Evet hocam sabah ugradım o testi yaptı 9-10 bar arası cıkıyomus subapların değimesi lazım dedi normalde olması gereken değerler ne peki maliyetde 1-1.5 arası bi fiyat cıkardı kaba taslak
9-10 bar öyle çekmemesine sebep olacak bir değer değil ki?
9-10 bar dediğiniz 130-145psi arası yapar. Benimki de o aralıkta zaten ve geçen haftalarda başlayan ateşleme sorununa kadar da öyle yokuşta çekmeme sorunum filan yoktu. Hatta ateşleme sorunu başladığında 2000 devir civarını geçince birden düzeliyordu, rampa yukarı çıksın diye gaza fazla basmışsam 2-3 viteslerde birden patinaja kalıyordu.
O testin şöyle yapılması gerek:
1. Kompresyon testi yapılacak. Yapılmış.
2. Her silindire, bir kaşık kadar motor yağı eklenip tekrar test yapılacak.
Eğer 2. kompresyon testinde çıkan sonuç değişmiyor veya fazla fark yaratmıyorsa segmanlarda sorun yoktur, supaplardan kuşkulanılır. Eğer sonuç çok değişiyorsa segman olma ihtimali daha fazladır. Bir de silindirler arası en fazla %10, mümkünse %2-3 kadar fark olmalı. Yani biri 150psi öbürü 110psi ise evet bir sorun olabilir mesela.
Ayrıca dediğim gibi o değerler öyle yokuş çıkartmayacak değerler değil. Bir de sadece supap değişimine, orijinal supap kullanılmadığı sürece, o fiyat biraz fazla gibi geldi bana.