Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Bella'yı takdimimdir: 156 2003 Mk1.5 Selespeed - 34 GH 8783

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Sigorta ile ilgili, bildiğim kadarıyla bir araç sizin üstünüze ve o aracı satıp başka araca sigorta devri yapmaz iseniz indiriminiz olmamakta. Bende öyle oldu.

Yanlış yere mi gelmiş bu yoksa ben mi unuttum önceki muhabbetleri? :)
Bu sene arabayı hanıma satmayı planlıyorum. Hem Adana plakaya geçireceğim, hem de hanımın sigorta sicili işlensin. Kadıncağız kaç yıldır benim üzerime arabaları sıfır kazayla kullanıyor, Allah bozmasın da, iki gün sonra onun adına araba alınca tavan fiyatsız saçma paralar vermek istemiyorum. :)

judge_85

You are not allowed to view links. Register or Login
Yanlış yere mi gelmiş bu yoksa ben mi unuttum önceki muhabbetleri? :)
Bu sene arabayı hanıma satmayı planlıyorum. Hem Adana plakaya geçireceğim, hem de hanımın sigorta sicili işlensin. Kadıncağız kaç yıldır benim üzerime arabaları sıfır kazayla kullanıyor, Allah bozmasın da, iki gün sonra onun adına araba alınca tavan fiyatsız saçma paralar vermek istemiyorum. :)

:) daha önceki mesajlardan okudum, simdi arabayı eşinizin üstüne aldınız, bu araba satıldıktan Sonra peşine bir araba almaz, 6 ay Sonra alır ise sıfır dan başlıyor diye bilmekteyim sigorta durumu. İsterseniz sigortacınıza bir sorun abi. :)




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2006 Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive
2016-05 / 93756KM

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
:) daha önceki mesajlardan okudum, simdi arabayı eşinizin üstüne aldınız, bu araba satıldıktan Sonra peşine bir araba almaz, 6 ay Sonra alır ise sıfır dan başlıyor diye bilmekteyim sigorta durumu. İsterseniz sigortacınıza bir sorun abi. :)

Aaa teşekkürler, onu sorayım doğru. :) Şimdi adamlar sigortada araç sahipliğini şoförlük deneyimine katıyorlar bildiğim kadarıyla. Dolayısıyla söylediğin gibi olsa bile, hiç araç sahibi olmamış olmaktan iyi fiyatlar gelecektir diye ümit ediyorum. Gerçi zaten bizde arabasız 6 ay zor. :)

octinum

Ne zamandır lafını ettiğim ağırımtırak bakımın ilk lokmasını aldık. :) Fotoğraflık bir şey yok ama.

Komple işlemler iki güne yayılacağından ve ne yazık ki raporlu olduğum dönemde amortisörlerim gelemediğinden parça parça yapmam gerekti. Bir-iki talihsizlikten dolayı onu da yarım yamalak yapabildim ve ilk kez orijinal dışı yağ filtresi takmak zorunda kaldım. Evde Alfayedek'ten gelen filtre kiti var diye hatırlıyordum, tabii aylar olmuş son iri siparişten beri, meğer yokmuş. Birmot'a da yedek parçanın kapanış saatinden 10 dakika geç varabildim. Allah sonumu hayırlı etsin.

Neyse, motoru atölyeye gelmeden biraz da sıkıştırarak güzelce ısıtıp girer girmez Alfayedek'ten aldığım Tunap temizleyiciyi yağa ekledim bir güzel. Yarım saat kadar kendi kendine çalıştıktan sonra kapkara ve yer yer çamura çalan yağı boşalttık. Zaten filtre de dandik, erken değiştireceğim için 5W-40 yarı sentetik yağla doldurduk. İşte hava filtresi filan da değişti.

Sonra radyatör temizleyiciyi taşma kabından biraz su eksiltip boca ettik. Birkaç gün önce radyatörden temiz su gelene kadar hortumla su basıp, korozyon vb. temizlensin diye dandik antifriz ilave etmiştim zaten. Radyatör temizleyiciyle beraber bir miktar daha kahverengi su çıktı. Bu arada, yine geçen kontrolde taşma kabının dönüş hortum bağlantısının da kırıldı-kırılacak olduğunu görmüştüm, o da değişti. Zaten leş gibiydi içi, iyi oldu tertemiz. :D 3 litre Paraflu antifriz ve 2 litre saf suyla dolum tamamlandı. Yarınki kontrolde eksilme olmazsa (yani olası hava sıkışmaları gitmemiş olursa) bu tabii içeride 2 litre musluk suyu kaldı demek. Bir sonraki değişime artık. :)

Neyse, çıkardığımız dersler:
- Filtre kitini bir ara Alfayedek'ten sipariş et bulunsun. Sonra unutuyorsun.
- Radyatör taşma kabı (soğutma su deposu) Marea ile aynı. Yan sanayi olarak 70TL.
- Lukoil'ın yağları gayet güzel. Sonraki değişimde Genesis Premium'a dönüş ve devam.

DcD-Semih

Abi hayırlı olsun bakımların, yağ filtresi orjinal değil ise en azından Bosch olursa bir problem yaratmaz diye düşünüyorum. Genleşme deposu da doğrudur Marea ile aynı, hatta orjinal alınca Alfa dan ucuza geliyor. Yan sanayide malesef gaz kelebeğine doğru giden hortumun metal bağlantı ayağı kolay çatlayabiliyor. Kelepçeyi sıkarken alttan desteklenirse ona da bişey olmaz fazla yüklenmemek lazım. Bir de yan sanayi olanlardan kapak çıkmıyor, termostatlı kapak olduğu için kaçak yapma ihtimali var aklında bulunsun abi. Tekrardan hayırlı olsun :)

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

octinum

Haa bak evet, boynu zaten zayıf yeri benim anladığım. Eskisini bagaja attım temizleyebilirsem inceleyeceğim, belki o da yan sanayiydi ve oradan gitti. :) Teşekkürler sıkarken alttan tutma tavsiyesi için. Kapak olarak, kendiminkinin orijinal kapağını taktım. Dediğin gibi o kapak mevzuu kritik, aşırı basıncı fısır fısır kaçırması gerek. Kapak ihtiyacım olsa mesela orijinal alırım o kesin.

octinum

Fotoğraf çekecek özel bir durum yok hala ama mekaniği düzeltmeye devam.  :haydi: Daha doğrusu sizinle bir fotoğraf paylaşacağım hepinize referans olarak.

Bazılarınızla paylaştım, eşimin zorunlu hizmet tayini var. Dün Karaman olarak kesinleşti; Temmuz başında Karaman'da göreve başlayacak. Eş durumu mazeretiyle Adana'ya geri döndürene kadar araba Adana-Karaman arasında mekik dokuyacak. Ağır bakımı bitirmeye çalışmamın bir sebebi de bu.

Neyse, bu seferki lokmamız 1 günden biraz uzun sürdü. :)

- Amortisörlerim sonunda takıldı! Sarı Koni Sport kit var artık. Yaylar H&R geliyormuş onda. Yalnız H&R'ın 156 için normal yaylarıyla aynı olmayabilir. Üstündeki Eibach Prokit'ler tam 3 cm düşürmüştü arabayı. Bunlarla Eibach arasında yükseklik farkı olmadı. Fotoğrafları paylaşacağım müsait zaman bulunca.
- Rot ayarı yapılacak, o zamana kadar yol tutuş kesin konuşamıyorum. Konfor konusunda hiç fena değil ama, korkuttukları kadar olmadı ( You are not allowed to view links. Register or Login sana diyorum :) ).
- Ön takımda daha önceden değiştirdiğim bir alt salıncak ve viraj demir burçları hariç her şey değişti. Sol amortisörüm çok kötü durumdaydı, o yüzden sol üst salıncağın burç ölümü gerçekleşmiş.
- Ön fren hortumlarında çatlaklar vardı. Arkayla beraber değiştirdim. 14 yaşında kauçuğa fren gibi bir sistemde güvenmek istemedim.
- Direksiyon sıvısı iki kere değişti. Arabayı bir hafta yatırıp kontrol ettiğimde çamur gibi görüyordum zaten. Hakikaten resmen çamur çıkmış, benim usta da onu boşaltıp yerine koyduğu hidroliği temizlik kabul edip tekrar boşaltmış. 2 ay kadar sonra tekrar değiştirelim diyor.
- Fren hidroliğini de değiştirecektim, iyi yapmışım. O da berbat çıkmış.
- Patlak veren radyatör de Behr marka ile değişti. Alfayedek'te 2.0'larımız için Behr tavsiye ediliyor. Fabrikada deneyimli bir mekanik mühendisimize de sordum önceden. "Behr al, 230'la git, farkında bile olmazsın. Geri kalan her şeyde gözün hararette olsun" gibi konuşmuştu. Geri kalan şeyler dediği Kale'den Valeo'ya piyasadaki her şey. :)

Yalnız çook enteresan bir Selespeed hatası türedi. Bizim usta fren hidroliğini değiştirdikten sonra frenler sıkmaya başlamış. Fren merkezinde, benim henüz ne olduğunu anlamadığım, bizim ustanın da afedersiniz "ç.k" dediği bir şeyi çevirerek ayarlaması, onun "içeri doğru girmesi" gerekiyormuş, ama bizimki pozisyon vb. nedeniyle onu ayarlayamayınca onun bulunduğu hazneye conta kestirip haznenin kapağını ileri almış. Tam anlamadım araştıracağım ben de. :)

Peki bu nasıl SS hatası yapar? Fren basıncı gücünü vakum hattından, bir başka deyişle emme manifolduyla aynı yerden alıyor. Motor yükü bilgisi de emme manifold vakumundan okunuyor. Dolayısıyla SS motor yükünü doğru okuyamıyor. Birkaç kilometrede bir hata verip koruma moduna düşüyor; bulunduğu vitesten yukarı gitmiyor ve yavaşlar/durursam da 2. vitesle kısıtlıyor kendini. Stop edip çalıştırınca birkaç kilometre daha kazanıyorum. İşe gelirken 4-5 kere durmak zorunda kaldım. :) Bu tabii varsayım, öğleyin MultiECUScan'le bağlanıp hatayı okuyacağım. Endişeye mahal yok, fren performansı filan yerinde.

Neyse; bu fren mevzuu dışında fazla bir şey kalmadı. Yarın ön düzen yapılacak, şanzıman yağı değişecek (umarım!), bir de SS basınç tüpü ve hidroliği değişecek.

ealprsln

THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

kuti147

Abi hayırlı olsun Koni setin :) seni rahatsız etmiyorsa problem yok. Zaten genelde arkadakiler rahatsız oluyor sekmelerde:)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Abi hayırlı olsun Koni setin :) seni rahatsız etmiyorsa problem yok. Zaten genelde arkadakiler rahatsız oluyor sekmelerde:)

Teşekkürler Kutay. Eski halinde amortisör katlanıp takozlara vurma seviyesine geldiğinden ve özellikle de yay üzerinde gittiği için zıpladığından daha konforsuzdu. Şimdi progresif geçiyor. Yalnız lastiklere daha fazla dikkat etmem gerek artık. Seninkiyle hemen hemen aynı oldu galiba konforu/konforsuzluğu. Arkada oturan pek olmayacağından çok sorun değil. :)

Neyse, arıza fren müşiri çıktı yahu. :) MultiECUScan'le aldığım hata kodu fren anahtarı bozuk veya tutarsız veri gönderiyor gibi bir şeydi. Hemen parametrelerden baktım, bizimki fren basılı zannediyormuş. Ustam iki kurcaladı bir yağladı, ufak bir ayar, şu anda düzgün.

Alt takım ayarlarını da yaptırdım. Zaten 156'larda kamber filan ayarlı değil, sadece "toe" denen ayar var. Türkçesi "rot ayarı" onun galiba. Önler 0 derece 5 dakikaya ayarlandı. Arkalar 0 derece 25 dakika civarı yapıldı. Böylece araba kendini buldu. Daha önce arka amortisörleri yarım tur serte ayarladığımı söylemiştim, tam yumuşaktaki ön amortisörlerle birlikte ön tutunma bir miktar artmış görünüyor. O ayarı yaparkenki endişem arka amortisörleri ayarlamak için bagaj döşemesini kaldırmak gerektiğiydi. Arkayı yarım tur sert yapıp yavaş yavaş önün sertliğini artıracaktım. Mevcut durumda galiba ön amortisörlerin sertliğini sadece amortisörler eskidikçe kompanse etmek için artıracağım, onun dışında önü mümkün olduğu kadar yumuşak tutacağım.

Böylece araba gayet kullanılabilir duruma geldi. İç trim veya niyeyse sönen sağ far gibi ıvır-zıvıra gelmeden önce son kalan şey şanzıman optimizasyonu. Şanzıman yağını 75W-90 tam sentetik koymak istiyordum, Lukoil'de 20 litrelik paketleme vardı alamadım. Burada baktığım yerlerden sadece birinde, o da 2 litre, Castrol Syntrans bulabildim. Araba tam 2 litre alıyor. Ama çırağın hortum tutan elinin kayması gibi tehlikelere karşı o işe 3 litre yağla girişeceğim. O tarihte de Selespeed basınç tüpü ve SS hidroliği değişecek, bir de debriyaj itici ayarını yapacağım.

Yarın artık sizin için arabanın yüksekliğini de bir ölçeyim. :)

fatihmehmet

Maşallah :nazar:

Arka rot ayarlarını eibachtan sonra benim de yaptırmam gerekir mi acaba? Yapılması kolay bir iş midir?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Maşallah :nazar:
Arka rot ayarlarını eibachtan sonra benim de yaptırmam gerekir mi acaba? Yapılması kolay bir iş midir?

Basit basit, bir numarası yok. Alçaltılmış yay takıldıktan sonra özellikle tavsiye ediyorlar. Ben aynı zamanda ağır ön düzen değişimi vb. var diye bekletmiştim. Bence yaptır. Yalnız istediğin değerleri yapacak bir ön düzenci bulmak gerek. Benim önceki salatalık bana ukalalık yapıyordu, iki sayfa okumuşluğu yoktur, makinada yeşili görünce tamam diyecek kadar biliyor. Makinadan seçtiği de 1.6 mı, 3.2 mi, alçak süspansiyon var mı, jantlar kaçlık hiçbir fikri yok. Şimdiki istediğim değerleri yapmaya çalıştı en azından.

Değerler şunlar bu arada:

- Ön toe: 0 derece 0 dakika +/-5 dakika
- Arka toe: 0 derece 28 dakika +/-9 dakika

Bunun milimetre cinsinden olanı da vardı bir yerlerde. Bir de bu değerler 15" jant referans alınarak yapılmış galiba. Tabi ayar yapılırken sürücü koltuğuna oturmakta da fayda var.

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
Basit basit, bir numarası yok. Alçaltılmış yay takıldıktan sonra özellikle tavsiye ediyorlar. Ben aynı zamanda ağır ön düzen değişimi vb. var diye bekletmiştim. Bence yaptır. Yalnız istediğin değerleri yapacak bir ön düzenci bulmak gerek. Benim önceki salatalık bana ukalalık yapıyordu, iki sayfa okumuşluğu yoktur, makinada yeşili görünce tamam diyecek kadar biliyor. Makinadan seçtiği de 1.6 mı, 3.2 mi, alçak süspansiyon var mı, jantlar kaçlık hiçbir fikri yok. Şimdiki istediğim değerleri yapmaya çalıştı en azından.

Değerler şunlar bu arada:

- Ön toe: 0 derece 0 dakika +/-5 dakika
- Arka toe: 0 derece 28 dakika +/-9 dakika

Bunun milimetre cinsinden olanı da vardı bir yerlerde. Bir de bu değerler 15" jant referans alınarak yapılmış galiba. Tabi ayar yapılırken sürücü koltuğuna oturmakta da fayda var.

Not ettim bilgileri. Evet genelde ön düzenciler bilgisayardan "Alfa" dan herhangi birine basarak yapıyorlar. Benim yaptırdığımda modeli sacma sapan girmişti. 17" ve 2.0 mk2 için değerler cok değişir mi acaba? Benim direk gidip bu değerleri istiyorum demem gerek.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Not ettim bilgileri. Evet genelde ön düzenciler bilgisayardan "Alfa" dan herhangi birine basarak yapıyorlar. Benim yaptırdığımda modeli sacma sapan girmişti. 17" ve 2.0 mk2 için değerler cok değişir mi acaba? Benim direk gidip bu değerleri istiyorum demem gerek.

17" için özel bilgi bende de yok. :( Bulunca kendime yapar mutlaka paylaşırım. 2.0 Mk2 için; benimki zaten 2.0 Mk1.5 Selespeed ya. Alt tarafımız aynı. Zaten bu verdiğim değerler 1999-2000 civarında revize edilmiş değerler. O tarihten sonra hepsine tutar herhalde. Yılı filan karıştırmaya gerek yok, değerler bunlar deyip takip etmek yeter bence.

fatihmehmet

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Alfaowner'da 15" spor süspansiyon icin bu değerler verilmiş. Araştırmaya devam 17" denk gelirse yazayım hemen.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

DcD-Semih

Benim elimde spor kit adı altında Veloce donanım paketine göre olan ön düzen açı ve ayarları mevcuttu, 16" ve 17" jantlar baz alınmış. 2 ila 3 cm daha alçaltılmış 156'lar için öneriliyodu, hatta kullanım kitapçığında da vardı benzer bir bilgi. Gece bakınayım da bulunca iliştiririm buraya. Bu arada bu ayarların uygulanabilmesi için şaside en ufak sapma olmaması lazım, arka travers ve ön kuleler özellikle zamanla kapanabiliyor, rotçularda bunu bilerek ona uygun ayar yapıyorlar, yani teknik veride ki ayarları yaptırıp sonra sağa sola çeken yengeç gibi yürüyen bir 156 elde etme olasılığı var :) 156 da şasi gergileri kullanmayı en çokta bu yüzden savunuyorum ben.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

kuti147

Abim yavaş yavaş istediğin ayara gelecektir koniler. Benimde iyi bir rotçuya gitmem lazim. Arkayı çok çabuk bırakıyor çünkü. Sadece yayl olan 147 aracım virajlarda çok daha iyiydi. Tabi bunda 225 lastiklerinde etkisi olabilir.
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

yigitekimdemir

Derece cinsinden olan rot ayarları jant boyutu fatketmiyor, mm ölçüm için 15 jant sınırlaması var :) veloce ayarlar ile araç düzde biraz daha hoppidik olurken virajda daha iyi oluyor, normal ayarlar ise düzde daha iyi ama virajlarda daha kötü.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

halil

Kullanım kılavuzunda ön düzen için gerekli ölçüler veriliyor.

HTC mobil

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

fatihmehmet

You are not allowed to view links. Register or Login
Kullanım kılavuzunda ön düzen için gerekli ölçüler veriliyor.

HTC mobil
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Evet son kısımda yazıyormuş kaçırmışım.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
2007 - Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTD (2019-.....)
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016- 2019)
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

kuti147

You are not allowed to view links. Register or Login
veloce ayarlar ile araç düzde biraz daha hoppidik olurken virajda daha iyi oluyor, normal ayarlar ise düzde daha iyi ama virajlarda daha kötü.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Bunun arası yokmudur yahu You are not allowed to view links. Register or Login :)
34 BS 3090 - Rosso Mk1 147
34 FH 3300 - Rosso Mk2 147
34 KY 5602 - Jarama Mk2 156 SS
34 NT 0522 - Jarama Mk2 156 SS
A4 2.0T Quattro Sline
——————————————-
34 ERH 07 -- Jarama Mk2 147

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Bunun arası yokmudur yahu You are not allowed to view links. Register or Login :)

You are not allowed to view links. Register or Login 'in dediği doğru, arası da deneye deneye bulunacak cinsten. :) Bizde zaten kamber kaster yok diye konuşmuştuk.

Şimdi toe-in dediğimiz eksi değerler. Arabanın ortasından bir çizgi çekin önüne doğru. Tekerleklerin ön tarafları o çizgiye doğru bakıyorsa toe-in vardır. Yani sol teker hafif sağa dönük, sağ teker hafif sola dönük oluyor. Gidiş yönünde stabilite sağlar. Mesela otoyolda stabilite için toe-in verilir. Viraj girişi yetenekleri azalır.

Toe out da tam tersi. Sol teker hafif sola dönük, sağ teker hafif sağa dönük. Bu da viraj performansı, özellikle de çabuk direksiyon tepkisi için yapılıyor. Tabi bu da düz gidiş stabilitesini azaltıyor.

Ya zaten genel durum stabiliteyle viraj performansının ters orantılı olması gibi. Bu arabalardan savaş uçaklarına kadar böyle. Stabilitesi yüksek uçağın manevra kabiliyeti düşük oluyor, manevra kabiliyeti yüksek uçak elektronik sistemler olmadan uçamayabiliyor bile.

156 için fabrika ayarlarını beğeniyorum ben. Bir de bizim arka aks biliyorsunuz virajda hafif yönlenebiliyor. Ben olsam denenmemiş ayarları denemekle uğraşmazdım.

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Evet son kısımda yazıyormuş kaçırmışım.

Bunlar derece cinsinden benim verdiklerimle aynı mı ki, bakayım ona bir.

yigitekimdemir

You are not allowed to view links. Register or Login
Bunun arası yokmudur yahu You are not allowed to view links. Register or Login :)

Bana kalırsa en iyi tercih ön tarafı "0" yani paralel yapmak ve arkayı da 3 mm toe in yerine 2 mm toe in yapmak. :) Makinelerdeki değerlere çok takılmayın, her rot ayarında farklı bir şey deneyip sürüş farkına bir göz atın yeterli. Tabii çok bilmiş rotçular hemen abi olmaz öyle diye laf yapıştıracaklardır, laftan anlayan bir rotçu bulana kadar denemeye devam. Ben devamlı lastik basıncı falan da değiştirip optimum tutuşu sağlayan basıncı bulmaya çalışıyorum, şu ana kadar 36 en tatmin eden basınç oldu. Altı olursa kayıyor, üstü olursa zıplıyor.
[url="http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk"]http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/2000-alfa-romeo-156-35-hn-291-mutluluk[/url]

octinum

You are not allowed to view links. Register or Login
Bana kalırsa en iyi tercih ön tarafı "0" yani paralel yapmak ve arkayı da 3 mm toe in yerine 2 mm toe in yapmak. :) Makinelerdeki değerlere çok takılmayın, her rot ayarında farklı bir şey deneyip sürüş farkına bir göz atın yeterli. Tabii çok bilmiş rotçular hemen abi olmaz öyle diye laf yapıştıracaklardır, laftan anlayan bir rotçu bulana kadar denemeye devam. Ben devamlı lastik basıncı falan da değiştirip optimum tutuşu sağlayan basıncı bulmaya çalışıyorum, şu ana kadar 36 en tatmin eden basınç oldu. Altı olursa kayıyor, üstü olursa zıplıyor.

İşte orada en zor iş laftan anlayan rotçu. :) Ben sonunda buldum galiba rotçu değiştire değiştire. Elemanları yine anlamıyor da sahibi çocuk akıllı. Ben söyledim direkt elemanlar itiraz eder gibi oldu, sonra bana bakıp dönüp "Umut abieee" diye bizim rotçuya seslendiler. Umut bakıp "abinizin dediği gibi yapın" demese direnecekler. :D Bu arkadaş aynı zamanda iyi lastiğin arkaya takılması gerektiğini bilen ve kabul eden nadir rot-balansçılardandır. :D

Ben 38-40psi aralığındaydım daha çok; ancak yeni amortisörlerle sıfırdan denemeye başlamam gerek. Şimdilik özel bir sekme hissetmedim, haftasonu standart basınçar +3psi'a çekip denemeye devam. Tabi bunlar benim elimdeki ölçüm cihazı ve bununla uyumlu bulabildiğim tek benzin istasyonu pompasında geçerli. :D Yani afaki biraz.

Bu arada, bugün hiç beklemediğim performans gösterdi. Bizim hanımın hastanede çalışan ve köyde yaşayan bir görevli var, sağolsun köyden yumurta, süt getirir bize. Yumurtaları öylece poşete koymuş. Bizim hanım C5'le geldiği için yumurtalar çalkalanmıyor bile tabi. Dedim kırılır. Eve geldim. Hiçbiri kırılmamış. Şaşırdım ve takdir ettim. :D