Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Beş Roadster karşı karşıya  (Okunma sayısı 1086 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.779
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« : 30 Haziran 2007, 21:19:25 »
Beş Roadster karşı karşıya

İlk bakışta Alfa Spider, Mercedes SLK, Audi TT, BMW Z4 ve Opel GT çok sportif ve kendine güveni olan modellere benziyorlar. Ancak yarış pistine çıkıldığında buğday tanesinin kepek ile vedası gibi ayrılıklar göze batmaya başlıyor. Bu denemede de böyle oluyor. Yalnız bu sefer beklentilerimizin dışında bir sonuç ile karşılaşıyoruz.


 
Daha birkaç sene öncesine kadar üstü açık bir arabada yol almanın kuralı sakin ve gevşemiş bir şekilde ilerlemekti. Aslında bu hiç bir zaman bizim stilimiz değildi. Çünkü Sportscars Redaksiyonu olarak saçlarımızın taranmasını sağlayan süper hızlı ve havalı sürüşleri tercih ediyoruz. Bir av köpeğinin bir civcivi sıkıştırdığında nasıl bir heykel gibi kaskatı olabiliyorsa 250 ile giderken saçlarımızı okşayan rüzgârın hissettirdikleri de bizde öyle bir etki bırakıyor. Bugün yapacağımız denemelerde bir rüzgârlığın olması bizim sıhhatimiz için iyi olacakken, yüksek süratte oluşan rüzgâr oluşan esintilerine karşı yan camların kapalı olması hassas sürücülerin yüksek otoyol kullanımlarında rahat etmelerini sağlayabiliyor.

Yüksek sürak denemesi de her Roadster için kolay bir ödev gibi görünüyor. Dört çeker? sahip olan Alfa Spider, ki kendisi kızgın bakışlı, safkan İtalyan çizgisinde olan bir Roadster; saatte 240 km?ye kadar koşabilmekte. Piyasaya çıkan ikinci versiyonu ile nihayet gerçek bir spor karakterine sahip olduğunu kanıtlamak isteyen ve yine dört çekerli olan TT Roadster 250 km/s sürate çıkabiliyor. BMW Z4, sahip olduğu sportif ününü koruyarak yine 250 km/s?e çıkabilmekte. Aynı şekilde BMW?nin doğrudan rakibi olan SLK 350 de bu sürate erişmekte. Last but not least olarak da klasik uzun bir motor kaputu ve klasik Roadster giysisine sahip olan Opel GT 229?a kadar çıkmakta ve temsilci olarak rüzgarlık kullanmamakta. Tabi bu özellik GT?nin sahip olduğu ve kendisini tek yapan sebep değil. Opel ayrıca aşırı beslemeye sahip olan iki litrelik dört silindirli tek araç ve bu motordan tam 264 BG çıkartabilmekte. Diğer dört araç olaya biraz daha dolu bir şekilde bakmaktalar ve V6?lar ile yarışa girmekteler. 3,2 litreye sahip V6 (Alfa ve Audi), 3,5 lt?lik V6 (Mercedes) 250?den 272 BG?e kadar güçler üretmekteler. Bir tek BMW üç litrelik bir sıralı bir altı silindirliye sahip ve 265 BG güç üretmekte.

Her rakibin kendine ait bir karakteri var.

Tarafları Oschersleben?de piste çıkarmadan önce günlük kullanım için bazı hatırlatmalarda bulunmamız gerekecek. Alfa?da karar kılan birisinin tipik yüksek oturma pozisyonu ve kurbağa benzeri bir duruşa hazırlıklı olmalıdır. Hızlı virajlarda yanal tutuşları zayıf olan ve uzun yolda rahatsızlık verebilecek kısa oturma alanına sahip olan koltuklara da hazırlıklı olmak gerek. Ayrıca çift işlevli olan Starter?e de (önce anahtarı yuvasına sokmak, sonra da düğmeye basmanız gerekmekte) alışmak gerekmekte. Basit tasarımlı ön konsol yansıma yapmaya meyilli. TT Roadster tamamen ayrı bir ahşaptan yapılmış durumda. Direksiyon ve koltuk ayarını çok kısa bir zamanda yapabiliyorsunuz ve sportif tasarımlı koltuklarun hem yanal tutuşları çok iyi hem de çok da rahatlar. Alfa?nın aksine burada çok alçakta oturulmakta ve bu da aracın görüş açılarına etki etmekte. Bu olumsuzluğu devir saatinin güzelliği ve günümüz modasına uygun olan alttan hafifi düzleştirilmiş direksiyonun güzelliği bertaraf etmekte.

BMW Z4 Roadster?da ise yaşam mahalli bir dar olarak karşımızda çıkmakta. Burada da oldukça alçakta oturulmakta ve uzun motor kaputunun üstünden zorlukla aracın önü görülmekte.  Buna karşılık koltuklara herhangi bir olumsuzluğu yakıştıramıyoruz. Yalnız doğru ayarı hemen bulamıyoruz. Bir de yanal tutuş biraz daha iyi olabilirdi. İç tasarım hiç heyecanlı değil ve hatta sıkıcı bile diyebiliriz. Kalın olan direksiyonu ya sevmeniz gerekmekte ya da ellerinizin oldukça büyük. En azından bu direksiyon için araç durur vaziyette iken Audi?nin direksiyonu kadar sportif yakıştırmasını yapabiliriz. Nerede ise ?kocaman? diyebileceğimiz bir büyüklüğe sahip olan SLK direksiyonu tamamen farklı bir izlenim bırakmakta. Zaten Mercedes?ten de otoyolda sportif bir sürüşten çok sakin bir sürüş beklentisi içinde oluyoruz.

Ama kendisine doğrudan rakip olan BMW ile karşılaştırıldığında Mercedes?in avantajları karşımıza çıkmakta. Mercedes?in koltukları hem daha sportif hem de aynı zamanda daha rahatlar. Bunun yanında ayrıca çok daha güzel ve harika bir işçiliğe sahip olan bir ön konsolu da var. Kim ki Opel GT?nin yumuşak koltuklarına oturursa; hemen aklına şu cümle gelecek; ?Tipik Amerikalı?. Dışarıdan her ne kadar havalı görünüyor olsa da içi yine aynı felsefenin ürünü olarak karşımıza çıkmakta. Ön konsalda sert plastik kullanılmış ve renkli direksiyona kadar her şey çok zevksiz. Bir de koltukların zor ulaşılan ayar kolları biraz sinir etmekte. Zamanla arabanın içinde ufak eşyaların konulabileceği gözleri de arıyor olacağız. Bütün bunların yanında ise gözden kaçırmamamız gereken özellik, GT?nin 30.675 ? fiyatı ile rakiplerinden nerede ise 10.000 ? daha ucuz olması.

Gerçekler karşımıza Yarış Pisti?nde çıkacak.

