Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

coyote

Geçmiş olsun. Sigorta şirketleri pert durumunda, aracın ederinin çok altnda bir ödeme mi yapıyorlar da, perte çıkarma konusunda bu kadar hevesli oluyorlar?

emre2blue

Vallaha bana 40.000TL falan eder dediler. Bende 40.000TL verirseniz arabayı yakarım dedim. 56.000TL civarında sayıp, ona göre hasarlar için ödeme çıkardılar. Toplamdaki bütçem 17.000TL idi. Şu anda ne kadarını kullandılar bilmiyorum. Yakında dosya kapanacak, ozaman expere gidince öğreneceğim işçilik + malzeme toplamını.

specialistAlfisti

'04 156 1.6 TS. (2011-18)
'11 Giulietta 1.6 JTDM  (2017-...)
'07 GT Q2  (2018-...)

Cuore Sportivo

Theillest

Çok geçmiş olsun hocam üzüldüm baya inşallah projenizi aksatmaz bu olaylar :(

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ekerem

Büyük geçmiş olsun bununla kurtulmuşsunuz şükür  :nazar: kırmızı rengiyle Anka kuşu gibi yeniden doğmuş diye düşünelim.
156 1.6 ts
159 1.9 jtdm Q-tronic
159 2.4 Jtdm Manuel

Gouki


Alsift140

Geçmiş olsun, normalde bu kadar emek olmasa kaskonun pert etmesine sevinir bile insan, işte emek olunca paranın değeri kalmıyor, neyseki sonu iyi bitmiş, 10 bini cepten mi ödediniz nasıl oldu?

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


emre2blue

Autoking, AlfaRomeo'dan anlamadığı için parça tedarikinden korktular. Ben kendi cebimden ödedim ve parçaları bir hafta içinde teslim ettim. Dosya kapanınca sigorta bana geri ödeyecek hepsini.

ekdellal

Geçmiş olsun, uğraşılıp hayata döndürülmüş, güzel de olmuş.

martini_lancia

Allah beterinden korusun,cana gelmemesi sevindirici.Alfa Romeo'ya gönülden bağlı olmak böyle birşey olsa gerek,azminiz takdire şayan.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

esdorman

Çok güzel proje,tebrik ederim.Geçmiş olsun bu arada.En güzelini yapmışsınız kendiniz toplatmakla.Ben de geçen yıl yaptım 2,500cc duz vites Forester.Dartolar,pinli blok,maxflow cnc port polish kapaklar ,sti tmıc , blouch 16g turbo ile 360 bg civarı aldık.oem 245 bg'di.Sonra maalesef üzülerek satmak zorunda kaldım.

emre2blue

Herkese tekrardan Merhaba, Çok uzun zamandır Forumlardan uzak kaldım. Bu imageHost olayından cidden yılmıştım. Sürekli kaybolan resimler. Hosting üzerine gelen IP bloklaması v.s. COVID araya girdi v.s. mazeret çok. Şimdi ciddi bir toparlanmadan sonra. Biraz birşeyler paylaşayım. Hemde bugün özel bir gün biliyorsunuz. TV'den uzak durmak için bana da mazeret olacak sanırım. Şimdi Neler yaptık bir bakalım.

Arabama en son bir FORD transit çarpmıştı. Ve toplamıştık ondan sonra. Arabayı sürüyordum sorun yok. Araya COVID girdi. işler sarpa sardı. Bu arada Parasal sorunlar. İş sorunları derken ne bulursam parça toplamaya başladım. Elime geçen büyük bir para fırsatında Bulgardan ne bulursam topladım. Bunun içine Fren diskleri, kaliperler. Vites Kutuları AKS'lar v.s. gibi. Planlamaya başladım 2021 sonunda. İnternette ne bilgi bulduysam ilk iş olarak Vites Kutusunu değiştirmeye odaklandım.  Çünkü Hedefime Orjinal Vites Kutusu ile ulaşmam mucize olurdu. Üzerinde bulunan Vites Kutusu M32 Adında bir Vites Kutusu. Ben bunu 3LT YAĞ doldurarak kırmamayı başarmıştım. AKS'ları da koruyordum hep. Fakat bu narin yapı beni hep tedirgin ediyordu. Şimdi 2.0 JTDM motorda da kullanılan 2.4LT JTDM motorda da kullanılan F40 Manuel Vites Kutusuna geçmem gerekiyordu. Türkiyede bir 2.4LT'den çıkma F40 Vites Kutusu Almıştım. Bulgaristandan da Bir SAAB 9-3'ten çıkma F40 Vites Kutum vardı. İkisi de aynı gibi görünmelerine rağmen Diferansiyel çıkışlarının pozisyonları farklı idi. Üst Bağlama noktaları aynı. Vites seçicileri aynı fakat Diff. Çıkışları farklı.

Burada yaptığım birçok işi Instagram üzerinden resimlemişim. Oradaki sırayı bozmadan gideyim diyorum.
You are not allowed to view links. Register or Login

Vites Kutusunu Sökmek için Traversi Sökmek lazım. Ama Sağ olsun bizden önce sıkan usta öyle bir TORK uygulamış ki. Dönmemesi gereken Kaporta somunları Bozulmuş, Kaportadaki SAClar kopmuş. 30 saniyelik iş oldu size 10 Saat

You are not allowed to view links. Register or Login

Neyseki Oradaki Somunu Kalıcı olarak Kaportaya kaynatmak zorunda kaldık. Ve Traversi sökebildik sonunda. Motorun üstüne de bir Kule yaptım. Bu şekilde Motorun orjinal pozisyonu hiç bozulmadı. SWAP yaptığımız Vites Kutusu da orjinalmiş gibi konumlandırmamıza yardımcı oldu.

You are not allowed to view links. Register or Login

İlk iş olarak M32 Vites Kutusunu söktüm. Cidden ağırmış ve İlk defa böyle ağır işlere giriştiğim için heryerim ağrıdı. Lift yok. Yerde sürüne sürüne yaptık bütün işleri.

You are not allowed to view links. Register or Login

Orjinal Baskı, Balata ve VOLANT.  Bunların hepsini söktük ve ilk iş olarak 2.4LT'den çıkan F40 Vites Kutusunu bağladık. Bakalım Nasıl duruyor???

You are not allowed to view links. Register or Login

Tanıştırayım GM - F40 Vites Kutusu - 2000 RPM giriş hızında 400NM Tork'a dayanıyor. Deneyenler 700NM üstünde sorunsuzca kullanıyorlar. Avrupa Piyasasındaki birçok 400-500HP DRAG JTDM motorlarında kullanılıyor.

You are not allowed to view links. Register or Login

Ve ilk problemle karşılaşıyoruz. Vites Kutusuna UZUN AKS'ı taktığımızda gördüğünüz gibi Rulman yatağı karşılamıyor malesef. Rulman yatağını yapmak ciddi sorun. Ondan dolayı bunu söküp hemen SAAB'dan çıkan kutuya yöneliyorum.

You are not allowed to view links. Register or Login

Arkadaş Hurdalıktan bulunma ve 2018'den beri arkadaşımın deposunda köşede atılmış duruyordu. Küflenmiş resmen  :))

You are not allowed to view links. Register or Login

Ama istediğimizi veriyor. Rulman merkezliyor. Şu anda cidden rahatlamış durumdayım. Ama Sorunlar bitmiyor tabiki. Bu arabada hiçbir şey kolay değil çünkü.







emre2blue

Vites Kutusunu yerine takabildikten sonra geldi iş ÜST kulağı uydurmaya. Burada Beni iyi dolandırdılar. Bu işi yaptığını söyleyen bir sürü insana yalvardım ne yapayım. Hangi parçaları alayım biraz bilgi verin yönlendirin v.s. Ne dedilerse yaptım, Aldım fakat sonuç hüsran. 2-3 SET üst kulak ve altındaki parçaların hiç biri uymadı. Al TAK sadece delikleri değiştireceksin. Yeni delik del yeterli dedikleri hiçbir parça yerine uymadı.

You are not allowed to view links. Register or Login You are not allowed to view links. Register or Login

Bende seve seve CNC'nin yolunu tuttum. Bize göre en sağlam bir ÜST kulak satın alıp ona en uygun şekilde montaj yapabileceğim bir Vites Kutusu ÜST Bağlantı BRAKETİ yaptım.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Bu şekilde ÜST Kulak olayını kapatmış olduk.

emre2blue

Geldik Vites Kutusu ALT Kulağa. Burada da al dedikleri kulak işe yaramadı. Fakat bir yol gösterici oldu tabiki.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Buradaki gibi delikleri kaçırmam gerekiyor. Alt Braket ile Kulak birbirlerini karşılamıyor. Fakat sorun değil. Hemen Bir sac keserek . Tornada 2 parça yapıp kaynatarak ALT Vites Kutusu Braketini Sıfırdan yaptım.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Artık Vites Kutusu Kendi ağırlığını taşıyabiliyor. Ve Motorla birleşmesini tamamlamış durumda. Şimdi AKS'ları ayarlamaya geldi.


emre2blue

AKS olarak 2.0 JTDM AKSlarını kullandım. Polonyadan Sıfır olarak aldım. PTT PIM'den vergimi ödedim ve elime ulaştı. Şimdi onları kullanıyorum. İlk Taktığımızda tabiki uymadılar yerlerine.

You are not allowed to view links. Register or Login

Uzun AKS bu şekilde biraz dışarıda duruyor fakat hiçbir sorun yok. YAĞ keçesi düzgün yere basıyor ve kaçak yok tabiki.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Fakat UÇ kısımlarda biraz dışarıda kalıyor. Rulman Takozuna bakarsak tam 10mm Dışarıdayız. Bunu düzeltmek biraz kolay biraz zor oldu. AKSLARI tornaladım. ve Rulmanı geriye aldım.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Rulman geri kaymasın diye güzel bir SEGMAN attım arkasına. VE SONUÇ....

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

AKS işi de bir şekilde çözüldü. Tabiki o kadar kolay bitmedi. AKS'ları 10mm daha uzatmak zorunda kaldım. Bunun için AKS yapan firmalar ile konuştum 1500TL gibi bir fiyat vermişlerdi. Sıfırdan yeni şaft yapmaya. Fakat Maslakta gittiğim yer AKS lalesini 10mm Dışarı çıkarıp kaynatmış. Elime o şekilde verdi. Bu şekilde 200TL'ye hallettim işini diyerek.  :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar: :duvar:

Arkadaşım bu ustalara çok deli oluyorum. Bakın bütün işi kendim yapar oldum. Delireceğim. Ben Silivriden MASLAK'a iki puntaya 200TL vermek için mi gelmişim. Onu ben de biliyorum yapıyorum zaten. Bıraktım ki ölçü alıp yapın elinizde nunume olsun diye. Neyse çok fazla uzatmadan aldım aksları geldim atölyeye. Hele bunlarla bir yürüteyim. Sıfırdan yaptırırım dedim. Parasına da lanet olsun diye diye.


emre2blue

AKSlarla işim bitince geldim VİTES seçiciye. Bana denilen şu idi. F40'ın tellerini alman lazım . Çünkü Vites Kutusu daha büyük. Senin Tellerin yetmez. Ve Vites Kolunu da değiştirmen lazım. Ne dedilerse yaptık. Telleri de aldım. Vites Mekanizmasını da aldım.

Telleri Takmak Sökmek Çin işkencesi gibi. Telleri sökmek için WestingHouse Gevşetiliyor. Halı Sökülüyor. Pedallar Sökülüyor. ve Pedalları Tutan bir ANA Sac var o da gevşetiliyor. Parmak yaralayan kafa yakan bir tasarım. Bütün dünyada WestingHouse içeriden vidalanırken 159'da dışarıdan içeri vidalanıyormuş Onu da öğrendik.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
F40 için aldığımız Teller uzun geldi. ve Bütün işlemleri tekrarlamak zorunda kaldım.  :duvar:


emre2blue

Artık işler bitince SAAB 9-3 Vites Kutusunun içine bakma zamanı geldi.  ;) Hurdadan arabadan söktük içinde dişli var mı yok mu hiçbirşey bilmiyordum. Hemen söktüm baktım.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonra baktık bu iş güzel gidiyor. Diferansiyel karşımda durunca içim kıpraşmaya başladı tabiki. Buna güzel bir LSD gider dedik. Parasızlık kötü birşey olsa da. Taksitli Nakit avans sağolsun. Aynı gecesinde Anında bastım siparişi "quaife" firmasına.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Tabiki Diff değiştirme ile bitmiyor iş. Rulmanları da değiştirdik hemen
You are not allowed to view links. Register or Login

Vites Kutusunun Ayrıntılı Temizleme Videosu burada :


Vites Kutusunun Ayrıntılı Montaj videosu da buradan izleyebilirsiniz. Burada DIFF. nasıl takılıyor. Torklaması Rulman boşluk ayarı v.s. herşey çok ayrıntılı olarak verdim. O sırada artık resim çekmelerim biraz azaldı tabiki :D



emre2blue

Biraz daha Vites Kutusu Resimleri ile başbaşa kalalım. Tertemiz oldu cidden.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Vites Kutusunun AKS YAĞ keçelerini de değiştirdim tabiki bu arada.

You are not allowed to view links. Register or Login

En önemlisi DIFF ile birlikte gelmeyen Vidalar. DIFF kurulumunda bu vidaların değişmesi ve ciddi bir tork ile sıkılması gerektiği yazıyor. Fakat Türkiyede kiminle konuşsam Şanzumancı. Ne gerek var. Biz söküp eskilerini takıyoruz. Birşey olmaz devam dedi. Tam duymak istediğim şeylerdi içimi mutluluk huzur adalet falan kaplıyor bu lafları duyunca. İnadına 1 ay bekleyip dünyadaki bütün stokları araştırdım. Malesef 57 tane kalan bu orjinal vidalardan 12 adet aldım. Artık Umarım birşeyleri koparmam.


emre2blue

Vites Kutusu Toplanınca hemen boyaya aldım.

You are not allowed to view links. Register or Login

Epoxi Astar ile güzelce 2 KAT boyadıktan sonra yerine takmak için hazırlandık.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Uzun uğraşlar sonunda Vites Kutusu yerine oturdu. Vites seçici kısmını 2.4LT'den gelen Diğer F40'dan aldım. Onunki daha sağlıklı görünüyordu boşlukları v.s. çok iyiydi.

You are not allowed to view links. Register or Login

Hidrolik Debriyaj Merkezi için Fren sistemine biraz ek yaptım. Sanayiden bulduğum orta kalite bir yağ ile devam ettim şimdilik.

You are not allowed to view links. Register or Login

Vites Kutusu için ise Motul Gear 300LS kullandım. "LS" kodu olmasına gerek yokmuş sonradan öğrendim ama Bu Diff ile kullanmamda sorun olmadığını öğrenince kullanmaya karar verdim.

You are not allowed to view links. Register or Login

ve Arabanın tekerleri tekrardan yerde. Hemen toplayıp bir temizlik yaptık. İlk iş gezmeye çıkmak. Herşey Mükemmel çalışıyor. Vites Oranları M32 ile aynı çıktı neredeyse.
@6th gear 1500RPM = 90kph / 3000RPM = 180kph / 4500 RPM = 270kph

Kendime Pist için KASK almıştım. Onu da çekmek istedim tabiki. Hemen birkaç Show resimi ekleyeyim buraya.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Başarmak çok güzel bir duygu.  :rock:

Bu arada olayların ayrıntılı videoları :









emre2blue

bu arada Arabaya parça toplamaya devam ediyoruz. Mesela Arabanın Olabildiğince TI versiyonuna gelmesi için, hafiflemesi için ne gerekiyorsa alıyorum. Knuckle Dediğimiz Porya Rulmanı taşıyıcıyı Aluminyum olarak değiştirmeye karar verdim. Hemen Bulduk parçaları. Orjinali ile arasındaki Ağırlık farkını da hemen ölçtük tabiki.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Eski parça kodları : 50704947 50704948
Yeni parça kodları : 51828660 51828661

1) 1.9JTDm 16V Normal Çelik Knuckle -> 6.25kg
2) 2008+ Model TI Brembo Kaliper Aluminyum Knuckle -> 3.75kg

Arabada şimdi direkt toplamda 2x 2.5kg => 5KG hafifletme sağlamış oldum ön tekerler üstünde. Hiç yoktan iyidir.  :rock:

emre2blue

Bu arada Defalarca bozulan ve beni delirten yağ soğutucuya bir çözüm buldum. Direkt Su ve yağın birbirine karışmasına sebep olan parçayı çöpe atmaya hazırlanıyorum. Ve Nihayet Mishimoto Sıralı Yağ Termostatı ‎"MMOP-EXTFC" Oem yağ soğutucu ısı eşanjöründen sonsuza kadar kurtulacağım. Belki Araba geç ısınır ama soğutma suyumun yağa bir daha karışmasını istemiyorum. Kompakt bir tasarıma sahip üniversal donanım.

Genel Boyut: 3,95" x 2,05" x 1,3" / Termostat: 185F (85C)
Billet Materyal olarak işlenmiş 6061 CNC' alüminyum. En sevdiğim özelliği : Termostat 160F veya 200F seçenekleri ile değiştirilebilir olması ve Mishimoto Ömür Boyu Garantisi. Ürünü Amazon Prime ile aldım. Direkt Kapıma geldi.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login


Tabiki Bu iş bununla bitmiyor. Topladığım diğer parçalardan da bilgi vermek isterim. Frenleri yaptık ama Hortumlar kalmıştı. 696 Automotive burada yardımıma koşuyor. Hemen Siparişi geçiyoruz.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Bütün Yürüyen POWERFlex ile destekleniyor. Siparişleri Atasehir garage ile hallediyorum bu sefer. COVID zamanında kargo kaybolsa bile avrupa içinde tekrardan sipariş ile hiç ek ücret ödemeden kapıma kadar geldi malzemeler

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Bilstein B16 PSS10 - Sanırım Alfa 159'a takabileceğimiz raftan alınabilecek en iyi amortisör seti. Ve tekrardan  696 Automotive hayat kurtarma hikayesi. ROTAŞ ve arkadaşlarının başıma açtığı büyük problemlerden sonra 15 aydır paramın yok olması ve ürünlerin gelmemesi olaylarından beni kurtaran adam gibi adam. Ürünler zaten avrupa stoklarında vardı. Olabilecek en kısa zamanda kılçıksız teslimat yaptılar ve beni o gün sevinçten ağlamama sebep olmuşlardı. İnanın başka bir konuda ayrıntıları anlatırım ama cidden avrupa falan birbirine girdi bu sipariş yüzünden. Ama keşke 696'yı önceden tanısaydım ve direkt onlara siparişi verseydim dedim. Neyse bir şekilde Kurtuldum ve artık kiminle çalışmam gerektiğini biliyorum.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Kargonun gelmiş olmasına kedim bile şaşkın. Lan sen nasıl başardın bu işi diyor bana bu bakışlarla.  :lol:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login







emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login

Şimdilik burada bitireyim. Devamını da yazarım ayrıntılı. Bu arada tekrardan sökmeye başlıyorum. Vites Kutusu v.s. herşey çok güzel oldu. Artık toplanan malzemelerin takılmasına geldi.

Planlarımda yazdığım "The Second Renaissance" Başlıyor. - MATRIX sevenler bilir bu sözü. Ve Proje farklı bir yere doğru evriliyor. Şişman bir TRACK DAY - PİST arabası olacak.

emre2blue

Biraz daha devam edeyim işleri bilgilendirmeye. 10/07/2022

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Arabanın önünde ne varsa Radyatörler v.s. Dahil olarak , Ön Amortisör ve yürüyenleri ne varsa söktüm. Arabayı Sehpalar üstüne aldım. Lastikleri Söktüm

You are not allowed to view links. Register or Login

Bu arada Güzel bir GT misafirimiz var. O da Projesinde sıra bekliyor.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login