Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Yol tutuş hakkında bilgi

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dnr1

Madem pist icin yapiyorsun. Al silick lastikleri tak..birde on tampona uygun aerodinamik...difizor kiti bulsan.  .kafadan kaymayi unutursun..japonlar pist araclarini hava tunelinde hazirlarken gormustum...
[url="http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg"]http://img16.imageshack.us/img16/64/sanalmod3.jpg[/url]

Fatihob

Bende karda D modda gidebilmistim ama D mod patinaj cekmeye biraz daha izin verdigi icin. Kaldigim rampa dikti vede lastiklerim p zero neroydu. A modda 2k deviri gecemedim. Yarim debriyaj denedim kalkmadi N modda ayni sekil tek farki 3-3.5k devir yapabilmistim. Ama D modda 5500 falan cevirmeme izin verdi biraz yuruttum arabayida oda olmadi aknra itmislerdi:) Arabayi distan gormedigimden hangi modda hangi teker donuyordu goremedim.

Arabayi piste kendi limitimde kullanicam ama yoldada kullanirim arasira. Zaten önlerde Yokohoma Advan A048 Semi slick lastiklerim var. Ben demiyorumki sadece toe ile veya diff ile yola tutunayim. Takabilcegim butun parcalari takayimda o sekilde en ust tutunmaya ulasayim. Keske imkanim olsada aero parcalar yapabilsem, bulabilsem. Ama kasap gibi bu lip onu iyi basar diyipte lip takmam. Nerde bendee ruzgar tuneli bulma kapasitesi :)

Bugun gittim rot ayarina. Önlere toe out 1mm ye 1mm verdirttim. Arkalar zaten toe in seklinde 3mmye 3mm idi onlara dokunmadim. Buyuk ihtimalle virajlarda donusum kolaylascak ama kafadan kayma olasiligim artar gibi gelio. Keske pist 2 haftada bir acilsa cikip yaptiklarimi surekli test edebilsem.

Bana kalirsa q2 tam kilitli degil. Atiyorum D modda en fazla %30 falan kilitliyordur. Yani adi kilitli ama kendisi degil. Boyle bisi vw dede var heralde kilitli geciyor ama tam kilitli degil.

Neyse bu kis cok kasirnirsam verdigim linkteki diffi alirim bide onu denerim.

Buarada cevaplar icin tekrardan tesekkurler. Yine bisiler ogrendim ama diger taraftan yine bisiler karisti :)

..

Fatihob

Bugun araştırma yaptımda biraz daha. LSD'nin yanında Q2 hikaye gibi bir sonuç çıkardım.

Mitolardaki eQ2 diğer markalara göre avantajlıymış. Torsen kilitli vs. bişiler okudum. Ama yinede LSD virajlarda daha çok işe yarıyormuş. Tabi LSD hakkında çok şey okudum. Eğer armut gibi kullanılırsa spin atmak, yoldan çıkmak normale göre daha basit oluyormuş(Arkadan itişliler için ama önden çekişliler içinde pek farklı değildir) Yani LSDden sonra aracını iyi tanımak düzgün kontra vermek falan lazımmış. Quaife diffarnsiyelde bayaa bilinen bir firmaymış. MiTo için 700sterlin(Bmwler için 2000sterlin falan :) ) civarına LSD satıyorlar. Kullanan 2 MiTo, bir kaç Fiat 500 ve Corsa Opc yorumu okudum herkes memnun. Bakalım bu kış almaya çalısıcam.

Tabi bunları araştırınca bizim şanzımanın 320torka dayandıgını öğrendim. Şuan kaç tork bilmiyorum ama ya tam sınırdayım yada biraz üstünde falan. Eğer şanzıman problemi yaşarsam ne ile değiştirim falan diye bakarken GQVlere gözü diktim. Araştırırken araştırırken GQVler orjinal fabrika çıkışı LSDliymiş. Yavrum Alfa falan derken peki bide benle aynı şanzımanı kullanan Corsa OPClere bakayım dedim. Normal OPCler MiTo155le aynı ama Nurburgring'tede LSD varmış orjianlden. Bende işte o an şimşekler çaktı. Demek benim aks kestiğim yarışta çok iyi süre yapan Nurburgring edition Corsa'nın sırrı burdamış. Yazılımlı, yaylı vs Corsa öyle süre yapamıyorken fabrika çıkışlı Nurburgring Corsa çok iyi dönmüştü.(Fabrika çıkışı Bilstein, alt gergi ve üst gergi olması lazım + LSD)

Ayrıca MiTo QV ile MiTo TB'nin şanzımanları faklıymış. Benimkinin kodu M32(320tork), QV'nin kodu C635(350tork) Hala GQV'nin şanzımanını bulamadım o ayrı :)

Ayrıca önlere kamber veremiyorum meğerse üst takozların değişmesi lazımmış, oda Kw clupsport coiloverlada varmış :( Allah sonumu hayretsin :)

Dip not: Mito Qv ile Guli 170hp aynı şanzımana sahip. -C635-
MiTo T-Jet ve Corsa Opc aynı şanzıman. -M32-
..

egeozal1

Abi ben sendekini 170 lik diye biliyordum. :o Bu planlar işlere seneye aracını italya'da profesyonel yarış için aracını görürüz.:) Bu gidişle yarışlara katılırsın senden beklerim Fatih abi. Bu arada senin araç 150 basıyo mu? Kaputu doldurdun ama gazete kağıdı koymuş olma  :D :D  :)) :p :haydi:

Gouki


Oğuz

Fatih belki yardımcı olur :

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Giulietta için de C635 yazıyor.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Fatihob

Ben aldıgımda 170lik yoktu TR'de. Son hızım 160 falan anca ;)


Eyw bro işte öğrendikçe yazıyorum buraya. Hem sonra bulması daha kolay oluyor. Bi ara MiTo hakkında öğrendiklerimle ilgili bi konu açasım var. Bildiğim bütün teknik detayları, ölçüleri vs yazayım sende falan yaz kalsın aradıkça rahat bulalım bide ilerde MiToya bişi yapmak isteyen öyle yabancı sitelerde harap olmasın :)

Oğuz 170likler C635 ama Qvler bence farklıdır. Qvlerin torku orjianlde 350 vardır zaten. Ben zaten şimdi öylesine bakınıyorum, GQV'nin şanzımanı MiTonun altına otururmu falan hiç araştırmadım. Maksat zaman geçsin :)

Buarada M32ile 380 torkta gezinenler varmış. Yani töleransları oluyor heralde ama 60 tork nasıl tölerans :D
..

Oğuz

Dynamic modda 340 tork veriyormuş max. Mito'nun sayfasında QV'yi ayırmış, Giulietta'yı ayırmamış, aynı olabilir 170likle QV'nin şanzımanı.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Fatihob

Eğer GQV şanzımanı C635 ve max tork verisi 350 ise yazılımlı GQVlerin hepsi limit üstünde. Yani kağıt üstündeki verilerin üstünde sorun olmadan kullanılabiliyorlar. Okan abinin araba 400 tork mesela :) Bu hesaba göre +50tork :)
..

Oğuz

You are not allowed to view links. Register or Login
Eğer GQV şanzımanı C635 ve max tork verisi 350 ise yazılımlı GQVlerin hepsi limit üstünde. Yani kağıt üstündeki verilerin üstünde sorun olmadan kullanılabiliyorlar. Okan abinin araba 400 tork mesela :) Bu hesaba göre +50tork :)

Ne kadar süre ile sorunsuz kullanılabileceği meçhul ama. Bir yerden patlak vermese iyi.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Oğuz

Denilenlere göre 2.0 dizelde de aynı şanzıman var. 2.0 dizel 350 tork veriyor, tam sınırda üretmişler herhalde tüm modelleri.  :D

Edit : Şöyle bir yazı buldum, şanzımanı üretene sormuşlar :

Will you be able to raise the torque capacity of the transmission?

We can go higher than 350 Nm, but then the issue becomes the dimensioning of the gears. We had to design them to be as lean as possible to keep the width of the transmission down [to fit applications in the B segment]. The extra gear for the seventh speed, by the way, fits; there is already space for it. There is no real need for higher torque; for volume production the business case is not worth it ? this transmission will suit 80 percent of applications.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Fatihob

#36
O zaman benim buldugum bilgilerdede yanlışlık olabilir. Dayanabildiklri tork daha fazladır belki. Bende vites oranlarını buldum. GQV ile Guli MA arasında sadece final drivenin oranı farklı gerisi aynı. Aynı şanzıman olma ihtimali yüksek. Bilemedim. Neyse Gulisi olanlar düşünsüz. Bendeki garanti M32 :D

Sayfanın aşşağısnıda doğru drivetrain yaza yerde fulle tıkladıktan sonra açılan pencerede sağ en altta oranlar yazıyor. Onunda en altında final drive var.


GQV
You are not allowed to view links. Register or Login


Guli MA
You are not allowed to view links. Register or Login

MiTo TB
You are not allowed to view links. Register or Login

Edit: Yaptıgın editi okudum şimdi. Adamlar 7. vitesi falan koyablirizmi ne demiş yoksa benmi uçtum okurken. Hatta onun boşluguda var falan. Ama ilk başta 350nin üzerine çıkılabilir ama sıkıntı olur demiş kısaca :)

..

Oğuz

Benim edit TCT'den bahsediyor sanırım, dediğin gibi 7. vites için yer varmış gücü de artabilirmiş ama B sınıfı araçlarda da aynı şanzımanı kullandıkları için gereksiz diyorlar.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

agucba

Fatih, ellerine sağlık. Güzel araştırmış. Hedef olarak MiTo almayı planlayan benim gibi birisi için açacağın MiTo konusundan çok faydalanabilirim.  :)

///////////////

Veloce

Tercümesi ile uğraşmadığım için kusura bakmayın lütfen. Altta, hangi modda nelerin ne kadar çalıştığı tek tek anlatılmış...

Bu arada wishbone = salıncak. Kule gergisi ile altta traversten geçen viraj demiri birbirlerinin karşılığı şeklindedir. Tekerleklerin bağlı olduğu aksam, kule gergisi de eklendiğinde, yatay bir dikdörtgenin dış alt uçlarında görev yapıyormuş gibi düşünülebilir. Araç standart halde iken, bu dikdörtgenin üst parçası yok diye düşünelim. Limitlerde kullanımda olmazsa olmaz bir parçadır kule gergisi... Toyota'nın ralli efsanesi olan Celica modelinde fabrikadan kule gergili şekilde çıkardı araçlar...

The Alfa Romeo D.N.A. system offers three different driving modes: Dynamic (D), Natural (N) and All-weather (A). Throttle response, steering and handling are all optimised to your chosen setting at the flick of a switch, subtly altering throttle response, steering, Electronic Q2 differential (where applicable) and Vehicle Dynamic Control system (VDC). On the open road in dry weather, you'll love the eager throttle response and steering feedback of Dynamic, but there will be other times when conditions suggest a more relaxed approach.
Of course, an Alfa Romeo is always rewarding to drive - but D.N.A. allows you to fine-tune it to suit your mood and road conditions.
For those who want relaxed, safe driving,  Natural mode means that each individual component affected by the Alfa D.N.A. system are in their normal configuration: lively engine, highly discreet Vehicle Dynamic Control and a DST (Dynamic Steering Torque) which sees that oversteering is avoided. The Normal mode suggests gear shifts with a Gear Shift Indicator, this allows fuel consumption and emissions to be optimised for a perfect, comfortable and smooth drive around town.

Technical specifications

VDC and ASR: Standard configuration
DUAL PINION ACTIVE STEERING: Normal Tuning
DST: Standard braking control coordinated with ABS
Standard control over lateral acceleration
Oversteer correction: slight pressure through steering wheel encourages drivers to steer in the correct direction
Engine: Standard responsiveness

Dynamic
Move the selector up to Dynamic position and the car performs exactly as you expect from the sporting spirit of any Alfa Romeo: the engine response is immediate; delivery is substantial due to the overboost, while the Electronic Q2 differential allows corners to be taken in complete safety with impeccable control.

Technical specifications

VDC and ASR: Less intrusive VDC and ASR - Electronic Q2 activation
DUAL PINION ACTIVE STEERING: Sportier turning;
DST: Standard braking control coordinated with ABS
Greater control over lateral acceleration
Oversteer correction: slight pressure through the steering wheel encourages drivers to steer in the correct direction
Engine: Faster response

All-weather
In All-weather mode, the car prepares itself to face the most difficult grip conditions, alerting all its active safety systems, including the VDC and Electronic Q2. The engine response will become more gradual and controlled to minimise skidding in adverse weather.

Technical specifications

VDC and ASR: More intrusive VDC, less intrusive ASR
DUAL PINION ACTIVE STEERING:normal turning
DST: Greater braking control coordinated with VDC
Standard control over lateral acceleration
Oversteer correction: slight pressure through steering wheel encourages drivers to steer in the correct direction
Engine: Standard response

Terminology:
VDC Vehicle Dynamic Control
ASR Antislip Regulation
DST Dynamic Steering Torque

Prefill
Prefill is a new function that offers drivers incredibly prompt braking pressurising the brake system in advance in the event of an emergency. The Prefill is active in the Alfa D.N.A. Dynamic mode. In detail, the control unit recognises the driver's desire to brake from the speed at which accelerator pedal is released. At this point the VDC increases the pressure inside the braking system by several bars to take up any play and create the sensation of quicker braking response. This system speeds up the operation of the braking system.

Veloce

#40
Kilitli diferansiyel taktırmak isteyen, böyle bir düşüncesi olan arkadaşlar İngiliz "Quaife" adlı konusunda uzman firma ile yazışabilirler.

Önden çekiş araçlarda bulunan Q2 gerçektende underrsteering olayını minimuma indiriyor ve çığır açacak bir uygulama denebilir. Araçlarda güvenlik için standart hale getirilmesi bile önerilebilir. Ön çeker araçta yeteri kadar tecrübeli olanlar için önde kilitli diferansiyel harika bir tecrübe ve yepyeni bir sürüş deneyimi olacaktır.

Oğuz

Abi Q2 understeer'ı engellemiyor mu ?
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Gouki

Evet understeer Oğuz'um. 147 ile önden kaymaya başladığım virajlarda Mito'yu resmen gereğinden fazla gaza basarak ancak kopartabiliyorum.

Oğuz

Aracı şehir dışında kullanırken Dynamic'te kullanmak her zaman daha güvenli o zaman. Bir de Q2 understeer'ı engelliyor fakat biraz oversteer'a neden oluyor bildiğim kadarıyla. Araç arkayı bırakmaya az da olsa izin veriyor.

2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Tolga033

You are not allowed to view links. Register or Login
Evet understeer Oğuz'um. 147 ile önden kaymaya başladığım virajlarda Mito'yu resmen gereğinden fazla gaza basarak ancak kopartabiliyorum.

Bu Q2'li 147ler içinde geçerli mi Özgün Abi ? 

Veloce

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi Q2 understeer'ı engellemiyor mu ?

Uups! :) Aklım BMW'lara gitti o ara sanırım..

Veloce

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Evet understeer Oğuz'um. 147 ile önden kaymaya başladığım virajlarda Mito'yu resmen gereğinden fazla gaza basarak ancak kopartabiliyorum.

Bu Q2'li 147ler içinde geçerli mi Özgün Abi ?

Q2'li 147'lerde kilit, D.N.A. lı modellerin aksine sürekli olarak çalışmakta ve şehir içindeki en basit anda bile yol tutuşa kattığı desteği hissetmek mümkün. Understeer söz konusu değil. Bu sistemi geliştirmeden önce 4 çekerli model üretmeyi düşünürlerken, Q2'nin performansından o kadar memnun kalıyorlarki, gerek yok diyerek uygulamaya geçiyorlar. Q2 ismi ise mükemmel yol tutuşu olan Q4 modeline atıf olarak belirleniyor.

Tolga033

Anladım Volkan Abi ,teşekkürler.

Oğuz

Giulietta'nın Hong Kong versiyonu 'Giulietta GT Q2' diye geçiyor. Acaba oradakiler de 147'deki gibi mekanik olabilir mi ? Pek bir bilgi bulamadım.
2006 147 1.6 TS Distinctive
2013 Giulietta 1.4 MultiAir Distinctive

Gouki

Tolga'cım Volkan abinin söylediklerine ek olarak 147'lerde Q2 Torsen dif. 2006 sonrası 1.9 JTD'lerde ve 2007'de üretilen 1.9 JTD motorun 170 beygir versiyonuna sahip Ducati Corse'lerde mevcut.