Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Warm Hatch | Alfa Romeo Mito 22UN886

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

stan

Hafta içinde iş seyahati için sabahın dördünde havalimanına gitmem gerekti.

Hazır saat sabahın körü ve yollar boş iken, arabanın stock hali ile bir hızlanma çekeyim dedim. İyi seyirler...


cem meric

You are not allowed to view links. Register or Login
Hafta içinde iş seyahati için sabahın dördünde havalimanına gitmem gerekti.

Hazır saat sabahın körü ve yollar boş iken, arabanın stock hali ile bir hızlanma çekeyim dedim. İyi seyirler...


200e kadar gayet iyi sonrası hacim olmadığı için yavaş kalıyor sanırım

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

156 2.5 v6 24v.
BMW 318Tİ.
MİNİ COOPER S R53.
GT Q2 1.9 JTD.
166 3.0 v6 24v.

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
200e kadar gayet iyi sonrası hacim olmadığı için yavaş kalıyor sanırım

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kesinlikle haklısın hocam.

Üst devirler ölü. Zaten piste de çıktığımda genellikle vites değişimlerini 6000 rpm'e gelmeden yapmaya çalışıyorum o sebeple.

murat_016

rahmi selam;

ben genelde 2/40da deniyorum kendi kendime 5000 devir gibi vites atıyorum sanki dediğim orantılarda araba canlı geliyor. :nazar: :nazar:

stan

Herkese iyi akşamlar,

Son zamanlarda farklı başlıklar açıp, yazılım konusumda fikirler almaya çalıştiıyordum.

Aslında aklımdaki bir numaralı çözüm magneti marelli (MM) me110t tuning box idi. Fakat yurtdışı fiyatının çok yüksek olması, ikinci elde pek bulunamaması sebebiyle ümidimi neredeyse kaybetmiştim. O sebeple dr ecu ve paşaoğlu ile yazılım yaptırmak için görüşüyordum.

Derken, geçen cumartesi akşamı forumda ikinci el bi MM me110t ilanı gördüm. İlan sahibi You are not allowed to view links. Register or Login ile pazar günü buluşup, cihazı araca taktık. Kısa bir test sürüşü sonrası cihazı hemen aldım. Buradan You are not allowed to view links. Register or Login Mehmet bey'e tekrar teşekkür ederim.

Daha ilk kullanımdan itibaren tuning box in etkisi hem güç hem de gaz tepkisi açısından hissediliyordu. Sonuçta 155hp olan araç, MM'nin iddiasına göre 183hp olmuştu.

Biraz karanlık ve kirli bir foto olsa da, kaput altının güncel hali şöyle oldu:


Tabi lpg'li araçta uygun ayar olmadan güç arttırırsanız, sonuç felaket olur. Bu iş için de işin uzmanı olan Özdin abi'ye başvurdum.
Kendisi, face grubu üzerinden afr wideband sensörü ile lpg ayarı yapıyor. Neredeyse her akşam bir araç için randevu veriyor. İzmirde olup da, güzel bir lpg ayarı yaptırmak isteyen, arabadını seven arkadaşlara duyurulur.
You are not allowed to view links. Register or Login

Son olarak, yine lpg ayarında 4400rpm üstünde otomatik benzine geçiş özelliğini sabit tuttuk. Performans gerçekten çok tatmin edici vw keyifli oldu. Hatta ayarişi biterken, Özdin abi araçtan etkilenmiş olacak ki, Mito'ların piyasasına bakacağını bile dile getirdi. Egzozda afr sensörü ile pozlarımız da şunlar:




stan

Bugün akşam otobanda biraz log alarak gazladım ve magneti marelli tuning box'ınbana ne kattığını karşılaştırmalı olarak gözlemledim.

Aldığım loglar aşağıdaki gibiydi:

  • Tuning box kapalı & araç dynamic modda
  • Tuning box race modunda ve araç dynamic modda


Grafikten de gözüktüğü üzere peak basınç değişmemiş. Ama tuning box aktif iken basınç çok bariz şekilde üst devirlere gittikçe düşüş ivmesi çok çok yavaş oluyor. Örneğin stock araç 4000rpm civarı 0,8 bar basarken, tuning box aktif iken 1 bar basıyor. Bu sayede aracın özellikle orta üst devirlerdeki ivmelenmesi çok ciddi fark ediyor. ama özellikle 5500 rpm sonrasında bu basınç farkı iyicene azalıyor. En son 6500rpm'de stock arack 0,50 bar basarken, tuning box'lı araç 0,55 bar ile noktayı koyuyor.

stan


stan

Bundan 15 ay önce arabayı alırken, bugün arabaya yaptıklarım aklımın ucundan bile geçmezdi. Yani bugün konuya belki de şu ana kadarki en önemli güncellemeyi yapıyorum.

MM ME110T eklemesinden sonra, arabayı hem daha korunaklı kullanmak, hem de özellikle pist için gerçek potansiyel performansına ulaştırmak için bir şeyler yapmam gerektiğini hissediyordum.

Bu noktada, iki temel şey yapmak gerekiyordu: Biri frenleri güçlendirmek, diğeri de motoru rahatlatmak.

Frenler için goodridge çelik fren hortumunu sadece ön set olarak tedarik ettim, fren hidroliğini de motul rbf 600 ile değiştirdim.

Motor rahatlatma konusunda ise intercooler büyütmeyi tercih ettim.

[I]Orjinali 3,4lt olan intercooler'ı 6,4lt oem versiyon ile değiştirdik. Orjinal vs OEM intercooler:
[/I]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Mito özelinde spor intercooler diye pazarlanan ve fiyatı 2000tl üstünde olan kitler, 1 adet 6lt küsüratında intercooler, 2 adet de 2.5" den 2" e redüksiyon & 45 derece açılı cooler hortumlarından oluşuyordu. Onun yerine ben bu malzemeleri Aliexpress'ten teker teker sipariş geçince maliyet 4'te 1'inin bile altına kadar düştü. Tabi getirdiğim hiç bir malzemenin gümrüğe takılmaması noktasında şansımın yaver gitmesi de düşük maliyeti sağlayan önemli bir etken oldu.

Tabi bu işin sonucu ufak çaplı da olsa custom made bir montaj şekli gerektirdi. Ustalarımızla (baş usta babam olur) beraber montaj için kafa patlatırken:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[I]Ama günün sonunda, sadece 4 adet vida deliği açarak, arabanın hiç bir orijinal malzemesini kesip biçmeden montajı tamamladık. [/I]İntercooler üst kenarındaki montaj noktalarına saplama vida takıp, bunları merkezleme amacıyla arabanın ön darbe emici demirine açılan iki adet delikten sıkı şekilde geçirdik. Yine intercooler'ın alt kenarına özel olarak hazırladığımız 2 adet braketi alt ön kenardaki tampon destek çubuğuna vidaladık. Borulardan sadece soldaki çok az kısaltıp takınca da, herşey yerli yerinde ve baya sağlam şekilde montajlanmış oldu. Eğer biraz daha büyük (özellikle yükseklik açısından) bir intercooler olsaymış, arabanın baya bir noktasının kesilip biçilmei gerekecekti. Taktığım intercooler'in ölçüsü 50 X 180 X 65 mm tam doğru ölçü olmuş.
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[I]Günün sonunda arabanın mevcut speği şu liste oldu:
[/I]

  • Magneti Marelli ME110T Tuning Box
  • 6,4lt OEM intercooler
  • K&N kutu içi filtre
  • Goodridge çelik fren hortumları (sadece ön set)
  • Motul RBF 600 fren hidroliği
  • NGK iridyum buji
  • Nankang NS2-R 205-40-17 (sadece pist kullanımı için)
[I]Tüm işin sonunda kaput altını biraz aklayıp, pakladık:
[/I]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

[I]Dışarıdan bakınca da tampon altından intercooler'ın görüntüsü:
[/I]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Bugün İzmir baya bir yağmurluydu. Akşam yağmur hafifleyince ilk iş deneme sürüşüne çıkmak oldu.
Yaklaşık 60 km'lik deneme sürüşüm sonrasında, yapılan modlarla ilgili izlenimlerim:

  • Frenler kesinlikle çok daha net tepki veriyor. Yüksek hızda üst üste yapılan frenlerde bile hiç yumuşama falan hissettirmedi.
  • ME110T sonrası üst deviler bariz canlanmıştı. İntercooler ile bu biraz daha hissedilir oldu. örneğin daha önce 5. viteste iken 180-190 arası boğulan araba, bu sefer 5'te rahatça 200'ü gördü.
  • Intercooler büyüyünce en olası olumsuzluk turbo lag olur ama, turbo yine eskisi gibi 2500-3000 rpm arası kendini dolduruyor.
Tabi asıl net izlenimlerimi pistte göreceğim. Yağmurların müsade edeceği ilk gün piste çıkmak üzere, şimdilik bu kadar arkadaşlar....

agucba

Giulietta almadan önce aklımda hep olan şeyler büyük intercooler (performans anlamında değil, özellikle yaz aylarında daha sağlıklı bir beslenme olacağını düşündüğüm için), çelik fren hortumları, MM idi.
Ama insanın düşündükleri ile hayatın gerçekleri uyuşmuyor ne yazık ki.

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


///////////////

DcD-Semih

Çok güzel uygulamalar, sıkı keyifli bir makine olmuş günden güne.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso
2004 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Grigio Metallico
2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4TB - Bianco Pastello

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Giulietta almadan önce aklımda hep olan şeyler büyük intercooler (performans anlamında değil, özellikle yaz aylarında daha sağlıklı bir beslenme olacağını düşündüğüm için), çelik fren hortumları, MM idi.
Ama insanın düşündükleri ile hayatın gerçekleri uyuşmuyor ne yazık ki.

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Doğrusu aracı aldığımda bu uygulamaların neredeyse hiç biri aklımda bile yoktu.
Önce yazılım konusu aklıma takıldı, sonra bu forum sayesinde MM ME110T diye bir cihaz olduğunu öğrendim ve yine bu forumdan 2. El olarak aldım.
Ardından, zaten stock halde bile sıcak havalarda çok da yeterli olmayan intercooler için bir şeyler yapmak gerektiği gün gibi ortaya çıktı.
Çelik fren hortumları ise pastadaki çilek oldu.
İnş sizler de dilediğiniz gibi setupınızı kurmanız dileğiyle.

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Çok güzel uygulamalar, sıkı keyifli bir makine olmuş günden güne.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok teşekkürler. Keyfini çıkarmak için elimden geleni ardıma koymuyorum 8)

stan

Havaların 1 günlüğüne de olsa yağmura ara vermesini fırsat görerek, bugün soluğu Ülkü parkta aldık.

Lastik olarak Nankang NS2-R 205 40 17 leri takıp da piste çıktım.

Aracın diğer setup'ı zaten yukarıdaki iletilerde belirtildiği gibi.

Geçmişte stok araçta michelin pilot sport 4'ler ile 1:08:6xx yapmıştım. O sebeple bu gün daha iyi bir sonuç bekliyordum. (fakat o zamanı çıkarırken 1 adet lastiği parçaladığımdan, sonrasında pist için nankang'ları almıştım)

Nankang'ları pistte ilk kez bu kadar çok zorladım. Toplam 20 tur attım, bunun yaklaşık 15'i hızlı idi, tüm bu turları 3 seansta yaptım.

Nankang'lar gerçekten inanılmaz dayanıklı çıktı, bugün lastiklerin biraz da olsa canını alırım diye düşünüyordum ama, bana mısın demediler yine. Ama performans olarak belli bir ısınmadan sonra lastikler kendini salıp arabayı önden kaydırdı. Mito'da ilk kez bu kadar çok önden kayma yaşadım.

Yaptığım revizyonlar ise meyvesini vermiş gibiydi. Çünkü önceden 6000rpm'e gelmeden vites atmam gerekirdi, bugün ise gereken noktada 6500'e kadar rahat rahat çıkardım arabayı. 18C olan hava sıcaklığında, iat 30-40C arası gitti geldi, 40'dan fazlaya çıkmadı ama zaten o noktada çok fazla tutmadan arabayı soğuttum hep.

Günün sonunda en iyi turum 1:08:934 oldu, hedefim olan seviyeye çekemesem de, oldukça keyifliydi. İlgili turun videosu şöyle:


bir de lastiğin kendini bıraktığı anların birisinde çizgiden çıkıp sağ arkayı mıcıra kaptırdım, ufak & keyifli bir aksiyonda olmuş oldu:


Bugün bizlere pist konusunda kapıları açan ve her türlü desteği veren, ev sahibi Muhammed Ali'ye de teşekkürü borç bilirim. Pistte tadilat çalışmaları başlamadan önce, mevcut hali ile son bir kez track day kasmak paha biçilemezdi.

Benim yanı sıra, piste ilk kez gelen diğer Alfa'lara da selam olsun, bugün aslında küçük çaplı bir Alfa track day yapmış olduk. Bu zehiri daha çok Alfa'ya bulaştırmak dileğiyle...
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

E.Ç.M. (MiTongin)

*Smiles per gallon*

( Yaktığınız yakıt başına düşen gülümseme oranı )

stan

Geçtiğimiz cuma günü ilk kez Körfez Pisti'ne çıkmak nasip oldu. Benzin TV ekibi ile unutulmaz bir gün yaşadık.

Sabah saat 7'de, sağ koltukta bir başka mito sahibi arkadaş ile İzmir'den yola çıkıp, saat 11:30 gibi Körfez'e ulaştık. Ortalık şampiyonlar ligi gibiydi,Mclaren, Porsche, AMG serisi, M serisi, Corvette, Cupra, Type R ve daha saymayı unuttuğum niceleri... Bizse Mito ile ön elemeyi şansına geçen Romanya ekibi ekibi gibiydik:)

Saat 12 gibi önce bi tanıtma turu, sonra da hot lap şeklinde aksiyon başladı. Daha ikinci turda ise acemiliğime yenik düşerek, ilk şikanı kesmek suretiyle çimleri güzelce biçtim:) tabi o anda kafada deli sorular, "acaba arabaya birşey oldu mu, daha izmire dönüşü var bugünün" falan... Hemen pite girip kontrol ettim, çok şükür intercooler'ın oraya dolan bolca çim ve tampondaki rengarenk çiçeklerden başka bir birşey yoktu.

Üzerimdeki ufak çaplı şoku atlatıp, tekrar piste çıktım. Bu sefer daha kontrollü ilerleyip, yavaş yavaş hızlandım. Özellikle günün ikinci yarısında piste alışıp, attığım her türdan ciddi şekilde keyif almaya başladım. Toplam 35+ kez pisti turladım. Hatta, uzaktan yakından tanışıklığımız olan arkadaşlarımız da o gün izleyici olarak gelmişlerdi, onlarla da tek tek taxi turu yaptık. Sağ koltukta birisi olunca, sohbetle gazlamak daha keyifli oluyormuş onu anladım. Benim adıma günün en iyi derecesi 58.7 saniye çıktı (o turda araçta 2 kişi vardı). Tahminen 1,5 - 2 saniye daha gelebilirdi ama buna şükür.

Merak edenler için söyleyeyim, piste çıkarken yol bilgisayarını sıfırlamıştım. Gün sonunda yol bilgisayarındaki tüketim 25L/100km olarak takılı kaldı. Ama Gerçek tüketimim ise 30-35L/100km gibi birşey oldu. Çünkü yaklaşık 65km'de yarım depo benzini içti bizim ufaklık. Ama aynı araba, akşam dönüş yolunda, biraz da günün yorgunluğunun verdiği sakin kullanım ile 9L lpg / 100km yaktı.

Arabayı son haline getirdiğimden beri ilk kez bu kadar ciddi şekilde zorlama şansım oldu. Çok şükür tam istediğim gibi bullet proof'a yakın mertebede bir dayanım gösteriyor araba. Örneğin, iat değeri araç pite hazır dururken 60C mertebelerine çıkıyor, pistte gazlayınca ise hemen 45C'ye gelip oarada çakılıyordu. Motor suyu soğutma sıcaklığı ise üst üste 5 hot lap sonunda max 98C'yi görüyor, soğutma yapınca da hemen 90C altına kolayca düşüyordu. Yağ sıcaklığı konusu ise maalesef bilinmeyen dünya çünkü araçta orjinalinde yağ sensörü yok. Zaten kafamdaki ilk proje, arabaya yağ basınç ve sıcaklığı için sensör eklemek, bir ara yapacağız onu da inş.

Frenler konusunda, en son Ferodo Premier serisi balataları takmıştım. Stock disk, kaliper (brembo 4 piston), RBF600 hidrolik ve Goodridge çelik fren hortumları çok çok güzel iş yaptılar. Tüm gün boyunca frenler 1 kez bile korkutmadı. Taxi turlarında da sağ koltukta oturan arkadaşların en çok etkilendiği şey frenler oldu zaten.

Frenlere ayak uyduran bir başka unsur ise lastikler oldu. henüz yeni taktığım Kumho KU36 225/45/17 lastikleri yaklaşık 2.000 km'dir kullanıyorum. Bu güzel havalarda KU36'lar bana her açıdan Mişi PS4'leri anımsatıyordu. Pistte de çok memnun kaldım lastiklerden. Uygun şekilde basıncı ayarlayınca lastikler hiç kendini bırakmadı. 35+ tur sonrası illa ki bir miktar aşınma oldu ön lastiklerde ama, o tutunma ve yumuşaklığa göre aşınma oldukça limitliydi. Yani, fiyat performans açısından semi slick arayanlara KU36'ları şiddetle tavsiye ederim, güzel lastikmiş.

Aslında araç pist için bir spor yay istiyor ama günlük kullanımda zaten yere yakın olan bir aracı daha da yakınlaştırmak pek doğru gelmiyor. O sebeple şimdilik stock süspansiyon ile yola devam.

Video konusunda ise, ön camdaki araç içi kamerama ek olarak, aracın içini çekecek ve ses kaydedecek şekilde çakma go pro'mu takmıştım. Ama daha günün başında çakma go pro'yu açık unutunca, ancak boş arabayı çekmişiz, maalesef özellikle taxi turlarındaki araç içi aksiyonu kayıt altına alamadık, baya eğlenceli olacak bir videoyu kaybettik. Durum böyle olunca, sadece ön camdan olacak şekilde hızlı sayılabilecek bir turumu aşağıdaki gibi paylaşmış oldum.


Video olarak pek birşey sunamadım, bolca foto paylaşayım bari:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


EEK35

Rahmi bey maşallah aracınız çok güzel.

Üstündeki emeğinizde takdire şayan.. Bilinçli kullanılan hakkı verilerek kullanılan bir MiTo sizinkisi. Tebrikler.

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Rahmi bey maşallah aracınız çok güzel.

Üstündeki emeğinizde takdire şayan.. Bilinçli kullanılan hakkı verilerek kullanılan bir MiTo sizinkisi. Tebrikler.

Çok teşekkürler. Elimizden geldiğince arabaya hem iyi bakıp hem de keyfini çıkarmaya çalışıyorum.

Bu aralar bir de DNA racing subframe braces eklentisi olacak. Onun için hatta paralelde başka bir çalışmam da var. Güncellemeleri paylaşırım.

stan

Satış başlığı altında belirttiğim alt şase gergisi ile dün ilk kez piste girdim.

Aracın kafasını ne kadar çok içeriye sokma istekli hale geldiğine dair şu dış çekim videoyu paylaşmış olayım:
NOT: süspansiyon stock

ealprsln

arkası çok geliyor gibi hakikaten, Rahmi bu işe devam edeceksen sana kilitli dif şart olacak gibi... agresif gözüküyor tarzın, çok fark ettirir sanırım...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
arkası çok geliyor gibi hakikaten, Rahmi bu işe devam edeceksen sana kilitli dif şart olacak gibi... agresif gözüküyor tarzın, çok fark ettirir sanırım...

kilitli diff olayını sordum da, 6.000TL'den kapı açtı abiler, teşekkür ettim ben de:)

sırada yay ve arka gergi var. Onlarla bi denemek lazım gibi.

stan

Herkese selamlar,

Yaz boyunca katildigim pist etkinliklerinde gozumu en cok tirmalayan 2 konu vardi.

  • Biri, on balatalarimi neredeyse 15.000km de bitmesine ragmen arka balatalarin ciddi bir suredir bitmemesi
  • Digeri de, sert frende olusan asagidaki toto kalkma goruntusu.


Her ikisinin de tek bir suclusu vardi, o da stock yaylar. Her ne kadar aile babasi falan olmamizdan dolayi yay olayina meafeli durmaya calissam da, artik icimdeki apaci o yayi istiyordu.

Vogtland yayimizi You are not allowed to view links. Register or Login dan, arkalara da 15mm spacerlarimizi FG'den alip montaji yaptik. Ozellikle Oguzcan'a buradan da tekrardan tesekkurlerimi iletmis olayim.

Montaj sonrasi durumumuz:



Montaji yaptigimiz sali gununden sonra, yaklasik 100km yol yaptim ve gozlemlerim:

  • Görsellik olarak arkada çok ciddi bir düşüş var. Ama ön sanki hiç düşmemiş gibi. Aslında bu tam olarak istediğim kombinasyon oldu. Çünkü önü daha fazla düşürmek kasislerde falan sıkıntı yaratabilir. Gerçi deneyimli arkadaşlar, yaylar araba üstünde bir kaç gün durduktan sonra biraz daha düşme yapar diyor ama, göreceğiz
  • Sertlik olarak, şehir içi dikkatli kullanımda, arabanın içinde oturan bir yolcuya yaylar stock diye yedirilebilir. Cukura düşünce ise yaylar "ben buradayım" diyor.
  • 100km ve üstü hızda, yoldaki dalgalanmalardan dolayı bouncing dediğimiz etki artmış durumda, ki arabanın stock halinde bile bu durum vardı. Bu biraz can sikici olabilir, ozellikle arka koltuktaki yolcular icin.
  • Viraj esnasında, stock yaylar ile araba ço az da olsa yatıyordu. Spor yaylar ile neredeyse yatmıyor diyebilirim.
  • Organize sanayi bölgesinde, kavşakların girişine konulan insanlık dışı tümseklerden geçerken tamponda falan sürtme olmadı, bu belki de en önemli parametre idi benim için.
  • Yüksek hızda dip fren yapıncakafanın dalması azalmış gibi hissettirdi ama bunu net anlamak için bir piste gitmek şart. yaylarla beraber arka frenler ins daha efektif calisacak.
  • Spacer'ı öne takmamamın sebebi, çekişin olduğu tekerlerde dönen ağırlığı arttırmak istemediğimden dolayıdır. O sebeple zaten arkalara da taktığım spacr'lar sadece 15mm.

EEK35

Bunlarda benden olsun o zaman :)




Güzel oldu güzel..

stan

Bugünkü konumuz [I][SIZE=5]Intercooler su spreyi & yağ sıcaklık sensörü[/SIZE][/I] montajı.

Bir kaç hafta önce aliexpress'ten aşağıdakileri sipariş etmiştim:

  • Yağ sıcaklık sensör ve display
  • Yağ sensörü takabilmek için sandwich plate
  • Yarış arabası motor çalıştırma tuş takımı
  • Oto cam yıkama motoru, deposu, nozzle'ı
Malumunuz, arabada büyük intercooler var. Ama yaz sıcaklarında da büyük cooler bir yere kadar fayda ediyor, özellikle pist ortamında. Büyük cooler iat'yi stabil tutmayı her koşulda sağlıyor, ama hava çok sıcaksa, 45C altı iat ölçümü görülemiyor.

Yüksek hava sıcaklığında iat'yi düşürmek için, biraz da meraktan tabi, subaru impreza sti'ların bazı modellerindeki gibi intercooler su spreyi yapalım dedik.

Sprey için aliex'ten su motoru, depo, nozzle içeren paketi aldık. Ama tabi sadece bu paket yeterli değildi. İşi hakkıyla yapmak için, biraz da olsa akıllı bir kontrol ünitesi lazımdı. Bunun için de yarış arabası motor çalıştırma tuş takımını aldım. Bir de tabi arka plandaki gizli kahraman, röle içeren ve timer fonksiyonu ile bu röleyi kontrol eden bir elektronik kart buldum ofisten. İlgili yazılımcı arkadaşlardan da rica ettim, karta elektrik verildiğinden itibaren sonsuz döngü şeklinde röleyi 2 saniye ON, 8 saniye OFF şeklinde çalışacak basit bir yazılım yaptık.

Kurulum için, dün sabahtan babamın dükkanında işe koyuldum. Öncelikle tamponu söktük ve su deposunu takacak yer aradık. Bu iş için sağ ön çaprazda tampon içinde güzel bir boşluk vardı. Depo çok aşağıda olduğundan, depo ucuna baya bildiğiniz tarımsal sulamada kullanılan güzel, sağlam ve sarı renkte bir su borusu taktık :) Borunun ucuna bir tapa ile kapak sorununu da çözdük. Boru, her ne kadar depoya sıkı geçme olsa da, bolca silikon basarak, borunun sağlamlığını da garanti ettik.

Su deposunu taşıyacak güzel bir braket yapıp, depoyu sabitledik. Garanti olsun diye, depoyu muhtelif noktalarından cırt kelepçe ile etrafa tutturduk. Deponun kendisi ve ek su borusu yaklaşık 2lt'lik bir hacmi oldu.

Ardından da su pompası çıkışında ince boru ile nozzle'ları taktık. Hatta nozzlelar için özel bir çift braket ile tam olarak intercooler üzerine iki noktadan sprey yapmasını garanti altına aldık.

Buraya kadar olan ilgili fotolar:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]



Sonrasında da iş yağ sensörünün montajına geldi. Ben doğrusu Mito'nun yağ filtresini teneke tip zannediyordum, o sebeple sandwich plate almıştım. Ama arabayı lifte çıkarıp filtrenin karton tip olduğunu görünce, sandwich plate iş görmez oldu. Sıcaklık sensörünü nereye takarız diye alternatifleri düşünürken, tornacı abimizin desteği ile, arabanın orijinal yağ basınç sensörünün takıldığı noktaya T şeklinde bir uzatma yapıldı, o uzatmanın üstüne de sıcaklık sensörünü ve orijinal basınç sensörünü birlikte montajlarık, cuk oldu, güzel oldu. Sızdırmazlık testleri falan da yapıp, güzelce bu işi de tamamladık.

Bundan sonrasında da artık kablolama işine başladık. Bu iş özellikle 200C üstü sıcaklıklara dayanabilen örgülü kablo almıştım. Ne olur ne olmaz diye, her kablonun da üstüne 1 kat siyah elektrikçi bandı + 1 kat da kumaşımsı bant sardık. Kablolamayı, orijinal kabloların rotasını takip ederek, arabanın içine sol önde camın hemen altındaki kauçuk kısımdan kabloları soktuk.

Tabi bu esnada, ilk gün bitti, ikinci gün başladı. Oysaki ilk bakışta yarım günlük iş diye düşünmüştüm =)

İç tarafta artık tuş takımını single din radyo boşluğuna yerleştirmek, ve başta elektronik karta dair tüm bağlantıları yapıp, görsel ince detayları tamamlama işleri vardı.

Kablo bağlantılarını kabaca yapıp, single din'e oturacak tuş takımı ve sensör display'i taşıyacak plastik parçayı yine tornacı abimiz ile güzelce kestik ve oyduk. Ardından ben kesilen plastik parçaları karbon kaplama yaptım. En son tüm tuşlar ve yağ sıcaklık display ini montajlayınca, bu sefer de teyp çerçevesinin display ve tuşlara çarptığını ve yerine oturmadığını fark ettim. Çerçeveyi alıp, tornacı abimizle tekrar bir inceden oyma işine girdik ve artık herşey yerine oturur ve çalışır duruma geldi.

Konsolumuzun güncel hali:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


  • İlk tuş sensör ekranı da dahil olmak üzere komple sistem (intercooler su sprey) ON/OFF
  • İkinci tuş, manuel şekilde şu fışkırtma. Yani tuş basılı iken sistem devamlı su atıyor, el çekilince su kesiliyor.
  • Üçüncü tuş ise elektronik kartı devreye alıyor. Yani su fışkırtma işini sonsuz döngü şeklinde 2 saniye ON, 8 saniye OFF yapıyor.
Sistemin nasıl çalıştığına dair içten dışardan birer de video bırakayım şuraya:



Bu da kaput altı güncel görüntü. Sol alt köşedeki sarı boruya dikkat :p
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Son olarak da, bugün kısa bir deneme fırsatım oldu. Bizim arabanın yağı baya bir düşük sıcaklıklar da çalışıyormuş. Normal kullanımda yaklaşık 80C gibi yağ sıcaklığı okudum. Dip gaz yapıp 210km/h ile giderken de max 91C okudum. Tabi pistte de gazlayıp, o şekilde görmek lazım bunları.

Not: aliex'ten aldığım ve işime yaramayan oil sandwich plate e ihtşyacı olan varsa, bana ulaşsın, ücretsiz olarak göndereyim hemen. Benim işimi görmedi ama, bari başkasının işi görülsün.


stan

Araba için çok fazla görsel ve kozmetik detay çalışan birisi değilimdir. Fakat artık 8. yaşını dolduran MiTo'nun direksiyon derisi baya baya SOS vermeye başladığından artık aksiyon alma zamanı gelmişti.

Bir süredir İzmir'de farklı direksiyon kaplamacılar ile görüşüyordum ama genellikle neredeyse sıfır direksiyon fiyatına varan simit kaplama fiyat teklifleri alıyordum. Sonunda bir tanıdığımın referansıyla 6. sanayide Emek Oto Döşeme'den makul bir fiyat teklifi aldım.

İlk iş olarak, You are not allowed to view links. Register or Login Murat kaptan'ın deposunda duran yedek diyebileceğimiz direksiyonuna 3 günlüğüne el koyarak işe giriştim (direksiyonu hala geri veremedim, o ayrı konu :P ) Murat Kaptan'a tekrardan buradan da teşekkürlerimi iletmiş olayım.

Serkan Usta, benim direksiyonu söküp, yedek direksiyonu taktı. Hatta bir sonraki söküp takma işlemi kolay olsun diye air bag'i de taktırmadım. Kornasız ve air bag'siz geçen 2 gün boyunca, özellikle kornanın önemini bir daha öğrendim. Allah'tan air bag'in önemini öğrenecek bir durum yaşamadım :D

İki gün boyunca dolaştığım aşırı seksi ön konsolum:


Kaplama işini yaptırırken, üst ve alt yarıyı alcantara, elin genellikle değdiği yan tutma kısımlarını ise delikli deri olarak tercih ettim. Sadelikten yana olduğumdan da, kırmızı dikiş veya yüzük gibi detaylara girmedim. 2 gün sonrasında teslim aldığım direksiyon simidim:


Hazır bu kadar girişmişken de, direksiyon göbeğindeki gri plastik kısmı da kendim 3D karbon ile kapladım.


Günün sonunda araç üstündeki montaj tamamlanınca da görsel şöyle oldu:


Doğrusu benim içimi baya çok sindi. Hem alcantara hem de yeni kaplanan derinin ele verdiği hissiyat, baya baya sıfır araba kullanıyormuşum gibi. Diğer herşey ise hala 8 yaşında tabi :)

agucba

Bir şey sorayım o zaman.

Mesela bizim eski 145 QV'nin direksiyonu için bazen "Acaba kaplatsam nasıl olur?" diye düşündüğüm oluyordu ve bunu yapıyor olsaydım, ellerin genelde tuttuğu yerleri Alcantara veya süet, diğer yerleri düz deri yaptırırdım. Ama gördüğüm kadarı ile genelde bunu tersi yapılıyor.

Bildiğim kadarı ile alcantara, düz deriye göre daha sağlam ve ayrıca sabunlu su ile temizlenmesi daha kolay.

Benim düşünemediğim bir şey mi var ki ellerin daha çok değdiği yer düz deri yapılıyor?

///////////////