Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



airbag lambası yandı.

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

pylon

merhaba arkadaşlar aracımda airbag lambası yandı. problemin koltukların altındaki elektrik kablolarından kaynaklandığından şüphe ediyorum daha öncede olmuştu, koltuklarla ve altındaki kablolarla rastgele oynadığımda düzelmişti ama şimdi düzeltmeyi başaramadım. servise gitmeden yapabileceğim bir şeyler var mı? çözüm önerilerinizi bekliyorum. yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

A.S.GÜMÜŞ

#1
Konuyu ilgiyle takip ediyorum, zira benimkisi de yanıyor. Examiner silmedi yeni yazılım atılması lazım dediler. Ona da 125 lira istediler.


07 DH 800

fevkalbeser12

#2
O kablo soketlerini kesip kabloları lehimleyeblirsiniz böylece sorunu evladiyelik bi şekilde çözmüş olursunuz:) ama koltukları sökmek isterseniz aynı işlemi tekrardan yapmanız gerekir.
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

tarkan156

#3
Bagajın içinden sag arka üst tarafın döşemesını sökün sag arka camurluk tarafında ıkı adet renklı ucu soketlı kablo goruceksınız,o kabloları söküp takın muhtemelen düzelır

ozsuemrah

#4
Çözüm olur mu bilmiyorum ama önce şöför koltuğunun altındaki soketleri söküp tekrar takın kontak yarım açıkken. Sonra kontağı kapatıp tekrar açın.Oradan olmazsa bagajda arka sağ stop lambasının orada soket var bir de aynı işlemi onun için deneyin. Tabi benim dediklerim 147 için.156 larda da aynı mıdır o konuda bilgisi olan arkadaşlar daha net bilgi verir. Kolay gelsin.
Emrah Özsu
34EH3250 147 Dist.

pylon

#5
quote:

Bagajın içinden sag arka üst tarafın döşemesını sökün sag arka camurluk tarafında ıkı adet renklı ucu soketlı kablo goruceksınız,o kabloları söküp takın muhtemelen düzelır



önceki sefer yandığında bagajdaki kablolarlada oynamıştım. ama rastgele oynadığım için sorunun nereden kaynaklandığını nasıl düzeldiğini anlayamamıştım. yabancı sitelerde yolcu koltuğunun altındaki soketlere yoğunlaşınca bagajdaki kablolara bu sefer dokunmamıştım. önerin için teşekkürler bir deneyeceğim. işallah çözülür. kullanırken sürekli gözüm sürekli yanan lambaya takılıyor ve sinir oluyorum çünkü:) anladığım kadarıyla airbag lambasının yanmasıda alfalarda kılasik arızalardan biri.

fevkalbeser12

#6
Bi süre sonra gözün alışıyor zaten, hatta yanmazsa bi garip oluyor:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson

Anıl

#7
Sorun çözülmezse, airbag beynini kontrol ettirin. Sorun çözülene kadar ışık sinir bozmasın diye ufak bir mat siyah elektrik bantı kesip oraya yapıştırın,ışığı görmeyince hiç yoktan psikoloji düzeliyor
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Alper

#8
quote:

Sorun çözülmezse, airbag beynini kontrol ettirin. Sorun çözülene kadar ışık sinir bozmasın diye ufak bir mat siyah elektrik bantı kesip oraya yapıştırın,ışığı görmeyince hiç yoktan psikoloji düzeliyor


Buda iyiymiş :D çareler tükenmez modu

Dentist

#9
Pek çoğumuzun başına geldiği gibi;koltuk altındaki soketlerdendir diye düşünüyorum.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

ATC

#10
şöför koltuğundan değil sağ koltuktan sıkıntı yaşıyorum bende...geri çekildiğinde ışık yanıyor...ileri çekilince sönüyor...bezdim kablolarla oynamaktan...artık ışıkta gözüme gelmiyor :) sorunu kafamdan sildim :)

ArinFırat

#11
quote:

şöför koltuğundan değil sağ koltuktan sıkıntı yaşıyorum bende...geri çekildiğinde ışık yanıyor...ileri çekilince sönüyor...bezdim kablolarla oynamaktan...artık ışıkta gözüme gelmiyor :) sorunu kafamdan sildim :)


kontrol ettiğin bütün soketleri tekrardan oynamaması için bant ile sabitle.elektrikçilerin kullandığı siyah bant.ben öyle yaptım ve sorun yaşamıyorum artık..bu arada benimki koltuk altındaki değil tavan havayastığı ile ilgiliydi.tavana ait soketler bagajın içinde ve benzin deposu hizasına gelen döşemeyi kaldırdığınızda görürsünüz.bütün soketleri bantlayınki çukurda tümsekte yerinden oynamasın.
bilmeniz açısından ve airbagcilere boşuboşuna para bayılmamanız açısından söylüyorum.

ArinFırat

#12
quote:

quote:

şöför koltuğundan değil sağ koltuktan sıkıntı yaşıyorum bende...geri çekildiğinde ışık yanıyor...ileri çekilince sönüyor...bezdim kablolarla oynamaktan...artık ışıkta gözüme gelmiyor :) sorunu kafamdan sildim :)


kontrol ettiğin bütün soketleri tekrardan oynamaması için bant ile sabitle.elektrikçilerin kullandığı siyah bant.ben öyle yaptım ve sorun yaşamıyorum artık..bu arada benimki koltuk altındaki değil tavan havayastığı ile ilgiliydi.tavana ait soketler bagajın içinde ve benzin deposu hizasına gelen döşemeyi kaldırdığınızda görürsünüz.bütün soketleri bantlayınki çukurda tümsekte yerinden oynamasın.
bilmeniz açısından ve airbagcilere boşuboşuna para bayılmamanız açısından söylüyorum.


bu arada bagajda dediğim yerde 3-5 tane soket var,en azından bantladığım biri ışığı söndürdü,diğer soketler airbag mi değilmi nereye ait bilmiyorum.yinede bantlayın :)

A.S.GÜMÜŞ

#13
Akşam eve gider gitmez baktım benim bagajda bahsettiğiniz yerde soket yok, orada sadece emniyet kemerlerini bağlayan bir kablo gördüm onda da soket göremedim, sanırım MKI, MKII farkı.  Hanım yemeğe bekliyordu koltuğun altı ile uğraşamadım, bu akşam yakıt ikmali yapacağım o zaman benzinci de bir daha bakmayı planlıyorum.


07 DH 800

Anıl

#14
Benim anlamadığım,Allah korusunda bir kaza anında bu soketler yüzünden havayastığı açılmaz gibi geliyor,darbe anında mutlaka temassızlık yapacak,bir koltuk çekildiğinde yanıyorsa,kazada düşünemiyorum,bu yüzden havayastıkları da açılmayacaktır.
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

Increase

#15
quote:

quote:

Bagajın içinden sag arka üst tarafın döşemesını sökün sag arka camurluk tarafında ıkı adet renklı ucu soketlı kablo goruceksınız,o kabloları söküp takın muhtemelen düzelır



önceki sefer yandığında bagajdaki kablolarlada oynamıştım. ama rastgele oynadığım için sorunun nereden kaynaklandığını nasıl düzeldiğini anlayamamıştım. yabancı sitelerde yolcu koltuğunun altındaki soketlere yoğunlaşınca bagajdaki kablolara bu sefer dokunmamıştım. önerin için teşekkürler bir deneyeceğim. işallah çözülür. kullanırken sürekli gözüm sürekli yanan lambaya takılıyor ve sinir oluyorum çünkü:) anladığım kadarıyla airbag lambasının yanmasıda alfalarda kılasik arızalardan biri.



İlk zamanlar aynı zorun bende de oluyordu koltuk altından ziyade bahsedilen bagaj dosemesinin altındaki soketler arıza vermisti ve uzun zamandır masallahı var... Ha bu arada aracı çalıştırdıktan sonra koltuğun yerini yani ileri geri yapmakta airbag arizası verebiliyor. Dikkat
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170
Tonale 1.6 Diesel Ti  130 DCT

pylon

#16
koltuk altı ve bagajdaki soketlerle oynadım ama sorun çözülmedi, bende alfamı kendi haline bıraktım servise götürmeye de vaktim olmamıştı. aradan bir hafta geçtikten sonra sorun kendi kendine düzeldi:) ne desem bilemiyorum, naz mı yapıyordu, kızgınmıydı gibi bazı arkadaşların kullandığı cümleler kullansam tam oturacak sanırım.

A.S.GÜMÜŞ

#17
Ben oynamadık yerini bırakmadım kabloları geçtim, airbag beynini buldum direk oradan oynadım kablolarla ama nafile, yanmaya devam ediyor.


07 DH 800

Alfadanadam

#18
Geçen haftasonu direk Fiatecuscan ile söndürmek istediğimde sönmemişti. Vaktim olmadığı için ilgilenmemiştim, geçen gün tekrar denemeden önce koltuk altı kabloları düzelttim ve programla o şekilde söndürebildim.

Keox

#19
bu airbagler bende hiç sönmedilerki:D diyerek konuya dalıyım bari bişiyde dikkatimi çekti youtubeda ki alfaların videolarını izlerkende dikkatimi çekti onlarında genelde airbag lambaları yanıyor:D yoksa budamı kronik problemlerden biri:D

fevkalbeser12

#20
Airbag ışığı yandığı an havayastıkları o zaman aktif oluyor:)
Araba markalarından bir insan yaratmak istesek toyota beyni, aston martin yüzü, cadillac karnı ve alfa romeo bu insanın kalbi ve ruhu olur...
                         jeremy clarkson