Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



VDC nasıl çalışır..

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

takgun

#25
quote:

Arkadaşlar 2004 alfa 156 selespeed lerde vdc var anladığım kadarıyla ve gerektiğinde devreye giriyor fakat bu özelliğini bir butona basarak kapatma gibi birşey söz konusu değil di mi?
159 larda bir butona basılı tutarak vdc nin devre dışı bırakıldığını duydum ama tecrübe etmedim şahsen.


Benim bildigim kadariyla yok . 2005 alfa 156 dist. de bir vdc butonu var ama sadece antipatinaji kapatiyor. stability control herzaman devrede.

tolga_ozhan

#26
O vcd butonu değil. ASR butonudur. Sizinde söylediğiniz gibi sadece kalkış kontrol sistemi içindir.

Dentist

#27
Ben de sanmıyorum,ama 159 kullananlara sormak gerek yine de.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

ozi156

#28
volva'larda bazi modellerde istege bağlı devreden cikartilabiliyor,ama araç tehlikeli durumda tekrar devreye sokuyor...bence onemli olan araçta sürüş emniyeti,firmalarda bence bunu dusunerek bunlari off yapılamamasını sağlıyor..
işe yaramaz gibi dusunuleblir ama bir kere devreye girer hayatta kurtarabilir...

tolga_ozhan

#29
Bence boş yere kendimize güvenmeye gerek yok. VCD kapalı giderken virajı bir dönersiniz karşınıza kamyondan dökülmüş çamur deryası çıkıverir yolun tam üstünde. Belkide karayolları tam viraj üstünde 10-20 metrelik bir kısmı tuzlamayı unutur buzlu yolda. Ben bu iki durumada düştüm. İki durumda da araba spin attı. Yani kayan araba ne fren dinliyor nede kontra direksiyon manevrasını. İkisinde de VCD devreye girdi ve istanmeyen durumlardan korudu beni.
Zaten mükemmel sürücüysek arabayı savurmayız yada yoldan çıkarmayız (buz  çamur olsa bile) dolayısıylada VCD falan devreye girmez, e kapatmayada gerek falan kalmaz. Nasıl olsa devreye girmiyor hiç.

TRUPHASE

#30
Bu arabalar zaten süper profesyonel sürücüler için yapılmıyor. Vdc gibi düzenekler de normal insanlar için yapılıyor. Hiçbirimiz süper profesyonel sürücüler değiliz. Benim vdc devreye girip çıkmaktan yalama oldu ama işe yaramıyor ya da gerek yok diyemem.
[url="//www.trioacoustic.com"]www.trioacoustic.com[/url]

AlfistiKerem

#31
Öyle bir zaman gelir ki ne VDC kurtarır ne ESP...

alfa147black

#32
araç kaymaya başladığı zaman saatte 150-160 km hızla giden 1 tonluk bir kütleyi hiç bir sistem hiç bir deneyimli sürücü  kısa mesafede toparlayamaz. yolların durumu da malum..en başta herkes kendi tedbirini aşırı sürat yapmayarak almalı..

T-Tolga

#33
tuşuna basılı tutarsanız devre dışı kalıyo, basmadığınız sürece kendisi sürekli devrde kalıyo, aracın kontrolunu kaybettiğinizde kaymaya başladğnzda uyarı olarak ekranda çıkıyo dönen bi ok un içinde ünlem işareti, ben aracın kontrulunu kaybetmştm bi kere kaymıştı aracım baya, o zmn çıkmıştı ekranda, aracımı çarptım, darbeyle birlikte devre dışı kaldı, veya el frenini çekerek bi kavşakta sıfır çizin, yine devre dışı kalıyo kılavuza bakın dio, çokda işe yarar bişi değil bence :s

doenitz

#34
Yağmurlu bir gecede 110 civarı bağlayın cruse controlu yol yapısı iyi olmayan bir yolda Hizla yoldaki irice su goletciklerin icinden geçerken cruse otomatik devre dısı kaldığını göreceksiniz çünkü esp milim kaymada olsa aracı paterninden çıkmasına mani olmak için fren kullanıyor Buda cruse'u devre dısı bırakıyor siz farketmesenizde esp niz gorevini yapıyor.

Increase

#35
Arkadaşlar yanlışlık olmasın bende 2004 1.6 ts distinctive var makyajli kasa, Benim bildiğim ve emin olduğum bir konu 2004 ve üstü distinctive modellerinde ABS, EBD, VDC yani Almanlarin söylemiyle ESP VE ASR standarttır. Ve ABS, EBD, VDC kesinlikle her an aktiftir ve off edilemezler, sadece isteğe bağlı olarak ASR'yi off edebilirsiniz. Aracınızda VDC yani ESP olup olmadiği konusu ise! kontağa ilk bastiğinizda kadran içindeki diğer uyari lambalari ile birlikte üçgen işareti içinde ünlem varsa ASR var demektir ki zaten ASR'nin ON/OFF tuşu vardır ve eğer bu ASR lambasi yani üçgen içindeki ünlem işareti, çember içinde ise VDC yani ESP aracınızda var demektir. Progression modellerde ise yanlış bilgi vermek istemiyorum ama VDC yok sanırım.

Increase
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Orhan Isvan

#36
quote:

Bence boş yere kendimize güvenmeye gerek yok. VCD kapalı giderken virajı bir dönersiniz karşınıza kamyondan dökülmüş çamur deryası çıkıverir yolun tam üstünde. Belkide karayolları tam viraj üstünde 10-20 metrelik bir kısmı tuzlamayı unutur buzlu yolda. Ben bu iki durumada düştüm. İki durumda da araba spin attı. Yani kayan araba ne fren dinliyor nede kontra direksiyon manevrasını. İkisinde de VCD devreye girdi ve istanmeyen durumlardan korudu beni.
Zaten mükemmel sürücüysek arabayı savurmayız yada yoldan çıkarmayız (buz  çamur olsa bile) dolayısıylada VCD falan devreye girmez, e kapatmayada gerek falan kalmaz. Nasıl olsa devreye girmiyor hiç.




Çok doğru. Söylediğinizi ben de fiilen yaşadığım için, paylaşmak da istiyorum. Eski 156 MK2 otomobilimle ıslak zeminde keskin bir sol viraja yaklaşırken o kadar önceden tedbir almıştım, ıslak zemin nedeniyle o kadar yavaşlamıştım ki, otomobilin kayması diye bir ihtimal kimsenin aklından bile geçmezdi. Dönüşe başladıktan bir süre sonra, herşey yolunda giderken, frene falan da basmaksızın 156 durup dururken kafadan kaymaya başladığı zaman ilk duygum aşırı bir şaşkınlıktı. Adeta mümkün değildi ama kayıyordu.

Sonra şarampolde ters duran bir Renault Clio gördüm. Sonra sağdaki duvar bariyere patlamış bir Şahin. O kaza nedeniyle virajın içinde yola yağ döküldüğü için kaydığımı anladığım zaman şaşkınlığım geçti ama aynı duvarın neresine patlayacağımı da gayet net gördüm. Elimden gelen yegane kontrol dik çarpmamak için, darbeyi olabildiğince yandan sürtünmeye dönüştürmek için fren yapmamaktan ibaretti.

Birdenbire, mucizevi bir şekilde 156 kaymaktan vazgeçip, keskin bir dönüşle şeridine girdi. Bilinmezliğin dehşetine kapıldığım o anı hiç unutamam. Bunu kim ve nasıl yapabilmişti? Neden yapmıştı? Neler oluyordu?

Yanmasıyla sönmesi neredeyse bir olan sarı bir ışığı hayal meyal görmüş olduğum zihnimde canlanmasaydı, elektronik bir devrenin sol arka tekerleği çok kısa bir süre ve çok uygun bir dozda frenlemek suretiyle sola dönüşümü sağladığını anlayamayacaktım. Bütün bunlar bir saniye bile sürmedi. Bilenler bilir, bilmeyenler inşallah öğrenmesin, kaza anlarında zaman yavaşlar. Bir saniyeye ne düşünceler ve ne refleksler sığar...

Ne olup bittiğini anladığım andan beri de bu tür sistemlere olan muhalefetime son verdim. Ben asla sadece sol arka fren yapamam ki, bir de üstüne üstlük dozunu ve süresini bu kadar çabuk ve bu kadar hassas ayarlayabileyim. Ben yapsam yapsam frene basarım. Onu yapmayacak bilincim ve refleks kontrolüm vardı çok şükür. Dolayısıyla kafadan değil de yandan çarpmayı az kalsın başaracaktım ama hiçbirşey olmamış gibi yoluma devam etmek, beni gerçekten fazlasıyla aşıyordu.

Increase

#37
Valla olayı çok güzel anlattın ve çok büyük geçmiş olsun. Herkes kendine güvenir ama sizin anlattığınız bu olay karşısında sanırım VDC veya ESP sistemi olmayan çoğu profesyonel sürücü hazin sonla kalabilirdi.

Increase
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170

Alfadanadam

#38
Orhan bey geçmiş olsun. Bu tür kontrol sistemleri isteyerek kaydırmayı engelliyor olabilirler ancak sizin hiç de hazır olmadığınız bir anda oluşabilecek yani istem dışı bir kontrolsüzlükte devreye giriyor olmaları gerçekten çok iyi.

Bir bahaneyle Mk2 156'nın esp konusundaki verimliliğini test etmişsiniz ve ne mutlu ki o konuda başarılı olduğunu görmüşsünüz; dolaylı olarak ta bizler de görmüş olduk.

Orhan Isvan

#39
quote:

Orhan bey geçmiş olsun. Bu tür kontrol sistemleri isteyerek kaydırmayı engelliyor olabilirler ancak sizin hiç de hazır olmadığınız bir anda oluşabilecek yani istem dışı bir kontrolsüzlükte devreye giriyor olmaları gerçekten çok iyi.

Bir bahaneyle Mk2 156'nın esp konusundaki verimliliğini test etmişsiniz ve ne mutlu ki o konuda başarılı olduğunu görmüşsünüz; dolaylı olarak ta bizler de görmüş olduk.



Teşekkür ederim. Olsaydı "görünmez kaza" diyecektik ama olmayışı bence çok etkileyici ve bilgilendiriciydi. O olaydan sonradır ki, bu sistemleri içime sindirebildim.

Dediğiniz gibi, isteyerek yanlamayı önledikleri için muhaliftim eskiden. Üstelik Alfa 156 da ESP devre dışı bırakılamıyor (159 da bırakılabiliyor). Düğmeye basınca sadece anti-patinaj sistemi devre dışı kalıyor.

Ama muhalif olmaktan vazgeçince, uzlaşma ve başkaca yararlanma yolları da buldum. Virajları daha hızlı dönmeme de yardım edebileceğini anladım. Kuru zeminde, girişi ve çıkışı dahil heryeri net şekilde gözüken virajlarda, lastiklerin tutunma limitinde; birkaç defa bilerek ve isteyerek yararlandığım oldu. Otomobilin dönme yarıçapı virajın yarıçapını aştığı anda, arka iç tekerleği hafifçe frenleyerek otomobilin dönüşüne yardım ediyor. Bu bayağı ciddi bir fark yaratıyor. Elbette ki trafiğe açık bir yolda yapılmamalı ama yol tutuşunu adamakıllı geliştirebildiğine de şahidim.

Hepsinden önemlisi, bunları yapabildiğini görmenin verdiği güven. Lastiklerin tutunma limitine yaklaşırkenki güven hissi. Yine de, bozulmayan ve hata yapmayan hiçbir donanım olamayacağını asla unutmamak lazım elbette. Nitekim, kullanma kitapçığında da bu şekilde yol tutuş arttırmaya karşı kesin uyarılar var.

En doğrusu; isteyerek hiç yararlanmamak, istemeyerek yararlanma ihtimalini de daima en üst düzeyde tutmak.

tribaldancer

#40
Q2 sistemine ne diyosunuz bu tartismanin destekleyici bir unsuru olabilir diye dusunuyorum

ote yandan her sistem belki gerekli gereksizdir ama ABS sanirim olmazsa olmaz

Orhan Isvan

#41
Elektronik veya mekanik Q2 diferansiyel yol tutuşuna katkı yapar ama bu, daha iyi tutunan lastiklerin veya daha dinamik suspansiyon sisteminin katkısına benzer. VDC gibi sürüşe/sürücüye doğrudan müdahale eden bir sistem değil.

ABS konusunda haklısınız. Yanılmıyorsam belirli bir tarihten itibaren Avrupa?da mecburi olacak (eğer henüz olmadıysa).

Lbe

#42
Giulietta Q2 sayesinde karli ve buzlu yollarda cok iyi cekiyor.Ancak isin ilginc yani Q2 all weather da calismiyor, sadece dinamik mod da calisiyor

Orhan Isvan

#43
quote:

Giulietta Q2 sayesinde karli ve buzlu yollarda cok iyi cekiyor.Ancak isin ilginc yani Q2 all weather da calismiyor, sadece dinamik mod da calisiyor



Q2 hakkında somut bir bilgim yok ama all weather modunda tamamen devreden çıkması bana tuhaf geldi. Farklı modlarda farklı parametrelerle çalışıyor olmasın?

Lbe

#44
Navigasyonlu modellerde Q2 off yaziyor.kilitli diferansiyel kaygan zeminlerde cok ise yariyor o yuzden all weatherda da acik olmasi lazimdi.

ATA

#45
Tam tersine kilitli difransiyel  ıslak, buzlu, kaygan zeminde sıkıntı yaratır diye biliyorum.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Orhan Isvan

#46
Bütün diferansiyel kilit mekanizmalarının amacı; gücün -bir kısmının- boşta dönen tekerleğe iletilmesini önleyip, daha iyi tutunma imkanı olan tekerleğe aktarılması. Q2'nin bu işi ne ölçüde yaptığını bilmiyorum ama duruma göre değişen oranlarda yapıyor da olabilir.

Şayet bazı hallerde %100 kilitliyorsa (diferansiyeli tamamen devreden çıkarıyorsa), bunu yapmadığı zaman "Q2 off" yazıyor olabilir belki. Veya tam tersine, %100 kilitlediği sürece ortada bir diferansiyel kalmadığı için "Q2 off" yazıyor da olabilir. Bilmediğim için sadece spekülasyon yapıyorum ama karlı-buzlu zeminde patinajı azaltmaya hiç katkıda bulunmaması bana tuhaf geliyor.

Lbe

#47
Yo hayır kendimi anlatamadım heralde.Kilitli diferansiyel karlı buzlu zeminlerde çok etkili oluyor fakat dinamik moda almak gerekiyor demiştim.Hani insan q2 nin all weatherda açılmasını bekler ama dinamikde açılıyor.dediğiniz gibi bi oranı olabilir ama.Şimdilik karlı-buzlu zeminlerde dinamikte kalkıp(q2 için) all weatherda sürüşe devam ediyorum(vdc açılması için)

Edited by - Lbe on 20/03/2011  08:32:01

Orhan Isvan

#48
quote:

Yo hayır kendimi anlatamadım heralde.Kilitli diferansiyel karlı buzlu zeminlerde çok etkili oluyor fakat dinamik moda almak gerekiyor demiştim.Hani insan q2 nin all weatherda açılmasını bekler ama dinamikde açılıyor.dediğiniz gibi bi oranı olabilir ama.Şimdilik karlı-buzlu zeminlerde dinamikte kalkıp(q2 için) all weatherda sürüşe devam ediyorum(vdc açılması için)

Edited by - Lbe on 20/03/2011  08:32:01



Dinamik modda iken çalıştığını ve dolayısıyla karlı-buzlu zeminde de etkili olduğunu söylediğinizi anlıyorum. Bu konuda bir yanlış anlaşma yok sanırım. Tekerlekler arasındaki tutunma farkına ister kar-buz sebep olsun, ister başka faktörler sebep olsun, çalıştığı sürece bu farkı azaltıcı bir etkisi olacaktır, haliyle.  

Ben all-weather modunda iken devre dışı olduğuna şaşıyorum çünkü asıl bu mod karlı-buzlu zemine öncelik verilerek tasarlanmış olmalı gibime geliyor. Kullanma kitapçığı bu konularda bilgi vermiyor mu?

Buz, ıslak çamur, ıslak çimen gibi zeminlerde, ilk kalkış sırasında; BİRAZ patinaj tercih sebebi olabilir. All-weather modunda acaba sadece ilk kalkışta biraz gevşek bırakıp sonra sıkılaşıyor falan olmasın? Dediğim gibi, benimki spekülasyondan ibaret. Kullanma kitapçığı aydınlatıcı olabilir.

Lbe

#49
Bu konu ustune simdi kitapciga bakabildim.113,114 ve 115 sayfalarinda dna sistemini anlatmis.Her modun altina o modda aktif olan ozellikler hakkinda bilgi vermis.Q2 sadece dinamik mod sayfasinda yer aliyor, aciklama olarakta "Traksiyonu guclendirir ve virajlardan cikarken ivmelenme sirasinda yetersiz yonlendirmeyi azaltir." yaziyor.All weather sayfasinda q2 hakkinda hic bir bilgi bulunmuyor.Cok ilginc, bence all weatherda aktif olmasi daha onemliydi.


Bu arada ben foruma cep telefonundan giriyorum ve her seyi detayli okuyamiyorum.Yazdiklarinizi tam yorumlayamamis ve yanlis cevap vermis olabilirim.Anlatamadim galiba derken size bi saygisizlik etmek istemedim.Ben sizlerden yasca kucugum ve buyuklerime asla saygisizlik You are not allowed to view links. Register or Login hatam varsa ozur dilerim. Bugun acaba yanlis bi sey mi dedim diye kafama takildi ders bile dinleyemedim.

Edited by - Lbe on 20/03/2011  23:17:15