Tabi bizim için geçerli olan piste ne ile karşılaşacağımız. Burada olaya Auto Bild Sportscars Sürücüsü Dierk Möller-Sonntag olaya el atmakta. Dierk Alfa?nın içinde pek keyifle oturmamakta, çekişi kuvvetli ama devirlenmekte pek istekli olmayan motordan şikâyetçi. Bu motor kendini orta devirlerde daha rahat hissetmekte. Ve yüksek tavan sesi rahatsız etmekte. Sportif beklentiler ise yeteri derecede karşılanmakta. Araba her durumda çok sakin kalmakta ve hiçbir şekilde yoldan çıkartılamamakta. Yalnız bu durum virajlarda arkanın biraz oynak olmasını isteyen sürücüleri biraz sinirlendirebilir. Zaten arabanın hissiz direksiyonu da tur derecelerini etkilemekte. Sonuç olarak ağır Alfa tur başına nerede ise yedi saniye kaybetmekte ? o bir yarışma olamaz. Audi motorunun performansı çıkan güzel sesin karşılığını vermekte. Direksiyonu yol durumunu çok iyi bir şekilde iletmekte, direkt bir şekilde yönlendirme yapmakta. Gerçi fren yapıldığında arka taraf biraz öne doğru gelme meyilinde ancak çok agresif hareketlerle karşılaşmadığı sürece dört çekerin de yardımı ile TT?yi yoldan çıkarmak kolay değil. ESP yine harikulade çalışmakta. Tur derecelerinde üçüncü sırada yer almakta.
Favori olarak kabul edilen Z4?e geçiyoruz. Ama pistte atılan birkaç turdan sonra arabanın sınırları kendini çok çabuk göstermekte ve önden kayma eğiliminden arka kayma eğilimine çok çabuk geçmekte. Ani manevra değişikliklerinde de çok çabuk sınır değerlere ulaşmakta. Dierk, ?Araca Drift yaptırmak isteyenler için bu durum ideal ama ESP kapatıldığında araç normal sürücüler kontrol edilemez bir hal almakta? diye görüşlerini belirtmekte. Buna hissiz direksiyon da etki etmekte. Ve böylelikle BMW sürpriz bir şekilde 4. sırada yer almakta. Sonra Dierk SLK?nın koltuğuna oturmakta. Atılan bir turdan sonra bize söyledikleri; ?Motor çok çabuk devirlenmekte ve gaz pedalı komutlarına anında yanıt vermekte ? bu bir sevinç. Virajlara çok kesin bir şekilde girmekte, çok uzun süre nötr kalabilmekte, ön aksı yolu çok iyi kavramakta.? Özellikle Benz ile kötü sürprizler ile karşılaşma olaslığının az olduğu belirtilmekte. Dierk?ın çıkardığı sonuç: Bu SLK ile Mercedes aslında BMW?nin Z4?ünden beklenen sportif liderliği ele geçirmiş olmakta. ?Bu benim için bir rol değişimi olamakta.? Bunun yanında bir SLK en iyi tur derecesinin altına imza atmakta.

Piste atılan ilk birkaç turdan sonra kimse GT?yi kendine rakip olarak görmemekte. Yalnız hissiz ve fazla hafif direksiyonu, biraz geç tepki veren turbo motoru ile yine de Dierk çok hızlı turlar atmakta. Doğruyu söylemek gerekirse hem de çok hızlı turlar. Yürüyen aksamı çok iyi şekilde ayarlanmış olan GT ? SLK dışında ? rakiplerinin önünde yer almakta ve tur derecelerinde ikinciliği almakta. Uygun fiyatının da etkisi ile genel anlamda da GT bu sonuç ile ikinciliği almakta. Demek ki bazen en az iki kez kontrol etmemiz gerekmekte.




































« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2007, 18:49:10 Gönderen: n/a »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #1 : 01 Temmuz 2007, 01:15:28 »
benim için karşılaştırmanın özeti: "Sonuç olarak ağır Alfa tur başına nerede ise yedi saniye kaybetmekte"
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2007, 01:15:28 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #2 : 01 Temmuz 2007, 02:28:11 »
yazık yaa..
spider ı ilk başlarda pek çekici gelmemişti nedense ama şimdi rakiplerine bakınca harika çizgileri var ama hep KEPAZE olmakla meşgül..
tırt GM in opel GT si bile daha ii derece yapmış..
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2007, 02:28:11 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« #3 : 01 Temmuz 2007, 02:59:37 »
Özellikle kırmızı çerçeveye dikkat edelim, sebepleri görelim.

« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2007, 02:59:37 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #4 : 01 Temmuz 2007, 03:07:36 »
yazık ne diyelim neredeyse 2TON luk bir ROADSTER..yazık..enaz 350kg vermesi gerek..o bile az gelir...audi aracın bagaj bölmesi hariç şasenin %70 inden fazlasını aluminyum dan üretiyor sadece aracın kıç kısmı çelik.bu sayede önde motor ve arkada çeliğin ağırlığı dengeli bi ağırlık dağılımı sağlıyor gerikalanı ztn aluminyum bazlı olan şase sayesinde yeterince hafif sayılır.

« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2007, 03:07:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.779
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« #5 : 01 Temmuz 2007, 11:19:56 »
Her ne kadar Alfa tur derecelerinde sorunlu olsa da bana göre Mercedes'ten sonra en iyi yol tutuşa sahip. BMW'nin sınır değerleri çok yakın ve aniden yol dışında bulabilirsiniz kendinizi.
Audi'de hala yol tutuş problemleri var ve ilk versiyonda arabaların geri çağrılmasına neden olan ve daha sonra sahiplerine arabanın düzeltildiğine dair imza attırılan ilk versiyonda olan arabanın arkasının virajlarda aniden kopması az da olsa mevcut gibi görünüyor.

Opel'e de Opel gözü ile değil Lotus olarak bakıyorum.

Alfa, ağırlık problemini azaltabilmesi durumunda bu sınıfın lideri olacaktır. Buna eminim ama bu sefer de araba hafiflediği için yere yeteri kadar basmıyor diyecekler.
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2007, 11:19:56 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #6 : 01 Temmuz 2007, 11:56:38 »
bu tür arabalarda karizma ance gelir performans sonra.
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2007, 11:56:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

BARLAS

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #7 : 02 Temmuz 2007, 09:17:33 »
Valla performansı tartışılabilir ama tip ve görüntü olarak Spider açık ara lider bence bu sınıfta..
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 09:17:33 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.291
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« #8 : 02 Temmuz 2007, 09:48:15 »
BENCE:
Opel Roadster: iğrenç
Mercedes SLK: I Ihhh, olmamlış
BMW Z4: ilginç ve çekici bir makine
Audi TT: kesinlikle bir klasik
Alfa: Her şeye rağmen MUHTEŞEM
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 09:48:15 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.030
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« #9 : 02 Temmuz 2007, 12:19:54 »
Bi kere Alman şakşakçısı testlerden biri tabii ki Alfamız teste zaten 3-0 yenik başlıyor Ancak tabii ki diğerleri ağırlık sorunları olmaması nedeniyle de performans olarak öne geçiyor ama ya karizma, şıklık, zerafet ve tasarım Spider gerçekten çok önlerinde hepsinin .Şimdi kendinizi bunla avutmayın arkadaşlar filan diyenler olabilir içinden ama bu bir avuntu değil "gurur" vesilesi benim için şahsen.Herkesin beklentisi farklı tabii bi Alfadan ..

Edited by - murat147 on 02/07/2007  13:29:44
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 12:19:54 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

HoMeR

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #10 : 02 Temmuz 2007, 13:26:22 »
mercedesin ve audinin direksyonlarda feci... muratcım sana katılıorum, herkesin beklentisi farklı alfadan ve benimki si de tıpkı çoğumuzda olduğu gibi performans değil.
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 13:26:22 Gönderen: HoMeR »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ermansavut

  • Membro
  • İleti: 339
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« #11 : 02 Temmuz 2007, 13:57:02 »
quote:

mercedesin ve audinin direksyonlarda feci... muratcım sana katılıorum, herkesin beklentisi farklı alfadan ve benimki si de tıpkı çoğumuzda olduğu gibi performans değil.



kesinlikle katiliyorum direksyonlar cok kotu..opel'i zaten gectim..
Ama design+performans dersek Spider ile BMW rakip olabilir bence..
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 13:57:02 Gönderen: ermansavut »
34 AE 4277
2001 156 selespeed

alfa146

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #12 : 02 Temmuz 2007, 14:21:19 »
bence alfa yeterince iyi.

yaşadığım ufak bi anıyı anlatıyım size;
sahil yolunda giderken, bende 2000 model 2.0 16v 140hp laguna var o an ve 120km. ile seyrediyorum sol şeritte, adamın biri arabanın arkasına dayandı hararetle sellektör yapıyor. baktım dörlüleri filan yanmıyor, yani zordan değil keyiften. bende bastım, arkamdaki araç wolsvagen golf 2.0 155hp. 170'e filan gelmiştik hala sellektör çakıyordu geçtim sağa buyur geç dedim, geçemedi, önüm tıkanınca tekrar solageçtim. sürat yaklaşık 200 civarını buldu. sol şerit ilerde tıkandığından ve viraja girdiğinden sellektör yapsam öndekine çekilemeyecek, sağdan bi yatıp kalktım. hani nerde o eşşekleri yüksek golf arabanın küçüklüğü ve hafifliğinden dolayı tabi peşime gelemedi.
bazı değerler orantılı olmak zorundadır. alfa bence çok başarılı bi araç yapmış, görünüşüylede, motoruylada.
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 14:21:19 Gönderen: alfa146 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #13 : 02 Temmuz 2007, 14:26:35 »
Duyguların seslerini dinledikten sonra bende istemeden biraz mantığın sesini ortaya koyucam..

Eğer aralarında tur başına 1-2 saniye fark olsaydı, bende genel kanıya katılırdım, benim için performans çok önemli değil derdim..
Ama tur başına 7 Saniye, benzetme yaparsak 6 saatlik izmir-istanbul yolunda 0.5-1 saat fark gibi bişey, az buz değil yani..
Burun farkıyla geride kalmak ile acı şekilde ezilmek arasında çok büyük fark var..

Sonuçta bu araç bir sedan değil konforuna yada bagaj hacmine para veresiniz.. Vereceğiniz para da az buz değil: 75.000 euro ve bir arabaya 75.000 euro veripde kırmızı ışıkta bir TT ile gaza bastığınızda acı şekilde fark yemenin insanı hoşnut edeceğine inanmıyorum..

En azından rakiplerinden 1-2 saniye geride bir araç yapmak Alfa Romeo'nun boynunun borcuydua ama Alfa Romeo yine eski Alfa sahiplerinin alacağı bir otomobil yaptı.. Çünkü mantığın sesiyle değil duyuların sesiyle alınabilecek bir otomobil..
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 14:26:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #14 : 02 Temmuz 2007, 15:50:50 »
Alfa bu şekilde saçmalamaya devam ederse bence olan cazibesinide yitirir. 2 kişilik bir roadster  645Cİ gibi devasa bir coupe den bile agır nasıl agır olabiliyor? Eski Alfaların nerdeyse tamamı rakiplerinden hafif iken şimdi nasıl oluyorda hepsinden en az 150-200 kg agır olabiliyor? Bence bu Alfa nın teknolojik olarak geri kalmışlıgının araçlara yansımasının en büyük göstergesi...
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 15:50:50 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« #15 : 02 Temmuz 2007, 16:45:47 »
Evet haklısınız, perf. yetersiz spiderda. Biz sabahları evden çıkarken tulum-kaskları giyip çıkarız, yollarda o kadar güzeldirki nunburging pisti halt etmiştir yanlarında, yollarda da herkes prof. şekilde araç kullandığından ve bomboş olduğundan, dipgaz vaziyette izmire 3 saat, ankarayada 2 saatte gideriz aslında. Ama tabi spider yetersiz perf.iyla bu saatlere birer saat daha eklemek gerekir. Yazıklar olsun Alfaya, böyle bir araba yaptığı için.
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 16:45:47 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

HoMeR

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #16 : 02 Temmuz 2007, 17:17:00 »
bektaş öyle bi yazmışsınki bi daha üzerine yazılabilecek birşey bulamıyorum  
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 17:17:00 Gönderen: HoMeR »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #17 : 02 Temmuz 2007, 17:18:15 »
quote:

Evet haklısınız, perf. yetersiz spiderda. Biz sabahları evden çıkarken tulum-kaskları giyip çıkarız, yollarda o kadar güzeldirki nunburging pisti halt etmiştir yanlarında, yollarda da herkes prof. şekilde araç kullandığından ve bomboş olduğundan, dipgaz vaziyette izmire 3 saat, ankarayada 2 saatte gideriz aslında. Ama tabi spider yetersiz perf.iyla bu saatlere birer saat daha eklemek gerekir. Yazıklar olsun Alfaya, böyle bir araba yaptığı için.


Bence bu dediğiniz demogojiden öteye geçmiyor çünkü benim Alfa yı tercih sebebip alabilecegim butcedeki en yuksek performans verilerine sahip araç olmasıdır. İzmir Ankarayı 2 saatte geçmesine gerek yok ama 75.ooo euro verdikten sonrada sahilde kırmızı ışıkta beklerken bir 206 RC gelip ara gaz attıgında acaba yer mi diye düşünmek kötü birşey benim için..

Gereksiz yere marka fanatikliği hiç bir zaman yapmadıgım için övdüğüm gibi yermeyide biliyorum bu spider dan performanslı spor araba falan olmaz

Edited by - Onur on 02/07/2007  17:23:04
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 17:18:15 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

HoMeR

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #18 : 02 Temmuz 2007, 17:25:23 »
peki onur söle osaman tarz tip ruh olarak spider mi  daha güzel 206 RC mi....
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 17:25:23 Gönderen: HoMeR »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #19 : 02 Temmuz 2007, 17:29:13 »
quote:

peki onur söle osaman tarz tip ruh olarak spider mi  daha güzel 206 RC mi....




206 RC konuda ki yeri sadece performans kıyaslaması, hiç bir fransız tenekesi bir Alfa'dan güzel olmaz bu soru zaten saçmadır ama o saçma sapan fransız tenekesi dünya para verilen estetik harikası spider'ın içinden geçer gider ...



Edited by - Onur on 02/07/2007  17:31:01
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 17:29:13 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

HoMeR

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #20 : 02 Temmuz 2007, 17:36:27 »
işte bu abi bekledigimis cewap, ona bakarsan rolls royce alırsın bir ton para verirsin onu da geçerler şirp diye ama onu da seni geçsinler diye deil ayrı bi havası ve karizması olsun diye alırsın... YILLAAAARCAAAA ROLLY ROYCE a bindim gibi bi konuşma olmuş ama olsun.. aynı mantık işte alfayı da o yüzden alır bence insan...
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 17:36:27 Gönderen: HoMeR »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #21 : 02 Temmuz 2007, 17:53:47 »
Tamamen Onur arkadaşıma katılıyorum..
Bu 5 otomobili benim yaptığım gibi değerlendirmenizi istiyorum, Marka amblemlerinin üzerini kapatıp bir bakın..

Hava ve karizma olayı havada kalan bi olay, Audi TT ve BMW Z4 de gayet karizmatik araçlar. Yani Spider'a binince Z4 ve TT doğan şahin gibi kalmıyor, ama bu performans verilerine bakarsak Spider performans konusunda Z4 ve TT'nin yanında doğan şahin gibi kalıyor..

Benim yazdığım Alfa Romeo nun bazı araçlarını yeren mesajlarıma gıcık olabilirsiniz bişey diyemem. Ama kusura bakmayın ben bi tarafımdan atmıyorum bunları, Alfa şöyle süperdir böyle karizmatiktir diyemiyorum. Çünkü iyi yönleri iyidir, kötü yönleri de kötüdür.. İyi araçlar ürettiği gibi kötü araçlar da üretmektedir.. Şehiriçinde 11 litre yakan arabaya az yakıyor diyemiyorum..

Siz bu testten Alfa Spider'ı açık ara birinci seçsenizde, sokakta gördüğünüz Z4 veya TT sayısıyla Alfa Spider sayısını oranlarsanız zaten gerçek ortaya çıkıyor..

O yüzden felsefe yapmaya falan hiç gerek yok.. O zaman hepimiz bir tane dacia logan alalım hem az yaksın, servisi ucuz olsun. nasolsa Türkiye yollarında hız yapılamıyor, en azından ekonomik ekonomik kullanırız, Alfa Romeo'ya hiç gerek yok..
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 17:53:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.783
    • Çevrimdışı
Beş Roadster karşı karşıya
« #22 : 02 Temmuz 2007, 18:04:33 »
Siz benim ne demek istediğimi anlamamışsınızki, biriniz demagoji diyor, biriniz TTyi karizmatik buluyorsunuz, ne desem boş.

Neyse gerek yok, uzatmayalım...
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 18:04:33 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Onur

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #23 : 02 Temmuz 2007, 18:10:48 »
quote:

Tamamen Onur arkadaşıma katılıyorum..
Bu 5 otomobili benim yaptığım gibi değerlendirmenizi istiyorum, Marka amblemlerinin üzerini kapatıp bir bakın..

Hava ve karizma olayı havada kalan bi olay, Audi TT ve BMW Z4 de gayet karizmatik araçlar. Yani Spider'a binince Z4 ve TT doğan şahin gibi kalmıyor, ama bu performans verilerine bakarsak Spider performans konusunda Z4 ve TT'nin yanında doğan şahin gibi kalıyor..

Benim yazdığım Alfa Romeo nun bazı araçlarını yeren mesajlarıma gıcık olabilirsiniz bişey diyemem. Ama kusura bakmayın ben bi tarafımdan atmıyorum bunları, Alfa şöyle süperdir böyle karizmatiktir diyemiyorum. Çünkü iyi yönleri iyidir, kötü yönleri de kötüdür.. İyi araçlar ürettiği gibi kötü araçlar da üretmektedir.. Şehiriçinde 11 litre yakan arabaya az yakıyor diyemiyorum..

Siz bu testten Alfa Spider'ı açık ara birinci seçsenizde, sokakta gördüğünüz Z4 veya TT sayısıyla Alfa Spider sayısını oranlarsanız zaten gerçek ortaya çıkıyor..

O yüzden felsefe yapmaya falan hiç gerek yok.. O zaman hepimiz bir tane dacia logan alalım hem az yaksın, servisi ucuz olsun. nasolsa Türkiye yollarında hız yapılamıyor, en azından ekonomik ekonomik kullanırız, Alfa Romeo'ya hiç gerek yok..



kelime kelime aynı yazıcaktım heralde ama üşendim :)

fanatikliği bırakıp biraz realistik düşündüğümüzde Alfa'nın son dönemlerde çokta başarılı otomobiller yapmadıgını görüyoruz(agırlık fazlalıgı ve performas eksiliği başta).

 Biz Alfayı seven kişiler olarak begeniyoruz ancak sadece bizim begenmemiz Alfanın rakiplerine karşı üstün oldugunu göstermez. Spor araba sahibi olmak içinde çok düzgünyollara, otobanlarla tulum ve kasklara ihtiyacımız yok. Bu iş tamamen zevk meselesidir.

Evet Alfa Romeo marka olarak diger birçok markadan karizmatiktir ama rakipleri olan bmw mercedes ve audi de en az Alfa kadar karizmaya sahip kemikleşmiş müşteriye sahip şirketlerdir. Eger senin yaptıgın spor araç böyle bir teste tur başına 7 saniye yiyorsa sen RAKİPLERİNE ORANLA başarısızsın demektir, ister kabul edin ister etmeyin...

« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 18:10:48 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Beş Roadster karşı karşıya
« #24 : 02 Temmuz 2007, 20:13:28 »
walla +1 yapmak yasak ama Onur la Erhan a +1 diyebiliorum..
tip olarak hepsinden benim için çok çok daha güzel ama işte brera 3.2 yide kullanmış biri olarak motorunun adının hakkıyla giden bir araç değil..
okadar para verilirken ve yanında öyle bir motor verilip en üst versiyonu alıyorsanız beklentilerin daha yüksek olması çok normal..
rakiplerinden senelerce iddialı olduğu performans konusunda geri kalması doğal olarak göze batıyor..
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2007, 20:13:28 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged