Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Boya Bakımı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Orhan Isvan

#150
quote:

Orhan bey kıskanmadım dersem eğer,yalan olur;muhteşem olmuş gerçekten...



İltifat büyük yerden geliyor! Teşekkürler. Belki "ti" paketi de kıskananlar vardır...

quote:
İbisküs çayı içiyorum şu anda. Resimleri görünce ağzımdan akmaya başladı yalanım yok... Maşşallah...


Ne mutlu bana. Bu arada, afiyet olsun.

quote:
Orhan Bey, ellerinize sağlık... Kullandığınız cilanın markası nedir? Nereden satın alabiliriz?


Teşekkür ederim. Kısa cevap; elle iki kat uyguladığım son katman Wolfgang Fusion Estate Wax ve Naxos arkadaşımızın linkini verdiği yerden getirttim ama sadece bu cevabı vermek içime sinmiyor, çünkü:

Son katmanın ne olduğu neredeyse hiç önemli değil. Adeta ne sürsem, aynı görüntüyü alırdım. Asıl mesele, yüzeyin hazırlanmasında. Burada işin içine Türkçe terim karmaşası giriyor. Şöyle ki:

Compound = Pasta

Polish = Cila

Bunlardan sonra uygulanan son katman; "wax", "paint sealant" veya "nano-coating" olabilir ki, "boya koruma" hepsini birden içeren bir terim. Yani teknik anlamda; aracıma elle uyguladığım son katman "cila" değil. "Cila = polish" çok ama çok az aşındıran ve bu suretle parlaklık veren bir uygulama ki Ziebart'ta makineyle yapıldı ve uygulamadan önce ve sonra boya kalınlığı ölçülüp, anlamlı bir fark bulunmadı. "Pasta = compound" ise hiç uygulanmadı çünkü boyayı o kadar da aşındırıp inceltmeye değecek kadar çizik yoktu (ve inşallah da hiç olmaz). Eğer pasta yapılsaydı, ölçümler boya kalınlığında anlamlı bir azalma gösterirdi.

Fotoğrafların yansıttıkları görüntünün altında yatan asıl faktör, yüzeyin hazırlanışı sırasındaki cilalama işçiliği. Malzemeden ziyade de işçilik ve bunun kredisi Ziebart / İzmit'e ait. Yüzey olabildiğince aşındırılmaksızın mükemmelleştirildikten sonra "paint sealant = boya koruma" (Diamond Gloss) uygulanarak koruma altına alındı. O zaman da benzer görüntüler elde edilebilirdi, başka bir boya koruma malzemesi kullanılsaydı da.

Benim elle iki kat uyguladığım "wax", parlaklığın sadece türünü değiştiren; daha doğal, daha derin ve daha adeta ıslak görünmesini sağlayan ve zaten boya korumalı bir araç için gerekli de olmayan bir ürün. Hatta; eğer "cleaner wax = temizleyici wax" veya üzerinde "polish" ifadesi olan herhangi bir ürün (örneğin polisher wax) olsaydı, altındaki boya koruma tabakasına zarar verir, hatta çıkarırdı. Dolayısıyla "paint sealant" üzerine "wax" uygulanacaksa, "wax" seçiminde çok dikkatli olmak lazım yoksa kaş yapayım derken göz çıkartmak işten bile olmaz. Hazırlanan yüzeye sadece "wax" uygulanacaksa böyle bir sorun yok. Ne var ki, "wax"ların koruma süreleri "paint sealant"lar kadar uzun değil, ama görsellikleri bence biraz daha hoş.    

Uzun ve yabancı terimlerle dolu bir cevap oldu ama genel bir kavram kargaşası yaşandığı ve hangi "cilayı" kullandığımı sorduğunuz için, yanıltmamak adına etraflıca anlatmam gerektiğini düşündüm.        




naxos

#151
Orhan bey haklısınız

Yüzey'de ne kadar az hata olursa parlaklık ve netlık o kadar artar.

Sizin aracınıza sık sık wax atmanız gerekecek cünkü ziebart aşındırma yapmadan maskeleme yapıyor cızıklerı sakladıgından eğer wax ömrünü doldurduktan sonra tekrar edilmez ise sizinde bildiğiniz gibi cizikler aynen geri gelmekte

Ben kendı aracıma o kadar dikkat ettiğim halde mutlaka ciziliyor burda amac düz cizgiler değil,parlaklıgı esas engelleyen holıgram ve dairesel cizigleri ya aşındırmak yada maskelemek ondan sonra ister carnabua ister sealant  uygulayın farketmez

önemli olan ciladan sonra bir glaze uygulanırsa iste o zaman cinsi ön plana cıkıyor

sizin aracınızda özenle bakılıp,kullandıgınız üründe standartların üstünde olduguna göre  bence korktugunuz kadar cızılıp kötü hal almıyacaktır.

Ayrıca aracınızın siyah olması hem avantaj hem dezavantaj

Ben ne yaparsam yapıyım böyle ayna parlaklıgı alamadım,alamıyacağımda

Birde aldıgınız siteden ben daha önce hiç alışveriş yapmadım Siz siparişiniz alırken bi sorun yaşadınızmı hangı kargoyla gönderiyorlar,ne kadar zamanda geldi.?
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

naxos

#152
quote:

You are not allowed to view links. Register or Login



Doktor az sabret M188 eğitimlerine başlandı önumuzdekı yılda Meg bayileri garantili yapmaya başlıyabilir
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

naxos

#153
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

bu iki ürünüde alsam gümrüğe takılırmı acep

gerci almak istediğim 2 ürün daha var onlarıda bir dahakı siparişte cünkü fiyat sınıra geliyor

Bu 75 dolar sınırını koyanları kınıyorum,Sankı ülkemızde varda almıyoruz
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Orhan Isvan

#154
quote:


Birde aldıgınız siteden ben daha önce hiç alışveriş yapmadım Siz siparişiniz alırken bi sorun yaşadınızmı hangı kargoyla gönderiyorlar,ne kadar zamanda geldi.?




Siteyle ilgili hiç sorun yaşamadım ama uluslararası siparişlerin en az $100 olması şartı var. Bizim mevzuatta da Türkiye'ye sorunsuz giriş için limitin en fazla ?75 e çekildiğini duydum. Yani ucu ucuna. $100 - 103 arası siparişlerim sorunsuz, yaklaşık bir haftada geliyor. USPS ile gönderiyorlar ve ağırlığa/hacme göre $50 ile $80 arasında oynuyor. Yüzdeye vurunca çok yüksek ama yerindeki fiyatlar çok hesaplı olduğundan, toplamda ucuza bile geliyor. Yine de, sadece Türkiye'de bulunmayan ürünleri oradan getirtiyorum. Yalnız, son siparişim nedense gümrüklü postaya gitti ve henüz elime geçmedi. Sanırım eve kağıt gelecek ve yanılmıyorsam USPS hariç, mal bedeli üzerinden %10 vergi alacaklar. Bakalım, göreceğiz... Herşeye rağmen, hamama giren yine de terleyebiliyor.

Orhan Isvan

#155
quote:

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

bu iki ürünüde alsam gümrüğe takılırmı acep

gerci almak istediğim 2 ürün daha var onlarıda bir dahakı siparişte cünkü fiyat sınıra geliyor

Bu 75 dolar sınırını koyanları kınıyorum,Sankı ülkemızde varda almıyoruz



Öyle galonluk ürün hiç almadım. Kargo çok tutar herhalde. En konsantre ürünleri oradan alıyorum. Örneğin, sulandırma oranı 1:380+ falan olabiliyor. Türkiye'de bulunmayan cinsten mikrofiber bez, bazı hafif/küçük aparatlar falan. Yoksa, taşıma suyla değirmen biraz zor dönebilir.

naxos

#156
bu iki üründe turkıyede satılmıyor

bunlar UQW ve UQD ürünlerinin prof versiyonları

Yakında bunların şişelerinin birtanesi 30 tl gibi rakamlara satılacağı için düşünüyorum almayı...
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Orhan Isvan

#157
quote:

bu iki üründe turkıyede satılmıyor

bunlar UQW ve UQD ürünlerinin prof versiyonları

Yakında bunların şişelerinin birtanesi 30 tl gibi rakamlara satılacağı için düşünüyorum almayı...



Hazır ürünü Türkiye'den de alsanız, dışarıdan da getirtseniz çok pahalıya mal olacaktır. Çözüm, konsantre ürünler. Quick Detailer olarak, sulandırma oranı 1:44 olan bu ürünü denemenizi tavsiye edebilirim:

You are not allowed to view links. Register or Login

Kendisi 16 oz = 473 ml. Sulandırınca yaklaşık 21 litre Quick Detailer elde edersiniz ve Meguiar's UQD dan eksiği yok, fazlası var (kokusu hariç). O kadar ki, çok başarılı bir Waterless Wash olarak da kullanılıyor.  

Aynı ürünü 1:384 oranında sulandırarak "Rinseless Wash" olarak da kullanabilirsiniz, ki bu durumda bir şişesi 181 litre yıkama solüsyonu eder.

Quick Wax için de durum aynı. Hazır ürün, taşıma suyla değirmen döndürmek gibi. Bu nedenle galonluk ambalajları var. Normal wax kullanırsanız, uygulama başına harcayacağınız emek elbette artar ama maliyet çok düşeceği gibi, toplam emek olarak bakarsanız, başa baş olabilir çünkü normal wax Quick Wax'dan çok daha uzun ömürlü olur. Örneğin haftada bir Quick Wax yerine ayda, isterseniz iki ayda bir normal wax uygulayabilirsiniz.  



naxos

#158
Gecen hafta Yeni ULW denedim

Nxt yanında halt etmiş o kadar diyim.
Sağladıgı parlaklık ve  hıs cok güzel

Özellikle WD attıktan sonra üzerine cok iyi geldi

Ancak Meg D151 ürününü cok merak ediyorum turkıye'de yok Elle atıldıgında hafif temızlıyıcı ve ınanılmaz parlaklık veriyor makıneyle atıldıgında ise hem hafif hareleri giderip hem parlatıyor

Türkiye'ye bu ürünleri neden getirmezler anlamıyorum

bu ürünü yurtdışından mutlaka getireceğim

ULW mutlaka deneyin derim
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Orhan Isvan

#159
quote:

Gecen hafta Yeni ULW denedim

Nxt yanında halt etmiş o kadar diyim.
Sağladıgı parlaklık ve  hıs cok güzel

Özellikle WD attıktan sonra üzerine cok iyi geldi

Ancak Meg D151 ürününü cok merak ediyorum turkıye'de yok Elle atıldıgında hafif temızlıyıcı ve ınanılmaz parlaklık veriyor makıneyle atıldıgında ise hem hafif hareleri giderip hem parlatıyor

Türkiye'ye bu ürünleri neden getirmezler anlamıyorum

bu ürünü yurtdışından mutlaka getireceğim

ULW mutlaka deneyin derim



Teşekkürler. Denerdim ama sıvı wax kullanmıyorum. Bir de, örneğin Meg D151 gibi Türkiye'de bulunmayan bir ürünü dışarıdan temin edecek olsaydım, Meguiar's tan çok daha özel markaların epey daha iddialı ürünleri gibi seçenekleri tercih ederdim. Meguiar's bir dünya devi ve iyi bir marka ama daha seçkin piyasalara hitap eden küçük firmaların çoğu ürünü bence daha avantajlı. Meguiar's ı Mercedes gibi düşünürseniz, nasıl olsa dışarıdan getirtecek olduktan sonra; Maserati, Ferrari, Aston Martin, Bentley, v.s. benzeri örnekler var. Üstelik, Meguiar's ın Türkiye'de sattığı ürünlerin fiyatlarıyla kıyaslanınca o kadar cazip oluyorlar ki, ben dışarıdan hiç Meguiar's ürünü almıyorum. Ya Türkiye'den alıyorum, ya da dışarıdan alternatifini getiriyorum.        

Bu arada, dün gümrüklü paket postanesindeydim. Hem kargomu aldım, hem de yeni düzenlemeyi ayrıntısıyla öğrendim: Gümrüksüz giriş limiti 75 Euro (Dolar değil). Ne var ki bu; dünkü pariteyle 99+ Dolar ettiğinden ve gerek benim alışveriş ettiğim yer, gerekse epeyce başka yer uluslararası sipariş için en az 100 Dolarlık sipariş şartı koştuğundan, gümrüğe takılmadan birşey getirtmek artık çok zor.

Gümrük vergi oranı AB ülkeleri için mal bedelinin (kargo hariç) %18 i, diğer ülkeler için %20 si. Vergiyi göze alırsanız, kaç Dolar'lık mal getirirseniz getirin, başka zorluk çıkmıyormuş. "Devlet vergimi ver, ne kadar istersen getir diyor" şeklinde açıkladı yetkililer. Bilmek isteyenler vardır diye yazdım.

Ben yine de Türkiye'de bulunan birşeyi bu yöntemle getirmeyeceğim ama bundan sonra daha toplu getirip, kargonun birim maliyetini ve gümrüklü paket postanesine gidiş-gelişi azaltmayı düşünüyorum.

ATA

#160
Bu gün kısmetse boyama konusunda son evreye geldik. Muhtemelen şu an aracım boyanıyor.

Boyadan sonra 30-45 günlük bir outgas söz konusu. Bu yüzden boyacıma kesinlikle cila atmamasını tavsiye ettim zaten atsa atsa en iyi atacağı cila çbs olacaktır diye düşünüyorum. Ama pasta mecburen yapacakmış.

Yaptığım araştırmalarda özelliklede beyaz renk için tercih edilen Ag SRP sonrasında da Fk1000p. Sanırım bende bu yolu izleyeceğim ama tekrardan burda bu konunun uzmanlarından yardım istiyorum.

Ag-spr aşındırı özelliği olmayan bir çizik gidericiymiş. Yani bununla boyacının yaptığı pasta sonrası makine izi vs gibi ince hataları kapatmak için bu ürünü kullanmayı düşünüyorum. Sonrasında Fk1000p katı wax için görüşlerinizi alabilir miyim? Yoksa onun yerine hiç uğraşma Meg21 uygula gitsinmi dersiniz? Yada Ag-srp'ye bile hiç gerek yok mu dersiniz?

Bu arada Fk1000p denen ürünü halen bulabilmiş değilim. Finish Kare 1000 P.

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.


1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Orhan Isvan

#161
Ata Bey, şurada bulabilirsiniz:

You are not allowed to view links. Register or Login

Kullanmadığım için doğrudan bir şey diyemeyeceğim ama carnuba wax olmadığını, en uzun ömürlü sentetik waxlardan biri olduğunu, pek kolay sürülmediğini, işten anlayan pek çok kişinin hakkında gayet iyi referans verdikleri bir wax olduğunu, özellikle sıcak iklimde çok makbul sayıldığını ama kışın da Collinite # 845 Liquid Insulator Wax'tan sonra gelmek kaydıyla en koruyucu waxlar arasında sayıldığını biliyorum.

Finish Kare 425 QD ise kullanyorum ve Finish Kare'in güvenilir, makbul bir marka olduğunu söyleyebilirim.

ATA

#162
Orhan Bey, ilginiz çin çok teşekkür ederim. Finish Kare için bende pek çok olumlu duyumlar aldım, okudum. O zaman fk1000p bana uygun bir wax diyebiliyoruz. Fiyatıda uygunmuş ancak yurtdışı alışverişe gelen kotamı doldurmuş bulunmaktayım. Birisine aldırıcaz artık.



Edited by - ATA on 13/12/2011  00:19:56
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Passione

#163
Ata Collinite 915 te bakabilirsin hem TR de rahat bulunan bir ürün zorluk çekmezsin FK1000 ile kıyaslandığında daha iyi diyorlar kullanmadım bilemiyorum ama elimdeki rezalet meg bitsin alıcam hemen.
"centocinguantanove"

naxos

#164
Acık renklı Araclara FK100P ideal cözümdür

Aracınız yenı boyalıysa Agp Srp ye gerek yok aslında  bir kat glaze üstüne Fk100p yeterlidir
Agp Srp temızlıyıcı ve hafıf dairesel cızık kapatıcıdır her detaycının elinde olur genelde

Ata google da erdem boya diye aratırsan onlarda oluyor Fk100p genelde
yerleride perpa'da  heryere gönderiyorlar kargoyla

Son kat korumayı ister carnabua lı ister sealant atın bu tamamen sizin aractakı bakış acısına bağlı zaten turkıyede en uzun koruma 2 ayı gecmıyor.:)
(gercek Nano uygulamarı haric)

Orhan bey D151 denemenizi isterim ben gecen hafta bır arabalık sürmelik buldum
hafif cok hafıf hareleri alıp cızıklerin etrafındakı puslu görüntüyü alıp (Swrılx )gıbı,ancak verdiği parlaklık muhteşem ama üstüne koruma atmaz ısek üçdört gunde yok oluyor işte üstüne ben yenı ulw kullandım
Aracımı yıkatmak için Meg bayısıne götürdüğümde usta aracımda el gezdirdiğinde abı sen buna ne sürdün bu sefer dedi:)))

Detaycı Arkadaşlar burayı cok iyi bilirler

You are not allowed to view links. Register or Login
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

ATA

#165
Soner Bey cevaplar için çok teşekkürler. Erdem boyanın sitesini inceledim ama fk1000p bulamadım gözümden kaçmış olabilir tekrardan bakacağım.

Agp spr ye gerek yok demişsiniz. Bir kat glaze üstüne fk1000p. Peki glaze olarak ne önerirsiniz? Çok soru sordum kusura bakmayın =)

Candoğan seninlede konuştuğumuz gibi coll 915 çok çok başarılı imiş ama özellikle açık renk için fk tavsiye ediliyor, onun kaşıntısını yaşıyorum ben şu aralar =)))
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Orhan Isvan

#166
quote:


Orhan bey D151 denemenizi isterim ben gecen hafta bır arabalık sürmelik buldum
hafif cok hafıf hareleri alıp cızıklerin etrafındakı puslu görüntüyü alıp (Swrılx )gıbı,ancak verdiği parlaklık muhteşem ama üstüne koruma atmaz ısek üçdört gunde yok oluyor işte üstüne ben yenı ulw kullandım
Aracımı yıkatmak için Meg bayısıne götürdüğümde usta aracımda el gezdirdiğinde abı sen buna ne sürdün bu sefer dedi:)))

Detaycı Arkadaşlar burayı cok iyi bilirler

You are not allowed to view links. Register or Login




Teşekkür ederim. Denemek isterim, hatta denemem lazım ama kendi aracım üzerinde değil! Aşındırma/parlatma konusunda aşırı tutucu olduğumu ve bu konuda hiçbir ürünü "denemediğimi" itiraf etmeliyim. Çok denenmiş ve çok az aşındıran bir yöntemi periyodik olarak 6 ayda bir uygulatmak dışında hiçbir aşındırıcı kullanmıyorum. Onu da hep aynı yerde ve aynı kişi eliyle yaptırıyorum.

Elbette ki daha iyisi olabilir ve hatta, ben başka hiçbirşey denemediğim sürece daha iyilerinden yararlanamayacağım da kesin. Buna karşılık, şimdi elde ettiğim sonuçtan daha kötüsünden de otomatik olarak korunmuş oluyorum. Daha kötüsünden kastım ürün değil, işçilik odaklı. Başta kendim olmak üzere, maharetinden / uzmanlığından emin olmadığım hiç kimsenin eline 1800-2500 devir/dakikada dönen (veya dakikada 3500-4500 orbital hareket yapan) bir makine alıp; ona belirsiz bir ölçüde aşındırıcı bir ped takıp, üzerine yine belirsiz bir ölçüde aşındırıcı bir madde sürüp, Alfa'mın boyası üzerinde herhangi bir basınç uygulayarak, herhangi bir hızda hareket ettirmesinin sonuçlarını denemeye içim elvermiyor. Dedim ya, tutucu olduğumu itiraf ediyorum! Kendimi D151 den de, başka olası yararlı ürünlerden de mahrum ettiğimin farkındayım. Ama bütün bunlara karşılık, boyamın ölçülebilir bir miktarda incelmemesini garanti altına aldığım  gibi (ölçerek teyid ediyorum), yeterince parlak ve çiziksiz olmasını da sağladığımı sanıyorum. Bir kat Diamond Gloss ise, bu parlaklığı olabildiğince koruyor (ama çizilmesini önlemiyor).

İşte benim asıl merakım, o aşamada başlıyor: boyayı o kadar parlak ve çiziksiz olarak korumak. Hatta kendi elimle başka katmanlar da uygulayarak daha derin, ıslak ve koyu bir görünüm kazandırmak. Anti-statik malzemelerle toz tutmasını azaltmak. Zahmetli yıkama teknikleri ve gelişmiş yıkama malzemeleri vasıtasıyla ve çok emek harcayarak çiziksiz ve temiz tutmak. Bunları başarabildiğim ölçüde, 6 ay sonra daha da az aşındırıcı işlemler gerekiyor.

Verdiğiniz linke de çok teşekkürler. Gerçekten çok makbule geçti. Müşterisi olacağım kesin. Türkiye'de bulunmadığını sandığım epeyce ürün orada varmış meğerse. Bundan sonra oraya bakmadan yurt dışına sipariş de vermeyeceğim (ama dışarıdan getirttiklerimden herhangi biri şu aşamada orada da yok).

Ata Bey, FK 1000P ise var:

You are not allowed to view links. Register or Login

 


naxos

#167
Orhan bey
dediklerinize katılıyorum bende aracımı aşındırmaktan korkarım ve cok uzun süre sizin gibi içinde aşındırıcılık var dıye bu guzel ürünleri kullanamadım.
Ancak gerek M66 gerek D151 ve Swrılx DA makıneyle yapıldıgı sürece öyle normal pasta yapıldıgı gibi 1 veya 2 mıkron aşındırmıyor
genel olarak yaptıgı silme ve kurulama esnasında oluşan mıkro duzeydeki gözle görülmesi cok zor olanları alıyorlar  yanı bi başka deyişle bu ürünleri elle veya DA makıneyle yaptıgınız sürece aşındırma yok bile diyebiliriz ,ancak Rotary makıneyle yapıldıgında tam aşındırma yapabilirler onda yuksek devirde  ve aşındırma seviyeleride 10^>3 tür yanı bir UC veya 105 değiller kesınlıkle

Yurt dışından getirmek istediğim bir cok ürün var benımde zaman zaman ama bu işe hiç girmediğim için bana bu konuda yol gösterirsenız sevinirim

Saygılar

Ata bey
Agp Srp de aslında bir glaze dir fakat temızlık ve kapatıcılık özelliği taşır cogu glaze de oldugu gibi ben acık renk aracta Poorboys whıte dıamond kullanıyorum gayet başarılı idi.
ancak üstüne ne kullandıgınızla cok alakalıdır bir birine uyumlu ürünleri kullanmakta fayda var Fk1000p veya collınte 476 uygundur

Hee benım kişisel görüşüm ise yenı Ultımate lıquıd wax şimdiye kadar gördüğüm en parlak sonucları verdı koruma anlamında
M21 ile eşdeğer bir amatör ürün olmasına rağmen hatta parlaklıgı M21 den cok daha iyi,koruma kısmı ise başabaş gibi

Edited by - naxos on 13/12/2011  22:40:30
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

ATA

#168
Bir önceki sayfada pb white diamond kullanmak istediğimi zaten dile getirmiştim. Ancak pek çok yazıda özelliklede beyaz renkte agp-srp + fk1000p deniliyor. Bakalım hangisini daha kolay temin edersem onu kullanacağım. Yardımlarını, bilgilerini, deneyimlerini esirgemeyen herkese teşekkür ederim.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

Orhan Isvan

#169
quote:

Orhan bey
dediklerinize katılıyorum bende aracımı aşındırmaktan korkarım ve cok uzun süre sizin gibi içinde aşındırıcılık var dıye bu guzel ürünleri kullanamadım.
Ancak gerek M66 gerek D151 ve Swrılx DA makıneyle yapıldıgı sürece öyle normal pasta yapıldıgı gibi 1 veya 2 mıkron aşındırmıyor
genel olarak yaptıgı silme ve kurulama esnasında oluşan mıkro duzeydeki gözle görülmesi cok zor olanları alıyorlar  yanı bi başka deyişle bu ürünleri elle veya DA makıneyle yaptıgınız sürece aşındırma yok bile diyebiliriz ,ancak Rotary makıneyle yapıldıgında tam aşındırma yapabilirler onda yuksek devirde  ve aşındırma seviyeleride 10^>3 tür yanı bir UC veya 105 değiller kesınlıkle

Yurt dışından getirmek istediğim bir cok ürün var benımde zaman zaman ama bu işe hiç girmediğim için bana bu konuda yol gösterirsenız sevinirim

Saygılar




Ben de sizin söylediklerinize katılıyorum. Gerçekten de çok az aşındıran ürünler var ve denemediğim sürece, yerimde sayacağımı biliyorum. Deneme zamanı Nisan 2012 de gelecek. O zaman nasıl deneyeceğim? Kim, hangi pedle, nasıl bir uygulama yapacak? Kendim yapmalıyım ama elime ilk defa makine alıp, herhangi bir pedi takıp Alfa'mın boyasına girişemem. Elle yapabilirim ama aynı sonucu almak için ÇOK daha fazla uğraşmak lazım. Belki de önce hurda bir boyalı parça üzerinde çalışmam, çok sayıda ped ve ürün denemem lazım.

Ama Nisan 2012 gelince, "Ziebart hem fazla aşındırmıyor, hem de zaten çok aza indirgediğim kılcal çizikleri alıyor, gereksiz riske ve aşırı zahmete girmeyeyim" mantığıyla yine tıpış tıpış Ziebart'ın yolunu tutarım herhalde. Bir şeyden memnun olup, daha iyisinin riskinden kaçınmanın dayanılmaz hafifliği bu olsa gerek. Yoksa elbette ki daha iyi ürünler vardır. Galiba Ziebart'tan "know-how (aracımın o anki durumuna göre hangi pedlerle, hangi mini-aşındırıcılarla, hangi uygulamaların gerekli, hangilerinin ise gereksiz olduğu kararı)", güvence ve makineyi kullanan elemanın tecrübesini satın almayı bir çeşit maceraya tercih ediyorum ve sanırım macerayı biraz gözümde büyütüyorum. Aslında macerayı değil de, Alfa'mı gözümde büyütüyor da olabilirim.

Yurt dışından alışveriş için elimden geldiğince yol göstereyim, memnuniyetle. Nasıl yardımcı olabilirim?

Edited by - Orhan Isvan on 14/12/2011  10:30:29

naxos

#170
Orhan Bey

Ben yarın Umranıye Meg yolunu tutacağım ve Yenı serı olan DA V2 den alacağım kısmetse

Bildiğiniz gibi bu makıneyle ıstesenızde zarar vermezsınız Alfanıza:)))

Tabiki hiçbir zaman cızık ve hare alma kapasıtesi bir rotary makıne kadar yuksek değil ancak bunun yanında neredeyse sıfır tehlıke

Ben evdekı beyza eşyalardan başlamıştım bu işlere ilk makınemı aldım tam 3 ay Alfama süremedim korkudan,sonra baktımkı herkesler catur cutur girişiyor dedim benım neyım eksik başladım ilk başta sadece cila ve hafif aşındırcıya ,zaten aracım yenı oldugu için swrilx veya 205 bana yetıyor,ben zaten düz cizikleri cıkartmakla ugraşmıyorum az oldukları ıcın zamanı gelınce o duz cızgıler coğalırsa o zaman bir kereliğine kendım denıyeceğim yun kece ile olmadı veririm meg'e hallederler.

İnanın zamanı geldıgınde siz kendınız yapmaya calışacaksınız cünkü buda bir ceşit virüs bulaştınızmı hıc kullanmayacak olsanız bile elinizin altında bir suru ürün bulunduruyorsunuz:))

Yurt dışı alışveriş işine gelirsek,
Örnek olarak sadece sınır 75 eur oldugu için ve yol parasıda yuklu tuttugu için belki sizinle ortak alım yapıp kargo kısmındakı yuku hafifletebiliriz diye düşündüm,hem siz bu konuda tecrübelı oldugunuzdan sız alırken yanınıza yanci olabilirmiyim kısaca

Sadece 2 ürün için sıparış acıp o ıkı ürünun toplamında fazla kargo parası vermek canımı sıkıyorda
Saygılar...

Not:Nısan 2012 ye kadar bende hangı ürünle ne ped kullanılır uygulanır siz sorun ürünleri elımden geldıgınce yardımcı olurum seve seve
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Orhan Isvan

#171
quote:

Orhan Bey

Ben yarın Umranıye Meg yolunu tutacağım ve Yenı serı olan DA V2 den alacağım kısmetse

Bildiğiniz gibi bu makıneyle ıstesenızde zarar vermezsınız Alfanıza:)))

Tabiki hiçbir zaman cızık ve hare alma kapasıtesi bir rotary makıne kadar yuksek değil ancak bunun yanında neredeyse sıfır tehlıke

Ben evdekı beyza eşyalardan başlamıştım bu işlere ilk makınemı aldım tam 3 ay Alfama süremedim korkudan,sonra baktımkı herkesler catur cutur girişiyor dedim benım neyım eksik başladım ilk başta sadece cila ve hafif aşındırcıya ,zaten aracım yenı oldugu için swrilx veya 205 bana yetıyor,ben zaten düz cizikleri cıkartmakla ugraşmıyorum az oldukları ıcın zamanı gelınce o duz cızgıler coğalırsa o zaman bir kereliğine kendım denıyeceğim yun kece ile olmadı veririm meg'e hallederler.

İnanın zamanı geldıgınde siz kendınız yapmaya calışacaksınız cünkü buda bir ceşit virüs bulaştınızmı hıc kullanmayacak olsanız bile elinizin altında bir suru ürün bulunduruyorsunuz:))

Yurt dışı alışveriş işine gelirsek,
Örnek olarak sadece sınır 75 eur oldugu için ve yol parasıda yuklu tuttugu için belki sizinle ortak alım yapıp kargo kısmındakı yuku hafifletebiliriz diye düşündüm,hem siz bu konuda tecrübelı oldugunuzdan sız alırken yanınıza yanci olabilirmiyim kısaca

Sadece 2 ürün için sıparış acıp o ıkı ürünun toplamında fazla kargo parası vermek canımı sıkıyorda
Saygılar...

Not:Nısan 2012 ye kadar bende hangı ürünle ne ped kullanılır uygulanır siz sorun ürünleri elımden geldıgınce yardımcı olurum seve seve



Bir makine alacak olsam ben de Meg DA V2 alırdım. Şimdiden güle güle kullanın. DA makinelerin gerçekten güvenli olduklarını biliyorum ama  inanır mısınız, güzel ülkemde bu işlere uygun ölçüde tozsuz ortam bulmak bile o kadar kolay değil. Pedle boya arasında pek farkedilmeyecek kadar az da olsa toz varsa, Mehter yürüyüşü misali 10 çizik ileri, birkaç çizik geri! Benim "zarar" anlayışıma bu da dahil, mümkün olanın en azından fazlasını yapma ihtimalim olan her türlü işlem de. Çizikleri mutlaka gideririm, ama tozlu ortamda daha fazla aşındırarak gideririm, acemiyken gereğinden fazla sürtünmeye sebep olurum, v.s.. Makinenin fiyatının iki seferlik Ziebart giderim kadar (sadece kılcal çizik giderme ve Diamond Gloss) olduğunu ve fayans duvarları, aracın etrafının ayrıca kapatıldığını (adeta boyahane gibi), elemanın el alışkanlığını, v.s. düşününce, korkarım ben yine eski hamam eski tas devam ederim bu işlere. Biliyorum, gelişmiş ülkelerde çoğu insan kendisi yapıyor bu işleri ama oralarda makine ucuz, işçilik pahalı (hele iyi işçilik, müthiş pahalı) ve toz az. Bizde tam tersi. Üstelik, bizde otomobil de pahalı ve göz açıp kapayana kadar hurdalığa gitmiyor. Yine de, tamamen değilse bile kısmen bahane aradığımı, aradığım için bulduğumu tekrar itiraf edeyim. Beyaz eşya fikri de hiç fena değilmiş aslında.

Bu arada, aylık wax uygulamamı bu hafta sonu çıplak elle yapmayı düşünüyorum. En azından, kuru yüzeye çıplak elle yayıp, kayganlaşınca sünger pedle biraz daha yayacağım. Araştırabildiğim kadarıyla, cilde bir zararı olmadığını öğrendim. Kılcal çizik açısından çıplak elin sünger veya mikrofiber pedden daha güvenli olduğu zaten belli. İlk defa deneyeceğim ama yapanların fikrini aldım. Uygulamayı, toza karşı elimden gelen her önlemi aldığım garajımda yapacağım. Ne yazık ki garajım diğer işlemlere uygun boyutta da değil, metrekareye 40W floresan aydınlatmaya rağmen diğer işlemler için yeterince aydınlık da olmuyor. Waxlama için bile, yer yer seyyar bir projektör yardımı gerekebiliyor.  

Yurt dışı sipariş konusunda sorun 75 Euro sınırından ibaret değil. O sınırın altında da Autogeek uluslararası satış yapmıyor. Dolayısıyla, 75 Euro'yu aşıp, %20 vergiyi ödemek şart oluyor (AB ülkeleri için %18). Nasıl olsa 75 Euro'yu aşmak zorunda olduğumdan, bir yıllık ihtiyacımı tek seferde getirmeyi düşünüyorum ama pek acelem yok. Prensip olarak, 2 ürün için memnuniyetle yardımcı olurum da, hatırladığım kadarıyla siz galonluk ürünler falan düşünüyordunuz. O takdirde kargo yükü azalmayıp, artabilir. Yancı ürünler neler olacak?

Edited by - Orhan Isvan on 15/12/2011  12:37:14

Edited by - Orhan Isvan on 15/12/2011  12:58:59

naxos

#172
Evet Arkadaşlar Ceyizime yenı oyuncağımı ekledim



Orhan bey Yancı derken
Mesela
Bu üründen 2 Adet
You are not allowed to view links. Register or Login
Bunlardan 1 er tane
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

almak istiyorum,siz birşey alırken 10 dolarlık bir boşluk oldugunda araya sıkışıp sırayla bu ürünlerden almak gibi(kargo parasınında üstüme düşen kısmını vermek kaydıyla)

105 ve 205 türkiyede mevcut fakat bunlar rotary makıneler için var bu ürünler DA makıneler için geliştirilmiş halleri daha az baskı ve dönme hızına karşı biraz daha duyarlılar
Esas ilk istediğim Ultımate Polısh cunku ULW altının temız olmasını sağlayan ve birbirleriyle tam uyumlu olan odur.
Ne yazıkkı Meg Turkiye bu ürünü getirmeyi düşünmüyor:((
hatta ürünün varlıgından bile haberdar olduklarından emin değilim

Edited by - naxos on 17/12/2011  02:51:30
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok

Orhan Isvan

#173
quote:

Evet Arkadaşlar Ceyizime yenı oyuncağımı ekledim



Orhan bey Yancı derken
Mesela
Bu üründen 2 Adet
You are not allowed to view links. Register or Login
Bunlardan 1 er tane
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

almak istiyorum,siz birşey alırken 10 dolarlık bir boşluk oldugunda araya sıkışıp sırayla bu ürünlerden almak gibi(kargo parasınında üstüme düşen kısmını vermek kaydıyla)

105 ve 205 türkiyede mevcut fakat bunlar rotary makıneler için var bu ürünler DA makıneler için geliştirilmiş halleri daha az baskı ve dönme hızına karşı biraz daha duyarlılar
Esas ilk istediğim Ultımate Polısh cunku ULW altının temız olmasını sağlayan ve birbirleriyle tam uyumlu olan odur.
Ne yazıkkı Meg Turkiye bu ürünü getirmeyi düşünmüyor:((
hatta ürünün varlıgından bile haberdar olduklarından emin değilim

Edited by - naxos on 17/12/2011  02:51:30



Yeni oyuncağınızı güle güle kullanın. Boyayı hazırlama (boya koruma katmanına hazırlama) işlemlerini de kendim yapma konusunu araştırdığım dönemde, benim de seçimim o makineydi. Sonra Ziebart'ın dayanılmaz hafifliği ağır bastı, o başka.

Sizinle paralel düşündüğüm bir başka konu da, Meguiar's Türkiye'in ürün yelpazesi. O araştırmayı yaparken hangi ürünü kullanmayı düşünsem, Meg Türkiye onu getirmiyor idi. Beni bu işlere kendim girişmekten soğutan faktörelerin biri de, Meg de dahil olmak üzere, Türkiye'deki amatör ürün kıtlığı. Hangi mantık DA makineyi getirir de amatör ürün getirmezse, Meg Türkiye o mantıkla yönetiliyor.

Yancı ürünlerinizi memnuniyetle eklerim. Yalnız, 75 Euro'dan aşağı tükürsek sakal, yukarı tükürsek bıyık meselesi yüzünden artık arada boşluk falan olmayacak. Tek seferde, toplu alım yapacağımdan; sıraya sokmak değil, hepsini birden getirmek söz konusu. İsterseniz, zamanı geldiğinde hepsini birden eklerim. O ürünler için kargonun sorun olacağını sanmam. Ama güzel ülkemin gümrüklü paket postanesi bürokratının bugün söylediği ile yarınki uygulaması birbirini tutmaz da orada bir sorun çıkarsa, onu bilemem. Şayet başımıza olmadık bir iş gelirse, ceremesini de birlikte (orantılı ölçüde) çekeriz.

Meg Türkiye bu ürünleri getirmeyip de sizi dışarıdan alıma teşvik ederken, sizin Meg sadakatinize şaşmadığımı da söyleyemeyeceğim. Dışarıdan alacak olduktan sonra, neden Meg? Dışarıda Meg'den çok daha iyileri var. Autogeek gibi bir kaynağa yöneldikten sonra; Meg Maserati'lerin, Ferrari'lerin, Porsche'lerin, Aston-Martin'lerin falan cirit attıkları bir yerde, olsa olsa Mercedes falan gibi. Ama AMG değil, düz Mercedes. Bana kalırsa, örneğin şu ürün, tek başına, o istediğiniz Meg ürünlerinin hepsinin birden pabucunu dama atabilir:

You are not allowed to view links. Register or Login

Bence gerek olmaz ama hele bir de şunu eklerseniz, Meg marka ne var ne yok bir araya gelse, bu ikisiyle boy ölçüşebileceğini hiç sanmam:

You are not allowed to view links. Register or Login

Bence; bir sürüm devi olan Meg'in bu gibi küçük ama teknolojik inovasyon firmalarına (herkese değil, meraklılara hitap eden bu gibi seçkin/nadir ürünlere) karşı atabildiği en anlamlı adım şu oldu:

You are not allowed to view links. Register or Login

Bu sistemle Meg, benim gibi ürün/ped kombinasyonunu doğru yapmaktan çekinen amatörlere çok önemli bir fırsat sundu. Okuduğum testlere göre işe de yarıyor, dediğini yapıyor. Yanılmıyorsam Meg Türkiye bunu getirdi, ama emin değilim. Ne var ki, bilebildiğim kadarıyla fikir Optimum'da gelişti, Meg piyasaya önce sürme avantajını yakaldı. Optimum'un da kendi özel MF ped/ürün kombinasyonları çıktı (linkini verdiğim ürünler için) ama daha fazla link verip olayı iyice içinden çıkılmaz hale getirmeyeyim. Kendim işin içinden çıkamayıp, havlu atıp, Ziebart'ta takılırken, daha fazla aklınızı karıştırmayayım. Ama yine de, yurt dışından Meg ürünü getirmek bana biraz Rusya'dan sentetik havyar veya Küba'dan sigara getirmek gibi geliyor. O kadar daha iyileri, o kadar cazip fiyata ve o kadar daha küçük hacimde (konsantre ürün teknolojisi sayesinde) var ki...

İsterseniz, yurt dışından getirilecek ürünlerin seçimi ve Türkiye'de yapılacak uygulamalar konusunu bir yerde buluşup yüz yüze konuşalım. Belki fikri katkı sunabilirim. Getirme konusunda da katkı sunabileceğim anlaşılıyor. Siz de uygulama konusunda şeytanın bacağını kırmama katkı sunarsanız, belki birlikte bir yerlere varabiliriz. Eğer yüzeyi hazırlama konusunda bir yerlere varabilirsek, koruma konusunda çok daha ilerilere varabiliriz çünkü şu ürünleri uygulamamamın en önemli sebebi, yüzeyi hazırlama konusunu bireysel olarak aşamıyor oluşum:

You are not allowed to view links. Register or Login    

veya

You are not allowed to view links. Register or Login

Bunlar da rakipsiz değiller ama ÇOK yeni ve olağanüstü bir teknolojinin lider ürünleri. Halen, Amerika'daki kızımın evinde olup, elime geçmeyi bekleyen şu ürünüm ise hazır:

You are not allowed to view links. Register or Login

Bu gerek tek başına, gerek nano-coatinglerin üzerine, gerekse wax ve sealant'ların üzerine uygulanabiliyor (bu takdirde ömrü elbette ki wax veya sealant kadar oluyor). Farkı, altındaki tabakayla kimyasal reaksiyona girmeyip, elektrostatik çekimle tutunması. Yüzeyin elektrostatik yükünü tersine çevirdiği için yüzey tozu/kiri çekeceğine itiyor. Kullanan ve fikirlerine güvendiğim kişilere göre; otomobil 60 km/h hızı aşınca büyük ölçüde tozu alınıyor, otomobil dururken üzerine konan kelebek kayıp düşebiliyormuş.  

Neyse, çok uzattım. Özetle, siparişime yancı olabilirsiniz ama yüz yüze görüşüp daha kapsamlı bir ortak proje de geliştirebiliriz. Ne dersiniz?

Edited by - Orhan Isvan on 17/12/2011  12:16:51

naxos

#174
Orhan bey.yazdiklarinizdan anlasildigi uzere bu konuda en az benim kadar bilgiye sahipsiniz.hatta bazi urunlerde fazlasi mevcut.

Ben olaya Atomu parcalamiyoruz alt tarafi boyayi parlatiyoruz mantigini kafa yerlestirdigimde,bazi korkularimi daha cabuk atlattim.Kisisel olarak gercek Nano urunlerine sicak bakmiyorum.sebebi cok basit onu bir kere yaptinmi bana yapacak birsey birakmamasi.araba nerdeyse cizilmiyor ve normal yikama yaptiktan sonra sanki yeni islem gormus gibi dolasiyor ortaliklarda.Hal boyle oluncada benim yapacaklarim ve kisisel tatmin duygum koreliyor.Dediginiz gibi piyasa cok fazla urun var bircoguda inanin gereksiz.Ancak detayci olmak demek kullanmiyacaksaniz bile aliyorsunuz.dusunun swiss wax aldigimi ben onu kullanmaya kiyamam ustelik dayanma ve parlatma konusunda bir fk1000p veya colinte 476 veya carlac68 kadar oldugunu bile bile genede almak isterdim.Benim bir takintim var bu konuda aracima meg uruneri suruyorsam pastasi cilasi sungeri pedi herseyi meg olmali ancak diger markalarida zamanla deniyip gorecegim suan ikinci marka olarak poorboys sectim glazeni temin ettim ancak waxi veya polishi elime gecmeden kullanmiyacagim.yani birbirleriyle ayni kimyaneden cikmis urunleri kullanmak gibi bir takintim var:)))

Suan cepten taziyorum link teki urunlere bakamiyorum aksam eve gelince mutlaka incelerim.

Ve sizin gibi biriyle tanisim detay sohbeti yapmayi cok isterim,ayrica bize katilmak isteyenlerde cikacaktir.

Eger toplu siparis gececekseniz zamani gelince benim icin sorun yok cezamiz neyse cekeriz:))

En kisa zamanda bu bulusma isini gerceklestirelim derim ve yaklasik olarak 10 sene once uretilmis ve hala uretimde olan bir AIO urununun neler yapabildigini size gostermek isterim
Giulietta 1.6 JTD SP1
156 2.0 Selespeed 2003
156 2.0 Selespeed 2001
Hiçmi Sınır yok