İlk Turbo Benzinli Alfa Romeo Giulia Testi
Dizel motorlu Giulia’nın yanında yer alacak olan benzinli motorlu Giulia’ya ait ilk test karşınızda. Acaba benzinli turbo motor Giulia’ya ne kadar uygun?147 kW / 200 BG’ndeki benzinli turbo motora sahip Giulia, 2016’nın sonbaharında dizel motorlu modellerin yanında yer alacak. Dizel motorlu modellerin aksine benzinli turbo motora sahip olan Giulia, sekiz ileri otomatik vites ile prangalara vurulmuş izlenimi vermekte
Giulia 2,0 Turbo. Aslında bu alışılmadık kadar basit bir model tanımlaması. Acaba bu tanımlama otomobilin karakterini mi tanımlıyor? Buna verilecek kesin cevap; “Evet” olacaktır. Kim ki tarihten adını alan model adı ve 145’lerden aşina olduğu Boxer motor ses atmosferi beklentisine sahip ise, baştan uyaralım, bu fikrini değiştirmek durumunda.
Güzel yeni bir dünya anlayışı. Quadrifoglio canavarının haricinde şu anda sunulacak olan otomobilin menü listesi aslında okuyunca kulağa çok basit geliyor. Motorun kâğıt üstünde yer alan bilgileri; İki litre hacim, sıralı dört silindir ve tabi ki turbo besleme şeklinde oldukça tekdüze
Ancak nesnel anlamda Giulia’nın iki litreli motorunda şikâyet edilebilecek hiçbir konu yok. Günlük kullanım için ihtiyaç duyulan tüm performans değerleri tatminkârdan da öte. Dizel motorlulara göre benzinli motor, yapısı gereği devir çevirmeyi çok daha seviyor ve otomobil dizele göre biraz daha hafif bir izlenim bırakıyor.
En sonunda bir “AMA” eklememiz gerekiyor. Turbo motorun genel anlamda biraz ince ve bizce bir Alfa Romeo’ya uygun değil. Ancak bunun yegâne sebebi, kullanmış olduğumuz diğer benzinli motorda çıtayı oldukça yükseğe çıkartmış olan Quadrifoglio’dan beklediğimiz sportif keyfi bu İtalyanda da bekliyor olmamız. Ancak yine de eksik olan ses bizleri oldukça şaşırttı. Ve yine itiraf etmeliyiz ki normalde şikâyet konusu olabilecek olan bir konunun eksikliğinin dile getiriliyor olması, ayrıca şaşırtıcı bir durum.
Alfa Giulia 2,0 Turbo’yu tali yollar ve köy yollarında kullanma fırsat bulduk. Giulia’nın turbo benzinli motoru da oldukça güzel bir performans sunmakta. Direksiyon ve süspansiyon sistemine etki edebilen sürüş dinamizm düğmesi DNA ile otomobil ve sürücü arasındaki bağlantıyı daha da yakınlaştırabiliyorsunuz. Ancak öznel anlamda benzinli motor, sanki 180 BG’ndeki dizel motordan çok daha farklı değil gibi. Hatta dizel motor sahip olduğu 450 Nm tork (benzinlide 330 Nm) ile tüm devir sayılarında işini daha yapıyor gibi ve kâğıt üstünde de benzinliden yavaş değil. Her iki örnek de 230 km/s azami sürate sahip ve benzinli 6,6 saniyelik standart hızlanmada dizelden sadece 0,2 saniye daha hızlı.
Benzinli motorun otoyol hızlanması esnasından dizel motordan nasıl kopacağı veya kopup kopamayacağı, İtalyanın sıkı sürat tehditleri nedeni ile kontrol etme imkânı olamadı. Ancak kesin olan bir şey var ki motordan beklenen ses gelmiyor. Bu ses seviyesi Alfa’yı Avrupalı veya Asyalı diğer markalardan ayırt etmeye yetmiyor. Ve bu sebeple motor, ses bakımından duyuları harekete geçiren bir otomobile layık değil (
Admin’in Notu:
Sanıyoruz bu konuda Alfa Romeo konusunda uzmanlaşmış olan egzoz sistemi üreticilerine oldukça fazla iş düşecek).
Aslında aynı şeyler dizel motor için de geçerli. Ancak dizel motor konusunda kimse Alfa’ya yaraşır bir ses olup olmadığına bakmıyor. Ve aslında sıkıntı 2,0 litrelik motorda sıkıntı tam burada yatıyor. 95 oktanlık yakıt (benzin) alıp yollarda daha az kilometre yapan ve duyularının ses ile de harekete geçirilmesini isteyen Alfa Romeo kullanıcıları için keyif verici unsurlardan biri olan motor sesine daha fazla özen gösterilmesi gerekirdi. Eğer ki yen Giulia tarihteki bir modelin reenkarnasyon modeli olmasaydı ve alelede bir markanın yeni bir orta sınıf otomobil modeli olsaydı, şikayet edilecek çok az konu olurdu. Ancak aslında yeni Giulia’nın bu hali özellikle Çin’de oldukça fazla takdir görecektir. Orada dizel motorun ve marka tarihinin hiçbir önemi olmayacağı gibi otomobilin şimdiki genel yapısı orada oldukça fazla müşteri çekme potansiyeline sahip.
Eski dünyada (Avrupa kast ediliyor) 2,0 trubo benzinlinin en büyük rakiplerinden biri Ingolstadt, Münih veya Stuttgart’tan gelen herhangi bir model değil, yine aynı markanın üresi 20 BG daha düşük olan dizel olacaktır. Ancak bu durum Alfa Romeo’nun kendisi için hiçbir sıkıntı doğurmayacaktır. Müşterinin kendisi için de bir sıkıntı olmaycaktır. Çünkü kendinden ateşlemeli motora sahip örnek ile Giulia, benzinli için oldukça tatminkar bir alternatif.
Benzinli motorun mali anlamda cazip olup olmayacağı şu anda için belli değil, çünkü ne otomobilin kendisinin fiyatı ne de hangi sınıftan sigortalandırılabileceği açıklanmadı. Otomobilin bilgisayarı ortalama tüketim değeri olarak 9,5 litreyi gösterdi ancak bunda oldukça bol dip gaz hızlanmanın gerçekleştiğini belirtmekte fayda var. Bu değer 100 km’de dizelin yaklaşık 2,8 litre üstünde bir değer.
Sonuç:
Kendimizin böyle bir şey yazacağına kendimiz bile inanmazdık ama eğer bir Giulia olacaksa bu dizel motorlu olmalı. Ancak sadece aşırı keskin Quadrifoglio’yu dikkate almaz isek. Ancak Quadrifoglio zaten bambaşka bir hikayeyi hak ediyor.
Alfa Romeo Giulia Super 2.0 Turbo Teknik DeğerlerMotor Hacmi - 1.995 ccm
Güç - 147 kW / 200 BG, 5.000 d/d
Azami Tork - 330 Nm, 1.750 d/d
Hızlanma 0-100 km/s - 6,6 Saniye
Azami Hız - 230 km/s
Ortalama Tüketim - Henüz belirtilmedi
Giriş Fiyatı - Henüz belirtilmedi
Benzinli motor ağırdan alıyor. Dizelde iki egzoz çıkışı var.Kumaş-Deri karışımı koltuklar çok iyiler.