Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre2blue

Biraz yorgun düştüm, bakamadım pek, herkese iyi niyetlerinden dolayı teşekkür ederim. Umarım düzgünce sonuçlandırıp tadıyla binebilirim uzun süre.

You are not allowed to view links. Register or Login

AutoTechnicTurkey grubundan arkadaşılarım sağolsunlar sürekli bana takılıyorlardı. Onların hatrına bir "meme" yapmıştım onu da paylaşmadan duramayacağım...

emre2blue

Herkese merhaba, uzun zamandır ortalıkta yoktum, işler yoğun, zamansızlık derken arada birçok iş halletmişim ama yazamamışım buralara, şimdi bir zaman sırasına koyup anlatayım bakalım neler geçti başımdan:
Basınçlar falan iyi, sıkıntı yok, Bulgaristan'a gitmeden önce rahat rahat gezerken, bir gün baktım ki, Su kabı yağ olmuş, Kara kara düşünürken acaba gene kapak mı contamı derken, yağ soğutucusundan başladım sökmeye,

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Yağ soğutucu peteği delinmiş ve Su ile yağ birbirine karışmış. Orjinal Yağ soğutucu 2500-2750TL arasında değişiyor ve kimsenin elinde yok. Azıcık karamsarlık bastı, ama çaresizlik yok tabiki.
Opel Parçası satan bir abimizi aradım. Aynı soğutucu onlarda da var. Sadece Su giriş/çıkışı soketli. Hemen aldım onu 1400TL'ye hortum başlarını kestim, Benım arabaya uyarladım. Taktım olay bitti.
Artık Birdaha bozulursa hem kolayca parça bulabileceğim. Hem de ucuz :D

Bu arada Motor Suyuna baktıkça garip parçalar görüyorum, Thermostat için bazı şüphelerim vardı. Onu da hemen sipariş ettim ve söktüm. Tabiki yanılmamışım. Çeşme suyu kullanılmış sanırım son toplamada.
Sudaki kireç antifiriz içinde kristalleşmiş ve bildiğiniz taş toprak geziyor motor suyu içinde.


You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
"
Tabiki Motor Yağı, Filtresi ve Motor Suyu değişti. Yağ olarak artık Motul yerine Liqui Moly kullanmaya karar verdim. Biraz araştırdım ve basmaya, zorlanmaya iyi dayanması için "Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40" seçtim.
You are not allowed to view links. Register or Login

Şu ana kadar bir problem görmedim. İteceklerle ilgili de bir ses sorunu çıkarmadı.

emre2blue

Hedef Artık Bulgaristan, Vize işlemleri tamam, ve Hemen yollardayım, geçişte biraz rüşvet falan neyse gitti "SprintAutoServise" Ama pek bir malzeme hazır değil. Geleceğim 2 hafta öncesinden söylenmişti ama Radostin arkadaşımızın başına gelen talihsiz ve zamansız bir olaydan ötürü aklı başka yerdeydi. Bir haftam boşa gitti diyebilirim. Yani bunca planladığım şeylerin anca yarısını yapıp geri geldim. Çünkü fazla dursaydım bile ilerleme olmayacağı belliydi.
Oradayken 330mm Brembo Kit'i tamamladım.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

CNC'de desenleri vermiştim zaten gitmeden önce ve Kaliperleri eski kötü boyasından temizlemiştim:
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Bu arada R80 pompamı taktırdım :
You are not allowed to view links. Register or Login

Orda bir de yazılım teklif etmişlerdi. Dedim tamam hemen, görelim marifetini : Tekerde 257HP aldığımı söylediler. Videolar var fakat onları koymayacağım. Çünkü öyle kötü yazıldı ve isteksizce yazıldı ki 3-4 gün sonra bulgara giderken ki son yazılımına geri döndüm. Yani Kendisine 380HP aldıran yazılımcı arkadaş 300 Euro istemişti benden ama o parayı alamadı malesef.
You are not allowed to view links. Register or Login


Orada asıl en çok istediğim şey F40 vites Kutusunu takmak idi. Ama o da olmadı. Çünkü Alt kulağı yapamayacaklarını, zamanları olmadığını falan söyleyip kestirip attılar. Keşke gümrükte izin verselerdi de getirebilseydim.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

ve Artık Türkiyedeyim. Aklımda kalan fantazi işlerim vardı. MEsela AFR sensörü bağlamak gibi: Hemen atıldık işe Downpipe söktüm Hemen bir delik ve LSU4.9 sensörümüz hazır:

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

IAT hep problem oluyordu bana, Bulgaristan da Dyno Da bile 62*C max IAT görüyordum ki bu çok yüksek bir değerdi. Ondan dolayı yeni ön radyatör siperiş verdim ve yaptırdım. Eskisinden 3 kat daha kalın ve akış direnci daha az. Bu şekilde su pompalama hızım hem artacaktı, hem de su kapasitem artacaktı.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login



Aklımda olan bir diğer iş ise yaza hazırlık. Artık Yaz-Kış lastik değiştirmektense, Jant-Lastik çift yapayım kendim değiştiririm demiştim. Yeni lastik ve Yeni Jant Siparişini geçtim.
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Jantlar OZ Racing Hyper GT - 17x7,5J 17" 'ten büyük olmasını istemiyorum, aks ve vites kutusu sağlığı açısından. Siparişi geçmemden 2 ay sonra elime ulaşabildiler.
You are not allowed to view links. Register or Login
Takmayı denedığımızde ise tam bir acı ve hayal kırıklığı. İçinden çıkan kağıtta Brembo Kiti kullanan 159'da kullanılmaz Spacer lazım diyordu. Ben de fazla uzatmadan hemen arayışlara başladım. FG Spacer ile anlaşıp siparişi verdim. bana 8mm yetiyordu ama Posyanın yapısı yüzünden 12mm'de daha ince yapamadık.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Jantları artık takabildik. Arabayı hemen bir temizledim ve birkaç resim çektim.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Bu arada kaç senedir aklımda olan ve görüşemediğim yazılımcı arkadaşımı aradım ve başlıyoruz dedim... İlk dosya geldiğinde aklıma inanamadım. Alt devirler canlandı. Gidiş muhteşem oldu. Herşey düzeliyor artık dedim içimden ama hala eksiklerimiz vardı.

Bulgaristanda Taktığımız büyük depo pompasından şüphelendim ve tekrardan söktüm, kendim daha iyi düzenlemedim ve yerine Taktım:

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Arada datalog'lar gönderiyorum, aracın gidişine bakıyoruz falan. Ama Bir problem hep yerinde duruyor : IAT  ve yanında bir arkadaşı daha ortaya çıktı. AirMassFlow = MAF okuması.
o kadar datalog almıştık ama kimse dikkat etmiyordu. Başka JTDM proje arabalarını kontrol ettiğimizde akışın az olduğunu gördük. IAT tabiki bu kadar fazla olunca problemlerini birlikte getiriyordu. Ama MAF 'ta bozulmuş olabilirdi. Hemen işe başladık. Turbonun önü komple söküldü. MAF ve hortumları yıkandı. Karter havalandırmasının ortamı kirlettiğini görmüştüm. Onun için yeniden bir Oil Catch tasarlayıp yaptık bir günde. Biraz uyduruk oldu ama denemelik napalım.

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Dumanı Test etmek için biraz video çekmiştim:

emre2blue

Datalog'lara bakıyoruz, MAF sağlam herşey sağlam ama akış hala düşük. ve %20 bir kayıptan söz ediyoruz.  Bu aralar iş yoğunluğum artacak ve Ailem ile zaman geçirmem gerek bir durumla söz konusu kalacağım için radikal bir karar verdim. Sulu Coolar'ı söküyorum. ve Yeni bir Kapak + Orjinal Emme Manifoldu'na döneceğim. 

Yeni Kapak hemen geldi :

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Bu portlara bakıyorum da nasıl olurda bu portlar 380HP geçirir aklım almadı. Ama onu da yapacağım. Çünkü 2016 bu araca başladığımda portların bizi tuttuğunu düşünüyorduk ama şimdi tam tersi çıkabilir. MaxFlow ile görüştüm. Mevcut kapağı söktüğüm zaman bir flow test yapacağım. Bakalım neler çıkacak.

Ve Yeni Intercooler'ı aldım. Exclusive Garaj Bilal arkadaşım sağolsun, Elinde varmış 8.5 Lt HG MotorSports'un HF Series Modeli = 550x240x65mm
You are not allowed to view links. Register or Login

Ve Bu arada arkadaşım Suphi Israrla arabayı Dyno yapmamız gerektiğini söylüyordu. Kırmadım onu, Son yazılımı ben de merak ediyordum. Bu hafta Perşembe günü Maslak'a gittik. Hem Intercooler 'ı aldık hemde Dyno'ya çıktık. İlk tercihim herzaman Mustang Dyno idi ama sanırım problem vardı, yada beni beğenmediler :confused: Paşaoğluna gittim sonra orda da Dyno üzerinde araç vardı ve tamir ediliyordu o gün ve en az 1-2 gün daha ordan inmesi mümkün değil gibiydi. Maşallah içeride iş çok :icon_tup: Bende dönerken [MENTION=4372]Maxi[/MENTION] abimi aradım, sağolsun bana :" PowerShop dyno var yakınlarda oraya gidebilirsin" dedi. Hemen uğradım ve bir ölçüm aldık.


You are not allowed to view links. Register or Login
282HP/528Nm Tork verdi. O sırada bende yan koltukta Datalog alarak test ettik. IAT 65*C ye kadar çıktı tabiki.  Bu eski setup'ın ulaşabileceği max noktalardan biridir. Bundan sonrası boşa duman atacak. Dyno'daki dumana bakabilirsiniz. Ne kadar az olduğuna.


Yakında İlk önce Intercooler Takarak bir daha deneyeceğim. Bakalım ne olacak. Sonrasında da Kapak değişecek ve Stok Emme + Stok Kapak ile test edeceğiz. Bakalım %20 ek kazanç gelecek mi ?


Ve Son olarak Bonus Video: Datalog Sırasında bastığım zamanlar. IAT kimbilir nerede Hafif bayır yukarı.


Benden şimdilik bu kadar. bir yere çıkmam lazım yine aklıma birşey gelirse yazarım. :heyoo:

umitkilic

Yakın olsaydık da çıraklık yapsaydım sana

Redmi Note 4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


crown063

You are not allowed to view links. Register or Login
Jantları artık takabildik. Arabayı hemen bir temizledim ve birkaç resim çektim.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Bu arada kaç senedir aklımda olan ve görüşemediğim yazılımcı arkadaşımı aradım ve başlıyoruz dedim... İlk dosya geldiğinde aklıma inanamadım. Alt devirler canlandı. Gidiş muhteşem oldu. Herşey düzeliyor artık dedim içimden ama hala eksiklerimiz vardı.

Bulgaristanda Taktığımız büyük depo pompasından şüphelendim ve tekrardan söktüm, kendim daha iyi düzenlemedim ve yerine Taktım:

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Arada datalog'lar gönderiyorum, aracın gidişine bakıyoruz falan. Ama Bir problem hep yerinde duruyor : IAT  ve yanında bir arkadaşı daha ortaya çıktı. AirMassFlow = MAF okuması.
o kadar datalog almıştık ama kimse dikkat etmiyordu. Başka JTDM proje arabalarını kontrol ettiğimizde akışın az olduğunu gördük. IAT tabiki bu kadar fazla olunca problemlerini birlikte getiriyordu. Ama MAF 'ta bozulmuş olabilirdi. Hemen işe başladık. Turbonun önü komple söküldü. MAF ve hortumları yıkandı. Karter havalandırmasının ortamı kirlettiğini görmüştüm. Onun için yeniden bir Oil Catch tasarlayıp yaptık bir günde. Biraz uyduruk oldu ama denemelik napalım.

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login


You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Dumanı Test etmek için biraz video çekmiştim:

Gerçekten başarılı olmuş çok hoş. 19" ti jant ile 19" oz jant arasında 4kg ağırlık farkı var. Alt takımda lastik başı ciddi bir fark. Bu yüzden ti jant dan vazgeçtim oz jant alacağım 19". Güle güle kullanın çok yakışmış jantlar.

emre2blue

Sağolun, Daha hafifini alabilirdim ama, köy yollarında olmazdı.

Doğa Tosun

Araba muhteşem gidiyor eğim tırmanmasına rağmen. Mükemmel. Maşallah. Forumda 2 sticker yapıştırıp cilalı şampuanla yıkayıp EMEK VERDİM diyen lastik parlatıcıları görseydi keşke; emek budur. Kolay gelsin.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login
Araba muhteşem gidiyor eğim tırmanmasına rağmen. Mükemmel. Maşallah. Forumda 2 sticker yapıştırıp cilalı şampuanla yıkayıp EMEK VERDİM diyen lastik parlatıcıları görseydi keşke; emek budur. Kolay gelsin.

IAT düzelsin daha da iyi gidecek. Yeni Intercooler Montajı bitti.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

specialistAlfisti

İntercooler montajı sonrası IAT değerlerindeki değişimini, sulu ile kıyasını merak ediyorum. Sanırım daha sonrasında basıncı açmayı düşünüyorsunuz. İlgiyle takipteyim. Kolay gelsin  :alfisti:
'04 156 1.6 TS. (2011-18)
'11 Giulietta 1.6 JTDM  (2017-...)
'07 GT Q2  (2018-...)

Cuore Sportivo

emre2blue

Şu anda Ambient +35*C civarında görüyorum 4. vites + 5.vites sonuna doğru. Bunun Ambient+15*C - 20*C ile sınırlamaya çalışacağım. Basınç işine gelirsek'de açmayabilirim. Şu anda 2.5Bar'da yürüyor. Verimsizlikler gidince gelecek Beygirlere bakacağım. Belki 2.7 Bar'da sabitlerim... Hep birlikte göreceğiz. Datalog herzaman alıyorum zaten. Aradaki fark hemen ortaya çıkacak.

erdem1904

1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

devirsever

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

ealprsln

suludan kuruya dönmek bence en güzel kararlardan  8) bundan sonraki adımların sizin için çok daha kolay geleceğine eminim...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login
suludan kuruya dönmek bence en güzel kararlardan  8) bundan sonraki adımların sizin için çok daha kolay geleceğine eminim...

Yapmak istemediğim birşeydi aslında. Biraz gayret ile düzelirdi inancı hala aklımda. O da başka projelere kaldı diyelim. Yada düşük basınç kullanacak bir proje için satılığa çıkartırım. Az bir gelir elde ederim belki... Kullanılmaz değil sonuçta..

Tolga033


emre2blue

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Evet, cooler bağlantısı bitti ve arabayı tekrardan çalıştırdım. Son borulama değişecek bu arada. Belki Kapak ve Emme Manifoldunu değiştireceğim. Ondan dolayı fazla kasmadım.
Bu cooler ile IAT = ambient + 17C oldu. 4. vitesi bitirip 5. vitesin ortasında kestim gazlamayı, Önüme araba çıktığı için. Ayrıca tampon sökükken de bastım. Ozaman da +19C verdi. Belki 5. viteste daha fazla gittiğim içindir. Bu da demekki tampon çok iyi hava alıyor. ve Soğutmaya zarar vermiyor.  8)
Basınç kalkmasında az bir gecikme hissettim bu arada. Ama halimden memnunum. En azıdan basit bir sistem oldu. Keşke ötekisini düzeltmeye çalışsaydım diyorum halaa.  :kahve:

Gelen soğuk hava sayesinde emebildiğim hava miktarı ve verim %9 arttı. Şimdi daha güçlüyüm ve duman azaldı.  :rock: Şimdi yeni kapak için malzeme bekliyorum. Onlarda gelsin bakalım neler olacak.  :serefe:

specialistAlfisti

 Resimlere sıradan bakarken tam ''custom direksiyon hidroliği soğutucusu acaba intercoolerin görünüşünü olumsuz yönde etkiler mi'' diye düşünürken bir sonraki resimde arkaya ama hava akışı açısından da iyi bir yere aldığınızı gördüm.  :alkis:
IAT çok iyi şu aralar hava durumunu da düşünürsek.  :rock:  Harika iş  :clover:
'04 156 1.6 TS. (2011-18)
'11 Giulietta 1.6 JTDM  (2017-...)
'07 GT Q2  (2018-...)

Cuore Sportivo

emre2blue

Haklısın. Onu en son yaptığımız için ilk resimlerde tel ile bağlı tutturulmuştu. IAT daha iyi olacak. Şimdi Spray Nozzle buldum. Pompa var zaten. Bagaja bir tank lazım o kadar. Yazın sıcağında süper olacak o zaman  :rock:

emre2blue

Merhaba herkese, İyi pazarlar. bayadır yoktum ortalıkta iş güç derken, bir talihsizlik eklendi başıma.

You are not allowed to view links. Register or Login
Bu gördüğünüz arkadaş, dönülmez tabelasından dönerek karşı şeride geçerek bana vurmayı başardı.

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

İşe doğru gidiyordum. Adamı görmüştüm, aptal hareketler yapıyordu ileride. Yavaşladım iyice kaçtım kenara. O da bir anda durdu. Beni gördü, aradan kaçıp kurtulayım dedim ama bir anda onun gaza basmasıyla arabama saplanması bir oldu. Neyseki ben 20-25 ile gidiyordum emniyet şeridinde. Ama onun ağırlığı yetti, gerekli hasarı vermek için. Bariyere sıkıştırması için. 50 gündür araç Tamirdeydi. Sigorta ve expertizle uğraştık bolbol, PERT'e çıkmasın diye. Motorda yürüyende hiçbirşey yok. Kapı bile açılır kapanır durumdaydı. Çekiciye arabayı çalıştırarak bindirdim indirdim. Ama Kaporta hasarlıydı.

   PERT lafından'da nefret ederim. Üstüme bulaştı birkere. Herşeyi orjinal seçersek 30.000TL'nin üstüde fiyat çıkıyordu. Sigorta'da tabiki pert yapalım bitsin gözüyle baktı olaya. Ben de bırakmadım tabiki. O kadar uğraşmışım. Benden başkası binmez zaten. Allah sattırmasın. Çıkma parça ve yan sanayiler ile arabayı topladım. 10.000TL malzemeler tuttu. Arabayı komple boyattım bir de. Eski boyayı komple kazıdılar. Astara kadar indiler. Göçükleri düzelttiler. Olabildiğince en az macunla kurtadılar işi. Tavan dahil boyattım.  Azcık resim koyayım.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

Astarın kuruması için yaklaşık bir hafta dışarıda bekledikten sonra bir hafta daha beklendi. Sonrada hemen boyanıp montaja başladılar.

You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Orjinal Jantları da Düzelttiler ve Boyadılar tekrardan.
You are not allowed to view links. Register or Login

Birkaç Boya hatası ve Tamponda plastik yerleştirme hatası haricinde iyi. Onları da ne kadar söylesemde bir kulaktan girdi ötekisinden çıktı. Adam kar etmedim muhabbetinde zaten. Küçük hasarladan çok para kazanıyorum. Senin arabanla uğraştık falan muhabbeti açtık. Tipik insan. Daha laf demiyorum burda. Diyeceğimi ustalarına dedim. 4 saat ön tamponu kesip biçince çamurlukları ayarlayınca oldu. Bu yaşta kaportacı da olduk..  >:( ama onlardan iyi yaptım  8)


You are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or LoginYou are not allowed to view links. Register or Login

2 yeni far'da aldım ama onları daha takmadım. Şimdi biraz parasal olarak toplarlanıp, projeye devam etmek kaldı. Herkese iyi günler.

TRSemih

Büyük geçmiş olsun.

Neyse ki sonu güzel olmuş. Elinize sağlık.

:nazar:
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

oguzca

Her şey yolunda giderken büyük talihsizlik olmuş. Allah beterlerinden saklasın. Geçmiş olsun.