Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Selespeed Sorunları

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

melih123

You are not allowed to view links. Register or Login
Bi'şey olmaz. :)
156 için 2002 ortası makyajıyla yenilendi, 147 galiba direkt ikinci nesil robotla geldi. Ama yukarıdaki arkadaşın sorunu robot nesliyle veya Selespeed'in tasarımıyla alakalı değil gibi görünüyor. Ömürlü parçalar ömrünü doldurmuş muhtemelen.
Benim gt'nin sorunuda kendi kendine düzeldi hocam.Şuan vites geçişlerde bi sıkıntı gözükmüyor hafif vurması dışında.Ama robot ısınınca geri vitese tak diye geçiyor hala :(
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Benim gt'nin sorunuda kendi kendine düzeldi hocam.Şuan vites geçişlerde bi sıkıntı gözükmüyor hafif vurması dışında.Ama robot ısınınca geri vitese tak diye geçiyor hala :(

Eh, şimdilik geçmiş olsun. Yalnız kendi kendine düzelmeler genelde hava sıcaklığı, nem, kullanım şekli değişikliği gibi nedenlerden olur aklınızda bulunsun.

Siz (yaptırmadıysanız) yine de bir clutch rod ayarı yaptırın, gitmişken de clutch drain, hat sonu filan yapılmış olur.

melih123

You are not allowed to view links. Register or Login
Eh, şimdilik geçmiş olsun. Yalnız kendi kendine düzelmeler genelde hava sıcaklığı, nem, kullanım şekli değişikliği gibi nedenlerden olur aklınızda bulunsun.

Siz (yaptırmadıysanız) yine de bir clutch rod ayarı yaptırın, gitmişken de clutch drain, hat sonu filan yapılmış olur.
Teşekkür ederim hocam uzun süre sorunsuz kullanmak için önümüzdeki ay söktürüp bakım yaptırmayı düşünüyorum.
Alfa Romeo Gt 2.0 JTS Selespeed

CG

Arkadaşlar tekrar merhaba, başka bir başlık altında yazmıştım ama cevap alamadım belki doğru başlık burasıdır.
Siteye yeni katıldım ama uzun süredir Alfa kullanıcısıyım ve en az 10 sene selespeed kullandım ilk 2000 model 156 ss ve şu anda 2006 GT selespeed sahibiyim, aracımı manuel modda kullanmayı seviyorum ve kullanıyorum.
Bir süre önce akşam vakti aracım trafikte giderken kendi kendine city moduna geçti ve tekrar manuel veya sport moduna geçmeme müsade etmedi, aynı zamanda boş ve geri vitesede geçmiyordu,arıza uyarısıda vermedi (bu arada city modunda ileri viteslere 1den 5 e kadar sorunsuz vites yükseltiyor ve düşürüyor) o şekilde evin otoparkına park ettim . Ertesi gün arabayı çalıştırdığımda her şey normaldi. Daha sonra direksiyondaki vites büyütme tuşunun zaman zaman kumanda etmediğini fark ettim, bazen  kanatçıktan vites büyütmek istesemde vites büyütmüyor bir veya iki kere  tekrar denedikten sonra büyütüyordu (hatta iki defa vites büyütmek yerine vites küçülttü) bir süre sonra yukarıda anlattığım arızayı tekrarladı (city moduna geçiyor vs.). Serviste bilgisayara bağlandığında direksiyon selespeed kumandaları arızalı dendi ve kumanadalar değişti. Fakat kısa bir süre sonra tekrar aynı arızaları yapmaya başladı. City modunda veya konsoldaki vites kolundan manuel kullanımda hiç bir sorun yaşamıyorum. Sadece direksiyondaki + kelebekçiğini kullanırken zaman zaman oluyor (vites küçültürken - kulakçıkta da sorun yok). Ve yoğun kullanımda kendi kendine city moduna geçip başka bir şey yapılmasına müsade etmiyor, arabayı stop edip 15-20 dakika bekledikten sonra her şey normale dönüyor. Bu sorunu yaşamış veya ne olduğu hakkında fikri veya bilgisi olanlardan yardım rica ediyorum

ahmetali

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar tekrar merhaba, başka bir başlık altında yazmıştım ama cevap alamadım belki doğru başlık burasıdır.
Siteye yeni katıldım ama uzun süredir Alfa kullanıcısıyım ve en az 10 sene selespeed kullandım ilk 2000 model 156 ss ve şu anda 2006 GT selespeed sahibiyim, aracımı manuel modda kullanmayı seviyorum ve kullanıyorum.
Bir süre önce akşam vakti aracım trafikte giderken kendi kendine city moduna geçti ve tekrar manuel veya sport moduna geçmeme müsade etmedi, aynı zamanda boş ve geri vitesede geçmiyordu,arıza uyarısıda vermedi (bu arada city modunda ileri viteslere 1den 5 e kadar sorunsuz vites yükseltiyor ve düşürüyor) o şekilde evin otoparkına park ettim . Ertesi gün arabayı çalıştırdığımda her şey normaldi. Daha sonra direksiyondaki vites büyütme tuşunun zaman zaman kumanda etmediğini fark ettim, bazen  kanatçıktan vites büyütmek istesemde vites büyütmüyor bir veya iki kere  tekrar denedikten sonra büyütüyordu (hatta iki defa vites büyütmek yerine vites küçülttü) bir süre sonra yukarıda anlattığım arızayı tekrarladı (city moduna geçiyor vs.). Serviste bilgisayara bağlandığında direksiyon selespeed kumandaları arızalı dendi ve kumanadalar değişti. Fakat kısa bir süre sonra tekrar aynı arızaları yapmaya başladı. City modunda veya konsoldaki vites kolundan manuel kullanımda hiç bir sorun yaşamıyorum. Sadece direksiyondaki + kelebekçiğini kullanırken zaman zaman oluyor (vites küçültürken - kulakçıkta da sorun yok). Ve yoğun kullanımda kendi kendine city moduna geçip başka bir şey yapılmasına müsade etmiyor, arabayı stop edip 15-20 dakika bekledikten sonra her şey normale dönüyor. Bu sorunu yaşamış veya ne olduğu hakkında fikri veya bilgisi olanlardan yardım rica ediyorum

Benzer bir durumu benim 147 SS'de 2 kere yaşadım. Kulakçıktan veya vites kolundan vites değiştirmek istediğimde "Manuel Mod Kullanılamaz" gibi bir hata verdi. Araç City Mod'da kendi istediği gibi vites artırıp düşürüyor ama benim müdehale etmeme izin vermiyordu. Haliyle aracı geri vitese alamıyordum en büyük sıkıntısı o oluyor. Ustamı arayıp sorduğumda aracı stop et 1-2 dakika bekle düzelir dedi. Dediği gibi de oldu. Durkalk trafikte aracı kullanırken boşta beklememi tavsiye etti. Sanırım baskı balata ısındığı için bu sorun yaşanıyor.
R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Arkadaşlar tekrar merhaba, başka bir başlık altında yazmıştım ama cevap alamadım belki doğru başlık burasıdır.
Siteye yeni katıldım ama uzun süredir Alfa kullanıcısıyım ve en az 10 sene selespeed kullandım ilk 2000 model 156 ss ve şu anda 2006 GT selespeed sahibiyim, aracımı manuel modda kullanmayı seviyorum ve kullanıyorum.
Bir süre önce akşam vakti aracım trafikte giderken kendi kendine city moduna geçti ve tekrar manuel veya sport moduna geçmeme müsade etmedi, aynı zamanda boş ve geri vitesede geçmiyordu,arıza uyarısıda vermedi (bu arada city modunda ileri viteslere 1den 5 e kadar sorunsuz vites yükseltiyor ve düşürüyor) o şekilde evin otoparkına park ettim . Ertesi gün arabayı çalıştırdığımda her şey normaldi. Daha sonra direksiyondaki vites büyütme tuşunun zaman zaman kumanda etmediğini fark ettim, bazen  kanatçıktan vites büyütmek istesemde vites büyütmüyor bir veya iki kere  tekrar denedikten sonra büyütüyordu (hatta iki defa vites büyütmek yerine vites küçülttü) bir süre sonra yukarıda anlattığım arızayı tekrarladı (city moduna geçiyor vs.). Serviste bilgisayara bağlandığında direksiyon selespeed kumandaları arızalı dendi ve kumanadalar değişti. Fakat kısa bir süre sonra tekrar aynı arızaları yapmaya başladı. City modunda veya konsoldaki vites kolundan manuel kullanımda hiç bir sorun yaşamıyorum. Sadece direksiyondaki + kelebekçiğini kullanırken zaman zaman oluyor (vites küçültürken - kulakçıkta da sorun yok). Ve yoğun kullanımda kendi kendine city moduna geçip başka bir şey yapılmasına müsade etmiyor, arabayı stop edip 15-20 dakika bekledikten sonra her şey normale dönüyor. Bu sorunu yaşamış veya ne olduğu hakkında fikri veya bilgisi olanlardan yardım rica ediyorum

Geri kalan fonksiyonların tamamının çalıştığı ve bu kulakçıklardan vites değiştirme sorunu olduğu anda vites kolunun düzgün davrandığını varsayarak söylüyorum; tesisatı kontrol ettirin. Selespeed kontrolcüsü ön yolcunun ayağının sağında, torpido gözünün altında yan duvara monte olmalı, benimkinde öyle. O kontrolcüyle direksiyon kulakçıları arasındaki kablo tesisatında bir sorun olabilir. Kablo uçlarındaki terminallerde geçici temassızlıklar, nemden dolayı korozyon yüzünden kontakt direncinin artması, aradaki kablolarda kırıklıklar buna sebep olabilir. Bu durumda kulakçıklar komutu doğru gönderse de SS kontrolcüsüne gelene kadar komut bozuluyordur.


CG

You are not allowed to view links. Register or Login
Geri kalan fonksiyonların tamamının çalıştığı ve bu kulakçıklardan vites değiştirme sorunu olduğu anda vites kolunun düzgün davrandığını varsayarak söylüyorum; tesisatı kontrol ettirin. Selespeed kontrolcüsü ön yolcunun ayağının sağında, torpido gözünün altında yan duvara monte olmalı, benimkinde öyle. O kontrolcüyle direksiyon kulakçıları arasındaki kablo tesisatında bir sorun olabilir. Kablo uçlarındaki terminallerde geçici temassızlıklar, nemden dolayı korozyon yüzünden kontakt direncinin artması, aradaki kablolarda kırıklıklar buna sebep olabilir. Bu durumda kulakçıklar komutu doğru gönderse de SS kontrolcüsüne gelene kadar komut bozuluyordur.


Teşekkür ederim mantıklı görünüyor bir ara kontrol ettireyim.

Oğuzhan07

Merhaba konuyu tekrar uyandırmış gibi oluyorum. Bu + kulaklık çalışmama sorununu çözenlersen bilgi alabilirmiyim nasıl çözüldü. Arkadaşın dediği gibi kablo ile mi alakalı çıktı

radar54

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba konuyu tekrar uyandırmış gibi oluyorum. Bu + kulaklık çalışmama sorununu çözenlersen bilgi alabilirmiyim nasıl çözüldü. Arkadaşın dediği gibi kablo ile mi alakalı çıktı

Yakın zaman da direksiyon vs sökülüp takıldı mı? SS kulakçık soketleri söküldüyse geri takıldıktan sonra PC bağlanıp kulakçıkların tanıtılması gerekmektedir.
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025