Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alsift140

Güzel hızlanma dahada çok rahat gider gibiydi, elinize sağlık

HTC 10 evo cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


01hakan

You are not allowed to view links. Register or Login
Merhaba, iyi akşamlar herkese, İyi bayramlar, Yolculuğa çıkanlar, çıkacaklar için de, Yolunuz açık olsun...

Sizleri unutmadım, çok birşeyler yapamadım araca, günlük biniyorum, yazılım için hazırlıklar yapıyorum, öğreniyorum, bana yardımcı olan arkadaşlarım sayesinde çok iyi şeyler yapabildim, ama yinede istediğim seviyede değilim, az daha zaman ve para gerekiyor. Onlarda yavaşladı iyice  :duvar:

4 Lastik Continental hepsi parçalandı, iki yan lastikler parçalanmıştı kopup saçıldılar etrafa; diğer önlerde kalan ikisi de geçen hafta telleri çıkana kadar bittiler sadece yanaklardan. Rot ayarlarına baktım, tamam hafif kaçıklık var ama 13 ayda tamamen yok oldu lastikler, yazıklar olsun diyorum, çok güzel tutunuyorlar lafım yok, ama daha dişleri duran lastikler yanaklarından bitti, inanılır gibi değil. Şimdi 4 tane çıkma lastik ile devam, Birde çalıştığım yerde 3. köprüye bağlanan yeni otoyol inşaatı başladı, bütün yollar berbat, gidip lastik alasım yok.  Az daha bitirsinler kumho falan alacağım sanırım.

Ön uzun aks, iç kafası içten kırıldı... komple aldım, bu sefer diğer kısa aks içten kırıldı, uzun aks dıştan kırıldı, katır kutur gidiyorum. Bir daha bu şekilde aks almayacağım, Muhtemelen komple vites kutusu büyütüp, akslarıda değiştireceğim, araştırmaya devam,

Bunları yazınca düşünebilirsiniz. Emre kardeşim hergün roll & drag falan yapıyorsun herhalde diye. Ama şu anda araç max 200HP civarında, ve hiçbir zaman lastik yakmam artistik hareketler yapmam, basarım  o kadar.  ve bir basma videomuz var sonunda,

You are not allowed to view links. Register or Login

Can sıkıntısından denemiştik bunu, yanımda 115kg arkadaşım ile ....

Şimdilik bu kadar, ama projem bitmedi. Frenler, Jantlar, Lastikler, Yazılım dan sonra, gitme durma sorunu bitince, makyaja başlayacağım..  :yukari-ok:
Turbodan mı kaynaklı be basınç ayarlayamama sorunu var yazılımdan mı acaba veya kerkinmemi yoksa benmi yanılıyorum

Coure Sportivo

COURE SPORTİVO

emre2blue

Alıntı YapTurbodan mı kaynaklı be basınç ayarlayamama sorunu var yazılımdan mı acaba veya kerkinmemi yoksa benmi yanılıyorum.

Yanılmıyorsunuz, yazılım berbat durumda, bakmayın bu şekilde bastığıma bir kerelik birşey bu kaç aylık zamanda. Haritalar gerekli yakıta göre düzenlenmemiş, Kaç bar bastığını bile bilmiyordu araç, MAP ve MAF sensörünü büyütüp o şekilde düzenlemelere başladım. Ayrıntı verip çok kafa karıştırmak istemiyorum ama, Birkaç ciddi insandan da yorum aldım. En kısa zamanda yazılımı düzeltmeye çalışıyorum. Overboost var. Basınçta salınım var. 200km üstüne çıkamıyor araç hemen hata veriyor. Gerekli gereksiz birçok yer ellenmiş. Dyno üstünde 260+ HP verdi ama, "ilahi güç" diyorum artık ona :-X, Yinede çok mutluyum, eğer bu yazılımla bu gücü veriyorsa doğru yoldayım demektir. 8) Sadece sabır. Siz siz olun bu şekilde yapılan projelerde ilgili birini bulmak gerekiyor. Ve en önemlisi bu işi yapmış birine gitmek lazım.

emre2blue

Günaydın... çok gerilere kaçmış benim konu, e tabiki öksüz bıraktık buraları.. Yakında dilerim yeniden güncelleme çekeceğim.. birçok şey oldu araba hakkında, bazı arkadaşlar biliyor, ama burada da kaydımız olsun. Ne demişler "Laf uçar, yazı kalır"  :)

  Yakında görüşmek üzere, iyi olun, mutlu olun.

qrkmtp

Merakla bekliyorum :)

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


umitkilic

Ön taraftan yer ayırdım,bekliyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

emre2blue

Merhaba

bir baktım da yazacak o kadar çok şey birikmiş... Nereden başlayayım nasıl yazayım derken, Basit bir liste yaptım. buna istinaden yine zaman sırasına göre yazacağım.

Geçen yaz sürekli hatalarla uğraşarak geçirdim. Bir türlü basınç tutmuyordu. Tam emin olamıyordum, Boost 1.6 bar olarak talep edilmiş ama benim VNT sistemim bir şekilde 2 bar 3 bar, aklına ne gelirse basıyormuş, EGT değerleri garip herşey bir garip gidiyordu. Oturup bir yerden başladım. Forumları geze geze bu mahluk neden bana böyle şeyler yapıyor diye baktım sordum öğrendim. Ayrıca Dostlarım sayesinde cesaret alarak ilk adımları attım. MAP sensörünü hemen değiştirdim. 4 Bar MAP sensörünü kalibre edip yazdıktan sonra iş 80mm Büyük MAF'a geldi. Onu da kalibre edince, artık datalog aldığımda daha mantıklı şeyler görür oldum.  O sırada tabiki kendi işimi de yapmak zorundaydım, sürekli çalıştık durduk.

Bir ara arkadaşım Alper Akdeniz aradı "Geliyorum yanına, yeni oyuncaklar aldım bir bakman lazım" dedi. 330mm Alfa 156 GTA disklerini almış, Brembo Kaliperleri almış poryayı komple sökmüş, 17" Jant Lastik bagajda,

- Bunları arabaya takacağım, bana hemen bir aparat yapman gerekiyor..
- Tamam Sorun yok,
- Disklere desen de istiyorum.
- Tamam Sorun yok.

gibi basit bir konuşmadan sonra. ortaya çıkanlar :
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login


Bu arada bende Dururmuyum, hemen kendime de brembo siparişini verdim. Ödemeler yapıldı, yurtdışından kargom geldi. ve güzeller güzeli 330mm Brembo Kaliperlerim.
You are not allowed to view links. Register or Login

İlk iş hemen temizlik oldu tabiki. Orjinal Boyasını iyice çıkarmak istedim. Paslanmaz çubuklar hemen temizlendi.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Bu arada işim gereği Libya'ya gittim,  biraz orda kaldıktan sonra geri geldim. Ama araba bana kızmıştı artık. O sıralarda sürekli su eksiltmesi yapıyordu, hele gazlarsam günde yarım litre suyu içiyordu. Hararet yükselmemişti, ama her yeri kontrol etmem biraz zaman aldı tabiki, En büyük korkum kapak çatlamış olmasıydı. Geri kalanlar pek de korkutmuyordu beni. Ve Libya dönüşü kendimi hazırladım. ilk iş kapak hemen açıldı. Bu arada bu işlemleri güvendiğim bir abime bıraktım. Çünkü Türkiyede olmadığım zamanı telafi etmem gerekiyordu. İşlerim yoğundu.

Onlarda ilk iş kapağı açtılar. Ve Yarı mutlu son... :D Conta yanık.. İnsan conta yaktığına sevinebiliyormuş.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Peki 40.000km Kullanmışım bu arabayı motor yaptığımdan beri, Contayı nasıl yaktım ??? Ben Roll yapmam, Drag Yapmam, Hızlı kullanırım yalan yok. Ama nedir bu olay diye derinlere indim. Ve neler buldum neler....
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Pistonlara Baktığınızda çok garip bu desenler birşey demeye çalışıyorlar bana... Avrupa Forumlara yumuldum hemen, JTDM gurularının telefonlarını çaldırdım. Facebook Grupları çılgına döndüler.
Kimisi Avans diyor. Kimisi Enjeksiyon Açısı, Kimisi Enjektör Pulu kalınlığı diyor. Kimisi yakıt basıncı diyor. Belki hepsi aynı anda doğru, belkide biri doğru. Ama olan olmuş, Son kanaat, Bakır pul kalınlığı, avans olarak kaldı..
Hemen tabiki ölçümlere başladım:

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Ölçümden de görüldüğü gibi gelen bakır pullar 1.5mm. Ben tabiki bu işe biliyorsunuz kendi başıma girdim, kimse bana demedi ki JTDM 2mm Pul kullanır diye. Enjektörcü abimiz sağolsun katalogdan bakmamış sanırım, Yapıştırmış bize 1.5mm pulu. Bizde sürmüşüz eşek gibi 40.000km..

Kapağı hemen maslak'a götürdüm. Burada çatlak testine soktum, oradan hemen götürüp taşlanması için rektefiyeye bıraktım. Kapağı kontrol ettik ve 0.10mm gibi bir çarpılma olduğunu gördü ustalar. Bu arada valflere verildiğini düşündüğüm açıların aslında verllmediğini söylediler bana. Üzücü tabiki, Siz sanıyorsunuz ki valflerde milyon derece açı var ucacak bu araba, ama mastarla bir bakıyorlar standart bir işçilik... :( 

Neyse Kapağı aldım pırıl pırıl. 0.15mm taşlandı kapak..
You are not allowed to view links. Register or Login

Bunlar yapılırken tabiki, uzun zamandır beklediğim bir işi yapıyorum. EGT, EMAP sensörüleri için yer hazırlığı ve Manifoldun sarılması. EGT sensörünün ucunu olabildiğince ortaya doğru çekiyorum ki iyi bir ölçüm yapsın.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Hemen sonrasında Manifoldu sarmaya başladık. O sırada işim olduğu için ve el becerisine %100 güvendiğim arkadaşım Suphi bana yardım etti.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Ve işlem bitince üstünü 900C'den fazla sıcaklığa dayanabilen boya ile kapladık. Bu hem daha sıkı olmasını hemde dış etmenlerden kolayca bozulmamasını sağlayacak.
You are not allowed to view links. Register or Login

Bunları yaparken arkadaşım arıyor ve madem araba sökük sana bir iyiliğim olsun. Elimde GTB-VKLR için seramik rulman var. Almak ister misin? :cool:  Hemen İstanbula uçuş yaptım Rulmanı aldığım gibi FeKanın yanına, ama çok meşgul oldukları için başka bir yere gitmek zorunda kalacağımı anladım. O sırada hemen MaxiGauge Hakan abimin yanına uğradık,
You are not allowed to view links. Register or Login

Güzel Sohbet ve çaydan sonra hemen ikitelli'de Atak Turbo'ya gittim. Hemen işleme aldık. ve gördüm ki orjinal rulman neredeyse dağılmak üzereymiş. Ama yine de boşluk balans v.s. hiçbir şeyi yoktu. VNT palleri çok iyi durumdaydı.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Bizim Bebek duruyor ortada...
You are not allowed to view links. Register or Login

Turbo ile işlem bitince Silivriye dönüp bütün malzemeleri garaja teslim ettim ve beklemeye başladım. Araba 4-5 gün sonra toplanıyor ve teslim almam için beni çağırıyorlar. Gidip baktım, durumları iyi, hemen sürüp eve doğru geliyorum.

emre2blue

Araba müthiş olmuş gözlerime inanamıyorum. Puldan mıdır? Seramik Rulmandan mı? Alt devirler süper canlandı, Üstler süper. Ses Süper. Ağlıyorum sevincimden. Cidden 40HP gelmiş sanki. Ama birşeyler var halaaa. içim rahat değil. Sargılar yanıyor, müthiş bir koku, arada bir mazot kokusu geliyor. Turboyu boyadıkları için turbonun boyası yanıyor, falan. deli durumdayım, ama en önemlisi, kapak altında bir yerden sürekli bir ıslaklık geliyor. baştan düşündüm, araba daha yeni toplandı. Sıvıların akması normal. Ama 3 gün oldu hala bir ıslaklık var. İşlerim de çok bakamıyorum falan kuduruk bir hafta geçirdim, yavaş yavaş kullanıyorum falan.

Basarsam ıslak, basmazsam kuru kalıyor kapağın etrafı. Sanki contayı sıkmayı unutursun yaa, kapak arasından su sızıyor gibi. Ama su da değil. yağ hele hiç değil. Cesaret edip yaladım, ve bildiğin mazot bu ... :mad:
arabaya dikkatli bakınca bir de ne göreyim...

You are not allowed to view links. Register or Login

Bildiğin Rail bar girişi yalama yapılıp bırakılmış. Basınca dayanamayıp aradan fışkırıyor...
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Tabiki bunu görünce aracın her yerine bakar oldum. İçimde bir alev yükseldi kulaklarımdan fışkırdı resmen. Rail barı söktüm çıkma çok pahalı geldi bana bende girişi hemen kesip kendim yeniden yaptım.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login


Bu sırada başka yerler bakıyorum Muhabbetinden çıkanlara bakın...
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Gittiğim yer senelerdir gittiğim yer. Tanıdık olunca sanırım böyle oluyormuş dedim. Ve ilişkimi komple kestim. Bunları söylemedim bile. Yaşlarından dolayı saygımı eksiltmeyeceğim. Artık sokaklarından bile geçmem. Teşekkür ederim kendilerine.  Onda emek verdiler. Belkide bana sabretmek zor geldi. Öyle bir şeyler yapalım buna bir daha gelmesin dediler sanırım. Modifiyeli birşey görünce insanlar değişiyor çünkü.

Tabiki bütün problemleri çözdüm. Ama zamanım ve paramdan oldum. Bu arada Enjektörlere baktırmak için Çorluya götürdüm arabayı , tekrardan IMA kodu üretilmesini istedim. 40.000km 'de birşey oldumu diye. Ordaki arkadaşlar da sağolsun enjektörleri yanlış kodladılar. Tekrar düzeltmeleri 5 günlerini aldı. :mad: O hafta sanırım banyo ile problemler yaşadım.. :) anlamadım bu işleri. İnsanlar Ustalıklarını unuttular sanırım. Türkiye için ayıp diyorum.

emre2blue

Araç tabiki problemlerini aktarmaya devam ediyordu.. Bu seferde kızdırmalar garip davranmaya başladı. ve Tabiki hemen her yeri söktüm..
You are not allowed to view links. Register or Login

Videoda görüldüğü gibi araç çalıştıktan sonra bile Kızdırma yapmaya devam ediyor bujiler. Baştan çok garibime gitmişti. Ama normal olduğunu anladım. Çünkü o sıralar hava sıcaklığı sıfır'a yakındı.
Baktımki, Kızdırma soketleri hep kırık ve eski, hemen onları yeniledim.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Birazda Makyaj yaptım. Kapak su çıkışını temizledim boyadım ve düzelttim. Şimdi daha güzel duruyor.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Ve Kışın olmazsa olmazı. Kış lastikleri. Eski lastiklerim artık semi-Slick olmuşlardı zaten. Bulabildiğim en iyi lastiği sipariş verdim ve taktırdım.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Ve artık neredeyse mutlu sona yaklaşıyoruz. Artık yazılım kısmındayım, sürekli olarak dosya yükleyip duruyorum, eksen açıyorum, yakıt veriyorum, basınç veriyorum, yardımlar alıyorum, Hata listelerini temizliyoruz, sadeleşiyor herşey.
ilk ciddi datalog'ları 2.2 Bar'da alabildim. Çok mutlu bir gündü. Sonra verileri inceleyip yeni dosya hazırladık, ve basitçe 2.4 Bar'a çıktık. Bu arada VNT 'yi de test ediyoruz. Artık eskisi gibi hata vermek yok. 3.7 Bar Basmak istemek yok. Düzgün yakıta karşılık düzgün Boost talep ettiğiniz zaman VNT kendisi yapışıyor işi. ve 2.4 Bar - 110mm3 yakıtla şimdilik yürüyorum. Tabiki hala ciddi temkinliyim. gün içinde ne zaman bulsam datalog alıp ayar yapıyorum. Artık sona yaklaştık. iyi bir eğitim oldu benim için.....

You are not allowed to view links. Register or Login

Konuyu bu günlük bitireyim. Artık herşey gerçek zamanına oturdu. Umarım seyirden zevk almışsınızdır. Ben sabırla bitireceğim günü bekliyorum. ve Güzel güzel süreceğim günleri... Ama aklım hala dolu dolu düşüncelerle.


PS: 330mm Diskleri aldım. Resimlerini bulamadım telefonda. Ama desenimi seçtim:
You are not allowed to view links. Register or Login

Herkese iyi geceler. İyi uykular. :heyoo:

Alsift140

Bize de sizi ayakta alkışlamak düşer. tebrikler çok güzel ve mutlu sonla biten, son derece çılgınca bir projeden anlınızın akıyla çıktınız, Türkiye de bunu yapabilecek nadir insalardansnız her baba yiğidin harcı değil gerçekten.

HTC 10 evo cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login
Bize de sizi ayakta alkışlamak düşer. tebrikler çok güzel ve mutlu sonla biten, son derece çılgınca bir projeden anlınızın akıyla çıktınız, Türkiye de bunu yapabilecek nadir insalardansnız her baba yiğidin harcı değil gerçekten.

HTC 10 evo cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

videolar neden link olarak görünüyor sadece ? nasıl eklemem gerekiyordu ?

Alsift140

Tapatak tan giriyorum link olarak görünmüyor, gayet ön izlemesiyle görünüyor

HTC 10 evo cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ekerem

En zevk alarak takip ettiğim konu. Allah sabrınızı hiç eksiltmesin. İnanılmaz bi tecrübe sahibi oluyorsunuz Türkiye ustaları yüzünden  :)
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

specialistAlfisti

Harika işler elinize sağlık.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

'04 156 1.6 TS. (2011-18)
'11 Giulietta 1.6 JTDM  (2017-...)
'07 GT Q2  (2018-...)

Cuore Sportivo

ekdellal

Alfa'sına binip sadece depo bittiğinde mazot dolduran, 40 yılda bir de, olsa olsa yağ değiştirten biri olarak kendimden utandım . Tebrikler, keyifli sürüşler.

Sent from Mi 8 6/128 via Tapatalk
"Tırtılın kaderi kelebek olmak ve güzel ölmekdir"


Alfadanadam

Müthiş bir güncelleme olmuş. Keşke sayfalarca olsa da okusam dedim. Tabi kesenizi düşünerek bu duadan vazgeçtim :₺


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

emre2blue

Keseyi unuttum artık. Mesai paralarını onun kasasına atıyorum.  :))

qrkmtp

Paylaşımlarinizi okumak müthiş keyif verici her nekadar sizin için hem zaman hem maddi kayıp yaratsada muhteşem bir iş yapıyorsunuz.Sizi tebrik ediyorum ve bu alfanin son halini inanılmaz merak ediyorum.Ama video falan kesmez canlı görmek hatta mümkünse yolcu koltuğunda görmek gerek.Bu alfaya bana kalırsa artık maddi bir değer biçilmesi pek mümkün değil.

POCOPHONE F1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Doğa Tosun

"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

umitkilic

Yeteneğinizi ve emeğinizi kıskanıyorum.heyecanınız hiç eksilmez inşallah


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

devirsever

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

coyote

You are not allowed to view links. Register or Login, siz bütün işlemleri bitirip, tüm sorunları da hallettikten sonra, bir 2.4 jtdm alıp, "aynısından ben de istiyorum" diye kapınıza dayanmayı düşünüyorum :)

Tekrar elinize sağlık, Tech'den ve buradan takibe devam.  :yukari-ok:

devirsever

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login, siz bütün işlemleri bitirip, tüm sorunları da hallettikten sonra, bir 2.4 jtdm alıp, "aynısından ben de istiyorum" diye kapınıza dayanmayı düşünüyorum :)

Tekrar elinize sağlık, Tech'den ve buradan takibe devam.  :yukari-ok:

Benimde aklimdan gecmedi degil valla  :D

GT q2 de olur
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)