Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



yine aynı sorun :( 156 ss. motor ısınınca alt devirlerde silkeleme yapıyor

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

kemalkml

filtreyi orjinale çevirmienin faydası olmaza bence . bozulan bozulmuştur :)

Ferhat_27

You are not allowed to view links. Register or Login
filtreyi orjinale çevirmienin faydası olmaza bence . bozulan bozulmuştur :)
orj. çevirmek 10 dk iş,en azından denemiş olursun,düzelmezse yapacak bişi yok zaten  :-X

Alfadanadam

Dostum açık hava filtrelerinin debimetreyi bozduğuna dair çok örnek var. Kesin olarak bozar diyemiyorum çünkü bu şekilde senelerce kullanan da var. Ama bence debimetre bozuldu filtre yüzünden. Özellikle filtrasyonu kötü bir filtre ise ve ince tozları geçirmiş ise debimetre içindeki sensöre fiziki hasar vermiş olabilir. Deneme şansınız varsa debimetreyi değiştirin. Ya da daha kolayı debimetre fişini sökün ve o şekilde kullanın bakın değişiklik var mı diye.

kemalkml

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
filtreyi orjinale çevirmienin faydası olmaza bence . bozulan bozulmuştur :)
orj. çevirmek 10 dk iş,en azından denemiş olursun,düzelmezse yapacak bişi yok zaten  :-X
evet haklısınız .zaten orjinal filtrem ve parçaları duruyor . bide onu deniyim.

kemalkml

You are not allowed to view links. Register or Login
Dostum açık hava filtrelerinin debimetreyi bozduğuna dair çok örnek var. Kesin olarak bozar diyemiyorum çünkü bu şekilde senelerce kullanan da var. Ama bence debimetre bozuldu filtre yüzünden. Özellikle filtrasyonu kötü bir filtre ise ve ince tozları geçirmiş ise debimetre içindeki sensöre fiziki hasar vermiş olabilir. Deneme şansınız varsa debimetreyi değiştirin. Ya da daha kolayı debimetre fişini sökün ve o şekilde kullanın bakın değişiklik var mı diye.
debimetreyi çıkarınca rolanti garipleşiyordu normalde değilmi? akşam bunuda deniyim :)

Alfadanadam

debimetreyi çıkarınca garipleşmez, standart ayarda çalışır. Eğer düzeliyorsa sökülü iken,  debimetre sizlere ömür.

kemalkml


dnr1

Acik filitrede hesaplanandan daha fazla emis oldugu icin,debiyi sagirlastirip bozuyor..yeni debim busekilde bozuldu..ikincisi acik filitrenin konumu cok onemli sicak hava emiyorsa,imkani yok. O araba yurumez..sendede boyle bir sikinti olabilir..orjinale don duzelmezse debiyi degistirirsin..tabi bunlari yap ecu resetlemeyide unutma..
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

kemalkml

filtrem orjinal kutunun içinde üst kapak açık şekilde duruyor .boru kısaltma yerdeğiştirme filan yok .dün debiyi söktüm denedim . ısınınca silkme devam ediyor. bugün yada yarın tüm röleleri bi değiştireyim. geçen sağolsun elektrikçi yalnış verdi röleleri. bizim röleler fiat parçacısında bulunmaz mı ?  birde bizim bu ss ecusu aracın ecusu ile kombine mi çalışıyor?

kemalkml

arkadaşlar arabanın hava akış debimetresini ,lambda sensörünü ,ntc sensörünü değiştirdim . akü önündeki tüm roleleri değiştirdim . (fiat parçacısından aldım ) . 20 pin soketini iyice temizledim . boşa atma ortadan kalktı  ama karvama silkeleme devam ediyor . :( normalde bişey yok ama ısı yükselince sorun oluyor . son çare robot kontrolü galiba ..

redromeo156

2004 1,6
2004 1,6
2004 1,6
2004 2,0 ss
gtv v 6

A.S.GÜMÜŞ

Silkelemenin sebebi kelebek motoru da olabilir, birşey değiştirmeden evvel kelebek reset işlemini yapın bakalım , arabayı çalıştırmadan kontağı 1,5 dk mar konumunda bırakıyorsunuz, sonra 1,5 dk kapatıyorsunuz sonra rölantide hiç gaz vermeden 5-10 dk çalıştırıyorsunuz. Bir deneyin bakalım faydası olacak mı


07 DH 800

redromeo156

2004 1,6
2004 1,6
2004 1,6
2004 2,0 ss
gtv v 6

kemalkml

You are not allowed to view links. Register or Login
Silkelemenin sebebi kelebek motoru da olabilir, birşey değiştirmeden evvel kelebek reset işlemini yapın bakalım , arabayı çalıştırmadan kontağı 1,5 dk mar konumunda bırakıyorsunuz, sonra 1,5 dk kapatıyorsunuz sonra rölantide hiç gaz vermeden 5-10 dk çalıştırıyorsunuz. Bir deneyin bakalım faydası olacak mı
dediğiniz resetlemeyi defalarca yaptım . ama yine yapayım.

kemalkml

You are not allowed to view links. Register or Login
debriyaj sensörunu degıstırın derım ben bugun degıstırdım
sizin araç makyajlı ss mi? debriyaj sensörü değişimi kolay mı  kolay bulunan bi parçamıdır?  ısı sensörünü 1 hafta önce değiştirdim .

Alper

2001 den sonraki tum SSler yeni versiyonmus.
99-00 olanlar eski versiyon.

kemalkml

alper bey benim ki 2000 in sonu üretim model ( yani 2000  nin 2. altıncı ayı olmuş oluyor) 2001 ruhsatta yazan. benimki acaba yeni versiyon mu eski mi ? biraz ortada kalmış gibi benim araç :)

kemalkml

arabamı dün antalya turgay ustaya bıraktım , aynı gün konyaya geri döndüm . arabada ciddi bir mekanik problem vs. yokmuş . robot yağı değişecek . şanzıman yağı değişecek . robot yazılımı güncel versiyonla değişecek . bugün telefonla görüştük turgay ustayla vites geçişleri çok iyiymiş . ben yinede aracın biraz daha antalyada kalmasını istedim . salıya kadar turgay usta aracı günlük kullanacak test edecek. inşallah salı günü gidip aracı alıcam . burada benim konumla ilgilenenlere ve tüm alfistiturkey ailesine teşekkür ediyorum .  :alfisti:

ooztuncer

benzer şeyler benimde başıma geldiği için biraz da ben karışayım :)

selespeed ile ilgili checklist:

1) ss yağ kontolü
2) akü
3) röleler
4) fiatecuscan ile birlikte (yan koltukta bir laptop) 10 dakikalık 2 tur gezi! 1. turda basınç kontrolü (45-55 bar arası olmalı) ve debriyaj pininin kontrol grafiğinin elde edilmesi. 2. turda hava alım miktarı, enjektör zamanları, lambda sensör (mv) grafiklerinin elde edilmesi...

basınç 45-55 bar arası değilse yukarıdaki gibi önce akü, şarj dinamosu ve röleler kontrol edilmeli. Onlar sağlamsa sırasıyla basınç tüpü ve pompa irdelenmeli. Ben bu sırayla giderek önce basınç tüpünü sonra pompayı değiştirdim.

Basınç normal değerlerdeyse lambda sensörü ve hava alım miktarı değerlendirilmeli. Viteslerde halen gariplik varsa özellikle debriyaj pimi çok önemli, 28.15mm olması gerekiyor. Ayrıca, daha başıma gelmedi ama gelecek gibime geliyor selector loop denen mekanik bir parça şanzımanın içinde kırılıp viteslerde geçmeme gibi bir durum yaratıyor...

Umarım Turgay Usta ss konusunu hızlıca ve doğruca çözümler.


EK: çok kısa bir google ve smaky işbirliği (2'den 5 geçişler için değişik fikirler verebilir) You are not allowed to view links. Register or Login
2002 156 SS

Alfadanadam

Güzel bilgiler için teşekkürler Onur bey. SS sahipleri bu yazılanları bir yere not etsinler mutlaka.

yurt80