Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Boya Bakımı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ATA

#50
Uqd her parçaya bir fıs yeterli oluyor. Bunu meg çalışanlarından öğrenmiştim.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Tuncay Nergis

#51
Evet Ata ben de az kullanımın daha iyi olduğunu duydum.

Murat bey bu başlığa katılıp bir şeyler yazmanızı bekliyorduk zaten

pierrecardin

#52
Uzun zamandır oto yıkamaya gitmiyorum. Zaten istesem de beni tatmin edecek bir yer bulabileceğimi sanmıyorum canakkalede. Çok iyi araba yıkayan bir benzin istasyonu buldum. Havalar izin verdiği ölçüde haftada yada 2 haftada bir sonax hızlı cila ile ıslakken mikrofiber püskül ile siliyor ve başka bir mikrofiber ile parlatiyorum. Gayet memnunum. Ama 6 ayda bir profesyonel yardım düşünüyorum. Bahar için ıstanbul veya eskişehird yolum düşerse meg yaptırabilirim.
A     R
L     O
F     M
A     E
       O

Orhan Isvan

#53
Bugün önce pükülle toz aldım, sonra UQD ile geçtim. Pırıl pırıl oldu.

Tuncay Bey, susuz yıkamadan ben de çok korkarım. UQD ile yaptığım sadece hafif tozu almak. Siyah renkte bu şart ama UQD kullanmazdan önce bunu yapamadığım için ortalama haftada 3 kere hatta bazen daha da sık yıkatıyordum ki sanırım bu da iyi değildir. En azından maliyeti çok yüksekti. UQD kullanınca ortalama olarak haftada 1 yıkatabileceğimi sanıyorum. Siyah gerçekten zor renk. Bu arada, öğrencilik statünüzü kutlarım.

Murat Bey, parlaklık konusundaki şöhretinizi herkes gibi ben de biliyorum. Bu nedenle, UQD için referans vermenize çok sevindim. Çizmemek için yaptıklarımı size danışayım:

Öncelikle, çok temiz yüzeyde çok hafif tozdan bahsediyorum. Yoksa yıkatırım. Önce Meguiars püskülle nazikçe toz alıyorum. UQD uygulanmış yüzeylerde püskülün de daha iyi iş yaptığını gördüm. Toz yüzeye daha az tutunuyor. Sonra tavandan başlayarak, her parçaya ayrı ayrı UQD uyguluyorum. Bugün, en sona bırakarak ve yayma bezinin kirli tarafını kullanmaksızın kapı yanlarına da indim ama marşpiyeye cesaret edemedim. Sonra yayma bezini yıkadım. Silme bezi tertemizdi. Bir daha sefere onu yayma bezi olarak kullanıp, yıkayacağım. Çizmemek için yapabileceğim başka birşey var mı? Bu tozlu ülkede siyah renkle başa çıkabilmem için herhangi bir öneriniz olursa çok sevinirim.

Bir de, tozu basınçlı suyla alıp, kurulamayıp, rüzgarla kurutup, sonra su lekelerini tozsuz yüzeyden UQD ile çıkarma seçeneğim var. Sizce bu nasıl olur?

Ata Bey, kapuda tek bir fıs bence biraz fazla kuru olur ama dediğiniz gibi gayet az UQD yeterli oluyor. Zaten fazlası bezi gereğinden fazla ıslatmaktan başka bir işe yaramıyor. Kuru tozu silmeyecek kadar her yeri kaplıyorum ve gerçekten az UQD gidiyor. Dolayısıyla, galiba oldukça ekonomik bir ürün. Bir şişeyi kaç kerede bitirdiğimi saymaya çalışacağım ama çok sefer yapacak gibi gözüküyor.

Ahmet Bey, aynı sıkıntıyı bir zamanlar Yalova?da ben de çekerdim. Sizin benzinciyi bilmem ama benzinciler genellikle iyi bir seçenek değil. Hele kullandıkları deterjan, genellikle en kostikli (en ucuz) olanları. Yine genellikle kuyu suyu sullanıyorlar ki, kireçli oluyor. Ben bir oto yıkamacıyla özel anlaşma yapmıştım. Benim otomobilim (o zamanlar 156 idi) ilave bir bedel karşılığında kendi malzemelerimle ve tarif ettiğim şekilde yıkanırdı. Yıkamacının bir elemanına eğitim vermiştim ve hep O yıkardı. Bu biraz masraflı ama hiç değilse güvenli bir seçenek.

ATA

#54
quote:
Ata Bey, kapuda tek bir fıs bence biraz fazla kuru olur ama dediğiniz gibi gayet az UQD yeterli oluyor. Zaten fazlası bezi gereğinden fazla ıslatmaktan başka bir işe yaramıyor. Kuru tozu silmeyecek kadar her yeri kaplıyorum ve gerçekten az UQD gidiyor. Dolayısıyla, galiba oldukça ekonomik bir ürün. Bir şişeyi kaç kerede bitirdiğimi saymaya çalışacağım ama çok sefer yapacak gibi gözüküyor.


Sanırım Meg'in tüm ürünleri bu şekilde, beklenenden çok daha geç bitiyorlar =)
Uqd'ı siz hangi bezle yayıyorsunuz? Ben hep Supremeshine bezi ile yayıp kurulamıştım kullandığımda.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Orhan Isvan

#55
quote:


Sanırım Meg'in tüm ürünleri bu şekilde, beklenenden çok daha geç bitiyorlar =)
Uqd'ı siz hangi bezle yayıyorsunuz? Ben hep Supremeshine bezi ile yayıp kurulamıştım kullandığımda.



sanırım aynısı:

You are not allowed to view links. Register or Login

Orhan Isvan

#56
3M, Quick Wax isimli ürününü tanıtmak için bakın hangi otomobili seçmiş!

You are not allowed to view links. Register or Login


Tuncay Nergis

#57
Ben videoya bakarken 7 kere gösterilmişti henüz. Galiba video eklendiği dakikada izlediniz

159'a, hele ki ti paket 159a diyecek hiç bir şey yok zaten..

Orhan Isvan

#58
quote:

Ben videoya bakarken 7 kere gösterilmişti henüz. Galiba video eklendiği dakikada izlediniz

159'a, hele ki ti paket 159a diyecek hiç bir şey yok zaten..



Ben aslında Google'a bazı Meguiar's ürünleri aratıyordum, aradan 3M de çıktı. Dediğiniz gibi, herhalde yeni eklenmiş.

ti paket daha iyi parlıyor anlaşılan. Malum, kırmızı da daha hızlıdır ya, onun gibi.

tolga_ozhan

#59
Boya parlatma işlerinden çok fazla anlamasam da bu başlığı ilgi ile takip ediyorum ve azimle uygulama yapanları takdir ediyorum. Fakat ben ve benim gibileri gaza getirmek için sanırım uygulama sonuçlarını resimlerseniz faydalı olur.
Mesela şu diz fırçası adam çok ilgimi çekti resmen harikalar yaratmış. Gerçi uguladığı yüzeylerden kiri söktüğü epeyde aşındırmıştır ama sonuçlar inanılmaz.

Orhan Isvan

#60
Bugün tozu basınçlı suyla (oto yıkama makinası) aldım. UQD gerçekten sudan korkuyor (hydrophobic)! Suyu tuttuktan hemen sonra kısa bir süre 160 km/s hıza çıkınca HİÇ su lekesi kalmadı. Başka birşey yapmasam bal gibi olurdu. Sırf meraktan tekrar uyguladım. Bu sefer bez kirlenmemiş gibi gözüktüyse de, yine de yıkadım. İlk fırsatta fotoğraf koyarım ama ?diş fırçası adam?la boy ölçüşmek gibi bir niyetim yok.

Tuncay Nergis

#61
Yapmak istediğim çoook şey var ama, maddi olarak biraz beli toparlamam gerekiyo. Şu sevgililer günü geçsin, okulum başlasın, iş meselelerimi de halledebilirsem inşallah zaten üzerine toz kondurmayı pek sevmediğim 156mı sıfır ayarına getiricem. Şuan taban halılarındaki bikaç toz tanesini saymazsak zaten çok iyi durumda.

Tahminimce bu haftasonu 55.000km fotoğrafımı da çekip koyarım Ama dış temizliği ne alemde olur bilemem. Uygulama yaptıkça resimlendirmeye çalışıcam ben. Kendime de referans olması açısından.

Orhan Isvan

#62
Ayrı başlık açmak istemedim, buradan hepinize danışmak istiyorum.

Benim 159'un fabrika çıkışı siyah boyası yer yer portakal kabuğu görünümünde. Ziebart bunları benden önce farketmişti ama kılcal çizik giderme ürününün pasta olmayışı gerekçesiyle bu işi üstlenmiyor. Beni boyacıma yönlendiriyor, sonrasını üstleniyor. Gerçi boyacıma nazım geçer ama yine de ya vur deyince öldürürse diye korkuyorum.  

Portakal kabuğu görünümü gidermenin boyacıda ince pasta yaptırmaktan daha güvenli bir yöntemini bilen var mı?

Baskan

#63
Portakal kabuğunun en büyük kolaylığı zımpara ile yapılıyor. Onada işinin ehli bir usta bulmak lazım..

Edited by - MustafaTasdemir on 18/02/2011  14:46:45

ATA

#64
2. sayfada mavi bir m3 eklemiştim, portakal kabuğunu zımpara ile düzeltmişler. Resimleri aldığım sitede aynı şekilde zımparalanmış bir 458 Italia vardı. Bence parlaklığa değecek bir uygulama.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Orhan Isvan

#65
quote:

2. sayfada mavi bir m3 eklemiştim, portakal kabuğunu zımpara ile düzeltmişler. Resimleri aldığım sitede aynı şekilde zımparalanmış bir 458 Italia vardı. Bence parlaklığa değecek bir uygulama.



Ata Bey, eklediğiniz m3 resmini ve yazdıklarınızı şimdi hatırladım.   Tekrar baktım, gerçekten muhteşem görünüyor. Ben ince pastayla da olabileceğini sanıyordum. Buraya yazdıktan sonra boyacıma da danıştım. Zımparasız olmayacağını söylemekle kalmadı; "ne paranı alırım, ne de senin arabana yaparım, sakın kimseye de yaptırma" diye çok kesin konuştu. Babam da babasının müşterisiydi. Çok eskiye dayanan bir hukukumuz vardır. Gözüm korktu, açıkçası.  

Öte yandan M3'e, hatta 458'e bile yapanların bir bildikleri olsa gerek. Acaba bunlar eşi benzeri kolay bulunmaz, dünya çapında sanatçı gibi ustalar mıdır? Yoksa bazılarının, benim 159 için bile çekineceğim riskleri o muhteşem görüntü uğruna 458'le bile gözü kapalı alabilişinden midir?

Boyası portakal kabuğu gibi olmasın istiyorum ama Alfa'mın zarar görmesine de razı değilim. Sanki birinden birini seçmek zorundaymışım, zarar vermeden portakal kabuğunu gideremezmişim gibime gelmeye başladı. Ne dersiniz?  


Orhan Isvan

#66
quote:

Portakal kabuğunun en büyük kolaylığı zımpara ile yapılıyor. Onada işinin ehli bir usta bulmak lazım..

Edited by - MustafaTasdemir on 18/02/2011  14:46:45



Teşekkürler. Öyle bir ustayı bulabilmek pek de kolay olmayacak gibime gelmeye başladı.

tolga_ozhan

#67
Verniğin hemen üstündeki boya katmanını inceltmeden (yani zımpara yapmadan) malesef bundan kurtuluş yok. Bence öyle aman aman korkulacak bir konu değil. Sonuçta zımpara kadar olmasada çizik giderici pastalarında yaptığı iş boyayı inceltmek. Daha doğrusu bütün boyayı en derin olan çiziğin seviyesine getirmeden kurtulamazsınız çiziklerden. Boya koruma diye yapılan tüm uygulamaların da en başının aşındırma işlemi olduğunu düşünürsek, zımpara biraz daha aşındıracaktır hepsi bu. 1500'lük su zımparası ile başlanıp 3000'le bu işi bitirecek usta bir el bence halleder.
Derseniz ki o kadar da önemli değil boyadan yemiyelim boş yere. O zaman yaptığınız her uygulama porakal kabuğunun üstünü örtmekten öteye gidemez.

Tuncay Nergis

#68
Bende de var aynı sorun ama hayatta birine güvenip de bırakamam bu konuda. Bir de benimki gri, kusurların en az belli olduğu renk, buna rağmen bırakamam. Siyahta ufak yanlışlıklar daha kötü gözükür. O riske girmezdim.

Ama şunu unutmayın, sizin dışınızda kimse arabanızdaki ufak boya hatalarından rahatsız olmaz. Fark etmezler bile...

Buyrun, benim sinirden çatlasam bile yaptırmayı pek düşünmediğim eski sahibinden kalma nazarlığım


Register or Login" border=0>


Edited by - Tuncay Nergis on 18/02/2011  19:31:37

Orhan Isvan

#69
quote:

Verniğin hemen üstündeki boya katmanını inceltmeden (yani zımpara yapmadan) malesef bundan kurtuluş yok. Bence öyle aman aman korkulacak bir konu değil. Sonuçta zımpara kadar olmasada çizik giderici pastalarında yaptığı iş boyayı inceltmek. Daha doğrusu bütün boyayı en derin olan çiziğin seviyesine getirmeden kurtulamazsınız çiziklerden. Boya koruma diye yapılan tüm uygulamaların da en başının aşındırma işlemi olduğunu düşünürsek, zımpara biraz daha aşındıracaktır hepsi bu. 1500'lük su zımparası ile başlanıp 3000'le bu işi bitirecek usta bir el bence halleder.
Derseniz ki o kadar da önemli değil boyadan yemiyelim boş yere. O zaman yaptığınız her uygulama porakal kabuğunun üstünü örtmekten öteye gidemez.



Prensip olarak haklısınız. Bunu yapabilecek yetenekte bir usta tanıyor musunuz? Ya da tanıyan var mı? Zımpara elle mi yapılıyor, makineyle mi?

Boya koruma uygulamalarının aşındırma işlemiyle başladığında da haklısınız. Ama yine de ölçü meselesi. Örneğin Ziebart bütün çizikleri gidereceğini garanti etmiyor. Sadece kılcal çizikleri giderebileceğini söylüyor.

tolga_ozhan

#70
Su zımparasını benim bildiğim el ile uygulamak daha kifayetli ve az zararlı.
Benim daha önce GTV şimdide Spider'ın önünü yenilemek için gittiğim bir boyacı var bostancıda. Genellikle Alfa üzerine çalışıyorlar. Talep ederseniz özel mesaj yoluyla neresi olduğunu söyleyeyim. Onlarda biz bulaşmayız derlerse bence sizde bulaşmayın.

Orhan Isvan

#71
quote:

Bende de var aynı sorun ama hayatta birine güvenip de bırakamam bu konuda. Bir de benimki gri, kusurların en az belli olduğu renk, buna rağmen bırakamam. Siyahta ufak yanlışlıklar daha kötü gözükür. O riske girmezdim.

Ama şunu unutmayın, sizin dışınızda kimse arabanızdaki ufak boya hatalarından rahatsız olmaz. Fark etmezler bile...

Buyrun, benim sinirden çatlasam bile yaptırmayı pek düşünmediğim eski sahibinden kalma nazarlığım




Risk konusunda ben de çok çekimserim ama riskin ne kadar olduğunu henüz tespit edemedim. Renk siyah olunca, portakal kabuğu da daha bariz oluyor. Eğer giderilirse, parlaklık da daha bariz olacaktır. Yani siyahta eksiler daha eksi, artılar daha artı.

Sinirden çatlamayın. Sizin nazarlık zımpara değil boya istiyor ki bence de değmez. Ama eğer fotoğraf yanıltmıyorsa, kendi rengiyle rötuş yapılabilecek boyuttaymış gibi gözüküyor.

Orhan Isvan

#72
quote:

Su zımparasını benim bildiğim el ile uygulamak daha kifayetli ve az zararlı.
Benim daha önce GTV şimdide Spider'ın önünü yenilemek için gittiğim bir boyacı var bostancıda. Genellikle Alfa üzerine çalışıyorlar. Talep ederseniz özel mesaj yoluyla neresi olduğunu söyleyeyim. Onlarda biz bulaşmayız derlerse bence sizde bulaşmayın.



Evet lütfen özel mesaj gönderin. Teşekkür ederim. Bir telefon edeyim ama benim usta "kimseye yapmam" demedi. "Senin arabana yapmam" dedi. Bunca yıllık hukukum olmasa "getir hemen yapayım" da diyebilirdi.

Fikrini alacağım en az bir, belki 2 usta daha var. Sizinkiyle beraber 3 eder. Başka arkadaşların önerilerine de açığım.

ATA

#73
Önce şunu açıklamak gereğini duydum. Boya tabakasının üzerinde vernik var ise bu metalik boyadır. Bu tip boya tekniğinde fabrika çıkışı vernik kalınlığı 40 mikrondur. Aşındırıcılar ile yaptığınız her uygulama yaklaşık 4 mikron verniğinizi inceltir. Senede 1 yapsanız buda size 40 sene eder. Zımpara işleminden bu sebeple ben çok korkmuyorum ama bunu yapacak adam bulmak imkansız gibi.

Şu Ferrari 458 yada M3'ü yurtdışında yapan kişiler çok çok yüksek fiyatlara çok ince detaylar ile çalışarak yapıyorlar. Günlerce uğraşıyorlar, belli bir program hazırlayıp ona uygun davranıyorlar ve sonunda aldıkları paralar dediğim gibi çok çok uçuk. Bu parayı burda bir ustaya verseniz ne o kadar uğraşır nede paranızın karşılığını alamazsınız.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Orhan Isvan

#74
Araştırmamı tamamladım. Öğrendiklerimi sizlerle de paylaşayım:

Sonradan boyanan otomobillerin boya tabakası kalın ve yumuşak oluyor. Bunlarda portakal kabuğu giderme işlemleri yaygın. Yine de tecrübeli ustalar gerekiyor yoksa bazı yüzeylerin tekrar boyanması gerekebiliyor.

Fabrika boyaları ince ve sert. Bunlardaki portakal kabuğunu gidermek her babayiğidin harcı değil. Yapanın işinin ÇOK ehli olması lazım.

Su bazlı yeni nesil fabrika boyalarındaki (2006 sonrası) portakal kabuğunu gidermenin ise, en usta ellere emanet edilse dahi ciddi bir kumar boyutu içerdiği internette rastlayabildiğim neredeyse bütün uzmanların ortak kanaati.

Hele de Ferrari 458 kadar yuvarlak yüzeyli ve herhalde yeni nesil boyalı bir araca bu işlemi yapanlar Ata Bey'in bahsettiği paraları almış, hatta hakketmiş olabilirler. Veya Ferrari sahibi benim 159'la oynayamayacağım bir kumar oynamış da olabilir.

159 ne kadar düz yüzeylerden oluşursa oluşsun, portakal kabuğu görünümüyle barışmaktan başka çarem olmadığına karar verdim.