Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Autoshow - 2010

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tuncay Nergis

#50
Küçükyalı'dan yaklaşık 3 saatte gittik, 3 saatte geldik.. 156 sahibi 2 arkadaş olarak gitmeyi planladık, arkadaşın SS'iyle yola çıktık, Bostancı Shell'de arıza çıkarınca (kendiliğinden vitesi boşa atıp bizi kendini kenara ittirtmek zorunda bırakınca) servis gelmesini bekleyip çekici çağırttık. Sonra taksiyle dön geri Küçükyalı'ya.. Benim 1.6yı alıp yoğun trafikten dolayı yaklaşık 3 saatte CNR'a vardık.

Fuar alanı, geçen senelerde gitmediğimden karşılaştırmalı olarak bir şey diyemeyeceğim ama, epey büyüktü. Alfa standımız Fiat ve Lancia'yla yanyana olan bir kısımdaydı. Yanlış saymadıysam 8 Giulietta, 2 Mito ve 1 tane 159ti vardı. Fuardaki en kalabalık standlardan biri uzak bir köşede olmasına rağmen bizimdi. Her arabada 1-2 güzel manken, reklamlardan etkilenip buraya koşan meraklı ziyaretçileri hem bilgilendiriyor hem de göz ziyafeti yaşatıyorlardı Tabii ki tüm alfaların içine oturup bütün mankenlerle bolca muhabbet ettim. Fiat grubunun olduğu salonda Maserati ve Ferrari de vardı, yani komple bir İtalyan salonu oluşturmuşlar. Lancia Delta'nın da içini beğendim, ama hiç bir sportiflik yok tabii.

Alfalar hakkında diyecek kötü olan hiçbir şey yok zaten. Fuarda görme fırsatını bulduğum Honda TypeR hariç tüm beğendiğim arabalar Alfa standındaydı Hele 159ti'ye oturunca dünyam değişti... Umarım yakın zamanda alabilirim güzel bir 159. Fuardaki 159 bembeyaz, siyah jantları olan, spor yaylı, çift egzos çıkışlı 1750 turboydu. İçerde de kırmızı dikişli yarı süet-yarı deri koltuklar, tümüyle red-line hissi veren göstergeler, alüminyum pedal seti, her detayıyla muhteşem bir 159 sergilemişler. Sunroof da olsa tadından yenmezdi. Burada birisi 159un içinin dar olduğunu söylemişti, inanıyorum ki koltuk en öne çekilip en yükseğe ayarlanmadıkça boyunuz 1.95 falan olmadığı sürece rahatlıkla sığabilinecek bir araç. Benim boyum 1.80 ve 156yla aynı iç hacme sahip olduğunu söyleyebilirim. Bir tek arka koltuklar biraz dik geldi, diz mesafesi konusunda hiç bir sorun yok, arkada oturanların klimalarını kendilerine göre ayarlayabilmeleri ise diğer orta sınıfları geride bırakmasını sağlayan güzel detaylardan biri. Zaten direksiyonuna oturduğum an "işte bu" dediğim tek araç da bu ti'ydi fuarda. Dışarıda yağmurda duran 156mı aldattığımı düşündüm bi an. Duygusal olarak bağlanabileceğim 2. araç bu olur sanırım.

Giulietta'ya ilk defa oturma fırsatım oldu, haftaya da kendini yolda bırakan 156 SS'ini Giulietta'yla değiştirmek isteyen arkadaşımla test sürüşüne gideceğiz. Saolsun satış temsilcileri bu konuda yardımcı oldular, test sürüşünü de kendileri önerdiler. Giulietta'nın ön paneli hakkında önyargılarım vardı, içine oturunca bunları gidermiş oldum. 156'dan sonra beklediğimden daha küçük geldi içi. Ön de arka da 147 kullanan arkadaşlar için normal gelecektir ama 156dan sonra dar geliyor. Aracınızın sınıfını değiştirmiş oluyorsunuz. Bir üst sınıftan bir alta geçmiş gibi. Kontroller fuardaki tüm araçlardan daha kaliteliydi, 156dan sonra malzeme kalitesi gayet iyi geliyor. Tabii biz kokpitte kendimize dönük bir konsol istiyoruz alfa sahipleri olarak, ama bu konsol bunu sağlamasa bile yine de kaliteli duruyor. Tüm alfalar gibi bu model de resimlerdekinden çok daha iyi duruyor. GM araçlarının ne içi ne dışıyla karşılaştırılamaz (Tüm GM araçları aynı direksiyonu ve kontrolleri paylaşıyor, ve malzemee kalitesi de, görünümleri de bence iğrenç).

Mito'ya da daha önce oturma fırsatım olmamıştı, bulunduğu sınıfta mini hariç malzeme kalitesi olarak hiç bir araç yarışamaz bence. Sportiflik hissi olarak hiç bir araç. Miniler sadece o araçların tarzını beğenenler için çekici gelecektir, ben her kıvrımından nefret ediyorum nerdeyse.

Subaru da 6 ve 4 silindirli boxer motorlarını içleri yarı açık şekilde sergiliyordu, ayrıca bir de yeni şanzımanları vardı yarı açık şekilde. Size vites geçişini hissettirmeden, sarsmadan geçişleri tamamen yumuşak bir şekilde sağlayan bir şanzıman bu. İsmini unuttum şimdi. Bir de aracı komple kesmişlerdi. Aynı şekilde motoruna güvenip açan bir de Alfa Romeo vardı tabii. 170lik ödüllü Giulietta'mızın motorunu cam bölme içinde koymuşlardı. Bu 2 marka dışında da motor sergileyen yer görmedim. Arkadaşla "motoruna güvenen açıyor" diye gülüştük hatta

Krizden çıkışı yaşayan dünyanın nadir ülkelerinden olmamız sebebiyle bütün araç üreticileri çok ilgili başlamışlar fuara. Konsept araçlar, henüz Türkiyede olmayan modeller (Honda CR-Z gibi), hybrid ve tamamen elektrikli araçlar, hemen hemen tüm markaların tüm modelleri, hepsi fuardaydı. Ferrari ve Maserati hariç istediğimiz her araca da binip inceleyebildik. Mankenler sadece süs olarak durmuyor, kimilerine araçların özelliklerini gerçekten iyi ezberletmişler. Kimileri ise gelip size soruyor (Mito güzelleri). Güzellikleri konusunda ise diyecek bir şey yok, kız arkadaşım olmasa arabalar kadar onlarla da ilgilenirdim Kimileriyle ilgilendim de, çaktırmayın

Trafik ve kötü hava şartlarını saymazsak - tabii bir de bizi yolda bırakan bir SS'i - gayet güzel bir gündü. Gezmek için zamanı yettiremedik bile. Audi, BMW ve Vw'lere bakamadık. Kız arkadaşımı Scirocco yerine Giulietta alması konusunda ikna edebilmem için yeterli zaman kalmadı kısacası. Belli olmaz, belki geri kalan günlerde bir kere daha gidip kalan araçlara bakabilir, alfa romeoların içine de bir kez daha oturabilirim. Bugün dinlenelim de...

Edited by - Tuncay Nergis on 29/10/2010  14:27:12

Calibra

#51
Başka bir yerden elime geçen VIP davetiyesi ile ben de dün gittim fuara...

İnanılmaz ötesi kalabalıktı, bunaldım...

En beğendiğim standlar, Alfa Romeo başta olmak üzere, Mercedes, BMW ve VW grubu standlarıydı.

Modeller zengin, her araca rahatlıkla binip kurcalama imkanı var, ayrıca stand olarak da güzeldi bu saydığım markalar...

Benim en çok aklımın kaldığı araç BMW M3 Frozen Gray Edition oldu, 159 ti'a ise bayıldım...

Yine yağmurlu bir güne denk geldi fuar, yine otopark eziyeti çektik, ayrıca içeride de kimi bölümler sıcaktan gezilmiyorken, kimisinde titredik... Bi düzeltemediler şu işi... Tavandan akan sular da cabası oldu.

Bu arada VW de neredeyse tüm motorlarını sergiliyordu.
2007-2013 Alfa Romeo 147 1.6 Distinctive MK2

Tuncay Nergis

#52
Siz de benim gezemediğim yerleri gezip beğenmişsiniz Galiba 1 kere daha o yolları aşındıracağım

Park yeri bulmak için 20 dakika kadar gezdik sanırım.

Biz saat 4:30da anca orada olabildiğimizden galiba çok kalabalığa denk gelmedik. Bugün-yarın çok daha kalabalık olacağı kesin. Haftaiçi gitmek lazım.

murat

#53
Arkadaşlar he yıl olduğu gibi basın gününe iştirak ettim bu yıl da, Barlas Beyciiim de vardı..Ancak 4 saatlik dönüş eziyeti bile fuarın sönüklüğü yanında hafif kaldı..Gerçekten son yıllarda gördüğüm en sönük fuardı..Yıldızı tabii ki 33 'tü benim için ...
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

mKa

#54
arkadaşlar elimizdeki vip ünü davetiyeleriyle bundan sonra herhangi bir gün giriş yapabilir miyiz fuara?

BARLAS

#55
Basın gününde Murat Beyciim'le oradaydık ama basın günü olmasına rağmen çok sönük ve renksiz geldi bana. Hafızama kazınan ise 4,5 saatlik dönüş yolculuğuydu. Murat Beyciim'in kuzeni Ankara'dan İstanbul'a geldi, biz Yeşilköy'den eve gelemedik..

Alfadanadam

#56
VIP davetiye ile diğer günlerde girilebiliyor dendi girişteki görevli tarafından.

Alfa 33 Stradale için bile gitmeye değer fuar :)

ku2

#57
Stradale'nin ve 159 ti'ın fotolarını çeken arkadaşlar..lütfen yükleyin foruma..
biz de nasiplenelim...

:)

--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Tuncay Nergis

#58
33ü çekmedik, işin aslı 159un da sadece içindeyken çekmiştim, onda da hiçbirşey belli olmuyor

Ama fuardaki araç şunun aynısıydı:

Register or Login" border=0>

Tuncay Nergis

#59
Bu da içi: (Özellikle direksiyona hayran oldum, ele cuk diye oturuyor)
Register or Login" border=0>




bozuk makinemizle amaçsızca çektiğimiz bir foto (arabayı mı beni mi çektik anlamadım):
Register or Login" border=0>

Bu da bi giulietta'yı incelerken. Geri vitesi arıyodum sanırım
Register or Login" border=0>

alfa147black

#60
davetiyem bugün geldi.

siyahnefte

#61
1967 tipo 33..hastası oldum!

You are not allowed to view links. Register or Login

emin

#62
2 adet Aroc davetiyesi vip gününden bir gün önce ulaştı, bir arkadaşın da belirttiği gibi trafik fenaydı. Kartal CNR'a gidiş dönüş yaklaşık 3'er saatten 6 saat sürdü. Otopark konusunda biraz şanslıydım hemen giriş kapısının karşısında bir yer buldum.

2008'de 8C sanırım gelmişti ama belki bu seferde olur umuduyla gözlerim alfa standında onu aradı. Her renkten jülyeta görmek ayrıca QV'yi görmek beni sevindirdi.

159'un 3500 euro değerindeki TI paketli hali çok hoşuma gitti. Mito'nun GTA'sını görmek isterdim en çok. Fuarı ufak araba bazlı inceledim. Mini cooper S'in JCW versiyonunu merak ediyordum.

Alfa standında vip gününde hediyelik eşya satışının yapılmaması da üzücüydü neyseki daha sonraki gün giden arkadaşlara siparişlerimizi verdik.

Mito sahibi olarak, a1, polo gti daha ayrıntılı inceledim. a1 hoşuma gitti iç mekan ve tasarım olarak ancak Sline versiyonu ve daha güçlü motor seçeneğiyle sunulmadıkça pek başarılı olmaz diye düşünüyorum. Polo gti ise benim için tam bir fiyaskoydu.

vip günü kalabalık olmaz diye biliyordum önceki senelerden. bu sene 2006 ve 2008'e göre hayli kalabalıktı.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

Tuncay Nergis

#63
Mercedes normal davetiye yollamış. Açıkçası AROC'un bu jesti popomu kaldırdı

Register or Login" border=0>