3.2 V6 GTmi sattiktan sonra icine dustugum bosluktan cikabilmek icin yeni/eski model sayisiz arabaya baktim. Tabi yurtdisinda yasadigim icin ancak malum siteden ilanlara bakarak ve sonrasinda youtube ve yurtici/yurtdisi yorum sitelerinde aracin gidisi, sesi, kronik arizalari vs gibi konulara deginerek arastirmalarimi yaptim. Uzun lafin kisasi bu konuda bayagi bir vakit harcadiktan sonra kafamda oturan sey yine en az 6 silindir olmak uzere hisli bir arac almak oldu. Sadece zevk icin alacagim bir arac icin yuksek MTV oranlari odemek istemedigimden dolayi model yilinda geriye gitmeyi goze aldim. Ayrica elektronikten ziyade mekanik sistemleri/etkilesimleri sevdigim icin donanimi az (az ariza ihtimali!) ve tabiri caizse karaduzen olan araclara yakinlastim hatta 4-5 tanesiyle pazarlik yapacak kadar isi ilerlettim. Uzun zamandir aklimda olan temiz bir GTV almak icin cabaladim ama kismet olmadi. GTV alsaydim motordan ziyade kasasi icin almis olacaktim. Turbo motorun elbetteki artilari cok ama gonul isterdiki atmosferik bir V6 yine temiz bir GTV nin ustunde denk gelsin ama bu Turkiye sartlarinda zor bir olasilik.
Neyse, bu zamanlarin sonlarina dogru
@ALP arkadasim ustunde cok emegi oldugu 156 2.5 V6 siyla kapimi caldi. Acikcasi 156 hic dusunmemistim bu yuzden kendisi ile bayagi bir yazismamiz ve konusmamiz oldu. Sonucta anlastik ve hep istedigim gibi karaduzen aracima kavustum. Kendisine bu surec boyunca gosterdigi ilgi, alaka ve sabir icin cok tesekkur ederim
Gelelim aracima;
1999 156 2.5 V6 190hp
Komple duz boru ve sonda warexli son susturucu
Egzos manifoldlari isi yalitimli
Camurluk ici acik filtre
Sifir 8C boya
Sifir toplanmis motor, sanziman zaten elden gecmisti
Tum dosemeler elden gecmis ve yenilenmisti
Mercekli far, 166 otomatik kararan ayna, kirmizi gosterge tablosu, guiletta tavan aydinlatma, sparco pedallar ve gta vites topuzu, on ve arka kule gergileri, spor yay vs vs vs ekstralari olan bir arac.
191bin km de bana geldi ve suan 192bin oldu kendisi. Tam anlamiyla karaduzen bir makine, gaza bastiginizda reaksiyon suresi cok kisa ve motor cok canli. 3.2 den sonra cok bir beklentim yoktu ancak 2.5 ve tabiki ustundeki cf1 manifoldlari ile cok zevkli bir karaktere sahip olmasi beni sasirtti. Ses deseniz zaten 10 Numara. 0-130km arasinda 3.2 yi cok aratmiyor cunku vites oranlari daha kisa bu hizin sonrasinda da arac yuruyor ama bir 3.2 degil kesinlikle. Ama ses ve mekanik etkilesim eski gtmden cok daha hos. Zaten hgs den ortalama hiz olcum ve ardindan ceza yazma olayi basladigindan beri fazla bir hiz tutkum kalmamisti. Kayseri - Adana arasinda uzun yolda da cok memnun kaldim, bu yolculuk boyunca warexim hep acikti
daha ne diyim
Uzatmayalim, araca benim yaptiklarim;
Ustundeki spor yaylardan dolayi cukurlarda on amortisorler kut kut vuruyordu, kucuk bir arastirma sonucu bunlarin TS yayi oldugu ortaya cikti, Sansa bakin
@fatihmehmet kardesimde de 1.9/ 2.5 icin uygun yaylar varmis, swap yaptik, ikimizde mutluyuz simdi
Sol lastiklerin bilyalari ve sol alt tabla vakti geldigi icin degisti
Geleneksel olarak Q2 sinirli kaydirmali mekanik difransiyel takildi
Yani yol tutus had safhaya getirildi, sirada PS4 lastikler var. Jantlar 17, Turkiye sartlarinda 18e gecmek ne dogru olur bilemiyorum, GT de 18 varken 17ye gecmek istiyordum
zaten bildiginiz bir arac, yinede bir iki foto ekleyeyim;
Aracin onceki konusu:
http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/35-ac-3464-156-2-5-v6/Arabamla cok mutlu bir hafta gecirdim, insallah bundan sonrasida boyle olu