Tekrardan merhaba,
Bir süredir araca masraf etmeden bindiğim ve kendim yapacağım işlere de vakit ayıramadığım için buralara yazamadım.
Bayram tatilinde 3100 km yol yaptım. Kamptır tatildir derken eylül ayından bu yana 10.000 kilometreyi doldurduk. Bunun 8.000 km’ si uzun yoldur. Artık 286.000 Km olduk.
Tatil dönüşü bazı aksaklıklar oldu. Sol arka cam krikosu bozuldu. Geçici olarak bantlayarak döndüm. Geldiğimde kriko maliyetini gördüğümde ve çıkması da bulunmayınca tamir kiti ile kendim tamir ettim. Daha sonra yapmak isteyenler için de bir konu açtım isteyenler bakabilir linkini bırakıyorum;
https://www.alfistiturkey.net/forum/teknik-yardim-arsivi/159-arka-cam-kriko-tamiri-tamir-kiti-ile/msg456760/#msg456760Tabii ki tek derdimiz bu değildi diğer dertlerimizi de sıraladım;
1. Yine dönüş yolunda 2000 devir civarlarında ötme sesi gelmeye başladı. Aynaya baktığımda görünür bir siyah duman vardı. Normalde o devirlerde siyah duman atmaz. Yazılımlı olduğu için dip gaz ve yüksek devirlerde bir miktar siyah duman atar ama o da aynadan pek belli olmaz. Tabi sesle birlikte siyah duman da olunca turbo hortumlarından biridir diye düşündüm.
2. Sol taraftan gacırtı sesi geliyordu iyice arttı
3. 10.000 Bakımı geldi
Ankara’ya geldiğimde Alfa Garage’nin yolunu tuttum. Birinci derdimizde meğer başımıza gelen bir hortumdan daha fazlasıymış. Turbo saplamalarında kırık var dediler. 1.9 jtd motorlarda ve 1.9 , 1.3 multijetlerde bu olay kronikmiş. Isıdan dolayı kırılabiliyormuş. Aklınızda olsun turbo ile ilgili bir işlem yaptırırsanız yani turboyu bir sebepten sökerseniz bu saplamaları yenileyin. (Bu arada yenilemek de fayda etmeyebilir.)
Eee ne yapacağız? Turbo inecek, tornacı gelip içeride kalan saplamaları sökecek, yeni saplama takıp yeni conta ile bağlanacak. Söylemesi kolay yapması zor. Daha vahim olanı tornacı çıkartamazsa kapak sökülecek. Sabah erkenden gittim ve ameliyat başladı. İlk iş turbo söküldü.
Turbo indikten sonra 8 saplamadan 3’ ünün kırık olduğunu fark ettik
. Büyük ihtimalle farklı zamanlarda kırıldılar ve kimse fark etmedi. Tabi kırık sayısı 3 olunca benim moral dibe indi. Biri bile çıkmasa kapak sökülecek. Kırık saplamaların yerini okla gösterttim.
Kaçırdığı yerin etrafı zaten dumandan simsiyah olmuş;
Tornacı kaynak makinası ile geldi. İlki tek seferde çıktı, ikincisi ikinci denemede çıktı ancak üçüncü baya uğraştırdı. Tornacı kaynak tutmuyor diye tutturdu. Biraz ısrarla kaynağı tutturdu ve nihayet üçüncüyü de çıkarttı
. İkisinin resmi aşağıda, yanında da kırık olan ve olmayan saplama;
Açıkçası manifoldun ve manifold girişinin kurum durumunu merak ediyordum. İzlediğim video ve okuduğum bir kaç konu beni korkutmuştu fakat durumun gayet iyi olduğunu gördüm maşallah kurum birikintisi, çamurlaşmış, zifte dönüşmüş kalıntı falan yoktu. Bu görüntü motorun durumu hakkında önemli bilgi veriyor aslında. Turbonun kontrollerini yaptık çok şükür o da gayet iyi durumda.
Sonrasında biraz temizlik ve yeni saplamalar, yeni manifold contası ile montajı yaptık.
Açmışken hortumları da temizleyelim dedik iyi ki demişiz. Sağ turbo hortumunda yırtık vardı. Benim bir senedir bi hava sesi geliyor deyip de ustaların normal dediği şey büyük ihtimal bu hortumdandı. Yırtık kelepçe bağlanan yerdeydi aslında az ileri alıp kelepçeyi ayarlayıp kullanılabilirdi ama içime sinmezdi. Onu da değiştirdik.
Sol taraftaki gacırtı sesi sol üst salıncaktan geliyordu. O da değişeli çok olmamıştı ama yay ve amortisörleri değiştirmeden önce olduğu için çok üstüne düşmedim. Bozuk yay ve amortisörler ön takım düşmanı. Ama bundan sonra ön takım sıkıntı çıkartırsa üzülürüm. Onu da değiştirdik.
10.000 bakımında da yine geçen bakımdaki gibi 5w 40 Liqui Moly Molygen tercih ettim. Öncesinde motoru temizlemek için yine Liqui Moly ‘nin Engine Flush Plus temizleme katkısını kullandık. Çok bir işe yarıyor mu bilmiyorum ama temizlediğini, tortuların atılmasına yardım ettiğini söylüyorlar YouTube’de videoları var. Az bi katkısı olsa bile fayda faydadır diyerek kullandık. Bir de merak ettim tabi bir şey çıkacak mı motordan diye. Ben çıkan yağda tortu, metal parçası falan görmedim. Açıkçası görmediğime de çok sevindim.
Filtreler de hava filtresini orijinal takmadım, grat marka tercih ettim çünkü artık 3000-3500 Km'de bir değiştiriyorum. Aynı şekilde polen filtresi de. Mazot ve yağ filtresinde gerekeni yaptık tabi.
Bir de bakım bitiminde Liqui Moly Ceratec yağ katkısı koyduk. Sağlıklı olsun diye motorumuzu yağla balla besliyoruz
Şu anlık durumumuz iyi. Bu ay muayeneye gireceğiz, tek seferde geçeriz diye düşünüyorum. Şu an çok masrafımız olduğu için fantezi projelerimizi yine ertelemek zorunda kaldık tabi onun hüznü de yok değil :'( .
Herkese kazasız, arızasız keyifli sürüşler.