Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre2blue

Teşekkür ederim.

Son durum :  VNT oldu, ve bitti sayılır. Alt devirlerde hissedilir bir canlanma oldu, Araç giderken program yapabiliyorum, bu en güzeli - camdan USB kablosu sarkıtarak :haydi: -
Ama basınç geldiği için yazılım artık ciddi farz oldu, hemen kendini hafif beyaz duman olarak gösterdi. Şimdi avans ayarlarının yapılması ve artık yakıt açılması lazım.

You are not allowed to view links. Register or Login


emre2blue

Merhaba Yeniden.

  Uzun zamandır yazamadım. Yazamadığım günlerde, ufak tefek ilerleme ve tamirler ile geçirdim. İlk Önce Kendime bir rampa yaptım. Lift bulmak, oraya gitmek, kısa zamanda iş bitirme stresi yüzünden yaptım bunu. Hemde bütün çevremdeki araçlara da bakım yapabiliyorum artık. Şirket araçları da buna dahil. Sonuç Muhteşem oldu. Çok işime yaradı. Arabanın Burun açısına uygun yaptım. 50cm ön lastikleri yukarıya kaldırabiliyorum.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Sonraki iş olarak DownPipe değişti. Şimdi daha hafif kıvrımlara sahip. Aracın sesi de değişti. Bunu değiştirme sebebim. Aracın altından sarkıyordu. Ve V-Band Kelepçe 3 defa yere çarptı, ezilmişti. Ondan kurtuldum artık.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Turbo Sadece Üstten askıda duruyordu. Alttanda Downpipe tutuyordu. Onu da listeden çıkardım. Ve düzgün şekilde motora bağladım. Titreşimden etkilenmeyen bir hale geldi.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Sonra biraz problemler başladı. Şarj Dinamosundan çıkan "+" Pozitif kablosu sizlere ömür. Gevşek bir somun yüzünden kablo eridi. Kısa zamanda teşhis ettiğimiz için problem çıkarmadan çözdük dedik. Ama marş motorunu elime verdi kendileri. Toplam hasar 250TL oldu, Marş motoru sargıları, devresi,  kömürler v.b. hepsi değişti. Yeni bir kablo yaptım Şarjdan Çıkan, Ayrıca Marş'ı kuvvetlendirmek istiyordum. Bunun için Aküden Direkt olarak motora "-" negatif kutup taşıdım. Şimdi Gözlerime inanamıyorum. Aptallık etmişim bu zamana kadar. Bu yaşta bir araçta kesinlikle Marş'ın bakımdan geçmesi gerekiyormuş.

Kablo Yanmış
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
Şase Aküde
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
Kablo Motora Direkt Bağlı
You are not allowed to view links. Register or Login

Araçta sulu intercooler olduğunu hatırlıyorsunuz. Sıcaklıklarını çok merak ediyordum. Nasıl çalışacak diye, Suyun giriş, çıkış sıcaklıkları v.b. Ayrıca ileride Methanol Basma fikrim de vardı. Onun için bir devre tasarlamıştım. Kartlarını yaptırdım ve montajlarını bitirdim. Intercooler Sıcaklıklarını okuyabiliyorum. Ayrıca EGT 'yi de bağımsız olarak okuyabiliyorum.

EGT Sensörü okuyucu, kutu içinde saklı kalacak.
You are not allowed to view links. Register or Login
Intercooler Sensör Kutusu. Araç içinde benim taktığım bütün sensörleri okuyor ve Araç içindeki Monitöre iletiyor.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Araç İçi Monitör is bu, Kablosuz olarak verileri alıyor. Ekran daha başlangıç aşamasında, çok daha güzel ve temiz olacak. Prototip olarak düşünün.
You are not allowed to view links. Register or Login
In = Intercooler Hava Giriş Sıcaklığı
Out = Intercooler Hava Çıkış Sıcaklığı = IAT
WIN = Su girişi Sıcaklığı
WOUT = Su Çıkış Sıcaklığı
CP = Entegrelerin İç Sıcaklığı. Yada Kutu içi sıcaklığı diyebiliriz. Şu anda full debug modunda. Çok veri veriyor. EGT yeni eklendi ama 5 gündür Ülke dışındaydım, EGT gösterme işini bitiremedim.

Bu arada, Beyaz duman gitti :) Exclusive Garage 'a teşekkür ederim. Verdiği fikir ile problemi anında çözdük. Problem VNT'nin fazla kapalı olmasından kaynaklanıyordu. Yani gereğinden fazla "BackPressure" yarattığı için egzoz gazlarını dışarı atamadığından bir miktar içeride kalıyordu sanırım. Neler dediler. Yok yağ yakıyor araba, yazılım olmaz, git segman değiştir falan. İçim çok rahatladı. VNT kontrolcüsünden girdim. 2mm 'daha kaldırdım "ok" dedim. Anında duman gitti :o

Şimdi çalışmaya devam. Herkese iyi akşamlar.

Theillest

Helal olsun hocam elinize sağlık zevkle takip ettigim konu takibe devam 👍

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Ormanci

Yapılanlar, bulunan çözümler, bilgi birikimi vs.... Yorumsuz...  :rock: :alkis:

Alfadanadam

Büyük bir zevkle takip ettiğim bir konu. Emeklerinize sağlık.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Semih izgi

Konudan yeni haberim oldu.

Emre hocam tebrikler.  Yaptığınız her işlem ciddi emek gerektiriyor.  Saygı ile selamlıyorum  :) :nazar: :nazar:

Aracın bu hali ile nasıl bir performans sunacağını çok merak ediyorum. Ayrıca tüketim değerlerini tabi.

coyote

Takip etmesi zevkli bir konu. Konu sahibinin, aracının varacağı noktayla, çok da ilgilendiğini düşünmüyorum. Tahminim, o noktaya giderken yaptığı işlemlerden zevk almak, yaptığı işlerin hakkını vermek, onun için daha önemli. Arkadaşın eline sağlık.

Alsift140

Emeğinize sağlık okuması çok keyifli zevkle takip ediyorum. Otoban testlerini dört gözle bekliyorum

ergunkabahor

Elinize sağlık çok iyi çalışma. Bu tarz işlere genelde yaşayan proje diyorlar çünkü hiç bitmiyor , aklına fikir geliyor yapıyorsun sıkılıyorsun değiştiriyorsun vs vs.

emre2blue

İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.  :) Uğraşıyorum, duramıyorum, bir hedef için çalışıyorum. Çok iyi gitmese bile bir ilerleme hep var. O da benim motivasyonumu sağlıyor. her defasında daha hızlı, daha sorunsuz oluyor. Yakıt cevabı veremiyorum çünkü beyaz duman meselesi olduğundan beri 8-10LT arasında gidiyordu. ama 120-140-160 gidiyorduk sürekli yine de. 90km/h ile sürülecek bir araba olmadı inanın. Bazen unutup 6. Viteste bile vites değiştirmeye çalıştığı oldu. O kadar kolay ivmeleniyorki. Şimdi bir ara yazılım yaptım gibi. Hala toparlanmaya çalışıyorum.  Bakalım bu ay sonunda bir hazırlığım daha var. O zamana kadar veri topluyorum, ölçüm yapıyorum v.b.

ekerem

Abi naptın sen ya maşallah :) olayı ne kadar yukarı tasiyacaksin merak ediyorum. Sayende, Konunu okurken terimleri anlamak için google araştırmalarıyla küçük çaplı mühendislik bilgim oldu :D
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

ekerem

156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu arada tek marş işi yine olmadı sanırım dimi?

    Daha oraya gelemedim. Hala bagaj düğmesi işi var. Tek Marş 'da bunun içinde. Bunlar motor haricinde olduğu için liste sonuna gidiyor her defasında. Kış başlamadan önce motoru sorunsuz hale getirmeye çalışıyorum hep.

emre2blue

Sonunda Beklenen an; ilk yazılım denemesi. Ama önceden bazı güncellemeler.

Yeni EGT sensörünü taktık ve DownPipe iyice sarıldı.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Ve DynoSheet
You are not allowed to view links. Register or Login

Buradaki sonuç Orjinal MAP ve MAF sensörü ile alındı. Daha sonra yeniden bir yazılım güncellemesi gelecek, ama sanırım bu bile beni biraz idare edecek gibi. 1.9 Bar ölçebildiğimizi düşünürseniz.

260hp     @4000rpm  @ Crank
551.8Nm @3300rpm 

Kesici@5000rpm

IAT = 78C  Nedense Öndeki FAN'ı açmadan denediler. Bir bildikleri var herhalde.   IAT = Manifold'taki hava emiş sıcaklığı
EGT maksimum 475 Dereceyi gördü. Ki bu mükemmel bir değer. Yani Turboyu yakana kadar çok daha fazla iş yapabiliriz.

Ve en önemlisi Dumansız olması. şaka bir yana. Duman sanki yerden kalkan tozlarla karıştırılabilecek kadar az. Duman matlığı %10 gibi. Yani sıfır bir arabada bile bastığınız zaman attığı o gri duman kadar birşey.  Video çekip atacağım. Dyno sırasında birşey yapmadım.

Şimdilik öndeki su radyatörünü büyültmem lazım. Ama işlerimin önceliği var. Bu arada bende arada testler yapıp nereye gidiyoruz bakacağım. Yine bir gelişme olursa burada sizlerle paylaşırım. Şimdilik iyi geceler.

TRSemih

Emeğinize sağlık, konuyu takipteyim.

Güzel bir iç/dış uzama videosu şart oldu artık
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

TRSemih

A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

ekerem

Abi naptın ya bu değerler ne :alkis: ve hiç duman yok. Alfa mühendisleri senin konuyu inceleyip utansın
You are not allowed to view links. Register or Login
Sonunda Beklenen an; ilk yazılım denemesi. Ama önceden bazı güncellemeler.

Yeni EGT sensörünü taktık ve DownPipe iyice sarıldı.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Ve DynoSheet
You are not allowed to view links. Register or Login

Buradaki sonuç Orjinal MAP ve MAF sensörü ile alındı. Daha sonra yeniden bir yazılım güncellemesi gelecek, ama sanırım bu bile beni biraz idare edecek gibi. 1.9 Bar ölçebildiğimizi düşünürseniz.

260hp     @4000rpm  @ Crank
551.8Nm @3300rpm 

Kesici@5000rpm

IAT = 78C  Nedense Öndeki FAN'ı açmadan denediler. Bir bildikleri var herhalde.   IAT = Manifold'taki hava emiş sıcaklığı
EGT maksimum 475 Dereceyi gördü. Ki bu mükemmel bir değer. Yani Turboyu yakana kadar çok daha fazla iş yapabiliriz.

Ve en önemlisi Dumansız olması. şaka bir yana. Duman sanki yerden kalkan tozlarla karıştırılabilecek kadar az. Duman matlığı %10 gibi. Yani sıfır bir arabada bile bastığınız zaman attığı o gri duman kadar birşey.  Video çekip atacağım. Dyno sırasında birşey yapmadım.

Şimdilik öndeki su radyatörünü büyültmem lazım. Ama işlerimin önceliği var. Bu arada bende arada testler yapıp nereye gidiyoruz bakacağım. Yine bir gelişme olursa burada sizlerle paylaşırım. Şimdilik iyi geceler.
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

ArinFırat

Alfa'nın yabancı forumlarına üye olan arkadaşlarımız var ise bu başlığı yabancı forumlara link olarak atıp yayılmasını ve duyulmasını sağlamalılar.

emre2blue

Ben Ayrıca

Alfaowners 'ta konuyu açmıştım zaten, orda var. Ama diğer forumları bilemem.

umitkilic

Hayranlıkla takip ediyorum

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Alsift140

Yakından görüp incelemek istediğim bi araba olmuş, sizin katıldığınız bi buluşmaya gelmek isterim.

emre2blue

Yakınlarda İstanbul veya Tekirdağ çevresinde olursa gitmek isterim. Bakalım takip edemiyorum genelde ama zaman olursa katılırım artık.

ozroztrk

159 resmen yeniden doğuyor. Elinize sağlık.. :yukari-ok: :yukari-ok: Takibe devam. :alfisti:

Alfadanadam

Şuraların tozunu alsan artık  You are not allowed to view links. Register or Login


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

master

Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS