Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 159 - 1.9 JTDM - Büyük turbo, enjektör, intercooler, manifold,

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

emre2blue

24/09/2024 Trackmaniacstr organizasyonu ile Tosfed Körfez pistinde, çok güzel gerçekleşen time trial etkinliğinden birkaç resim. İlk defa körfez pistine çıktım. Normalde bu araba ağırlığına çokta uygun bir pist değil ama yine de çok eğlendim. Yapılan onca işin güzel çalışıyor olduğunu görmek beni çok mutlu etti. Biraz lastik falan yedik ama çok şey öğrendim. Çok şey test ettim.

°Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 maalesef 20 tur sonunda aracın ağırlığına dayanamadı. Pistin sürekli sağa dönüşlerle dolu tasarımı, özellikle ön lastiklere büyük yük bindiriyor. Benimle birlikte toplamda 1720 kg olan araçta, sürüşümü biraz daha agresifleştirince sonuç kaçınılmaz oldu.
°Nankang AR-1 Semi-Slick lastikleri ilk defa pistte denedim. Korktuğum gibi ısınma problemi yaşanmadı. Muhtemelen aracın ağırlığı bu konuda yardımcı oldu. AR-1'lerle 250 km yol yaparak eve kadar geldim, mükemmel bir yol tutuşu sundu. "Ses yapıyor" diyerek bu harika deneyimi küçümsemeyeceğim.
°Fren sistemi kusursuz çalıştı, bu beni çok sevindirdi. 1-2 günde uydurduğumuz fren soğutma sistemi gerçekten gerekliymiş. Bu sayede tasarımlarımızı güncelleyip iyileştirme fırsatı bulduk.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Pistte çekilmiş bazı resimleri paylaşmak isterim.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login


emre2blue

Pist için hazırladığım aracımda hafifletme ve estetik çalışmalarından birkaç kesit:
° Tavan da dahil olmak üzere A-B-C sütunlarındaki tüm döşemeleri söktük. Yeni döşeme için benzer bir renk belirledik ve yeniden kaplanmasını istedik. "Neden siyah yapmadın?" diyenlere cevabım: Biraz ferahlık istedim. Siyah Alcantara yapabilirdik, ama o da sonraki 10 yıllık plan içinde kalsın. 😄 Neyse, konuya dönersek, döşemeci abimizin biraz işin ehli çıkmaması bizi 2 hafta terletti. Ürünlerin %95'ini kendi ellerimle kesip düzelterek kurtardım diyebilirim. Geriye kalan kusurları da görmezden geliyoruz artık!
° Hafifletme çalışmalarına, tavanın altındaki titreşim önleyici malzemeleri sökerek başladık. Ancak bunların yerine daha ağır ve büyük parçalar koyduk. Bu hafifletme yetmezmiş gibi bir de köpüklü elastik kauçuk yapıştırdık. Şase kaburgalarının arasına da biraz Dyson bastık; işte pastanın kreması da tamamlanmış oldu! Neden mi? Araç muazzam derecede sessiz oldu ve yazın içeri giren sıcaklık azaldı. Klimaya olan ihtiyacım düştü. Yani pist için hazırlanmış bir araçta böyle şeyler önemli. Ve evet, hâlâ klimam var ve soğuk üflüyor! 😎

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Akslar!

Vites kutusunu güçlendirdiğimde (M32'den F40'a geçmiştim, eski gönderilerime bakabilirsiniz), aksları da değiştirmem gerekti. Alfa Romeo 159 için en uygun akslar, 2.0 JTDM motor seçeneğiyle gelen modern olanlardı. Ancak Türkiye'de bulunmadığı için yedek parçalarını temin etmek imkansızdı. Neyse ki, ülkemizin daha özgür olduğu eski günlerde Polonya'dan sıfır bir yan sanayi aks seti bulup getirmiştim. PTT'de vergisini ödeyip almıştım; hey gidi günler, hey! 😄
Aksların ölçülerinin tam uymayacağını biliyordum, bu yüzden hemen ölçümlerime başladım. Akslar yaklaşık 10 mm kısa geldi. Bu durumu çözmek için birkaç firmayla görüştüm, özellikle "kaynak istemiyorum, yeni mil yaptırmak istiyorum" dedim. Maslak'ta güvenilir diye bir firmaya verdim; ancak kaynakla bozulmuş bir aks geri aldım! Savunmaları ise "Abi daha ucuza mal ettik, hem de hızlıca gönderdik, daha ne istiyorsun" oldu. Aksın iç lalesini çıkarıp arkadaki segmanı iptal edip freze içinde 10 mm kaydırıp kaynatmışlar. Savunmaları ise "Koparsa getir, yine yaparız, merak etme sen!" oldu. 😅
Bir sene boyunca bu vibrasyonlu akslarla gezdikten sonra sıkıldım ve işi bilen insanları tekrar aramaya başladım. Çok sevdiğim, duayen bir abimin tavsiyesi üzerine Anadolu Yakası'nda Kazançlı Aks'a gittim. Eski aksları söküp durumu anlattım. Ellerindeki 2. el otomatik vites 159 akslarıyla, benim sağlam ve dokunulmamış parçalarımdan tam bir "Frankenstein" aks seti yaptık. İnce ayarlarını da tamamlayıp taktık. Sonuç: Kaynaksız, sorunsuz, vibrasyonsuz ve tamir edilebilir özel bir aks setim oldu! Üstelik tüm parçaları artık Türkiye'de bulunabiliyor. İlgilerinden dolayı Recep abimize ve ustalarına teşekkür ederim. 🙌

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Turbo dizel motorlar için VNT (Değişken Geometrili Turbo) sistemi, egzoz gazlarının türbine yönlendirilmesini optimize eder. Bu sayede düşük devirlerde turbo hızlı şekilde döner ve boost (turbo basıncı) elde edilirken, yüksek devirlerde aşırı basınç önlenir.
EMAP ise, egzoz manifoldundaki mutlak basıncı ölçer ve motorun performansı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Eğer EMAP çok yüksek olursa, egzoz gazları sıkışır. Bu durumda turboşarj daha fazla boost üretebilir, ancak egzoz gazları silindirlerden yeterince rahat çıkamaz. Sonuç olarak motor verimliliği düşer ve egzoz sistemi tıkanabilir. Yani fazla yüksek EMAP, boost üretimini artırsa da egzoz çıkışını bloke ederek motorun termal verimliliğini olumsuz etkiler.
Bu iki basıncı kontrol altında tutmak gerekir ve bunun için Egzoz sisteminde de bir basınç sensörü ekledim. Tabii ki sensörü direkt olarak 1000°C'yi bulan egzoz manifolduna takmak mümkün değil. Egzoz manifoldundaki aşırı sıcaklık ve dizelin partikülleri sensörü tıkayabilir veya zarar verebilir. Bu yüzden sensörü uzakta, serin bir ortamda korumamız gerekiyor.
Bu amaçla sensör önüne yaptığımız küçük tas ile bu sorunu çözdük. Tasın içinde bildiğiniz bulaşık teli kullanıyoruz. Bu teller, egzoz gazlarındaki kurumları sensörden önce yakalayarak tıkanmayı önlüyor. Ayrıca tas, egzozdan gelen basınç dalgalarını da sönümlendirerek sensörün daha doğru ölçüm yapmasını sağlıyor. TAS'ı 8mm bakır boru ile egzoza bağladık ve bu boruyu serpantin şeklinde tornada bükerek motorun önündeki fanın serin hava akışından faydalanacak şekilde yerleştirdik. Borular biraz uzun oldu tabii ki, ama bu sayede sensör inanılmaz derecede soğuk ve sağlıklı bir konumda çalışıyor.
Biz de bu sistemle EMAP ve BOOST arasındaki ilişkiyi izleyerek motorun verimli ve performanslı bir şekilde basınç üretmesini sağlıyoruz. Ayrıca egzozda ya da turbodaki potansiyel sorunları önceden fark etme şansımız da olacak!

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

CANTieCAR cihazını OBD portuna bağlı tutmak için kapağı sürekli açık bırakıyordum. Elimde fazladan kapak olunca, birini kesip cihazı içine gizlemeye karar verdim. USB kablosunu torpido gözüne kadar uzattım, artık her şey kapalı ve güvenli. Veri kaybı ya da bağlantı sorunları yaşanmıyor, bu da sürüş sırasında dikkati dağıtmıyor!
You are not allowed to view links. Register or Login

Tam 1 yıl süren AR-GE çalışması ve 100.000TL masrafla ( ŞAKA ) sonunda mükemmel bir silecek suyu sistemi tasarladım. Far yıkama sistemini iptal etmiştim zaten. Orijinal Alfa Romeo pompasını kullanarak tasarladık. Her şey kolayca sök-tak olacak şekilde yeniden dizayn edildi.
You are not allowed to view links. Register or Login

Eskiden orta susturucuyu sahte bir DPF görünümünde yapmıştım ve partikül filtresi sensörlerini buna bağlamıştım. Ancak fazladan ağırlık yapıyordu ve ciddi bir "drone" (bas boğultu) kaynağıydı. Bu sahte DPF'i kaldırarak yaklaşık 10 kg ağırlık azalttım ve dronlama frekansını üst devirlere taşıdım. Sonuç: Araba daha hafif ve sesi daha temiz!
You are not allowed to view links. Register or Login

Amazon'dan aldığım geri görüş kamerasını pistte ve günlük kullanımda kayıt alabilmek için arka plaka aydınlatmasının yerine monte ettim. Kablo tesisatını öne kadar çekip, kamerayı Sony XAV 3005DB multimedya sistemine entegre ettim.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Sony XAV 3005DB, Alfa Romeo 159'un DUAL DIN çerçevesine küçük geliyordu. Bu boşluğu kapatmak için bir alüminyum sac kestirdim, 3D printer'da baskı aldığım parça ile de çerçevenin sabitlenmesini sağladım. Hem düzgün oturdu hem de USB soketi için bir braket görevi gördü. Şimdilik renk tonları tam tutmasa da ileride bunu düzelteceğim.
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

"KADER Yazılımı'nda 'Emre'nin İşleri Kolay Olsun' diye bir satır koymamışlar."

Hayatta güzel şeyler istedik, hep güzel işler yapalım dedik, yağ hattında AN fitting kullanalım, dedik. Hem yakışır, hem Türkiyede de getirmişler var dedik, aldık. Ama bu işten bir türlü yüzümüz gülmedi. Sürekli bir terleme, damlatma... Yıllardır pnömatik ve hidrolik sistemler kurarım; torkuna uygun sıkar, açılarına bakarım, ama bu iş bir türlü olmuyor.
İki hafta uğraştıktan sonra sorunun ne olduğunu bulduk: Ucuz ve kalitesiz malzeme! AN fittings'lerin sıkma açıları aynı olmalı değil mi erkek ve dişi tarafların? Ama bizdeki malzemede değil. Üstelik sıkması gereken yüzeyde hala torna izleri var, pürüzsüz olması gereken yerde. Sorun biraz da bende; hızlı yapayım bitsin artık dedikçe bakmıyorum sağına soluna, yani fazla araştırmadım. Sonra birkaç arkadaşıma sordum ve Türkiye'de kaliteli ürün bulabileceğim en iyi yerin Marka Motors (@marka.motors) olduğunu öğrendim. Hemen telefon ettim. Ellerinde @vibrant_performance ürünleri var. Tertemiz, poşetinde ve raflarda bekliyorlar. Amerika'dan sipariş vermeye gerek yok, fiyatlar da gayet makul. Üstelik kalite muhteşem; öpüşme yüzeylerini polisaj yapmışlar, açıları mükemmel. Ertesi sabah malzemeleri aldım, atölyeye döndüm ve yarım saatte montajı tamamladım. Sonuç? Sıfır kaçak! Gerçekten SIFIR! Yani... 00000000000000000.
Bu tür malzemelerde ucuza kaçmayın. 10 TL'ye aldığı fitting hayatı boyunca kaçırmayan da olur, baştan şelale gibi akan da. O-ring, conta, bakır pul, alüminyum pul... Hepsini denedim ki siz denemeyin diye yazıyorum.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

CNC ile yapılamayacak işler için artık 3D printer almanın zamanı gelmişti. Yapacağımız şeyler mühendislik plastikleri kullanacağı için kapalı bir kabin kullanmak zorunluydu. Ayrıca bu işi uzaktan takip etsem de pratikte hiçbir tecrübem yoktu. En kısa zamanda sorunsuz ürün basabileceğim tek ürün olarak @bambulab_official Bambulab yazıcıları biliyordum. Derin bir nefes alarak kredi kartımızın bize verdiği güce istinaden alışverişimizi gerçekleştirdik. BambuLab X1C Hanemize hayırlı olsun diyelim. Kutu açılışında sadık iki yardımcım gerekli güvenlik kontrollerini yaptı ve paketleme kalitesine tam not verdik.
İlk test olarak klasik 3D Benchy bastık. Baskı kalitesi ve hipnotik hızlardan çok memnun olduk. Bol Bol deneme üretimleri yapıp birlikte izledik onay verdik. Resimde yaptığım mini sehpa görünüyor. BambuLab X1C çok ciddi hızlı bir makine. Bu hızlara çıktığında ciddi sallanabiliyor.Yumuşak ayak takıp masada tutabilirdim,ama boşuna çalışma masamı meşgul etmesin diye ahirete kadar dayanabilecek sağlamlıkta, titreşimden uzak sağlıklı ürünler basabilmek için bir sehpa yaptım altına.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Geçen sene İstanbul Park'ta yağ sıcaklığı 142°C'yi görünce, radyatörün o şekilde ortalıkta durarak tek başına soğutma görevini tam anlamıyla yerine getiremeyeceğini anladım. Özellikle şehir içi kullanımlarda ve acil durumlarda fan desteği şarttı, ama küçük fanlar zaten gözüme küçük gelen radyatörü daha da kapatıyordu. Üstelik, çoğu fanın pervane/motor oranları istediğim gibi değildi. Bu nedenle, motosiklet fanlarına göz atmaya başladım.Arkadaşımın Yamaha MT07'sini incelediğimde, fan yapısı hoşuma gitti (17cm Çapında). Araştırmalarım sonucunda, MT07 ile MT09 fanları arasında çok az bir fiyat farkı olduğunu gördüm, ama MT09'un 19 cm'lik çapı tercih etmem için yeterliydi. Böylece, 'bigger is better' diyerek MT09 fanını aldım. Tabii bu yeni fan, radyatör pozisyonu, bağlantıları ve hava çıkışında bazı düzenlemeler yapmam gerektiği anlamına geliyordu.İlk olarak, fanın çıkışını teker havuzuna yönlendirmek istemedim; tampon kenarındaki vakum noktası daha ideal bir seçenek gibi duruyordu. Tasarımı doğrulamak için bu konuyu @professionalawesomeracing forumlarında da tartışarak nihai kararımı verdim.Montaj aşamasında ilk denemeyi cırt kelepçelerle yaptım, tamponu birkaç kez sök-tak yaparak doğru yerleşimden emin oldum. Ardından, fanı radyatöre sabitlemek için 3D yazıcıdan 200 mm çapında bir halka bastım. Geçici bir çözüm olarak kağıt bantlarla bir davlumbaz oluşturdum ve fanın emiş performansını gözlemledim. Zira MT09 fanları genelde açık bir alanda çalışırken, burada kapalı bir ortam ve radyatör direnci vardı. Testler oldukça başarılıydı; kağıt bant nedeniyle hafif bir vızıltı sesi duyulsa da emiş gücünden ödün vermiyordu. Sonrasında, fanı ve radyatörü 3D tarayıcı ile tarayarak Solidworks'te uygun bir davlumbaz tasarladım ve PLA kullanarak test baskısını aldım. Devamı bir sonraki paylaşımda olacak.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Fan işine devam! Orijinal fanın metal bağlantı parçaları ağırdı ve büyük radyatöre göre tasarlandığından, onları iptal ettim. 3D printer ile PLA kullanarak yeni bir fan davlumbazı prototipi tasarlayıp bastım. Davlumbaz, hem basit ve hafif hem de fanı taşıyabilecek şekilde ayarlandı. Tasarım printer'a sığmadığı için davlumbazı iki parça halinde bastık ve hemen test montajını yaptım. İşte sonuç!

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

FAN'ı ilk aldığımda yaptığım testlerden bazıları :

[video]You are not allowed to view links. Register or Login[/video]

[VIDEO][/VIDEO]

emre2blue

Filement seçimi ile alakalı endişelerinizi erkenden dindirmek adına super bilgiler paylaşayım...

PLA'nin kolay basılabilir olması bize prototipleme adına ciddi yardım ediyor. Fakat Sıcak YAĞ ile uğraştığınızda PLA'nın 60*C dayanımı o alanda kullanımı imkansız hale getiriyor. Dünyada artık birçok malzeme kullanabiliyorsunuz. Sıcaklık dayanımı için mesela elimde PC/ABS karışık bir malzeme var 120*C dayanımlı, ki bununla Fren soğutma sistemleri yaptık. Ama Daha sıcak dayanımı için Türkiyede kullanabileceğiniz en iyi malzemelerden birisi @onlinefilament_ sattığı BASF Ultrafuse PAHT CF15. PAHT CF15 Filament %15 oranında karbon-elyaf katkısına sahip PoliAmid bir malzemedir. PoliAmid'in mekanik ve kimyasal özellikleri %15 karbon-elyaf parçacıklarıyla daha da güçlendirilmiş ve çok daha mukavim bir kompozit filament elde edilmiştir. BASF Ultrafuse PAHT CF15 PoliAmid filament, 150*C' ye varan dayanım, kimyasal direnç ve yüksek mukavemet özelliklerini birleştirerek son derece kararlı baskılar alınabilen bir malzemedir.
Gördüğünüz gibi Tam bizlik bir material. Bu malzeme alındığında vakumlu poşette kuru bile gelse ciddi bir kurutma işleminden geçmek zorunda. Biz her bir yanını 12 Saat boyunca printer içinde kuruttuktan sonra baskıya alabildik. Ayrıca Baskıda BambuLAB'in tavsiyelerine uyarak 0.6mm sertleştirilmiş çelik nozzle kullandık. Filament içindeki karbon liflerinin nozzle'ı tıkamasını istemiyorduk. İlk parçamız FAN'ın ayakları oldu. PAHT-CF ile basılmış parçalar ileride çok işimize yarayacak ve çok kullanacağız.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

PAHT-CF ile baskılara devam. FAN davlumbazı orjinal malzemeden basıldı. 2 Parçadan yaptığım davlumbazı M6 insert ve vidalar ile bağladım.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Evet FAN nasıl dışarı üfleyecek. Arkası kapalı diye düşünenler oldu. Ben de düşündüm tabiki aynı şeyi. Orjinal Tamponu kesemezdim. Onun yerine diğer tamponu da bitirmedik, takamayız. naapalım biz de davlumbaz yapıp onu kestik. Oradan bir çıkış yaptık.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

IST park'a çıktığımda Sis farları duruyordu ve soğutma performansımı çok bozmuşlardı. Körfez Pistine çıkmadan once onları iptal ettim, Tabiki ileride sis farları olacak ama buralarda olmayacak. İlk düşüncem Sis farı çerçevesini 3D tarayıp oraya kocaman bir DUCT yapmak idi. Fakat zamansızlıktan en kısa yolu tercih ettim. Sis farı yerine geçecek mini bir borucuk yaptık. Parçayı aynı gün akşamı tasarlayıp, gece baskıyı aldık, hemen sabahına arabaya taktık. Bir taraf Hava filtresini beslerken. Diğer taraf YAĞ radyatörünü Besler hale geldi. Malzeme olarak tabiki hızlı ve kolay baskı için PLA kullandık.

* FAN nasıl çalışıyor diye soranlar için de diğer resimleri ekledim. Aynı akşam arabanın çakmaklığından beslenecek bir düğme kutusu yaptık. Bu şekilde FANı istediğim gibi kontrol edebildim. Yani bildiğin arabayı sürerken arada elle açtım kapadım 😅. Resimde iki düğme görünüyor. Diğer düğmenin işlevi başka bir paylaşımda olacak.

Not: Bunların hepsi geçici çözümler. Yani orjinal tampon içine yapılabilecek çözümler. Beni takip edenler ve Yakınlarım biliyor ki bu orjinal tampon ile devam etmeyeceğim. Başka projeler var. Onlarda bu Hava geçişleri v.s. çok daha agresif ve belki de verimli olacak. Yarın bu borucukların Duman Test videolarını yayınlayacağım.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Konu geldi Fren soğutmalarına. Ben sanmıyorum ki 159 için birisi fren soğutma yapmış olsun. Dünyada tek uğraşan deli benim diyebilirim. 159 Ne kadar büyük / geniş bir araba diye görünse de Malesef o boşluk diye gördüğünüz yerlerin hepsi aslında başka şeyler için bırakılmış. Yani bu Kaliperlere / disklere kadar hortum getiremeyeceğiz anlamına geliyor.
Bu yapılanları görüp söylemek isteyen olacaktır, ben baştan buraya yazayım 😃 Çok minik minik küçük birer hortumla belki denenebilir. Ama kopma garantisi verebilirim çünkü tekerleğin tam turlarında o kadar sıkışıyork ortalık. Ön tarafta kocaman kaliper. Taşıyıcı zaten geniş ve Disk'e ulaşmaya yer yok. Ortada kocaman Amortisör çatalı var ve daha merkezde AKS kafası bütün diskin merkezini kapatıyor. Arkada ise Direksiyon milleri ve Z Rotlar tarafından yerler kapılmış durumda. Yani bundan başka pratik bir çareniz yok.
Neyse konuya dönersek, tabiki PİST günleri öncesinde PROTOTİP çalışması olarak hemen PLA 'dan malzemeleri bastık. Yerlerine oturttuk ve kontrol ettik. Ara Hortumlar ise elektrik tesisatından kullandığımız 42mm çapında esnek Nylon hortumlar. Kopsa bozulsa değiştirmesi dk sürmez. Parasal olarak kimseyi üzmez cinsten.
* Pistte bu Parçalar ile ( En azından yarısı ile.. Diske bakan PLA'lar 40 Turdan sonra yumuşamış ve şekilleri bozulmuştu. O başka bir Paylaşımın konusu olacak. ) çıktık ve Frenlerde / Yağda v.s. hiçbir şekilde sorun yaşamadan 9 Seans bitirdik. Bence bu kadar uyduruk ve son saniyede yapılmış bir sistem için mükemmele yakın fayda sağladık. Ve tabiki Versiyon 2 hemen yapılıp takıldı.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Fren soğutma ile alakalı şimdilik elimdeki son paylaşım. İlk Pist gününden sonra parçalara baktık ne haldeler diye. Bir taraf şekil değiştirmiş, diğer taraf nispeten sağlam gibiydi. PLA yine muhteşem dayanmış radyasyon sıcaklıklarına. Elimde PC/ABS filament vardı. 120*C Sıcaklığa dayanıklı olarak. Onunla bir deneme daha yaptık. 5 Seans sonrası ne şekil değiştirme ne de başka sorunla karşılaştık. PArçalarda biraz kulak uzatma yaptık. Yönlendirme daha çok caliper tarafında kalsın diye. Bunlar Versiyon 2 olarak kalacaklar. AR-GE daha bitmedi, 159 kullananlar bilir normalde burada 2 adet kapak olur. Motoru falan görmezsiniz. O kapakları şimdilik çıkardım dışarı. Bu kapakların içine gömeceğim bu parçaları. Daha da orjinal görünecekler ileride.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Geldik fasulyenin faydalarına! Sanırım bu yine dünyada bir ilk—sanki kelliğe çare bulmuşuz gibi hissettiriyor 😄—Alfa Romeo 159 için ilk gerçek arka kule gergisini yapmış bulunuyoruz. Bu gergi işi gerçekten kararsız kaldığım bir konuydu; 159 için gerçekten gerekli mi, uzun uzun düşündüm. Sonunda "Yapalım, hoşumuza giderse kalsın" dedik ve çalışmalara başladık.
Öncelikle, "Kule nerede?" diyerek işe başlayıp bagajı söktük. Alfa güzelce gizlemiş, ama onu bulduk! Montajı çözmek için alttan giren amortisör civatalarını kullandık. Kısa olan M10 vidaları, aynı kalite ve orjinallikte daha uzun M10 vidalarla değiştirdik. İlk numuneyi 10 mm çelik parçalar kullanarak yaptık.
Tabii biz alüminyum aşıkları olarak bu modeli temel alıp hemen alüminyum parçaları CNC'de kestik ve son tasarım parçalarımızı imal ettik. 30mm çapında, 5mm kalınlığında boru kullanarak gergi borusunu hazırladık. Rot uçlarını M14 olarak seçtik. En sonunda borunun üzerine güzel bir yazı ekledik "La meccanica delle emozioni" . Yazının içini güzel bir yeşil renkle boyadım ama fotoğraflarda çok belli olmamış. Parçalar son olarak eloksal kaplandı ve 2 kat vernikle tamamlandı. Hayırlısı olsun diyelim artık! 😄 Şimdi Sıra Ön Gergide.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

İlk montaj deneme resimlerine hoş geldiniz! Tasarımlar üzerinde çalışırken gözümüz hep iki şeydeydi: performans ve estetik. Şimdi o noktaya yaklaşmanın heyecanını paylaşıyoruz! 💥 Bu görseller "final form" değil tabii, daha makyaj öncesi halimiz.

* 🎯 Erişilebilir Ayar: Parçayı tasarlarken öncelikli hedeflerimden biri, amortisör sertlik ayarının erişilebilir olmasıydı. Malzeme, bu ayarın etrafında dolaşacak şekilde tasarlandı. Ayrıca motor ve diğer parçalara çarpmamak için belirli bir yüksekliğe ulaşmamız gerekti.
* 🔧 Dayanıklı Bağlantılar: Rot uçlarını kuleye bağlarken somun-civata gibi bir çözüm istemedik. Dayanıklılığı artırmak adına malzemenin içine diş çekebileceğimiz alanlar tasarladık. Böylece her bağlantı sağlam ve kalıcı bir uyum sunacak.
* 🛠️ Ekstra Sağlamlık: 3 yerine 2 ayak, 1 ayak da kullanılabilirdi belki, ama dönme hareketini ve esnemeyi engellemek için her köşeyi sağlam tutmamız gerekti. Bu yüzden tam oturma ve güvenli bağlantılar sağlamak şarttı!

Alfa 159 gibi ağır bir araçta strut bar, aracın gövde sertliğini artırarak viraj performansını ve yol tutuşu iyileştiriyor. Yüksek kuvvetleri tolere etmek için sağlamlığa odaklandık. Bir sonraki aşama makyaj.. Herkese iyi akşamlar👌

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Kule gergisi parçaları Eloksal kaplandı, logolar yazılar işlendi. El emeği ile boyandı, temizlendi. İki kat cila atıldı. Montaj öncesi son resimler. İki yerde nazarlık hatamız oldu ama onlara yapacak birşeyim yok. Hatalarımızı unutmamak için gözümüzün önünde kalsın dedim.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

Kule gergisi konusu ile alakalı son paylaşımı yapayım. Montaj bitti araba üstüne taktık. Çok kaliteli olmasa bile birkaç resim çekebildik. Umarım beğenmişsinizdir. Genelde sadece fonksiyon odaklı tasarlanan bir parça için biraz estetik katmaya çalıştık. Aklımızda V2 olarak birşeyler daha var. Ama gerek var mı bilmem. Bunu söküp onu takmam sanırım 😃 Artık arabamı bolbol sürüp keyfini yaşamaya bakacağım.

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

emre2blue

bazı paylaşımlarda videolar ve clipleri paylaşamıyorum. Youtube'a atamadım, instagram hesabıma ayrıntılar için bakabilirsiniz...  :serefe:

Testarossa

Normal kullanımda 159'a gergi gerekli mi emin değilim ama sizin için harika olmuş. Daha güzel bir kule gergisi görmemiştim elinize sağlık.

this is all about passion

emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login
Normal kullanımda 159'a gergi gerekli mi emin değilim ama sizin için harika olmuş. Daha güzel bir kule gergisi görmemiştim elinize sağlık.

Kesinlikle katılıyorum ben de yıllarca bu sebepten dolayı yapmadım zaten. Ama ben artık normal bir kullanıcı değilim. Bu sebepten dolayı şart oldu. Bu amortisör ve bu lastikler bu yürüyen aksam ile. Bu kadar ağır olan bir araba için artık şart.  8)

kuti147

Abi zaten bütün gelişmeleri İnstadan canlı takip edip gıpta ile izliyorum. Ama buraya da üşenmeyip uzun uzun paylaşmışsın. Bir 159 için bu kadar DIY işler yapan var mı bilmiyorum. Varsa da senin kadar değildir yani  :arkadasim:
Tekerin düz bassın inşallah  :alfisti:
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

emre2blue

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi zaten bütün gelişmeleri İnstadan canlı takip edip gıpta ile izliyorum. Ama buraya da üşenmeyip uzun uzun paylaşmışsın. Bir 159 için bu kadar DIY işler yapan var mı bilmiyorum. Varsa da senin kadar değildir yani  :arkadasim:
Tekerin düz bassın inşallah  :alfisti:

Evet, instagram adı gibi "Instant" paylaşımlar için çok ideal. Video falan da koyabiliyorsun. Forumlar ama beni buraya kadar getirdi. Çok seviyorum buraları da. Onun için İnstagramda ne varsa koydum buraya da. İsteyen ordan isteyen buradan kontrol edebilir.   :arkadasim:

emre2blue


hakan

İnstagram ve youtube videolarını izleyip iç geçiriyorum 159'uma 11 senedir biniyorum ve bunun yarısında bütçe ayırıp birşeyler yapmak istedim.yol gösteren yardımcı olacak birileri olmadığı  için nasip olmadı.özellikle kırmızı aldım bir şeyler yaparsam daha hızlı spor sedan aracım var demek için kendimce.arabayı satmaya karar verdim ilan açtım senden peşi sıra paylaşımlar gelince hem sinirim bozuldu hemde çok seviniyorum.ufkumuzu açıyorsun keşke aynı il de ikâmet etseydik ve benim de bir şeyleri yapmana katkım olsaydı.helâl olsun diyorum.ciddi anlamda teklifler gelmiyor arabama,oğlan satma bir araba daha al 159 dursun diyor.seneye bu vakitlere kadar satılmaz sa donör bir 159 ve orta halli suv almak kafama yatmaya başladı.belki o zaman bende bir şeylere niyetlenirim.sözün özü instagramda ki hakan ben seni ilgiyle takibe devam.
haktas

emre2blue

Merhaba Hakan bey, Vallaha ne yazacağımı, nasıl cevap vereceğimi bilmiyorum. İnsan üzülüyor 159'un değersiz kabul edilmesini.Tamam Alfa Romeo Camiyasında değişik bir yerde konumlanmış, Biraz GM biraz Alfa, ama Cidden hak ettiği yerde değil. Hayırlısı olsun demekten başka birşey diyemiyorum, belki 159'un satılması sizin için hayırlıdır. Belki SUV almak hayırlısıdır belki satılmaması? ???.

Tolga033

Bilginize ve sabrınıza hayran kaldım. Mükemmel geliştirmeler yapılmış.  :kahve: