Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: gt vs rx-8  (Okunma sayısı 1117 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

shadycome

  • Membro
  • İleti: 631
    • Çevrimdışı
gt vs rx-8
« : 07 Nisan 2013, 12:05:11 »
Alfa romeo Gt mi yoksa mazda RX-8 mi ? Artıları/eksileri nelerdir?
bu arada honda s2000lerin fiyatı neden rx-8lere göre çok çok uçuk?
bir kaç yorum okudum 50bin km de motor sıfırlatanlar varmış rx-8lerde 1.3 motor oldugu için sıkıntılı mı ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #1 : 07 Nisan 2013, 12:12:06 »
Mazda RX-8 wankel motor kullanıyor, bu motorun ülkemizde tamiratı ve bilinirliliği biraz sıkıntılı,kullananlarda aracın canını aldığından kısa sürede motoru dağıtan çok kişi var. 90'lı yılların başında Mazda ülkemizde çok iyi durumdaydı 323,626 yok satıyordu. Sonrasında distribütör ile mazda anlaşmazlığa düşünce servis-yedek parçada sıkıntılar meydana geldi ve imajıda kötü yönde etkilendi,bu nedenler bir araya gelince RX-8'de beklenen ilgiyi görmedi.Şuan Mazda,Ford ile yaptığı işbirliği ile bazı modellerinde ford motor ve şasesini kullanıyor,mesela mazda3 ve focuz aynı araçlar!
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #2 : 07 Nisan 2013, 12:17:46 »
Alfa romeo Gt mi yoksa mazda RX-8 mi ? Artıları/eksileri nelerdir?
bu arada honda s2000lerin fiyatı neden rx-8lere göre çok çok uçuk?
bir kaç yorum okudum 50bin km de motor sıfırlatanlar varmış rx-8lerde 1.3 motor oldugu için sıkıntılı mı ?

daha dün bende epey bi bakındım rx-8 lere, bulduğum yabancı kaynaklara baktım, bir sürü yazılmış çizilmiş, motor venkel olduğu için, aslında iyi bakılsa, cadde gençlerinin elinde, hunharca yıpranmasa 200k ömrü olan bir motor olduğundan bahsedilmiş. ama ne yazıkki bizde ki durum malum, alıp 1-2 sene gazlanıp, sonra çöpe dönüyor ne yazıkki böyle kıymetli araçlar, diğer taraftan venkel motor gerekli normları sağlayamadığı için üretimi durdurulmuş vaziyette, uzun dönemde ne kadar destek bulunabilir meçhul.

s2000 ler de de aynı durum olsa da hondanın sağlamlığını tartışmaya bile gerek yok, fiyat farkı bundan kaynaklanıyor bence.

çünkü tüketimlerine bakıldığında ikisinde de 20 lt'ler çok kolay rakamlar. hatta rx8 vergi avantajı olan bir araç.

Gt ile kıyaslama yapacak olursak, ki bence çok çok başka araçlar, gt, birçok ihtiyaca cevap verebilen bir araç bence, hem spor, hem de 4 kişilik, ki arkadaki koltuklar gerçekten bir sedan koltuğu gibi rahat, diğer taraftan inanılmaz bir bagaj hacmine sahip.

ama tr şartlarında özellikle istanbul gibi trafiği yoğun olan bir yerde 200 bg ve üzeri araçlar, günlük kullanıma ne yazıkki uygun değil. performans için üretilmiş araçlardan performans alamadan aynı tüketimleri  sarf etmek, ne yazıkki boşa giden masraftan başka birşey değil. tamamen performans odaklı bu araçların motorlar km olarak değilde , olduğu yerde çalışmaktan , motor çalışma saati bakımından kendi kendilerini bitirmekteler.

ama gt için bakarsak günlük kullanıma da bence gayet uygun, kullanılan motor ve performansı da orta karar bir araç.

bu yazdıklarım tamamen kendi düşüncelerim, farklı düşünenlerde olacaktır illaki.

ama ben seçmek zorunda kalsam, ve tek araç olacaksa gt derim, ama günlük aracım var ise, ikinci araç için gt yi tercih etmez. rx8 veya s2000 gibi bir araç alırdım.





