Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi  (Okunma sayısı 955 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
« : 30 Mayıs 2016, 16:02:14 »
İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi

Dizel motorlu Giulia’nın yanında yer alacak olan benzinli motorlu Giulia’ya ait ilk test karşınızda. Acaba benzinli turbo motor Giulia’ya ne kadar uygun?


147 kW / 200 BG’ndeki benzinli turbo motora sahip Giulia, 2016’nın sonbaharında dizel motorlu modellerin yanında yer alacak. Dizel motorlu modellerin aksine benzinli turbo motora sahip olan Giulia, sekiz ileri otomatik vites ile prangalara vurulmuş izlenimi vermekte

Giulia 2,0 Turbo. Aslında bu alışılmadık kadar basit bir model tanımlaması. Acaba bu tanımlama otomobilin karakterini mi tanımlıyor? Buna verilecek kesin cevap; “Evet” olacaktır. Kim ki tarihten adını alan model adı ve 145’lerden aşina olduğu Boxer motor ses atmosferi beklentisine sahip ise, baştan uyaralım, bu fikrini değiştirmek durumunda.

Güzel yeni bir dünya anlayışı. Quadrifoglio canavarının haricinde şu anda sunulacak olan otomobilin menü listesi aslında okuyunca kulağa çok basit geliyor. Motorun kâğıt üstünde yer alan bilgileri; İki litre hacim, sıralı dört silindir ve tabi ki turbo besleme şeklinde oldukça tekdüze

Ancak nesnel anlamda Giulia’nın iki litreli motorunda şikâyet edilebilecek hiçbir konu yok. Günlük kullanım için ihtiyaç duyulan tüm performans değerleri tatminkârdan da öte. Dizel motorlulara göre benzinli motor, yapısı gereği devir çevirmeyi çok daha seviyor ve otomobil dizele göre biraz daha hafif bir izlenim bırakıyor.

En sonunda bir “AMA” eklememiz gerekiyor. Turbo motorun genel anlamda biraz ince ve bizce bir Alfa Romeo’ya uygun değil. Ancak bunun yegâne sebebi, kullanmış olduğumuz diğer benzinli motorda çıtayı oldukça yükseğe çıkartmış olan Quadrifoglio’dan beklediğimiz sportif keyfi bu İtalyanda da bekliyor olmamız. Ancak yine de eksik olan ses bizleri oldukça şaşırttı. Ve yine itiraf etmeliyiz ki normalde şikâyet konusu olabilecek olan bir konunun eksikliğinin dile getiriliyor olması, ayrıca şaşırtıcı bir durum.

Alfa Giulia 2,0 Turbo’yu tali yollar ve köy yollarında kullanma fırsat bulduk. Giulia’nın turbo benzinli motoru da oldukça güzel bir performans sunmakta. Direksiyon ve süspansiyon sistemine etki edebilen sürüş dinamizm düğmesi DNA ile otomobil ve sürücü arasındaki bağlantıyı daha da yakınlaştırabiliyorsunuz. Ancak öznel anlamda benzinli motor, sanki 180 BG’ndeki dizel motordan çok daha farklı değil gibi. Hatta dizel motor sahip olduğu 450 Nm tork (benzinlide 330 Nm) ile tüm devir sayılarında işini daha yapıyor gibi ve kâğıt üstünde de benzinliden yavaş değil. Her iki örnek de 230 km/s azami sürate sahip ve benzinli 6,6 saniyelik standart hızlanmada dizelden sadece 0,2 saniye daha hızlı.

Benzinli motorun otoyol hızlanması esnasından dizel motordan nasıl kopacağı veya kopup kopamayacağı, İtalyanın sıkı sürat tehditleri nedeni ile kontrol etme imkânı olamadı. Ancak kesin olan bir şey var ki motordan beklenen ses gelmiyor. Bu ses seviyesi Alfa’yı Avrupalı veya Asyalı diğer markalardan ayırt etmeye yetmiyor. Ve bu sebeple motor, ses bakımından duyuları harekete geçiren bir otomobile layık değil (Admin’in Notu: Sanıyoruz bu konuda Alfa Romeo konusunda uzmanlaşmış olan egzoz sistemi üreticilerine oldukça fazla iş düşecek).

Aslında aynı şeyler dizel motor için de geçerli. Ancak dizel motor konusunda kimse Alfa’ya yaraşır bir ses olup olmadığına bakmıyor. Ve aslında sıkıntı 2,0 litrelik motorda sıkıntı tam burada yatıyor. 95 oktanlık yakıt (benzin) alıp yollarda daha az kilometre yapan ve duyularının ses ile de harekete geçirilmesini isteyen Alfa Romeo kullanıcıları için keyif verici unsurlardan biri olan motor sesine daha fazla özen gösterilmesi gerekirdi. Eğer ki yen Giulia tarihteki bir modelin reenkarnasyon modeli olmasaydı ve alelede bir markanın yeni bir orta sınıf otomobil modeli olsaydı, şikayet edilecek çok az konu olurdu. Ancak aslında yeni Giulia’nın bu hali özellikle Çin’de oldukça fazla takdir görecektir. Orada dizel motorun ve marka tarihinin hiçbir önemi olmayacağı gibi otomobilin şimdiki genel yapısı orada oldukça fazla müşteri çekme potansiyeline sahip.

Eski dünyada (Avrupa kast ediliyor) 2,0 trubo benzinlinin en büyük rakiplerinden biri Ingolstadt, Münih veya Stuttgart’tan gelen herhangi bir model değil, yine aynı markanın üresi 20 BG daha düşük olan dizel olacaktır. Ancak bu durum Alfa Romeo’nun kendisi için hiçbir sıkıntı doğurmayacaktır. Müşterinin kendisi için de bir sıkıntı olmaycaktır. Çünkü kendinden ateşlemeli motora sahip örnek ile Giulia, benzinli için oldukça tatminkar bir alternatif.

Benzinli motorun mali anlamda cazip olup olmayacağı şu anda için belli değil, çünkü ne otomobilin kendisinin fiyatı ne de hangi sınıftan sigortalandırılabileceği açıklanmadı. Otomobilin bilgisayarı ortalama tüketim değeri olarak 9,5 litreyi gösterdi ancak bunda oldukça bol dip gaz hızlanmanın gerçekleştiğini belirtmekte fayda var. Bu değer 100 km’de dizelin yaklaşık 2,8 litre üstünde bir değer.

Sonuç:
Kendimizin böyle bir şey yazacağına kendimiz bile inanmazdık ama eğer bir Giulia olacaksa bu dizel motorlu olmalı. Ancak sadece aşırı keskin Quadrifoglio’yu dikkate almaz isek. Ancak Quadrifoglio zaten bambaşka bir hikayeyi hak ediyor.
 
Alfa Romeo Giulia Super 2.0 Turbo Teknik Değerler
Motor Hacmi - 1.995 ccm
Güç - 147 kW / 200 BG, 5.000 d/d
Azami Tork - 330 Nm, 1.750 d/d
Hızlanma 0-100 km/s - 6,6 Saniye
Azami Hız - 230 km/s
Ortalama Tüketim - Henüz belirtilmedi
Giriş Fiyatı - Henüz belirtilmedi







Benzinli motor ağırdan alıyor. Dizelde iki egzoz çıkışı var.


Kumaş-Deri karışımı koltuklar çok iyiler.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Ynt: İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
« #1 : 30 Mayıs 2016, 16:14:04 »
2.2 dizel yerine 2.0 dizel daha iyi olurdu.

2.0 litre benzinli alacaksam..280 bg olan AWD versiyonu almayı tercih ederim.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.979
    • Çevrimdışı
Ynt: İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
« #2 : 30 Mayıs 2016, 16:18:00 »
4C de 1750 TBi benzinli motorla muhteşem sesi yakalayan Alfa mühendislerini çalıştırsalardı güzel bir ses elde edilirdi .Demek ki bu bir tercih. Q4 280HP 'de bu özelliğin değişeceğini umuyorum ben.

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.019
    • Çevrimdışı
Ynt: İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
« #3 : 30 Mayıs 2016, 16:31:08 »
Ellerine sağlık Serkan abi.

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
Ynt: İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
« #4 : 30 Mayıs 2016, 16:53:06 »
Araçların arasındaki performans farkı devede kulak, yakıtta ise 3 litre gibi bir fark var ise dizel gerçekten test değerlendirmesini kaleme alen kişinin dediği gibi çok daha iyi bir seçenek olarak duruyor. Q4 280HP'nin daha iyi olmasını ümit edeceğiz... Ayrıca 1.75 TBi neden kullanmadınız bu araçta, madem özel bir motordu ve 4C'de kullanıldı, neden güncel Giulietta Veloce'ye eklediniz yada eski QV'ye. Bu motoru Giulietta'da kullanıyorsan bu araçtada kullanmanız lazımdı. Bu konuda hiçbir açıklama göremedim, 1.4MA gerçekten araç için çok küçük bir ünite olarak kalabilirdi ama 1.75'i neden kullanmadılar. Artık zamanı oldukça geçmiş sorgulamalar bunlar, ne olacağı artık belli ama bu konuyada mantıklı bir açıklama getirmediler...
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2016, 17:02:41 Gönderen: ealprsln »
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Ynt: İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
« #5 : 30 Mayıs 2016, 17:45:58 »
1,75 TBi motoru enlemesine bir motor ama Giulia'da uzunlamasına konum ve arkadan itiş var prensibi var. 4C de arkadan itişli dememek gerek, zira motor ve aktarma aynı yerde, yani Giulietta'daki gibi. Onda motor ve aktarma önde. Öyle hemen yan çevir ve arkadan itişli olarak  kullan demek de kolay olmasa gerek. Ve zaten 2,0 litrelik turbo motorun da tamamen yeni ve Giorgio için tasarlanmış olduğu belli.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
Ynt: İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
« #6 : 30 Mayıs 2016, 21:55:55 »
1.75'in emisyon değerlerine bakmak gerek. Verimi daha düşük olabilir bu anlamda; veya tork eğrisi vb. farklar vardır. Kaldı ki yazarın beklentisini tam algılayamadım. :) 1.75'in "motor" değil de "egzoz" sesi daha baskın gibi geliyor bana. Demek istediğimi anlatamamış olabilirim, Busso ile 1.75'in sesini karşılaştırınız. Giulia'da ses olacaksa 1.75 değil Busso hedef seçilmeli. Ki Youtube videosunda görüğüm dizel gerçekten öyleyse sesi bir dizel için, hatta Alman benzinliler için bile gayet güzeldi.

Bu arada benzinlinin sürüş dinamiklerinin daha iyi olabileceğini düşünen bir tek ben mi varım? :) QV'de kullanılan karbon parçalar bildiğim kadarıyla normal versiyonlarda yok. Yanılıyorsam gösterin ama dizeller ve normal versiyonlar için %50/%50 ağırlık dağılımı iddiası da görmedim açıkçası. Benzinlinin önü biraz daha hafif olabilir, ağırlık merkezi de yere daha yakın olabilir, böylece olmayan karbon parçalardan kaybedilen ağırlık avantajını mevcut ağırlığıyla kurtarabilir. Bu durumda eşit konfordaki süspansiyonla benzinli daha dinamik olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
75 Yanıt
6548 Gösterim
Son İleti 31 Aralık 2014, 14:10:39
Gönderen: jenson
19 Yanıt
2472 Gösterim
Son İleti 31 Mayıs 2016, 10:39:36
Gönderen: admin
1 Yanıt
641 Gösterim
Son İleti 26 Mayıs 2016, 15:53:03
Gönderen: agucba
0 Yanıt
841 Gösterim
Son İleti 30 Mayıs 2016, 16:04:32
Gönderen: admin
10 Yanıt
2665 Gösterim
Son İleti 21 Eylül 2017, 14:58:27
Gönderen: admin

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal