Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Selespeed Sorunları

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hiktor

Merhaba,
Motordaki yağ kaçaklarına çözüm bulmak için girdiğim servisten 10 günde zor çıktım. Hala daha sorunlarım bitmedi.
Öncelikle yağ kaçaklarının blok ile şanzıman arasından geldiğini görünce şanzımanı indirdik. Kranktaki yağ keçesi ve 2 tane olan balans tapalarından ciddi kaçak farkettik. Yağ keçesi tamam da balans tapası hiç bir yerde yok. Aksaray, Bostancı son olarak ta Birmot. Neyse ki Birmot Bursadan verdi siparişide 2 günde geldi fakat bu arada Sanayide Tempranın olduğunu söyledikleri iki tapa cuk diye oturdu da orjinalini almaya gerek kalmadan taktık. Siparişi verdik işime yaramasa da alıcam mecburen.
Sonra şanzıman inmişken debriyajı değiştirmek zorunda kaldık. Arada tartışırdık ya durduğumuzda vitesi boşa alalım mı diye. İşte ben durduğumda vitesi boşa almadığımdan balata bitmediği halde baskıdaki şemsiyeye bilyenin bastığı yer jilet kadar incelmiş ve kopmak üzereymiş. 1.000 km bile yapmazdı. Artık durunca vitesi boşa alacağım....
Sonra işe girmişken sol ön aks bilyası, sağ alt salıncak, Triger seti, kayışlar 2-3 bilya, dinamo bilyeleri ve konjektörü, Varyatör onarımı, yağ ve filtrelerin değişimi, Direksiyon körükleri, Rot-Balans derken ağırın da ağırı bir bakıma sokmuş olduk aracı..
Tüm işler tamamlandıktan sonra montaj bitince, korktuğum başıma geldi. Selespeed robotu sapıttı.
Durunca vites boşa geçiyor ve bir daha vitese geçmiyor. Vites 1 e geçiyor ve hemen boşa düşüyor. Yağı, kabloları, soketleri, röleleri derken bir şey bulamadık..
Üstelik haftasonu İzmir'e gideceğim ve araç bu halde asla gidemem.
Derken bilgisayara bağladım. Bağlantıda sorun yok fakat ayar işlemi yapılamıyor. Her zaman yaptığım hatsonunu yapamıyorum. Hatalar veriyor. Pompanın çalıştığını ve sistemdeki basıncın 60 bar'a çıktığını gördüm. Komponentleri teker teker bilgisayardan çalıştırdığımda soruna rastlamadım. Derken ustamın elindeki bozuk robottan balon denilen tüpü benimkiyle değiştirdik te en azından viteslerin boşta kalmasını engelledik. Şu anda hatasız vites geçişleri oluyor ve durunca da boşa atma sorunu gitmiş durumda. Fakat hala bilgisayardan hat sonu yapamıyorum. Sanırım robotta hala tespit edemediğimiz bir sorun var. Sağlamken bilgisayara kaydettiğim verilerle şimdikini karşılaştırıyorum ve sonuç aşağıda.
Tarih: 25.12.2011
READ PARAMETERS:
Number of rewrites: 0
Gear/Engage position: 10,184 mm
Selection position: 10,955 mm
Clutch Pressure Plate Travel: 11,676 mm
Clutch Pressure Plate Reference: 11,592 mm
Accelerator Pedal Travel: 0,0 %
Hydraulic circuit pressure: 45,962 bar
Coolant temperature: 90,0 °C
Battery Voltage: 13,9938 V
Engine Speed: 866 rpm
Clutch RPM: 0 rpm
Vehicle speed: 0,000 km/h
Odd number gears current: 0 mA
Even number gears current: 0 mA
Clutch Solenoid Valve current: 998,4 mA
Actual Torque: 2 Nm
Calculated engine torque: 23 Nm
A/T selector lever position: No request
Gear engaged: N
Desired Gear: N
Automatic Transmission: OFF
Brake Pedal Position: Released
Ignition Key on/off: ON
Pump Relay Control: OFF
Engine startup: Not allowed
Acoustic signal: OFF
High gear selection: Not active
Low gear selection: Not active
Load relay: ON
Starter Circuit: Not requested
Clutch engaged position (self-adjusted): 26,544 mm
PIS closed position (self-adjusted): 13,608 mm
Solenoid Valve current at Zero flow: 982,8 mA
Gearbox Oil Temperature: 59,6 °C
Clutch temperature: 111,0 °C
Neutral Engaged counter: 56.412
First Gear Engaged counter: 39.520
Second Gear Engaged counter: 53.228
Third Gear Engaged counter: 55.463
Fourth Gear Engaged counter: 21.886
Fifth Gear Engaged counter: 29.248
Reverse Gear Engaged counter: 153

Şimdi de bugün aldığım sonuçlar...
Tarih: 20.01.2012
READ PARAMETERS:
Takis konumu: 20,900 mm
Secim pozisiyonu: 17,500 mm
Debriyaj disk itici strok: 27,468 mm
Debriyaj disk itici refer.: 0,000 mm
Gaz pedali strok: 0,0 %
Hidrolik hat basinci: 46,635 bar
Su isisi: 95,0 °C
Aku gerilimi: 12,31 V
Motor devri: 0 rpm
Debriyaj diski surati: 0 rpm
Arac hizi: 0,00 km/h
Tek sayili vitesler akimi: 0 mA
Cift sayili vitesler akimi: 0 mA
Debriyaj You are not allowed to view links. Register or Login akimi: 0,0 mA
Net tork: -21 Nm
Tatbik edilecek tork: 0 Nm
Debriyaj kapali konumu otom. ayari: 27,468 mm
Kapali PIS.mesafe konumu otom.ayari: 11,214 mm
Sifir debi You are not allowed to view links. Register or Login akimi: 959,4 mA
Vites kut. yag sicak.: 65,9 °C
Debriyaj isisi: 115,5 °C
Vites kolu konumu: Talep yok
Vitese takildi: N
Istenen vites: N
Otomatik talebi: Devre disi
Surucu kapisi: Acik
Fren pedali: Serbest
Anahtar sinyali: Devrede
Pompa rolesi: Devre disi
Motoru calistirma (mars): Izin verilmedi
Akustik sinyal (buzzer): Devre disi
Yuksek vitesler secimi: Aktif degiller
Alcak vitesler secimi: Aktif degiller
Yakit doldurma rolesi: Devrede
Mars basma: Talep edilmedi
Bos vites takis sayaci: 179
Birinci vites takis sayaci: 172
Ikinci vites takis sayaci: 48
Ucuncu vites takis sayaci: 12
Dorduncu vites takis sayaci: 1
Besinci vites takis sayaci: 0
Geri vites takis sayaci: 42

Dikkatimi çeken; Clutch Pressure Plate Reference (Debriyaj disk itici refer) değeri bu günkünde sıfır. Bu nedir bilen var mı? Belki sonuca ulaştırır. Ayrıca çalışırken ışıklar göz kırpar gibi yapıyor. Her 5 sn de bir elektrik kısılır gibi oluyor. Nedeni selespeed pompası bu sürelerde çalışıyor ve sistemi zorluyor. Motorun soketini söktüğümde bu kesinlmeleri yapmıyor. İzmir dönüşü motoru söküp kömürlerine bakalım diyoruz.
Aklına bir şey gelen varsa lütfen paylaşsın.
Herkese sorunsuz, kazasız günler dilerim....
Mustafa
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

hiktor

#1
Merhaba Arkadaşlar,
2 gün önce şanzıman sorunum çözüldü. Bu gün tüm gün araç üzerindeydim ve gayet güzel olmuş. Sorunun çözümü için ilk elimizi attığımız parça robotun basınç tüpü olmuştu. Fakat değiştirdiğimiz çıkma demek bozukmuş ki ilk anda sorunu çözemediğimizden derinlere daldık ta daldık. En başa geri dönerek yaptığımız incelemelerde bu sefer sağlam tüple sorunu çözünce gittim sıfır tüp aldım (300 TL). Bu arada giden 2 kutu selespeed yağı oldu. Neyse aklınızda bulunsun araç durduğunda vites kendiliğinden boşa geçerse derhal tüpü değiştirin...
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

dnr1

#2
Mutlu sonlara bayılırım..
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

murat

#3
Algıda seçicilik bu olsa gerek, önceleri fazlaca sallamadığım SS başlıklarına artık direk dalar oldum Geçmiş olsun , bilgi için tşk.

Edited by - murat on 17/03/2012  09:31:20
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Alper

#4
Çok geçmiş olsun sıfır gibi oldu bu sayede otomobiliniz keyifli sürüşler :D
Çok değerli bilgilerde paylaşmışsınız Selespeed kullanıcıları için ayrıca bunun içinde teşekkür ederim kendi adıma...

adnan.geyik

#5
Mustafa helal sana hiç değişmemişsin. Yine Alfanın ruhunun derinliklerine inip damarını buluyorsun. Çözüm bulmana sevindim. Bulamazsan şaşardım...
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

KAKIRMAN

#6
quote:

Algıda seçicilik bu olsa gerek, önceleri fazlaca sallamadığım SS başlıklarına artık direk dalar oldum Geçmiş olsun , bilgi için tşk.

Edited by - murat on 17/03/2012  09:31:20


Yaa işte budur...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI
***
2005 | Peugeot 206 | 1.4 HDI | Panoramic
2017 | Peugeot 2008 |  1.6 HDI |Allure

Alfadanadam

#7
Ellerine sağlık dostum :)

Anıl

#8
Güzel paylaşım olmuş. Otomatik zevkim zaten değildir ama SS'i hiç kimseye tavsiye etmiyorum,şimdiye kadar 3-4 kişiyi SS'den çevirmişimdir
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

hiktor

#9
Takipçilerime teşekkürler....
Kendime ait beyin okuyucu ile bilgisayara bağladığımda Eximer den farklı veriler üretmediğini gördüm. Hata kodları çok yetersiz. İkisi de bu sorun için bile hiç bir hata mesajı vermedi. Fakat bu esnada veriler üzerinde daha iyi yorum yapabilir hale geldim. Bu işten kazancım bu oldu sanırım...
Selespeed aracı otomatik sınıfına almamak lazım. Bu araba açıkça debriyajsız düz vites. Ben aracı anlatmak istediğimde böyle tarif ediyorum. Öncelikle araca hakim değilsin. Manuel kullanımda da vitese hakim değilsin. Çünkü vitesi sen yükseltirken o hızına göre düşürüyor. Bu sefer de karışıklık çıkıyor. Otomatik modda ise eğim algılayıcısı olmadığından rampalarda kafayı yiyor. Vites değiştirme hızınız robota bağlı olduğundan biraz hantal kalabiliyor. Fakat motorun gücü bu sorunun üstesinden fazlaca geliyor. Yaklaşık 1 senedir selespeed kullanıcısıyım fakat anca robota alıştım. Daha önce Alfanın motoru ile konuşup anlaşıyordum şimdi robot da işin içine girdi...
Fakat yine de kesinlikle bu aracı terih ederim. Özellikle de trafiği yoğun olan, yaşadığım şehirde hayatımı çok kolaylaştırıyor.

Edited by - hiktor on 19/03/2012  08:59:11
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

Alper

#10
Aynen bende bu şekilde tarif ediyorum, Debriyajsız  Manuel vites diyorum millet hemen yapıştırıyor Tiptronic diye ama anlatamıyorsun ki işte oturmuş bazı şeyler var.
Hoş yanımda oturanlar bile bir süre devirli kullanımdan sonra çok mutlu iniyorlar :)
Geçen hafta hatta bir arkadaşım direk '' ulan yok böyle bir şey orgazm oldum yeminle diyerek indi ağzı kulaklarında :) tabii bunda benim virajlara girişiminde büyük bir payı var :D ama filtrenin de otomobilin motor sesini boğmadan 4000 devirden sonra biraz daha toklaşan emme sesi beni benden etti o ayrı mesele :D

murat

#11
Valla ben zaten seviyodum 2 haftadır sürekli kullanıyorum ve iyice aşık oldum SS'e, ha sorunları var mı vardır, kullanışsız tarafları tonla var ama anlatılmaz da bir keyfi var özellikle yüksek devirlerde, roketleme yaparken filan acayip
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

madmax

#12
Selespeed bağımlılık yapıyor.
Cansın TURGUNER
34 VE 8902 156 Selespeed
10 ACT 66 156 Selespeed
Diğer araçlarım çok da önemli değil;)

hiktor

#13
Bir konuda itirafta bulunmak istiyorum.
Karakterim mi değişti bilemem ama bu araba beni fena tahrik ediyor. Yoğun trafikte sağdan soldan akıllılık yapanları fena halde tokatlıyorum bu arabayla. Genelde şirket arabası clio altımda fakat onda yapamıyorum bu şeyleri gelen geçen önüme giriyor. Oysa Alfada karakterim değişiyor. Daha bir agresif ve atak oluyorum. Bunda motor sesinin payı var tabi ki fakat en önemli etken güç. Yüksek devirlerde şahlanan motor inanılmaz güç üretiyor. Ne kadar sakin de kullanasam arada gücü hissetmeden olmuyor.
Asıl söyleyeceğim selespeed şanzımanın neden 1.6 motorlara konmadığını aracı kullanmayan anlamaz. Önceleri bende kendime sorup duruyordum bu şanzımanı neden sadece 2000 motorlara koymuşlar ve 1.6 motorları mahrum etmişler diye. Fakat selespeed düşük devirlerde öyle hantal ki 1.6 motor zaten düşük devirlerde kayıp iyice isyan ettirirdi. Çünkü araç tam durmadan robot hep 2. viteste gitmek istiyor. Fakat bunu yaparken de rampa mı düz yol mu anlamıyor. O nedenle düşünsenize hafif bir rampada 1.6 motorla 1000 -1500 devirde 2. vitesle ilerlemeye çalışın. Sanırım direk stop eder.
Fakat 2000 motor şanzımanın tüm bu kusurlarını gücüyle örtüyor.
Ayrıca kara zamanı kartepede kar üzerinde tecrübelerim oldu fakat tam bir rezaletti.
Lastiklerim kar için uygun olmayan performans serisi olduğundan sonuçlar biraz abartılı olabilir. Kar üzerinde 1 veya 2. vites gaza dokunduğum an lastikler patinaj çekiyor (olabilir lastikler yere tutunamadığı için çok normal) fakat patinaj durduğu anda robot dabriyaja o hızla basamadığından hemen stop ediyor. Robotta yarım debriyaj olayı olmadığından kar üzerinde ilerlemekte çok zorlandım. Hiç patinaj çektirmemek gerekiyor şayet patinaj çekerken lastikler yere tutunursa hemen motor stop ediyor.
Aslında aklımdan araca debriyaj takmak geçiyor. Çünkü sistem diğerleri gibi. Debriyaj + piston ile devre tamamlanırsa debriyajlı otomatik olur araç. Fantezi ama bazen lazım yahu şu debriyaj....
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

murat

#14
E zaten bir debriyaj var SS'de, siz onu kontrol etmek istiyorsunuz o zaman..Pedal filan mı takmaktan bahsediyoruz ? Zihni sinir projesi olur tam valla, ama bunu satıp düz 2.0 almak daha kolay değil mi?
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

erdem1904

#15
Düz 2,0 nuvola'ya daha hiç denk gelmedim.. O bağlamda iyi olur...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

hiktor

#16
Selam,
Kesinlikle zihni sinir projesi. Fakat kafamda daha farklı bir proje vardı. Onu paylaşayım..
manuel viteslerde vites topuzunu tutup vitesi değiştirmek için hamle yaptığım an (Mesela 1. vitesten 2. vitese geçirmek için vites topuzunu aşağı çekmeye başladığım an) bir sensör bunu algılayıp hemen debriyaja basacak. Ben bir sonraki vites konumuna gelince de debriyajı otomatik olarak bırakacak. Durduğumu ise hız- devir kombinasyonunda anlayarak debriyajı bırakmayacak bir kontrol ünitesi ile robotu biz olan debriyajsız düz vitesli araba yapmış oluruz. Bunu selespeed den önce düşünmüştüm fakat hala bu şekilde olanı yapılmadı.
Şu anda ise yokuş destek sistemi düşünüyorum. Bir eğim sensörü ile frene 1-2 sn daha fazla bastırtabilirsem kaydırma sorununu ortadan kaldırmış oluruz. Bu projeye destek olacak arkadaşlarla çalışmaya başlayalım derim....
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

murat

#17
Eski Mercedes A serilerinde anlattığına benzer bir sistem vardı diya hatırlıyorum ama yanılıyor olabilirim. Debriyajsız manuel vitesti sanırım. Hayal meyal öyle hatırlıyorum, emin değilim
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

Alper

#18
Kar tepeye bende gittim ALfamla ama hiç stop etmedi açıkçası hatta kaç yerde de kaldım sayılır buz üzerinde ama hep 2. viteste kalkış yaptım ve hiç sorun olmadı açıkçası debriyajınızda bir sorun olma ihtimali var mıydı acaba o sıralar?
Buarada dediğiniz şeyi bende çok düşündüm hatta bir jettadan bu sistemi söküp kendi aracıma monte etmeye kadar ama :( işte o kadar elektronik tecrübem olmadığı içinde havada bir düşünce olarak kaldı bu bende.
Tek eksiğimiz zaten o eğimli yollarda ileri veya geri kaymak çok büyük sıkıntı oluyor iyi ki el freni iyi bir konumda da :) ben kendim açımdan bir sıkıntı çekmiyorum.

hiktor

#19
Öncelikle kartepe fiyaskosunun bir nedeni de lastiklerimin kar şartlarına hiç uygun olmaması. Çünkü enlemesine kanal hiç yok. Tüm aknaallar dikine. Bu nedenle de yola hiç tutunamıyor. Tipik asfalt hız performans lastiği. Belki lastiklerim biraz daha iyi olsaydı bu kadar köti olmazdı. 2. vitesle kalkış olayı zaten karda ilk yaptığım uygulamadır.
Diğer sorun rampa kalkışları. Biz zaten aracın huyunu bildiğimizden elfreni ile kalkış yapıyoruz. Fakat bazen el frensiz kalkayım dersem o zamanda frenden ayağımı çektiğim an araba hemen geriye hareket ettiğinden istem dışı gaza biraz daha fazla basıyorum. Bu seferde ya patinajla ya da biraz daha seri kalkış oluyor. Hele ki şu an altımda olan dizel araçta yarım debriyaj gaza basmadan direk hareket ettiğimden biraz da bu alışkanlıktan olsa Alfada da düşük devirle kalkayım diyroum ama nafile...
Ben ciddi olarak bu yokuş destek işine başlayacağım.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

Alfadanadam

#20
quote:

Eski Mercedes A serilerinde anlattığına benzer bir sistem vardı diya hatırlıyorum ama yanılıyor olabilirim. Debriyajsız manuel vitesti sanırım. Hayal meyal öyle hatırlıyorum, emin değilim



Doğru hatırlıyorsun dostum. Denendi ama pek talep görmedi o yıllar.

EskiTüfek

#21
Bu sistemin atası hatırlayanlar için Leyland otobüslerdir.
Ne SS'i ne tiptakı varsa yoksa Leyland.

Alper

#22
Bende de performans serisi lastikler vardı hatta tırstım bile bazı virajlarda ama küheylan beni yarı yolda bırakmadı allahtan :)
Bu yokuş desteğini bende çok isterim açıkçası 3 saniye tutup bırakması süper olur inşallah gerçekleştirebilirsiniz de bize de bir yol açılır uygulama için.

TRUPHASE

#23
Kartepeye ben de gittim hatta Greenpark müşterim olduğu için çok defa giderim her sene. Eğer selespeed mantığına iyice alışırsanız ondan zevk almaya başlarsınız ve başka araç kullanmaktan zevk almazsın(2011 glk 350 sahibi olarak söylüyorum). Ayrıca araç patinaj durumuna nasıl düşüyor ki asr varken? Bence sizin araçta bir problem olabilir. Fakat kartepe yokuşunu çıkmanın en sağlıklı yolu manuel olarak kullanmak.

Edited by - TRUPHASE on 30/03/2012  01:42:07
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

yadiges

#24
merhaba,
selespeed sorunu hakkında yeni bir başlık açma gereği duymadım)) bugün normal çalışan arabanım kontağını çevirip vitesi 1 e attığımda çok sarsıntılı ve zor bir şekilde araç vitese geçti ancak yarım debriyaj basılı gibi titreme yapıyor ve gaza dokunmadan araç hareket etmeye başlıyor. 2.vites geçişide biraz sıkıntılı ancak 3. vitesten sonra normal haline dönüyor. vitesleri tekrar küçültünce 1. ve 2. viteste aynı sıkıntı ile markete kadar geldim(6-7 km) market çıkışı araç geri vitese ilk denemede geçmedi 2-3 dakika sonra zor bir şekilde geçti ve otoparktan çıkabildik:) evin önüne zor geldim yani. Kayseride selespeedten anlayan usta yok gibi sizce neden kaynaklanabilir? daha önce başına gelen arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum?