmemesine ragmen, enjektörler ve Enjektör pompaları çok hassas.

Bir Enjektörün fiyatı yanlış hatırlamıysam 280 TL civarı yeni nesilde. Fakat bu enjektörlerin de Orjinal olmasına ragmen o-ringleri çok sıkıntılı.. Takarken çok rahatlıkla bozulan kötü bir o ring kullanılmış.

Kurum baglama ve Enjektör sıkıntıları genelde araç uzun süre kullanılmaz ise çok rastlanan bir konu.. Alfa Owners ı falanda takıp edenler varsa dikkatlerini çekmiştir. JTS motorların bir çogu benzinden ötürü hep sıkıntı yaşamıştır. Hatta geçen sahibinden.com üzerinde bir brera vardı, hatırlarsanız hep Maslak OPET ten alınmıştır benzinleri yazıyordu ilanda, arkadaşlar hep orayamı gittin be adam tarzında konuşmaları hatırlarlar :) JTS inize bir yeri sevdirdiyseniz ugraşmaktan sa 10-20 km fazla yol gidip benzin almanızı öneririm. Çünkü her depo da aldıgınız yerler farklı ise gaz tepkimesinin farkını silkelemeyi vs.. anlarsınız.

buna ragmen 97 oktan alsanız da pek bişey fark etmiyor.. Adam gibi 95 koyun yola devam edin derim..

Söylediklerine katılıyorum. Biliyorsun ben 2.2 JTS'yi uzun süre kullanamadım fakat duyduğum ve gözlemlediğim, okuduğum yerlerde karşıma zamanında çıkan şeyler hep senin söylediklerin gibi oldu.

Aynı tarz problemler, hatta zaman zaman ne olduğunu bulmanın bile bir ton eziyet olduğu problemler yine aynı jenerasyon olan 1.9 JTS motorlarda da ortaya çıkmakta.

Benzin seçtiği ve aynen dediğin gibi benzin akışı olan ve bu akışı sağlayan parçalarda çıkan problemlerin yoğunluğunu engellemenin en iyi yolu, kaliteli olduğuna emin olunan bir noktadan yakıt almak. 97 oktan konusu ise kompresyon oranı yüksek olan motorlarda, tercih edilmesi olmazsa olmaz. Bunu da göz ardı etmeyelim. 10 ve üzeri oranlamalarda 97 oktan şarttır.

Bilinenin daha doğrusu genelde bilinenin aksine, 97 oktan benzin 95 oktandan daha zor ve uzun süre yanar. 95 oktanın patlaması daha kısa ve çabuktur. Daha seridir. Kompresyon oranı arttığında ise belirli bir noktadan sonra istenen benzinin daha uzun sürede yanmasıdır.

Daha çabuk yanan benzin ve ile daha uzun sürede yanan benzini düşündüğümüzde, bunun aracın anlık ihtiyacını karşılamaya çalışan organların çalışmalarına nasıl etki edeceğini ve aradaki farklılıkları da düşünmeliyiz... Örneğin; benzin pompası daha çabuk ve geç yanan yakıtı pompalarken ne kadar efor sarfeder, buna bağlı aracın o anki ihtiyacını karşılamaya yarayan diğer tüm enstrümanların çalışmaları nasıl etkilenebilir vs.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Volkan, Sercan güzel bilgiler vermişsiniz, teşekkürler.
Uzun zamandır aklımda JTS'ler ile ilgili bir başlık açmak vardı, benden erken davrandınız.  :)

 :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Volkan abi güzel bilgilendirme, Eski tip GT lerdeki JTS lerdeki varyatörler bozuluyor fakat çok sık şekilde degil ve TS lerde ki kadar bir ses yapmıyor. Hafif bir ses ile genelde çekiş sıkıntısı, gaz yememe gibi tepkilerle kendini gösteriyor.

Gelelim Yeni nesil JTS lerde ise bahsetiğin gibi 2 adet varyatör var fakat bozulanı hiç görmedim. elbet bozuluyordur :))

Yeni Nesil JTS lerin her zaman söylerim en büyük sıkıntısı Benzin, kötü benzin aldınız mı direk bitene kadar ne gazlamalı nede devirli kullanmalı. Benzin basıncı 50 barı geçmemesine ragmen, enjektörler ve Enjektör pompaları çok hassas.

Bir Enjektörün fiyatı yanlış hatırlamıysam 280 TL civarı yeni nesilde. Fakat bu enjektörlerin de Orjinal olmasına ragmen o-ringleri çok sıkıntılı.. Takarken çok rahatlıkla bozulan kötü bir o ring kullanılmış.

Kurum baglama ve Enjektör sıkıntıları genelde araç uzun süre kullanılmaz ise çok rastlanan bir konu.. Alfa Owners ı falanda takıp edenler varsa dikkatlerini çekmiştir. JTS motorların bir çogu benzinden ötürü hep sıkıntı yaşamıştır. Hatta geçen sahibinden.com üzerinde bir brera vardı, hatırlarsanız hep Maslak OPET ten alınmıştır benzinleri yazıyordu ilanda, arkadaşlar hep orayamı gittin be adam tarzında konuşmaları hatırlarlar :) JTS inize bir yeri sevdirdiyseniz ugraşmaktan sa 10-20 km fazla yol gidip benzin almanızı öneririm. Çünkü her depo da aldıgınız yerler farklı ise gaz tepkimesinin farkını silkelemeyi vs.. anlarsınız.

buna ragmen 97 oktan alsanız da pek bişey fark etmiyor.. Adam gibi 95 koyun yola devam edin derim..

Söylediklerine katılıyorum. Biliyorsun ben 2.2 JTS'yi uzun süre kullanamadım fakat duyduğum ve gözlemlediğim, okuduğum yerlerde karşıma zamanında çıkan şeyler hep senin söylediklerin gibi oldu.

Aynı tarz problemler, hatta zaman zaman ne olduğunu bulmanın bile bir ton eziyet olduğu problemler yine aynı jenerasyon olan 1.9 JTS motorlarda da ortaya çıkmakta.

Benzin seçtiği ve aynen dediğin gibi benzin akışı olan ve bu akışı sağlayan parçalarda çıkan problemlerin yoğunluğunu engellemenin en iyi yolu, kaliteli olduğuna emin olunan bir noktadan yakıt almak. 97 oktan konusu ise kompresyon oranı yüksek olan motorlarda, tercih edilmesi olmazsa olmaz. Bunu da göz ardı etmeyelim. 10 ve üzeri oranlamalarda 97 oktan şarttır.

Bilinenin daha doğrusu genelde bilinenin aksine, 97 oktan benzin 95 oktandan daha zor ve uzun süre yanar. 95 oktanın patlaması daha kısa ve çabuktur. Daha seridir. Kompresyon oranı arttığında ise belirli bir noktadan sonra istenen benzinin daha uzun sürede yanmasıdır.

Daha çabuk yanan benzin ve ile daha uzun sürede yanan benzini düşündüğümüzde, bunun aracın anlık ihtiyacını karşılamaya çalışan organların çalışmalarına nasıl etki edeceğini ve aradaki farklılıkları da düşünmeliyiz... Örneğin; benzin pompası daha çabuk ve geç yanan yakıtı pompalarken ne kadar efor sarfeder, buna bağlı aracın o anki ihtiyacını karşılamaya yarayan diğer tüm enstrümanların çalışmaları nasıl etkilenebilir vs.


Bu arada şunuda hatırlatmakta fayda var. Arkadaşları bilgilendirelim..

JTS motorların 1.9 Versiyonlarında Elektroniksel sıkıntı mevcut. Buda yine tabiki Benzinle alakalı.. 64.000 km kullandıgım 1.9 JTS yi örnek alırsak, sabahlar patlama, bogulma, gaz yememe gibi problemlerin hepsi 8-10-20-30 kerede program attırsanız ne yazıkkı mevcut kalıyor. Özellikle 2006-2008 yılı arasındaki araçların bazılarında bu sıkıntı devam ediyor. Bunun yöntemi Versiyon atmak yerine yeni beyin ile gideriliyor. Fakat bunun farkına varılana kadar zaten, 4 enjektör, basınç pompası, Benzin pompası, Emme manifoldu, buji, bi ton elektronik sensör, o bu şu derken dünya masraf çıkartılıp 2 beyin parası harcatılıyor.

Kısacası JTS den korkmayın.. :) dilinden anlayın yeter.. Bir arıza oluştuğunda biraz araştırma yapmanız yararınıza olucaktır..
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

EskiTüfek

  • Imparatore
  • İleti: 6.950
    • Çevrimdışı
Hatırlıyorum da; JTS'ler ilk geldiğinde, özellikle GT'lerdeki sorunlar ayyuka çıktığında ve dahi birçok servis bu olayı çözememişken Carium Onur bunu çözmüş, bir çok GT'yi düzeltip sahiplerini bilgilendirdiği halde gene bir çok servis Onura tabiri caizse poposuyla gülmüş olmaz öyle şey diyerek aynı kafayla devam etmişlerdi. Ve hatta bir kısım GT kullanıcılarıda bunun çözümü yok diyerek elden çıkartmıştı.

Şimdi bakıyorumda adamın haklılığı artık ortaya çıkmış durumda...

Veloce

  • Ziyaretçi
Hatırlıyorum da; JTS'ler ilk geldiğinde, özellikle GT'lerdeki sorunlar ayyuka çıktığında ve dahi birçok servis bu olayı çözememişken Carium Onur bunu çözmüş, bir çok GT'yi düzeltip sahiplerini bilgilendirdiği halde gene bir çok servis Onura tabiri caizse poposuyla gülmüş olmaz öyle şey diyerek aynı kafayla devam etmişlerdi. Ve hatta bir kısım GT kullanıcılarıda bunun çözümü yok diyerek elden çıkartmıştı.

Şimdi bakıyorumda adamın haklılığı artık ortaya çıkmış durumda...

Türkiye'de ilk GT kullananlardan biriyim ve sanırım Onur kadar tecrübem vardır GT konusunda en az. Hangi sorunlar bunlar ben hatırlayamadım? GT en sorunsuz Alfa'lardan bir olmuştur benim gözümde hep...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Bilinen bir ya da belki iki GT yağ pompası arızası ya da yağsızlıktan dolayı (bu konuda şüphelerim var çünkü) motor yaptırdılar ve bu yüzden bu durum "yok GT'lerin motoru yanıyor yok yatak sarıyor" vs. gibi şehir efsanesine dönüştürüldüler asılsız şekilde. Bunun dışında GT'ler ne JTS ne de başka bir aksamdan dolayı sorunlu araçlar oldular. Gayet stabil, güvenilir araçlar. Son yıllarda üretilmiş en iyi AR araçlardan birisidir emin olun...

En sorunlusu bildiğim kadarıyla 1.9 JTS olan motor. Sercan üstte değinmiş kendisi bu konuda hepimizden tecrübeli. Yurt dışı kaynakları takip ettiğimizde zaten tüm söylemlerimiz ile orada daha çok araçla, yani daha yüksek bir istatistikle elde edilen veriler, bizlerin saptamalarıyla paralellik gösteriyor.

Sadece sorunlu olmasından dolayı, çözülmesi zor olan sorunları yüzünden 1.9 JTS motorlu bir 159 almayı isteyipte almamışlığım var. Bence sorunsuzken çok çok keyifli bir araçtır. 2.2 JTS nispeten gayet daha az sorunlu, 2.0 JTS ise sorunsuz denebiliecek motorlar...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

EskiTüfek

  • Imparatore
  • İleti: 6.950
    • Çevrimdışı
Yukarıda anlattığın kurum olayı sebebiyle ortaya çıkanlar...

Veloce

  • Ziyaretçi
Yukarıda anlattığın kurum olayı sebebiyle ortaya çıkanlar...

Hocam o görülen kurumlar 100.000km'ye yaklaşıldığında çıkıyor. GT'ler ilk geldiğinde böyle bir problemin olma olasılığından bile kimsenin haberi yoktu. Enjektör değişimi gerektirebiliyor bir ihtimal, o da enjektör tıkanıklık sorunu yaşarsa... Daha o kurumları ben ve Onur'dan başka gören olmadı. Sorun yaşayanda. Ben önlem alınabilsin diye ve gelecekte neler olabilir bilinsin diye bu bilgileri paylaştım... Saygılar.
« Son Düzenleme: 05 Ağustos 2013, 16:54:25 Gönderen: Veloce »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Demek istediğim lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım. Ne Türkiye'de ne de dünyada GT'lerin ayyuka çıkmış sorunları yoktur, olmadıda. Çok çok stabil bir araçtır. Bizim bilmediğimiz gözden kaçırdığımız bir nokta varsa paylaşırsanız hep birlikte biligileniriz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Yukarıda anlattığın kurum olayı sebebiyle ortaya çıkanlar...

Abi o kurum tamamiyle yatmis, uzun yol gormemis, kisa mesafelerde kullanilmis bir cok jts de gorulen bir durum. Cozumude ya kapagi acip toparlamak ki masrafli, yada yag degisiminden once 10 numara yag ile motor temizleyici ile 5 dk calistitip karteri sokup pisligi temizlemek. Yag pompasi ile ilgili bir sorundan oturu kaynaklanmiyor diye biliyorum.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

EskiTüfek

  • Imparatore
  • İleti: 6.950
    • Çevrimdışı
Tamam abiler siz haklısınız, susuyorum.

judas

  • Membro
  • İleti: 40
    • Çevrimdışı
Bu kurum problemi sadece JTS'lerde değil  tüm direk enjeksiyonlu benzinli araçlarda  karşılaşılan bir durum.
Ford BMW VW hatta ilk GDI motoru piyasaya süren Mitsubishi'de benzeri sıkıntılar olmuştu.

Bu motorların en büyük düşmanı kalitesiz yakıt ve sürekli kısa mesafeli şehir içi kullanımı. Yani JTS kullanıyorsan arada gazlayacan arkadaş:)
Bir de  2004'den sonra üretilen JTS' lerde   ECU ve eksantrik revizyonları yapıldı diye okumuştum.
147 1.6 T.Spark
GT 2.0 SS
Giulietta 1.4 TCT
GT 2.0 SS

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.913
    • Çevrimdışı
bir arkadaş bu kurumu atabilmek için bir süre yüksek devirde uzun yolda yüksek km yaparak kullanman lazım demişti. yukardaki yazıyı okuyunca aklıma geldi. aslı astarı var mı bilmem
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.146
    • Çevrimdışı
Eskiden ne güzeldi be ortalık. Ne kötü benzini vardı ne de başdöndürücü modeller. Alıyordun keyfine bakıyordun. Yok kısa mesafe gidilmeyecek, yok kötü yakıt alınmayacak, yok arada bir kırbaç şaklatılacak, yok ta yok işte. Ah ulan rıza gün geçtikçe dünya daha da kötü hal alıyor. (Sakın eleştiri babında anlaşılmasın içim döktüm yine)
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

Veloce

  • Ziyaretçi
Bu kurum problemi sadece JTS'lerde değil  tüm direk enjeksiyonlu benzinli araçlarda  karşılaşılan bir durum.
Ford BMW VW hatta ilk GDI motoru piyasaya süren Mitsubishi'de benzeri sıkıntılar olmuştu.

Bu motorların en büyük düşmanı kalitesiz yakıt ve sürekli kısa mesafeli şehir içi kullanımı. Yani JTS kullanıyorsan arada gazlayacan arkadaş:)
Bir de  2004'den sonra üretilen JTS' lerde   ECU ve eksantrik revizyonları yapıldı diye okumuştum.

Gayet normal, sistem aynı sonuçta...

bir arkadaş bu kurumu atabilmek için bir süre yüksek devirde uzun yolda yüksek km yaparak kullanman lazım demişti. yukardaki yazıyı okuyunca aklıma geldi. aslı astarı var mı bilmem

Mantık şu şekilde olmalı o halde, "emme sırasında çekilen havanın birikmiş pisliğinden dolayı oluşan kurumu, yüksek devir çevirerek, yani daha yüksek basınçlı daha çok hava ile zorlayarak temizlenmesini sağlamak." Peki bu durumda sökülen kurumlar nereye emilecek? Doğrudan yanma odasına, yine bu mantığa göre yanma odasındanda dışarıya egzoz sayesinde atılacak... Ne kadar akla uygun bilemiyorum açıkçası...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.384
    • Çevrimdışı
İlhan Abi kopardin beni :)

Kötü yakit baş düşman malesef, ister direkt enjeksiyon olsun ister enjeksiyon ister karbüratör. Kötü yakit varsa sorun kaçinilmaz.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.831
    • Çevrimdışı
Ata m bu kotu yakit diyip ts lerde burun kivirdigimiz yakit jts yi ele alis yakiti :)) bole bi hassasiyet yok
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.018
    • Çevrimdışı
Ata m bu kotu yakit diyip ts lerde burun kivirdigimiz yakit jts yi ele alis yakiti :)) bole bi hassasiyet yok

Vay arkadaş. Sercan'ım senin bayi tercihin nedir?

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
9 Yanıt
774 Gösterim
Son İleti 14 Nisan 2011, 12:06:48
Gönderen: serdar_ileri
8 Yanıt
1389 Gösterim
Son İleti 16 Nisan 2015, 01:57:40
Gönderen: harunk
7 Yanıt
2916 Gösterim
Son İleti 12 Ocak 2016, 18:59:22
Gönderen: yigitekimdemir
2 Yanıt
658 Gösterim
Son İleti 21 Eylül 2016, 10:41:11
Gönderen: admin
18 Yanıt
8816 Gösterim
Son İleti 07 Ağustos 2017, 11:47:48
Gönderen: Spiritchaser

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal