Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159 Sportwagon JTSSW - 16 KLZ 74

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

radar54

Pabuçlar hayırlı olsun EmreCan  :yukari-ok:  Süslü Rossoyu ekran görüntüsü olarak aldım geçen gün Wassaptan  :D  Hanım gördü oğlanların sünnette senin konseptin balonlu olanını yaptırıcaz  :alkis: Tabi Rosso ile vedalaşmazsak  :kahve:
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-2025

Testarossa

#26
Uzun süredir konuyu boş bırakmışız,
Lastikleri değiştirdikten sonra 159 resmen elime oturdu. Araba artık çok daha dengeli, direksiyon tepkileri net ve güven verici. Meğer ilk zamanlarda hissettiğim o tedirginliklerin hepsi lastiklerden kaynaklanıyormuş. Yeni lastiklerle birlikte araca olan güvenim de ciddi anlamda arttı.

Temmuz ayında muayene zamanı gelmişti. Aracı muayeneye soktuk, tek kusur sağ uzun far  :duvar: . Kışın radyatör değişimi sırasında tampon inmişti, o sırada "uzun farı da kontrol ettirin" demiştim servise. Onlar da bir elektrikçi çağırıp sorunu çözdüklerini söylemişti ama belli ki kalıcı olmamış; far yine arıza vermiş.Far sorununu çözmek için önce sigortayı değiştirdik ama işe yaramadı. Uzunları açınca bir süre sonra sigorta tekrar yanıyordu. İki farklı elektrikçiye gösterdim, ikisi de "fara giden tesisatta sorun var, tamponu söktürüp bırakman lazım" dedi. Ben ise tesisatta bir problem olduğuna pek inanmıyordum çünkü aracın kablo düzeni hiç el değmemiş, kesilip biçilmemiş.

Elektrikçilere "eyvallah" deyip eve dönerken aklıma Alfa Garaj Muttalip Usta geldi. Geri dönüp uğradım, durumu anlattım. Muttalip Usta işe en basit yerden başladı uzun far ampulünü değiştirdi. Sorun düzelmedi ama açıkçası yaklaşımı hoşuma gitti. Sonra uzun far ampulüne giden tesisatı fardan ayırdı. Bu şekilde denediğimizde sigorta artık atmıyordu , yani tesisat sağlamdı. Ardından Muttalip Ustayla arabaya atladık , çıkmacıya gidip deneme amaçlı başka bir far getirdi. Yeni farı takınca sigorta yine atmadı. Böylece sorunun farın iç tesisatından kaynaklandığı kesinleşti  :serefe: .

Dükkana döndüğümüzde tamponu indirip farı tamamen söktü. Artık iş Muti'nin becerisindeydi  :haydi:

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Farı dağıtınca iş tesisatındaki kabloların açıldığını birbirine değdiğinde kısa devre yaptırdığını gördük , kablolar tek tek sarıldı bu sırada bende merceği temizledim ve farın içine hava tuttum , farı geri toplayıp kontrol edince sorunun giderildiğini gördük ve ertesi gün muayeneden geçtik , 2027 Eylül ayına kadar bir muayene derdimiz kalmadı

Tatil için Antalyaya gitme planı vardı , muayene işini de halledince yola koyulduk , Rota İStanbul- Sakarya- Antalya - Kaş'tı .  İstanbuldan Afyona kadar sağanak yağmurda geldim ,Antalya merkeze vardığımda ortalama tüketimim 6.7 gösteriyordu .

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Ve tabi ki @mustafa26 ve maviş ile buluştuk.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr


2023- 2024 yazlarında 2 farklı 156 ile geçtiğim Finike - Kalkan arasını 159 ile geçme hevesim vardı. Bir gece 2 Alfa trafiğin iyice azaldığı saatlerde özellikle Demre-Finike arasını gittik geldik . O gece 156'da kullandım aynı yolda , ilk virajda hemen kaydım ama kontrolü çok rahat geldi 159'dan sonra . Etap tam olarak şurası ;

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Aynı gece 156'nın sağ koltuğunda da bulundum , 156'yı kullanabilen biriyle o yoldan geçmenin heyecanı tarifsiz Mustafa abi 156'nın ve yolun hakkını fazlasıyla veriyor  :yukari-ok: Bu arada hala favori 156'ım maviş , adam 110 ile istediği zaman  yan yan gidiyor arkadaş! Hatta 159 ile Kaş-Kalkan arası giderken sağ koltuktan video çektim izlemek isteyenler için ; fotoğrafa tıklayın.






Antalya'ya yolum düşmüşken Turgay Usta'yı da ziyaret ettim. Biraz eski günlerden konuştuk, ayaküstü sağ olsun 159'un sesini de dinledi. Dinledikten sonra bana dönüp, "Sen bu arabanın havasını nasıl alıyorsun?" diye sordu.
JTS motorun havasını almak gerçekten meşakkatli bir iş. Meğerse sistemde ufak bir hava kalmış, Turgay Usta onu da hemen aldı. Buradan kendisine bir kez daha teşekkür edeyim.

Gece, Turgay Usta'nın oğluyla birlikte topladıkları GTV'yi de inceledik. Oğlu biraz gazladı, arabanın altı komple sıfır, her parça orijinal, motor ise revizeli bir Turbo Busso. Kısa bir sürüş sonrası aklımdan sadece bir cümle geçti  "Ben daha önce gerçek bir Alfa sahibi olmamışım."  :-X Üzerinde sıfır 225 Pilot Sport 5 olmasına rağmen , patinaj çekiyor alet.


You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

JTSSW ,  3500 KM süren Roadtrip'i sorunsuz tamamladı, o virajlar aklımın bir köşesinde belki kışlıklara geçmeden bir kere daha yolumu o virajlara düşürürüm.


Kaputaş ;
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Kaleüçağız köyünden ;

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Kaş ;

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Bursa İkea , amaca hizmet

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login by You are not allowed to view links. Register or Login, on Flickr

Muayene derdimiz bitti , düşen sağ egzoz kafasını yaptırabilirim.










this is all about passion

mustafa26

Harika bir ziyaretti. Hem maviş biraz gençliğine döndü hem de ben :)
Jts motor ile ilgili önyargılarım da tuz buz oldu bu arada. 156 2.0 Jts kullanmıştım ama 159 1.9Jts çok farklı geldi. Aracın ağırlığına rağmen motorun yere aktarabildiği güç, üstelik çok erken devirlerde gelen tork sanki lagsız minik bir turbo varmış gibi bir his veriyordu. Yol tutuş ve güç anlamında beni gerçekten şaşırttı 159 Jts. Akrobatik sürüşe izin vermiyor, yoldan çıkarmak zor, limitleriyle de ilgili mesajlar veriyor sürüşte. Hisli araba, sevdim.  :clover:
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999