Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Triger kayışı ve rölanti motoru  (Okunma sayısı 464 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fevkalbeser12

  • Membro
  • İleti: 3.580
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« : 13 Kasım 2011, 14:39:32 »
Tekrardan merhabalar arkadaşlar, bi önceki konumda yağ karterini kırmıştim onu tamir ettirdim sonra tamircim bana triger kayışının değiştirme vaktinin geldiğini söyledi. Simdi bu konuda sorum şu olucak araba şu an 145.000 km de ve triger kayışı 90.000 km de degişmiş. Normalde triger kayışı 100.000 km değişiyormuş diye biliyorum acaba biraz erken mi söylendi bana? Birde daha önceden değiştiren oldu mu değiştirme ne kadara mal oluyor?
        Diğer bir konuda rölanti motorumda düzensizlik var tamirci de öyle söyledi, kısa zamanda bi problem olmaz dedi. Sonradan zararı ne olur? Peki bununla alakalı bi bilgisi olan var mı?
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2012, 10:04:50 Gönderen: eddieirvine »
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #1 : 13 Kasım 2011, 14:49:04 »
Rolanti ayarının trigerle bir ilgisi yoktur.
Triger normalde 60 bin km de bir değişir. Siz değiştirmek için bir önceki değişimi kıstas alın. Yani önceden 100 bin de değişmişse 160 bin km'yi bekleyin.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 14:49:04 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #2 : 13 Kasım 2011, 15:51:40 »
Triger pek şakaya gelmez 3 sene yada 60 bin km denir fakat istanbul gibi yoğun trafiğe sahip bir yerde yaşıyorsanız bunu 50 bin km altına çekmeniz daha yararlıdır çünkü motor çalışıyor olmasına rağmen gittiğiniz yol 20 km ise süre olarak atıyorum 1 saat şehir dışı kullanımda olsa bu sürede 100 km gidebilirdiniz öyle hesaplamak gerekli trigerin ömrünü
ve hazır arabayı götürmüşken değiştirmenizde fayda var 90 binde değiştirmişsiniz bundan önce 145 olduysa hiç bekletmeden değiştirin derim triger kayışı ucuzdur 60 lira falan sanırım ama rulmanların durumuna bakılmalı eğer değişim gerekliyse onlarıda değiştirin ve V kayışınıda aynı şekilde tabii devirdaimide bir kontrol ettirin derim hazır sökmüşken ilerde başınıza dert açmasın ustanız zaten tanıdık bildik ve dürüst birisiyse size nelerin değişmesi gerektiğini nelerin bir sonraki değişimde değiştiririz diye söyler ama şüpheniz varsa ve garanti olsun derseniz ben derim ki tüm kayışları , rulmanları ve devirdaimi değiştirin derim bu sayede 3 sene en az içiniz rahat bir şekilde binebilirsiniz otomobilinize
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 15:51:40 Gönderen: alpermusa »

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #3 : 13 Kasım 2011, 16:02:07 »
Rulmanlar ve gergilerse içleri kapalı parçalar olduğundan onların durumuda gözle anlaşılmaz. Zaten genellikle sadece kayışı değiştirmenin hiç bir anlamı yoktur. Çün zaten kayışın kopmasına sebep olan kasılı kalmış bir rulmandır. Bu devirdaim yada gergi rulmanı olabilir. Bu yüzden zaten asıl konu triger değişimi diye geçsede asıl önemli olan gergilerin ve devirdaim'in değişimidir.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 16:02:07 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fevkalbeser12

  • Membro
  • İleti: 3.580
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #4 : 13 Kasım 2011, 16:33:15 »
Tolga zaten arızalar ayrı,  ikisi de farkli arıza, bi bağlantı yok aralarında. Sanırım yanlış anlaşılma oldu:)
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 16:33:15 Gönderen: fevkalbeser12 »
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

cario

  • Membro
  • İleti: 455
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #5 : 13 Kasım 2011, 17:11:23 »
Son değişiminden sonra bir hayli yol yapmışsınız. Burada kriter triger kayışını en son kaç yıl önce değiştirdiğiniz ve ustanın triger üzerinde göz ile yaptığı kontroldür. Süre olarak dolmamışsa bile değiştirmenizi tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 17:11:23 Gönderen: cario »
11' Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MultiAir
05' Alfa Romeo 147 1.6 TS
06' Alfa Romeo 159 JTDm
96' Fiat Coupé Plus 2.0

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #6 : 13 Kasım 2011, 17:11:47 »
Ben şahsen triger değişim aralığını 40.000-45.000 civarı kabul ediyorum. Ben olsam değiştirirdim.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 17:11:47 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

dnr1

  • Membro
  • İleti: 659
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #7 : 13 Kasım 2011, 21:44:56 »
en fazla 100 150 lıraya mal olan bır işlem..ote yandan kopması durumunda 2000 liraya mal olur..tercih sizin..
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 21:44:56 Gönderen: dnr1 »

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #8 : 13 Kasım 2011, 21:50:13 »
Triger setini işçilik dahil 150 liraya değiştiren bir yer mi var?
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 21:50:13 Gönderen: tolga_ozhan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cem_dogan

  • Membro
  • İleti: 318
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #9 : 13 Kasım 2011, 23:10:03 »
arkadaşlar ben trigeri 35000 binde deyiştirdim 4 yılı geçmişti.iki kayış bilya aldım deyişmeye gittim aklıma takılıyordu ve dışarıdan fazla belli olmuyordu.aracımı söken arkadaşım senin paran cok daha yazılar üstünde bunların ne gerek vardı felan dedi.bende aldım parcaları hazır sökülmüş deyişelim dedim.abi bilyaları cıkardı kitlenmeye başlamış.şimdi benim kaydıma göre 40 bin veya 4 sene hangisi once gelirse
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2011, 23:10:03 Gönderen: cem_dogan »
alfa sevgisi

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #10 : 14 Kasım 2011, 08:45:07 »
Fabrika'nın verdiği değiştirme aralığı 60.000 km veya 3 yıldır. Bu mesafe veya senenin ilerisi riskli olur.

Ancak, eğer sıkışık bir trafikte seyir ediliyorsa, devamlı olarak yüksek devir çevriliyorsa, devamlı olarak vites küçülterek kompresyon denilen durum gerçekleştiriliyorsa, o zaman bu mesafeyi veya süreyi beklememek gerek. Bu sürenin ne kadar olacağına artık kullanıcının kendisi karar vermelidir.

Cem Bey'in arkadaşının dediği gibi "Paran çok, üstünde yazılar duruyor, ne gerek var" gibi hataya da düşülmemeli kesinlikle. Triger kayışının üstündeki yazıların durması ile eskimesinin hiç bir ilişkisi. Benim kendi Alfa'da daha önce kullandığım lastiklerim de yepyeni gibiydi, ama eskimişti. Artık yol tutmuyordu ve taş gibi sertleşmişti.

Kaldı ki, yeni alınmış bir otomobilde önceki sahibinin otomobili nasıl kullandığını bilemeyiz. Debriyaj baskı ve balatasını yeni değiştirdiğini söylebilir, ama belki devamlı olarak yarım debriyaj kullanıyordur. Triger setini de yeni değiştirmiştir, ama belki de motoru çok zorlayarak kullanıyordur.

Sonuç olarak değişim aralıkları üretici tarafından 60.000 km veya 3 yıl olarak belirlenmiş. Buna uymak, daha erken veya geç değiştirmek tamamen kullanıcının insiyatfine kalmış bir durum.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2011, 08:45:07 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #11 : 14 Kasım 2011, 08:52:55 »
Tolga'nın dediği gibi değişimin en önemli sebebi hem v kayışında hem trigerde bilyaların ömrüdür. Özellikle motorun o kısmında çıkır çıkır sesler geliyorsa 1 ya da daha fazla bilyanın değişim zamanı gelmiş demektir. Ancak gene de sadece sese bakarak karar verilmemelidir.
Eskiden oldukça maliyetli bir işlemdi ama şimdi setin fiyatı 220-240 lira civarında. Bence çok makul.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2011, 08:52:55 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fevkalbeser12

  • Membro
  • İleti: 3.580
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #12 : 14 Kasım 2011, 08:53:44 »
O zaman tez zamanda değişecek triger kayışı:) peki bunlar değişirken ayrıca  V kayışı ve Balans kayışını da değiştirelim dedi toplam aşağı yukarı hepsi rulmanları ile bile birlikte 500 tl civarı tutuyor dedi fiyat normal mi sizce? Birde rölanti motoru değiştiren oldu mu daha önce?
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2011, 08:53:44 Gönderen: fevkalbeser12 »
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.597
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #13 : 14 Kasım 2011, 08:58:47 »
2.0'larda triger ile birlikte balans kayışı da mutlaka değişmelidir. V kayışı ve rulmanlarını da el değmişken değiştirin derim.

Parça fiyatları konusunda google'da aratırsanız fikir sahibi olursunuz.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2011, 08:58:47 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fevkalbeser12

  • Membro
  • İleti: 3.580
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #14 : 14 Kasım 2011, 12:31:00 »
Peki ben bu rölanti motorunu nerden bulabilirim? Birde rölanti nasıl yazılıyor doğru olarak?:)
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2011, 12:31:00 Gönderen: fevkalbeser12 »
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.775
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #15 : 14 Kasım 2011, 12:41:35 »
Türk Dil Kurumu'na göre yazılış şekli, okunuşu, kökeni ve anlamı aşağıdaki gibidir;

rölanti
isim, (l ince okunur), Fransızca ralenti.

Anlamı: Motorlu taşıtlarda motorun en az yakıtla çalışma ayarı.

« Son Düzenleme: 14 Kasım 2011, 12:41:35 Gönderen: agucba »

///////////////

bussone

  • Membro
  • İleti: 219
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #16 : 15 Kasım 2011, 13:34:24 »
Balans kayışı ile ilgili bir bilgiyi paylaşmak isterim:

Balans mili aslında 4 silindirli motorların dengelenmemiş sarsıntılarını azaltmak için kullanılan daha ziyade konfor amaçlı bir eleman. Balans milini tahrik için kullanılan balans kayışını iptal ederek (yani bağlamayarak) aslında hareket eden/dönen parça sayısı azalmış oluyor böylece motordan elde edilen verim artıyor. Spor amaçlı motorlarda balans mili bu nedenle bulunmaz. Böylece milin ağırlığından da kurtulmuş olunuyor.  

Balans milini tahrik etmeyerek (kayış iptali) 5-6hp kazanılabiliyor bildiğim kadarı ile, aynı zamanda dönme eylemsizliği de azalacağından motorun gaz tepkisinin de doğal olarak artması gerek . Karşılığında ise 3000-4000 d/dk civarlarında daha sarsıntılı çalışan ve titreşim hissettiren bir durum ortaya çıkıyor. Buna değer mi kullanıcının kararıdır. Motor bağlantılarında bir sorun olmadığı sürece teorik olarak motora bir zararı olmadığını biliyorum, modern dönem sensörler bu sarsıntıyı algılar da hata verir mi bilemiyorum.

Edited by - bussone on 15/11/2011  13:36:19
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2011, 13:34:24 Gönderen: bussone »
Dr.Ingegnere Bussone

sp4rc0

  • Membro
  • İleti: 1.325
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #17 : 25 Kasım 2011, 15:24:23 »
Alfa 147 1,6 orijinal triger setinde rulman ve kayış markaları nedir?
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2011, 15:24:23 Gönderen: sp4rc0 »
'06 147 1.6 TS (2006-...)
'17 Volvo V40 CC 1.5 T3 (2017-...)

eddieirvine

  • Membro
  • İleti: 78
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #18 : 23 Ocak 2012, 14:57:24 »
Merhaba arkadaşlar. Bugün sabah arabayı çalıştırdım. Acayip bir hırıltı. Kaputu açtım bilya sesi. Sanayiye gittim. Klima bilyasından geliyor. Maliyet dedim. Sök tak gazını yenile  250 tl. Birde triger değişeli 34000 km ve 4 yıl olmuştu. Bahara doğru onuda değiştirecektim. Sonra ustama gittim dedim durum bu. oda sökelim elektrikçiye yaptıralım bilyasını istersen gazınıda yaza doğru koyarsın. Yapmışken trigeride değiştirelim falan dedi. Sanırım birazdan bu işlemlerin tamamını yaptırmak için gideceğim ustama. elimdeki parça fiyatlarını yazmak istedim.
eksantrik kiti....  :     225
Alternatör kayışı: ....: 45
alt gergi rul ............:  65
balans kiti.............. :  80
devirdaim................:  70
yağ filtre ............... :  15
hava filtre...............:  15
motor yağı (selenia): 45
3 lt antifriz kırmızı ....:20
artı işçilik...  varyatör 1-2 saniye kadar ses yapıyor sonra susuyor. 1 yıldan beri böyle hiç değişmedi. Sanırım dokundurtmayacğım varyatöre. Birde bujileri kontrol ettireceğim bukadar.

Başka yapmamı önereceğiniz birşey varmı.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2012, 14:57:24 Gönderen: eddieirvine »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

adnan.geyik

  • Membro
  • İleti: 883
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #19 : 23 Ocak 2012, 15:23:55 »
Aman geciktirme. Ben tatile çıkmadan değiştirme konusunda tembel davrandım, Dönüşte servise giderim dedim. 3-4000 km si vardı. Yolda (Afyon'da) 2200 TL ye mal oldu. Triger kayışları kopunca  subaplarıda eğiyor. 300-500 den kaçarken kabus yaşıyorsun.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2012, 15:23:55 Gönderen: adnan.geyik »
Adnan Geyik
35 Y 3282 - Lancia Delta

eddieirvine

  • Membro
  • İleti: 78
    • Çevrimdışı
Triger kayışı ve rölanti motoru
« #20 : 24 Ocak 2012, 10:04:50 »
Yapılanlar.
Buji........................: 260
eksantrik kiti....      : 225
balans kiti.............. : 80
devirdaim................: 70
yağ filtre ............... : 15
hava filtre...............: 15
motor yağı (selenia): 60
3 lt antifriz kırmızı ....:20
işçilik........................:150
Ayrıca elektrikçide klimanın ses yapan bilyasınıda 100 tl ye değiştirdim. Şuan gaz yok içinde.
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2012, 10:04:50 Gönderen: eddieirvine »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mehan

  • Ziyaretçi
Ynt: Triger kayışı ve rölanti motoru
« #21 : 08 Kasım 2013, 00:07:03 »
işçilik fiyatı çok iyi geldi bana.nerede yaptırdınız?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged