Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 Siyah İnci  (Okunma sayısı 10274 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #75 : 15 Kasım 2023, 21:35:54 »
Abi Salıncakların, garantisi yokmuydu?
Powerflex orj salıncaklar hariç diğer salıncaklara takılmıyor. Lemförder dan emin değilim.

Valla kimse garantiden falan bahsetmedi, kayıtlarıma baktım geçen sene Mayısta değiştirmişim. Bir yıl mı oluyor bunların garantisi?
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #76 : 15 Kasım 2023, 22:31:05 »
Powerflex (muadili Strongflex) kullandım ama sonra alt salıncak değişirken söküldüler ve tekrar kullanmak istemedim.

Tam olarak sorunu çözmüyorlar malesef çünkü sorun genelde burçlardan olmuyor. Salıncağın ucunda sabit olan rotiller bozuluyor. Hatta burçlar PU olup ta daha sertleşince bu rotiller daha da hızlı bozulabilir diye düşünüyorum. Rotiller değişebilir olarak tasarlanmış olsaydı çok daha mantıklı olurdu ama nedense araç üreticileri artık böyle şeylere kafa yormuyorlar.

PF burçlar için yabancı sitelerde arada bir gresleyip kullanıldığında uzun ömürlü olduğu yorumları var. Ancak sorun rotilden olursa dediğiniz gibi onca uğraş boşa gider. Galiba bu ön takım için yapacak pek bir şey yok. Gülün dikeni olarak kabul edeceğim  :'(
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.833
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #77 : 16 Kasım 2023, 09:33:48 »
Valla kimse garantiden falan bahsetmedi, kayıtlarıma baktım geçen sene Mayısta değiştirmişim. Bir yıl mı oluyor bunların garantisi?

1 Yıl garantisi var Teknorot hariç.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeosuydu

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #78 : 16 Kasım 2023, 21:47:28 »
Benimkiler teknokarottu iyisi diye taktırdım bir de  :duvar:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #79 : 12 Şubat 2024, 12:05:37 »
Tekrardan merhaba,

Ufak birkaç güncelleme yapalım. Büyük güncellemeler de yakında olacak  8)

Eylül ayında bakım yaptırdığımda hava ve polen filtresi için 10.000 Km beklemeyeceğimi söylemiştim. Geçen hafta Hataya yola çıkmadan aklıma geldi. Bakım yapılalı 3.000 Km olmuştu ve bunun 1200 Km' si Ankara-İstanbul uzun yol ve İstanbul içi, 500 Km Ankara-Yedigöller arası 300 Km başka bir uzun yol olmak üzere 2.000 Km'si uzun yol, kalan 1000 Km'si Ankara şehir içi. Açıkçası değiştirmeden önce çok kararsızdım temiz bir filtre bekliyordum çünkü öyle toza toprağa girmedim, normal yollarda sürdüm hep. Fakat filtreleri görünce şok oldum. Resimleri aşağıya ekliyorum kararı siz verin. Polen filtresi renginden dolayı pek belli olmuyor resmini eklemedim ama onu da çırpınca toz çıkıyordu.





İkinci güncelleme Hatay yolculuğu sırasında xenon ampüllerden birinin sönmesi ile başladı. 2 yıl önce aldığımda üzerinde çin malı xenonlar vardı bende belki led dönüşümü yaptırırım diye değiştirmemiştim. Xenon sönünce kontağı kapatıp açtığımda tekrar yanıyor ve bir süre sonra tekrar sönüyordu. Baktığımda xenonlardan bir tanesi pembe renge diğeri mavi renge dönüşmüştü artık. Yolculuk sona erdikten sonra İlker Kemal’i aradım sağ olsun çok ilgilendi ve bilgilendirdi. Mercekli led dönüşümlerinin (komple sistem olarak değişen ve balastın iptal edildiği) zamanla bozulduğunu ve yapıldığında otomatik far ayarının çalışmadığını söyledi. Bu sebeple tavsiye etmedi bende de ondan vazgeçtim. Aracın merceklerine takılan D1S uyumlu Ledleri tavsiye etti hatta markasını da söyledi. Benim merceğe uyumlu Ledlerle geçen sene kötü bir tecrübem olduğundan ona da cesaret edemedim. Bahsedilen Ledlerden bir çift almıştım ve memnun kalmamıştım. Sonuç olarak tekrar xenon almaya karar verim. Uzun araştırmalar sonunda çift olarak "Osram Next Generation D1S Night Breaker Laser Xenarc Xenon Ampül" tercih ettim. Okunduğu üzere unvanı çok uzun. Eski xenonlarım çin malı olduğu için normal Osram ile bu uzun unvanlı Osram arasında bir değerlendirme yapamıyorum tabi. Ancak mevcut aydınlatmam bayağı iyileşti. Şu an Lede ihtiyaç duymuyorum. Resim çektim ama resimde çok belli olmuyor. Bu arada resimde çok beyaz duruyor ancak 10 sn sonra daha sarımsı oluyor rengi.

 



Bu arada öğrendiğim bir bilgiyi de paylaşayım. Aydınlatmayı en çok etkileyen mercek tasları değiştirilebiliyor ama bulması zor. Benimkiler idare eder durumda olduğu için ellemedim. Mercekler Bosch AL (Bi-xenon) D1S mercek olarak geçiyor. O dönem çıkan birçok araçta kullanılmış. Sıfırı bulunmuyor ama temiz çıkma bulunabiliyor. Muadilleri üretiliyor ama Avrupa'da bulmak zor. Aliexpress de alanların memnun kaldığı muadil mercekler var ihtiyacı olanların haberi olsun. BMW E46 merceği diye aratırsanız daha kolay bulursunuz. Uzun vade de onları da alıp deneyebilirim. Denersem zaten buraya yazarım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.209
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #80 : 12 Şubat 2024, 17:30:40 »
Night Breaker candır  :yukari-ok: hava filtresine yorum yapamıyorum bende açık hava filtresi var çünkü  :rock:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #81 : 13 Şubat 2024, 09:24:13 »
Hava filtresini 3-4 bin Km sonra tekrar değiştireceğim. Yine benzer bir manzara ile karşılaşırsam değişim periyodu bu olacak zaten.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #82 : 29 Şubat 2024, 18:00:43 »
Herkese Selam,

İkinci büyük güncellememiz ile buraya yeniden yazma fırsatı buldum (Bana göre ilk büyük güncellemem F1 Vites idi). Süreç olarak beni (gümrük işleri, kur fiyatları vb.) en çok zorlayan süspansiyon sistemi.

Geçen yazılarımda bahsetmiştim. Amortisör, yay, takoz, körük hepsini 4 teker için değiştireceğim diye. Karar verdikten sonra uzun bir süre araştırma yaptım ve amortisör ile takozlar için meşhur alman malı Bİlstein’i seçtim.  Takozları ve amortisörleri gümrük deki 150 euro sınırdan dolayı teker teker satın aldım ve iki ay önce tamamladım. Bu süreçte en çok yay konusunda kararsız kaldım. Aracımın zaten yere yakın olmasından şikayetçiydim. Amortisörlerde patlak olunca altını sürtmemek için uğraşmaktan sürmenin keyfine varamıyordum. Orijinal yayların dayanıksız olduğu ve çabuk çöktüğü, hatta İngiltere gibi nemli ve soğuk ülkelerde sıkça kırıldığı konusunda birçok kullanıcı hem fikir. Herkes eibach yayları övüyor. Ama maalesef eibach markasının 159 için Ti yaylara denk gelen 20mm ya da için oem dengi yayları yok (daha önceki yıllarda varmış ancak şu an piyasada hiçbir yerde yok, büyük ihtimalle üretimi durdu). Mevcut yaylar 30mm’den başlıyor. Bende aracın daha çok alçalmasından korktuğum için kararsız kaldım.

Bilstein B4 + Eibach 30mm kombinasyonunu öven çok var forumlarda. 2.4 jtd ‘ler için önleri B6 tercih edin diyorlar (ön taraf ağırlığından dolayı).
Sonra yabancı forumlardan eibach yayların takılı olduğu resimleri gördüğümde benimkinden daha yüksek olduklarını fark ettim. Hem daha fazla alçalamaz diye, hem de Türkiye’de bulabildiğim için eibach 30mm olanları aldım gitti. Ve nihayet set tamamlandı.







Dün Can ustanın yanındaydım sağ olsun montajlarını yaptı. Sonucu merakla bekledim tabi. Çıkan 4 amortisörün 2’si patlak, diğer ikisinin durumu da çok kötüydü. Ne zaman takıldıklarını bilmiyorum KYB marka idi. Yaylar o kadar ezilmiş ki 30 mm alçaltma yayı takmama rağmen araç 2 cm yükseldi  :lol:

Tabi bunlar ilk ölçümler. Sistemin oturması tam olarak 2000 km ‘yi buluyormuş km dolunca tekrar ölçeceğim. Oturduktan sonra ilk halinden en çok 1 cm civarı daha alçaldığı söyleniyor. Benim için gayet uygun bir yükseklik.
İlk sürüş deneyimlerime göre çok memnun kaldım. Uğraştığıma ve harcadığıma kesinlikle değdi. İlk sürdüğümde başka bir aracı sürüyorum sandım.  Sürüş hissiyatı çok güzel, çukurları tümsekleri hissettirmiyor, direksiyon daha sıkı ve hassas oldu. Sonuçtan çok memnunum. Virajlarda daha güven veriyor ve konforu da gayet iyi.
 
Maliyetini merak edenler için söyleyeyim, yurt dışına giden tanıdıklarınıza aldırabiliyorsanız onlara aldırın. Ya da kendiniz gidip alın. Ben %18 gümrük ücreti de ödemek zorunda kaldım. Kargo dâhil aldığım için kargoya çok para ödemedim açıkçası.

(4x Bilstein B4 Amortisör) + (2x Bilstein Ön Takoz) + (2x Bilstein Arka Takoz) + (2x Japanparts Ön Amortisör Körüğü) + (2x Japanparts Arka Amortisör Körüğü) + (Eibach 30mm Yay Seti) = 1340 Euro. Eğer yurtdışına giden biri getirseydi bu fiyat 1000-1050 Euro civarında olacaktı. (Yayları Türkiye’den aldım onları da aldığım günün kurundan Euro’ya çevirerek ekledim ama zaten gümrük dâhil yurt dışı satışı ile aynı paraya denk geliyor.)

Öncesi-Sonrası resimleri ekliyorum.





Ve montajdan birkaç fotoğraf;








Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

coyote

  • Membro
  • İleti: 978
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #83 : 29 Şubat 2024, 19:26:25 »
Kombinasyon tablo gibi olmuş, iyi günlerde kullanın.

kuti147

  • Membro
  • İleti: 1.036
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #84 : 29 Şubat 2024, 20:01:28 »
Oh oh oh… maşallah. Süper güncelleme. Aracınızı artık daha çok seveceksiniz👍
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #85 : 01 Mart 2024, 08:38:08 »
Kombinasyon tablo gibi olmuş, iyi günlerde kullanın.

Teşekkürler  :)
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #86 : 01 Mart 2024, 08:39:05 »
Oh oh oh… maşallah. Süper güncelleme. Aracınızı artık daha çok seveceksiniz👍

Teşekkürler, insan yaptığından olumlu geri dönüş alınca daha çok gaza geliyor, onu da yaptırayım bunu da yapayım derken bu iş nereye varacak bakalım  :haydi:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Kaan

  • Membro
  • İleti: 731
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #87 : 01 Mart 2024, 09:07:49 »
Güle güle kullanın. Yay ve amortisörler için seçimler harika. Belki zehirliyor gibi olacağım ama 19" olmasa 18" janta geçmek gerekir diye düşünüyorum. Konfor kaybı olacaktır ancak emin olabilirsiniz ki 159 daha da sahipleneceksiniz. Tabii jant tamamen tercih meselesi. 17" bir tık ufak kalıyor 159 heybetinde bir arabada. İnşallah kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
1 hayal
5 duyu
6.his

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.209
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #88 : 01 Mart 2024, 09:37:52 »
Kesene bereket başkan her iki marka tam yerinde tercih olmuş  :yukari-ok:  Eibachsız Alfa pişmanlıktır diye bir atasözümüz var. Sende almışsın pişman olmayacaksın.  :clover: 
@Kaan tam senin dediğin kombinasyon bende var 18lik 8c + eibach 30mm + orijinal amortisör ile ancak malum yollarımız sayesinde jantı veya aracın altını vurmamak için cambazlık yapıyorum.  :D  Siyah incinin tam çökmesinden sonra ki resimlere göre 17ye geçiş yapabilirim  :(  Ancak yorumuna katılıyorum bu arabanın hakkı en az 18lik  >:D   biraz zehir de benden  :))
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

sefalet

  • Membro
  • İleti: 323
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #89 : 01 Mart 2024, 12:08:55 »
159'da 16, 17 ve 19 kullanmis biri olarak ben de aynen boyle dusunuyorum. Hatta bence 19 konforsuz olmuyor 159'da. Belki de en ideali hic denemedigim 18'dir. Ama kesin olan 159'a kucuk jantin hic yakismadigi.

Neyse ki niyetlenirsen guncel haliyle 19 jantin nasil olacagini deneme sansimiz var eger istersen :)

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2008 159 1,9 JTD Distinctive Plus (2022-.....)
2004 156 2.0 Selespeed (2017-2022)
2004 156 1,6 Distinctive (2014-2017)

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #90 : 01 Mart 2024, 15:22:21 »
Güle güle kullanın. Yay ve amortisörler için seçimler harika. Belki zehirliyor gibi olacağım ama 19" olmasa 18" janta geçmek gerekir diye düşünüyorum. Konfor kaybı olacaktır ancak emin olabilirsiniz ki 159 daha da sahipleneceksiniz. Tabii jant tamamen tercih meselesi. 17" bir tık ufak kalıyor 159 heybetinde bir arabada. İnşallah kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.


Teşekkürler,

Dediklerinize katılıyorum bence de 159 için 17" küçük 19" büyük görüntü olarak da konfor olarak da ideali 18" gibi geliyor bana da . Aklımda ama komple boya işimiz olacak kısmetse bütçeyi ayarlayabilirsem yaz sonu düşünüyorum. Boya işinden sonra 18" jantlara bakmaya başlayacağım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #91 : 01 Mart 2024, 15:32:02 »
Kesene bereket başkan her iki marka tam yerinde tercih olmuş  :yukari-ok:  Eibachsız Alfa pişmanlıktır diye bir atasözümüz var. Sende almışsın pişman olmayacaksın.  :clover: 
@Kaan tam senin dediğin kombinasyon bende var 18lik 8c + eibach 30mm + orijinal amortisör ile ancak malum yollarımız sayesinde jantı veya aracın altını vurmamak için cambazlık yapıyorum.  :D  Siyah incinin tam çökmesinden sonra ki resimlere göre 17ye geçiş yapabilirim  :(  Ancak yorumuna katılıyorum bu arabanın hakkı en az 18lik  >:D   biraz zehir de benden  :))


17" janta geçtiğinizde yere daha yakın olacaktır. 18" jant ve 235 45 R18 lastik ile 17" 225 50 R17 lastiğe göre çap 11mm büyüyor. Yani araç aşağı yukarı yarım santim daha yüksek oluyor. Sizinkisi görüntü olarak çok ideal duruyor bence. Ben de Ti jantları ne kadar beğensem de 18" janttan yanayım.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #92 : 01 Mart 2024, 15:34:20 »
159'da 16, 17 ve 19 kullanmis biri olarak ben de aynen boyle dusunuyorum. Hatta bence 19 konforsuz olmuyor 159'da. Belki de en ideali hic denemedigim 18'dir. Ama kesin olan 159'a kucuk jantin hic yakismadigi.

Neyse ki niyetlenirsen guncel haliyle 19 jantin nasil olacagini deneme sansimiz var eger istersen :)

Redmi Note 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi senin Tİ' jantları takarsam çıkartmak istemeyebilirim. Şu an hazır değilim  :D Ben boyadan sonra 18" alfa jantları arasında kararsız kalmak isityorum  :D
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.209
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #93 : 01 Mart 2024, 16:49:36 »
17" janta geçtiğinizde yere daha yakın olacaktır. 18" jant ve 235 45 R18 lastik ile 17" 225 50 R17 lastiğe göre çap 11mm büyüyor. Yani araç aşağı yukarı yarım santim daha yüksek oluyor. Sizinkisi görüntü olarak çok ideal duruyor bence. Ben de Ti jantları ne kadar beğensem de 18" janttan yanayım.

Başkan desene biz yayları sökmeden rahat ilerleyemeyeceğiz bu yollarda  :'( 
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #94 : 01 Mart 2024, 23:35:27 »
Başkan desene biz yayları sökmeden rahat ilerleyemeyeceğiz bu yollarda  :'( 

Yay yükseltme aparatları var aslında ama denemek lazım nasıl oluyor bilmiyorum 159 için uygulamasına rastlamadım, bir de bu aparatların eibachlara uyması lazım. Hem tam oturması hem ses yapmaması lazım. Yani deneme yanılma yoluyla uygun olanı bulmak lazım. Zahmetli iş. Resimdeki gibi bir parça yayın alt tarafına konuluyor ;

Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #95 : 03 Mayıs 2024, 14:34:17 »
Tekrardan merhaba,

Bir süredir araca masraf etmeden bindiğim ve kendim yapacağım işlere de vakit ayıramadığım için buralara yazamadım.
Bayram tatilinde 3100 km yol yaptım. Kamptır tatildir derken eylül ayından bu yana 10.000 kilometreyi doldurduk. Bunun 8.000 km’ si uzun yoldur. Artık 286.000 Km olduk.

Tatil dönüşü bazı aksaklıklar oldu. Sol arka cam krikosu bozuldu. Geçici olarak bantlayarak döndüm. Geldiğimde kriko maliyetini gördüğümde ve çıkması da bulunmayınca tamir kiti ile kendim tamir ettim. Daha sonra yapmak isteyenler için de bir konu açtım isteyenler bakabilir linkini bırakıyorum;

https://www.alfistiturkey.net/forum/teknik-yardim-arsivi/159-arka-cam-kriko-tamiri-tamir-kiti-ile/msg456760/#msg456760

Tabii ki tek derdimiz bu değildi diğer dertlerimizi de sıraladım;
1.   Yine dönüş yolunda 2000 devir civarlarında ötme sesi gelmeye başladı. Aynaya baktığımda görünür bir siyah duman vardı. Normalde o devirlerde siyah duman atmaz. Yazılımlı olduğu için dip gaz ve yüksek devirlerde bir miktar siyah duman atar ama o da aynadan pek belli olmaz. Tabi sesle birlikte siyah duman da olunca turbo hortumlarından biridir diye düşündüm.
2.   Sol taraftan gacırtı sesi geliyordu iyice arttı
3.   10.000 Bakımı geldi

Ankara’ya geldiğimde Alfa Garage’nin yolunu tuttum. Birinci derdimizde meğer başımıza gelen bir hortumdan daha fazlasıymış. Turbo saplamalarında kırık var dediler. 1.9 jtd motorlarda ve 1.9 , 1.3 multijetlerde bu olay kronikmiş. Isıdan dolayı kırılabiliyormuş.  Aklınızda olsun turbo ile ilgili bir işlem yaptırırsanız yani turboyu bir sebepten sökerseniz bu saplamaları yenileyin. (Bu arada yenilemek de fayda etmeyebilir.)

Eee ne yapacağız? Turbo inecek, tornacı gelip içeride kalan saplamaları sökecek, yeni saplama takıp yeni conta ile bağlanacak. Söylemesi kolay yapması zor. Daha vahim olanı tornacı çıkartamazsa kapak sökülecek. Sabah erkenden gittim ve ameliyat başladı. İlk iş turbo söküldü.

Turbo indikten sonra 8 saplamadan 3’ ünün kırık olduğunu fark ettik  :duvar: . Büyük ihtimalle farklı zamanlarda kırıldılar ve kimse fark etmedi. Tabi kırık sayısı 3 olunca benim moral dibe indi. Biri bile çıkmasa kapak sökülecek. Kırık saplamaların yerini okla gösterttim.



Kaçırdığı yerin etrafı zaten dumandan simsiyah olmuş;

 

Tornacı kaynak makinası ile geldi. İlki tek seferde çıktı, ikincisi ikinci denemede çıktı ancak üçüncü baya uğraştırdı. Tornacı kaynak tutmuyor diye tutturdu. Biraz ısrarla kaynağı tutturdu ve nihayet üçüncüyü de çıkarttı  :haydi: . İkisinin resmi aşağıda, yanında da kırık olan ve olmayan saplama;

   

Açıkçası manifoldun ve manifold girişinin kurum durumunu merak ediyordum. İzlediğim video ve okuduğum bir kaç konu beni korkutmuştu fakat durumun gayet iyi olduğunu gördüm maşallah kurum birikintisi, çamurlaşmış, zifte dönüşmüş kalıntı falan yoktu. Bu görüntü motorun durumu hakkında önemli bilgi veriyor aslında. Turbonun kontrollerini yaptık çok şükür o da gayet iyi durumda. :nazar:



Sonrasında biraz temizlik ve yeni saplamalar, yeni manifold contası ile montajı yaptık.



Açmışken hortumları da temizleyelim dedik iyi ki demişiz. Sağ turbo hortumunda yırtık vardı. Benim bir senedir bi hava sesi geliyor deyip de ustaların normal dediği şey büyük ihtimal bu hortumdandı. Yırtık kelepçe bağlanan yerdeydi aslında az ileri alıp kelepçeyi ayarlayıp kullanılabilirdi ama içime sinmezdi. Onu da değiştirdik.



Sol taraftaki gacırtı sesi sol üst salıncaktan geliyordu. O da değişeli çok olmamıştı ama yay ve amortisörleri değiştirmeden önce olduğu için çok üstüne düşmedim. Bozuk yay ve amortisörler ön takım düşmanı. Ama bundan sonra ön takım sıkıntı çıkartırsa üzülürüm. Onu da değiştirdik.

10.000 bakımında da yine geçen bakımdaki gibi 5w 40 Liqui Moly Molygen tercih ettim.  Öncesinde motoru temizlemek için yine Liqui Moly ‘nin Engine Flush Plus temizleme katkısını kullandık. Çok bir işe yarıyor mu bilmiyorum ama temizlediğini, tortuların atılmasına yardım ettiğini söylüyorlar YouTube’de videoları var. Az bi katkısı olsa bile fayda faydadır diyerek kullandık. Bir de merak ettim tabi bir şey çıkacak mı motordan diye. Ben çıkan yağda tortu, metal parçası falan görmedim. Açıkçası görmediğime de çok sevindim.

Filtreler de hava filtresini orijinal takmadım, grat marka tercih ettim çünkü artık 3000-3500 Km'de bir değiştiriyorum. Aynı şekilde polen filtresi de. Mazot ve yağ filtresinde gerekeni yaptık tabi.



Bir de bakım bitiminde Liqui Moly Ceratec yağ katkısı koyduk. Sağlıklı olsun diye motorumuzu yağla balla besliyoruz  :p



Şu anlık durumumuz iyi. Bu ay muayeneye gireceğiz, tek seferde geçeriz diye düşünüyorum. Şu an çok masrafımız olduğu için fantezi projelerimizi yine ertelemek zorunda kaldık tabi onun hüznü de yok değil  :'( .

Herkese kazasız, arızasız keyifli sürüşler.  :clover:
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2024, 14:40:15 Gönderen: Pervasiz_7 »
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.158
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #96 : 03 Mayıs 2024, 18:33:11 »
Ne güzel konular birikmiş buralarda...
Cidden 4 sayfayı sindire sindire okudum, şimdi de bitti.
Keyif aldım.
Muazzam bir emek ve sabır var.
 :nazar: :nazar: :nazar:
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

Pervasiz_7

  • Membro
  • İleti: 199
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 Siyah İnci
« #97 : 05 Mayıs 2024, 13:01:29 »
Ne güzel konular birikmiş buralarda...
Cidden 4 sayfayı sindire sindire okudum, şimdi de bitti.
Keyif aldım.
Muazzam bir emek ve sabır var.
 :nazar: :nazar: :nazar:

Çok teşekkür ederim :)

Gerçekten ben de başkaları Alfaları için bir şeyler yaptığında mutlu oluyorum, keyifle okuyorum. Allah herkese kazasız belasız binmek nasip etsin  :nazar:
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
20 Yanıt
1065 Gösterim
Son İleti 01 Mart 2009, 23:19:44
Gönderen: utku35
40 Yanıt
1256 Gösterim
Son İleti 15 Haziran 2013, 00:33:39
Gönderen: asklepios
0 Yanıt
477 Gösterim
Son İleti 20 Temmuz 2013, 13:36:10
Gönderen: admin
0 Yanıt
2064 Gösterim
Son İleti 20 Temmuz 2013, 13:38:08
Gönderen: admin
2 Yanıt
1010 Gösterim
Son İleti 31 Mart 2018, 13:40:19
Gönderen: brkyz

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal