Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



alfa romeo 156.1.6 240 yaparmı zorlasak:D

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ku2

@Alper Musa
156 1.6 ve 2.0 ların kadranı 240'dır. Sen nasıl 250-260 okudun.. Kadranımı devirdin..? :)
Kemal'e katılıyorum.. 2 litre 156 ile 240 görmen için eğim şart... Başka türlü olmaz.
Kusura bakma :)

2.5 v6 varken 200'u çok rahat görürdü.. Ama 200'den sonra 210-230 hızlanması epeyce yavaştı doğal olarak..(rüzgar kuvveti artıyor)

Senin 2.0 156 ile 240'ı görmen için dediğim gibi eğim şart.

WRX ile 240 gördüm..Ama ibre yavaşlamadı bile..!
Tık diye geldi..Daha da giderdi..dokunmadım. Gerek yok.
Köpek çıkar..bişey çıkar. Otoyol havvanat bahçesi gibi.

Asklepios'a katılıyorum.. Yüksek tork istiyorsan..ya yüksek hacim..ya turbo :)) (haram beygir)
:))


--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Alper

Selim abi 4. vites 200 e çıkıyor zaten 220 ye de çok rahat geliyor oraya kadar sorun yok 230 da zorlanıyor zaten 240 ı görüyor ve kalıyor zaten 240 ın altına indiğimde dediğim gib zaten eğim vardı bir hayli onun sayesinde 260 a doğru uzandı ama tırstım ne yalan söyleyeyim.
O zamanlar lastiklerim iyiydi.
220 -230 a kadar rahat çıkıyor ama 240 a da dayanıyor İstanbuldan Çorluya giderken bazen zorluyorum kısa süreliğine zaten normalde de 180 - 190 falan gidiyorum behçeşehirden sonra kınalıya kadar 160 ın altına hiç düşmüyorum diyebilirim.
Edirne ye giderkende öyle ir basmıştım Lüleburgaz taraflarında orada da biraz meyil vardı ve 240 ın altına düştüm rahat rahat.
Bir de şöyle bir şey var ben ciddi devirli kullanıyorum mesela.
Çoğu kişi benim gibi motoru zorlamaz pek.
Devirli kullanılan motor devirsiz kullanılan motora göre her zaman daha sağlıklıdır.
Bana kimse demesin motorların hepsi aynı diye.
Kullanım şekline göre değişir motor güçleri.
Hatta en son bakımda motor kompresyonunu  test cihazı ile ölçmüşlerdi ve çok çok güzel çıkmıştı ki benim aracım km olarak 167 bine geldi hatta dün itibariyle 168300 falan oldu.

Alper

Bu arada geçen cumartesiydi sanırım bir arkadaşım henüz 110 bin km deki 530d ile kol çıkardı.
Onun aracında yazılım falan var ve 250 km sınırını kaldırtmıştı.
Zaten araç Bulgaristan plaka ve 30 bin TL gbi ucuz bir paraya almıştı.
Hatta ben demiştim bu kadar yüklenme diye ona chip konusunda oldukça agresif bir program yapmışlar.
260 ile rahat bir 25 dakika falan gitmiş Bulgaristan dan çıkıp Çorluya geliyormuş.
Ve Çorluya 15 km falan kala kol çıkarmış araç.
BMW de dahi olabiliyor böyle şeyler.
Yüksek hızda fazla gitmemek gerek ciddi arıza açabiliyor.

EskiTüfek

Yanlış hatırlamıyorsam 2,0 lar 226 You are not allowed to view links. Register or Login devir kesiciye giriyor.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Yanlış hatırlamıyorsam 2,0 lar 226 You are not allowed to view links. Register or Login devir kesiciye giriyor.

Ben çok zorladım abi 5. viteste devir kesiciye sokamadım.

SeleSpeed diye mi girmiyor onu da anlamış değilim.

Normal şartlarda bu hızlarda girmesi gerek.

Ama hız göstergesi tutarsızlığı olabilir gibi bence.

Lastik boyutundan bile fark eder.

Navigasyondan falan ölçmek gerek.

Ata demişti sanırım BMW lerde de böyle birşey var.

Araç ile 250 ye çıkıyorsunuz fakat gerçek hızınız 210 küsürlerde falan diye bir efsane vardı ama tam hatırlayamadım.

tugrul

Bende gösterge 120 gösterirken navigasyon 110 gösteriyor mesela:)

Daha yüksek süratlerde oran aynı mı dikkat etmedim...
2002 156 2.0 TS
1999 156 2.5 V6
2006 156 1.6 TS
1999 166 2.0 TS
1999 166 2.0 TS
2011 Giulietta QV
2011 Giulietta QV
2006 GT
2004 156 1.6 TS
2007 Brera 2.2 JTS
2008 159 1.9 JTD DISTINCTIVE Q-TRONIC
2003 Nissan Terrano II 3.0 DI

Alfadanadam

Yanlış bilmiyorsam SS'lerde son sürat maneullerden düşüktü.

agucba

Kağıt üstünde manuel vitesli 2,0 T. Spark 16V ile Selespeed aynı teknik özelliklere ve performans değerlerine sahip. Kullanım esnasında nasıl bir fark vardır bilmiyorum. Selespeed vitesli bir 156 veya 147'nin performasını test edebilecek kadar çok kullanma şansım olmadı henüz.

///////////////

GooSe

#33
Benim 2006 Selespeed 2.0 147 ile denememde 210 - 220 daha da zorlamadım yani araç artık beni daha fazla zorlama der gibiydi istek bitmeye başlamıştı.  gidermiydi bilmiyorum ama 240 yapacağını tahmin etmiyorum .
Aracım 61k da motorundanda sorun olduğunu düşünmüyorum.  Bu denemeyi yaparken 2008 320 d ile aramızda 50 cm arayla yaptık. Yani ...ından ayrılmadım.
Yine geçen istanbulda A6 ile 2.0 Tdi ile bir rolling yaptık 120 ile giderken 200 e kadar çıktık. 170 de Audiyi geçmeye başladım. 200 e geldiğimizde 1 boy fark vardı ben daha fazla gerek yok dedim :) (zaten daha önce motor kaputum bir kere kiliti saldı Allahtan mandal tuttu )

Bazen kendimi BMW ve Audiler için apaçilik yapıyor gibi hissediyorum .....  ama olsun utandırma yine diyorum :)

ku2

Alper video koy..Görelim :)
Şuna katılıyorum bu arada.. Devirli kullanılan araç daha sıhhatli oluyor... Tabii kararında..! Her gün alıp gazlamak değilde.. Vitesi biraz daha yüksek devirde atmak mesela..!
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Alfadanadam

#35
Aşağıdaki 155 beygire göre vites-hız hesapları:
Vites oranları: 1-3.90, 2-2.23, 3-1.52, 4-1.15, 5-0.94, geri: 3.90 5.Viteste : 14.2 sn
Son dişli: 3.56 :1

Bu verilere göre 6800 devirde 5. viteste yapabileceği hız 241 km/h çıkıyor.
Başka bir kaynaktaki verilere göre ise SS SW son hız 239 km/h çıkıyor.

Aynı şekilde 1.6 120 beygire göre:
Vites oranları: 1-3.91, 2-2.24, 3-1.52, 4-1.16, 5-0.97, geri-3.91 5.Viteste : 13.8 sn
Son dişli: 3.73 :1

6800 devirde 5. viteste yapabileceği hız 223 km/h çıkıyor.

Tabi önemli olan bu motorlar 5. viteste 6800 devir çevirebilirler mi?

Alfadanadam

Bu durumda konudaki asıl soruya gelirsek zorlasanız da 156 1.6 240 göremez. 223 km/h'den hemen sonra devir kesiciye giriyor zira.

155 beygirlikler ise çok mükemmel koşullarda anca 240 görebiliyor. Ondan hemen sonra da devir kesiciye giriyor zaten.

Alfadanadam

Ayrıca sorulmamış ama 2.5 için aynı değer 252 km/h çıkıyor.

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Alper video koy..Görelim :)
Şuna katılıyorum bu arada.. Devirli kullanılan araç daha sıhhatli oluyor... Tabii kararında..! Her gün alıp gazlamak değilde.. Vitesi biraz daha yüksek devirde atmak mesela..!


Ayıpsın abi de o hızda videoya çekmek sakıncalı ki :) birde burada yayınlayamam :)
Ama özeline atarım.
Go pro ile denerim ama bir yere tutturup bir ara.
Ama lastiklerimi değiştireyim öyle :)
Şuan bitmek üzereler hatta bittiler can çekişiyorlar :)

İçimdeki Apaçiyi dışarı çıkartmayın bence :)
Arada yaptığımda çekerim :)
BMW 320i yakalamam gerek onlarla zevkli oluyor :)

Alper

You are not allowed to view links. Register or Login
Aşağıdaki 155 beygire göre vites-hız hesapları:
Vites oranları: 1-3.90, 2-2.23, 3-1.52, 4-1.15, 5-0.94, geri: 3.90 5.Viteste : 14.2 sn
Son dişli: 3.56 :1

Bu verilere göre 6800 devirde 5. viteste yapabileceği hız 241 km/h çıkıyor.
Başka bir kaynaktaki verilere göre ise SS SW son hız 239 km/h çıkıyor.

Aynı şekilde 1.6 120 beygire göre:
Vites oranları: 1-3.91, 2-2.24, 3-1.52, 4-1.16, 5-0.97, geri-3.91 5.Viteste : 13.8 sn
Son dişli: 3.73 :1

6800 devirde 5. viteste yapabileceği hız 223 km/h çıkıyor.

Tabi önemli olan bu motorlar 5. viteste 6800 devir çevirebilirler mi?


Buna göre 240 a çıkıyor ama bence benim gösterge 240 yada altına düştüğünde gerçek hızım o yazan değil.

Bizi kekliyor gösterge.

Ama 220 falan vardır herhalde 240 ın altına düştüğünde.

shadycome

You are not allowed to view links. Register or Login
Note that you will get ridiculous speeds for overdrive gears. This is because in reality top speed is physically limited in one of two ways, either by being geared relatively low or by aerodynamic drag. use the horsepower calculator to find out how much power a car would require at a given speed. If it doesn't make that much power, it can't go that speed no matter how it's geared.


Adam yukarıda demiş zaten az çok dediklerimizi. Vites oranları yapar dese bile o hızların gerektirdiği bir hp değeri var. O hızlara karşılık gelen beygir değeri sizde yoksa o hızlara çıkamazsınız. Bu hesabın sonu da zaten fabrikanın verdiği maksimum hızlara geliyor. Üreticiler istemez mi oraya yüksek yüksek rakamları yazmayı, ama gülerler adama yazamıyor :)
Ama 1.6 motor 105bglik kötü golflere 260 ibre koyuyorlar fabrika veriside max hız 190 km diyor

Alfadanadam

İbre aynı kasa tüm motor versiyonlarında ortak kullanıldığı için o rakamlara kadar çıkıyor. Yoksa maksimum hızı göstermiyor zaten. Aynı mantıkla 1.6 ve 2.0 156'lar da aynı göstergeyi kullanıyor ama :)

agucba

Her model için farklı gösterge üretmek yerine tek bir gösterge üretilip ona göre tüm modellerde kullanabiliyor bazı üreticiler.

///////////////

shadycome

You are not allowed to view links. Register or Login
260 ile rahat bir 25 dakika falan gitmiş Bulgaristan dan çıkıp Çorluya geliyormuş.
260 km hız ile 25 dk gidilir mi yaa uçakmıdır bu?
hiç birşey olmasa adama adrenalinden ölür :)

ku2

Top Gear programında, Veyron'un son hız denemesi yapıyorlar. Aracın üzerinde Michelin üretimi özel lastikler var. Adam diyorki "Bu lastikler 400 km hızda 30 dk dayanır. :)) Ama size iyi bir haberim var..zaten 15 dk sonra benzin bitecek.."

Bu programı seviyorum.
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

harrykewell1987

ama bırsey dıkkatımı cektı arkadaslar artık alfa romeo cok buyuk oynuyor 200 beygır 4c cıf turbo beslemelı 100kmye 4.2 sanıyede cıkıor artık cok buuk oynuyorlar ıtalyan gıbı olmaya basladılar artık ferrarı tıpınde arabalar cıkartıyorlar suanda dunyada gormedım 1.75 motor 4.2sanıyede cıkan kılosu hafıf ama guvenlı 200 beygıre karsılık tartısmasız en ıyısı..

EskiTüfek

Opel speedster var :) 147 beygirlik ecotec motoruyla 5,4 diyor.

harrykewell1987

You are not allowed to view links. Register or Login bumu 200 beygır 4.9 sanıye

harrykewell1987

200beygır 0 bende bılıorum bu aracı 147kw

EskiTüfek

Onlar Turbo

Bunlar atmosferik
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login