2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

eminpar

  • Membro
  • İleti: 604
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #3 : 07 Nisan 2013, 15:57:58 »
Alfa romeo Gt mi yoksa mazda RX-8 mi ? Artıları/eksileri nelerdir?
bu arada honda s2000lerin fiyatı neden rx-8lere göre çok çok uçuk?
bir kaç yorum okudum 50bin km de motor sıfırlatanlar varmış rx-8lerde 1.3 motor oldugu için sıkıntılı mı ?

daha dün bende epey bi bakındım rx-8 lere, bulduğum yabancı kaynaklara baktım, bir sürü yazılmış çizilmiş, motor venkel olduğu için, aslında iyi bakılsa, cadde gençlerinin elinde, hunharca yıpranmasa 200k ömrü olan bir motor olduğundan bahsedilmiş. ama ne yazıkki bizde ki durum malum, alıp 1-2 sene gazlanıp, sonra çöpe dönüyor ne yazıkki böyle kıymetli araçlar, diğer taraftan venkel motor gerekli normları sağlayamadığı için üretimi durdurulmuş vaziyette, uzun dönemde ne kadar destek bulunabilir meçhul.

s2000 ler de de aynı durum olsa da hondanın sağlamlığını tartışmaya bile gerek yok, fiyat farkı bundan kaynaklanıyor bence.

çünkü tüketimlerine bakıldığında ikisinde de 20 lt'ler çok kolay rakamlar. hatta rx8 vergi avantajı olan bir araç.

Gt ile kıyaslama yapacak olursak, ki bence çok çok başka araçlar, gt, birçok ihtiyaca cevap verebilen bir araç bence, hem spor, hem de 4 kişilik, ki arkadaki koltuklar gerçekten bir sedan koltuğu gibi rahat, diğer taraftan inanılmaz bir bagaj hacmine sahip.

ama tr şartlarında özellikle istanbul gibi trafiği yoğun olan bir yerde 200 bg ve üzeri araçlar, günlük kullanıma ne yazıkki uygun değil. performans için üretilmiş araçlardan performans alamadan aynı tüketimleri  sarf etmek, ne yazıkki boşa giden masraftan başka birşey değil. tamamen performans odaklı bu araçların motorlar km olarak değilde , olduğu yerde çalışmaktan , motor çalışma saati bakımından kendi kendilerini bitirmekteler.

ama gt için bakarsak günlük kullanıma da bence gayet uygun, kullanılan motor ve performansı da orta karar bir araç.

bu yazdıklarım tamamen kendi düşüncelerim, farklı düşünenlerde olacaktır illaki.

ama ben seçmek zorunda kalsam, ve tek araç olacaksa gt derim, ama günlük aracım var ise, ikinci araç için gt yi tercih etmez. rx8 veya s2000 gibi bir araç alırdım.

Dediginiz bir çok şeye katiliyorum ama 200 hp ve trafik konusunda farklı düşünüyorum bizim giulietta larda 170 hp start stop u var ve trafikte çok yakmiyor. Bence konu beygir den öte motor tipiyle alakali üstat

Nexus 4 cihazımdan gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Ynt: gt vs rx-8
« #4 : 07 Nisan 2013, 16:28:06 »
Biri GT mi dedi?  8)

Beyler GT bu araçlar ile kıyaslanacak bir araba değil. Zamanında Fifith Gear programında bu iki aracın testini yapmışlardı. GT 3.2 olan motor seçeneğiyle teste katıldı normal olarak. Başa baş bir mücadele sergilenmişti testte. Fakat wankel motorlar astronomik tüketim değerlerine sahiptir. Bu büyük bir eksi. Bakım onarım vs. zaten bunlar malum...

2.0 GT ise Rx-8 ile kıyaslanacak bir araç değil. Hem bir spor araç, hem ekonomik, hem bakımı kolay, hem aile arabası hem, hem diye gider bana sorduğunuzda. Motor tamamen güvenillir ve kronik hiç bir sorunu yok. Üçüncü defa GT almış biri olarak, 2007'den beri kullandığım GT için diyebilirim ki, kullanmış olduğum araçlar içerisinde en amacına uygun ve işlevsel olanı. Her yönüyle Alfa Romeo için başarı denebilecek bir araçtır GT...
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2013, 02:10:10 Gönderen: Veloce »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Ynt: gt vs rx-8
« #5 : 07 Nisan 2013, 18:23:34 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.795
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #6 : 07 Nisan 2013, 21:43:44 »
Sitemizde daha önce açılmış bir başlık var. Bir göz atmak gerek. Arşivimiz fena değildir hani...  ;)

http://www.alfistiturkey.com/forum/test-karsilastirma-tanitim/alfa-romeo-gt-3-2-v6-24v-mazda-rx-8/

///////////////

evrenalpar

  • Membro
  • İleti: 1.602
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #7 : 07 Nisan 2013, 22:55:40 »
RX-8'in bir de sürekli yağ tamamlama olayı var, sürekli yağ eksiltiyor motor.

Motor bittiğinde komple değişimi çok kolay ve normal motorlara göre ucuz diye biliyorum.

Basıldığında çok yakma olayını zaten herkes biliyor.

S2000 herhalde efsane oldu, yenisi gelmiyor ondan değere bindi, 2.eller sıfır fiyatına satılıyor, patlakları çok fazla, sağlamlar çok az..
206GTI (2003-2008)
A3 1.6 (2008-2010)
Giulietta M.Air (2010-2012)
Honda CR-V (2012-2013)
Audi A3 1.6TDI S-Tronic (2013 - 2016)
Alfa Romeo 159 1.9JTD SW (2016 -2017)
Giulietta M.Air TCT (2017-...)

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #8 : 07 Nisan 2013, 23:09:56 »
Yağ eksiltme olayı zorlama ile de alakalı, mesela polo GTI kullananlarda bagajda 1 litre yağ ile geziyor,çok sıkıştırınca yap eksiltme sorunu oluyor.
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #9 : 07 Nisan 2013, 23:27:22 »
Yağ eksiltme olayı zorlama ile de alakalı, mesela polo GTI kullananlarda bagajda 1 litre yağ ile geziyor,çok sıkıştırınca yap eksiltme sorunu oluyor.
Mazdanın motorlarında yağ eksiltme ciddi fazla.
Bir arkadaşım Ankaradan gelirken RX7 vardı o zamanlar onda ciddide yüklüydü porsche ile kapışıp motoru indirmişti hiç unutmam.
Yağ kalmamış o derece yani.
Birde Polo GTI , Peu GT , RC sonra Mini Cooper S ve GP ler bunlar ciddi yağ yakan araçlar.
Tabii devirli kullanımlar sonucu.
Mesela Mini GPler her 1000 km de bir 1 litreden fazla yakıyorlar.
yeni bakımdan çıkıp 3bin km sonunda yağ değişimini yaptık bir arkadaşın araçta 1 litre kadar yağ kalmış.
Artık siz düşünün gerisini.
Ve araç daha 30 binde falandı işte.

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #10 : 07 Nisan 2013, 23:40:38 »
Alper, özellikle Polo GTI'ı arat derim internette,2-3bin km'de yağ ışığı yakanlar var,doğuş 2kişinin bu sorundan aracını değiştirmiş,3kişininde motoru komple değişmiş,bunlarda sıkıştırma durumunun haricinde kronik bir sorun var,Fabia VRS ve Polo GTI'dan yurtdışında da yağ eksiltme şikayetleri oldukça fazla...
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #11 : 08 Nisan 2013, 00:03:04 »
Alper, özellikle Polo GTI'ı arat derim internette,2-3bin km'de yağ ışığı yakanlar var,doğuş 2kişinin bu sorundan aracını değiştirmiş,3kişininde motoru komple değişmiş,bunlarda sıkıştırma durumunun haricinde kronik bir sorun var,Fabia VRS ve Polo GTI'dan yurtdışında da yağ eksiltme şikayetleri oldukça fazla...

Aaa olur mu VW gibi bir markanın motoru böyle sorunlarla karşılaştırır mı insanı :)
O değiştirenlerden biride benim arkadaşım :) Polo GTi vardı mesela ilk olarak DSG gitti sonra bu yağ problemleri sonrasında çok başı ağırdı.
O şanzıman kaç kez değişti bilinmiyor :)
En sonunda ama Seat aldı onda da aynı motor var 180 lik ve gitti ona yazılım vs. yaptırdı garanti kapsamıdna , onda sorun çıkmadı ve oda DSG :)
Bence bazı üretim bandında yaşanan sorundan kaynaklı.
Sorunsuz olanlarda var çünkü.
Ama şöylede bir şey var VW arkasında duruyor mesela olayın.
Çocuğa bu kadar sorun karşısında araç değişikliğine zorlamadan tamam dediler hatta oda üstüne para verdi scirocco aldı ama sevmedi mesela 1.4 160 lıktı sanırım.
Sonra onu kardeşine verdi gitti kendine Seat ibiza bocanegra aldı şimdi mutlu mesut :) gazlamalı geziyor.
Tabii bunun yanında 530d si var çocuğun. Seat eğlencelik çıtırdan :)
530 da yazılımlı ama ciddi güçlü makine yalnız kasası çok büyük diyordu babama göre falan sevemedi o aracı mesela ama Seatla çok memnun annesi falanda kullanıyor seatı sorunsuz yaa.

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #12 : 08 Nisan 2013, 01:08:44 »
S2000 20 lt mi yakıyor..
Okudum..okudum.. Buna takıldım arkadaş  :))

WRX 14 lt :)))
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Emre Sezen

  • Membro
  • İleti: 1.312
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #13 : 08 Nisan 2013, 03:29:29 »
yağ yakma konusu eğer motorun yapısından kaynaklanıyorsa, çok da sorun olacak bir durum mu acaba (bilmediğimden soruyorum) mesela bahsedilen araçlar mini vs, performanslı kullanım sonucu yağ yakıyor deniyor, 1000 km 1 litre deniyor. yani bu böyle bir aracı kullanan için bir sorun yaratır mı, mesela ben performanslı bir araç sahibi olsam, yaktığı benzinin yanında yağı gözüme gelmezdi. yani basıyorsun ve yağ yakıyor, motorda sorun yoksa bu ne gibi eksi etki yaratır.




2008-2010   156 2.0 SS 2004
2013-........  GTV V6 TB  1997

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #14 : 08 Nisan 2013, 08:24:11 »
yağ yakma konusu eğer motorun yapısından kaynaklanıyorsa, çok da sorun olacak bir durum mu acaba (bilmediğimden soruyorum) mesela bahsedilen araçlar mini vs, performanslı kullanım sonucu yağ yakıyor deniyor, 1000 km 1 litre deniyor. yani bu böyle bir aracı kullanan için bir sorun yaratır mı, mesela ben performanslı bir araç sahibi olsam, yaktığı benzinin yanında yağı gözüme gelmezdi. yani basıyorsun ve yağ yakıyor, motorda sorun yoksa bu ne gibi eksi etki yaratır.

sorun şurada bunu satan kişiler söylemiyor ki!!!
Mesela bizim arkadaş hiç anlamaz yani motor yağına bile bakmaz 20 bin km de gider servise yada başka bir şey olursa.
Bu adamın aracı bin km de 1 litre yağ eksiltiyor ve farkında değil.
Uzun yola gitti e biraz da bastı sonuç motor elinde çünkü yağını kontrol etmiyordu.
Bu gibi sıkıntılar oluşuyor yoksa yağ parası bir şey değil ama herkes bizim gibi sürekli eli aracının üzerinde gezse hiç sorun olmaz.

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.652
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #15 : 08 Nisan 2013, 08:43:05 »
Alper, özellikle Polo GTI'ı arat derim internette,2-3bin km'de yağ ışığı yakanlar var,doğuş 2kişinin bu sorundan aracını değiştirmiş,3kişininde motoru komple değişmiş,bunlarda sıkıştırma durumunun haricinde kronik bir sorun var,Fabia VRS ve Polo GTI'dan yurtdışında da yağ eksiltme şikayetleri oldukça fazla...

Cumartesi sabah son kasa polo GTI ile baya önlü arkalı gittik.... Köfteci minibüsü gibiydi... Bildiğin motoru bitik doğan gibi tüte tüte gidiyordu :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

A.S.GÜMÜŞ

  • Membro
  • İleti: 1.740
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #16 : 08 Nisan 2013, 09:32:25 »
Video da mazdayı kullanan abla el frenini çekik mi unutmuş yoksa bu mazdaların el freni hep havaya mı kalkık  :)


07 DH 800

cem_dogan

  • Membro
  • İleti: 318
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #17 : 08 Nisan 2013, 14:19:52 »
mazda da kullanılan rotary motor bildigim kadarıyla iki adet 1,3 ün birleşiminden oluşuyor.rektefiye yok fakat 2010 da 10000 bin gibi rakamlara sıfırlaştırılıyordu.motor zamanı bitime yakın sıcak motorda geç calışmaya başlıyor.baya bir üzün marş tan sonra motor zoraki çalışmaya başlıyor.alfaya soylenecek pek birşey yok sadece dikiz aynasından her gördüğümde hemen şerit deyişirim motor hacmi pek ilgimi cekmiyor o veyron tarzı ön tasarımı tekrar anlatmaya gerek yokk :) :)
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2013, 14:24:47 Gönderen: cem_dogan »
alfa sevgisi

Anıl

  • Membro
  • İleti: 3.646
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #18 : 08 Nisan 2013, 15:11:06 »
Mazda bildiğin 1.3 wankel motor,yani 2 tane 1.3'ün birleşmesiyle oluşmamış.
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.877
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #19 : 08 Nisan 2013, 15:34:19 »
Wankel motor yıllar önce Anadol da kullanılmış bir motor biliyorsunuz değil mi arkadaşlar :)

Veloce

  • Ziyaretçi
Ynt: gt vs rx-8
« #20 : 08 Nisan 2013, 15:59:12 »
Aslında wankel motorlar çalışma prensibi bakımından harika motorlardır... Yaygın olmamasının sebepleri zaten yüksek tüketim ve arıza durumundaki maliyetler... Yaygın olmuş olsaydı bu maliyet düşecekti belki tabi ama öyle bir durum söz konusu olmadığı için bilemeyeceğiz...

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Ynt: gt vs rx-8
« #21 : 08 Nisan 2013, 16:00:56 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

cem_dogan

  • Membro
  • İleti: 318
    • Çevrimdışı
Ynt: gt vs rx-8
« #22 : 08 Nisan 2013, 16:17:25 »
Mazda bildiğin 1.3 wankel motor,yani 2 tane 1.3'ün birleşmesiyle oluşmamış.
tam emin olarak yazamadım anıl.iki odanın birleşimi 1.3 demek ki
« Son Düzenleme: 08 Nisan 2013, 16:41:42 Gönderen: cem_dogan »
alfa sevgisi

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal