Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Ve Giulia'nın İlk Karşılaştırması; Alfa Romeo Giulia ile BMW 3 serisi  (Okunma sayısı 2482 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Giulia, BMW 3 serisi sedana karşı
 
Sportif orta sınıf temsilcilerinin karşılaşması


Alfa’nın Giulia’sı BMW 3 serisinin sadece çekicilik ve güzellik etkeni ile değil, nesnel anlamda da üstünlüğü ile geçmek amacında. Peki bu ne kadar gerçekleşecek. Her iki modeli yakından inceleme fırsatı bularak karşılaştırdık.
 
İtalyanların söylemine göre yeni Alfa Romeo Giulia pahallı, terzi işi bir takım elbise gibi tam oturacak. Ancak iyi giyimli bir rakibi zaten var ve onun da adı BMW 3 serisi. Ve bu rakibi orta sınıfı nerede ise 41 yıldır domine ederken M3 ve M4 oldukça sportif konfeksiyona sahip versiyonları da var. Kesin olan tek şey var, o da Giulia’nın kendini 3 serisine göre ayarlaması gerektiğidir.

Evet, hemen söylememiz gerekiyor ki Giulia çok keskin bir görünüşe sahip. Ancak Alfa gerekten öyle hissettiriyor mu? Ve hemen her ikisini, farklı yolları tercih ediyor olsalar da, hissederek bir karşılaştırma yapıyoruz. Neticede her ikisinin hedef kitlesi aynı.

İtalyan tarzı ile Alfa Romeo Giulia
Aradaki farklılık hemen tasarım ile başlıyor. BMW dört gözü ile klas, ancak ve eğer M Paketin sahip olduğu keskin spoyler ve büyük tekerleri yoksa, biraz da masum bir şekilde bizlere bakmakta. Burada üstünlük hemen Alfa’da. Giulia daha standart takımı ile bile oldukça farklı görünmekte, bu bir mucize değil, tam tamına ve gerçekten de öyle zaten.
 
En karakteristik stil özelliği burada Scudetto olarak karşımıza çıkıyor, BMW’de çift böbrek ne anlama geliyorsa Alfa’daki ön havalandırma ızgarası da aynı anlama geliyor. Genel anlamda Alfa Giulia’nın ön tasarımı 3 serisine göre çok daha heybetli görünmekte. Uzatılmış ön farın şeklini Alfa Tasarımcıları arka stoplarda da ve kesinlikle tasarımsal bütünlüğü bozmadan devam ettirdiler. Ve bu tasarım ile Giulia orta sınıfta kesinlikle puanlar toplayacaktır.

Aslında Alman rakiplerinde eksik olduğuna inandığımız o görsel çekicilik Giulia’da mevcut. Ancak yine de yollara bakacak olursak sanırsınız ki her iki otomobilden biri bir Audi A4 veya BMW 3 serisi.

Düzenli ve oldukça cömert iç mekanı ile Giulia
Cenevre’deki fuarda ve özellikle Giulia’nın etrafında yaşanan yoğunluğu atlatıp Giulia’nın içine girebildikten sonra, içinin ne kadar ferah ve farklı olduğunu görebiliyorsunuz. Ve aslında Alfa Romeo markası için çok önemli bir model olan Giulia’nın etrafındaki kalabalığa bakarak Giulia’nın başarısını anlamış oluyorsunuz. Evet, iç mekan ile devam edelim. Deri ve bir tutam Espresso tadı. Giulia’da kesinlikle basit ve yeni bir otomobil kokusu yok ve öyle bir izlenim de bırakmıyor zaten. Kapıyı kapatıp kısaca etrafınıza bir baktıktan sonra 30 saniye içerisinde hangi düğme ve şalterin nerede olduğunu aklınıza not edebiliyorsunuz. Giulia’daki şalter ve düğmeler asgari düzeye indirgenmiş durumda ve zaten bir çok kontrol düğmesi, motoru çalıştırma düğmesi dahil, direksiyonun üzerinde yerini almış.

Her ne kadar ön konsol seri üretimdeki usta işçiliğe sahip olmasa da her şey harika bir izlenim yaratıyor ve en iyi sürüş pozisyonunu da hemen ayarlayabiliyorsunuz. Opsiyon donanımında olan spor koltukların çok iyi bir yanal tutuşu var, ancak baldır desteği belki biraz daha uzun olabilirdi.

Özellikle “etkileyici”: BMW’dekilere göre oldukça büyük olan alüminyumdan üretilmiş olan vites değiştirme kulakçıkları. Gerçi iki litrelik bir dizelde öyle bir şeye ihtiyaç olur mu, ayrı bir soru. Ancak gerçekten çok iyi göründüğünü belirtmemiz gerekiyor ve direksiyon da ele çok iyi oturuyor. Karşılaştırmasını yaptığımız dışı mavi içi krem renkli Giulia “Lusso” donanımına sahip iken ayrıca ahşap da mevcut. Hatta ön konsol bile oldukça kaliteli siyah deri ile kaplı idi. Gerçekten çok çok şık.

Ön tarafta oturanların dışında Giulia’da arkada oturanlar da unutulmamış ve oldukça geniş bir alan sunulmuş. Arkada oturanlar aynı BMW’deki gibi, hatta hissi anlamda daha iyi bir oturuma sahipler. Bacaklar için oluşan alan her ikisinde muhtemelen aynı. Gerçi elimizde ölçüm yapabileceğimiz bir mezura yoktu. Giulia İtalyan zarafeti ile puan toplarken BMW’nin işi bu durum karşısında çok zor olacak. Buna karşın BMW’nin daha farklı artıları var.

Muhteşem Infotainment Sistemi ile BMW 3 serisi
Mesela sahip olduğu Infotainment-System’ini Alfa’nın kendini ölçmesi gerekiyor. Ve her ne kadar mobil telefonlar için Bluetooth bağlantısı, navigasyon veya dijital radyo gibi özellikleri sunuyor olsa da muhtemelen BMW sahip olduğu sistem ile başlangıçta daha fonksiyonel özelliklere sahip.

Giulia’daki 8,8 inç büyüklüğündeki ekran tamamen ön konsolun içine entegre edilmişken BMW’deki gibi üstten eklenmiş bir izlenim yaratmıyor. Sistemi ya bir düğme yardımı ile kontrol edebiliyorsunuz (ve evet, iDrive benzeri bir prensip İtalya’ya da uğramış) ya da BMW’de olmayan bir şekilde bir Touchscreen ile. Bu durum biraz zevk meselesi olabilir ama opsiyon olarak sunulması iyi bir adım ve belki ileride BMW’de de sunulabilir. Yeni 7 serisinde var mesela.

Giulia’da devir saati ile hız göstergesi arasında ayrıca bir bilgilendirme ekranı mevcut ve yağ harareti veya anlık tüketim gibi değerleri göstermekte. Tam olarak hangi bilgilerin gösterildiği aslında Giulia’nın hangi Modus’ta olduğu ile alakalı. Alfa’da modlar arasında gezinti D.N.A. şalteri ile sağlanırken bu BMW’deki “Sürücü Deneyimi Kontrolü” ile aynı görevi görmekte. Yeni moda kelimeler ve prensip olarak aynı işlev. Bu kontrol ile yürüyen aksam, direksiyon ve motor istenilen duruma getirilebiliyor, mesela “Spor yapalım” veya “Hadi bir tasarruf yapalım” gibi.

Son olarak etki edecek olan unsurlar motor ve müşteri olacak
Yakıt tasarrufunu tüm üreticiler dizel modeller ile sağlamaktalar. Alfa Romeo burada farklı varyasyonları sunuyor. 150 ve 180 BG’ndeki 2,2 litrelik Turbo dizel (210 BG’nde de olacak) ve henüz tam olarak teyit edilmemiş olsa da yaklaşık 300 BG civarında bir V6 Turbo dizel. BMW'nin bunun karşısında 318d, 320d ve 335d ile duracak.

Benzinli motorlar konusunda Alfa Romeo biraz ağırdan almakta. Kesin olan motorlar 200 BG’ndeki iki litrelik Turbo motor ile QV’de olacka olan 2,9 litre hacminde ve 510 BG’ndeki Bi-Turbo V6. Giriş motoru olarak Giulietta’da olan 1,4 litre ve 150 BG’ndeki motordan bahsedilmekte. Ve fotoğraflarda Hybrid-BMW 330e’yi gösterdiğimiz için: Alfa Romeo, Giulia için Hybrid teknolojisini de düşünüyor.

Ancak o zamana kadar Giulia’nın kendini kanıtlaması gerekiyor. Orta sınıfın yıldızı olabilmek için tüm özellikleri bünyesinde bulundurmuş durumda. Ve daha önceki Alfa Romeo modellerine bakacak olursak Giulia bu kez sadece Alfista’ya hitap eden bir otomobil değil, safi Oto-Analizcilerini bile etkileyecek durumda.

Pazar giriş, Alfa Romeo standındaki bilgilere göre bu yılın ilk yarısında gerçekleşecek. Ancak fiyatlar henüz belirlenmiş durumda  değil.


Orta Sınıf Düellosu: Yeni Alfa Giulia BMW’nin karşısına çıkmak durumunda.


BMW 3 serisi orta sınıfta çıtayı belirleyen model sayılmakta. BMW’nin satış birincisini Alfa Romeo en yeni modeli…


… bolca İtalyan zarafeti sunan Giulia ile karşılaştırıyoruz. Hangisi daha başarılı olacak. Soğukkanlı Bavyeralı mı, her ortama uyum sağlayan İtalyan mı?


BMW 3 serisi nerede ise 41 yıldır orta sınıfın lideri. Buradaki örnek M paketsiz hali ile bir 330e.


Alfa Romeo’nun Giulia’sı, QV olmadan da çok etkileyici bir izlenim bırakmakta. Normal hali ile bile BMW’den çok daha atak bir görünümde. Ayırt edici unsur: Alfa Romeo Kalkanı vey Kalbi.


BMW’nin iç mekanı olabilecek tüm ekstraları bünyesine toplamış, genişletilmiş deri döşeme, büyük navigasyon ve spor koltuklar.


8 ileri otomatik vites, 318d xDrive haricindeki tüm 3 serisinde sunuluyor.


Karşısında: Giulia. Daha büyük vites kulakçıkları, orta konsola entegre edilen büyük ekran. “Lusso” donanımı büyük bir çekicilik ve açık renkli ahşap sunmakta. Kulakçıklar büyük olsalar da BMW’dekinden daha iyi bir hisse sahip.


BMW 3 serisinde mükemmel oturma pozisyonu. BMW’nin direksiyonu içeri doğru oldukça fazla gelebiliyor ve uzun yolculukları rahat atlatabilmek için çok kısa sürede ideal sürüş pozisyonunu bulabiliyorsunuz.


Aynısı Alfa için de geçerli. Burada da sürücü çok çabuk ve çok rahat bir sürüş pozisyonunu bulabiliyor. Bunda bir etken de konsolun düğme ve şalterler ile doldurulmamış olması.


Genel anlamda BMW’nin ön konsolu hissel olarak bir miktar daha değerli bir izlenim bıraksa da çok fazla eklenti, girinti çıkıntı gözü yormkata, buna karşın…


... Alfa’da akıcı çizgiler hakim ve çizgilerde gözü yoran herhangi bir kesinti yok. Infotainment ilk izlenim olarak BMW’deki kadar geniş bir alana hakim olmasa da oldukça iyi çalışılmış ve kullanımı çok basit.


Eğer bir kez iDrive tabanlı Infotainment’e alışmış iseniz, daha iyisinin olamayacağını düşünüyorsunuz. Ve bunun için Alfa’da opsiyon donanımında olduğu gibi bir Touchscreen’e ihtiyacınız yok.


Giulia ön konsolundaki derinin elastik ve güzel bir dokunuşu var.


BMW’nin torpido gözü oldukça büyük.


Ancak Alfa Romeo da onun kadar yer sunuyor. Özellikle havalandırma ızgaraları çok stilistik bir tasarıma sahip.


BMW’nin arka koltuklarında 1,90’nın altındaki yolcular için yeterli baş serbesitesi mevcut. Bacaklar için de yeterli alan var.


Giulia, prensipte BMW kadar yer sunuyor. His bakımından Giulia’nın arka koltuklarında daha rahat hissediyorsunuz ve ayırca akıllı telefonları şarj etmek için arkada bir USB bağlantısı da mevcut.


Ancak ister BMW’de ister Alfa Romeo’da arka taraftan ziyade önde oturup otomobili kullanmayı tercih ediyorsunuz.


Yine de her ikisinde, özellikle Alfa Romeo’nun arka koltuklarında oturmak daha rahat.


BMW’nin 3 serisinin bagaj kapağı açıklığı bir miktar daha fazla ve 480 litre hacim sunmakta.


Giulia’daki bagaj açıklığı bir miktar daha dar olsa da yaklaşık BMW kadar veya daha fazla hacim sunmakta.


Giulia, yaz başında önce iki litre benzinli (200 BG) ve 2,2 litrelik turbo dizel (150 BG ve 180 BG) ile piyasaya çıkacak. Top-Modell…


... 2,9 litre BiTurbo V6 motoru ve 510 BG ile Giulia Quadrifoglio Verde olacak. Bunun haricinde 300 BG’nde bir benzinli ile 300 BG’nde bir dizel de olasılıklar arasında. Alfa yetkililerin bilgilendirmesine göre Hybrid versiyonda mümkün.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2016, 15:48:35 Gönderen: admin »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ucarozcan

  • Membro
  • İleti: 739
    • Çevrimdışı
Sunucu, Giulia için  'dibi düşmek' tabirine uyuyor. :p
Arabam Şekil Yolumdan Çekil!

fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.633
    • Çevrimdışı
Ellerinize sağlık :alfisti:


Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

wolkanku

  • Membro
  • İleti: 5.818
    • Çevrimdışı
bayide göreceğim ilk gün için sabırsızlanmaya başladım.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

besamemucho

  • Membro
  • İleti: 69
    • Çevrimdışı
Ben de fiyatını merak ettim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ertena

  • Membro
  • İleti: 402
    • Çevrimdışı
Güzel bir yazı olmuş, emeğinize sağlık. QV olmayan Giulia her geçen gün biraz daha içime siniyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

E.Ç.M. (MiTongin)

  • Membro
  • İleti: 2.220
    • Çevrimdışı
Güzel çalışma   :alkis:
*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Ellerinize sağlık, bir çırpıda güzel bir karşılaştırma imkanı bulduk. Zaten dibimiz düşüyordu, 1.4'lük motor rivayeti ayrı bir heveslendirdi ne yalan söyliyim :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Nicola Larini

  • Membro
  • İleti: 487
    • Çevrimdışı
Keyifle okuduk teşekkürler.  :kahve:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Nerede BMW'ye top atılacak diye bekledim ama hiç beklediğim gibi olmadı. Demek ki Giulia gerçekten olmuş. Ha, üretim kalitesi anlamında ben hala şüpheliyim ama Alfa da bunun üzerinde çok durarak Giulia'yı ne kadar önemli gördüğünü, ona ne kadar değer verdiğini göstermeye çalışıyor. İnşallah salak salak üretim, işçilik, kalite hataları yapmamışlardır abidik gubidik yerlerde. Bu aleti kesinlikle çok sevdim ve Alfa herhalde 3 serisine hiç olmadığı kadar ciddi cevap vermiş oluyor böylece.

1.4 150hp'lik motor süper bir seçenek olur. Özellikle bu seçeneği görünce fikirlerim baya değişti, canlandı :) İşte o zaman bizimki ve benzer pazarlarda güzelce satabilir. 3'ler 1.6'lardan başlıyor, vergi anlamında da avantajı olabilir belki, aynı vergi dilimine düşmezlerse tabi :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

A.S.GÜMÜŞ

  • Membro
  • İleti: 1.740
    • Çevrimdışı
Önceleri yazdığım 1.4 200 bg hayal değil o zaman, acaba bilgi nereden?

Z5



07 DH 800

alfadent

  • Membro
  • İleti: 19
    • Çevrimdışı
forum donanıma 1.4 gelse ne güzel.hem rekabetçi olur hemde sayısı artar yazdığımda yemediğimiz laf kalmadı..1.4 tfsi motorla A4 veya 156 beygirlik 1.6 c serileri,140 beygirlik 3 serileri varken neden 1.4 gelmesin.vergi indirimi ile çok da güzel fiyatlara gelebilir..bu sene olmasa bile seneye inşallah

SM-G900I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

salihpak

  • Membro
  • İleti: 43
    • Çevrimdışı
Ben de çok heyecanla bekliyordum Giulia'yı. Ancak, bir probleminiz olduğunda zahmet edip telefonlarınıza çıkmayan, derdinizi dinlemeyen bir genel dağıtıcı (KOÇ) varsa arkasında; değil Giulia, Jaguar'ı bedava verse alınmaz :) Bence karşılaştırma sırasında ülkemiz için en önemli kıstası atlamışlar :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ku2

  • Membro
  • İleti: 4.405
    • Çevrimdışı
Bende şu motor seçeneklerini anlayamıyorum..??
Neden 1.4 150 bg..?? ya zaten elinde 170'lik var.. Koy bunu. Bitsin gitsin.
Uğraştırma..Bekletme bizi :)
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

ihsanakdas

  • Membro
  • İleti: 263
    • Çevrimdışı
Artık bi satışa çıkarın şu arabayı arkadaş, arabanın yüzü eskidi hala çıkış tarihi belli değil  :duvar:

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Giulia Avrupa'da sipariş alıyor ve Haziran itibarı ile müşterileri ile bulaşacak. Türkiye için 2,2 litrelik seçenek lüks ve zaten 2,0 litrelik turbonun çıkışı 2016 sonbahar olacak. Yani henüz olmayan bir otomobile Türkiye'de çıkış tarihi belirlemek çok mantıksız değil. Kaldı ki Alfa Romeo'nun Türkiye'deki en yetkili kişisi zaten Giulia'nın 2,0 litre benzinli motorunun 2016 sonuna doğru, bu da Avrupa'daki çıkış tarih ile yakın olacağı anlamına geliyor, olacağını gayri resmi bildirmişti. Yani çok da garipsenecek bir durum değil.

İki litre altı versiyonları için de şu anda hayal görmenin pek anlamı yok, çünkü eldeki iki litre altı motorlar (1,4 benzinli ve 1,6 dizel) enlemesine konumlu motorlar ve muhtemelen şasi için uygun değil. İleriki zamanlarda ne olur bilinmez. Basit iş, değiştir arkadan itişe göre demek de yapılmaktan muhtemelen daha kolay. Mühendis arkadaşlar daha iyi bileceklerdir.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
İki litre altı versiyonları için de şu anda hayal görmenin pek anlamı yok, çünkü eldeki iki litre altı motorlar (1,4 benzinli ve 1,6 dizel) enlemesine konumlu motorlar ve muhtemelen şasi için uygun değil. İleriki zamanlarda ne olur bilinmez. Basit iş, değiştir arkadan itişe göre demek de yapılmaktan muhtemelen daha kolay. Mühendis arkadaşlar daha iyi bileceklerdir.

Aslında çok da zor değil motoru yan çevirip koymak. Tasarım ve uygulama kısmından bahsediyorum, Fiat gibi bir üreticinin elinde bunu gözü kapalı yapabilecek mühendislik var.

Sanıyorum hedeflenen pazar ve "reliability" testlerinin süre-maliyet gibi götürüleri nedeniyle yapmadılar. Zamanında 156 varolduğu her motor seviyesinde eşdeğer BMW'den daha canlıydı ama en üst performans seviyesinde BMW'nin sunduğu seçeneğe karşılığı yoktu. 156'dan bir M3 rakibi çıkamadı -ki muhtemelen önden çekişli platform nedeniyle de çıkamazdı. Okkalı ve bütçesi motor dışındaki yerlere harcanmış 159'la birlikte bu makas daha da açıldı.

Hedeflenen pazarın compact executive olduğunu unutmayalım. Dünyada bu pazarda bir arabaya diğerlerinden daha fazla para verebilecek bireyler ve yöneticilerine araba verecek (onlar için kiralayacak) şirketler var. Mevcut motor seçenekleriyle Giulia Avrupa ve muhtemelen Amerika pazarında hem vergi hem de performans kalemlerine çarpı atabiliyor.

Ayrıca Giulia'ya sadece Giulia olarak bakmamak gerek. Giorgio platformu o. Bir sürü model yumurtlayacak. :) Model başına böldüğümüzde Giulia'ya düşen payın BMW'nin 3 serisine ayırdığı paradan daha az olmasına hiç şaşırmam. İşte bu bütçenin içinde sırf geliştirme değil, bunun testleri filan da var. BMW muhtemelen 2 litre altındaki motorları büyük motorlarla eşzamanlı geliştirip test edebilecek bütçeyi ayırdı. Üstelik maliyeti Peugeot ile paylaşarak. 2 litrenin aşağısında motoru Giulia'ya takmasına takarsınız da milyon kilometrelik simulasyonlara yeterli kaynağı ayırmazsanız üç beş sene sonra "Giulia iyiymiş de bindörtyüz motorluları sorunluymuş" filan da çıkabilir.

Kısacası şu anda Alfa için 2 litre altı motor koyma motivasyonu yok. Hele BMW için bile pek büyük olmayan, motor hacmine göre vergi alan Türkiye gibi bir pazar için hiç yok. :) Avrupa'da, özellikle ABD'de mevcut motorlar büyük motor bile sayılmıyor zaten.

Birkaç sene içinde geleceğine ise kesin gözüyle bakıyorum kendi adıma. Giorgio'dan yeni araçlar türetecekler, bunlarda ister istemez küçük motorlar da olacak, bu arada Giulia'da küçük motor testleri de tamamlanmış ve varsa sorunlar giderilmiş olacak, ondan sonra yenilik diye sürecekler. Ama mevcut bütçeyle çıkarıp karşılığı BMW'den (veya diğer premium rakiplerden) geride kalmanın getireceği olumsuz yorumların riskine girmeye değmez.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.731
    • Çevrimdışı
"Ve bu rakibi orta sınıfı nerede ise 41 yıldır domine ederken M3 ve M4 oldukça sportif konfeksiyona sahip versiyonları da var. Kesin olan tek şey var, o da Giulia’nın kendini 3 serisine göre ayarlaması gerektiğidir. "

Tepki çektik ama demekki boş konuşmamışız. Gerçeklere gözleri kapatmamak gerek.

Ben ankara yetkili ile ayaküstü konuştum. 2.0 benzinli getirmeyebileceklerini, 2.2 dizel geleceğini söylediler. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilinmez tabi. Henüz fazla tahminleri de yok fiyat vb. konularda.

Q versiyonunda olduğu gibi bence normal versiyonlar da orta sınıfta 3 serisini geride bırakacak. Tekrardan Allah eline koluna zeval vermesin adminim. Sen testleri bizimle paylaştıkça Giulia'ya harcanan mesai anlaşılıyor. 156 e46'ya, 159 e90'a bazı konularda diş geçirmişti. Fakat Giulia, 318d'den başlayıp M3'e kadar tokat manyağı yapacak umarım, öyle görünüyor.

Tek endişem yine söylüyorum; karşılaştırılan 3 serisi artık iyiden iyiye yaşlandı. Jaguar, Audi ve Mercedes uzun bir süre böyle kalacaklar. Ama Giulia tam 3'den iyi olduğunu herkese kanıtlarken 3 yenilenecek ve dikkati tekrar üstüne çekecek. Bunu da kimse BMW'den iyi yapamaz zaten. Adamlar önümüzdeki 100 yılın derdindeler.
bkz: #bmwvisionnext100

Herşeye rağmen Giulia sağlam bir yer edinecek, hatta orta sınıfı bence pençeleyecek. M - GMBH Çok terleyecek :)

"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.179
    • Çevrimdışı
Ben de çok heyecanla bekliyordum Giulia'yı. Ancak, bir probleminiz olduğunda zahmet edip telefonlarınıza çıkmayan, derdinizi dinlemeyen bir genel dağıtıcı (KOÇ) varsa arkasında; değil Giulia, Jaguar'ı bedava verse alınmaz :) Bence karşılaştırma sırasında ülkemiz için en önemli kıstası atlamışlar :)

Distribütör konusuna girersek Tr'de Borusan ve Doğuş dışında müşteri memnuniyeti olan firma bulamayız sanırım.

Misal MB Türkiye. Çok rezil bir distribütör. Sen milyon liralık araç sat. Aracın üzerinde olan birçok hayati fonksiyonu deaktif şekilde sat. Teknolojiden mahrum et müşterini. Şuan bu konusa en iyisi Borusan. Müşterisinin hizmetini en iyi şekilde sağlayan tek firma bence. Doğuş'ta sanırım gayet iyi.

O yüzde Koç Tr şartlarında normal çalışan bir distribitör diyebilirim ben.


Sent from my iPhone using Tapatalk


admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Müşteri memnuniyeti konusu her ülke ve markada sıkıntılı. Örnek olarak Almanya, BMW'nin anavatanı olduğu halde orada bile sıkıntılar var ki her markanın kendine özel forumlarında konuşulan, tartışılan konu ve sorulan soruları biraz dikkatli okuyunca, aslında ve genel anlamda Alfa Romeo'nun öyle herkesin ağzında dil pelesengi olmuş "görece dayanıksızlığının" haksız bir itham olduğunu görmek kolayca mümkün olacaktır.

Yine örnek olarak vermek gerekirse yurtdışındaki bir forumda bir üye, zamanında 5 serisi bir BMW almış ve yaşamış olduğu sıkıntılar sebebi ile aracı servisten çıkmak bilmediği gibi ödemiş olduğu paranın haddi hesabı yokmuş. BMW sonrası bu şahış son 20 yılda 2 adet Fiat ve 2 Alfa Romeo kullanmış. Bu süre boyunca hem güvenirlik konusunda Fiat ve Alfa Romeo daha başarılı imiş, hem de son 20 yılda yapmış olduğu masraflar, sadece bir BMW'ye ödediği masraflardan az imiş. Artık bu ne kadar doğru ne kadar yanlış bilinmez ama bu durumun yarısı bile doğru Alfa Romeo'nun genel anlamda başarısız olmadığını söyleybiliriz.

Genel olarak şöyle bir şey de denebilir. Nasıl ki MiTo ve Giulietta sınıf ortalaması ele alındığından güvenilirlik ve sağlamlık konusunda tepede yer alıyorsa, Giorgio Paltformu üzerine inşa edilen modeller muhtemelen daha da iyi olacaklardır. Ve eğer aşırı kullanıcı kusuru olmadığı sürece Alfa Romeo Giulia ve sonrası modeller, belki de sadece periyodik bakımlar için servislere gitmek durumunda kalacaklar.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
15 Yanıt
1988 Gösterim
Son İleti 22 Mayıs 2015, 19:39:27
Gönderen: fatihcan
2 Yanıt
921 Gösterim
Son İleti 10 Kasım 2015, 20:05:49
Gönderen: Increase
5 Yanıt
1093 Gösterim
Son İleti 01 Temmuz 2015, 13:14:57
Gönderen: agucba
4 Yanıt
1616 Gösterim
Son İleti 01 Haziran 2017, 21:19:49
Gönderen: akıllı
1 Yanıt
2420 Gösterim
Son İleti 15 Mayıs 2018, 17:04:07
Gönderen: Ormanci

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal