Merhaba arkadaslar, Alfa Romeo maceram 1996 155 Q4 wide body ile baslayip 1996 GTV V6 TB ile devam etmisti. Her iki aracada sifir motor yaptirdigim icin iyi kotu deneyimli alfistilerden oldum

Fotolarda gorunen GT V6`mi Eskisehir`den doktor bir alfisti arkadastan aldim ki zaten ondan onceki iki sahibide bu forumdan, dolayisi ile arac zaten biliniyor. Ben sadece guncel fotolarini ekliyorum. Ilk foto Ankara`dan gecerken A&R Servis`e kontrol yaptirirken cektirmistim. Mustafa usta ile guzel bir sohbetimiz oldu, kendisi cok cana yakin ve konusunda deneyimli bir usta. Aracin ilk sahibini (pilot) taniyor ve zamaninda kendisine gelirmis bu arac ve daha sonrasinda Izmir`de bulunan ortagina satilmis. Yani ilk iki ve son dort sahibi biliniyor, arada baska el degistirdimi bilmiyorum. Orjinal motorunda fabrikasyon sorunlar oldugu icin 45bin kmde sandik motorla motor degisimi yetkili serviste yapilmis, suan 89bin civarinda. Araci alirken kendim kontrol ettim, iyi kotu GTV V6 TB motorun turbosuz versiyonu oldugu icin nerede nasil problem yada gariplik cikarir tahmin edebiliyordum. Sadece sikinti olarak sogutma sivisinin genlesme kabinin kapaginin bozuk oldugunu, sividaki basinci 1.4 barin uzerinde tahliye ettigi icin sogutma sistemi borularinda sisme tespit ettim (ki aldigim arkadas radyator alt baglanti noktasindan su damlamasi oldugu icin sogutma sivisina ilac atmis, biliyorum bu nedenle ilerde kalorifer ve radiator sistemi verimlilik sorunlari yasabilirim...Basinc 1.4 barda tahliye edilemezse borular sisiyor ve en zayif gordugu noktadan once su kacirmaya basliyor ve ardindan su eksiltme yaparak dikkat edimezse hararet yaptirarak conra yakmaya kadar goturebiliyor) ve uygun bir baska kapakla degisimini yapinca sikinti kalmadi (GTV V6 TB`den ogrenilmis ucuz ama uygun cozum). Yine de emin olmak icin A&R serviste silindir kapak contasi saglamligini test ettirdim ve bir sikinti cikmadi. Yururu zaten guzeldi. Aractaki 4 katalizorun 3 unun icin bosaltilmis sanirim, bu nedenle lambda sensorlerinden biri ariza gosteriyordu resetlendi, ama yeniden arizaya gececektir. Yaza dogru eksik katalizorleri tamamlamayi dusunuyorum.
Gelelim aracin ozelliklerine ve + larina
89bin km orjinal kmde 3.2 litre 24V 240PS motor
18 inch blackline jantlar
spor yaylar
Navigasyonlu aftermarket bir medya navigasyon unitesi
Kirmizi deri koltuklar
Kullanisli bir bagaj
Bose ses sitemi (daha bakamadim ancak ana unite degisimi yapilirken devre disi birakilmis sanirim, sesin mevcut hali cok kotu, hos bu aracta asla muzik dinlemem, navigasyon ve blutooth uzerinden telefon kullanimi saglamasi yeterli benim icin ama genede ileride bir el atacagim)
Xenon farlar
Italyan mali CSC (sanirim) egzost (acilen wizard ile degistirilmesi elzem bence)
ve
300km kadran

Zaten V6 TB motorun guc-tork egrisinden memnundum 12V oldugundan alt devirler guzeldi, q4 gibi 3500dv den sonra mermi gibi firlamasada gayet duzgun ve lineer olarak guc iletimi sagliyordu. 3.2 motor hem tork hem guc hem ses olarak daha guzel, arada turbo pervaneleri olmadigi icin egzos ve emis sesleri cok guzel, turbo lag yok.
Eksikleri
q2 defransiyel
Wizard unicorse replica egzost (model ismi farkli olabilir ama marka bu olmali)
Ferrari 360 throttle body
Karbon intake
17inch jant (Turkiye sartlarinda...)
Gelelim fotolara ;


















Yarin 38 plaka olacak arkadas